Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He wannabemom,

Herkenbaar verhaal ik heb een zelfde laken een pak. Ook ik was al 9 dagen met decapeptyl aan het spuiten toen ik toch spontaan zwanger bleek.

We hebben vandaag onze eerste echo gehad en we hebben een mooi kloppend hartje gezien.

Onze gynaecoloog zei dat het geen kwaad kon dat ik eerst gespoten had. Hoop dat dat een geruststelling voor je is. Succes met de tijd wachten tot je eerste echo.

groetjes Karin

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal

En dan sluit ik me graag bij jullie aan. Vanmorgen getest en positief, uitgerekende datum wordt dan als het goed is 26 februari.. Dus ik mag nog net meedoen, hihi

Ik heb mijn eerste echo in het Radboud pas op 14 juli...

Ben het nu nog enorm een plek aan het geven. Kan bijna niet geloven dat het waar is.

Mijn familie natuurlijk op de hoogte gebracht, dolblij, heel gaaf om mee te maken. Ik heb mijn zwager nog nooit zo uit z'n dak horen gaan..

Bij ons weten ook veel mensen dat we met het traject bezig zijn en ook de data van deze cyclus.. om het dan nog drie maanden voor je te houden..

Ik ben ook doodmoe, maar lees dus nu dat het van die vieze bolletjes komt, goh.. fijn. Ik mocht vandaag trouwens gelijk stoppen met die bolletjes. Maar waarschijnlijk doen ze dat in ieder ziekenhuis weer anders.

Nou meiden, veel succes allemaal en tot snel

Geplaatst

Hoi Karin!!

Fijn om te horen dat er nog iemand is die ook na de decapeptyl dus gewoon zwanger is en ook nog eens een kloppend hartje!!! Ik hoop dat wij ook zsm een mooie echo gaan krijgen.

@margot; ook proficiat!!! Het is nog zo onwerkelijk he.

Wij gaan as vrijdag voor de eerste controle. Denk dat het dan ook een soort (afsluitend)gesprek zal zijn in geertgen. Daarna gaan we wrs. gewoon weer naar ons oude vertrouwde streekziekenhuis.

Nu dus gaan wachten op de eerste echo rond de 6 weken.

Geplaatst

hoi Linda

wil mij wel op de lijst zetten maar weet niet hoe ik in die lijst kom, sorry ben niet echt handig. Ik heb 28 juni eerste echo. Kan je dan al het hartje horen.:binkybaby:

nassira

Geplaatst

Uitgerekend in februari 2011

xxx (sas): 3 februari 2011

Lindada (Linda): 4 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 16 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011

Margot: 26 februari 2011

Wannebemom: 27 februari 2011

Nassira: ?

Eerste echo:

Edenal (Alice): maandag 28 juni

Anne: maandag 28 juni

Nassira: maandag 28 juni

pleun : dinsdag 6 juli

Margot: 14 juli

Tweede echo:

Meisje81: donderdag 24 juni

Derde echo:

Lindada: dinsdag 6 juli

Ik heb even een update gemaakt. Hoop dat ik niemand vergeten ben!

Geplaatst

Anne: 16 februari 2011

Eerste echo:

Tweede echo:

xxx (sas) dinsdag 20 juli

Derde echo:

Ik heb de datum van mijn 2de echo er ff tussen gezet, die ik over 4 weken heb.

Sas

Geplaatst

Hoi Meiden

Het begint nu eindelijk een beetje drukker te worden hier! gezellig!

Welkom Margot, Nassira en Wannabemom! En natuurlijk GEFELICITEERD! Gweldig he! Het is nog heel onwerkelijk, ik geloof het zelf ook nog steeds niet, maar ik begin al echt te groeien.....haha!

Wel bijzonder hoor wannabemom dat je zwanger raakte voor je IVF! Kan me voorstellen dat het daarom nog onwerkelijker is!

Nu op naar de eerste echo!

Sas, geweldig dat je een mooi hartje hebt gezien! Ik hoop er ook op maandag!!! Vind het zo spannend!

Er waren toch meer meiden die vandaag en gisteren de echo hadden?

Groetjes Alice

Geplaatst

Ik heb gisteren al mijn eerste echo gehad!!! Ging op controle bij Geertgen. Werd allereerst meteen gefeliciteerd. Zo onwerkelijk nog. Toen zei de arst ineens nou dan gaan we eens kijken he.

Ik dacht toen huh??? kan toch niet als ik nog maar 4wkn+5 dgn ben??? Maar hij zei nou kan wel. En misschien ben je wel toch al enkele dgn verder. Dus een vaginale echo gehad. En er was dus echt al een erwtje te zien in de baarmoeder. Dit was voor ons echt een opluchting. Ons erwtje zit dus op de goede plek en gelukkig niet weer er buiten. Nu is het wel nog afwachten wat de kwaliteit gaat worden. Over 2 weken (dan ben ik bijna 7 weken) op 9 juli krijgen we de volgende echo.

We kunnen al bijna niet meer wachten. Mijn man was ook superblij met de echo.

Geplaatst

Wannabemom, geweldig dat je al een echo hebt gehad! Fijn dat het vruchtje op de goede plek zit! Een hele opluchting lijkt me dat na jullie bbz!

Nu lekker gaan genieten, en op naar de volgende echo!

Liefs Alice

Geplaatst

Hallo dames,

Van harte met jullie zwangerschap.

Wij zijn ook eindelijk zwanger en dol gelukkig.

Als het goed is volgens mijn eigen berekening ben ik geloof ik 18 feb uit gerekend. Op 2 juni hadden we een tp en don 17 juni heb ik postief getest.

De hormonen doen al hun werk, ben zo af en toe behoorlijk misselijk en al een paar keer het ontbijt er weer uit gekotst. En ik voel zo af en toe vage krampen. Mijn borsten zijn ookal gegroeid, het verbaasd me soms, dat je al zo snel iets merkt.

Deze week hebben we onze eerste echo, waar ik dus best zenuuwachtig voor ben.

Debsie

Geplaatst

Anne: 17 februari 2011

Eerste echo:

Tweede echo:

Anne: maandag 12 juli

Derde echo:

Geplaatst

Hoi dames,

had vanmorgen eerste echo, mooi het hartje zien kloppen. het is nu 4,5 mm groot! Over 2 weken volgende echo, weer een paar wachtweken...

Alice, hoe was jouw echo??

Liefs,

Anne

Geplaatst

hey dames ff een vraagje hoe reken jullie wanneer je uitgerekend bent met de punctie ben je 2 weken of niet ik heb op 11 juni een terugplaatsing gehad van 2 cryo's maar welke datum zou ik dan nu uitkomen want ik zie heel veel verschillen namelijk

Geplaatst

Eerste echo:

Tweede echo:

Alice: maandag 5 juli

Derde echo:

Geplaatst

Hoi meiden

Welkom Debsie, en GEFELICITEERD natuurlijk! Heel spannend naar zo'n eerste echo!

Vandaag 1e echo gehad! Hartje klopte, zag er allemaal goed uit! Volgens mij was ie 8 mm. Maar ze zei dat we daar niet teveel naar moesten kijken omdat het heel erg aan het meten ligt! Ik was nu nog 1 keer bij het fertiliteitscentrum in Rotterdam. Ik heb voor volgende week een afspraak bij de gynaecoloog in mijn woonplaats gemaakt,voor de verloskunde. Ik neem aan dat die ook een echo gaan maken vandaar dat ik 5 juli als 2e echo datum heb ingevuld!

Verder lag er een formulier waarin ze vrijwilligers zoeken voor 3D-echoscopie in het eerste trimester. Ik heb me ervoor opgegeven. Ik hoop dat ik mee mag doen, dan krijg ik elke week een 3D-echo tot de 13/14 weken. Zou wel heel gaaf zijn!

Ook is er al gelijk een afspraak gemaakt voor een GUO-intake op 19 juli! Als alles doorgaat gaan we de kleine lekker vaak bewonderen!

Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie de ziektekostenverzekering al ingelicht? Voor de kraamzorg. Ik las dat je dat voor 12 weken al geregeld moet hebben. Vroeg vind ik. Van de week ook maar even langs!

Hoe gaat het verder met jullie, en de klachten? Ik voel me nog steeds erg goed! Allen vlees smaakt me niet zo goed meer, als dat het enige is, heb ik niets te klagen!

Nu lekker gaan genieten hè meiden!

Liefs Alice

Geplaatst

Wauw meiden!! een uitgerekend februari 2011 alweer!!

Gefeliciteerd en probeer te genieten van de zwangerschap.. ik weet nog dat er bij mij stond.. 7 weken zwanger, maar de tijd vliegt!!

Geplaatst

Debsie: 18 februari 2011

Sharon: ??

Eerste echo:

Tweede echo:

Derde echo:

Hoi Alice,

Fijn dat alles oke was. Lekker genieten nu he?

Debsie en Sharon, van harte gefeliciteerd!!!

Geplaatst

Debsie: 18 februari 2011

Sharon: 28 februari 2011

Eerste echo:

Sharon: 14 juli

Tweede echo:

Derde echo:

Hoi Alice,

Fijn dat alles oke was. Lekker genieten nu he?

Debsie en Sharon, van harte gefeliciteerd!!!

dankjewel

nou dames heb het uitgerekend op ivf.ca en daar kom ik uit op 28 feb dus daar houden we ons maar even aan tot aan de echo

net gebeld door moeders voor moeders en die kom ook vrijdag langs is wel het minste wat we kunnen doen he als andere moeders het niet hadden gedaan hadden wij nooit zwanger kunnen worden:toothy4:

Geplaatst

Helaas mag ik weer van het lijstje af. Heb gisteren weer een miskraam gehad.

We zijn nu heel benieuwd of het ooit nog lukt om zwanger te blijven. In ieder geval krijgen we wel een "miskramen-onderzoek". Ben benieuwd of daar iets uit gaat komen.

Geplaatst

@wannabemom

Wat een verdrietig nieuws.. Kan me zo voorstellen dat je er helemaal stuk van bent. Wel fijn dat ze gaan onderzoeken waar het eventueel door komt. Hopelijk levert dat wat op en weten ze een oplossing..

Maar voor nu... Heel veel sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden