Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een plaatje kiet.

Ik zit alweer op mijn oude gewicht na 2,5 week had ik eindelijk de mogelijkheid om me te wegen en toen zat ik weer netjes op mijn gewone gwicht en ik pas gelukkig al mijn kleding ook weer.

Mijn buik is nog wel slap maar dat komt nog wel.

Ik heb wel vreselijke rugklachten om gek van te worden.Ga van de week even langs de dokter voor een doorverwijzing.Nou meiden ik ga genieten van het warme weer.

Groetjes

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kiet, prachtige foto, wat een mooi meisje!

Toevallig vanochtend op de weegschaal gestaan en ik ben momenteel 5 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. 5 dagen na de geboorte van Wessel had ik mijn gewone kleren alweer aan en van de week ben ik zelfs wezen shoppen omdat sommige broeken te groot zijn...

Er zijn zelfs mensen die vragen of het mijn kind wel is omdat hij nog geen 3 weken oud is en aan mij echt niet te zien is dat ik zwanger ben geweest.

Geplaatst

Hei!

Wat een leuke foto's, en zowel thomas als zoe hebben echt iets eigens, nu al. Leuk!

Tja, gewicht, ik was 18 kilo aangekomen in totaal en daar is nu al 12 vanaf. resteren dus 6 kilo en een boel kilo's die daarvoor er al af moesten. Gisteren kraambezoek gehad. Ik blijf helaas zitten met mijn nederlandse beschuiten want het is hier de gewoonte dat kraambezoek zelf eten meeneemt. Gisteren dus verwend met taart, grøt en vafler. Tja, zo gaat dat niet lukken met die kilo's. Vandaag heeft manlief alle restanten meegenomen naar zijn werk zodat de koelkast weer leeg is.

En...ik deed gisteren nog klagen over het weer, brak smiddags eindelijk de zon door. Ik ben meteen op 'trilletur' (met het wagentje gaan wandelen) gegaan. Heerlijk een ruim uur gewandeld, en het ging goed met mijn wond en de weg omhoog naar mijn huis. Hier een fotootje van het uitzicht. Oei, een beetje groot afgebeeld, tja. Oh, nu wordt ons meiske wakker, even afwachten of ze weer gaat slapen en anders mag ze mee naar het dorp, daar is vandaag de wekelijkse 'jongeoudersmiddag'.

@marchan, ik hoop dat je snel van je rugpijn af bent, lijkt me vervelend nu je zo veel moet tillen deze tijd.

GroteFoto-4DQ4QUEA.jpg

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry, sorry, dat ik nog niets van me heb laten horen, maar ik had het te druk.

Zit nu pas alles bij te lezen en zie dat ESK ook is bevallen van Thomas. Gefeliciteerd en wat een plaatje. Van de andere meiden ook, leuk om te zien als die lieve gezichtjes. Zijn jullie ook zo blij?

Dorine, ben ook 5 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap en mensen zeiden ook tegen me dat ze niet konden zien dat ik een kindje heb gekregen. Ze is alweer zes weken en enorm gegroeid. Ze woog 2635 en weegt nu rond de 4300 gram. De lengte weten we niet, maar we schatten zo in 53/54 cm.

Ik geeft ook bv. 's Avonds wil ze veel drinken en de ene keer slaap ze 3 uurtjes, de volgende keer 4 of zelfs 5 uur. Eergisteravond was de allereerste keer dat ze om 2 uur wakker was en daarna niet meer wilde of kon slapen tot 6 uur. Had dus een lekkere lange dag. Verder huilt ze bijna niet. Gisteravond de eerste keer dat ze - denken we - last had van krampjes. Heb een boekje van de verloskundige gekregen waar veel over bv in staat en dat heb ik mooi als naslagwerkje. Het schijnt zo te zijn dat babies na zes weken "regeldagen" hebben. Dat zal dit ook geweest zijn (hoop ik) haha.

Verder pak ik haar altijd op mocht ze huilen. Ze kunnen nu alleen maar met huilen aangeven dat er iets mis is. Bij 3 maanden hebben ze het besef dat als ze huilen en jij daarop reageert en ze uit hun bedje haalt, ze stoppen met huilen etc.

Verder kan ik niet helpen met het onderwerp inscheuren, want ik had ook maar 2 inwendige hechtingen.

Heerlijk hè, wandelen buiten. Leg die kleine als ik buiten zit en ze is wakker mooi in de wagen of zet haar in het wipstoeltje, kan ze lekker een frisse neus halen. Heb van mijn vriendin een draagzak gekregen. Ga dit vanmiddag misschien maar even uitproberen. Nu laat ik nl. mijn honden uit als ze in haar bedje ligt. Heb een babyfoon die 3 km ver kan, dus kan ik altijd omkeren mocht ik haar horen huilen. Straks zal ze minder slapen en kan ik haar gezellig meenemen.

Sluit nu even af, want ik moet teruglezen..... Sorry als ik niet op alles gereageerd heb.

Fijne dag en tot gauw.

Liefs

Natas en Dési

Geplaatst

Ik las ergens dat je rond de 9e of 10e dag een regeldag kan verwachten. Nou, Thomas is vandaag 8 dagen eb volgens mij heb ik een regeldag. Hij wil zo'n beetje iedere twee uur drinken, wat er op neer komt dat er steeds maar een uurtje overblijft voor wat anders. Erg vermoeiend, maar hij blijft maar drinken. De kraamhulp had me er gelukkig al voor gewaarschuwd, want anders had ik nu gestressed geworden...

Hebben jullie dezedagen ook gehad en hoe lang duurt het? En denken jullie dat het een regeldag is?

Geplaatst

Hee meiden!

Kon het niet laten even mee te lezen hoe het gaat in jullie kraamweken. Wat een prachtige babies allemaal! en wat leuk om te lezen dat het overal zo goed gaat (behalve dan jullie gewichten, daar ben ik wel een beetje jaloers op, die kleine van mij is al 15 maanden en heb nog steeds niet alles eraf hahaha)

Zo bijzonder die eerste weken, geniet geniet geniet!

Oh ja, die regeldagen.. gewoon aan overgeven.. nestel je op de bank en zet maar een dvdtje op ofzo want dan kom je echt nergens anders aan toe..

Groetjes Pien

Geplaatst

Hei!

Gezellig dat je inbreekt pien.

Sandy, hoe ging het donderdag? Ik wil je heel veel SUCCES :good1: wensen maandag. Ik vind dat je super sterk bent! Met jouw geschiedenis had ik je zo een onbezorgde kraamtijd gewensd. Maar als ik het zo lees gaat het goed met jullie en doe je ook genieten van sven.

Esk, ik denk zeker dat het een regeldag is. Merel heeft dat nog niet zo duidelijk gehad maar ik heb er vaak over gehoord. Hoe ging het vannacht? Ik heb me trouwens aangemeld voor de electronische oeiikgroei kalender. Dan krijg je een email wanneer de zogenaamde 'groeidagen' eraan komen. Vind ik goede en betrouwbare informatie.

Ik ben enorm aan het genieten van merel. Ze is zoooooooo lief! Gisteren had ze erg last van lucht tijdens het voeden, dan zette ze het op een gillen. Maar zodra die verdween was ze weer stil en gelukkig. Het is dus een combinatie van genieten maar wel met (savonds) hoofdpijn. :sunny:

Geplaatst

Sandy, Ik hoop dat alles goed gegaan is met Sven.

Ursula, hij had gister een korte nacht met voeding om de drie uur, maar vannacht was hij er pas weer na 7 uur! en toen weer 3 uur. Heerlijk geslapen en dat was nodig want overdag huilt Thomas wel regelmatig. En zelf ben ik ook nog niet geheel hersteld.

Hartstikke leuk trouwens om al jullie ervaringen te lezen.

@ Pientjebaby, leuk dat je af en toe meeleest.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Zoë heeft nog niet echt regeldagen gehad. ze heeft wel elke dag tussen 8 en 9 dat ze niet wil slapen maar gewoon lekker bij papa en mama wil zijn.

Genieten jullie ook zo van het heerlijke weer wij gaan lekker elke dag een stukje wandelen en we zijn ook al met Zoë gaan winkelen (voor mama dan he... want dat was al zo lang geleden haha) en dat ging ook hartstikke goed!

ik blijf het een wonder vinden hoor.. je bent zo lang bezig om zwanger te raken en er lijkt maar geen eind aan te komen voordat het is gelukt en nu ligt dat enorme wonder al heerlijk in haar bedje!

Geplaatst

Hoi meiden,

Dési is nu bijna weken en zij had dus afgelopen dagen weer regeldagen. Tegen mij zeiden ze dag 10, week 6 en rond de 3 maanden. Het zal wel kloppen hoor. Dési komt nog steeds veel 's avonds. Er zitten dan minder voedingsstoffen in de voeding. Ze wil dan ook heel graag veel drinken, om de 1,5 a 2 uur. Gisteravond ging ze om 0.15 uur slapen en vanochtend kwam ze om 5.30 uur. Na eventjes jengelen na de voeding ligt ze nu ook nog heerlijk te tukken (het is 09.30 uur). Kan dus wel merken dat na ze na deze regeldagen minder op een dag om voeding komt. Ook is ze nu langer wakker. Dat is ook heerlijk. Lekker om mijn benen liggen en met felle speeltjes voor haar contact proberen te maken.

Het is heerlijk om in deze tijd te zijn bevallen, kun je idd lekker naar buiten of ze kan buiten in de schaduw in het wippertje zitten. Ook is ze al 2 keer mee wezen varen door de polder.

Van het consternatieburo heb ik zo'n groenboekje gekregen. Ze hebben ook een website waar je je voor kan aanmelden http://www.groeiop.nl. Een aanrader. Veel tips. Misschien hebben jullie er ook iets aan.

Zal gelijk even een paar foto's plaatsen.

Moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel meer aan toe kom om even "het internet op te gaan". Hebben jullie dat niet?

xx

Foto-PF7ZBW8S-D.jpg[/img]

Foto-4RPPWFDP-D.jpg[/img]

Geplaatst

Hoi Natas

Ik heb dat ook hoor ik ga af en toe even snel maar heb er helemaal geen zin in om achter die pc te zitten.

Gister voor het eerst bij het consultatiebureau geweest.

Jacelyn weegt nu 4150 gram en is 53 cm. Dus gaat echt super met die kleine meid.

Wat een hitte he! Ik geef die kleine ook wat water extra met die warmte.Gister een id/kaart laten maken voor die kleine. Nou meiden ik ga weer.

Geplaatst

Nog even snel een berichtje in november krijgen we er nog een nichtje bij!

Mijn broer krijgt nog een kindje. Mijn ouders hebben dan 4 kleinkinderen en allemaal meiden!

Geplaatst

Hei!

Marchan gefeliciteerd met je aanstaande nichtje.

Sandy, hoe is het gisteren gegaan? Mochten jullie meteen naar huis? Ik hoop dat alles goed is met sven en dat hij niet meer naar het ziekenhuis hoeft.

Natasja, wat een lieverd, en ze krijgt al echt 'babyvet', van die lieve mollige armpjes en beentjes. Bij mezelf vind ik die plooien maar niets maar bij die kleintjes staat het zo gezond.

Kiet, ik geniet en verbaas me ook over het wonder. Soms kan ik me bijna niet voorstellen dat dat prachtige meisje bij ons hoort maar ik kan me ook niet meer voorstellen dat ze er niet is.

Pfff, vannochtend werd ik om half vijf wakker gekrijsd. Madam moest poepen en het wilde niet vlotten. Dat was voor het eerst, wakker worden met huilen sochtends. Ze komt minimaal twee keer per nacht om een voeding, zit zo'n drie uur tussen. Nu slaapt ze net eindelijk weer. Mamma gaat haar zo volgen in de hangmat, hier geen 30 graden maar het zonnetje schijnt en het is zo'n 20 graden. Heerlijk.

Ik kom wel toe aan internet, heb mijn gewoonte om sochtends de krant (en dit forum) te lezen bij mijn ontbijt. Daarnaast is het voor mij ook het middel om contact met familie en vrienden in nederland te onderhouden. Maar ik heb de laatste tijd veel skype-afspraken of vergeten of geen tijd voor gehad. Soms is dat wel jammer want dan willen haar nichtjes in nederland haar heel graag zien en dan slaapt ze net zo lekker dat ik haar niet wakker wil maken. Later slapen haar nichtjes dan weer of zijn naar school.

Geniet allemaal!

Geplaatst

Och, wat een lief lachje. Moeilijk op de foto te krijgen hè.

Dési woog 2 dagen geleden 4555 gr. (thuis gewogen). Bij de eerste afspraak hebben ze haar niet gemeten, maar we schatten zo rond de 53 cm.

Zat gister met de kleine meid op de bank en toen kwamen er ineens tranen bij me op. Tranen van geluk. Kan niet uitdrukken hoe blij ik wel niet ben met dat wondertje. Net even op de koffie geweest bij mijn moeder, ging ik dit ook vertellen en toen kwamen er weer tranen.....

Liefs

Natas

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren is Sven geopereerd aan zijn liesbreuk. We moesten om 07.15 uur in het ziekenhuis zijn (wat een tijd!!), want hij zou als 2e geopereerd worden. Toen we aankwamen, werden we naar zijn kamertje gebracht en daar moest ik hem in een operatiehemdje hijsen (heel schattig met beertjes).

Hij vond alles iets minder geslaagd, want hij had berehonger. Maar hij moest 6 uur nuchter zijn, dus na een ingelaste fles om 2 uur 's-nachts mocht hij niets meer, behalve een klein beetje water.

Ik mocht mee tot in de operatiekamer, waar hij onder narcose werd gebracht. Na een dikke kus moest ik toch echt weg. Na een half uur (nooit geweten dat dat zo lang kan duren), kwam de chirurg melden dat alles goed gegaan was (gelukkig!!). En al snel kwam hij weer op zijn kamertje, waar ik hem even later een fles kon geven.

Na nog even gezeten te hebben, ging ik naar huis en Sven zou gaan slapen. Alleen werd hij nog even heel boos en heeft heel hard gehuild. Even de frustraties eruit. 's-Avonds zijn we nog even bij hem geweest en daarna weer naar huis gegaan. Je kan op zo'n moment weinig doen en dus heb ik thuis geslapen. Wel vreemd, zonder Sven, maar ik werd op de geijkte tijd wakker, wanneer hij normaal de fles zou krijgen. Dus echt doorgeslapen heb ik niet.

En vandaag rond 12 uur, mocht ik hem weer mee naar huis nemen. Hij had goed geslapen, gedronken en 2x een luier vol gepoept. Beter kan niet.

Nu ligt hij lekker te slapen en hoop ik dat ik nu even alles gehad heb.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Fijn dat Sven weer thuis is en dat het zo goed met hem gaat.

Ook ik heb weinig tijd om achter m'n laptop te zitten. Mijn dagen vliegen voorbij en ik heb nog steeds best veel afspraken staan waardoor ik soms het gevoel heb nergens aan toe te komen.

Vandaag heb ik Wessel laten wegen. Hij woog 4480. In 2 weken tijd is hij 900 gram aangekomen maar aangezien ik borstvoeding geef zeiden ze er niets over.

Marchan, gefeliciteerd met je aanstaande nichtje.

Fijne avond nog.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Goed bericht Sandy. Ben blij voor jullie.

Even een vraag. Ik geef bv, maar Dési wil lijkt wel de hele avond aan de borst "lurken". Tenminste - de hele avond - ik zal maar zeggen veel. Hoe is dat als je een fles zou geven? Geef je dan gewoon op de geijkte tijden? Ik heb er niet zo veel verstand van, want ik geef op verzoek.

Prettige avond.

Natas

Geplaatst

Heel herkenbaar, Thomas doet dat ook en ik vind het zwaar vermoeiend. Ik vermoed dat het meer "bij me willen zijn" dan drinken is. Ik weet niet goed of dat met een flesje minder is. Ik heb begrepen dat flesjes tegenwoordig ook "op verzoek" gegeven kunnen worden... Misschien je consultatiebureau vragen? Of een lactatiedeskundige? Ben wel benieuwd naar het antwoord.

Geplaatst

Heeft Jacelyn ook het is denk ik een combi van trek,genegenheid en zuigbehoefte.

Jacelyn heeft ook af en toe een speentje en dat helpt ook al.

Alleen als ze echt troost zoekt wilt ze toch die (.)(.)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden