Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Natasja, merel vertoonde een aantal maanden exact hetzelfde gedrag als desi mbt het poepen. Daarna is ze echter alle interesse verloren en wil nooit meer op het potje of de wc zitten. Ik vraag het nu iedere keer als we in de badkamer zijn of als ik de luier verwissel. Antwoord is altijd nee.

Dorine, wat schrikken met wessel en al het bloed. Gelukkig heeft hij het er goed vanaf gebracht. Hopelijk is hij niet gaan pulken.

Blijkbaar is dit de periode dat er veel uitgeprobeerd wordt mbt slapen. Jeetje natasja, om twee uur snachts wakker worden van desi, dat is niet leuk. Hopelijk is het uitproberen snel voorbij.

Als merel iets doet wat niet mag moet ze even op de gang op de onderste trede van de trap zitten. Meestal is het nadat ze iets op storm heeft gegooid of met speelgoed op zijn hoofd heeft gebonkt. Helaas werkt dit niet zo goed meer want ze blijft niet meer zitten. Nu moet ik er dus naast gaan staan, maar nu vraag ik me af of dit juist is van mij om te doen? Ik heb net wat anders geprobeerd, ze was lekker aan het kliederen met sjokomelk en een lepeltje dat mocht van mij een keertje in de woonkamer , maar bedacht tussendoor haar hele grote puzzel op storm te gooien. Toen heb ik de sjokomelk afgepakt en uitgelegd waarom ik dat deed.

Nu zo naar buiten, we worden al dagenlang verwend met zon zon zon.

Annelies, hier is moederdag al geweest. Ik vind het een beetje onhandig want zelf onthoud ik het nooit en werd ik door de reclame op geattendeerd om iets voor mijn moeder te kopen. Ik ga vandaag meteen een pakketje maken. Voor alle knutselwerkjes hebben we een wand in de gang gereserveerd. Ik koop gaandeweg steeds meer lijstjes en daar komen de tekeningen van de kinderen in. Als de wand vol hangt dan wissel ik ze af en toe. Er is ook een houten rand waar ik andere staande knutselwerkjes op kan zetten. Op de barnehagen zijn ze veel met glitter bezig, vind ik niets aan, strooien klaar. Ik vind vingerverf heel mooi worden, vooral als het er in dikke lagen opzit en je er met je vingers doorheen trekt.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thomas geeft tegenwoordig ook aan dat hij gepoept heeft (of daarmee bezig is), maar ik doe nog niets met potje en zo. Ik heb begrepen dat dit nog niet zoveel zin heeft omdat ze er toch nog niet aan toe zijn. Dat schijnt pas zo rond het 3e jaar te zijn. We zien het wel. Ik geloof dat het te maken heeft met dat ze op deze leeftijd wel voelen dat ze iets aan het doen zijn, maar nog niet de drang ervoor kunnen voelen. Zoiets.

Dorine, wat een schrik! Hoe gaat het nu? En heeft Lauren goed geslapen?

Hier zelf een hele nacht kunnen slapen. Joris heeft al een paar weken dat hij 's nachts nog een keertje komt omdat hij dan is omgedraaid in bed en niet terug kan. Ik was hartstikke moe, maar nu dus lekker bij kunnen tanken. Lag ook al om 21 uur in bed gisteren.

Natasha, ik heb je inmiddels geaccepteerd op fb. Hoe is het gegaan met Dési vannacht?

Thomas is momenteel een beetje bezig met kleurtjes. Hartstikke leuk om daar spelletjes mee te doen. Het gaat ook aardig goed, heb ook echt het idee dat hij wel weet wat welke kleuren zijn. En verder natuurlijk heel druk met praten. Erg gezellig hoor.

Geplaatst

esk, de nacht was heerlijk. Lauren sliep tot 6.30 uur dus ik heb 8,5 uur geslapen. Heerlijk!

Ik had ook gehoord dat het bij kinderen van 2 vaak nog niet mogelijk was om zindelijk te maken. Echter, Wessel komt er dus zelf mee. Hij plast en poept nu een paar keer per dag op de wc maar heeft nog steeds een luier om. Als het straks beter weer is ga ik het toch eens serieus proberen.

Wessel lijkt weinig last te hebben van het gat in zijn hoord. hij blijft nu ook van de pleister af dus dat gaat goed. Hij moest echter ook rustig aan doen maar dat kan hij echt niet...hahaha

Geplaatst

Hei!

In de noorse boekjes en op websites staat dat je kan beginnen met zindelijkheidstraining op zijn vroegst vanaf anderhalf jaar. Voor die tijd volgen ze dezelfde redenatie als die esk noemde. Raar dat ze in nederland een andere leeftijdgrens noemen.Wat goed zeg dat wessel er zelf mee begint, als je het zo verteld denk ik dat wessel zelf aangeeft dat hij er aan toe is. Ik zou er op inspringen als ik jou was. Jouw verhaal maakt mij echter aan het twijfelen, ik was voornemens om deze zomer te beginnen met zindelijk maken. Maar nu twijfel ik dus of ik niet moet wachten tot ze zelf aangeeft weer op het potje te willen.

Storm is helemaal verzot op de groene (ikea) tunnel de laatste dagen, kruipt er steeds in en uit en een pret.

Ik heb ook 8 uur geslapen, maar moest daarvoor wel al om 2100 in mijn bedje liggen.

Geplaatst

Natasja, van harte gefeliciteerd met Dési! Alweer twee jaar! Het beloofd een prachtige dag te worden, geniet ervan!

Geplaatst

Ik weet ook niet alle data uit mijn hoofd, maar deze wel omdat Dési uit mei is en de rest volgens mij allemaal uit juni of juli.

Goh, 2 jaar alweer, wat gaat dat hard!

Geplaatst
Thanks meiden. Ze is nu al super verwend!!!
Hoera, Desi alweer 2 jaar! Tjemig, wat gaat dit snel. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat jij schreef dat je bevallen was...Geniet van deze prachtige dag.
Geplaatst

DESI GEFELICITEERD!!!!! Wat is de tijd toch snel gegaan hè meiden!!

Wat heeft ze allemaal gekregen?

Ik heb vandaag het verjaardagscadeau voor zoë besteld

Geplaatst

Hoi, super dag gehad. Wat heeft ze gekregen: spaarpot, uv-werend zwempakje van Platypus, bijpassend petje, kleipakket, bedel voor haar Belini armband (mini Pandora), zand-en watertafel, boek van de gruffalo, magisch tekenbord, puzzle, konijn wat je gaat zoeken als je de wortel in je hand houdt, strandset (emmer, schep etc), thee servies, 2 t-shirts Esprit, beer met geluidjes, stiekjes en speldjes voor in haar haar, zak spekkies. Ben vast nog iets vergeten.

Het was super leuk. Ze zat al met haar beide handjes open om de cadeautjes in ontvangst te nemen :-) En ze was zo

lief ;-). Lekker gebak gegeten, chippies en patat met frikandel. Mevrouw ligt nu uitgeteld op bed. En wij gaan ook zo ;-))

Wie is eigenlijk de volgende? Jacelyn?

Geplaatst

natasja, het gaat goed met Wessel. Hij loopt nog steeds met een grote pleister op z'n hoofd en verteld tegen iedereen dat hij 'auw heeft gedaan op de tafel'.

Helaas heeft hij er niets van geleerd om rustiger aan te doen. Die jongen is zo'n wildebras, niet normaal.

Zijn nieuwste kunstje is om op een eetkamerstoel te klimmen, dan te gaan staan, dan mama roepen, tot 3 tellen en springen maar... En zodra hij weer op de grond staat klapt hij in z'n handen en zegt hij: 'goed gedaan...' tsja, wat moet je daar toch mee???? Hij bezorgt me de nodige hartverzakkingen.

Geplaatst

Natajsa, desi is lekker verwend. Welk speeltje vind ze het leukst van het lijstje? Merel is de laatste dagen erg veel aan het spelen met haar insectenpotje, zo'n plastic potje met een vergrootglas er op, dan kijkt ze onder alle stenen of ze wormpjes en slakken kan vinden. Het potje moet vervolgens in de roze poppenwagen overal heengereden worden.

Dorine, klinkt als ene echte wildebras. Merel kwam gisteren thuis van de barnehagen met een hele grote rode plek in haar gezicht, ze was gaan staan op zo'n wipkip en dat wiebelt nogal.

Overmorgen is het hier 'knoninginnedag' 17.mai, dan trekt iedereen klederdracht aan 'bunad' en loopt in optocht achter vaandels aan, de barnehagen gaat ook als groep. Ik heb voor merel ook een klederdrachtjurkje gekregen. Ik weet nog niet of ik dat aan ga trekken, zo nationalistisch. Maja, het is een groot kinderfeest, daarna is er namelijk van alles te doen voor kinderen, gratis ijsjes, brandweerwagen, spelletjes.

Gisteren is storm met zijn vingers tussen een deur gekomen, ze zijn rood en geschaafd. Het is haast onmogelijk om dit soort dingen altijd te voorkomen. Net als bij jou dorine, de nodige hartverzakingen. Gelukkig gaat het meestal goed.

Geplaatst

O jee, haha ik hoor van de meiden om mij heen dat jongens veel wilder zijn dan meisjes. Maar die hebben ook hun nukken ;-). Hier gelukkig geen vingers tussen de deur. Nog niet. Wel klauteren op het nieuwe trapje in de keuken. Ze schuift hem voor het aanrecht en klautert erop. Dan wil ze weer naar beneden en is het gillen ;-).

Ze is erg zoet met de zand en watertafel als het weer het toe laat, de trampoline. Ook vindt ze Jojo het konijn leuk (als ie uit is) ze sleept em zelfs mee in bed. We krijgen regelmatig een kopje koffie van Dési met haar theeservies.

Geplaatst

We hebben voor zoë een keukentje gekocht en van een vriendin van mij krijgt ze een theeserviesje van plastic.

Geplaatst

Jace is vandaag 2 geworden!

Ze heeft ons een baby born gekregen die kan zwemmen en leesboekjes.

En van haar zus nog een speeltjes.

We vieren het zaterdag voor de familie.

Geplaatst

Hoera, Jacelyn twee!!!! Gefeliciteerd Marchan. Zo te lezen ook verwend en zaterdag nog een keer. Blij gezichtje Marchan?!

Geplaatst
We hebben voor zoë een keukentje gekocht en van een vriendin van mij krijgt ze een theeserviesje van plastic.

Oh, leuk Kiet. Dési is ook erg blij met het keukentje bij mijn moeder. En we krijgen thuis aldoor kopjes koffie van haar ;-).

Vandaag zei ze voir het eerst drie woordjes achter elkaar: mama jas aan

Geplaatst

Jacelyn 2!!! Gefeliciteerd.:icon_flower:

Nuja, twee jaar en 1 dag...

Ik heb nog steeds niets gekocht voor merel. Ik ga misschien zaterdag een expo bekijken in trondheim, misschien vind ik daar iets waar ik enthousiast van wordt.

Leuk kiet, een keukentje.

En jacelyn een pop, merel is op de barnehagen ook vaak in de weer met poppen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden