Jump to content

Hoelang tussen intake en IVF?

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Wij hebben morgen ons intake gesprek in Tilburg, er zijn geen wachtlijsten daar, en ben heel benieuwd wanneer we gaan starten.

Hoelang moesten jullie wachten vanaf de intake met de start van de 1e IVF behandeling?

Liefs

• Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Noes,

Wij hadden in augustus 2009 onze intake-gesprek en ook de verplichte voorlichtingsavond, en uiteindelijk zijn we in oktober begonnen met de pil en in december hebben we onze 1e ivf poging gehad (hier bedoel ik dan mee de terug plaatsing)

Maar....ieder ziekenhuis heeft een ander protocol, en dus zal het bij de meesten niet hetzelfde zijn.

Ik wens je heel veel succes!! En dat je maar gauw en wondertje met je mag meedragen!!

Posted

Hallo Noes,

De voorlichtingsavond was in augustus 2009. In oktober was het intake-gesprek. Ik was zelf al eind september met pil begonnen en ben toen tijdens intake-gesprek daardoor in planning naar voren geschoven. Mocht in november beginnen met spuiten ipv januari. Begin december was punctie en terugplaatsing.

Heel veel succes !

Posted

Hoi,

eerst nog een bloedtest en vanaf daar konden we meteen door, we zaten al in de molen dan gaat het sneller.

Guest Sannie66
Posted

Wij hadden de intake in juli. We konden uiteindelijk pas in oktober echt beginnen omdat ze 2 sementesten wilden met minstens 2 maanden ertussen. Dit voor de bepaling of IVF of ICSI.

Wij hadden ook geen last van wachtlijsten, dus konden we om de maand met de IVF behandelingen beginnen. Wij deden het zgn. Flare up programma; da's zoveel mogelijk in eigen cyclus.

Suc6 met jullie behandeling(en).

Posted

Dank je meiden, ja morgen is de intake.

Nu vraag ik mezelf ook af, zouden ze het dossier van de vorige 2 ziekenhuizen overnemen of moeten alle onderzoeken opnieuw?

Posted

Wij liepen eerst in een ander ziekenhuis en toen we doorgestuurd werden naar het Erasmus MC moesten alle onderzoeken weer opnieuw terwijl we de onderzoeken in het andere ziekenhuis net een maand daarvoor hadden gehad. Dan raak je weer aardig achterop ook als je cyclus nog eens niet mee wilt werken. Jammer maar ze zeiden wel dat als je eenmaal bij de IVF-arts bent geweest voor het intake-gesprek je heel snel aan de beurt bent. Ik ben benieuwd vrijdag want dan hebben wij het gesprek.

Succes!

Posted

Jij ook heel veel succes vrijdag.

Mijn cyclus hoeft niet mee te werken, ik wordt in de overgang gehouden door de decapeptyl.

Posted

Wij hebben vorige week een intakegesprek gehad en zouden met mijn volgende cyclus beginnen. Helaas mogen er dan geen IVF procedures gepland worden ivm een congres. Dus wordt het pas juli. Balen maar aan de andere kant hebben we nu nog kans om mbv IUI zwanger te worden.

Succes met het gesprek!

Liefs,

Posted

Hoi allemaal,

Gisteren het intake-gesprek gehad. Het was een fijne arts die alles nog een keer goed uitlegde en daarna hebben we prikinstucties en het behandelschema van een verpleegkundige gekregen. Omdat we beginnen in de eigen cyclus (scheelt weer aardig wat hormonen heb ik begrepen) moeten we nog 3 weken wachten omdat ik nu net ongesteld ben geweest. Dus rond de 27ste mag ik beginnen met Puregon. Spannend allemaal en zo blij dat het nu duidelijk is wanneer en hoe het allemaal gaat beginnen!

Groetjes en succes/sterkte allemaal!

Posted

Nou we hebben ook een datum....7 september.

Omdat ik nu in de nabehandeling zit ivm de endometriose en voorbehandeling voor de IVF moest ik eerst nog 2x de decapeptyl depot halen maar dan kwam ik precies uit in de zomerstop dus moet ik de deca-depot nog 3 keer halen en kunnen we 7 september starten met de Lucrin en de 8e met Gonal.

31 augustus hebben we een afspraak met de IVF-verpleegkundige voor de prikinstructies.

• 3 weeks later...
Posted

Vandaag de eerste spuit Puregon gezet! Ik ben heel benieuwd wat er gaat komen de aankomende tijd. Hoe ga ik me voelen, hoe gaat mijn lichaam reageren enz! Heel spannend allemaal!

Groetjes Claus69

Posted

Hoi allemaal,

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de eerst fm. Er zaten links 3 follikels (12,13 en 17 mm) en rechts ook 3 maar die zijn nog rond de 10 mm. Nu willen ze kijken of de kleinste nog voldoende willen groeien voordat de grootste uit zijn voegen knalt! Haha. Dus vanavond nog verder met spuiten en dan morgen weer terug voor controle. De arts zei dat maandag of dinsdag de punctie zal zijn. Heel spannend allemaal!

Iedereen weer succes/sterkte!

Groetjes Claus

Posted

Hoi Allemaal,

Vanmorgen de punctie gehad! Viel me echt reuze mee! Super aardige verpleegkundigen en arts. Alles wat ze gingen doen werd van te voren goed uitgelegd zodat je precies wist waar je aan toe was. Ze stelden me ook super op mijn gemak. (voor zover dat ging want ik was toch aardig nerveus!). Door de pijnstilling heb ik heel weinig van de punctie gevoeld. Van de 6 follikels die er zaten zijn er 5 aangeprikt en in alle 5 zat een goed eitje. Nu maar hopen dat er goede emmies uitkomen! Daar word ik donderdagochtend over gebeld en dan heb ik de eventuele terugplaatsing in de middag! Heel spannend dus.

Ik ga nu ff relaxen. Napijn heb ik nauwelijks maar het heeft er allemaal toch meer "ingehakt" als dat ik had gedacht!

Groetjes!

Posted

Goh wat spannend meid !

je eerste IVF poging ?

wij hebben ook grote kans dat dit onze toekomst is ..

is het je meegevallen ??

nou zal zeker duimen voor je ! nu de langste dagen !

xxx

Posted

Hoi Dreutel,

Het is onze eerste ivf poging en het is me inderdaad tot nu toe alles meegevallen. Nu maar hopen dat er wat terug te plaatsen is donderdag en dan inderdaad het lange wachten!

Jullie nog helemaal in het begin van het proces begrijp ik uit je reactie?

Succes en sterkte!!!

Groetjes

Posted

Nou lopen al wel een paar maanden op het ziekenhuis. Daar kregen wij te horen dat wij het IVF/Icsi traject ingingen gekeken naar de productie van man !

Laatste :sign17: test kwam beter uit de bus dan de keren daarvoor .. we mochten dus toch een IUI gaan proberen !!

Zijn we nu mee bezig maar heb vanochtend bij de echo al te horen gekregen dat er erg veel ei blaasjes zijn .. :huh1:

Flink balen dus .. mocht deze poging mislukken willen we zelf waarschijnlijk toch door gaan met de IVF .

dit was kort maar krachtig het verhaal :blind:

Posted

Vanmorgen de terugplaatsing gehad! En nu maar wachten...........................................................................

Groetjes

Posted

Beste Claus69,

Jouw verhaal spreekt mij erg aan.. Ons verhaal begint ongeveer hetzelfde..

Na een 'klus'-periode van een jaar zonder resultaat, een onschuldig bezoekje aan de huisarts gebracht. Hij vond het nog geen nood om een onderzoek te starten, maar op ons verzoek toch een semenonderzoek uitgeschreven.. Na 3x slecht:sign17: resultaat een verwijzing naar het IJsselland ziekenhuis gekregen.

Door de Gyn. volledig onderzocht (bij mij alles goed) en mijn man wéér een semenonderzoek. Uitslag verontrustend weinig bewegende cellen. Vandaar een verwijzing naar de uroloog. Eenmaal hier een gesprek en onderzoek te hebben gehad, weer een nieuw (5x) semenonderzoek. De uitslag hiervan was nog gelijk.. Afgelopen vrijdag een laatste geprek gehad bij de gyn. in het IJsselland ziekenhuis. Haar conclusie is; dat wij zijn aangewezen op IVF, en dus een eerste afspraak moeten maken in het Erasmus MC te Rotterdam. (Hier worden jullie momenteel ook behandeld toch?) Dinsdag 10 augustus hebben wij ons eerste gesprek met de arts.

Graag zou ik van je horen hoe jullie de procedure hebben ervaren, en hoe lang het bij jullie heeft geduurt van binnenkomst tot start behandeling.

Het moet vast een ontzettend spannende periode voor je zijn. Ik duim voor je en hoop snel ervaringen met je uit te kunnen wisselen!:icon_thumright:

Liefs,

Sannetje

Posted

Hoi Sannetje,

Bedankt voor je berichtje!

Hier "in het kort" ons verhaal: Mijn vriend en ik gaan nu 9 jaar met elkaar om en hebben hiervoor ook alletwee een lange relatie gehad (zowel mijn ex als zijn ex hadden toen geen kinderwens). Toen wij 6 jaar bij elkaar waren durfden we het aan om aan onze (vooral mijn) kinderwens toe te geven. Helaas kreeg mijn vriend toen een ernstig motorongeluk en werd onze toekomst zo onzeker dat we onze plannen weer op de achtergrond hebben geschoven. Dus toen we er "klaar voor waren" was ik al bijna 40. Toen ik na 6 maanden nog niet zwanger was ben ik terug gegaan naar onze huisarts(op haar verzoek ivm mijn leeftijd) en heeft ze ons doorgestuurd naar het IJsselland Ziekenhuis(Dr. Lambeek). Dit was november vorig jaar. Na alle onderzoeken gehad te hebben bleek er "medisch" niets met ons aan de hand te zijn, het was puur mijn leeftijd. Daarom werden we doorverwezen naar het EMC om te kijken of we in aanmerking kwamen voor IVF omdat dit de beste oplossing was aangezien onze leeftijd. Eind februari hadden we onze eerste afspraak met de gyneacoloog. Weer dezelfde onderzoeken met dezelfde uitkomst. We moesten ook naar het Gezond Zwanger spreekuur en naar het maatschappelijk werk (dit allemaal ook in het EMC) mede omdat we alletwee rookten(ik was toen al een jaar gestopt, vriendlief toen nog niet, nu wel al 4 maanden) en in het weekend alcohol dronken. (je voelt je gelijk een crimineel! Haha). Dit was eind maart. Toen de gyneacoloog alle uitslagen had heeft hij ons aangemeld voor IVF. We moesten ook eerst nog naar de IVF-info avond (is 1x per maand dus moesten we wachten tot begin mei omdat het begin april pasen was!!!). 4 Juni hadden we onze eerste afspraak met de IVF-arts en daar kregen we hele goede uitleg en een behandelschema. Een IVF-verpleegkundige gaf ons prikinstucties en verdere uitleg over het behandelschema. En toen moest ik wachten op mijn menstruatie (dat duurde ook weer 3 weken) en ben ik (vriendlief heeft het al die tijd gedaan) op cyclusdag 2 begonnen met hormonen te spuiten en nu zitten we dus op het wachtbankje! Kort samengevat zijn we dus eigenlijk nog maar ruim 3 maanden in het EMC! Het voelt alleen veel langer omdat je wilt dat je zo snel mogelijk aan de beurt bent en dan is 2 weken wachten al lang!

Ik moet ook nog even zeggen dat ik SUPER tevreden ben over de gang van zaken in het EMC. Het is fijn dat ze zelf een IVF-centrum hebben (dus alles onder 1 dak). Je moet er alleen niet raar van opkijken dat je bijna nooit dezelfde gyneacoloog/IVF-arts hebt. Ik vond dit geen probleem omdat ze stuk voor stuk super professioneel, behulpzaam etc waren.

Het is een beestje een lang verhaal geworden maar ik hoop dat ik je wat informatie heb kunnen geven. Zo niet, dan hoor ik het wel.

Heeeeeeeeeel veel succes 10 augustus!

Posted

Lieve Claus,

Super bedankt voor je heldere en vooral open uitleg!

Toevallig hebben wij in het ijsselland ook dokter Lambeek als arts gehad. Echt een super mens! Op advies van haar hebben wij de 10e een afspraak met de heer Dijkgraaf (Erasmus mc), misschien bij jullie ook bekend?

Het lijkt voor jullie misschien veel wachten en lang te duren,.. maar voor ons klinkt dit alles erg vlot! Wij moeten zelf nog verwerken dat wij op de normale weg geen kans maken op het ouderschap, niet iets waar wij tot 3maanden geleden echt bij stil hebben gestaan.

Je schrijft dat jullie ook naar het "Gezond Zwanger" spreekuur en naar het "maatschappelijk werk" zijn geweest.. Deze termen hoor ik beide voor het eerst! :blink:Is het iets in groepsverband of individueel? En wordt iedereen geadviseerd om naar deze toelichtingen toe te gaan? Hoop dat je mij hierover nog iets meer wilt, en kunt vertellen!

Graag hoor ik ook hoe gaat het nu met je gaat. Voel je al een lichamelijke of geestelijke verandering? Nog maar 6 dagen tot aan de test! Is de spanning nog te snijden of zijn jullie nog zeer rustig gezien de omstandigheden?

Groetjes,

Sannetje :bye:

Posted

Hai Sannetje,

Je hebt gelijk, eigenlijk zijn 3 maanden helemaal niets. Je hoort er wel eens van dat er stellen zijn die veel langer moeten wachten maar dat heeft misschien te maken met het feit dat er medisch iets niet goed is en er daardoor meer of langer onderzoeken gedaan moeten worden of doordat sommige ziekenhuizen een wachtlijst hebben en dat heb je in het EMC ook niet.

Het Gezond Zwanger spreekuur is individueel. Je moet van te voren een vragenlijst invullen en die wordt daar besproken. Het gaat er vooral over of je wel een zo gezond mogelijke levensstijl hebt om de kans op een zwangerschap te vergroten (eet je wel 3x fruit en 2 ons groente per dag etc.) en je moet ook alletwee bloed laten prikken om te kijken of de bloedwaarden goed zijn.

Het maatschappelijk werk is ook individueel maar daar hoeft niet iedereen naar toe hoor. Als je "braaf" gezond leeft en niet rookt of alcohol gebruikt hoef je daar volgens mij niet heen. Omdat vriendlief zo eerlijk was om te zeggen dat hij iedere dag een paar biertjes drinkt waren wij de pineut. Hun uitleg daarover is dat ze ook meemaken dat mensen dronken op de bank zitten en hun kind boven op bedje ligt (het gebeurd!). Daarom trekken ze 1 lijn en laten ze het maatschappelijk werk beoordelen of je in staat zou zijn om een kind op te voeden. Stelt niet veel voor, de maatschappelijk werkster steld een paar algemene vragen over de levensstijl en daar maakt ze een rapport over op die ook weer naar de gyneacoloog gaat. Als ze je dan (eindelijk) aangemeld hebben voor IVF krijg je nog een brief met de datum van de IVF-info avond en daar staat ook gelijk de datum in wanneer je eerste afspraak bij de IVF-arts is. Er staat ook in dat als je niet naar die avond gaat je afspraak bij de IVF-arts niet door gaat. Die info-avond is in de faculteit van het Erasmus en daar zit je wel met een stel of 40!!! (die info-avond is 1x per maand, dus we zijn zeker niet de enigen met dit probleem!).

Ik voel me eigenlijk gewoon goed. Ik voel niets "vreemds" (alleen zere boobies maar dat is ook een bijwerking van de hormonen die ik nu nog gebruik) en dat baart me zorgen. Word ik echt super onzeker van omdat er zoveel mixed emotions door je heen gaan. Blijdschap omdat we nu in deze fase zitten maar ook de angst dat het op dit moment nog fout kan gaan. Gelukkig heb ik veel afleiding op mijn werk. Kan ik toch een beetje mijn zinnen verzetten. Vriendlief is hier weer een stuk nuchterder in en dat is voor mij wel goed.

Nou, ik wilde nog even snel op je berichtje reageren maar als je eenmaal bezig bent wordt het toch weer een lang verhaal.

Je zegt dat jullie nog bezig zijn om het te verwerken dat het voor jullie op de "normale" weg niet gaat lukken. Ik begrijp dat heel goed maar probeer het een plekje te geven en probeer verder te kijken en te hopen want ze kunnen op een andere manier zoveel voor jullie betekenen!

Groetjes!!!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use