Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha ... tsja, de naam ga ik hier maar niet op het forum vermelden, maar wil jullie wel even PMen hoor :) (dat is wel een voordeel van zo'n forum, want ik zou mensen die ik 'in het echt' ken het toch niet snel zeggen). Jongensnaam hebben we ook, die lijkt wel wat op die meisjesnaam.

Tx voor de reactie. Dat helpt me wel.

En idd, first things first en niet al te veel wegdromen.

Net het potje tevoorschijn gehaald en daar wou ze wel op!

Morgen zonder luier leek haar nog maar niks. Dus ga morgen weer onderbroek, luier doen en dan het potje binnen bereik zetten.

Volgens mij zijn jongens idd later en iedereen die ik spreek vind 2,5 sowieso best vroeg, dus er is nog niks aan de hand.

Ik probeer nog even door, maar ga er niet te moeilijk over doen.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoeeeee desi in het potje geplast!!

gaat het goed zegt ze zelf als ze moet plassen?

zoë zegt het zelf en ik vraag het tussen door ook nog heel vaak denk dat ik vandaag wel 50x zoë moet je plassen heb gezegd haha

En je moet gewoon blijven mee schrijven, is toch gezellig!!

Geplaatst

Nataja, jemoet doen waar jeje goed bij voelt. Ik lees vaak op dit forum alleen deze draaad.

Joehoe, wat goed van Desi, een geslaagde dag training dus. Van Zoe is het ook knap. En als ik het zo lees is het begin bij Milou ook gemaakt, ook al wil ze nog niet helemaal meewerken.

Thomas wilde vandaag naar de basisschool, hij was er niet vanaf te brengen. Watmoet ik daar nou aan uitleggen, hij heeft nog geen begrip van tijd, dus kan niet zeggen dat hij in februari naar de psz zal gaan...

Geplaatst

Haha, hoe weet Thomas van de basisschool dan? Wel leuk dat hij straks naar de PSZ gaat, dat zal vast goed gaan dan.

Zindelijk worden gaat hier nog niet echt hoor. Denk dat ik even paar dagen stop.

Vanochtend wou ze wel zonder luier, met onderbroekje lopen. Maar plassen ho maar, ze heeft gewoon 3,5 uur ofzo niet geplast, terwijl ze toch wel een beker melk en pap op had bij het ontbijt. Ze wil gewoon niet op het potje of de WC, tsja, kan ook niet dwingen. Wel geprobeerd te belonen met rozijntjes (is ze helemaal gek op), maar dan ging ze steeds 1 tel zitten en zei: nee, geen plasje. Dat was dan 1 rozijntje verdiend ... haha.

Ze wilde later graag haar luier weer aan en vindt het wel best om nog niet zo'n hele grote meid te zijn. Ach ja, ik dan ook maar he.

Kiet, hebben jullie Zoe gewoon zonder luier laten lopen tot ze wel echt moest op dat potje?

Was ik ook wel van plan, maar ik wilde ook nog even weg, dus dan geen potje bij de hand (hoewel een vriendin van me het potje overal mee naar toe nam ... dat ben ik niet van plan hoor). En ook met slapen moet die luier dan toch weer om, dus als ze maar lang genoeg wacht, gaat ie weer om.

Eerste prikken deca zitten er in. Was toch wel vergeten wat een gemeen spulletje dat is! Prikt en jeukt als een gek! Maar goed, voor een goed doel en een ramp is het nou ook weer niet. Donderdag de uitgangsecho.

En de namen (zoals ge PMed .. hihi) staan vast. We staan er allebei helemaal achter, zelfs ook al de 2e namen. Dus nu kan ik met een gerust gevoel zwanger worden, het kindje met deze naam kan ons uitkiezen :)

Geplaatst

Woehoe, wat goed van alle kiddies op het potje. Trots op allemaal!Wat grappig om te horen dat de 1 geen sticker wil en de ande wel een rozijntje. @natasja, krijgt Desi ook een beloning of gaat het zonder?Ik vond het wel grappig om te lezen dat jullie hier bijna allemaal mee bezig zijn nu. Bij ons is het al zo normaal dat W op de wc gaat en geen luier meer heeft. Weer zo iets wat heel snel wend. Mijn andere telg gast als een speer. Ze stapt nu langs de bank en pakt zich over aan tafel, box oid. Natasja, hoe was de film donderdag ( ben weer eens op fb geweest...haha

Geplaatst

Annelies, toeval? Deze week bij de speelotheek geweest en de vrijwilliger daar is een leuke vlotte vrouw die heet zoals je pm... dus het kan zeer zeker en het paste goed bij haar.

Jammer van Milou, maar het komt vast vanzelf een keer goed, haha. Hier nog steeds niet begonnen overigens.

Hier gister tot 23 uur met en dwarse peuter op geweest, dat was 1 keer maar vanavond zeker niet weer. Hij wasgeschrokken van vuurwerk,maar wilde daarna niet meer naar bed. Omdat Joris wakker een noggroter drama isshebben we gisterniet laten huilen, maar vanavond zal dat anders gaan, want zo kan het ook niet.Zal blij zijn als ie knallen overzijn. En hopelijk gaathetmorgen om 12 uurgoed...

Geplaatst

Ik zal ook blij zijn als dat stomme geknal over is, Milou is ook behoorlijk bang.

Ze heeft al 1 avond beneden gelegen. Gister ging het wel goed, mijn man is er beter in dan ik.

Vannacht was ze bang wakker geworden van de keiharde regel (schuin dak).

Ik vind laten huilen wel moeilijk als ze bang zijn ... Succes ermee Esk! Nog even ...

Leuk om te horen van de mevrouw bij de speelotheek :)

Vandaag pauzedagje voor zindelijkheid, mevrouw wil echt niet meer. Grote kans dat ik het laat en de volgende vakantie weer probeer.

Dorine, ik blijf het uniek vinden dat Wessel al zo lang zindelijk is.

Het je wel eens nagedacht over hoogbegaafdheid eigenlijk? Gezien dat hij eigenlijk op alle gebieden (taal, motoriek) zo snel is?

Geplaatst

Annelies, nee, daar heb ik nooit aan gedacht. Het enige dat bij mij opkomt is 'bijdehand'.

Ik ben niet anders gewend dan dit. Het valt mij wel op dat hij idd met alles snel is en dat dit meestal niet zo is.

Geplaatst

Je bent niet anders gewend, maar echt normaal is het niet :) Idd vooral omdat hij niet op 1 gebied zo snel is, maar met alles.

Maar waarschijnlijk kan het idd ook wel 'gewoon bijdehand' zijn.

Misschien toch iets om in de gaten te houden, wat ik er van gelezen heb kunnen kinderen die hoogbegaafd zijn zich al vanaf jonge leeftijd gaan aanpassen aan 'het gemiddelde' zodat ze niet anders lijken. Terwijl er tegenwoordig op scholen veel mogelijkheden zijn voor die kinderen om zich juist ten volle te ontplooien. Moet het alleen wel erkend zijn.

(het heeft mijn interesse omdat mijn directe collega hier voor zichzelf en haar kinderen mee geworsteld heeft, echt niet leuk, zij ontdekte een paar jaar terug dat ze hoogbegaafd is (net als haar kinderen waarschijnlijk) en haar hele leven viel op zijn plek ... heel emotioneel voor haar)

Geplaatst

Goedemorgen dames.

Gelukkig nieuwjaar!!!

Dat 2013 voor ons allen een mooi jaar mag worden.

Nog leuke dingen gedaan gisteren? Wij hebben het thuis gevierd met vrienden. Zij gingen om 3.30 uur naar huis en we werden vanochtend met z'n allen pas om 9.45 wakker.

Vandaag verder een rustig dagje.

Geplaatst

Een gezond en gelukkig 2013 gewenst (nogmaals).

Beetje brak en ik ruik naar stal, ben aan het wachten totdat man en mrel de badkamer uit zijn, dan is het de beurt voor mij en strm.

Bij vriendin geweest met zo'n 9 anderen. Duurde 2 uur voordat ze sliepen maar ze sliepen door alles heen. Wij zijn ook blijven slapen, helaas om 6 uur weer wakker. Ik had toch duidelijk uitgelegd aan de kids dat ze gerust konden afwijken van hun vaste routine.

heb niet veel puf om verder te reageren, eerst 'bijslapen'.

Geplaatst

Al het goeds voor 2013 voor jullie en jullie gezinnetjes!

Mij bekroop deze dagen het blije gevoel van het hebben van mijn dochter me nog eens extra. Zo blij!

Wij hadden ook vrienden op visite. Met 2 kids (1 ook 2,5 en 1 bijna 5 jaar). Was heel gezellig. Milou sliep uiteindelijk om 21.00u, viel niet mee met al dat geknal. Om 23.30u werd ze wakker van de herrie, de andere 2 werden ook wakker gemaakt en met z'n allen genoten van het vuurwerk. Ukje vond het prachtig hoor.

Rond 2.00u lag ze er weer op, maar dan gezellig bij mij op bed (man bleef nog even beneden), das ook wel een keer genieten.

8.45u was ze wakker ... Dus vandaag een bankhangdagje.

Ik zit volop in de deca, maar heb er geen last van. Gisteravond stiekum moeten prikken, omdat dus niemand het weet. Ik ging zogenaamd naar boven om bij Milou te kijken en mijn man ging zogenaamd was ophangen .. haha.

Hoop wel dat ik morgen ongi word, want dat moet je zijn voor de uitgangsecho en die is donderdag. Had het al moeten zijn, had vrijdag m'n laatste pil ... hoop dat m'n lichaam meewerkt. Verder zijn we nog niet veel met de poging bezig, zal wel komen als de metingen starten. Aan de punctie wil ik nog even niet denken.

Geplaatst

Ook het allerbeste voor 2013!

Spannend, Annelies. Ik hoop dat 2013 je jaar mag worden.

Hier een rustige oudejaarsavond gehad. Helaas werd Thomas wakker net na twaalf uur. En het kostte al zoveel moeite om hem in bed te krijgen, helemaal panisch. Al sinds zaterdag is het een hoop gedoe... Natasja, had jij dat onlangs ook niet met Dési? Toen ze uit haar bedje kwam? Hoe was dat begonnen en hoe hebben jullie dat opgelost? En met Wessel ook toch, Dorine? We lopen hier al sinds zondagavond iedere 5 minuten naar boven voor een aai over de bol en verder geen aandacht, maar het kost veel tijd. En Thomas maar huilen, heel zielig. Steeds roepen (ligt nog in ledikantje) "uit, papa, uit, papa, uit" steeds maar weer. Vind het zo zielig, maar ja, eruit halen resulteert alleen maar in hetzelfde gedoe als hij dan weer naar bed moet. Zaterdag hadden we dat geprobeerd, het heeft tot 23 uur geduurd! En toen is hij ook gewoon omgevallen en daarom ging hij slapen. Naja, het zal wel weer overgaan, maar gezellig is anders...

Geplaatst

Esk, speelt al die herrie van het vuurwerk (al dagenlang) ook niet mee in het slechte slapen? Milou was echt bang.

Hopelijk snel weer beter.

Milou vertelde vanochtend blij dat ze geen knallen had gehoord :) Ze lag er om 20.15u in (duurt alftijf wel ff dat ze slaapt) en was vanochtend 8.45 wakker. Dat is ongekend, ze heeft ook wat in te halen.

Geplaatst

Ik denk dat dit de aanleiding wel is geweest, maar inmiddels wil hij gewoon niet meer in z'n bedje. Ik ga vanmiddag maar 's een gesprekje aan om te kijken of ik los kan peuteren waarom hij z'n bedje niet in wil. Het enige dat hij nu zegt is dat hij niet in bedje kan. Maar het waarom is volledig onduidelijk. Hij heeft nog niet genoeg woorden om het uit te kunnen leggen of in ieder geval is het gevoel voor hem nog te abstract om het te kunnen uitleggen. Denk ik.

Geplaatst

Esk, bij Dési begon het met kermis toen een paar jongens een bom van trekbommetjes in de put voor ons huis opbliezen. Ze was net in slaap en schrok zich rot. Hebben daarna een kindje gehad wat steeds uit bed kwam. Ze gaf niet aan bang te zijn. Hebben toen ook de vijf minuten regel proberen toe te passen, maar ze kwam er aldoor uit (1 avond wel 35x teruggelegd zonder iets te zeggen). Hebben haar toen 2x teruggelegd en daarna weer uit bed en haar maar bij het traphekje laten staan/zitten. Met als gevolg dat ze op de gang lag te slapen. we hebben tdaarna het ledikantje weer neergezet en dat werkte prima :-). de 5 minuten regel werkte ook een paar keer prima.

Inmiddels is het zo dat als Dési overdag slaapt, ze 's avonds later slaapt. 19.30 naar bed wordt 21.00 uur pas slapen. Middagslaapje inkorten tot max een uurtje als ze tenminste aangeeft dat ze wil slapen. De laatste 2 weken slaapt ze bijna niet meer overdag. 'S Avonds gaat ze dan tussen 6 en 7 naar bed en slaapt tot 7-8. Scheelt weleens.

Geplaatst
Inmiddels is het zo dat als Dési overdag slaapt, ze 's avonds later slaapt. 19.30 naar bed wordt 21.00 uur pas slapen. Middagslaapje inkorten tot max een uurtje als ze tenminste aangeeft dat ze wil slapen. De laatste 2 weken slaapt ze bijna niet meer overdag. 'S Avonds gaat ze dan tussen 6 en 7 naar bed en slaapt tot 7-8. Scheelt weleens.

Dan wordt ze echt groot he!

Succes met je gesprekje met Thomas Esk. Er zal vast wel iets spelen, maar wat je zegt, kans dat hij het nog niet kan benoemen.

Geplaatst

Na gisteren een slechte dag met zindelijkheidstraining, vandaag een goede. na een aantal keer vals alarm een keer een hele grote plas op de verkleiner op het toilet gedaan en een klein poepje. Vanmiddag een keer in haar onderbroek geplast. Tegenover de 4x van gisteren een hele vooruitgang haha. Ben er tot dinsdag voor thuis, dus houden we de moed erin :-)

Geplaatst

Dank je Natas!

Goed dat je de zindelijkheidstraining volhoudt, hopelijk gaat het lukken, nog een kleine week dus vast wel!

Ik ben ermee gestopt, Milou wil gewoon niet op potje of WC en dan wordt het wel heel intensief en ongezellig om ermee bezig te zijn.

Volgende vakantie nieuwe poging :)

Geplaatst

Hoi meiden,

Gelukkig nieuwjaar!

misschien wil Thomas juist wel in een groot bed slapen??

wel lastig wij hebben er geen last van ze komt eigenlijk nooit uit bed ook sochtends roept ze ons gewoon en als ik zeg komt er maar uit blijft ze alsnog liggen haha.

Zoë en Mason hebben allebei door het vuurwerk heen geslapen had ik niet verwacht vorig jaar werd zoë wel geschrokken wakker maar nu allebei niet.

Ik kan wel zeggen dat zoë nu echt zindelijk is geen ongelukjes meer ze zegt zelf als ze moet plassen en ben ook al een aantal keer weg geweest zonder luier en dat ging ook heel goed! TROTSS :)

Geplaatst
Een gezond en gelukkig 2013 gewenst (nogmaals).

Beetje brak en ik ruik naar stal, ben aan het wachten totdat man en mrel de badkamer uit zijn, dan is het de beurt voor mij en strm.

Bij vriendin geweest met zo'n 9 anderen. Duurde 2 uur voordat ze sliepen maar ze sliepen door alles heen. Wij zijn ook blijven slapen, helaas om 6 uur weer wakker. Ik had toch duidelijk uitgelegd aan de kids dat ze gerust konden afwijken van hun vaste routine.

heb niet veel puf om verder te reageren, eerst 'bijslapen'.

Haha, brak van de drank Ursela? :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden