Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb ook een hele dikke buik. Komt omdat mijn darmen niet echt willen meewerken. Ik pas mijn broeken niet meer en loop in wijde jurkjes zodat niemand het ziet.

Vanaf gisteren ook echt mega mega moe kan wel heel de dag slapen. Lig om half 9 in bed en vanochtend dacht ik nou ik kan nog wel heel de dag slapen. Ook vanaf gisteren misselijk in de ochtend..... ben benieuwd morgen.

Ik moet me nog opgeven voor mvm wil dit wel doen maar wil ook zeker weten dat er morgen een mooi vruchtje te zien is. Zal daarna meteen bellen om een afsrpaak te maken.

Spannend allemaal

Gr Es

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij hebben wel onze ouders, broers en een paar goede vrienden verteld dat ik zwanger ben. Wel heb ik aangegeven dat ik nog geen kadootjes enzo wil hebben, daarvoor vind ik het te pril en te onzeker.

Ik heb maandag ook nog aan de arts gevraagd over die dikke buik. Bij mij is dat de overtsimulatie i.c.m. darmen. Die worden lui vertelde hij en krijg je het gevoel dat je een hele dikke buik hebt. Hoort erbij dus!

Geplaatst

Hai,

Bij ons wisten best veel mensen dat we met de 2de icsi behandeling bezig waren. En iedereen kan nagaan dat je na 2 weken ongeveer mag testen. Dus iedereen die met ons heeft meegeleefd weet het inmiddels. Ook op het werk een aantal collega`s omdat ik na de punctie therapeutisch aan het werk ben geweest kreeg ik vragen en heb besloten om maar gewoon eerlijk te zijn.

Onze ouders waren ook zo zenuachtig, ze vroegen zelfs al of we niet eerder konden testen haha.

Sas

Geplaatst

Bij ons weten ook heel veel mensen het al aangezien wij nooit een gehiem hebben gemaakt van het ivf avontuur. Ik kan het ook niet zo goed geheim houden en als het fout gaat dan kunnen mensen je ook steunen dat is weer het voordeel.

Gr Es

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik kom even inbreken hier (vanuit het uitgerekend in januari 2011 forum).

@ Rain: ik heb zelf tegen overstimulatie aangezeten en last gehad van mijn darmen. Ik had ook een dikke buik, ik denk dat dit een maandje na de punctie minder is geworden. Ik heb zelfs nu een iets minder dikkere buik dan 6wk geleden.

@ Edenal: ik vang het alleen thuis op, ik wil niet met die kannen heen en weer rijden, hihi. En bovendien was het de afgelopen weken toch al een hele opgave door die misselijkheid. Deze lijkt overigens wat te zakken. Ik werk deze week halve dagen ivm die hoge hartslag. Duurt voor je gevoel lang hè, wachten tot de 28e!

Geplaatst

Hallo dames,

O wat is het herkenbaar zeg! Ook een mega opgeblazen buik, kreeg zelfs van een onbekende de vraag of ik zwanger was, heel erg vond ik dat.

Zat ook tegen overstimulatie aan, moet idd ook veel drinken, mijn gewicht in de gaten houden en rust houden. Vind het idd ook niet erg om buikje te hebben over zo'n 2 maanden als je het ook een beetje kunt gaan vertellen

maar nu vind ik het niet leuk. Loop al weken met wijde kleren omdat ik zo'n extreme stimulatie had en een hele opgeblazen buik en dan natuurlijk straks nog de hopelijk komende 8 maanden in wijde kleren. Alhoewel dan gaan we natuurlijk de buik showen ;-)

He nou niet meer klagen, we zijn zwanger!!!! Yes!!! Daar doen we het toch allemaal voor dames!!

Mijn ouders en een paar goede vriendinnen weten het bij mij verder nog niemand. Eerst maar eens de echo afwachten. Heb ook gezegd dat ik dan pas kadootjes wil hebben. Ben zo mega onzeker. Wel heel erg moe, maar niet echt misselijk verder ofzo. MvM komt volgende week dinsdag, ben benieuwd of HCG gehalte hoog genoeg is en volgende week donderdag de 1e echo. Duurt me veel te lang allemaal, ben zo bang dat het niet goed gaat. De onzekerheid vreet echt aan me. Maar als ik hier dan lees dat jullie allemaal een beetje hetzelfde hebben, stelt me dat wel beetje gerust.

Geplaatst

Hoi hoi

Wat schrijven jullie veel zeg! Opvallend dat iedereen hetzelfde voelt en onzeker is!

Bijna iedereen in mijn omgeving weet dat ik zwanger ben! Bijna iedereen wist ook dat ik bezig was met hormoonbehandelingen, dus hield ik iedereen op de hoogte met mailtjes, en smsjes. De andere keren was ik al ongesteld voor ik kon testen, dus iedereen wist ook de datum! En tsja, dan kun je niet wachten met het vertellen! Ik heb zelfs al wat kadotjes gekregen, ik moet zeggen dat vind ik wel heel eng! Maar ja, als mensen met iets aankomen, geef je het natuurlijk niet terug, zou lullig zijn!

Als het toch niet goed gaat, moet je ook aan iedereen vertellen dat het is misgegaan ,adt is de andere kant. Ik heb alle steun tijdens mijn behandelingen als heel fijn ervaren, dus dan zal ik dat dan ook hebben!

Ik vind dat we nu een beetje vertrouwen moeten hebben in ons lichaam! En genieten van dat we zwanger zijn! Zover ben ik nog nooit gekomen!

Ik heb ook heel benieuwd of mijn hCG hoog genoeg zal zijn voor de MvM. Gelijk weer een bevestiging!

Je mag wel koffie hoor, alleen beperken tot 3 kopjes per dag geloof ik! Maar als het zo smaakt hoef ik helemaal niet! haha.

Weten iemand toevallig hoe het zit met schoonmaakmiddelen? Kunnen die schadelijk zijn!

Liefs Alice

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik kom me ook op het bankje melden ben als het goed is 6 februari uitgerekend. 23 juni eerste echo.

Ik heb 2 meiden uit me eerste huwelijk nu vanaf begin 2009 proberen zwanger te worden 3 x iui. We waren begonnen met spuiten voor de ivf met decapeptyl, maar toen bleef mijn ongi uit, dus nu toch spontaan zwanger

Geplaatst

Uitgerekend in februari 2011

xxx (sas): 3 februari 2011

Lindada (Linda): 4 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Eerste echo

Meisje81: donderdag 10 juni

Lindada: maandag 14 juni

Liesbethb: donderdag 17 juni

xxx (Sas): donderdag 23 juni

Rammetje 74: donderdag 23 juni

Edenal (Alice): maandag 28 juni

Geplaatst

Thnx Paula! Hoe gaat het met jou nu?

Welkom Rammetje, gefeliciteerd! Wat fijn dat je niet aan de IVF hoefde te beginnen!

Liefs Alice

Geplaatst

Eerste echo

tweede echo

Meisje81: donderdag 24 juni

Vandaag de eerste echo gehad. Er was natuurlijk nog niet veel te zien aangezien het nog allemaal heel pril is maar het belangrijkste is dat het op de goeie plek zit. Het is er 1 en het zag er tot nu toe super uit. Over 2 weken terug om dan het hartje te zien hopelijk.

Gr Es

Geplaatst

Es, wat fijn om te zien dat ie op de goede plek zit! Was het er duidelijk 1? Of kan het zijn dat de tweede verstopt zat? Hoe werkt zoiets? Nu op naar de tweede echo!

Liefs Alice

Geplaatst

Hoi Alice,

Ik ben vanochtend naar de gynaecoloog geweest en het advies was om halve dagen te werken. Dus de komende 2 weekjes doe ik het even rustig aan.

Groetjes!

Geplaatst

Ik heb afgelopen maandag de echo gehad. Toen was er 1 vruchtzakje te zien maar de arts zei dat dat geen garantie was voor 1 kind. Het was nog zo pril, er kon van alles gebeuren!

Ik moet maandag weer, ben benieuwd of er dan een hartje te vinden is.....

Geplaatst

Hai Lindada

ik had een tp van 2 emmies, op de eerste echo was duidelijk 1 vruchtzakje te zien met een wit-achtig wolkje erin (lastig te omschrijven), verder leek er nog een niet aangeslagen vruchtzakje te zijn maar kon ook een bloedstolseltje zijn. We waren dus overtuigd van 1 mooi kindje...we waren ook totaal verbaasd toen we op de vervolgecho (met 7 weken en 2 dagen) 2 hartjes krachtig zagan kloppen in die ene mooie vruchtzak.....

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ja, precies dus de arts wilde geen uitspraak doen hierover. Ik ben komende maandag ook pas 6 weken en 3 dagen dus ben benieuwd of we meer zien dan die ene zwarte stip in die grijze brei:)

Wij zouden heel blij zijn met 1 kindje maar 2 zijn ook welkom. Wel bang voor meer complicaties. Maar goed, we wachten nog maar even af. Ik wil eerst graag van de overstimulatie-klachten af, pfffff!!!

Jij ook weer sterkte Babeth!!

Geplaatst

Hoi dames,

ook ik zit in de zenuwen, maar tegelijkertijd zo blij. Ben gewoon helemaal hyper, vandaar dat ik al vanaf 3 uur wakker ben!!

Het is nog zo pril, ik heb 31 mei de tp gehad van 2 kanjers van cryo's. Het was de 9e tp, dus veel hoop had ik niet. Maar vanochtend testte ik toch echt voor de 3e keer positief!

Ik heb 28 juni mijn eerste echo. En ik ga vandaag denk ik bellen met MvM.

Iedereen veel sterkte en ik hoop op hele voorspoedige zwangerschappen!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Anne: 16 februari 2011

Eerste echo

Anne: maandag 28 juni

tweede echo

Meisje81: donderdag 24 juni

Geplaatst

Hoi dames,

Het blijft onwerkelijk he!!!

heb MvM gebeld ze komen volgende week donderdag, is toevallig een bekende van me.

Zag een foutje in de echolijst het is woensdag 23 juni, want 24 juni is de verjaardag van mijn man en dan hopen we het goede nieuws aan de ouders te vertellen.

:bf_new:

Geplaatst

Ik heb zometeen om 9.30 uur een intake met MvM. Ben benieuwd.

Gefeliciteerd Anne, welkom in het zeer spannende forum.

Wat zullen we allemaal opgelucht adem halen als het ergens begin augustus is en we zijn er nog in dit topic he????

Geplaatst

Nou, daar ben ik weer. Heb de intake voor MvM gehad en ik mag niet meedoen. HCG was allemaal oke. Moest een vragenlijst invullen en als je bij een van de vragen ja moet antwoorden dan is deelname uitgesloten.

Helaas, ik ben 10 jaar geleden aan een hernia geopereerd en dan ben je dus uitgesloten van deelname. Kreeg wel de leuke kadootjes :)

Geplaatst

Hoi Anne, welkom! Wat geweldig! Gefeliciteerd! Zo zie je maar de aanhouder wint!

@Linda, wat jammer dat niet niet mee kan doen voor het MvM? Wat zaten er nog meer voor vragen in? Ik heb nl. een hersenoperatie gehad, zou dat ook een voorwaarde zijn?

@Paula, dan maar even rustig aan doen hè meis! Over 2 weken verder beslissen dan?

Liefs Alice

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden