Ga naar inhoud

Hoelang tussen intake en IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohh, inderdaad lekker er een paar dagen tussenuit! Eindlijk komt het allemaal een beetje dichterbij he!

Claus, fijn dat je eindelijk ongi ben, ik ga voor je duimen dat alles ok is morgen, en dat je eindelijk mag beginnen!!!

Spannend!!! Zal wel weer even wennen zijn, hihi, de leuke spuitjes. Wat moet je eigenlijk spuiten dan?

XXX

• Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb zoals jullie weten vandaag de uitgangsecho gehad en ...............................alles was GOED!!! We mogen beginnen dus vriendlief heeft vanavond de eerste spuit weer gezet! Zo opgelucht! Pfffffff! We hebben 4 januari de eerste FM. Spannend weer!

De arts heeft ons toch weer stof tot nadenken gegeven ivm 1 of 2 terug laten plaatsen. Haar advies is om er 2 terug te laten plaatsen (mochten er 2 embryo's ontstaan natuurlijk). Dit omdat het de slagingskans verhoogd en de kans op een meerlingzwangerschap op oudere leeftijd heel erg klein is. Nog maar eens goed met mijn lief over hebben.

Irma: ik begin met 150 Puregon en dan vanaf dag 6 de Orgalutran erbij. (het spuiten ging goed hoor! Ik was toch wel erg gespannen! Hihi).

Lfs Claus

Geplaatst

Wat een goed nieuws Claus!! Waua, ik ben zo blij voor je! Wat stoer, dat je vriend de spuit zet. Dat lijkt me ook wel eng...Zo Sannetje, nu wachten we op goed nieuws van jou!Allebei alvast een hele fijne jaarwisseling toegewenst.XXX

Geplaatst

Dank je wel Irma!!!

Jullie ook een fijne jaarwisseling, Sanne heel veel plezier in Zeeland!

We gaan voor een mooi 2011!

Liefs Claus

Geplaatst

hoi meiden!

geslaagde jaarwisseling gehad? (zonder alcohol?)

Hier in het huisje is het erg genieten, vooral na het lezen van jullie lieve woorden!

Claus, ECHT HELEMAAL SUPER!!! ik ben zo blij voor jullie! Heel veel succes de komende dagen, ik ben weer aan het duimen draaien..

Irma, vertel heb je al last van eventuele bijwerkingen? Die misselijkheid waar we allen zo naar uitkijken?

Morgen gaan we weer naar huis, helaas.. Maar goed, dan is het nogmaar 3,5 dag werken en dan krijgen we uitslag!

Ik spreek jullie snel weer, xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Een heel gelukkig, gezond, en vooral VRUCHTBAAR nieuwjaar!!

Fijn dat je het zo lekker hebt gehad Sannetje, ik ben zo benieuwd naar jullie uitslag!!

Ik heb totaal geen last van zwangerschapskwaaltjes... dat maakt me wel een beetje onzeker soms, maar ik denk maar zo, had ik bij mijn zoontje ook totaal niet de eerste weken.

Ik kan alleen heel kattig uit de hoek komen haha, en mn tranen zitten erg los.

En ik ben niet ongesteld, dus ga er maar van uit dat het goed zit.

Is alleen moeilijk, als je hier op het forum zoveel akelige verhalen leest, pffft, zo erg voor iedereen als het misgaat!!

Maarja, nu eerst op naar jullie super uitslag, en dan komt Claus nog even met goed nieuws na de folikkel meting :icon_smile:

We gaan voor alleen maar positieve dingen in 2011!!!

:icon_flower:

XXX Dikke knuf

Geplaatst

Claus, en hoe is de meting verlopen?

Groeien er genoeg, en zijn ze de juiste grote?

Hier wachten we in een toenemende spanning af op de uitslag van maandag!

xxx

Sanne

Geplaatst

Hoi Sanne,

Er zitten (maar) 3 follikels. 1 van 12mm en 2 van 17 mm. Goed aantal voor een punctie gelukkig! Ben wel opgelucht hoor, ik was behoorlijk nerveus! Pfff!

Normaal gesproken zou ze de punctie vrijdag hebben gedaan (zodat die follikel van 12 mm nog mee zou kunnen groeien) maar omdat ik al een keer een vroegtijdige ei-sprong heb gehad wil ze geen risico lopen en heb ik de punctie donderdag (08.45 uur) al. Dus ik hoef vanaf vandaag al niet meer te stimuleren! Nog wel de spuit Orgalutran (om een eisprong tegen te gaan) en dan vanavond om 21.45 uur the final shot Ovitrelle (om juist alles weer op gang te brengen). Omdat er bij mij al het een en ander fout is gegaan neem ik alles maar stap voor stap. Nu dus maar hopen dat de follikels er donderdag nog zitten, dan hopen dat er een bevruchting plaats vindt zodat ik dan een terugplaatsing heb. Dat zou dan zondag zijn! Zo spannend allemaal.

Hopenlijk voor jullie gaat de tijd toch een beetje snel en is het zo maandag! We gaan voor goed nieuws!!!

Irma, jullie volgende week toch de echo?

Ik hou jullie op de hoogte!!!

Liefs Claus.

XXX

Geplaatst

Lieve Claus,

Je heb het bij Irma gezien.. Een drietal follikels kunnen ook vier eicellen zijn. Driemaal is scheesrecht, Dit wordt jullie moment!

Hebben jullie al besloten over een enkele of een dubbele terugplaatsing?

Hier lijken alle minuten als uren te verstrijken.. Kan erook mee te maken hebben dat ik met koots op bed lig. ;(

We zullen weer voor je duimen Claus, en dit maal tot mijn vingers er pijn van gaan doen!

xxx

Geplaatst

Dank je Sanne! We moeten er vanavond nog een keer goed over praten en dan moet de beslissing vallen want we moeten het morgen toch doorgeven! Ik ga voor 2 maar vriendlief is nog niet helemaal over de streep. En zijn argumenten begrijp ik zo goed maar ja, mijn gevoel komt er weer bij kijken he! Meestal is die "nuchtere" kijk van hem wel fijn maar nu...................Ow ow.

Voel je je al iets beter? Kan me voorstellen dat de tijd nu helemaal super langzaam gaat. Je hebt zo ook de hele dag de tijd om te malen! (en te duimen voor mij, dat kan ik wel gebruiken! Hihi).

Beterschap en ik laat het morgen zo snel mogelijk weten!

Liefs Claus!

Geplaatst

Hoi meiden,

Punctie gehad vanmorgen! Is gelukkig weer alles meegevallen. Heb bijna geen pijn gehad. 3 Follikels aangeprikt en er zijn 2 eitjes. Nu maar hopen dat mijn lief zijn zwemmertjes goed hun best doen in het lab! We worden zondagochtend gebeld of er een bevruchting heeft plaats gevonden en hoe laat we dan de eventuele terugplaatsing zouden hebben. Mocht het bij beide eitjes gelukt zijn dan laten we ze alle twee terugplaatsen! Pfff, beslissing genomen!

Ben nog een beetje suffig merk ik nu ik zo aan het typen ben. Heb net ook even liggen slapen.

Ga het lekker mak houden vandaag. Ben zo blij dat we weer een stap verder zijn!

Liefs Claus

Geplaatst

Lieve Claus,

Goed te horen dat de punktie je weer alles is meegevallen. En tevens dat jullie een besluit hebben kunnen nemen.

Ik denk wel dat het jullie is tegen gevallen dat het slechts twee eicellen zijn, maar je moet optimistisch blijven.. Twee is voldoende, daar gaan we voor!

Met mij gaat het weer iets beter. Ben vandaag ook weer een halve dag gaan werken. Zo thuis, gaan je gedachten wel erg met je aan de wandel. Maar we hebben een vol weekend, dus het is nu vast snel maandag. Ik zal jullie zo snel mogelijk op de hoogte brengen.. Maar hoop dat ik zondag hier kan lezen dat Claus een dubbele terugplaatsing heeft ondergaan.

Ik duim nogsteeds voor je meid, JE VERVIEND HET ECHT!

xxx, Sanne

Geplaatst

Ohhhhh, meiden, wat spannend!!!!! En wat een nieuws allemaal. Ik ben een paar dagen van de wereld geweest, en daarom hier niet geweest. Super vroeg naar bes, zo moe!!

Ik dacht dat het nog veel langer zou duren Claus, wat goed, dat je de punctie en alles al gehad hebt!! Morgen hoor je het al. Ik duim voor 2 mooie embryo's!! Hoorde je na de punctie en het afleveren van het zaad niks over de kwaliteit?

Ohhh, wat spannend!!!! Ik hoop het zo!!!!

En Sannetje, wanneer hoor je de uitslag nou?

Ik ga om de haverklap kijken hier nu, zodat ik niks mis wanneer je hier verteld hebt morgen dat je net een TP van 2 hebt gehad!!

Dikke kus voor jullie allebei!

Geplaatst

Hoi meiden, aangezien dit topic niet de informatie geeft die je denkt te krijgen bij het openen (geen info over de tijd tussen de intake en start behandeling, in veschillende ziekenhuizen) heb ik dit topic afgesloten. Jullie kunnen een babbeltopic openen in de babbelhoek :-).

groetjes Sab

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden