Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Was als geintje bedoeld he haha. Puber!

Wat leuk dat er familie overkomt.

Dési slaapt ongeveer 1,5 à 2 uur in de middag. Tussen 12 en 3

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuke foto's natasja.

Vind desi schommelen leuk?

Merel heeft het nooit anders dan over de disse (schommel) als ze naar de barnehagen toe gaat of er vandaan komt. Daar hebben ze een baby-schommel, ze wil nu niet meer op een gewone. Eerst dachten we hier in de tuin zelf een schommel en glijbaan te maken maar dat doen we nu niet meer, blijft het iets speciaals wat ze op de barnehagen en andere plekken hebben en hier niet. We hebben afgelopen weekend een boom die was omgevallen in plakken gezaagd van verschillende hoogte (21 stuks, het was een enorme boom) en die als een lint het bos ingelegd. Kan ze van de ene naar de andere springen. Storm vind het leuk om er op te klimmen en eraf en erop en eraf en erop en ....

Hmm, nu mezelf aankleden, zo naar de barnehagen.

Morgen een seminair over dementie. Leuk om een hele dag met het onderwerp bezig te zijn waar ik zoveel theorie over heb zitten kauwen het laatste jaar. En ik moet zeggen dat, naast het zijn van mama ik het ook erg fijn vind om met andere dingen bezig te zijn, hersens te laten werken.

Geplaatst

Hoi, ja schommelen, glijden van de grote glijbaan, wippen etc. We hebben zelf niets van dat alles, behalve een trampoline. Ga regelmatig met haar naar de grote speeltuin hier aan de overkant. Dési spelen, mama koffie drinken :-)

Goed idee van die boomplakken!

Moet zeggen dat ik het ook leuk vind om te werken. Twee dagen bevalt me goed :-) En als ik de cursus bewindvoerder volgend jaar ga doen, dan zal ik ook wel weer wennen aan drie dagen.

Hoe is het met je man Ursela. Heb je al knopen doorgehakt vwb jouw cursusplannen?

Geplaatst

ja, dat heb ik. Ik ga de opleiding volgen maar uitgesmeerd over twee jaar ipv 1 jaar. Het eerste examen zou dan in april/mei zijn maar ik denk dat ik me alvast opgeef voor 1 vak voor de kerst.

Met manlief gaat het beterder. We hebben een kinderachtige methode gekozen die tot nu toe wat helpt. Ik doe alle deuren op slot en verstop de sleutel s'avonds. Als hij niet kan slapen snachts gaat hij vaak de krant lezen, eten, playstation, etc. Zijn al veels te korte nacht (6 uur) wordt daardoor nog korter. Ik ben alleen een beetje ontevreden mee dat dit een hulpmiddeltje is dat alleen van mij uitkomt. Ik bedoel, ik vind dat hij zelf harder moet proberen er iets aan te doen. De verandering moet nog steeds in gang gezet worden en daar begint hij niet aan. Zucht.

Maja, we zijn al heeeeeel lang (20 jaar) bij elkaar en hij is altijd een avondmens geweest. Ach, het komt goed, ik zie hoe snel het gaat met opgroeien en groter worden van mijn lieve draakjes. Denk dat snel genoeg de tijd komt dat we met verlangen (vol liefde) terugkijken naar de periode dat merel om half zes haar bed uitkwam...

Geplaatst

Ja, hij moet het toch echt zelf doen en zichzelf een schop onder zijn kont geven. Wil het ook wel komen doen hoor -D

Lekker dat je de stap gezet hebt en toch gaat beginnen. Twee jaar valt ook te overzien.

Ik hoef maar 12 wkn 1x per week naar Utrecht en dan hoop ik het te halen. Heb al ervaring met de schuldsaneringen opgedaan toen ik bij de rechtbank werkte en op een ander advocatenkantoor. Dus ik hoop dat het goedkomt. Een schuldsanering duurt ongeveer drie jaar, dus drie jaar mensen motiveren om hun schulden zoveel mogelijk af te lossen. Zal best heftig zijn, want er zitten erbij!! Haha, komt wel goed. Jammer dat ik waarschijnlijk pas in maart kan beginnen met de opleiding.

Geplaatst

Wat een leuke foto's van Desi! echt een grote meid!

wat fijn dat Desi nog zoveel slaapt tussen de middag, Zoë slaapt soms helemaal niet en soms een uurtje.

Ursela is je man niet moe s'avonds dan om te gaan slapen of zit hij te piekeren in bed? ik heb om 10 uur dat ik al begin te gapen haha en bij ons slaapt Mason tot 7 uur en Zoë tot half 8 - 8 uur.

Wij zijn maandag lekker naar het strand geweest en daar lekker in het zand en in het water gespeeld (met de voeten) en vandaag naar Plaswijck in Rotterdam dat is een hele grote speeltuin en ze hebben er ook dieren en een waterspeeltuin en een binnenspeeltuin kortom Zoë had heel veel plezier en ik moet eerlijk zeggen wij ook haha ik vond het ook leuk op het springkussen en van de glijbaan haha en Mason vond de apen en de andere dieren heel leuk om naar te kijken en hij heeft daarna nog lekker in de wagen geslapen was echt een leuke dag!

Geplaatst

Lief zeg, die mason is nog echt zoo klein vergeleken met zoe.

Even een maf iets delen, Gisteren kreeg ik te horen op het dementieseminair dat ik omdat ik die cursus gevolgd had ik in aanmerking kwam om de studie die ik wil ga doen, gratis kan gaan volgen, scheelt me 39.000 kronen! (4500 euro). 'Nadeel' was dat ik dan wel 2x per jaar een bijeenkomst in drammen of geilo moest volgen, maar dan kreeg ik mijn reiskosten (vliegtuig of trein) en hotel vergoed. Haha, ik had eigenlijk gepland me vorige week aan te melden maar had het te druk gehad, ben ik blij dat ik dat nog niet had gedaan. Krijg nog een persoonlijke begeleider nu ook. Tja, ik stond paf. Nu ben ik aan het uitzoeken of het echt waar is, kan het nog niet helemaal geloven... soms helpt het om een twijfelkont te zijn.

Lekker kiet, dat strandverhaal. Ik kreeg ook erg zin om met mijn voeten en twee paar kleine voetjes in dat zand/water te staan. Hmmmmmmmm. Volgens mij ben jij iemand die geniet van erop uit trekken met de kinderen?

Natasja, klinkt als heel pittig sociaal werk, schuldsanering bij anderen. Zou je daar graag een keertje over horen vertellen. Moet veel bijzonders en moois en moeilijks meemaken. Wat doet dat met jou?

Geplaatst

Ja ik kan er van genieten om met de kinderen leuke dingen te doen lekker naar de speeltuin of zwembad of de kinderboederij ik vind dat erg leuk.

Wat goed dat je die opleiding misschien gratis kan doen dat scheelt een hoop geld!

Geplaatst

hi dames, ik ben weer in NL.

Wat een ontzettend leuke foto's allemaal.

Hier gaat alles goed. We hebben echt als gezin genoten. Super lekker weer gehad en heel veel gezwommen en naar het strand geweest. Verder een soort dierentuin en dolfinarium en nog wat kleine uitstapjes.

Nu nog een vrij weekend en maandag weer werken,

Ursela, wat goed vd cursus. Hopelijk is het juist dat je hem nu gratis kunt volgen. Zou mooi zijn!

Geplaatst

Welkom terug Dorine. Helemaal uitgerust weer aan de slag.

En twijfelkont wat fijn dat je je cursus vergoed krijgt! Kan je weer andere leuke dingen voor doen.

Ben een heel klein beetje brak vandaag. De kermis staat op de stoep voor ons huis. Zaterdag avond hadden we een gezellig clubje vrienden over de vloer en werd het half drie. Gister nog maar een middagje wezen varen (als we varen zeggen, zegt Dési speeltuin), dus zijn we maar even met een omweg naar de speeltuin in Medemblik gevaren. Daarna nog even de kermis over in de draaimolen en gisteravond een paar pilsjes bij de kroeg genuttigd. Was weer veels te gezellig haha. Als het droog blijft ga ik vanmiddag met mijn moppie nog bij de zeepkistenrace kijken en met nichtje Julie nog een rondje kermis :D

Geplaatst

Hei!

Hoe gaat het met de kermisklanten?

Dorine, viel het mee om weer te werken? Fijn dat de vakantie geslaagd was. Goed weer doet veel. en....waar woont je pa?

Storm is gisteren 4 uurtjes zonder mij op de barnehagen geweest. Ging goed. Hij heeft wel 2 uur geslapen..grmbl, doet hij thuis bijna nooit.

We gaan dit weekend naar kårvatn. Kan manlief een top beklimmen en ik ga met de kinderen het dal verkennen. Er is op de noorse tv een serie 'fjellgarden i trollheimen', die speelt op die boerderij. Merel wil die graag zien. Er zijn 12 afleveringen maar we zijn nog niet verder gekomen dan de eerste waar een kalfje wordt geboren. Merel wil steeds dezelfde aflevering zien.

De cursus is nog niet rond, het addertje onder het gras was 4x een hele week verzamelingen, op een plek aan de kust maar 4 a 5 uur rijden hiervandaan. Tja, dat gaat niet lukken met de twee kleintjes thuis. Ik heb nu voorgesteld dat ik 4x twee dagen mee doe aan de bijeenkomsten en dan alternatieve opdrachten. Ik hoop dat ze er in meegaan. Ik zie wel.

Merel en storm kunnen steeds beter samen in 1 ruimte spelen, en dan bedoel ik dat merel niet langer meer meteen op storm gaat slaan/hangen/zitten/omduwen. Dat is FIJN. Was bang dat dit zo zou blijven.

Geplaatst

Oh, gelukkig Ursula. Dan is er hier ook nog hoop dat het beter gaat. Thomas timmert Joris steeds op het hoofd of gaat op hem zitten. En ik hoor hier de hele dag "is van Thomas, afblijven" tegen Joris. Heel vermoeiend. Moet bekennen dat ik Joris wel eens in de box zet om even van het gezeur af te zijn.

Thomas is helemaal "into" Dikkie Dik. We hebben een DVD en uit de bieb diverse boekjes en hij kan er geen genoeg van krijgen. De verhaaltjes vind ik zelf ook erg leuk (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nijntje, daar heb ik dus he-le-maal niets mee) dus ik lees dat nu regelmatig voor.

Maandag wordt Joris 1 jaar. Dat gaat echt snel! Hij gaat zelf ook als een speer. Loopt al aan 2 handjes, trekt zich overal aan op en is razendsnel.

Geplaatst

Dorine heb je foto's van de vakantie?

Esk Joris maandag alweer 1 jaar wat is dat snel gegaan!! De tijd vliegt voor bij!

Zouden jullie als het mag lukken nog een 3e kindje willen, of zijn jullie compleet.

Geplaatst

Ohh ... zijn er ook Dikkie Dik DVDs?

We vinden die boekjes zo leuk! Milou wil wel altijd dezelfde verhaaltjes. Ze lezen ook heel makkelijk voor he.

Jullie verhalen over de jongste helpen mij niet met het willen van een tweede ... haha :)

Wij wachten gewoon tot Milou 12 is ..

Geplaatst

Haha, Annelies. Het klinkt vaak erger dan het is. Hoewel ik de overgang van 1 naar 2 behoorlijk groot vond. Maar misschien lag dat voornamelijk aan het feit dat er niet zoveel leeftijdsverschil tussen zit. Ik denk (of eigenlijk: weet...) dat het makkelijker is als de eerste al wat meer kan en begrijpt...

Wat betreft Dikkie Dik, ik heb hier een DVD dat in een boek van Dikkie Dik zit: Het 1e DVD boek van Dikkie Dik (en er is ook een 2e DVD boek van Dikkie Dik). Uiteraard van Jet Boeke...

Kiet, wat mij betreft zijn we compleet. In ieder geval de komende 2 a 3 jaar. En daarna zal ik het allemaal wel weer veel te fijn vinden dat we weer wat "vrijheid" terug hebben, dus dan zullen we er niet meer voor gaan. Afgezien van het feit dat ik er zowiezo geen medische molen meer voor in wil. Ik ben al superblij dat ik 2 gezonde kids heb, durf aan een derde niet te denken. En voor nu al helemaal niet. Heb m'n handen hier al vol aan. En ik ben nu 35, dus leeftijd begint ook een rol te spelen.

Geplaatst

Wij zijn echt zeurkousen over wel of geen 2e kind.

Denken er ongeveer elke week anders over. Lol.

Maar net wel bedacht dat ik morgen het ziekenhuis ga bellen voor een afspraak ... als ik daar morgen nog zo over denk natuurlijk.

Milou zal sowieso 3 zijn als er een tweede mocht komen, misschien al wel zindelijk, goed lopen en praten. Het lijkt me idd dan wel makkelijker dan met weinig leeftijdsverschil.

Geplaatst

Ik vind het meevallen kwa drukte maar zoë kon natuurlijk wel al lopen enzo toen Mason geboren werd dat scheelt denk ik wel.

En ik vind alleen als ik weleens weg moet en zoë doet vervelend en gaat huilen en Mason ook huilen dan denk ik wel pfff wat een gedoe!

Ik vond de stap van geen kind naar 1 kind groter dan van 1 naar 2 omdat je dan al helemaal in het ritme zit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden