Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We hebben 31-10 een afspraak in het ziekenhuis om te overleggen over mogelijkheden 2e kindje.

Ik heb gewoon gebeld!

En een klein lijstje met namen gemaakt ... hihi.

Geplaatst

Wat goed, Annelies. Spannend!

Dank jullie wel allemaal. Ik ben zo trots op mijn jongste (je kan maar ergens trots op zijn: zelfs omdat hij 1 is geworden :-) ).

Geplaatst

Ohw Annelies, spannend!!!!

Meisje gaat goed op de peuterspeelzaal. Ze is nog heel even aan het snikken als ik wegga, maar daarna gaat get prima. Plakken, spelen, kleien, dansen. Helemaal leuk! #ikkeooktrots 

Geplaatst

Fijn dat het zo goed gaat, Natasja. Ik vind dat ze op een peuterspeelzaal (of kinderdagverblijf) altijd leuke dingen doen waar je zelf net niet aan gedacht hebt. Leuk voor de kinderen altijd. En natuurlijk een keertje ander speelgoed, nieuwe kindjes. Het blijft ontdekken.

Thomas had laatst in de regen gespeeld op het kinderdagverblijf. Het regende ietsjes en toen zijn ze naar buiten gegaan om in de plassen te gaan stampen. Hij had het helemaal naar z'n zin gehad :-) .

Geplaatst

Ja, ik vind het KDV ook echt leuk voor haar.

Denk dat de PSZ nog leuker is, dat is maar een ochtend toch? Waarschijnlijk minder verzorging en meer spelen voor de kinderen.

Geplaatst

Hier ook plassen stampen. En teleurgesteld zijn als de plas toch geen plas blijkt te zijn en er alleen maar een heel klein beetje water ligt.

Geen idee wat ze op het kdv doen.

Geplaatst

auw natasja. Voelde met je mee.

Annelies, een grote stap. En meteen al namen aan het bedenken, haha. Vind ik geweldig dat je dat doet maar zelf zou ik dat nooit durven.

Esk, gefeliciteerd met joris! jouw kleine man alweer groter.

Ik vind dat ze hier op de barnehagen in de groepen tot 3 jaar belabberd weinig ondernemen met de kinderen. Ik vind dat het educatiever zou kunnen. Niet dat je ze bepaalde dingen moet leren maar je zou spelletjes kunnen bedenken waardoor ze zichzelf vragen gaan stellen of hun nieuwsgierigheid geprikkeld wordt. Daarbij merk ik dat merel echt een spons is en graag leert. Net nog wijst ze de honing aan in de kast en verteld dat die van de bij komt, en ze zei ook: bij prik. Ik heb in nederland een paar jaar lang als vrijwilligster voor ivn-kindereducatie gewerkt. Op stap met kinderen de natuur in. Erg leuk om te doen. En je krijgt heel veel enthousiaste reacties van die kleintjes, ook de allerkleinsten.

Wat doen ze hier op de bhgen, vooral de kinderen zelf binnen en buiten laten spelen. Af en toe iets knutselen. Veel zingen. Dat was het wel. Oja, ze gaan wekelijks wandelen met de kinderen, naar de winkel of een speeltuintje of een boerderij of sleeen, de bibliotheek, dat soort dingen.

Gisteren was strm op de bhgen, gaat prima met hem daar. Ik merk dat ik erg moet wennen aan het feit dat ik wat meer tijd heb. Ben zo gewend geraakt als een gek dingen te doen in de tijd dat de kinderen slapen, moest mezelf gisteren echt dwingen om rustig een kop koffie te nemen. Was de hele tijd aan het bedenken, wat nu doen wat nu doen??

Ik vind nijntje ook niet veel aan, iemand interesse in 15 a 20 nijntje boekjes die ik heb gekregen? Stuur ze tegen porto op.

Zal zo nog een fotootje erbij doen van afgelopen weekend. Was fijn en leuk. Manlief vond het te veel gedoe.

Geplaatst

oja, het zijn nog een paar extra foto's geworden van hier in de tuin en fruithapje eten.

En als je denkt, wat staat die daar nou in dat beekje, het pad liep daar doorheen, nee hoor het heeft helemaal niet veel geregend de laatste weken....

Geplaatst

Wat een mooie foto's weer en wat is Storm gegroeid!

Hier doen ze wel veel educatieve dingen. Ik geloof dat ze met de methode "peuterplein" werken (een voorloper van Kleuterplein, dat ze gebruiken op de basisschool hier). Er is steeds een thema waarin de kinderen betrokken worden. Nu is er bijvoorbeeld het thema "familie". Ze hebben het dan over papa, mama, broers en zussen. Er zijn liedjes bij en ze doen dingen rondom dit thema (knutselwerkjes, woordspelletjes, liedjes, etc.). Spelenderwijs dus. We moesten nu een foto inleveren van het gezin en dat wordt dan in een kringgesprek besproken bijvoorbeeld.

Het vorige thema was "vis en zee". Ze hebben zichzelf getekend aan het strand, ze hebben een vis gekregen op de groep, ze hebben boekjes gelezen met verschillende kleurtjes over de zee en al dat soort dingen meer. Het Thema wordt dan afgesloten met een tentoonstelling.

Er is hier in ieder geval gezegd dat ze momenteel niet naar een peuterspeelzaal hoeven. Die zit ernaast en heeft dezelfde thema's en op de basisschool (die er ook bij zit) hebben ze dan binnen kleuterplein ook dezelfde thema's. Zo loopt het dan helemaal door...

Geplaatst

Leuke kindjes Ursela. Kan je dan trots zijn hè. Jammer dat het met manlief nog niet wil.

Mijn mannetje heeft voor het eerst een heel weekend de oppas op Dési want mama gaat morgenochtendvroeg naar Rome voor een lang weekend met haar werk. Zal mij benieuwen (van twee kanten haha).

Hier ook thema's. Wat weet ik nog niet. Psz zit bij de basisschool in. Wel zo handig, is ze straks als ze gaat kleuteren alvast aan de school gewend.

Geplaatst
Annelies, een grote stap. En meteen al namen aan het bedenken, haha. Vind ik geweldig dat je dat doet maar zelf zou ik dat nooit durven.

Ik heb bij het namen uitzoeken een heel raar gevoel: ik vind dat ik moet weten hoe ons kindje gaat heten, voordat we dat kindje gaan maken.

Zodat het kindje ons kan uitzoeken.

Mijn man vindt het ook een beetje vreemd.

Milou wisten we al heel lang. De bijpassende jongensnaam trouwens niet, dus ik was blij dat het een meisje was: alles klopte.

Wat doen ze hier op de bhgen, vooral de kinderen zelf binnen en buiten laten spelen. Af en toe iets knutselen. Veel zingen. Dat was het wel. Oja, ze gaan wekelijks wandelen met de kinderen, naar de winkel of een speeltuintje of een boerderij of sleeen, de bibliotheek, dat soort dingen.

Volgens mij is dat ook zo'n beetje wat ze bij ons doen.

Ook kringspelletjes. En dingen rond een thema, maar hoe sterk dat gepromoot wordt, weet ik niet. Volgens mij niet zoals Esk schetst. Misschien op de peutergroep wel, MIlou zit nu nog op de babygroep. Ze gaat half oktober naar de peutergroep en dan per december naar mijn zus, die dan voor zichzelf begint als gastouder.

Geniet van je extra eigen tijd!

Natas: veel plezier in Rome!

Geplaatst

Natasha, veel plezier in Rome (ik wist wel dat ik wat vergeten was te typen!!)! Mooie stad dus geniet er van!

Annelies, ik vond het verschil van babygroep naar grotere groep best groot. Heb het idee dat Thomas nu veel meer uitgedaagd wordt.

Geplaatst

Annelies, ik vond het verschil van babygroep naar grotere groep best groot. Heb het idee dat Thomas nu veel meer uitgedaagd wordt.

Ja, dat verwacht ik ook.

Ik mocht Milou ook, totdat ze naar m'n zus gaat, op de babygroep laten, maar ik denk dat die 6 weken peutergroep nog heel leuk voor haar zijn.

En bij m'n zus krijgt ze straks veel aandacht, want ze heeft nog geen andere kindjes ...

Geplaatst

hi dames. Hier weer eens een berichtje van mij. Zit momenteel niet zo lekker in mijn vel en schrijf daarom niet zo veel. Wel lees ik altijd mee.

met de kleintjes gaat het heel goed. Wessel heeft weer een sprong vooruit gemaakt qua spraak. Hij kletst de oren van mijn hoofd en weet 's-avonds precies te vertellen wat hij overdag heeft meegemaakt.

Verder is het ook een boef. Hij probeert steeds hoever hij kan gaan en weet steeds net de grens te overschrijden. Ik moet hem ook aardig vaak terechtwijzen maar dat hoort er dan maar bij.

Verder is het ook echt een bijdehandje. Als hij iets niet wil of mag en ik zeg nee, dan zegt hij: Jawel mama, echt wel! Of.. Niet nee, zeker weten van wel!

Met Lauren gaat het ook prima. Zij is al net zo snel met alles als Wessel. Ze heeft al 3 tanden, kan los zitten en tijgert heel de kamer door. En dan te bedenken dat ze nog geen 7 maanden is.

Ik vind dit een heel moeilijke tijd. Op de dag dat W 7 mnd werd stierf mijn moeder. L wordt vlg week 7 mnd en dus komt alles weer naar boven. Ik herleef die laatste week werkelijk en dat is heel moeilijk. Ik kan het maar niet loslaten.

Daarnaast gaat mijn pa dit weekend officieel samenwonen en staat zijn huis nu in de verkoop. Dit zijn we leeg aan het maken en dat is soms ook heftig. Zeker om hier een andere vrouw mee bezig te zien (de vriendin van mijn pa).

Alles moet dus nog een plekje krijgen en dat is soms moeilijker dan gedacht.

Daarnaast heb ik ook nog eens een nieuwe opdracht voor mijn werk. Super leuke en uitdagende rol maar ik ben wel 13 uur per dag van huis. Ik vertrek om 6 uur 's-ochtend en ben om 19 uur thuis. Nog net een uurtje met de kids knuffelen en dan gaan ze alweer naar bed. Dat is echt een nadeell van detachering. Ik ben dan ook aardig op na zo'n dag en aan het einde vd week ben ik echt niets meer waard.

haha, wat een verhaal als ik het zo lees. Ik denk dus wel aan jullie en lees mee maar ben dus iets minder actief met schrijven.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Hoi Dorinr,

Wat vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit! En ook nog zo druk op je werk, trek je het wel?

Ik kan me voorstellen dat alles weer naar boven komt van je moeder en dat het heel raar en verdrietig is om het huis leeg te halen snapt je vader het wel dat het moeilijk voor je is? Het is zoals je al had gezegd wel snel gegaan met het samenwonen!

Wat doet lauren het goed zeg! Ze is super snel!

Mason krijgt nu twee ondertanden ze komen elk moment door en hij kan ook loszitten en rolt door de kamer tijgeren doet hij nog niet

Van de week hebben zoë en Mason samen met de bal gerold nou mijn hart smolt dat was zo leuk om te zien!

Geplaatst

Fijn om van je te horen Dorine. Begrijpelijk dat je even niet zo veel schrijft. Ik word al moe als ik van je baan lees, dat is wel heel intensief, zeker met 2 kids. Hoe lang duurt dat project?

Lijkt me heel moeilijk, je ouderlijk huis leeghalen. Het is ook nog helemaal niet lang geleden van je moeder.

Die opmerkingen van Wessel, fantastisch! Wat een bijdehandje. En toch wel apart dat Lauren ook zo snel gaat, dan lijkt Wessel toch geen toeval wat dat betreft. Waren jij en je man ook zo snel?

Awww .. Kiet. Dat klinkt idd heel schattig, dat ze samen hebben gespeeld.

Met Milou gaat alles z'n gangetje. Ze zit nu lekker de knutseldoos leeg te gooien op de grond ... lol. Ze knutselt wel graag (knutselen is hier nu vooral stickers plakken en af en toe wat lijmen, als ik zin heb om lijm te smeren). Maar niet langer dan een kwartiertje hoor. Het enige wat ze uuuuren volhoudt, dat is televisie kijken en badderen.

Geplaatst

Hier is dat precies zo ze kan ook heel lang in bad zitten en TV kijken ze vraagt nu ook soms TV kijken? en dan zegt ze dus ook wat ze wil blues clues (kennen jullie dat ik vind dat echt vreselijk maar zoe vind het geweldig haha) en Umizoomi, dora

Geplaatst

Wat grappig, alle programma's die je noemt, ken ik niet.

Hier kijken we meestal NL 3 dan, als we TV kijken. Ze vindt nog steeds Bumba heel leuk (zie ook onderstaande foto van haar 2e verjaardag :D) en ook Zandkasteel vindt ze super. Toto kijken? vraagt ze dan.

[ATTACH=CONFIG]4608[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden