Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het zijn er niet veel, maar ze groeien mooi door.

Ik mocht nu op voor de punctie, want 3 die groot genoeg waren.

Maar ze hebben (ook nav bloed) besloten dat ik nog 2 dagen moet doorprikken en dan weer check. Er zitten namelijk nog een paar kleinere die mee kunnen gaan doen en de grote waren nog niet te groot. Dus hopelijk 5 / 6 ... dat zou fijn zijn. Als er ook echt eicellen inzitten tenminste ...

Dus mss zaterdag de punctie, komt qua werkplanning wel erg goed uit.

Pff ... vannacht gedroomd dat ik zwanger was en ging bevallen. Was fijn.

Geplaatst

Haha, ja leuke dromen zijn dat. Alleen het wakker worden dan weer minder :-( Fijn dat je nog even door mag prikken en zaterdag punctie is niet verkeerd. Succes

Geplaatst

Ben ziek thuis vandaag. Heb het ijskoud en vanmacht met 3 dekens over me heen geslapen, en weer eraf, en weer erop. Kleine meid was zondag weer ziek met koorts, dus kon niet uitblijven.

Hebben een heerlijke vakantie geboekt naar Curacao begin september, dus dat warmt me een beetje op haha. Mijn vriendin woont daar nu met haar gezinnetje voor 3 jaar, dus wel zo gezellig om hen daar op te zoeken.

Geplaatst

Ah beterschap Natasja!

lekker op vakantie weer iets om naar uit te kijken!

Wij gaan eind mei lekker naar turkije heel veel zin in!

Dorine hoe is de wintersport?

Geplaatst

Wat een fijne vakantieplannen!

Gaan jullie dan met je gezin?

Het lijkt mij best een toestand, met het vliegtuig ... dan kan je maar zo weinig meenemen.

Geplaatst

Valt best mee hoor Annelies. Wij mochten 20 kg pp meenemen en 10 voor Dési. Daarvan was 2x17 aan duikspullen. En zomergoed weegt niet zo heel veel. De meeste tijd loop je toch in je bikini :-) Als we eind april weer naar Egypte vliegen is het maar 5,5 uurtjes. Naar Curacao 10,5, dus dat zal wel even anders zijn.

Zelf ben ik niet van op vakantie met de auto. Laveren op 1m met een kind op de achterbank... Word al misselijk bij het idee alleen al.

Geplaatst

Dat is precies wat ons tegenhoudt om een verre vakantie te maken; met de auto zijn de kinderen het gauw beu en dan is elke afstand ver en met het vliegtuig en 2 kinderen is ook niet helemaal ideaal (naast dat het een fortuin kost). Dus voor ons wordt het vermoedelijk Landal of zo. Ook prima en leuk ;-) . Hoewel ik jullie plannen ook niet zo verkeerd vind. Curacao lijkt me prachtig!

Thomas is gister op de slee geweest, hij vond het geweldig. Joris vond sneeuw nog niet zo bijzonder en al helemaal niet leuk. Thomas roept de hele dag " sneeuw, mama! sneeuw!" . Hij vond sleetje rijden hartstikke leuk, wilde er niet meer af ;-) .

Voel je je alweer wat beter, Natasja?

Geplaatst

Ohw, leuk met de slee Esk. Hier kan je al niet meer sleeen alles wat er lag is al bijna weg. Was maar 1 cm gevallen. Straks maar wel even naar buiten toe. Dik inpakken want we zijn nog steeds niet helemaal tiptop in orde.

Vandaag wil Dési geen luier om. Ben wel 25 of meer keer met haar naar het potje heen en weer gelopen, maar het wierp zijn vruchten af: ze heeft weer op het potje geplast! Had haar een ijsje beloofd na de 23e keer hahaha. Gok was of ze het in haar kleertjes zou doen of op de pot. Grote meid.

Wij hebben onze Curacao trip geboekt via: http://www.allereizenop1site.nl scheelt €250,00. Misschien iets voor jullie? Voor kinderen onder de twee jaar betaal je alleen de administratiekosten btw. Ze moeten dan wel op schoot, maar wij hadden het geluk dat we een stoel voor Dési hadden. Waarschijnlijk omdat we buiten het seizoen gingen en er stoelen vrij waren

Geplaatst

Wij hebben vandaag en gister ook sleetje gereden was leuk!

Ik heb heel veel zin in onze vakantie we hebben op het ressort een villa aan het zwembad genomen zodat Mason gewoon kan slapen en wij niet op de kamer hoeven te zitten terwijl hij slaapt ideaal maar het kost inderdaad wel een hoop!

Wat goed van desi dat ze weer heeft geplast op het potje!

ennn Mason wordt zaterdag alweer 1 jaar is weer super snel gegaan!!

Geplaatst

En gepoept en nog een keer geplast. Nog geen ongelukjes.

10 stickers en dus een cadeautje gekocht vandaag. Ze koos 4 ballen in een netje uit :-)

Heerlijk Kiet. Babyfoon mee? Die van ons kan tot 3 km, veilig gevoel als je weggaat.

Een jaar alweer? Jeetje wat gaat dat hard zeg.

Geplaatst

Goh, dat gaat snel! alvast gefeliciteerd!

Jij trouwens ook, Natasja, wat goed van haar. Helemaal blij met haar cadeautje natuurlijk?

Geplaatst

Ja, helemaal happy met haar € 1,79 kado. Haha. Mama blauwe bal, koene bal, rode bal, kele bal. En ik maar met mijn benen wijd overrollen :-)

Zal mij dan reuze benieuwen hoe het morgen weer gaat.

Wat een pak sneeuw bij jullie zeg. Leuke foto van de jongens.

Geplaatst

Zaterdag 10.30u de punctie!!

5 follikels die meedoen ... dus duimen draaien voor 5 eitjes. Pfff ... het is wel weer spannend.

Denk dat als deze poging niet lukt, dat ik niet meteen door wil. Het is toch wel weer een hele toestand op allerlei vlakken.

Maar goed: we gaan natuurlijk voor een oktober baby :)

Geplaatst
Vandaag alweer een droge dag :-)

Echt heel goed hoor! Superfijn.

Geplaatst

En annelies...hoe ging het gisteren?

Ik hoop dat het goed ging, niet te veel pijn en resultaat?

Gefeliciteerd met de grote stap van desi.

Gefeliciteerd met mason. Hiep hiep hoera! Hebben jullie een leuk feestje gehad? Hoe gaat het met zoe en zindelijkheid?

Esk, hoe spelen jouw zoontjes samen? Gaat dat goed?

Geplaatst

dankjewel Ursela!! Lief dat je eraan denkt!

ja was heel leuk feestje Mason is super verwend!

Zoë is helemaal zindelijk ook op het kdv gaat het goed alleen snachts nog een luier

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik zit met nog steeds buikpijn op de bank :)

Kiet, alsnog van harte met je grote kleine man! Gaat echt wel snel zeg. Hebben jullie het nog speciaal gevierd?

Ik had gisteren de punctie, dat was wel een tegenvaller, het deed enorm zeer. Er moest iemand bijkomen om op m'n buik te duwen en ik kreeg halverwege dan ook extra pijnstilling in het infuus. Ik was bijhoorlijk dizzy, geestelijk wel bij, maar lichamelijk heel gek ... alles voelde heel zwaar. Ik moest ook best lang blijven liggen na afloop en in een rolstoel naar het uitslaapkamertje, was veels te slap / raar.

Ze hebben 4 follikels kunnen aanprikken, 1 minder dan er donderdag was gezien.

Gelukkig zaten er ook 4 eicellen in (ook de arts was opgelucht toen ze bij ons het resultaat kwam vragen (de laborante was al bij ons geweest)). 1 eicel was ovaal, dus dat is niet goed, maar de overige 3 zagen er goed uit. Morgen word ik gebeld ... superpannend!

De punctie is me echt wel tegengevallen. Die eerste 2 ipunctie destijds weet ik denk ik ook niet meer zo goed, maar dit was niet grappig.

Als deze poging niet mocht lukken, laten we het misschien wel hierbij.

Maar goed: zoals de arts zei: bij beide pogingen die ik al heb gehad ben ik zwanger geweest (1 VMK), dus dat geeft wel goede kansen voor nu. Maar eerst maar eens een emmy maken :)

Inmiddels hebben we trouwens ook een geheime groep op FB, dat is toch wel leuk hoor.

Voor de meiden die geen FB hebben: misschien een idee om alleen hiervoor een account aan te maken? Op FB is het meer prive dan hier (in die geheime groep dan).

Geplaatst

Wat balen dat de punctie zo'n pijn deed! Hopen dat jullie een mooie Emmy krijgen en dat het allemaal lukt dan hoeft het ook niet meer nog een punctie!

Geplaatst

Wachten duurt lang, maar als ze dan bellen en vertellen dat er gewoon 4 embryo's uit 4 eicellen zijn ontstaan .. dan is dat het wachten wel waard :)

Morgen om 12.00u de TP.

Ben heel opgelucht en zit te shaken ... pffff.

x

Annelies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden