Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier al tijden geen avondfles meer voor Thomas. Ik ben daar rond een maand of 11 mee gestopt. Thomas had 'm niet nodig dus ben daarmee gestopt. Als ze "vol" mee-eten is het ook niet nodig, toch? Joris heeft 'm nog zeker wel nodig, maar die is voor een gedeelte ook nog afhankelijk van zijn melk. Het ligt dus een beetje aan je kleintje, denk ik.

Ik ben vanaf een uurtje geleden tot dinsdagavond alleen met de kinders. Manlief is voor z'n werk weg. Joris ligt nu op bed en Thomas zit een boekje te lezen. Heerlijk momentje eventjes met de voetjes omhoog ;-) . Vanavond vroeg naar bed en dan hopen dat Joris de hele nacht doorslaapt. Sinds hij ziek is geweest komt hij nog wel eens 's nachts. Helemaal niet fijn... maar goed, hoort erbij.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Avondfles is ook hier niet meer nodig hoor, maar we vinden het nog gezellig :) Ik heb het wel losgekoppeld van het slaapritueel, in die zin dat ze het niet meer vlak voor het slapen krijgt. Maar kwartiertje, half uurtje daarvoor. En ik zorg dat ze totaal op een dag niet te veel melk krijgt (max 300 ml), dus kwaad kan het niet.

Best spannend een paar daagjes en nachtjes alleen! Ook wel speciaal. Moet je wel werken die dagen?

Geplaatst

Ja, het werken gaat gewoon door ;-). Op zich vind ik het niet zo erg hoor, maar dan moet je wel een beetje beter plannen vind ik altijd. En met name rond de etenstijden van de heren is het aanpoten, want nu moet ik er twee tegelijk tevreden stellen ;-). Maar het zal wel lukken. Is ook een beetje gewenning denk ik. En over een maandje gaat manlief een hele week (van zaterdag tot vrijdag) naar Kuala Lumpur in Maleisie, dan ben ik de hele week alleen. Dat lijkt me trouwens wel lang, maar waarschijnlijk is het zo voorbij. Ik ben wel benieuwd hoe dat is.

Geplaatst

Hei!

Lijkt me ook lang esk, een hele week. Je zal zien dat jij het makkelijk redt maar is toch minder gezellig. Andersom lijkt me moeilijker, een hele week zonder je kinderen. Oef. Wat gaat je man doen in verweggie?

Dorine, ontzettend roerend afscheid. Niet makkelijk voor jou. Sterkte met dit verlies.

Annelies, klinkt doed die loco, ik ga mijn zus op pad sturen. Ik ben benieuwd of merel het leuk vind. Tot nu toe vind ze puzzelen erg interressant maar ze is uitgekeken op degene die we hebben.

Natasja, ik vind het bijzonder dat desi al zo veel zingt. Een muzikaal meisje. Heb je zin om haar op peuterzingen of zoiets te doen?

Het kamperen was inderdaad koud, haha. Maar goed te doen, ook voor de kinderen. Ze hadden zo'n enorme lol in de tent, daar heb ik van genoten. En savonds een uur lang samen lol maken in hun slaapkamertje. Ze konden elkaar aanraken door het netje van hun bedjes, gieren en brullen van het lachen.

Hier wat fotootjes:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YMQWJ6YX.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-B6HMM3IS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LSRR86AD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NFFVURZQ.jpg

Geplaatst

Prachtige omgeving en mooie foto's! Ursula, mijn man gaat spreken op de wereld-gas-conferentie (of zoiets). En daarnaast natuurlijk deze conferentie ook bezoeken, want om voor een uurtje spreken zo lang weg te gaan is natuurlijk ook niet handig ;-). Ik heb er wel over gedacht om mee te gaan, maar met 2 kinderen onder de 2 zag ik die lange vliegreis niet zo zitten en om ze een week uit te besteden vond ik ook geen prettig idee. Ik vind met name Joris daar nog te klein voor. Dus helaas geen Maleisie voor mij... naja, misschien over een aantal jaren wel.

Vanavond heb ik pannekoeken gebakken voor Thomas en mij en hebben we samen zitten smullen. Zojuist Joris op bed gelegd, dus nu is de avond voor mij. Zag dat het aanbod op de tv bedroevend is, dus dadelijk duik ik mijn 32e boek van dit jaar maar 'ns in :-).

Geplaatst

Esk, 32 boeken?? Dat je daar tijd voor vind? Ik las eerst 1 boek per week maar nu is het meestal minder, ik vind het moeilijk om tijd te vinden om voor de dementiezorg-cursus te lezen.

Ik ben het helemaal met je eens om nu nog niet mee te gaan naar maleisie.

Geplaatst

Ik lees erg vlug ;-) en het is echt pure ontspanning voor mij. Als de kinderen op bed liggen duik ik eigenlijk altijd een boek in. Ik lees wel veel minder als vroeger hoor... Toen las ik over de 100 boeken in een jaar, maar dat haal ik nu niet meer. Ik gok zo rond de 60 a 70 op jaarbasis. Het is echt een hobby. En sinds ik een e-book heb is het ook supermakkelijk. Het ding gaat overal mee naartoe.

Ik heb trouwens al best veel reacties gehad dat ik toch mee moest gaan naar Maleisie, en dat het makkelijk kon met de kinderen. Ik geloof dat ik misschien wat ouderwetser ben, want ik zie het echt, echt, echt niet zitten. Heb ook geen spijt van onze beslissing hierover.

Geplaatst

Nou, Esk, ik zou met 1 kindje al niet zo ver weg gaan, laat staan met 2.

Het lijkt me zo'n toestand, en dan het tijdverschil. Er lijkt me niet zo'n lol aan hoor.

Wij zitten er wel over te denken, om volgend jaar zomer, als Milou dus rond de 3 is, naar Canada te gaan. Mocht er geen zwangerschap / 2e kindje zijn (hierover hebben we trouwens nog geen concrete plannen ...).

Dan is ze wat flexibeler met slapen en Canada is ook een westers land waar we al wat bekend zijn.

En hoeveel mensen zijn er nou die uiteindelijk echt met 2 kleine kinders zo ver weg gaan? Ik vind het wel makkelijk gezegd.

Maar een week alleen is best lang, al zal het idd best snel gaan.

Mijn man is nog wel eens een lang weekend alleen met Milou, als ik weer eens wat leuks ga doen (met m'n zusje weg, of naar een conventie). Dat vindt hij druk, maar leuk. Even wat papa / dochter tijd. Want als ik er ben is ze super op mij gericht.

Ursela .. prachtige foto's! En wat een bikkels zijn jullie ... lol. Die avondrituelen in hun tentje ... heerlijk klinkt dat. Dan is een broertje toch wel een 'rijk bezit'.

Esk, heb je toevallig nog boekentips? Ik wil ook weer meer gaan lezen en hou vooral van series met meerdere boeken. Vond de serie aardkinderen van Auel super, en heb nu net de hungergames gekocht (kon na het zien van de film niet uitblijven ... haha).

Ga jij naar de bieb? Wil ik sowieso voor Milou binnenkort weer lid van worden.

Ik was vroeger zo'n leesmonster en heb voor Milou, nog voordat er sprake van haar was eigenlijk, al de oude serie de dolle tweeling klaarliggen. Heerlijke boekenserie vond ik dat vroeger. Mijn nichtje van 10 wou ze trouwens niet eens proberen, dus ik hoop dat Milou dat straks wel wil ... haha.

Fijne week!

Geplaatst

Even off topic :)

He Ursela, hoe gaat het eigenlijk met afvallen? Je ging als een speer toch, in het begin?

Ik sta nu een paar weken een beetje stil, maar toch gaat het al met al de goede kant op. Langzaam maar gestaag.

Geplaatst

Even mijn lieve kids showen!!

Mason is echt een lachebekkie

en ik mocht bij mijn kleine meid een staartje maken dus dat heb ik maar gelijk even vast gelegd want waarschijnlijk heeft ze het staartje er over 10 minuten weer uit getrokken haha

Geplaatst

Lief!

Die bretels ... zoo schattig. Ik mag ook nooit staartjes maken ... haha.

Geplaatst

Lieve foto's!

Vanochtend is het trouwens hartstikke goed gegaan. Thomas aan de boterham en tegelijk Joris de fles en ik was gewoon rond dezelfde tijd klaar om naar het kinderdagverblijf te gaan. Het scheelt echt dat Thomas nu loopt, ben er nog steeds zo blij mee!

Ik heb trouwens ook nog een fotootje, had 'm al op facebook, maar ik denk dat jullie daar niet zitten (als je dat trouwens wel wilt, moet je even een pb'tje sturen). De foto is van vorige week, dus lekker recent:

[ATTACH=CONFIG]4037[/ATTACH]

Annelies, tips geven voor boeken vind ik altijd zo lastig, zeker als het vergelijkbare boeken moeten zijn... Ik vond The Hunger Games wel erg goed, heb 2 weken geleden de hele serie verslonden. Ik lees zelf heel veel fantasy, als je dat leuk vind dan kan ik je wel een boel tips geven en ik hou ook wel van een stevige thriller. Met fantasy zijn het vaak uitgebreide series van meerdere boeken, dus daar heb ik wel genoeg tips voor. Ik hou mijn boeken bij op GoodReads, dit is mijn profiel: http://www.goodreads.com/Esksboeken, misschien dat je daar nog wat tips op doet?

Geplaatst

Ja schattig hè die bretels vond het zelf ook zo leuk! Ik heb bij zoë altijd dat ik dan net klaar ben met dr haar en dan voelt ze de staartjes en hop trekt ze de elestiekjes eruit! /soms diet ze het ook als we net weg zijn dus dan loopt ze buiten met een pluk haar wat nog omhoog staat haha

Geplaatst

ook weinig tijd, leuk al die foto's!!!!

Marchan, borstontsteking, daar had ik overheen gelezen. Een vriendin van mij had dit en was er echt wekenlang beroerd van. Hoop dat jij er minder last van had.

Rome, hoe gaat het met lucas en je zwangerschap? Heb je plannen voor zijn verjaardag?

Natasja, hoe ging het met boefje en bed? Hier 5.15 vanochtend en een man die geen zin had in gekrijs en haar dus bij ons in bed liet 'slapen'. Resultaat, storm wakker, ik wakker, man chagerijnig en merel aan het springen op de matras. Haha. Nieuwe afspraak gemaakt, als merel te vroeg in onze slaapkamer staat gaat manlief naar beneden en op de bank verder slapen terwijl ik haar wil ga breken en haar terug breng naar haar eigen bedje (100 keer). Zoiets.... wordt vervolgd.

Dorine, hoe gaat het met je? Geniet je van lauren en wessel? Of wordt je dag te veel overschaduwd door het verlies van je tante?

Esk, ik heb gisteren ook the hunger games besteld, heb er al zo veel over gehoord dat ik het mee op vakantie ga nemen. Meteen ook het verzamelde werk van orson scott card besteld. Hier een enorme SF liefhebster, vooral jack vance, asimov en cyberpunk staan hoog op mijn favorietlijstje. Jammer alleen dat het genre lijkt te bestaan uit of bagger of juweeltjes, waarbij bagger het overgrote deel uitmaakt.

Kiet, lief die staartjes. Merel laat ze meestal wel in tegenwoordig, alleen haar haren hebben zelf het vermogen om stiekjes te laten verdwijnen.

Merel heeft een mondharmonica de laatste week en is helemaal verzot op het ding. Ze wordt er steeds beter in.

Geplaatst

5.15 dat is wel heel vroeg! hoelaat gaat ze s'avonds naar bed?

zoë ging altijd half 7 maar nu de laatste dagen werd ze ineens rond kwart over 6 wakker nu doen we haar 7 uur naar bed en word ze ook 7 uur wakker.

Geplaatst

Merel gaat tussen 19.00 en 19.30 naar bed. Ik wil haar liever niet later naar bed doen. Gisteren sliep ze opeens tot 6.30 (komt 1x per maand voor) en toen was ze juist eerder op bed gelegd. Ik heb nu verduistergordijnen en zo'n lamp. De lamp snapt ze (nog?) niets van. Maar ondanks het vroege uur vind ik haar zoooooooo lief sochtends.

Ooooooh 7 uur, heerlijk.

Geplaatst

Nee ik zou haar ook niet later op bed doen, ik vind het nu juist zo lekker dat om 7 uur allebei de kids op bed liggen en wij lekker ook onze avond hebben.

Geplaatst

He Esk, die link naar van je boeken doet het niet, maar ik ben wel benieuwd naar je lijst :)

Een serie fantasy boeken heb ik zeker interesse in! Is ook wel mijn genre. Hou niet zo van thrillers, vind ik vaak te eng.

Ik ga je PBen voor Facebook, want daar zit ik ook wel op (en daar zie ik Natasja en Rome ook).

Ursela ik hou ook erg van SF, maar ken het niet zo in boeken (wel van TV, ben een grote Stargate fan en we keken ook altijd alle Startreks). Als jij nog leuke tips hebt, liefst van een serie ... ik hou me aanbevolen :)

Zit ook te kijken naar een e-reader ... hebben jullie die en bevalt ie?

Wat een vroege vogels jullie kindjes. Pfff. Hopelijk gaat de lamp helpen Ursela.

Milou gaat tussen 19.15 en 20.15 naar bed en wordt zo'n 11,5 / 12 uur later wakker, soms eerder als ze ons al 's ochtends hoort.

Ik heb moeite met haar op tijd op bed krijgen, omdat we het zo gezellig als ze nog rondloopt beneden. Maar aangezien ze lang genoeg slaapt, kan het geen kwaad.

Geplaatst

Annelies, heb je een vriendschapsverzoek verstuurd! En dit is de nieuwe (hopelijk wel werkende link: http://www.goodreads.com/user/show/1807783-esk ). Ik ben in het bezit van een e-reader en ik vind het een geweldig ding. Ik heb een BeBook Club, maar ik heb gehoor dat Sony ook een goede heeft. Ik lees bijna nooit meer een papieren boek, bijna alles tegenwoordig digitaal. Nou moet ik wel bekennen dat ik veel engels lees. Voor leuke tips voor boeken kan je ook eens kijken op mijn eigen forum www.ff-leesclub.nl (en dan doorklikken naar het forum): daar staan veel tips voor fantasyboeken op, maar ook voor SF en thrillers.

Hier gaat Thomas ook rond 19 uur naar bed en Joris ook. Ik ben altijd heel blij als ze er weer in liggen... even een avondje voor mezelf... De ochtenden blijven vroeg (rond 6.30) maar later naar bed is toch dezelfde tijd wakker, dus dat doen we niet meer.

Geplaatst

hier niet van die vroege vogels. Wessel gaat rond 20 uur naar bed en slaapt tot 8 uur. Soms slaapt hij tot 9 uur. Als hij naar de opvang gaat moeten we hem echt eerder wakker maken.

Lauren slaapt nu tot 6.30 uur (vanaf 22.30) dus ook daar ben ik erg blij mee.

Ze gaan hier samen om 20 uur naar bed en Lauren wordt dan nog een keer wakkergemaakt voor een fles.

Ursela, ik geniet volop van mijn twee kleintjes. Het verdriet is er ook maar daardoor besef ik ook weer dat ik van elk

Moment moet genieten dus dat doe ik zeker.

Natasja, hoe gaat het slapen nu?

Wessel is vandaag met z'n hoofd op de tafel gevallen en heeft een flink gat in zijn hoofd. Zijn wenkbrauw is opengeklapt.. Goh, wat bloed dat erg zeg. Meteen naar de doctor en die heeft het geplakt, nu maar hopen dat het mooi heelt.

Hij mag er alleen niet aankomen en dat lijkt moeilijk te zijn. Hij zit heel de tijd aan die pleister te pulleken. Verder alles oke met hem, geen hersenschudding..

Verder heeft hij vandaag al 3x op de wc gepoept en een keer geplast. Hij geeft het opeens zelf aan dus ga binnenkort echt beginnen met zindelijk maken.

Geplaatst

Jeetje Dorine, dat is schrikken! Gelukkig dat het verder meeviel, maar jakkes, niet leuk.

Knap dat ie naar de WC geweest is! Heb je een zitverkleiner?

Esk, ik lees ook liefst engels. Ik las tot nu toe vooral veel engelse Stargate fanfiction, maar wil nu weer over naar normale boeken .. haha. Maar daardoor dus wel in engelstalig beland en dat bevalt heel goed. Heb de hungergames ook in engels besteld.

Volgens mij lezen best veel mensen in het engels, ik hoor het regelmatig.

Ik ga je links checken, thanks.

Bijna onze 2e moederdag meiden. Toch wel weer speciaal nu de kleintjes wat groter zijn.

Geplaatst

Oyoy Dorine, das schrikken met Wessel. Gelukkig gaat het verder goed. En wat knap van het toilet! Dési vindt het wel interessant. Ze kont bij me kijken als ik op het toilet ben, wil ook wc papier en veegt haar billen enzo af ;-), doorspoelen vindt ze leuk en ze zwaait dan en zegt doeg. Ook verstopt ze zich achter de keukenkast als ze moet poepen of rent hard door het huis, komt terug en zegt: poep.

Dési slaapt nu in haar nieuwe bed. Wij dachten dat het verlatingsangst was, maar bij de gastouder heeft ze niet dat ze krijst. Ze heeft bijna een week vervelend (understatement) gedaan dat ze naar bed moest. We hebben bij haar gelegen en de 5, 7, 10 en 15 mi utenregel geprobeerd. Mevrouw wilde niet liggen in bed en zat op slot slapend in haar bedje. Vanmiddag weer, maar vanavond hebben we haar om 19.15 in bed gedaan en om 19.45 sliep ze. Is zelf gaan liggen. Machtspelletje geweest en wij zijn aan de winnende hand. Hopelijk wordt ze niet weer om 2 uur wakker vannacht :-)

Heb je een pb gestuurd Esk voor fb, anders vind je me via Annelies of ik jou.

Ik lees op het moment alleen de National Geograpic. Verder hou ook ik van Fantasy. Neem er eigenlijk de tijd niet meer voor. Als ik eenmaal begin, kan ik met een boek niet meer stoppen.

Geplaatst

Natasja, Wessel vertoonde een aantal weken exact hetzelfde gedrag als Desi mbt het poepen. Missschien gaat zij over een paar weken ook naar de wc.

Nee, ik heb nog geen zitverkleiner, die ga ik morgen kopen. Nu houd ik hem vast op de wc.

Natasja, fijn dat jullie aan de winnende hand zijn mbt het slapen. Nog ff volhouden en dan gaat het vast steeds sneller.

Ging net ff bij wessel kijken en hij heeft de pleister al half van zijn wenkbrauw getrokken. Hopelijk pulkt hij er vannacht niet nog meer aan waardoor het weer open gaat.

Manlief is weg en zou op tijd terug zijn voor de late fles. Ik ga dus lekker in mijn bed liggen en hopen dat Lauren morgen pas weer om 6.30 uur komt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden