Ga naar inhoud

Hoelang tussen intake en IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé Claus,

Blij te horen dat jij je nog steeds goed voelt, en vriendlief je de juiste steun en nuchterheid bied!

De reden van (vooral mijn) verwerking ligt hem in het volgende;

Krap vier maanden geleden zijn wij omwille van een kinderwens voor het eerst naar onze huisarts gegaan. Uiteraard bespreek je met je partner in deze "prille" periode eventuele scenario's, waaronder IVF. Mijn man was hier toen heel uitgesproken over; 'IVF gaan wij niet doen, al die hormonen!' Toen wij vorige week het nieuws kregen dat IVF hoogst waarschijnlijk onze enige hoop is, schrok ik dus wel. Tijdens dit laatste gesprek met dokter Lambeek hebben wij het informatie boekje: 'Een duidelijk verhaal over In Vitro Fertilisatie' meegekregen. Na het lezen van dit boekje is hij echter wel tot inziens gekomen. Zoals hij zelf zegt; je bent vooral bang voor het onbekende. En hormonen spuiten/ slikken klink ook niet als een leuk tijdsverdrijf. Hoe gaat mijn lichaam erop reageren? Dit moet toch per persoon verschillen..

Misschien stomme vraag, hoeveel eitjes waren er bij de punctie vrijgekomen, hoeveel stuks bevrucht en hoeveel teruggeplaatst? En hebben jullie hierin zelf ook een keuze gehad? Mijn man vroeg mij dit zojuist namelijk. Wanneer er twee goed bevruchte cellen zijn, of ik dan (wanneer ons die keuze voorgelegd zou worden) hiervoor zou kiezen. Mijn eerste reactie was, waarom niet dit vergroot toch onze kans! Ik hoor graag hoe dit bij jullie is, en of diemogelijkheid er uberhaupt is.

Ik moet zeggen, ik kijk toch erg uit naar het gesprek van de 10e! Een kleine zonnestraal die misschien wel leid tot ons kleine wondertje!

Liefs,

Sannetje

• Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Sannetje,

Toen ik met de pil gestopt was waren wij het er over eens dat we "het" een jaar zouden proberen en mocht dat niet lukken dan zouden we ons daar bij neerleggen. Mede door onze leeftijd. Geen 'fratsen" zoals IVF enz. Toen het einde van dat jaar wel heel dicht bij kwam en ik nog steeds niet zwanger was ging ik mijn grenzen verleggen. Toen we bij Dr. Lambeek te horen kregen dat er medisch niets met ons aan de hand was, buiten onze leeftijd, en ze ons de keus gaf om naar het EMC te gaan om te kijken of we in aanmerking zouden komen voor IVF wilde ik dat meteen. Mijn vriend zag IVF absoluut niet zitten. Hij vond het maar "science fiction"! Na veel gepraat is hij toch mee gegaan puur omdat ik het zo graag wilde. In de loop van de tijd werd hij er wat meer enthousiast over (ook mede door dat boekje!).

Ik heb waarschijnlijk geluk gehad want ik heb helemaal niets gemerkt van de hormonen. Volgens mijn vriend werd ik wel meer opruimerig en ging op de gekste tijden schoonmaken maar dat waren geen vervelende bijwerkingen! Hihi.

Ik had na de stimulatie 6 follikels waarvan er 5 aangeprikt zijn en in alle 5 zat ook een eitje. Van de 5 zijn er uiteindelijk 3 bevrucht geraakt en wij hebben er voor gekozen om er 1 terug te laten plaatsen omdat we (mede op advies vh ziekenhuis) een meerling zwangerschap zoveel mogelijk uit willen sluiten. We vonden de risico's van een tweelingzwangerschap (vroeggeboorte, laag geboortegewicht, niet goed ontwinkelde longentjes etc.) toch te groot. Ik weet niet hoe jong je bent maar zoals ik heb begrepen heb je onder de 36 of 37 jaar geen keus of je er 1 of 2 wilt laten terugplaatsen. Dan krijg je er zowiezo maar 1. Dit ook omdat ze meerlingzwangerschappen zoveel mogelijk uit willen sluiten. Boven de 37 heb je wel een keus (omdat de kans op slagen dan al veel minder is) maar ze raden het wel af.

Vandaag kreeg ik bericht van het ziekenhuis dat de overgebleven 2 embryo's niet van voldoende kwaliteit waren om in te vriezen dus mocht deze poging niet lukken zou ik als we verder willen het hele proces weer over moeten doen. En dat heb ik er zeker weer voor over!

Ik snap dat je naar het gesprek uitkijkt. Het is zo spannend allemaal! Ik hoop voor je dat de tijd een beetje snel gaat! Misschien nog vakantie zodat er wat afleiding is?

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Claus,

Grappig dat jij en je vriend ook pas later je opengesteld hebben voor een IVF poging! Ik heb je tekst zojuist ook aan manlief laten lezen, en vond het zeer positief om te lezen hoe jij op de hormonen hebt gereageerd. Hij ziet dat schoonmaken wel zitten, haha.

Wel rot te horen dat je overgebleden embryo's niet van dusdanige kwaliteit zijn om in te vriezen. Nu hopen dat deze niet nodig zijn..

Wéér super bedankt voor je vele nieuwe informatie!

Mijn man en ik zijn bijna 30, dus zullen idd niet inaanmerking komen voor een evt. tweeling.. Dat scheelt weer een keuze te maken.

Wat afleiding betreft, dat zit wel goed.. Ik begin as maandag bij mijn nieuwe werkgever! 2wk werken, dan 1wk (van maandag tot maandag) vakantie naar de canarische eilanden. En dinsdag is het al de 10e!

Groetjes,

Sannetje

Geplaatst

Volgens mij hebben niet alleen onze verhalen veel overeenkomsten maar onze mannen ook! Haha.

Prettig weekend en heel veel succes maandag bij je nieuwe werkgever! Lijkt me best moeilijk om in de komende periode met nieuwe collega's te zitten. Vertel je het wel of niet als je eventueel doorgaat met IVF. Ik ben er erg open in geweest naar mijn collega's toe (mijn baas weet het niet) zodat ik altijd mijn ei kwijt kan en ze mijn emoties begrijpen. Ook als ik weer naar het ziekehuis moest wisten ze waarom dat was. Maar ja, ik werk nu al 12 jaar met dezelfde collega's dus dan is het ook wat makkelijker.

Goed vooruitzicht zeg ff en week naar Canarische Eilanden! Super!

Geplaatst

Nou inderdaad! die mannen hebben wel trekken van elkaar..

Misschien stom, maar heb eigenlijk nog helemaal niet nagedacht.. of ik mijn collega's er wel of niet van op de hoogte ga brengen. Hangt denk ik sterk af van de sfeer en hoe open een ieder hier is, over zijn privéleven.

Bij mijn (tot gisteren huidige) werk, waren de collega's erg open over hun privéleven. Echter heb ik het tot op heden niet nodig gevonden om onze prille kinderwens kenbaar te maken. Sinds 2maanden hebben wij onze familie en naaste vrienden op de hoogte gebracht van ons 'Probleem'. Zij waren erg geschokt, maar vinden het erg prettig dat wij er zo open over zijn.

Ik wens jullie een prettig weekend toe en hoop voor jullie dat deze dagen voorbij vliegen!

Liefs,

Sannetje

Geplaatst

Dank je meid! Lief!

Het wordt nu wel heel spannend! Vriendlief kwam gisteren met het idee om vanmiddag ff naar het Kralingse Bos te gaan. Ff zinnen verzetten! Strak plan denk ik dan maar!

Ik hoop dinsdag goed nieuws te hebben maar ik ben zo bang....................................

Geplaatst

Hoi,

Goed weekend, met genoeg afleiding genoten? Wij zijn heerlijk een nachtjes wezen camperen nabij Utrecht.

Heb jij misschien nog nieuwe klachten ervaren? Ik probeer me voor te stellen wat voor spanning jullie nu meemaken, maar denk dat enkel mensen die dit reeds hebben meegemaakt echt begrijpen hoe jullie je nu voelen.

Jullie mogen dinsdag testen.. Betekend dit dat jullie thuis zelf mogen testen, of moeten jullie hiervoor naar het ziekenhuis?

Al die vragen die continu bij ons opborrelen, handelingen waar we totaal geen weet van hebben.. Ik voel me echt een amateur, haha. Ben hierom erg blij met ons contact! Hoef geen weken te wachten op antwoorden, en zoeken op internet geeft ons ook niet altijd de antwoorden die wij zoeken. Daarnaast vind ik het erg spannend om jullie eerste poging zo op deze manier mee te maken. Dit geeft toch een erg goede indruk van hetgeen ons toch ook in de toekomst staat te wachten.

Wij duimen voor jullie!

Liefs, Sanne

Geplaatst

Hai Sanne,

Het is redelijk goed gelukt om dit weekend de afleiding te vinden. Ik ben er nu geen 59 maar 58 minuten per uur mee bezig geweest! Hihi.

Deze twee wachtweken zijn inderdaad de moeilijkste van het hele traject. Daarvoor ga je vanaf de stimulatie tot aan de terugplaatsing iedere keer weer wat nieuws in om naar uit te kijken maar nu in die wachtweken kan je echt niets anders doen dan afwachten. Je leeft tussen hoop en vrees. Iedere keer als je wat voelt de angst dat het misschien wel eens menstruatiepijn zou kunnen zijn. En als het dan niet zo blijkt te zijn komt die hoop weer terug! Je wordt echt heen en weer geslingerd in de emoties!

In de brief die ik heb meegekregen na de terugplaatsing staat dat ik 20 juli in het ziekenhuis een zwangerschapstest kan laten verrichten met de eerste ochtendurine of de test thuis of door de huisarts laten doen. Ik bel morgen gewoon even naar het ziekenhuis wat ik het beste kan doen.

Heel fijn om te lezen dat jullie wat aan mijn verhaal hebben. Het is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde maar in de grote lijnen toch wel. En misschien is het voor jullie ook fijn dat ik in het zelfde ziekenhuis loop als waar jullie straks naar toe gaan. Ik denk dat ieder ziekenhuis toch zijn eigen "werkwijze" heeft.

Lief dat je zo met ons meeleeft en ik hoop dat ik dat in augustus ook met jullie kan doen!

Als je vragen hebt moet je ze gewoon stellen hoor.

Sterkte morgen met je nieuwe baan en zodra ik meer weet hoor je het van me!

Liefs Claus

Geplaatst

Dank je wel,super lief maar ik denk dat het niet gelukt is. Heb vanmiddag buikpijn gekregen en heb iets bruine afscheiding gehad. Nu al een paar uur niks maar ik denk dat dit de tekenen van een naderende ongesteldheid zijn! Voelt helemaal niet goed!

Als het niet door zet vannacht ga ik morgen toch maar de test doen. Dan weet ik het tenminste zeker.......................

Voel me echt rot nu!

Hoe was je eerste werkdag bij je nieuwe baas?

Geplaatst

Nou, ik ben van de wolk afgevallen...................en dat doet pijn!

Bedankt voor het meeleven en duimen!!!

Morgen het ziekenhuis bellen voor een nieuwe afspraak bij IVF-arts. Misschien wordt het ook rond 10 augustus!!! Kunnen we samen het traject in!

Groetjes

Geplaatst

Joh Claus,

Wat ontzettend rot om te horen! Ik heb zo aan jullie gedacht vandaag. Weet niet goed wat ik moet zeggen.. Behalve dat ik jullie beiden super veel sterkte wens voor de komende periode.

Zoals je schrijft, kunnen we misschien vanaf augustus samen (op-)nieuw beginnen.., ik kijk hier erg naar uit! Jij hebt ons, met jullie ervaringen al zoveel geleerd! Zelfs deze enorme teleurstelling zet ook ons weer met beide benen op de grond. Ik hoop dat we contact houden, en straks samen ervaringen uit kunnen wisselen!

Nogmaals wens ik jullie ALLE STERKTE EN GOEDS om deze moeilijke periode door te komen, en hopelijk tot snel!

Dikke KNUFFEL,

Sanne

Geplaatst

Sanne, dank je wel voor je lieve woorden.

Ik realiseer me dat we wel super lucky waren geweest als het in 1x gelukt zou zijn maar die hoop heb je natuurlijk altijd! Even verwerken en dan moeten we toch verder (klinkt stoerder dan dat het is hoor!).

Ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld en ze zei dat het IVF-team iedere donderdag groepsbespreking heeft en dat ik dan vrijdag terug kan bellen wat ze voor ons "besloten" hebben.

Dus vrijdag weet ik weer meer.

Liefs Claus

Geplaatst

Goed te horen dat je vrijdag al meer te weten komt over jullie vervolg traject.

Wat betreft mijn nieuwe baan en functie, erg nieuw allemaal en hier en daar wat onwennig. De collega's zijn gelukkig super aardig, dus komt allemaal vast goed!

Ik ben benieuwd naar de uitslag van de groepsbespreking van de artsen en hoop voor jullie dat (wanneer jullie dit wensen) er spoedig begonnen word met een vervolg traject.

LIEFS!

Geplaatst

Sanne,

Vanmorgen het ziekenhuis gebeld en we mogen gewoon de volgende cyclus weer op dezelfde wijze beginnen zoals de vorige keer! We hoeven niet eerst bij een arts te komen (als we dat graag willen kan dat wel maar het is niet nodig). Recepten en het behandelschema worden per post opgestuurd. Ik moet dus weer op cyclusdag 1 het ziekenhuis bellen en dan moet ik dag 2 met de Puregon beginnen en die dag krijg ik ook de uitgangsecho.

We kunnen nu allebei uitkijken naar augustus want rond 17 augustus mogen wij weer maar eerst benieuwd wat er de 10de gezegd wordt! Misschien dat jullie ook rond die tijd mogen beginnen!!!

Er is nu na het verdriet toch weer een beetje hoop voor ons! Spannend weer!

Fijn dat je leuke collega's hebt!

Geplaatst

Wat een POSITIEF bericht zeg!

Wij zijn ook erg benieuwd wat ons na de 10e te wachten staat. Al denk ik niet dat wij direct kunnen starten. Te denken aan alle vooronderzoeken die wij waarschijnlijk (nogmaals) moeten ondergaan. We zullen zien..

Hou mij op de hoogte, ik wil niets missen!

Liefs

Geplaatst

Ja ik ben ook super opgelucht! Ik heb hierdoor weer wat hoop gekregen gelukkig!

Toen wij vanuit het IJsselland naar het EMC gingen moesten we inderdaad ook weer alle onderzoeken opnieuw doen. Gaat wel weer wat tijd inzitten maar op zich gaat het wel allemaal vlot achter elkaar. Spannend meid!

Prettig weekend!

Liefs Claus

Geplaatst

OK!?! Het komt nu allemaal wel erg dichtbij.. Slechts 1wk werken en een vakantie en dan is het zo ver..

Ik heb weer een paar vraagjes voor je.. Wat is er bij jullie in dit eerste gesprek besproken? En zijn er bij deze eerste kennismaking reeds onderzoek(-jes) uitgevoerd? Zo ja, welke?

Ik wens jou en vriendlief een prettig weekend toe!

LIEFS

Geplaatst

Hoi Sanne,

Bij ons eerste bezoek in het EMC aan de gyneacologe liep ze een soort vragenlijst met ons door. Ze vragen de standaard dingen zoals: je leeftijd, je eetpatroon, of je met gevaarlijke stoffen werkt, of je rookt, of je alcohol en/of drugs gebruikt enz. Dit doen ze om een goed beeld van het paar te krijgen. Dr. Lambeek zei dat ze haar gevens door zou sturen naar het EMC maar toen we daar waren moesten we eerst iets onderteken om toestemming te geven om die gegevens op te vragen. Bij mij waren bepaalde bloedwaarden te laag maar die gevens had ze wel omdat het bloed wat ze in het IJsselland prikken altijd naar het lab van het EMC gaat (wist ik niet). Ook heeft ze bij mij een inwendige echo gedaan.

We kregen van haar ook de doorverwijzing naar het Gezond Zwangerschapsspreekuur en een afspraak bij de maatschappelijk werkster (heb ik je eerder over verteld). Ook moest vriendlief die week zijn zwemmertjes in gaan leveren voor onderzoek. Ik denk dat we ongeveer een week of 4 later weer een afspraak hadden voor al die uitslagen en toen zijn we aangemeld voor IVF. Dan hoef je niet meer terug naar de gyneacoloog omdat alles dan via de IVF-arts loopt. Dan krijg je een brief met de datum voor de voorlichtingsavond (altijd de eerste maandagavond van de maand) en een datum voor het eerste bezoek aan de IVF-arts.

Zo is het een beetje in grote lijnen bij ons gegaan maar ik denk dat dit wel een beetje de standaardprocedure in het begin is.

Liefs.

Geplaatst

Hoi Claus,

Wéér bedankt voor je antwoorden!

Stelt ons weer gerust. Het klinkt gelijk aan ons eerste bezoek aan het ijsselland (dr. Lambeek). Dat gaat vast goedkomen.

Lambeek heeft ons ook aangegeven onze gegeven per direct door te sturen naar het EMC, maar als ik jou verhaal zo lees.. We zullen zien!

Misschien nog één stomme vraag: Heeft het EMC jullie een dieet voorgeschreven? Of zijn er dingen die jullie worden afgeraden om de nuttigen? (Naast alcohol en roken) En mogen jullie een wijntje in het weekend, of helemaal niet meer..

Liefs!

Geplaatst

Geen dank Sanne, altijd goed hoor!

Toen we bij het Gezond Zwangerschapsspreekuur vandaan kwamen hadden we echt het idee dat we helemaal niks meer mochten! Zelfs dat wijntje in het weekend raden ze af! Ja, eentje zou in principe geen kwaad kunnen maar dan ben je eerder overstag om er nog eentje te nemen........ bla bla bla. Vriendlief heeft altijd gewoon zijn biertje gedronken en zijn zwemmers waren altijd goed. Ze bedoelen het allemaal best goed maar als iedereen die kinderen zou willen zo leeft als zij voorschrijven werden er nooit geen kinderen meer geboren! We hebben geen dieet gekregen maar wel "eetregels". We weten toch allemaal dat we geen rauw vlees, Franse kaas enz mogen! Wat ik weer wel een pluspunt vond is dat ze bloed prikken om te kijken hoe bepaalde vitaminegehaltes zijn en zo kwamen ze er bij mij achter dat het foliumzuurgehalte in mijn bloed veel te hoog was. Dat schijnt ook weer niet goed te zijn. Dus nu moet ik om de dag een foliumzuurtablet nemen ipv iedere dag.

Ik hoop dat je weer wat aan mijn antwoord hebt (en je stelt geen domme vragen hoor! Ik was net zo benieuwd als jij toen we er mee begonnen!).

Liefs

Geplaatst

Dat is lief van je!

Wat betreft het eten van rauw vlees en franse kaas, wist ik eerlijk niet dat je deze bij een kinderwens al moet laten staan. Dacht dat dit pas het geval was wanneer je zwanger blijkt te zijn. Toch een goede vraag!

Moet ik morgen maar (voor het laatst) genieten van een heerlijk broodje filet-am en een broodje brie. Wat betreft het wijntje.. die nuttig ik wel voor het laast in onze vakantie..:bf_new: om het af te leren , haha!

Wat een verrassend verhaal van jouw foliumzuur gehalte.. Als ik dit zo hoor, snap ik waarom je volledig onder toezicht wordt gehouden en geregeld wordt gecheckt.

Liefs!

Geplaatst

Hai Sanne,

Ik dacht ook dat je dat soort dingen niet meer mocht eten pas als je eenmaal zwanger bent maar ze zeggen dat je die bacterie die in dat eten kan zitten soms wel een paar maanden bij je kan dragen. Dus als je nu besmet zou raken en over een paar maanden zwanger zou zijn dan zou het dus dan nog schadelijk kunnen zijn (ik heb toch meer opgestoken van dat Gezond Zwangerschapsspreekuur dan dat ik dacht! Haha).

Goed plan om in je vakantie nog lekker een wijntje te drinken. Ga er maar lekker van genieten hoor meid!

Liefs!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden