Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kiet, wat een mooie foto! (jui foto's), leuk hoofddoekje! Merel is sinds een paar dagen steeds meer aan het 'praten', ontwikkeling gaat snel. Steeds meer verschilende klanken. We zijn heel trots op haar, zo kan al zo goed draaien, hoofd tillen, 'staan', probeert al te grijpen, ontdekt nu haar handjes. Nu ga ik haar eten geven, deze nacht kwam ze om de twee uur, dat was en beetje veel. ik reken erop dat dit vandaag heel de dag zo is, een zgn regeldag?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Ursula, zou goed kunnen toch? Ik meen dat er eentje rond de 6 weken zat. Poeh, dan heb je het zwaar de komende dag(en)... ik heb 1 set van 3 regeldagen achter elkaar gehad en vond het vreselijk intensief.

Wat goed dat Merel al zoveel doet. Hier begint Thomas ook af en toe bewust wat te grijpen, of zo lijkt het. Wij wachten ook vol spanning op de eerste lachjes en alle andere dingen die hij kan. Hij is behoorlijk sterk in z'n nekje en dat geeft toch ook wel leuke momenten als hij op z'n buik ligt.

Poeh, ik ga weer even wat drinken, wat is het toch HEET!

Geplaatst

ja leuke foto he ben zo trots op mijn meisje..

volgens mij heeft ze vandaag last van de hitte ze is huilerig en slaapt weinig.. jullie kindjes daar ook last van..

ik zit ook zo te wachten op het eerste echte lachje.. ik zit elke keer tegen zoë doe maar lachen naar mama ja doe maar.. maar dan zit ze me aan te kijken en er gebeurt niets haha..

ze heeft nu van de 6 nachten 4 nachten door geslapen ( van 22.15 tot 6 uur)

Geplaatst

Wow, geweldig esk! Nu zal je een ander contact met thomas krijgen. Sinds merel lacht is het meer communiceren geworden, je kan dan merken wat ze wel of niet leuk vind. Zo vind ze 'vliegen-springen' echt fantastisch, dan lacht ze de hele tijd.

Ik ben benieuwd hoe het met de andere moeders gaat.

Sandy, hoe gaat het nu met sven? Moet hij nog herstellen van de liesoperatie of heeft hij daar geen last meer van?

Cyn, alles goed met sofie en grote broer?

Ariva, niets meer van gehoord sinds de geboorte van daniel. ik ben benieuwd hoe het gaat vooral omdat merel en daniel op dezelfde dag geboren zijn.

Natasja, simonja? Aan het genieten van desi en wessel? Hoe gaat het met jullie?

En...heeft tessa nog een keertje iets laten weten? Ik hoop maar dat alles goed is gegaan.

Tja, je ziet, ik ben een nieuwsgierig aagje...

Morgen komt mijn zus en haar man en drie meiden (6-8-10jaar) :hello2: Verheug me enorm. Ze blijven 5 dagen.

Hier geen last van de hittegolf die de rest van europa treft, vandaag zo'n 25 graden en het is eigenlijk nooit benauwd.

Merel heeft gisteren heel de dag om de twee uur gedronken maar 'savonds hield dit op gelukkig. Ze heeft voor het eerst 6 uur geslapen! (en moeders 5 uur achter elkaar, heerlijk) Van 20.00 tot 02.00.

Ik ben een schema aan het bijhouden en ik kan daaruit aflezen dat er per dag 8 luiers doorheen gaan. Hoe is dat bij jullie? Ik weet dat het enorm kan verschillen per baby.

Geplaatst

Ik ben zeker aan het genieten van Wessel. De tijd gaat nog steeds zo snel, ik zit bijna niet meer achter m'n laptop....

Maar goed, hier gaat alles prima.

Ursela, Merel drinkt wel nog veel en snel achter elkaar zeg maar ik kan me voorstellen dat jij gisteren genoten hebt van die 5 uurtjes achter elkaar slapen.

Wessel drinkt nog maar 5 of hooguit 6 x per dag aan de borst.

Zijn tijden zijn nu zo'n beetje: 06.00,09.30,13.30,19.00,23.30 uur.

zowel 's-middags als 's-nachts heeft hij dus 1x een flinke ruk tussen twee voedingen zitten maar ik vind het prima zo. Ik maak hem echt niet wakker om te eten.

Voor de rest groeit hij als kool. Morgen moet ik voor het eerst met hem naar het cb en wordt hij gewogen en gemeten. Ik ben erg benieuwd hoeveel hij gegroeid is, volgens mij wel aardig wat cm's.

Vandaag ga ik maar eens een dagje in huis prullen. Het onweert en regent heel heftig dus dat wordt geen wandelen vandaag.

Ursela, wat betreft die luiers, ik denk dat ik ongeveer op hetzelfde zit. Zowieso bij elke voeding en af en toe nog een keertje extra.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi meiden,

Nog steeds niet zo veel achter de laptop. Veel te druk met Dési, huis, honden etc.

Ursula, ik gebruik ook zo'n beetje zoveel luiers (een stuk of 8 op een dag), net zoals Dorine.

Dorine, spannend naar het cb. De eerste keer dat ik ging was ik zo benieuwd naar haar lengte en toen ging ze haar niet opmeten.... dat doen ze de volgende keer pas? Dat is nu aanstaande vrijdag.

Kiet, ik heb juist het idee dat ze meer slaapt door de warmte en daardoor 's nachts meer wakker is.

Esk, wat leuk hè, die eerste lachjes. Hier ook steeds meer. Ik maak haar dan wakker en ik krijg een lachje. Ook als ik met haar op mijn benen zit te spelen met een speelgoedje, dan krijg ik vaak een lachje, of als ze lekker bij me zit en naar me zit te kijken. Er komt ook een klein beetje geluid bij nu. Heerlijk.

Dési heeft overdag wel een beetje een ritme, maar 's avonds/'s nachts nog niet echt. Ben de bv aan het afbouwen. Ze krijgt nu 's ochtends vroeg de borst, rond 11.00 uur een fles, rond 15.00 een fles (gaan we vandaag mee beginnen), rond 19.00 uur een fles en dan 's avonds rond 23.00 uur de borst. Ze wil dan meestal daarna nog wel weer komen, maar dat varieert qua tijdstip. De ene keer rond 0.00 uur dan weer rond 1.00 uur. Meestal slaapt ze daarna tot een uurtje of 6/7. Op het moment is het drama. Misschien dat het door het weer komt, maar ze is na de laatste voeding van 23.00 uur klaarwakker. De laatste drie dagen ben ik dan tot ongeveer 3.00 uur met haar in de weer voordat ze weer in slaap valt. Vanochtend bijv. kreeg ze een voeding om 1.00 uur - toen tot 3.00 uur wakker, daarna slaapt ze tot 07.45 uur. Ik hoop zo dat dit van tijdelijke aard is haha. Dit is ook de reden dat wij van de bv af willen. Misschien dat ze dan na de fles van 23.00 uur tot de ochtend doorslaapt. En regelmaat zou ook heel welkom zijn.

Verders doet ze het prima, het is een heerlijk meisje. De minikleertjes daar is ze eindelijk uitgegroeid (ze past nu in maatje 56). Ze heeft nu een rompertje met bandjes aan en daarover een meisje/meisje jurkje dat ze van mijn moeder heeft gekregen met allemaal kleine roosjes er op. Zo schattig. Ben wel zo blij met haar er verliefd op haar. Vanochtend met het geven van de fles brak ik in tranen uit, tranen van geluk. Hebben jullie dat ook? Vast wel.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Foto-O8AGWMEO-D.jpg

Foto-DYLEBSWF-D.jpg

Een paar foto's die vorige week genomen zijn van Dési.

Maakt jullie kindje ook zoveel geluidjes?

Geplaatst

Wat kijkt desi al wakker uit haar oogjes. Grijpt ze al naar de rammelaar? Je kan zien dat het eerste prille er al vanaf is. Merel maakt veel geluidjes, het worden er steeds meer verschillende. Als je tegen haar praat dan praat ze terug, goegoe, gagaga, euuh, eeeh. En snachts als ze slaapt klinkt het vaak alsof er een oud dametje naast ons ligt ipv een klein babytje. Vannacht voor het eerst dat twee keer wakker en huilerig was gedurende een uurtje. Dat heb ik nog niet eerder gehad. Gisteren sliep ze ook enorm veel overdag dus vandaag ga ik proberen haar wat minder lang laten slapen overdag. Morgen hebben we de 6-weken controle bij de kinderarts op het consultatiebureau.

Hier nog twee fototjes, eentje is gisteren genomen, daar zit ze in de wsmand. De tweede is niet bepaald flatterend maar ik vind het zo leuk dat babys van die scheve bekken kunnen trekken, heel hun gezicht beweegd mee bij een gaap of gil of lach.

MiniFoto-UZEYV8WH-1.jpg MiniFoto-VYBIOCCB-1.jpg hmm, de foto's blijven heel klein raar.

Geplaatst

Hoi allemaal

Ben toch wel heel benieuwd hoe het met Tessa is.

Hier is de kleine meid ook regelmatig wakker s nachts.

En ze heeft ook al lekker praatjes echt heerlijk. Maandag krijgt ze haar eerste prikjes kijk er behoorlijk tegenop. Gister was mijn oudste jarig alweer 7!

Wanneer moeten jullie weer beginnen met werken?

Ik rond 6 september.

Groetjes

Geplaatst

Hoi dames,

Wessel begint ook steeds meer met geluidjes maken en we krijgen ook steeds vaker een lach te zien.

Vanochtend bij het consultatiebureau geweest. Hij is nu 58 cm en weeg 5095 gram.

Hij is dus in 5 weken tijd 5 cm gegroeid en 1500 gram aangekomen... hij gaat als een speer. Hij ligt zowel qua lengte als qua gewicht aan de hoge kant maar het is wel in verhouding, gelukkig maar.

Verder gaat hier alles goed en geniet ik elk moment van hem.

Natasja, ook ik kan af en toe in tranen uitbarsten van geluk.

Geplaatst

Marchan leuke foto's!!

ik moet morgen naar het consultatiebureau ben zo benieuwd hoe lang zoë is en hoeveel ze weegt.

Geplaatst

Leuke foto's!

Ik zit volgens mij weer middenin de regeldagen... vermoeiend! Ik heb er echt een hekel aan en dit is pas de tweede keer. Ik ga morgen naar het cb en heb dan z'n weeg en meetsessie. Ben erg benieuwd. Vorige week was hij goed aangekomen, ben benieuwd hoe dat deze week zit.

Thomas heeft nog weinig gelachen de afgelopen dagen, als hij z'n regeldagen heeft dan wordt er voornamelijk of gedronken of gehuild. Nu ligt hij weer eventjes te slapen (heerlijk!), maar dat zal niet lang zijn. Gelukkig kan ik inmiddels veel dingen met een hand, dus kan ik tijdens het drinken ook nog een boek lezen (of internetten of tv kijken) als ik daar even zin in heb. Veel meer krijg je niet gedaan op zo'n dag.

Geplaatst

hebben jullie ook zo enorm veel strijk ineens!! pff heb ik alles weg gestreken 2 dagen later kan ik weer beginnen haha

Geplaatst

Hi Kiet,

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb mijn strijkijzer de afgelopen weken nog niet in mijn handen gehad. Ik strijk dus echt niets.

Doe alle was in de droger, haal het er uit als het bijna droog is, hang het uit, vouw het op en doe het terug in de kast. Dus nee, ik heb geen strijk.

Daarnaast was ik nu maar 1 x extra in de week. Toen wij nog met z'n tweetjes waren deed ik alle was in het weekend. Nu doe ik 1 of 2 wasjes op woensdag en de rest kan nog steeds in het weekend...

Geplaatst

Marchan, leuke foto's. Jacelyn heeft een heel eigen gezichtje vind ik, komt misschien wel door haar mondje dat is al een heel echt mondje. De meeste baby's hebben zo'n pruillipje (zo vormgegeven omdat ze moeten sabbelen) maar het mondje van jacelyn is zo mooi gevormd, of is dat alleen op deze foto's? En nog gefeliciteerd met je grote dochter!

Hoi Kiet, strijken is iets wat ook ik laat zitten net als simonja. Wel was ik vaker, mijn man werkt met hout (bouwt met de hand en bijl traditionele houten huizen) en zijn kleren was ik altijd apart omdat anders alles onder de houtsplinters komt. Ik gebruik nu wel een ander wasmiddel zo'n neutraal. Haha, oei, wat klinkt dit huishoudelijk, huisvrouwelijk.

Daarentegen zat mijn man en een vriend op een feestje vorige week te bespreken welk merk luiers het beste was en daarna nog uitgebreid de voor-en nadelen van vier- en driewielige kinderwagens te bespreken. De vrouw van die vriend werd er op een gegeven moment helemaal gek van. Zij houdt er namelijk van dat mannen MANNEN zijn en riep ook uit: 'Pappaperm (vaderverlof) is te ver gegaan!''. Ik daarentegen vind het juist geweldig dat mijn man zo betrokken is bij Merel.Hoe is dat bij jullie? Vinden jullie partners het leuk om daarin een rol te spelen?

Marchan, Ik heb betaald verlof tot en met januari. Nu hebben ze net een vaste functie voor precies het werk wat ik als flexkracht deed. daar ga ik op solliciteren. Maar die gaat al in vanaf augustus en dat is mij echt te vroeg. Ik geef in mijn sollicitatie aan dat ik eerder kan beginnen, dan zit ik te denken aan november of december. Jammer dat die baan net nu vrij is..

Esk, ik hoop dat die regeldagen snel voorbij zijn. Hier probeer ik de voeding van 2 uur snachts te verplaatsen naar voor of achter. Maar tot nu toe geen resultaat. Vanochtend kwam ze om half vijf en ik heb het nog gerekt tot half zes zonder huilen. Nu kruip ik nog even terug in bed.

Geplaatst
Hi Kiet,

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb mijn strijkijzer de afgelopen weken nog niet in mijn handen gehad. Ik strijk dus echt niets.

Doe alle was in de droger, haal het er uit als het bijna droog is, hang het uit, vouw het op en doe het terug in de kast. Dus nee, ik heb geen strijk.

Daarnaast was ik nu maar 1 x extra in de week. Toen wij nog met z'n tweetjes waren deed ik alle was in het weekend. Nu doe ik 1 of 2 wasjes op woensdag en de rest kan nog steeds in het weekend...

Hm.. dat is wel een goed idee! ga ik ook eens uitproberen! want ik word gek van die strijk ik waste ook altijd in het weekend toen we nog met zijn tweetjes waren maar nu was ik wel een stuk meer maar dat kan ook komen omdat het zo bloedheet is dan gooi je alles toch sneller in de was.

Geplaatst

Mijn man is heel lief en zacht als hij het over Zoë heeft vorige week had hij ook s'middags vrij genomen hij zei ja ik zat naar een foto van Zoë te kijken en toen dacht ik ik ga lekker naar huis naar mijn meiden dat vond ik zoo lief!

ik moet 13 sept weer werken ik moet er echt nog niet aan denken!

Geplaatst

Ik heb ook niet echt meer strijk als eerst. Alle hydrofielluiers mogen niet gestreken dus die hangen we gewoon netjes op en dan valt het kreukelen best mee. De kleertjes kan ik vaak gewoon met de hand al gladstrijken. Nou moet ik wel zeggen dat wij drogen op de waslijn en dat scheelt veel kreukels als je het al goed ophangt. We hebben wel een droger, maar die heb ik nog nooit gebruikt en is voor de "noodgevallen". Het enige wat ik nu wel strijk zijn de lakentjes van het ledikantje, maar dat is het dan ook wel. Qua aantal wassen hetzelfde als Simonja: 1 wasje extra meestal en de rest in het weekend.

Geplaatst

doe je ook niet je handoeken in de droger... ik vind dat ze anders zo stijf en hard worden.

zo dit word wel een huisvrouwen praatje zeg haha

Geplaatst

zo even wat anders ik ga dit weekend lekker shoppen! ik heb mijn figuur al aardig terug ik had echt gedacht dat ik zo´n flubber hang buikje zou overhouden maar dat valt reuze mee hij is nog niet zo strak als voorheen maar ook zeker geen hangbuik!

Geplaatst

Haha, zo lijkt het zeker een huishoudelijk praatje maar dat mag toch wel even tussendoor ;-)

Kiet, heerlijk om weer te kunnen shoppen he? Ik heb ook al veel kleren moeten kopen maar dat komt omdat de kleren van voor mijn zwangerschap zelfs niet meer passen. Het is echt niet normaal maar ik blijf maar afvallen, mensen vragen zelfs al of ik wel op mijzelf let en of ik genoeg eet. Nou, ze moesten eens weten wat ik allemaal op een dag naar binnen prop, echt niet te weinig.

Maar goed, als ik straks met borstvoeding ga stoppen komt er volgens veel mensen om mij heen weer gewicht bij dus ik zal het allemaal wel gaan zien.

Mijn figuur vind ik prima zo, ook ik heb echt geen hangbuik.

Wel heb ik helaas nog steeds die pigmentstrepen op zowel m'n buik als op m'n benen. Mijn buik vind ik nog niet zo erg, die valt wel te camoufleren maar m'n benen is een ander verhaal. Er loopt echt een donkere streep over beide benen en dan ook over heel m'n benen. Het is geen gezicht maar ik ga hierom toch echt niet in lange broeken lopen. Het is jammer maar ik kan er niets aan veranderen. Tot nu toe heeft ook nog niemand mij kunnen vertellen of die strepen op m'n benen nog zullen verdwijnen, dat hoop ik toch wel!

Hebben jullie eigenlijk nog vakantieplannen met de kids? Wij gaan de 1e en 2e week van september, eerst een weekje zuid-spanje en dan de 2e week in zuid-frankrijk. Heerlijk, heb er zo'n zin in om 2 hele weken met z'n drietjes te zijn.

Meteen na de vakantie moet ik weer gaan werken dus ik begin 21 september weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden