Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar kom ik dan weer met m'n huishoudelijk praatje :-) : ook de handdoeken hangen wij gewoon op en met een wasverzachter valt het allemaal wel mee. Wij zijn er ook aan gewend, dat scheelt natuurlijk ook. Maar echt harde handdoeken hebben we niet (echt zachte trouwens ook niet...).

Wij denken erover om in de laatste week van mijn verlof nog een weekje naar een huisje te gaan, maar manlief is nog niet echt actief op zoek... zal 'm 's achter de vodden gaan zitten. Misschien dat we in februari naar Fuertaventura of zo gaan, maar tot die tijd niet echt een "lange" vakantie dus.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb ook nog een bruine streek op mijn buik ik hoop wel dat deze nog weg trekt.. weten jullie dat?

op je benen zou ik niet weten ik wist ook niet dat je dat ook op je benen kon krijgen.. hebben jullie trouwens striemen aan je zwangerschap over gehouden ik heb heel mijn zwangerschap als een gek gesmeerd en ik heb niets gelukkig!

Wij zitten nog te denken of we op vakantie gaan of niet.. ik vind het een beetje eng in het buitenland dan denk wat nou als ze ziek word of iets.. maar als ik dan al die vakantie verhalen hoor denk ik dat wil ik ook! maar misschien een paar dagen in nederland weg.. we weten het nog niet.

Zien jullie erg op om weer te gaan werken ( het is gelukkig nog best ver weg! maar de tijd gaat zo snel! de dagen vliegen!)

Geplaatst

Hei!

Ik zal binnenkort een foto plaatsen van mijn blubberbuik vol met streepjes. Dit om anderen een hart onder de riem te steken, want zo erg als mijn buik er nu uitziet zal niet snel anderen overkomen. De verloskundige had nog nooit zo veel strepen gezien op een buik. Ze gaan ook niet meer weg, worden alleen ietsje lichter. En..gek genoeg zit ik er niet mee, ben zo trots op dit lichaam dat het zo'n wonder heeft voortgebracht. Maar het gaat vrees ik lang duren voordat ik mijn vorm weer terug heb.

Wij zijn bezig met het bouwen van een werkplaats/gasenverblijf/garage en daar gaat de vakantie aan besteed worden. We gaannog wel een paar dagen naar de kust, fjorden, een huisje huren. En als dat bevalt met merel gaan we nog vaker weekeindjes weg na de vakantie. We hebben ook een eigen klein berghutje maar dat is 6 km wandelen en er ligt geen pad heen dus dat zal nog even niet gebruikt worden.

De dagen vliegen inderdaad.

Gisteren de 6weekse controle bij de kinderarts, ze is helemaal goedgekeurd. Was in 2 weken tijd 1 cm gegroeid en weegt nu 4360 gram. Doet het prima. FIJN.

Geplaatst

Hoi Dames

Ik strijk wel de kleertjes van de kids. Mijn eigen kleren niet.

Ook wij hebben 1 extra wasje sinds die kleine er is.

Ook ik zie er zo tegenop om weer te gaan werken kiet.

Ik werk gelukkig maar twee dagen in de week maar zelfs dat lijkt me nu teveel haha.

Wij gaan volgend weekend een weekendje weg naar een huisje in Beekbergen. We zouden niet weggaan maar aangezien die kleine eerder kwam kunnen we toch weg. Anders vond ik haar nog te klein.Zo heeft de oudste ook het idee dat ze op vakantie is geweest haha. Normaal gaan we kamperen in de zomer maar dat doen we volgend jaar pas weer. Wij liggen hier al 3,5 week op een matras op de grond. Ons bed was kapot gegaan, 4mnd oud,en er blijft van alles mis gaan waardoor we nu al belachelijk lang wachten. Ben het nu helemaal zat dus ben net even uit mijn pan gegaan tegen de klantenservice en ze gaat kijken wat ze kan doen uhu. Ben benieuwd wat ze te vertellen heeft als ze terug belt.

Fijn dat het goed gaat met Merel! Ik heb geen striemen gekregen op mijn buik. Ik heb er wel drie op mijn heup maar verder ben ik zeer tevreden. Twee zwangerschappen zonder al teveel schade. Trouwens willen jullie nog meer kindjes? Ik zou er heel graag nog een bij willen maar dat traject breekt me op. Ik vindt het goed zo twee mooie meiden.Groetjes

Geplaatst

Ik heb ook veel strepen op m'n buik en ook een behoorlijke blubberbuik overgehouden. Om over het gewicht nog maar te zwijgen... het zal allemaal nog wel even duren voordat het weer terug is in min of meer oude staat... maar ik zit er niet mee, het was het waard.

Over een tweede: ik zou nog wel graag een tweede kindje willen. Voorlopig even niet (mag ik even herstellen??), maar wij hebben niet echt een luxe om lang te kunnen wachten aangezien ik waarschijnlijk (op basis van de antrale follikeltelling en bij de IVF na 20 dagen stimuleren maar 5 eicellen had, waarvan er 4 bevrucht, 3 gestopt met groeien en dus maar 1 eicel voor de TP had) weinig eicellen heb. Wij willen het eerst een paar maandjes "zo" proberen (er is nooit iets gevonden waarom het niet zou lukken, behalve dan mijn endometriose cystes) en dan meteen weer voor IVF. Maar eerst even genieten van mijn manneke :-)

Ik hoor er weer eentje huilen (*zucht* regeldagen)... dus ik ben er weer vandoor...

Geplaatst

Wij willen ook nog wel een 2e kindje maar eerst even genieten van onze kleine meid en even niet aan ivf trajecten denken maar gewoon genieten..

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

ik ben 23 en mijn man is 25.

Geplaatst

pff, hier ook een huildag. Zit er een beetje doorheen nu. vandaag gingen mijn zus en familie op pad dus ik had een lekker lang middagdutje gepland om wat bij te slapen. Helaas besloot merel anders, ze wil niet slapen. Nu wel, voor het eerst sinds 8 uur vanochtend, maar alleen als ik zit te wiebelen op mijn stoel en zij in de draagdoek ligt. Op zich geen ramp maar ik merk dat ik weinig tot geen reserves heb voor dergelijke dagen door de doorbroken nachten. Door de huilacties is ze heel de dag zweterig en klam. Al twee keer een nieuw rompertje aangehad.Ben dan bang dat het iets anders is. Ik heb geprobeerd de thermometer in haar kontje te meten maar dat werd zo'n krijsen dat ik toch voor het mondje koos. Temp was ok, dus waarschijnlijk geen koorts. Ik merk dat ik vaak dit forum als afleidingsmanouvre gebruik. Vaak als ze huilt en ik ga proberen om niet meteen naar boven te rennen zit ik hier te lezen of een email te schrijven. Esk, hoop dat de regeldag bij jou al opgehouden is. Succes!

Geplaatst

Ook wij willen graag nog een 2e kindje maar beginnen voorlopig nog niet aan onze cryo's. Net als bij ESK is er bij ons nooit een reden gevonden waarom we geen kindje via de natuurlijke weg konden krijgen dus misschien lukt het nu wel.

Wij hebben in elk geval besloten geen voorbehoedsmiddelen te gaan gebruiken en we zien wel wat de toekomst ons brengt

@Kiet, ik ben inmiddels 29 en mijn man is 31.

(Toen wij aan dit hele traject begonnen was ik 25 dus ik ben blij dat we vroeg begonnen zijn)

Geplaatst
Esk, hoop dat de regeldag bij jou al opgehouden is. Succes!

Nope. Helaas, ik zit al drie dagen met een regelmatig huilend kind en ik word er behoorlijk onzeker van. En sliep hij eerst minimaal 3 uur tussen de voedingen, ik mag nu al blij zijn als hij 2 uur tussen voedingen laat... zeer vermoeiend mag ik wel zeggen. Heb ook het idee dat m'n borsten "leeg" zijn, maar dat kan eigenlijk niet, gezien dat ze 's ochtends lekken... en Thomas slaapt nog steeds 's nachts door, dus honger kan het eigenlijk niet wezen. Maar wat dan wel?? Af en toe laat ik 'm wel even huilen, maar dat is ook niet prettig. Dan wil ik eigenlijk over naar een flesje, maar ik wil tegelijkertijd niet stoppen met bv. Dilemma! Ik heb mezelf nu een week gegeven en dan ga ik 'm wegen bij het bureau. Is het goed, dan gaan we door, is het niet goed, dan stoppen we. Ben ook begonnen met kolven en kan 's ochtends een klein voorraadje opbouwen voor 's avonds, zodat manlief flesje kan geven en ik een keertje een wat langere tijd tussen de voedingen heb. Tenminste, dat is dan het idee... Ergens gelezen dat kinderen rond de 4 a 5 weken een "sprongetje" hebben, dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Ik hoop wel dat hij weer snel tevreden is, want dit is niks.

Oh, qua leeftijd: ik ben 33. We zijn 3 jaar verder sinds we gestopt zijn met de pil. Ik ben manlief pas tegengekomen toen ik 28 was, dus heel veel eerder had ik toch niet kunnen zijn met kinderen. Ik voel me ook helemaal nog niet oud of zo...

Geplaatst

Hei esk,

Wat vervelend. Sinds gisteren kan ik me een beetje indenken wat het is en ik moet zeggen, petje af dat je het zo goed volhoudt en rustig kijkt wat het kan zijn. Merel ging gisteren om 22.30 slapen, (na wakker vanaf 8 uur sochtends!). Volgens oei ik groei moet je die weken tellen vanaf de uitgerekende datum en niet vanaf de geboortedag. Dat betekend dan dat merel nu in de sprong van 8 weken zit (waarschijnlijk).

Wij zijn misschien de oudste van dit clubje, ik ben 36 en mijn man is 40. Ik was 30 toen we kinderen wilden. Ik had altijd gezegd dat ik geen kinderen wil na mijn 35e maar dat heb ik dus niet gehaald. Je gaat toch grenzen verleggen in dit proces. We hebben nog 4 cryo's (apart ingevroren) en hebben afgesproken dat we na een half jaar ouderschap moeten beslissen wat we hiermee gaan doen. Want vanwege de leeftijd voelen we dat we niet de luxe hebben langer te wachten met die beslissing. Maar of ik weer een hele nieuwe ivf/isci wil? Geen idee. Eerst een half jaar verder zijn en dan beslissen.

Geplaatst

Wij hebben helaas geen cryo's anders had ze ook echt wel terug laten plaatsen.

Mijn man heeft geen zaadleiders dus bij ons gaat het echt niet lukken zonder hulp.

Mijn man en ik zijn beide 25 jaar en we waren 22 toen we aan het traject begonnen.

Ik heb gister maar een nieuw bed gehaald bij de Ikea vandaag dat andere bed terug brengen bij de Jysk. Kan in ieder geval weer in een bed slapen haha.

Geplaatst

Kolven jullie? En zo ja, wanneer doe je dat dan?

Ik heb zojuist een halve fles moedermelk op de grond laten vallen. Hij viel zomaar van mijn kolf af. Ik kan mezelf wel wat doen en ik baal als een stekker. Ik probeer een voorraadje op te bouwen... op deze manier lukt het natuurlijk nooit... Ik kolf nog niet zoveel, dus elke druppel die verloren gaat is er een teveel. Heb net even een potje staan huilen... Wat ik nog over had (20 ml van de 50 of zo) heb ik dan maar aan Thomas gegeven. Is het nog goed terecht gekomen...

Geplaatst

Ik kolf af en toe. Heb al een redelijke voorraad in de vriezer. Ik heb regelmatig erg volle borsten en als ik dan kolf heb ik rond de 80 cc uit 1 borst. Ik kolf ook af en toe zodat mijn man een flesje kan geven.Ik heb ook wel eens gehad dat de helft er ineens naast lag echt vreselijk.

Geplaatst

Ik doe 1 kant en dan meestal na de voeding dan komt het makkelijker omdat de kleine aan de andere kant heeft gegeten en de toeschiet reflex is geactiveerd haha.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Vandaag bij het cb geweest en Dési heeft haar prikjes gekregen. Ik heb dat meisje nog nooit zo zien huilen, maar dat duurde gelukkig maar eventjes (de bikkel). Ze is nu 54,5 cm en 5305 gram. In bijna 9 weken tijd 8,5 cm gegroeid en ze is nu 2x haar geboortegewicht. Ze reageert zoals ze moet reageren, dus dat ik ook prima. Op het moment ligt ze heerlijk te slapen.

Het idee dat ik vond dat ze een goede start moest hebben door bv te geven heeft dus geholpen. We zijn nu op 1 voeding na ('s ochtends) overgestapt op flesvoeding.

Ik heb ook een tijdje gekolft en deed dit dan na de voeding (gaf eerst alleen bv uit de fles). Daarna helemaal via de borst.

Heerlijk hoor, flesvoeding. Ze komt nu veel regelmatiger (behalve dan nog 's ochtends, 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur en 23.00 uur). Vanochtend werd ze om 5.30 uur wakker, dus een redelijke tijd.

Als ik jullie berichten zo hoor mag ik niet klagen over ons meisje. Ze heeft 2 regeldagen gehad en kwam aldoor om de 3-3,5 uur.

Hoorde vandaag op het cb dat ze ook regelmaat moeten hebben met slapen (wist ik veel). Het is dus voeden, knuffelen, spelen en als ze aangeeft moe te zijn dan gelijk ik haar bedje stoppen. Wij dachten dat als ze leuk met haar speeltje bezig was en gaapte ze dan nog geen zin had om te slapen, maar dat schijnt niet zo te zijn. Ze zal nu dus meer in haar bedje liggen om te rusten.

Zou ook nog wel een tweede kindje willen, maar ik ben inmiddels 40 en mijn man 43. We zijn 3 jaar aan het doktoren geweest en we kennen elkaar nu 5-6 jaar. Aangezien het bij de 3e IVF en daarvan de enige 2 cryo's van alle pogingen raak was, zal het er niet meer inzitten ben ik bang (snik snik).

Shoppen lijkt me ook wel wat, aangezien al mijn spijkerbroeken nu te ruim zitten. Ik hoop maar dat dit zo blijft nu ik bijna overgestapt ben op de fles haha.

Wat een leuke foto's. Zo mooi om te zien dat al onze kindjes zo verschillend zijn.

Esk, ik kan me zo vinden in jouw verhaal. Was ook zo onzeker, vreselijk. Dacht ook iedere keer er over na om te stoppen met bv. Ben trots op mezelf dat ik het evengoed 8 weken heb volgehouden. Doe wat je hart je ingeeft.

En zonde van je bv.

Op vakantie gaan we deze zomer niet. We genieten van het mooie weer vanuit huis. In september/oktober hopen we nog een weekje te kunnen gaan duiken in Egypte. Mijn moeder opperde om een weekje op Dési te passen, zodat wij even kunnen ontspannen. Lief hè. Ik weet alleen niet of het me dan lukt om haar een hele week te missen...

Liefs

Natas

Geplaatst

Ik kolf ook. Ik doe dit 's-ochtends na de voeding. Meestal drinkt Wessel aan 1 borst 10 minuten en daarna nog maar een paar minuutjes aan de andere of helemaal niet.

Die borst waar weinig aan gedronken is doe ik dan ook kolven en daar komt toch wel tussen de 80 en 100 cc nog uit dan.

Daarnaast geeft manlief 's-avonds een fles en die voeding doe ik dan kolven. Dan komt er genoeg om een volledig flesje te vullen en die gebruiken we weer voor de volgende dag.

Hetgeen ik dus 's-ochtends extra doe kolven gaat de vriezer in als voorraadje.

Geplaatst

ik ben gisteren met Zoë naar het cb geweest ze is nu 53cm en 3990 gram. ze heeft woensdag ook voor het eerst echt naar mij gelachen ik kreeg echt een golf van liefde door mij heen ik dacht jaaaaaaaa dit is echt naar mij! haha

ze is nu ook meer wakker hebben jullie kindjes dat ook? meestal is Zoë na haar fles van 9 uur 2 uurtjes wakker en meestal s'avonds.

ik had van de week een dag dat ze heel veel overdag had geslapen en toen was ze dus na haar fles van 4 uur snachts lekker wakker dus ik zorg er nu wel voor dat ze overdag wakker is en niet s'nachts want daar word mama niet vrolijk van haha

Geplaatst

Super Kiet, dat ze naar je lacht. Dan smelt je hart. Dési is ook meer wakker er dan speel ik met haar na de voeding, ze kijkt je dan aan en volgt je met haar hoofdje. Ook een felgekleurd beestje volgt ze dan. Als ze in de box ligt dan graait ze er zelfs al naar met haar handje. Zo schattig.

Geplaatst

Wat een positieve verhalen allemaal!

Geweldig kiet, een lachende Zoe. Dat is zoiets moois. Merel is al vanaf het begin een wakker dametje, een paar uur 'sochtends en in de namiddag zeker 3 a 4 uur. Vannacht was het bijslapen, ze heeft geslapen van 18.00 tot 0100 en daarna tot 0600 en nu slaapt ze alweer. Ik hoop dat dit betekend dat de regeldagen over zijn. Maar dat zou erg snel zijn met maar twee daagjes.

Desi klinkt als een lieve baby, wat doet ze het goed. Natas, overwegen jullie niet om eventueel zelf nog een poging te betalen?

Ik zit een beetje in de omgekeerde positie, we hebben nog drie pogingen te goed (in noorwegen krijg je drie pogingen vergoed maar je moet wel alle medicijnen zelf betalen tot een grens van zo'n 1250 euro voor alle pogingen bij elkaar en een eigen aandeel van 150 euro per poging), dit omdat we begonnen zijn met een privekliniek en dus de eerste poging zelf betaald hebben. We kozen hiervoor omdat ik daar minder hormonen kreeg, meer controles en ze de eerste poging IVF de helft van de eitjes met ISCI doen zodat de poging optimaal benut wordt. Bovendien worden alle eventuele cryo's apart ingevroren. Dat was wel duur maar we hadden geen betere bestemming voor ons spaargeld. Doordat je de medicijnen zelf moet betalen is de grens tussen ziekenhuis en privekliniek ook kleiner bij de eerste poging.

Merel heeft het 'praten' echt helemaal ontdekt, ze houdt hele verhalen, zo lief! Ik ben echt een verliefde kip, als ze meer dan twee uur slaapt begin ik haar al te missen..

Door jullie verhalen ben ik gemotiveerd geraakt om ook eens met kolven te beginnen. Had ik waarschijnlijk allang moeten doen maar ik zie er zo tegen op om met dat apparaat bezig te zijn. Dadelijk ga ik alvast uitkoken en dan begin ik over een paar dagen wanneer het bezoek weg is.

Geplaatst

Kolftips???

Ik werd helemaal enthousiast en ben toch meteen gisteren begonnen met kolven. Tja..ik denk dat ik wel tips kan gebruiken. En ervaringsverhalen. Ik heb een handpomp van avent. De eerste keer leverde het me 30 ml op en vandaag nog geen 10. Hoe vaak kolven jullie? Hoe lang duurt het totdat het iets opleverd? Hoe bewaren jullie het? Hoe lang duurt het kolven? Lukte het iemand niet? Wie heeft er ervaring mee dat als je af en toe 'kunstvoeding' geeft dat de baby dan geen moedermelk meer wilt?

Hoeveel geduld moet ik hebben? Dat is namelijk niet mijn sterkste kant....

Geplaatst

Hee Ursula, vreselijk he? Ik vind het ook helemaal niets (okee, of dat nou het ervaringsverhaal is waarop je zit te wachten...). De eerste keer dat ik kolfde kwam er ook bijna niets uit. Nu heb ik het een aantal keren gedaan en nu kan ik 60 uit de ene borst en 20 uit de andere borst krijgen. Dat lijkt me ook niet helemaal zoals het hoort.

Qua tips: heb je wel gebruik gemaakt van je toeschietreflex? Want anders moet je misschien naar Merel kijken (in het begin) als je begint met kolven. Verder, als je kolft nadat ze gedronken heeft, dan kolf je dus heel weinig. Mijn consultatiebureau raadde aan om een voeding te kolven in een flesje en dat flesje dan aan mijn zoon te geven (dus niet op te sparen, maar gewoon om te oefenen). Wij doen dat dus nu 1 x per dag. Het flesje wordt door papa gegeven. Als Thomas daarna nog meer wil, leg ik 'm gewoon aan (het is per slot van rekening om te oefenen met drinken uit een flesje). Het kolven duurt bij mij iets van een kwartier en dan komt er niets meer uit. Gaat wel sneller als met Thomas aan de borst overigens en ik gebruik ook de handkolf van Avent.

Ik heb besloten om af te gaan bouwen, zodat Thomas tegen de tijd dat ik weer aan het werk moet over is op flesvoeding. Ik ga deze week informeren hoe ik dat het beste kan doen. Zit er ook nog aan te denken om dan nog zo lang mogelijk 2 borstvoedingen op een dag te geven (bijvoorbeeld 's ochtends en rond etenstijd).

Meer tips heb ik niet, ik vind het kolven zelf ook niet echt prettig en al helemaal niet leuk. Waardoor ik er dus voor kies om te stoppen met borstvoeding na m'n zwangerschapsverlof. Ik vind het heerlijk om te doen, maar baal tegelijkertijd van de afhankelijkheid. Ik kan dus niet weg zo lang mijn zoon nog zoveel moet drinken. In combinatie met werk is dat dus niet te doen, moet ik teveel op m'n werk kolven en ik zie dat niet zitten. Voel me daar wel een pietsie rot over, maar het is niet anders.

Geplaatst

Hoi Esk,

je moet je daar niet rot over voelen Thomas heeft in ieder geval zijn start met bv gehad en dat is ook al mooi! en flesvoeding is tegenwoordig bijna net zo goed als bv. er zijn zoveeel kindjes groot op geworden!

kruipen jullie kindjes ook omhoog in het bedje? als ik zoë helemaal strak instop ligt ze als ze wakker word toch helemaal hoog in haar bedje.. ik ga een slaapzakje voor haar kopen want ze word wakker doordat ze geen dekentjes meer heeft.

Geplaatst

Thanks Kiet, ik weet het, ben zelf ook een flesvoedingskind (en nooit ziek of zo), maar op de een of andere manier is daar toch die drempel voor mij. Ik denk omdat het zo definitief is, het kan niet meer ongedaan gemaakt worden. Ik vermoed dat ik flesvoeding heerlijk ga vinden (hopelijk met een ritme!!) en stiekem zou ik nu misschien al wel over willen, maar tegelijkertijd vind ik het wel heel fijn als hij bij me drinkt... het is redelijk verwarrend allemaal en het zullen de hormonen wel wezen :-)

Ik ga in ieder geval vragen op het cb hoe ik de overgang het best kan doen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden