Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hei!

Wer terug in winterland. Grmbl, het was lente maar in onze afwezigheid heeft de winter zijn kans waar genomen en is weer terug gekomen. Er is 90 cm sneeuw gevallen. Dat betekend dat er 9 ruiten van mijn kasje gesneuveld zijn onder de sneeuwlast omdat we er niet waren om de sneeuw weg te ruimen. Nu dus nog even genieten van het laatste maandje skieen en sleeen.

Leuke foto's dorine! Mag ik ze in een privemail? Vond het ook bijzonder om jullie te ontmoeten en hoop dat anderen de volgende keer kunnen aansluiten want die miste ik erbij.

Nederland was fijn, het huisje was perfect, 6 speeltuintjes op het terrein. Merel erg trots als ze zelf van een glijbaantje af was gegaan. Dan riep ze heel hard JA! en klapte in haar handjes. Veel bezoek, druk programma. De kinders deden het erg goed, sliepen wanneer ze moesten slapen. Kregen op schiphol een vipbehandeling, mochten door alle firstclasspoortjes met merel en storm.

Esk, hoe gaat het met joris? Wat zei de huisarts?

Merel en storm zijn snotsnipperverkouden, zijn ze anders nooit, zal door het reisje komen.

Kiet, Hier ook regelmatig driftbuien, is een goed teken lijkt me, betekend namelijk dat het kind zich aan het ontwikkelen is en dat jij aan het opvoeden bent.

Oh, ik ruik een poepbroek...

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, luierwissel gehad.

Een vraagje, wat zouden jullie doen met dat wagentje? Ik had in nederland op dag van aankomst een wagentje gekocht, via marktplaats. Tja, en ik voel me enorm opgelicht door die trien. Het wagentje was enorm smerig, onder het wandelingetje met esk en dorine heeft mijn moeder gelukkig de wagenzak uit kunnen wassen zodat ik storm er de rest van de week in kon leggen. De zakjes van het wagentje zaten vol met spulletjes, als vuile doekjes, snoeppapiertjes, gebruikte sokken. Blegh! Toen ik haar vroeg om te demonstreren hoe het wagentje in en uit te klappen deed ze het voor en zei: ja, die rem gebruik ik darabij nooit. Ik kwam er achter waarom niet, die deed het niet. Manlief heeft hem kunnen repareren. Verder zei ze trots dat er twee regenhoezen bijzaten, maar daar heb je weinig aan als de ene kapot is en de andere voor een ander model wagen. Als ik tijd had gehad om een ander wagentje te zoeken had ik dat gedaan en hem zeker niet gekocht maar nu hadden we er eentje nodig voor in nld.

Nu zit ik dus af te vragen wat ermee te doen..haar emailen hierover? Haar naam op facebook en andere sociale media door het slijk halen? Of energie besparen en schouders ophalen?

Geplaatst

En...? Fijne vije dagen gehad? Was het lekker weer in nederland? Ik heb gewerkt met pasen en overdag vooral met de kinderen bezig geweest. Ik had voor merel een glijbaantje van sneeuw gemaakt maar dat was niet zo populair als de nederlandse glijbaantjes van hout en metaal.

Een mijlpaal: storm is gaan kruipen. Het ziet er nog niet uit maar hij ligt in ieder geval niet meer lang op dezelfde plek in de kamer. De eerste keer dat het hem ein-d-e-lijk lukte om een speeltje te pakken wat twee meter verder lag was hij toch BLIJ, hij ging lachen van plezier en rond kijken naar ons, of wij wel hadden gezien wat hij had gepresteerd.

We zijn al een ruim uur geleden aan het ontbijt begonnen maar merel heeft nog steeds geen hap van haar pap op. Ik ben benieuwd wanneer dat gaat gebeueren, hopelijk voor de lunch. En terwijl ik dit schrijf heeft ze plaats genomen aan tafel en de eerste hap op. Hehe, dat was een hele strijd. Vind het niet leuk maar hoort bij opvoeden dat gekrijs aan de keukentafel. Gelukkig zijn er ook andere ochtenden.

Merel heeft ringworm. Vermoeden we sterk, ik ga straks de huisarts bellen. Haar teennagels zien er niet uit en nu zijn er ook kringen ontstaan. Ik dacht eerst aan een tekenbeet maar nu zijn er meerdere kringen gekomen.

Ik heb mevrouw quinny gemaild, nog niets terug. Ze krijgt een week.

Geplaatst

Goedemorgen, ik ben een tijdje afwezig geweest omdat ik het zo vreselijk druk had met Joris. Het arme manneke. Hij is een week echt ziek-ziek geweest, maar nu is het voorbij. In de plaats daarvan hebben we nu een onverzadigbaar mannetje, dat weer een avondfles nodig heeft (want anders wordt het een nachtfles en daar zit ik niet op te wachten).

Hier trouwens vanochtend ook gedoe met Thomas aan de ontbijttafel. Die wilde ook niets. Ik had geen zin in de strijd en daar trouwens ook geen tijd voor want ik moest naar mijn werk, dus ik heb hem op de grond gezet en weggebracht naar het kinderdagverblijf zonder eten. Wel nog een boterham ingepakt meegegeven, maar verder dus niets op. Ik heb het qua eten gewoon opgegeven met Thomas. Als hij eet, eet hij en anders dan maar niet.

Wat goed van Storm dat hij kruipt!

Thomas is nu bezig met woordjes. Zo schattig. Iedere dag leert hij er weer bij. Lopen nog steeds niet, ook dat heb ik een beetje opgegeven. We oefenen dagelijks aan het handje en verder zien we het wel. Hij kan wel ineens de trap op! Doodeng, maar het gaat hartstikke goed. Nu moet ik wel de tussendeur naar de gang continu dicht hebben, want hij doet het ook als ik er NIET bij ben... hoe gaan jullie kleintjes naar beneden? Vooruit of achteruit de trap af? Hij kan nu nog geen van beiden, maar ik weet niet welke manier ik moet aanleren.

Geplaatst

Wat vervelend dat Thomas zo slecht eet wij hebben met zoë ook heel vaak gekrijs aan tafel gehad en dan tussendoor even aflaten koelen en dan weer geprobeerd dan eet ze het wel op nu eet ze tegenwoordig bijna altijd goed gelukkig.

Zoë kan nog niet zelf naar beneden maar ik ben aan het oefenen met achteruit de trap af.

Wat goed dat storm kruipt!! Weer een mijlpaal!

Mason begint nu naar speeltjes te grijpen vind ik ook zo leuk! En zoë is al zo'n grote meid over twee maanden wordt ze alweer 2 jaar! Wat gaat het toch snel hè meiden!

Geplaatst

wat een gedoe he als die kleintjes niet willen eten? HIer gaat het de laatste tijd gelukkig goed. Wij gaan, op de momenten dat hij niet wil eten, de strijd ook niet aan.

Dan eet hij maar niets en heeft hij honger. Als dit tijdens het avondeten zo is krijgt hij ook geen toetje dus gaat hij echt met honger naar bed.

Gelukkig dat Joris weer aan de beterende hand is maar wel zonde dat er weer een avondfles moet komen. Maar ja, liever dat dan een nachtfles.

Wat goed dat Thomas de trap opgaat, Storm kruipt en Mason naar speeltjes grijpt, weer nieuwe ontwikkelingen...

Wessel gaat vooruit de trap af met 1 handje tegen de muur (als ik geluk heb). Als hij een trap afmoet waar geen muur of leuning is dan loopt hij 'gewoon' zonder zich vast te houden vooruit de trap af.

Hier vandaag een huilende Lauren sinds ze wakker is geworden (om 08.45u). Ze is zo ontzettend verkouden dat haar neus dichtzit en daardoor krijgt ze een stuk minder adem. Niet echt leuk voor zo'n kleintje.

Verder gaat het heel goed met haar. Ze is al heel sterk in haar nek en heeft nu zelfs al een ritme qua voedingen. Ze eet nu om 08.30 / 14.00 / 18.30 / 23.00 / 04.30

Geplaatst

Ah wat zielig voor lauren! Hoe gaat het nu met haar?

Wat goed dat ze al een ritme heeft! Dat is heel fijn zeg.

Mason heeft dit als ritme 07.00/11.00/15.00/18.00/22.30

En hij slaapt van 11 tot 3 en dan gaat hij om half zeven echt slapen voor de nacht en dan maak ik hem 22.30 wakker voor een fles.

Slaapt lauren nog veel?

Zoë ligt nog lekker te slapen nu ze gaat steeds meer uitslapen hihi!

Wij hebben afgelopen weekend met zoë paaseitjes gezocht ze vond het leuk joh en ze snapte ook gelijk dat ze moest gaan zoeken vond ik ook zo knap ze zei de hele tijd OH DAAR!! Als ze weer een eitje zag haha

Geplaatst

Heerlijk zeg kiet, een mason die al zo goed snachts slaapt. Storm komt meestal nog 1x voor een voeding snachts, wisselt nog al hoe laat. Het gaat nog steeds prima met borstvoeding. Leuk, paaseitjes zoeken. Merel heeft nog geen chocolade op dus ik wacht nog even hiermee totdat ze wat ouder is. Hier is het geen gewoonte. Kinderen krijgen een heel groot kartonnen ei gevuld met snoep en kadootjes.

Wat is uitslapen bij jou? Ik noem het tegenwoordig al uitslapen als ik tot 6.30 kan blijven liggen.

Dorine, hoop dat lauren haar neusje snel vrij is en dat ze weer goed kan ademhalen.

Merel kan zelf de trap op en af. Ze gaat lopend vooruit net als wessel. Ik hou meestal haar handje vast omdat we geen leuning hebben die laag genoeg is waar ze aan vast kan pakken. We hebben twee traphekjes, eentje beneden en eentje boven. Vaak wil ze gedragen worden, net als storm. Dan draag ik ze tegelijkertijd de trap af. Je wordt best sterk in je armen van twee kleintjes. Esk, merel ging eerst achteruit de trap af, kruipend maar dat veranderde ze zelf snel. Nu gaat ze ook af en toe op haar billen en dan moet ze heel hard lachen om elke 'boem'.

Natasja, hoe gata het met jou? Weet je al wanneer je gaat beginnen met een nieuwe poging?

Rome, hoe gaat het met je zwangerschap? Hoe ver ben je nu?

Leuk dat jullie kinderen al zo veel woordjes zeggen. Bij merel staat dat een beetje stil. Ze zegt niet veel duidelijke woordjes. Andere kindjes op het kdv zijn daarin veel verder. Komt iets later bij tweetalig opgevoede kinderen.

Geplaatst

De woordjes gaan hier ineens best hard. Hij leert er iedere dag wel wat bij. En hij loopt bijna zelfstandig! Gister een kleine 2 meter helemaal alleen gelopen! Ik ben zo trots. Hoop dat het nu snel gaat (dat zal toch onderhand wel een keer?). Ik vind het zo mooi om te zien dat hij verbanden gaat leggen. Zo zegt hij tegenwoordig "mama" als hij mijn auto ziet en "papa" als hij de auto van mijn man ziet. En als er een auto stopt in de straat die lijkt op die van mijn man, dan gaat hij naar de deur om te kijken of papa er aan komt. Dat soort dingen.

Joris heeft een terugval in aantal flessen. Hij komt nog steeds 's nachts voor een fles sinds hij ziek is geweest. Ik heb geen idee hoe ik dat er weer uit moet krijgen. Ik had gisteravond al een late fles, maar dat helpt dus niet. Ik hoop dat het snel voorbij is, want ik was wel weer gewend aan mijn lange nachten...

Thomas is tweede paasdag meegeweest naar een binnenspeeltuin. Het was best leuk, maar eigenlijk moet hij daar wel voor kunnen lopen. Ik ben eigenlijk niet zo van dit soort activiteiten (zoek liever een buitenspeeltuin of bos op), maar voor een keertje was het best leuk. Thomas heeft zich in ieder geval goed vermaakt, hoewel hij dus wat te klein voor was. In de ballenbak kwam hij nog niet vooruit en de andere toestellen waren nog te groot voor hem, maar het springkussen vond hij wel leuk (vooropgesteld dat er niet teveel kinderen in zaten). Ik vond het ook erg leuk, want nu kon ik weer eens dingen doen waar ik eigenlijk "te oud" voor ben, haha! Ik geloof dat ik de komende jaren erg leuk ga vinden als ik de kinderen "help" in/met bepaalde speeldingen.

O ja, heb zojuist een afspraak gemaakt met de huisarts. Laat toch maar een spiraaltje zetten, want ik reageer nog steeds niet goed op de pil (heb er nu al 2 geprobeerd). Hopelijk brengt dat de oplossing. Ik vind het nog steeds raar dat ik bezig moet zijn met anticonceptie na al die jaren ploeteren, maar ben als de dood voor nog een zwangerschap op dit moment.

Volgende week gaan we trouwens een weekje naar Landal. Hopelijk is het weer wat beter dan nu. De laatste 3 vakanties die we hebben gehad was het weer beroerd... en nu ziet het er naar uit dat het weer niks is. Jammer, maar dan zoeken we wel wat andere activiteiten. Ik heb er wel zin in. Een weekje lekker niets verplichts!

Geplaatst

Ursela ik vind het al uitslapen als ik er snachts niet uit moet en rond 7 uur wakker word maar zoë lang gisteren half 7 in bed en werd 8 uur wakker dat vond ik echt wel lang slapen!

Had ik vanochtend even een uurtje 1 op 1 tijd met Mason.

Esk ik heb ook een spiraaltje laten zetten

En wat gord dat Thomas los loopt!!!

Geplaatst

Heb vanochtend fm nr zoveel gehad. 5 follikels tussen de 2,4 en 1,7. Vumc belde zojuist dat ik vrijdag de punctie heb. Mits er een bevruchting is mag ik vrijdag 27 april bloedprikken.

Geplaatst

Natasja, wat goed dat jullie alweer zover zijn. Hoe gaat het met je naar omstandigheden? Erg zenuwachtig of relaxe? De overige omstandigheden zijn nu wel beter dan de vorige keer toch? ik ga vrijdag voor je duimen en dan op naar 27 april... Spannend weer..

Hoe gaat het met desi?

Esk, wat goed dat Thomas loopt.

Kiet, Lauren slaapt nog veel ja. Na een voeding is ze tussen 1 en 1,5 uur wakker en dan slaapt ze meestal tot de volgende voeding. 's nachts gaat ze direct na de voeding weer slapen.

Haar verkoudheid lijkt iets minder maar ik

Moet nog zo'n 3x per dag met zo'n neuspeertje haar neus leegmaken.

Geplaatst

Hoi, wilde nog wat tikken vandaag, maar het was zulk moii weer dat we lekker naar de speeltuin zijn geweest vanmiddag.

Moest veel bijlezen :D

Wat heerlijk dat het met Mason, Lauren en Storm zo lekker gaat. Behalve de verkoudheidjes etc. En geweldig dat Thomas bijna loopt. Begrijp wel dat Merel nog niet zoveel zegt. Als je de Noirse en Nederlandse woordjes bij elkaar optelt kom je al een heel eind Ursela. Heb gelezen dat ze bij 100 woorden met zinnen beginnen. Dési begon vandaag Tinkie winkie tipsie nana po te zingen - op haar

manier dan ;-) Ze eet af en toe nog steeds niet en is een stijve hark in vergelijking tot kindjes die wel hebben gekropen, ze kijkt de kat uit de boom, is een echt mama's kindje en af en toe heel indeugend. Maar zoooooooo vreselijk lief. Ze klautert nu de trap op, maar af dan moet ik haar tillen, we zijn nog steeds aan het zwemmen iedere maandagochtend. Ze zit in haar handjes te klappen op de achterbank als ze weet dat we naar het zwembad gaan.

Oh, moet gaan. Zal weer vaker mee gaan schrijven. Mis jullie een beetje xxx

Geplaatst

Natasja, wat fijn om te horen dat het zo lekker gaat met desi. Ik zie haar helemaal zitten op de achterbank!

Leuk dat je weer mee wilt gaan schrijven. Ik heb jou ook wel gemist...

Geplaatst

Natasja, jeetje, alweer volop 'in de race'. Heel veel succes! Hoop zo dat er bij die 5 een heeeeeeel mooi klein broertje of zusje zit!

Wat een leuke beschrijving van desi. Wat doet ze als ze ondeugend is? Merel is ook zoooo lief als ze ondeugend is, dan weet ze dat ze iets doet wat niet mag en dan heeft ze zo'n twinkeling in haar ogen. Moet dan vaak echt moeite doen om niet te lachen, vaak lukt me dat niet en proest ik het uit om wat ze verzonnen heeft.

Neuspeertjes, iets nieuws voor mij. Gelukkig hebben storm en merel nog nooit een verstopte neus gehad, het snot loopt er in stromen uit als ze verkouden zijn. Merel kan sinds een week snuiten in een zakdoekje. Heeft nu door hoe dat moet. Het uitspugen van het tandenpoetswater daarentegen nog niet. Ze 'mime't' de beweging, slikt eerst het water door om daarna boven de wastafel proberen het uit te spugen.

Fijn dat lauren weer beter aan het worden is. Is niks, zo'n ukkie dat ziek is.

Esk, leuk he? al die kinderdingen. Ik zou bijvoorbeeld willen dat ik ook naar de barnehagen mocht, lekker spelen met anderen, een middagdutje doen, lekkere fruithapjes, modderpret, boekjes lezen.

Ik ben nu kleuren aan het oefenen met merel. Ze antwoord correct op vargen als: is deze beker blauw? (ja of nee) maar dingen van dezelfde kleur bij elkaar leggen gaat nog niet. Ze hoeft het van mij nog helemaal niet te kunnen hoor maar ik merk dat ze het erg leuk vind om te leren en samen met mamma dingen te ontdekken.

Geplaatst

Hoi,

Hier gaat alles goed.Ben nu iets minder moe. Morgen vier ik mijn verjaardag voor familie en nu heb ik een tshirt laten bedrukken met Ik word grote broer erop. Ik ben benieuwd morgen naar de reacties.

Sinds een paar weken is hij al op paar keer op de toiletverkleiner geweest, hij wil er zelf op zitten. Ook heeft hij er een paar keer op gepoept. Dan zegt hij ineens oh,oh, poep.. staat hij op en wil hij naar boven om naar de toilet te gaan. Hij doet ook echt zijn best en wil graag zef door trekken en zegt dan gedag. Ook begint hij steeds meer te babbelen, twee woordjes achter elkaar.In December gaat hij naar de peuterspeelzaal. Hij wil graag zelf de trap af en gaat zittend vooruit naar beneden en zegt bij elke tree boem. Soms probeert hij het staand, maar de leuning is te hoog voor hem. Hij heeft het ook een paar keer achteruit geprobeerd, maar dan laat hij zich snel naar beneden glijden.

Natasja, Hoe is de punctie gegaan? Hopelijk viel het een beetje mee? Succes!

Geplaatst

Wat een heerlijke beschrijvingen allemaal van jullie kindjes!

Milou heeft een tijdje een woordjes fase gehad, toen was ze geinteresseerd in woordjes. Ze weet er nu een heleboel, kan er nog niet zoveel zeggen. Nu heeft ze duidelijk een lichamelijke fase .. interesse in woordjes is stuk minder en ze is nu bezig met klimmen, klauteren, op de kop staan ... dat soort dingen.

Ik heb het potje staan, zodat ze het leert kennen, maar ze is er nog niet echt mee bezig. Herkent de poepdrang ook nog niet.

Natasja, succes met je poging!!

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Gisteren heb ik mijn verjaardag gevierd voor familie en Lucas zijn tshirt aangedaan met joepie ik word grote broer. Wat een leuke reacties hebben we gehad, ze hadden het helemaal niet verwacht. Dus was goed geslaagd.

Geplaatst

Rome, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag. Wat ontzettend leuk om het nieuws zo te vertellen en al helemaal als ze het niet verwacht hadden.Wij hebben Wessel destijds ook zo'n shirt aangetrokken maar het duurde echt onwijs lang voordat het 'kwartje' bij iemand viel. 1 van mijn zwagers zei toen zelfs:' hey Wessel' grote broer!' maar zelfs bij hem viel op dat moment het kwartje niet. Bij ons had ook niemand het verwacht dus laten we het daar maarop houden... Haha.. Hopelijk hadden ze het bij jullie sneller door!Natasja, hoe was de punctie en weet je alof er bevruchting heeft plaatsgevonden. Hebben jullie allemaal een leuk weekend gehad? Ik ben vrijdag in m'n eentje met Wessel en Lauren naar Blijdorp geweest, daar hebben we een abonnement voor. Wessel vond het prachtig. Ik ben tot aan de speeltuin gekomen en heb daar vervolgens ruim een uur in het zonnetje gezeten. Daarna naar huis en toen stortte ik opeens helemaal in elkaar. Ik heb het de afgelopen dagen zo moeilijk gehad met de dood van mijn ma, echt vreselijk. Ik weet niet waar dit opeens vandaan komt maar ik heb de rest vd vrijdag en de zaterdag alleen maar huilbuien gehad. Ik vind het zo moeilijk dat mijn ma Lauren nooit zal kennen, dat ik al die mooie momenten die ik nu beleef niet met haar kan delen en noem maar op. daarbij komt ook nog eens dat mijn pa een nieuwe vrriendin heeft. begrijp me niet verkeerd: voor hem ben ik super blij maar het gaat allemaal zo snel. Hij kent haar 5 weken en zit mij alleen maar te puchen dat ik haar moet ontmoeten. Voor mij hoeft dit op dit moment nog niet, ik heb liever dat zij elkaar eerst beter leren kennen en uitzoeken of ze echt samen verder willen. Mocht dat zo zijn dan ontmoet ik haar liever dan maar die tijd krijg ik niet. Nou ja, we zullen zien hoe het allemaal gaat.Vandaag zijn mijn mannen heel de dag in de tuin bezig geweest. Manlief heeft een zandbak voor de kinderen uitgegraven, echt super geworden. Nu nog een speeltoestel en een glijbaan en dan is het compleet.

Geplaatst

Dorine, je gevoel is heel herkenbaar. Vaak als je zelf een geluksmomentje hebt (gehad) Heb zelfs na 11 jaar nog wel momenten dat ik huilen uitbarst en denk aan de momenten dat mijn vader er had moeten zijn. Dat Dési geboren is, dat mijn moeder zo ziek was etc. Het slijt, maar gaat nooit over. Sterkte meis. Knuf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden