Ga naar inhoud

Hoelang tussen intake en IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Irma! Super spannend nu meid! Ik herken het dat je van alles voelt! Zo'n super/raar gevoel dat je een embryo in je hebt die alle dna etc. al bij zich heeft van jullie allebei! Alles wat je voelt is zo eng/spannend! En het wachten duurt zo ontzettend lang! Maar posief denken is zeker niet verkeerd! Dan ben je van binnen wat rustiger zodat de embryo goed zijn plekkie kan vinden! Duim voor je meid!

Ik krijg inderdaad de 15de de uitslag maar daar maak ik me het minst druk om. Ik ben nu erg bezig met de gedachte of het allemaal nog wel zin heeft dit jaar. Dat ik het niet nog een maand uit zal stellen om in januari weer blanco en met een schone lei zal beginnen! Maar als ik dan denk aan de extra maanden die ik nu al moet wachten zou ik alle kansen aangrijpen als we de mogelijkheid hebben om na de kerst weer te starten! Zo'n dubbel gevoel! Wordt er gek van. Help! Hi hi.

Dikke knuf voor jullie!!! (Sanne, sorry voor weer een depri praatje van mijn kant! Komt door al die onzekerheid!).

• Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wanneer moet je weer ongi worden dan Claus, tijdens Kerst?

Ik zou indien mogelijk er gewoon gelijk voor gaan. Waarom onnodig nog een maand wachten, je hebt al lang genoeg gewacht! Wie weet ben je dan in januari al zwanger :)

En dan Sannetje er achteraan, hupla, met zn allen zwanger! Dat zou echt geweldig zijn...:icon_flower:

Geplaatst

hoi hoi!

Wat een heerlijk idee,.. In februari allen zwanger! haha!

Claus: Ik sluit me aan bij Irma, waarom een maand wachten? Ik weet alles van wachten.. en kan je vertellen dat ik het wachten echt volledig heb gehad. Laat het moment van starten maar komen.

Irma: Goed te horen dat je zulke goede hoop hebt, dat moet vast goed voelen!

Liefs van mij

Geplaatst

Hoi meiden,

Jullie hebben gelijk, ik wil eigenlijk ook niet nog een maand wachten! Die gedachte kwam voort uit het balen wat ik op dat moment deed! Morgen word ik gebeld over de uitslag van het uitstrijkje. Ik hoop dat alles goed is en dat ik eindelijk eens mag beginnen en dat er niet weer een cyste zit.

Sanne, eindelijk komt het voor jou ook een beetje dichterbij! Hoop zo voor jullie dat het wachten beloond wordt!

En Irma, hoe voel jij je? Moet je nu ook die bolletjes gebruiken? Hoop voor je dat alles lekker aan het nestelen is!

Laat morgen wel even weten wat de uitslag was!

Dikke knuf Claus

Geplaatst

Goed zo Claus, that's the spirit!Ik moet inderdaad die bolletjes inbrengen, ieghhh, wat een rotzooi, haha.Elke keer net nadat ik alles weer netjes schoon heb, voel ik het er alweer uitlopen, gedsie!Kan me nog wel herinneren een periode heel lang terug, toen had ik om de haverklap een schimmelinfectie. Nou, toen plakte ook het hele zooitje net zo aan elkaar van de smurrie als nu, hahah, bahhh!!!Maarja, is voor een goed doel...

Geplaatst

bolletjes?

Ik geloof dat ik wéér iets nieuws hoor?! Wat zijn dit voor bolletjes en wat doen ze? Heb bij effect klinkt niet al te best. ;(

Claus, goed te horen dat je toch nog dit jaar wil starten. Ik ben uiteraard dan ook voor je aan het hopen dat het dit maal wel in orde is. (3x scheepsrecht)

Ik gun het jullie zo!

Nog 9 nachtjes en dan mogen we ons potje met hoop brengen.. Nu het moment van de waarheid weer steeds dichter bijkomt, wordt ik wel weer wat onrustig. Door de lange wachtperiode, heb ik het traject redelijk los kunnen laten. Maar nu slaat mijn hersenpan weer volop overuren. Dan lig ik weer te malen over wat als.. en stel je voor dat.. (zowel positief als negatief) echt frustrerend. Maar goed, hard werken en dan iss het hopelijk zo 10 januari. ;)

xxx

Geplaatst

Hoi Sannetje,

Ik heb wel een beetje overdreven hoor, hihi, maar lekker is het effect niet!

De bolletjes utrogestan, zijn om je progesteron peil op niveau te houden, zodat de innesteling goed plaatsvind, eigenlijk net zo als in de normale cyclus.

Ik hoop echt dat het zaad met sprongen vooruit is gegaan na jullie "gezonde levenstijl".

Claus, hoe was de uitslag, weet je al wat meer?

Geplaatst

Hoi meiden,

Goed nieuws gelukkig! Alle uitslagen waren goed. Geen gekke cellen gevonden! Alleen was er 1 soort cel die ze niet tegen kwamen in de kweek en als ik nu nog zo'n bloeding zou krijgen dan moet er een nieuw uitstrijkje gemaakt worden met een ander "kammetje" en dieper de baarmoeder in. Dus als er de volgende menstruatie geen cyste in de weg zit MOGEN WE BEGINNEN!!!Fingers crossed!

Ja Irma, echt jakkie bah die bolletjes! Ik bracht ze altijd 's avonds in voor ik naar bed ging, dan had ik er niet zo veel last van!

Sanne, ik snap wat je bedoeld. Nu het bij mij (hopelijk) ook weer dichterbij gaat komen gaat er ook weer van alles door me heen. Zoveel mixed emotions! Pffff.

Nou meiden, volhouden maar weer!

Liefs Claus

Geplaatst

haha, oke.. Ik kijk al uit naar de 'bolletjes'..

Claus, dat is goed nieuws. Wanneer verwacht je het moment? dan wachten we hier met je mee.. ;)

En Irma, hoe voelt je buik? Nog bijzondere bij effecten gehad?

Fijne avond!

Geplaatst

Ik moet de bolletjes 3 x 2 per dag!! Dus ook fijn op mn werk :)

Ik voel voor de rest eigenlijk niks, alleen nog steeds een vagig gevoel, ik denk dat dat nog van de punctie is. Niet echt pijn, maar ik voel mn eierstokken zitten zeg maar. Alleen aan de linkerkant, heel raar. Dan denk ik 2 minuten later weer dat het misschien wel wat anders is, maar ik voel dus eigenlijk van alles en niks.... Ga er dinsdag alvast maar eens een test tegen aan gooien hoor, langer hou ik het echt niet uit...

Geplaatst

Dat is waar Irma, die bolletjes moet je 3x per dag inbrengen. De laatste 2 deed ik altijd om 23 uur! Ik was het al helemaal kwijt, maar ja het is voor mij ook al 5 maanden geleden dat ik de eerste poging had! Pfff!

En over dat 'eierstokgevoel", de linkerkant is altijd gevoeliger volgens de arts. Maf hoor!

Ik snap dat je niet kunt wachten maar is dinsdag niet een beetje vroeg om te testen? Straks test je negatief terwijl het misschien wel positief is maar dat je het zo vroeg nog niet kunt zien! Zou zo'n teleurstelling zijn voor niets. Is mijn idee hoor, maar ik snap je heeeeeeel goed! Zo spannend!!!

Sanne, als het op tijd komt dan moet ik de 27ste ongi worden! Mocht het eerder komen (vrijdag of zaterdag) dan mag ik gewoon beginnen met stimuleren op dag 2 en dan maandag bellen voor de uitgangsecho. Is het dan om de een of andere reden niet goed dan mogen we niet verder en dan heb ik een dag of 2 voor niets gespoten! Mocht het zondag komen dan kan ik gewoon maandag bellen voor de echo en dan kunnen we 's avonds beginnen. Bla bla bla! Hihi.

Prettig weekend voor jullie en hier ligt op het moment een dik pak sneeuw!

Liefs Claus

Geplaatst

Mooi zo, hup, spuiten maar en agan met die banaan. Hoop dat het zonder gezeur zal verlopen dit keer!!Ik verwacht ook echt geen positieve test hoor, maar kan mezelf niet tegen houden, haha.Zolang ik maar niet al eerder ongi wordt, is niks een teleurstelling :)Bij mij ook veel sneeuw!!

Geplaatst

Ik heb vanmorgen al getest, en wilde bijna de test al weggooien, toen ik zag dat er een heel licht streepje opstond!! Had dit dus helemaal nog niet verwacht, en weet dat het nog niet veel hoeft te betekenen, maar toch, WHAAAAAAAAAAAA

Streepje is echt amper te onderscheiden, maar streepje is streepje toch??

XXXXX

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAA! Inderdaad: Streepje is streepje! Als er helemaal niks van dat bepaalde hormoon in je urine zou zitten zou je echt geen streepje zien!!!

Ow wat zou het geweldig zijn!!! Ik zou het je zo gunnen meid!!!!

Liefs Claus

Geplaatst

Vanmorgen iets beter streepje gelukkig.Voel jij je ongi al aankomen?Voor jou komt er nu ook wat meer schot in, toch Sannetje?XXX

Geplaatst

WHAAAA! Ik ben zo blij voor je!!!! EEN ZWANGERE ONDER ONS.. DAT MOET GEVIERD WORDEN!!! hahah!

Dit is echt het nieuws wat ik nodig had. Ik heb een erg emotioneel weekend gehad. Zeker door al die lieve kerstkaartjes die ons zoveel warmte en succes voor het jaar 2011 toewensen. Deze week zouden we moeten "klussen" maar Manlief moet vanaf gister droog staan, zodat de opbrengst vrijdag zo goed als mogelijk is. Wat betreft het klussen.. de moed is ook mij weer in de schoenen gezakt, helaas. Het leuke, en spannende is er al snel weer af..

Hoop dat de komende 4weken voorbij gaan vliegen en dat de uitslag 10 januari positief is, en we direct mogen beginnen. Al ben ik bang dat wanneer het effect heeft gehad, de arts het effect van spuiten (ipv pillen) wil zien. Wat betekend dat we nogmaals 3mnd moeten wachten. Maar het gevoel blijft zo dubbel. Want wanneer het geen effect heeft gehad is de kans op een gezond kind weer zoveel kleiner ivm icsi ipv ivf. Oh, wat is dit toch onmenselijk..

En Claus, hoe staat het bij jullie? Nog nieuwtjes?

Irma, IK BEN ECHT ZO BLIJ VOOR JE!!! je bent een super voorbeeld, we doen dit allemaal niet voor niets,.. het kan dus toch lukken!!!

Hou ons lekker op de hoogte, want positieve berichten kan ik niet genoeg lezen! haha ;)

LIEFS

Geplaatst

En Irma? Hoe was de test vandaag? Nog een duidelijker streepje te zien? Ik kreeg het helemaal warm toen ik je berichtje zag van de week! Je hoopt het dan zo voor iemand en als je dan leest dat het raak is, wow, echt geweldig!

Sanne, ik merk aan je dat het wachten nu echt te lang gaat duren. In het begin is het niet zo erg omdat je met volle moed overal weer in gaat (het op tijd klusssen enzo) en als je dan merkt dat het nog niet lukt gaat de moed je al weer een beetje in de schoenen zakken. En dan ga je van het "slechtste" scenario uit omdat je alles even een beetje donker inziet! Moed houden hoor meid! Je zult zien dat het allemaal wel mee zal vallen. Het mag ook wel eens een keer mee zitten ook al geloof je daar op een gegeven moment even niet in.

Hier alles goed. Ben nog "rustig" in afwachting van mijn ongi!

We gaan met Irma mee: 3 zwangeren in 2011!!! We gaan er voor!

Liefs Claus

Geplaatst

Test was de 2e dag iets beter, en vanmorgen heb ik zo'n test gedaan van clearblue met conceptie indicator., en die gaf aan: zwanger, 2-3 weken.

Heb ZKH gebeld, en moet voor rond de 12e afspraak maken voor echo. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat na ivf je met 5 weken al moest, om te kijken of het niet Buiten baarmoederlijke zw is, maar blijkbaar niet.

Hele fijne kerst meiden, en alvast een heel VRUCHTBAAR 2011!!

XXXX

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijne Kerstdagen gehad? Vandaag al weer back to reality want er moet gewoon gewerkt worden van de week!

Ben nog steeds aan het wachten op mijn ongi. Ik voel dat het er aan zit te komen maar het is nog niet doorgebroken vandaag. Jammer want het is vandaag dag 29 dus ik was er helemaal van uit gegaan dat het vandaag wel zou komen zodat ik morgen naar het ziekenhuis zou kunnen voor de echo. Nog maar een daagie extra wachten dan maar!

Sanne, ik ben er eigenlijk van uit gegaan dat jullie afgelopen vrijdag nog niets te horen hebben gekregen maar is dat wel zo? Krijg je gewoon 10 januari alle uitslagen?

En Irma, wat super om jouw handtekening te zien! Echt zo top!

Liefs Claus

Geplaatst

Hier heerlijk relaxte rustige kerst gehad, en mn kleine mannetje helemaal verwend met cadeautjes :)Zal je altijd zien, zit je een keer te wachten op je ongi, komt ie niet!!Ben benieuwd Sannetje, wanneer krijg je dan de uitslag? Ik heb zo maar een voor gevoel dat het zaad met sprongen vooruit is gegaan!

Geplaatst

je bent een schat!

Wij hopen zeker ook op goed nieuws.

Wij hebben ook een erg gezellige kerst gehad. 1e kerst mijn ouders, broer en zus met kinds op het eten gehad en 2e kerst zijn we manliefs zijn familie in belgie wezen bezoeken.

Aan komend weekend gaan we heerlijk naar een huisje in zeeland. Dus van vrijdag tot dinsdag zijn wij aan het ontspannen.. En dan is het zo de 10e januari en horen we of alle maanden wachten wat heeft uitgehaald. Ik hou jullie op de hoogte!

En Claus? hoe staat het met je ongi? al nieuws?

xxxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Afgelopen nacht ongi geworden! Morgen om 13.45 uur de uitgangsecho en dan hoor ik of we 's avonds mogen beginnen met stimuleren! Brrrr.

Sanne, leuk hoor om er een paar dagen tussenuit te gaan! Lekker nog even ontspannen en dan is het inderdaad zo 10 januari. Het lijkt nu zo dichtbij en snel gegaan maar wat moeten die 3 maanden laaaaaaaaaaaaaang geduurd hebben voor jullie! Als het maar goede uitslagen zijn dan is het het allemaal wel waard geweest. Maar dat is altijd achteraf!

We gaan er gewoon van uit dat het allemaal verbeterd is door de medicatie en dat jullie ook snel mogen beginnen! Blijf voor jullie duimen hoor!

Liefs Claus

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden