Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helemaal goed Dorine. Hier dus 1x gepoept en 1 druppel geplast :-)

Ga ook niet dwingen, maar wel ertoe bewegen :D

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Echt knap van Wessel!

Milou vindt het potje niet echt wat, dus we doen de WC. Zowel boven als beneden een zitverkleiner gekocht en met een opstapje kan ze er zelf opklimmen, dat vindt ze wel leuk. Ze hoeft er alleen op als ze zelf wil. Dan gaan we verhaaltjes lezen. Er is 1 keer een plasje in de WC gevallen, verder nog niks. Ze voelt het nog niet goed genoeg aankomen en heeft nog niet genoeg interesse ervoor.

Komt wel. Idd niks dwingen, het moet wel leuk blijven.

Geplaatst

hoera, vandaag zelfs een dag zonder 'ongelukje'. Zou het echt zo snel gaan???

Ik wilde voor Lauren graag pompoen klaarmaken omdat baby's dit schijnbaar heel lekker vinden. Niet in de supermarkt dus gingen ze er 1 voor me bestellen. Gisteren opgehaald, is het zo'n megading van 8 kg!

Ben 3 uur bezig geweest met schoonmaken en koken en heb nu allerlei dingen gemaakt. Pompoensalade, soep en 15x avondeten voor Lauren...hahah

De halve vriezer ligt vol en gelukkig vindt Lauren het heel lekker

@ursela, geniet je nog van je vakantie?

@Natasja, bevalt je keuken?

@esk, nog lekker gewandeld en ook aan het uitkijken naar de vakantie?

@annelies, nog vakantie of alweer aan het werk?

Geplaatst

Hahaah ... 8 kilo!!

Lolol.

Pompoen is wel lekker, maar idd shit om schoon te maken.

Al lang weer aan het werk hoor.

In september nog een weekje met mijn familie naar Denemarken.

En man en ik zitten heel hard te twijfelen of we in oktober met z'n 2en (zonder kind) een midweek weg zullen gaan.

Veel zin in, maar kunnen we Milou 4 nachten uitbesteden? Is het zielig?

Ze kan ook niet mee, want we willen een sapkuur gaan doen op Terschelling. Iets wat we allebei wel als een fijne start zouden zien voor meer lichamelijke fitheid, voor mij ook ivm de MMM die daarna weer begint.

Maar we zijn er nog niet over uit ...

Geplaatst

Volgens een vriendin van me was haar dochtertje in vijf dagen overdag zindelijk. Goed hoor!

Gelukkig voor jou dat ze pompoen lekker vindt lol.

Ontspannen en je voorbereiden? Wat zijn dan vier nachtjes Annelies. Misschien hadden wij dat ook moeten doen met zijn tweetjes. Kan ik wel zeggen, maar je moet je er zelf goed bij voelen hè. Wat je ook beslist: succes.

Moet erg wennen aan het koken op inductie en weet nog lang niet hoe de combioven en de magnetron werken :-() denk dat ik gewoon maar moet doen. Het gaat wel supersnel. Zeker on combinatie met de cooker fusion. Je aardappelen en groenten koken al zonder dat ze op de platen staan haha

Geplaatst

Inductie is echt wennen! Ben er nog steeds niet helemaal aan gewend.

Wij hebben ook een kokend water kraan ... best thing ever!

Geplaatst

Wat goed van Wessel!

Zoë loopt nu ook zonder luier maar nog geen plas.

Ben afgelopen vrijdag met Mason naar het consultatiebureau geweest hij is nu 71cm en 8840 gram! Hij groeit goed! Had even ter vergelijking in zoë dr boekje gekeken en zei was toen ze ook 6 maanden was 6900 gram en 65cm een stuk kleiner dus ik heb een lekkere beer haha!

Geplaatst

Hier ook naar cb geweest. 13,7 kg en 89 cm. Het schijnt dat ze iets voor op schema loopt. Gaat allemaal goed.

Dan loopt Wessel dik voor Dorine :D

Geplaatst

Hier al een maandje geleden geweest en toen was Thomas 11,4 kilo en 84 cm. En hij liep niet voor, maar zeker ook niet achter (wat op zich al heel fijn was, aangezien het zo lang duurde voordat hij liep). Een gemiddelde twee-jarige dus hier :-) . Wat goed van Dési dat ze zich zo vlot ontwikkeld.

Wordt er bij jullie ook zoveel gezongen? Thomas loopt de hele dag allerhande liedjes te zingen, zo schattig! De helft van de tijd kan ik het volgen, de andere helft niet (of ik moet gokken op basis van de melodie). Maar het is supergezellig.

Over de midweek, ik zou het ook wel willen, maar tegelijkertijd vind ik het moeilijk om ze allebei achter te laten. En ik voel me al snel bezwaard om iemand anders "ermee op te zadelen". Dat tussen aanhalingstekens, want zo lastig en moeilijk zijn ze niet, maar jullie snappen wel wat ik bedoel. Daarom doen we het dus voorlopig niet. Misschien binnenkort een keer een nachtje of zo. Ik zou er met 1 kindje misschien wat minder moeite mee hebben, zeker als ze al wat ouder zijn, zoals Thomas. Een baby/dreumes zoals Joris vind ik helemaal lastig achterlaten omdat ze nog zo afhankelijk zijn. Maar het is zoals Natasja zegt: je moet je er wel goed bij voelen. En voor Thomas of Joris vind ik het niet zo zielig, het is meer dat ikzelf niet zonder kan :-) .

Klinkt als een fijne keuken, Natasja. Ik kook op gas, dus geen ervaring. Is inductie niet dat het lang duurt, maar dan ineens gaat? Of was dat electrisch? Cooker Fusion ken ik niet, is dat een soort stoomoven?

Wij zijn vanochtend naar de speeltuin en het bos geweest. Met de kindjes van mijn schoonzus erbij (dus mijn 2 nichtjes). Erg gezellig. Het was ook heerlijk van temperatuur. Vanmiddag zal het wel weer superheet zijn verwacht ik.

Geplaatst

annelies, als jij het kunt zo'n midweek zou ik het zeker doen. Ik kan ook niet zo goed zonder de kids dus voor mij zou het te lang zijn. Wel vaker een nachtje weg en daar genieten we ook al van.

Natasja, ik kook ook op gas dus ook geen ervaring.

Esk, hier vanochtend ook in de speeltuin gewseest, het was heerlijk. Het is een super grote speeltuin maar er staat een groot hek omheen dus ze kunnen niet weg.

Ik geloof graag dat Wessel voorloopt. Hij is altijd al snel geweest met vanalles.

Vanochtend zelfs zonder luier naar de speeltuin geweest en dat is goed gegaan.

Vond het super spannend om hem zo mee te nemen maar ben echt onwijs trots op hem.

Vanmiddag een cadeautje kopen want z'n plaskaart is vol..hahah...

Nu ff snel wat eten (lekker in de tuin) en dan 2 kindjes naar bed. Ff lekker wat tijd voor mijzelf..

Geplaatst

Esk, cooker is zo'n kraan waar kokend water uitkomt. Die wij hebben is dan ook gelijk de warm en koud waterkraan, zodat je geen 2 kranen op je aanrecht hebt. Inductie is heel snel warm, maar platen koelen ook heel snel af. We hebben hiervoor gekozen ivm veiligheid.

Vanochtend D een tijdje in haar blote kont (blote biele) rond laten lopen en later in haar jurk met onderbroek. Kont ze bij me: mama poepie. Heeft ze gewoon in haar onderbroek gepoept haha. Te laat gezegd dus. Denk nog niet dat ze er helemaal aan toe is. Het verbaast me wel dat ze haar plas dan zo lang ophoudt. Fijn verhaaltje :D

Heerlijk de speeltuin. Vandaag maar ff niet. Ben een beetje niet lekker vandaag. Gaan zo wel nog even varen.

Geplaatst

Ah, handig zo'n kraan. Wij hebben een electrische boiler onder onze kraan zitten, waardoor we heel heet (maar niet kokend) water uit onze kraan krijgen. Ik vind dat zo fijn dat ik niet zo lang hoef te wachten voordat het warm is. Als ik de kraan opendraai, heb ik meteen heet water. Ik vermoed een soort voorloper van wat jullie hebben (onze keuken is uit 2000).

Wat gaat dat allemaal snel bij jullie met zindelijk maken, vooral bij Wessel. Hier is er nog geen enkele interesse hierin te bespeuren, dus wil er nog niet aan beginnen. Ik denk dat het dan tegen me gaat werken. Wij wachten dus lekker nog even af. Behalve op vrijdag, want dan is mijn schoonmoeder hier en die doet er wel aan dacht ik.

Geplaatst

Echt super goed van Wessel! Nou ik zie het hier nog niet echt snel gebeuren hoor vanochtend heeft ze een uur zonder luier gelopen paar keer op t potje en de wc gezeten maar geen plas.

Ik vind een midweek ook te lang wij gaan binnenkort samen een nachtje weg dat vind ik wel erg leuk!

Geplaatst

Milou is er ook nog niet echt aan toe, nog niet veel interesse.

Bij vlagen wil ze de WC wel even proberen. Ik doe er nu verder ook even niks mee. Want aan Wessel zie je maar hoe goed en snel het kan gaan als ze er aan toe zijn.

Esk, wat is Thomas toch een kleintje! Of is die van ons zo lang / groot?

Ik moet over 3 weken naar het CB voor de 2 jaarscontrole, maar ze weegt nu ongeveer 13,3 kilo.

We zijn er nog niet over uit, onze midweek weg :)

Ik ben zelf al vaker 1 of meer nachten weggeweest, in november weer 4 nachtjes Londen, maar dat is toch wel heel anders. Want dan is Milou gewoon thuis bij papa.

Omdat ik dan zelf leuke dingen aan het doen ben, vind ik het geen probleem om weg te zijn (maar 4 nachten is wel lang genoeg).

Ik heb Milou trouwens weer in haar slaapzak, ze kon nog niet echt wennen aan het dekbed. Lag er constant niet onder.

Hoewel ze de bewegingsvrijheid wel wat zal missen denk ik, zo'n slaapzak draait wat lastiger.

Geplaatst

Zoë heeft nu de twee nachten zonder slaapzak ze zei zelf slaapzak uit warm dus nu ligt ze zonder. En dan onder een dekbedje.

Ik ben ook benieuwd hoe lang en zwaar zoë is ik moet vrijdag voor haar naar het cb

Geplaatst

Thomas is inderdaad behoorlijk klein. Even ter vergelijking, z'n broer weegt nu al 2,5 kilo meer dan Thomas op dezelfde leeftijd... en in cm scheelt het er nog maar 10... Op de lijn van het CB zit Thomas meestal op de -1 en Joris op de +1. Ach, samen gemiddeld :-)

Hier ook nog een slaapzak. Met een lakentje gaat hij iedere 5 minuten huilen omdat z'n benen bloot liggen. Daar heb ik geen zin in, dus een slaapzak. Ik probeer het over een tijdje wel weer een keer, misschien deze winter als er ook een dekbed bij kan. Is nu te warm.

Geplaatst

Wessel slaapt onder een laken. Als hij het koud heeft kruipt hij er onder en als het warm is gaat hij er boven op liggen.

lauren slaapt wel in een slaapzak met alleen een romper aan.

Geplaatst

Dési slaapt ook in een slaapzak (zomer) onder een dekbedovertrek die zij 'deken' noemt. Als ik bij haar ga kijken ligt ze er meestal op. Ze ligt wel in een dunne pyama in d'r slaapzak.

Mevrouw gaat zelf uit bed en probeert de deur van haar kamer open te doen wat soms lukt en soms niet. Als het net na zessen is leggen we haar terug. Even flink schreeuwen en huilen, maar dan berust ze zich erin en slaapt ze toch nog even verder :D een uurtje oid. Heerlijk, die proberen we erin te houden.

Geplaatst

Ja, zes uur is wel wat te vroeg!

Esk, ach ja, zo zie je maar hoe 2 kids kunnen verschillen. Wel grappig.

Nou, slaapzak was ook niks hoor. Dekbedje gaat ze niet onder liggen, maar slaapzak deed ze natuurlijk weer uit!(dat trucje had ze in de vakantie geleerd, daarom vond ik dat ze wel toe was aan een dekbedje). Dan ligt ze best lekker te slapen zonder, maar ze koelt dan zo ontzettend af. Temp naar 35,5 ongeveer. Ze is altijd al kouwelijk geweest, ze lag altijd onder dikker dekens enzo. Dus toen maar een dekentje in het hoeslaken gedaan en dat over haar heengelegd. Ik vond het idd nu ook te warm voor het dekbed. Maar of ze daar onder is blijven liggen weet ik niet.

Ik vind het lastig! Vanavond heeft m'n man haar naar bed gedaan, volgens mij weer onder haar 'dekbed' (hoes met dekentje nu dus). Zo 's even kijken hoe ze erbij ligt, duurt altijd wel even voordat ze echt slaapt. Na een uur roept ze nog rustig: 'uit' zodra ze ons hoort (verder is ze stil, alleen zodra ze ons hoort roept ze, 's ochtends precies hetzelfde).

Geplaatst

Ha grappig. Dési wil niet slapen zonder haar slaapzak. Een keer zonder geprobeerd, maar toen kon ik weer naar boven om em alsnog aan te doen. Ook al is het bloedheet. Gekkies.

Suc6 Annelies.

Geplaatst

tjemig, echt super snel gegaan dan. Ursela, gefeliciteerd met Storm.

Kiet, wat goed dat jij dit weet. Ik ben zo slecht in verjaardagen onthouden.

Mooie lengte en gewicht van Zoe. Fiijn dat ze het goed doet. Maar ja, dat wisten we natuurlijk van onze kleintjes

Geplaatst
Net terug van cb zoë is 11,7 kg en 87cm en ze doet het goed!

Mooi zo!

Nog gefeliciteerd met Storm!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden