Ga naar inhoud

Hoelang tussen intake en IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik zie dat ik een hoop heb gemist.

Irma, wat super dat je mag beginnen! Kan me goed voorstellen dat het prikken even wennen is. Kan manlief je er misschien mee helpen? En voel je al enige reactie op de hormonen?

Ook ik zal voor je duimen!:goodluck:Liefs, Sanne

• Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Irma, wat Sanne zegt: kan je manlief het niet doen? Ik heb het nog niet 1 keer zelf gedaan! (watje!!!Haha). Omdat ik het een eng idee vind en ook omdat vriendlief zo toch ook een beetje bij het hele gebeuren betrokken is ipv alleen maar zwemmertjes in te leveren. En hij vindt het machtig mooi om te doen.

Waar ik ook achter ben gekomen is dat het bij mij beter gaat als ik sta dan als ik zit. Als ik zit doet het iets meer "pijn" dan als ik sta! (lijkt soms wel of vriendlief aan het darten is! Hihi).

Misschien heb je wat aan deze tip!

Liefs weer voor jullie meiden!

Geplaatst

Nééé, dat vind ik nóg enger! Ik durf nu wel iets beter, doet ook niet zeer, behalve dat de decapt vloeistof een beetje brand.Gister voor het eerst de Gonal erbij gespoten, weer even wennen, want naar mijn idee was de naald véél langer, haha.Deze voelde ik helemaal niks van. Had eerst de deca0pt 2 x gedaan, want ik prikte, en liet toen mn rolletje los, en toen floepte de naald er weer uit, haha.maarja, is voor een goed doel!

Geplaatst

haha, wat een gedoe!

Gelukkig heb je op het branderige gevoel verder geen bijwerkingen. Ben je naast het spuiten ook erg gespannen voor wat verder komen gaat?

Vanmorgen werd een collega gebeld dat zijn vrouw verwachte te gaan bevallen.. En ja, in de loop van de middag werden we op de hoogte gebracht van het vrouwelijke wondertje! Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik heel sterk dacht.. Wat zou het mooi zijn geweest als dit mijn nieuws zou zijn geweest. Maar ja, wie weet.. Misschien is voor ons drieen 2011 ons jaar!

Liefs, Sanne

Geplaatst

Mooie gedachte Sannetje, daar sluit ik me bij aan, allemaal zwanger in 2011!

Ik denk eerlijk gezegd nog niet verder vooruit dan elke spuit. Ik denk dat na de eerste follikelmeting de zenuwen wel een beetje zullen beginnen... En maar hopen dat het een beetje zn vruchten afgeworpen heeft, want wie weet groeit er amper iets.... dat lijkt me wel een hele grote tegenvaller, maarja, hou het wel in mn achterhoofd.

Ik merk niet veel van de hormonen, ben alleen als ik veel eet een beetje misselijk... weet niet of het daarvan kom, maar normaal gesproken kan ik echt héél veel eten voordat ik misselijk wordt.

Geplaatst

misselijk? daar heb ik anderen nog niet over horen schrijven.. Lijkt me wel super vervelend!

Wanneer heb je de eerste follikel meting staan? Zijn er artsen die een verwachte opbrengst naar jullie hebben uitgesproken? Of is het echt een wilde gok?

Hoop vragen, he? haha, nou je hebt een heel weekend voor de antwoorden!

groetjes

Geplaatst

Is maar een heel klein beetje hoor, maar ik was eerst al weer helemaal paranoia....wat als ik misschien toevallig nét door mn ongi toch zwanger zou zijn, en ondertussen hormonen lopp te spuiten.... Maar ik heb ook getemperatuurd, en was wel naar beneden gezakt, dus niet zwanger.

Ik heb dinsdag de 30ste follikelmeting. De artsen hebben totaal geen uitspraak gedaan, over verwachtingen enzo.

In mijn voorgesprekken in Purmerend zei de arts wel dat als het allemaal niet super aanslaat, het misschien bij 1 poging blijft, maar in Rotterdam zeiden ze niks daarover. Tijdens intake deed ze ook een echo, en was ze alleen helmaal enthousiats over een mooi groot ei wat er zat, haha. Zo grappig, ze stelde gelijk voor om over 2 dagen terug te komen voor IUI, omdat ze het zonde vond om het ei verloren te laten gaan. Deed me wel goed te horen, soort van betrokkenheid, dat ze zelf ook graag willen dat je zwanger wordt...

Het lijkt of het nog steeds niet echt tot me doordringt allemaal, doet me nog niet "zo veel". Komt denk ik omdat ik van het slechtste uitga, en totaal geen verwachtingen heb. Dat komt weer een beetje door het forum 40+ wat ik helemaal gelezen heb. Zoveel teleurstellingen...

Dit zeg ik nu wel zo stoer, maar diep van binnen denk ik juist toch weer dat het gelijk raak zal zijn, zo dubbel allemaal....

Maar even afwachten dus.

Hoe gaat het met jullie? Nog planne voor het laatste stukje weekend? :icon_flower:

Geplaatst

Hoi meiden, ja ik leef nog! Hihi.

Irma, hoe is het nu met je? Ik begrijp je zo goed. Ik heb hetzelfde als jij, ook zo'n dubbel gevoel. Je beschermd jezelf met de gedachte om van het slechtste uit te gaan en totaal geen verwachtingen te hebben maar ondertussen wil en hoop je dat het gelijk raak zal zijn! En dat zou zo mooi zijn! Heeeeeeeeeeeeel veel succes morgen bij je FM.

Sanne, 24 dec is nog minder dan 4 weken!!! Lijkt nog eeeeeeeeeeeeuwen ver weg maar je wacht nu al zo lang en bedenk dat er "al weer 2 mnd om zijn"!!! Ik heb ook iedere keer als ik weer niet mag beginnen iets van weeeeeeeeeeer een lange maand extra wachten maar nu is het alweer voorbij!

Ik ben vannacht ongi geworden en heb nu morgen om 12.00uur de uitgangsecho! Ik hoop zo dat ik nu eindelijk weer mag beginnen! Fingers crossed!

Jullie horen me morgen en ik hoop met goed nieuws!

Liefs Claus

Geplaatst

Hoi meiden!

Hoe is bij jullie beiden de controle geweest vandaag?

Dit was weer een heerlijk weekend weg. Zijn met familie naar Preston Palace geweest, heerlijk gedronken en gegeten! Een goed weekend om je dagelijkse zorgen even "thuis" te laten. Vandaag weer gewerkt, maar dan behoort dat gevoel toch snel weer tot het verleden.

Nog 1,5 maand en dan is hopelijk ook ons wachten voorbij. Ik ben er helemaal klaar voor (voor zover dit kan uiteraard). Op naar de 24e december en dan een korte kerst en oud en nieuw zodat de 10 januari niet al te lang op zich laat wachten.. Hoop dat jullie tot deze tijd nog op dit forum blijven. Want jullie zorgen zeker voor het overbruggen van deze lange wachttijd!

Kus van mij

Geplaatst

Hoi Sanne,

Minder goed nieuws vanaf hier! Ik mag weeeeeeeeeer niet beginnen!!!! De follikel(cyste) die vorige maand in de weg zat was weg dus ik was helemaal blij maar dat was van korte duur. Omdat ik vorige week weer een (tussen)bloeding heb gehad en dit nu al de 3e keer was in ons IVF-traject, wilde ze nu een uitstrijkje maken om de cellen van mijn baarmoedermond/hals op kweek te laten zetten. En aangezien die uitslag pas over 2 weken binnen is mag ik nu niet beginnen. Ze willen eerst zeker weten dat alles goed is voordat ik verder mag. Ze zei wel dat ik me niet ongerust moest maken want dat bloedverlies komt vaker voor en er zal waarschijnlijk niets aan de hand zijn maar ze willen alles uitsluiten vandaar die kweek.

Nou, ik dacht dat ik door de grond ging. Is EINDELIJK alles mooi van binnen en zou ik wat dat betreft zo kunnen beginnen, heb ik DIT weer!

De arts belt me 15 december met de uitslag. Dan moet ik ongeveer tweede Kerstdag ongi worden en als alles dan goed is (aaaaaaaaah) mag ik beginnen. Ik durf er bijna niet meer in te geloven hoor! Pfffffff. We hebben juli de eerste IVF gehad en daarna was er iedere keer wel wat waardoor het afgebroken werd of ik niet mocht beginnen. Om moedeloos van te worden.

Straks gaan we toch nog gelijk op Sanne! Weet je nog dat ik dat maanden geleden nog zei? Toen leek het zo onwaarschijnlijk maar het komt nu toch wel heel dicht bij!

Maar goed, we slikken maar weer een paar keer (wat zijn we daar goed in geworden na iedere keer weer een teleurstelling) en gaan dapper verder.

Irma, hoe is het met jou? Hoe was de FM?

Groetjes en liefs Claus.

Geplaatst

Jemig Claus, wat een k*t-nieuws zeg! Niet te geloven. Elke keer weer die dreun, en wéér een maand extra. Ik baal enorm voor je.

Ik was gister voor de FM.... was niet veel soeps. Aan de linker kant een mega follikel, van 25mm. Had meer weg van een cyste zei hij, hmmm, geen flauw idee, geen ervaring mee. Laatste 2 maandne 6x echo gehad, en niks over cyste gehoord. Daarnaast zat nog een miniscul misbakseltje, van 9mm.

Aan de ander kant 1 van 11mm en 1 van 15 mm.

Wat een trieste bedoening! Vorige maand had ik fm op 3e dag, en zonder hormonen, en toen waren er 6 blaasjes, en dat was al weinig. Dr nam contact op waar ik bij zat gelukkig, met Rotterdam. Daar werd mee ingestemd nog 3 dagen stimuleren, en dan weer fm. Als het dan niet verbeterd is wordt de poging afgebroken, en gekeken naar ander schema ofzo.

Nou, de hoop is me wel mijlen diep in de schoenen gezakt....

Geplaatst

Joh meiden, wat een rot berichten zeg!

Weet, zoals gewoonlijk, echt niet wat ik jullie moet schrijven om jullie te steunen en/of op te beuren.

Echter, zoals Claus beschrijft, zou het voor mij wel leuk zijn om samen met jullie op te gaan in het proces. Ervaringen uitwisselen over de misselijkheid,.. ;)

Sorry, ik begrijp dat dit voor jullie echt heel erg moet zijn. Ik weet echter hoe het voelt om te moeten wachten, terwijl je verwacht dat je mag gaan starten.

Nou meiden, heel veel sterkte en Irma ik duim voor een wondertje!

DIKKE KNUFFEL

Geplaatst

Hoi meiden,

@Irma: Ik snap heel goed dat je er meer wilt hebben maar 2 follikels van 11 en 15 mm zijn toch zo verkeerd nog niet? Kunnen in een paar dagen toch nog wat mm groeien en vanaf 18 mm kunnen ze aanprikken. Bij mijn vorige poging (die van toen de eitjes al gesprongen waren voor de punctie) had ik ook maar 2 follikels maar dat vonden ze bij mij geen probleem. Met cyste's heb ik helaas ervaring genoeg! Bah! Tot 2x toe een poging niet mogen beginnen omdat er een cyste zat. Maar die waren de maand erop altijd weer weg hoor dus probeer je daar niet zoveel zorgen om te maken.

Ben zo benieuwd hoe de volgende FM meting was. Hoor het graag. Sterkte!!!

@Sanne: zo lief van je dat je zo met ons meeleeft! Vind het ook zo jammer dat ik geen leukere berichten voor je heb. Jij zit in die wachtmaanden en dan lees je alleen maar tegenslagen! Trek je er niets van aan he! Hou maar voor ogen dat jij nog jong bent en jij dus geen last zult hebben van weinig follikels en die dan ook nog eens niet zo goed groeien! (echt een ouwemutsen kwaal!!!). Mochten de zwemmers van je lief zo goed verbeterd zijn door de medicatie en door het niet roken en drinken etc. dan heb jij op jouw leeftijd een grotere kans op bevruchting en innesteling. En dat zou ik je zo gunnen want jullie hebben ook al genoeg teleurstellingen te verwerken gehad! Hou vol meid en ik vind het fijn dat je ons zo steunt. Ik hoop dat binnenkort ook voor jou te kunnen doen!

Prettig weekend en heel veel liefs en een dikke knuf!

Claus

Geplaatst

Jullie zijn allebei schatten!!

Ik dacht dat 4 absurd weinig was, omdat ik op het 40+ forum lees over 10,15,20 follikels :happy8:

Ik ben gister geweest, en er was er nu 1 bij, en 2 waren er 19, en 15 en 13.

En dat andere geval is 27.

Er staat ook iets bij endometrium, 3 en daaronder 10. Maar ff googlen wat dat is.

De arts klonk dit keer opsitiever, en belde met Rotterdam. Samen hebben ze beslist er voor te gaan, dinsdag 9.00 de punctie!! Brrr, nu wort het wel spannend hoor.....

Fijn weekend!!

Geplaatst

Lieve Irma,

Wat ontzettend goed nieuws! En wat spannend!! Mijn duimen zijn eelt aan het kweken voor je!

Laat je ons nog weten hoe je de punctie hebt ervaren? En uiteraard wat het jullie heeft opgeleverd?!

Heel veel succes!

Geplaatst

Hoi,

FF snel een reactie van mij, ben bekaf. Vanmorgen om 9.00 de punctie gehad, en nu net pas een paar uurtjes thuis, pffft.

Is heel goed gegaan. Ik was zóóóó zenuwachtig! We hebben een hotel in Rotterdam geboekt, zodat we niet al zo vroeg weg zouden moeten, met alle files etc.

Toen we aankwamen stonden er een paar te dansen op kerstmuziek, zo gezellig, dat spontaan mn zenuwen minder werden. Toen moest ik pilletjes ionnnemen, en een half uur later werd ik geholpen. De arts legde alles zo rustig uit, en de zusters hielden helemaal mn arm vast ewnzo, super lief!!

Punctie viel alles mee, alleen ff aan 1 kant trok ik het niet meer, maar was zo over. Er waren 4 aangeprikt stond op het formulier dat ik mee moest nemen naar EMC ( punctie was in Maasstad)

In EMC bleek ik 6 eitjes te hebben, geen flauw idee hoe. Zaad was ook goed, nu wachten tot vrijdagochtend 9.30, en als er dan wat goeds bij zit, s middags de terugplaatsing. Ik moest nog aan je denken Claus, want bij elke doffe plop, bedacht ik hoe goed je het gevoel omschreven had, haha.

Ik ga nu naar bedje toe, want heb een beetje wee gevoel. Heerlijk, zoder te spuiten vanavond :)

Dikke knuffel van mij!!!

Geplaatst

Super Nieuws!

En 6 eitjes is zeker een goede score. Moet toch alvast een kleine opluchting zijn. En een hotel overnachting.. haha, er zitten dus ook voordelen aan een ziekenhuis verder weg. Schitterende oplossing!

Op naar de zenuwen voor vrijdag morgen, ik zal voor jullie blijven duimen!

Dikke knuffel en rust vooral goed uit.

Geplaatst

Super goed gedaan Irma! Ben je al weer een beetje uitgerust? Gelukkig dat het je allemaal mee is gevallen. Wel een opluchting als dit weer achter de rug is. Op naar vrijdag, hopelijk zijn er een paar mooi bevrucht! My fingers are crossed!

Liefs Claus

Geplaatst

Vandaag terugplaatsing gehad van 8-cellige. Is er nog 1 bevrucht, maar die laten ze nog even in de broedstoof, en die wordt dan evt als ie goed genoeg is ingevroren. Ik kon allles via het scherm volgen, vond het zo bijzonder....

Hoe gaat het bij jullie? Fijn weekend alvast!

XXX

Geplaatst

oh meid, ben zo blij voor je!

Nu hopen op een innesteling.. Dus ik zal voor je blijven duimen!

Wanneer mag je de test doen?

Ik wens jullie beiden een heerlijk weekend toe.

Liefs en een kus

Geplaatst

Over 18 dagen mocht ik testen, maar mezelf kennende wacht ik echt niet tot die tijd....

Claus, jij krijgt de 15e uitslag toch? Hoop dat alles goed is, en dat je na deze ongin gelijk ervoor kunt gaan, en hupla, gelijk raak!!

Sannetje, als jullie zaadonderzoek goed/beter is, mogen jullie dan gelijk beginnen?

Ik voelde gister allemaal steekjes van binnen, en hou het er op dat het de kleine frummel is, die een lekker plekkie aan het zoeken is :)

Kan natuurlijk ook heel goed mn gevoelige eierstok zijn, van de punctie. Maar dat voelde ik alleen als ik bewoog, geloof ik, en dit voelde ik ook goed terwijl ik rustig achter over lag. Ja, het mezelf gek maken is al begonnen, maar ik ken mezelf, dus weet ook dat ik er niet omheen kan. Ik ga gewoon van het beste uit.

Fijne zondag!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden