Ga naar inhoud

Hoelang tussen intake en IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelukkig, het gezondzwanger spreekuur is toch niet voor niets! Al blijft het vreemd dat dit bij zo weinig vrouwen bekend is.

Vandaag het broodje filet gehaald, heerlijk. Hoe staat het eigenlijk met rookkaas? Is er een lijstje met voedingsmiddelen die je worden aan- of afgeraden om te nuttigen?

Nog 2 1/2 dag werken en dan is het vakantie! kan haast niet wachten.. Vanaf vrijdag zal ik niet meer dit forum kunnen bekijken, tot maandag de 9e 's avonds. Dus, mocht je nog belangrijke tips hebben.. Wij zijn één en al oor!

Liefs!

• Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sanne, ik heb 1 belangrijke tip voor je:

GA VOORAL LEKKER GENIETEN VAN JULLIE VAKANTIE!!! :sunny:

Heel veel plezier en ik hoop dat je lekker kunt genieten van de zon, je wijntje, elkaar enz. zodat je lekker uitgerust klaar bent voor de spannende tijd die dan komen gaat!

Liefs Claus

Geplaatst

Je Bent een schat!

Wat betreft je advies; die gaan we zeker opvolgen!*!*!

Heel veel liefs en hopelijk tot over een week!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Sanne,

Ik hoop dat jullie het fijn hebben gehad en ik wil jullie super veel succes wensen morgen! EINDELIJK is het de 10de!!! Hi hi.:happy7:

Geplaatst

hoi!!!

Onze vakantie was top! heerlijk ontspannen en goed weer.

Gister naar het EMC geweest!

Echt een super arts gehad. Had veel tijd voor ons. Onze brief van het IJsselland had hij al ontvangen,.. dus hij was meteen volledig op de hoogte. Voor de administratie hebben we een reeks vragen moeten beantwoorden. Daarna heb ik een uitgebreid inwendig onderzoek gehad. Was gelukkig allemaal goed.

As. donderdag moeten we naar het gezondzwanger spreekuur.. vrijdag moeten we een potje vullen en afgeven en pas de 14e sept. kunnen we terecht bij de androloog. Daar wordt gekeken of ze nog iets voor ons kunnen betekenen om het zaad te verbeteren zodat we misschien als nog op natuurlijke wijze zwanger kunnen worden. Wij verwachten dit echter niet, maar dit zijn de procedures. Wanneer de androloog "klaar" met ons is gaan we pas weer terug naar de gynecoloog, die vervolgens met ons een plan gaat opstellen,.. 'hoe nu verder'..

Zoals je kunt lezen heb ik super veel aan je verhalen gehad! het komt behoorlijk overeen, vind je niet?

Liefs

Geplaatst

Hai,

Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad! Beetje ontspannen op die manier is nooit verkeerd!

Dit verhaal komt inderdaad zeker overeen met die van ons. Lachen dat jullie ook naar het gezondzwangerschapsspreekuur moeten! Leer je ook "braaf" te zijn! Haha. Zonder gein, het is best leerzaam hoor! Ben benieuwd hoe jullie het ervaren.

Ik heb maandagochtend een bloeding gehad terwijl ik volgende week pas ongesteld moet worden. Ik gelijk in de stress natuurlijk! Maar het was in de middag weer weg en de tekenen dat ik ongesteld moet worden zijn er nog steeds. Heb voor de zekerheid wel het ziekenhuis even gebeld maar die zeiden dat ik toch maar af moest wachten tot volgende week. Als het goed is moet ik maandag of dinsdag ongesteld worden en dan krijg ik een echo en kan ik weer beginnen met stimuleren. Word ik het niet dan toch een echo. Spannend weer!

Geplaatst

Hoi!

Dat is idd ontzettend spannend, haha! Dat zou wel echt super zijn,.. stel je toch eens vóór! (ik klink hopelijk niet té optimistich) :goof:

Maar toch ga ik weer voor jullie duimen. Want echt samen een kindje maken vind ik toch zoiets moois en iets bijzonders..

Manlief en ik hebben zojuist ons 'huiswerk' voor morgen (GZspreekuur) gedaan. Wat een vragen. De papieren versie en die op internet (www.zwangerwijzer.nl) hadden wel wat overlap, maar hebben alles netjes ingevult. Ben benieuwd hoe morgen verloopt, ik hou je op de hoogte!

Liefs en ik :toppie: voor jullie

Geplaatst

Hai Sanne,

Ben zo benieuwd hoe jullie het vonden bij het spreekuur! Hadden jullie je huiswerk goed gedaan? Haha.

Hier alles nog rustig. Het zit wel "te butteren" maar ik ben nog niet ongesteld geworden. Hoop maar dat het snel doorbreekt, dan kunnen we beginnen!

Liefs

Geplaatst

hoi,

Donderdag het spreekuurtje bijgewoond.. Was best leerzaam eigenlijk. We zijn volledig gescreend, gemeten enz. En wat blijkt.. we zijn best wel op de goede weg, haha! We moeten alleen proberen meer groente, fruit en vezels te eten.. En natuurlijk de alcohol laten staan. 's Middags meteen een sap-blender aangeschaft, om zo aan 2 tot 3 stuks fruit te komen. Erg lekker!

Vrijdag hebben we weer een potje mogen vullen en inleveren bij het ivf-lab. As maandag moet ik mijn bloed laten prikken ivm hormoon meting en GZspreekuur.

De gemaakte afspraak bij de androloog van 14 sept. is mogelijk verzet. We kregen zojuist een brief met afspraak bevestiging voor maandag 23aug. Dit is toch weer 3weken sneller!

Hoe staan het bij jou?

Geplaatst

Even snel, ben meer een meelezer dan een schrijver. Wij hadden ook op 10 augustus de intake. Ik heb inmiddels al bloed laten prikken voor chlamydia en progesteron (7 dagen na de eisprong). Man heeft potje ook al gevuld. Wij hebben 1 september afspraak voor de uitslagen hiervan en GZ spreekuur. Ik hoop zo dat wij 6 september worden uitgenodigd voor de info avond, ik meen dat ze dat altijd de 1e maandag van de maand doen. Heb jij daar al iets van gehoord?

Bij ons overigens geen probleem bij man, wellicht bij mij, maar het is niet duidelijk. Ben al 1 keer gewoon zwanger geweest, maar na de keizersnede van mijn dochter loopt alles anders, heel lichte menstruatie. Blijkt dat 1 eileider verstopt zit (door eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap, vóór mijn dochter) en dat ik af en toe wat verklevingen in de baarmoeder heb. Bij laatste kijkoperatie waren die weg. Onverklaard onvruchtbaar dus, maar na 2 jaar proberen, 7 IUI (1 keer heel kort zwanger) en mijn leeftijd, 37, hebben wij indicatie IVF gekregen.

Geplaatst

@Sanne: Zo zie je maar dat het opeens toch heel snel kan gaan allemaal! (het kan natuurlijk niet snel genoeg!). Toch weer 3 weken gewonnen! Goed van je dat je braaf aan het worden bent! Hihi. Wanneer hebben jullie tweede afspraak bij Spreekuur?

@Soraya: bij ons was het ook onverklaard vruchtbaar. Alleen mijn leeftijd zit tegen helaas.

Die info-avond is inderdaad iedere eerste maandag van de maand (in het EMC). Dan afspraak bij de IVF-arts en daarna gaat het best snel allemaal hoor! Succes!

Ik ben vanmorgen ongi geworden! Joepieieieieie! :bf_new:Precies op tijd. Morgen het ziekenhuis bellen voor een echo en beginnen met Puregon spuiten!

Sanne, duimen he! (als je nog wat over hebt om te duimen tenminste! Hihi).

Liefs, en wordt weer vervolgd!

Geplaatst

@Soraya: Hoi, leuk te horen dat er meer mensen onze berichten lezen, daar stond ik helemaal niet meer bij stil! Heb jij er ook nog iets aan gehad? Worden jullie ook behandelt in het EMC?

@Claus: WAT SUPER, Ik ben weer flink aan het duimen!!! Nu 10dagen spuiten en dan punctie toch? Voelt het de tweede keer minder spannend omdat het nu bekend terrein is, of blijft de spanning gelijk aan de eerste keer?

Ons tweede GZ-spreekuur staat gepland op 12-11-2010. Dat duurt nog wel even dus. Ben erg benieuwd hoelang we onder behandeling zijn van de androloog. En wanneer we weer met de gynocoloog rond de tafel mogen om een plan voor ons op te stellen. Hopelijk kunnen we voor 12-11 al met ivf beginnen.

Liefs

Geplaatst

Hey Sanne,

Het is zeker weer spannend alleen een andere spanning inderdaad omdat ik nu toch een beetje weet wat ik kan verwachten. Ik hoop dat ik weer 10 dagen moet spuiten. Dat hangt er van af of deze keer de follikels weer lekker goed groeien.

Zeker te hopen voor jullie dat het niet te lang gaat duren. Misschien heeft de androloog over 3 weken alle uitslagen en zitten jullie dan al heel snel bij de gyneacoloog voor een plan de campagne!!! Ik hoop het zo voor je!

Liefs!

Geplaatst

Hai,

Ik heb vanmorgen een uitgangsecho gehad en wat denk je!!!! Ik mag nog NIET beginnen!!! Er zit aan de linkerkant een follikel van 2 cm! Ik heb 2 weken geleden wel een eisprong gehad omdat ik nu ongesteld ben maar deze is waarschijnlijk doorgegroeid en "blijven hangen". Dat verklaart waarschijnlijk het bloedverlies van vorige week! Cyclus in de war. Heb ik weer! Ik moet nu dus 1 cyclus wachten! Echt jammer maar het is niet anders helaas! Dus op naar september dan maar! Weer wachten, wachten, wachten!

Geplaatst

Wat hebben jullie een pech zeg! Dit is wel het laatste wat ik verwacht had.. Dit geldt hoogst waarschijnlijk ook voor jullie. Hebben de artsen iets gedaan aan deze reuze follikel of moet deze vanzelf los laten? En zou dit kunnen betekenen dat jullie ook volgende maand niet kunnen starten?

Ben vandaag wezen bloed prikken. Wat een vreemd klein mensje is dat, haha! Maar ben echt super geprikt! Geen een bloeddruppel op het gaasje en geen blauwe plek. Moets maar liefs 5 buisjes vullen.. Nu op naar volgende week maandag. Toch best raar dat je van de ene behandeling naar de volgende leeft..

liefs en nogmaals super rot voor jullie! Misschien kunnen we dan toch nog de volgende samen beleven..

Geplaatst

Hai,

Omdat een follikel normaal ook deze afmeting heeft vlak voordat je de eisprong krijgt zal het niet lang duren voordat deze los laat. Alleen is het dan te laat om dan nog te gaan stimuleren. Ze zag nog blaasjes genoeg zitten dus maar te hopen dat deze de volgende keer goed gaan groeien. Zou inderdaad wel leuk zijn als we samen op konden.

Ik herken het heel erg wat je zegt over dat je echt van afspraak naar afspraak leeft!

Daarom duurt het wachten altijd zo lang als er bv een paar weken tussen zit. Net zoals wij nu weer 4 weken moeten wachten. Bah! Nou ja, dan kan ik in ieder geval met jullie meeleven!

En? Ben je bij het bloedprikken netjes op de groene stoel gaan zitten? Hihi.

Ja, dat vrouwtje is net de zus van Bart de Graaf! Oooooooooh!

Hou me op de hoogte he!

Liefs

Geplaatst

haha, mooie vergelijking.. Zus (of moeder) van Bart!

Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij waren alle stoelen in de "prik-kamer" blauw?! Wat is de groene?

Ik zal proberen onze ervaringen zo volledig en levens echt mogelijk hier te formuleren, zodat je niets mist en jullie de wachttijd hopelijk snel door komen. ;)

Liefs

Geplaatst

Sanne, als je binnenkomt bij het bloedprikken staat er gelijk voor je toch een gifgroene prikstoel? Niet gezien? Zat er iemand op zeker!!! Haha.

Ja, ik ga met jullie meeleven hoor! Misschien wordt september onze maand!!!

Liefs

Geplaatst

hai,

De eerste stoel recht voor je als je binnen komt is idd de stoel die ik had uitgekozen.. Maar kan me eerlijk gezegt niet herinneren dat deze stoel gif groen is, maar geloof je direct!

Of de maand sept. ook onze maand wordt denk ik niet.. De eerste maandag van de maand sept. zijn wij (weer) met vakantie. Mochten wij spoedig te horen krijgen dat wij voor ivf in aanmerking komen, kunnen wij hierdoor toch pas op de 1e maandag van de maand oktober van start gaan. Maar we wachten rustig af..

Liefs

Geplaatst

hooiiii!!!!

Hier weer 'vers' nieuws;

Vanmorgen van 8-9.00uur bij de androloog geweest. Randy is ondervraagd en onderzocht. Ook hebben we de uitslag van het semenonderzoek gekregen.. En wat denk je; nog altijd slecht, maar wel iets beter dan alle voorgaande keren. Dus wij zeggen meteen, dat moet aan het stoppen met roken liggen. Maar de androloog zei dat na 10,5wk stoppen dáár nog geen verbetering uit te zien kan zijn. Maar verwacht over enkele weken daar nog wel een geringe verbetering uit. Dus we wachten het af! ;)

Helaas heeft de androloog geen oorzaak gevonden voor de slechte productie, en heeft ons na het eerste bezoek dan ook meteen weer 'ontslagen'. Hij adviseerd ons om geen IVF maar ICSI, gezien het aantal goede zwemmers.

We hebben meteen weer een nieuwe afspraak gemaakt bij onze gyn. echter wegens zijn vakantie kunnen we daar pas 24sept. terecht. Weer even gedult dus..

Hoelang moeten jullie nog wachten?

LIEFS!

Geplaatst

Hey Sanne,

Spannend allemaal weer hoor! Wel mooi dat de zwemmertjes beter zijn dan de vorige keer en dat ze nog beter kunnen worden door het niet roken! Dat gaat de goede kant op meid! Beter dat hij gelijk ICSI aanraad! Het traject is hetzelfde als met IVF alleen in het lab wordt er een stapje meer gedaan om mee te helpen met de bevuchting toch?

Jammer dat jullie gyneacoloog net met vakantie is. Hebben jullie gevraagd om dezelfde? Ik vraag dit omdat wij alle 3 de keren dat we een afspraak bij de gyn hadden we een andere hadden. Ze halen toch de gegevens uit het dossier dus ons maakte het ook niet zoveel uit.

Nou, jullie moeten nu langer geduld hebben als wij want als het goed is word ik zo rond 10 september ongesteld en dan zou op dag 2 de uitgangsecho zijn en de stimulatie kunnen beginnen.

We wachten maar weer "rustig" af!

Hoe is het met de spanning bij jou? Kan je "geduldig" afwachten (ja, we zullen wel moeten) of kriebelt het heel erg?

Liefs,

Geplaatst

Of ik goed kan wachten?! ik ben van mezelf een nogal ongeduldig type.. Dus dit alles is een grote test. Echter is het in deze situatie allemaal wel erg dubbel. Het ene moment kan ik niet wachten en hoop ik dat we snel mogen beginnen, maar soms komt ook de onzekerheid voor het onbekende en mag het wel iets langer duren. Om een voorbeeld te schetsen wanneer ik het gevoel heb dat ik meer tijd nodig heb om na te denken. Zo ook vandaag, toen ons door de arts verteld werd dat de kans op een kindje met een aangeborenafwijking met ICSI 2x groter is dan wanneer er een natuurlijke bevruchting heeft plaats gevonden. Stel kans 1-400 kindjes heeft een hartkwaal, dan hebben wij kans op 1-200 dat ons toekomstige kindje deze afwijking heeft. Dit zet je toch weer aan het denken. Misschien komt dit gevoel je bekend voor van de eerste keer?

Wat betreft ICSI en IVF, naar mijn weten is het zoals jij hierboven beschrijft. Maar omdat de arts zo overtuigt sprak over ICSI en niet over IVF ben ik toch wat twijfelachtig. Maar ik hou je op de hoogte, hopelijk kan ik het je eind september uitgebreid toelichten met alle kleine en grote details.

Wat betreft de gyn. hebben wij weer om dezelfde arts gevraagt. Dit was een erg vriendelijke man, en was vorige keer ook volledig op de hoogte van ons voor traject bij het ijsselland (hij had de brief van het ijsselland reeds gelezen eer wij zijn kamer binnen kwamen). Met hem hadden we dan ook afgesproken om een plan opstellen, wanneer de androloog niet voor ons zou kunnen betekenen. Daarnaast zou een eerder gesprek waarschijnlijk toch niet leiden tot een snellere start van de bahandeling. Dit omdat wij de eerst maandag van sept. weer heerlijk met vakantie zijn.

Duim dus met ons mee dat het gesprek van de 24 sept. meteen een eindgesprek is en we naar de eerste maandagavond van okt. mogen!

LIEFS

Geplaatst

Hai Sanne,

Die twijfel waar jij het over hebt begrijp ik zo goed!

Ik heb ook iedere keer weer dat onzekere gevoel en dan vraag ik me af of we het allemaal wel door moeten zetten. Dit omdat er toch wel heel veel risico's zitten aan een zwangerschap op mijn leeftijd. Is het allemaal niet te egoistisch, wat doe ik (mocht het lukken) een kindje aan om het met "oudere" ouders op te zadelen, zal het gezond zijn, enz. En op een andere dag wuif ik dat allemaal weer weg en weet ik dat ik hier goed aan doe omdat de wens zo groot is. En dan heb ik er weer alle vertrouwen in! Heb vandaag dus weer een twijfeldag. Ik denk dat dit ook komt omdat er weer een wachttijd is en je er zo bewust mee bezig bent (moet zijn). Het is niet zo ongecompliceerd als dat het wel allemaal "vanzelf" zou gaan.

Lekker dat jullie nog met vakantie gaan in september! Super hoor!

Ik ga zeker voor jullie duimen dat oktober de startmaand gaat worden voor jullie!!!

Liefs Claus!

Geplaatst

hoi!

Gister 3x geprobeerd op de site te komen, maar te vergeefs.. Site is 's avonds kennelijk erg populair.

Misschien vreemd om te horen, maar ben erg opgelucht dat jij (jullie) ook zo je moment van twijfel hebben. En het niet alleen dromen over "wolkjes" zijn. Wij willen onze droom nog wel doorzetten, maar hebben nu elke avond wel een serieus gesprek hierover. Wanneer nemen we welke beslissing. Wat, wanneer blijkt dat het een ernstige afwijking blijkt te hebben.. Enz. Iets waar we het voorheen totaal niet over hebben gehad.

Een leuker onderwerp:

Rond 13 sept. kunnen jullie mogelijk weer starten, toch? (4wk later dan 16aug)

Hoop dan echt dat jullie traject weer van start mag gaan. Wij komen precies op de 13e terug van vakantie, dus ik hoef niets te missen,.. en kan weer enorm hard voor jullie duimen, haha!

Liefs!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden