Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

sorry, beetje te veel aan mijn hoofd/ te druk om uitgebreid te reageren of alles goed te lezen.

de zin van natasja blijft daarentegen wel door mijn hoofd spoken zodat ik toch tijd inruim om te posten.

natasja, ik weet niet goed wat te zeggen. Ik zou het heel jammer vinden als je niet meer schrijft/leest, dat weet je.

Ik hoop dat jij (en daarmee ook desi) af en toe nog even komt kijken.

Het voelt voor mij heel abrupt, ik was net benieuwd hoe o.a. desi het zou gaan doen deze kerstdagen met zindelijk-zonder luier.

Ik hoop dat het niet voorkomt uit het te confronterend vinden ivm onvervulde zusje/broertje wens. of dat je om een andere reden niet lekker in je vel zit.

Heel veel liefs in ieder geval uit het noorden. Je bent hier altijd welkom.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb vandaag toch maar het ziekenhuis gebeld en dat was maar goed ook.

Alles lag klaar, precies hetzelfde als toen ik vorige keer belde. Nog oningepland!

Gelukkig heeft ze me nu meteen gepland en mag ik 27-12 starten met de deca en 3-1 uitgangsecho. Spannend!! En best snel.

Natuurlijk heb ik al uitgerekend wanneer ik dan eventueel uitgerekend zou zijn enzo ... even lekker dromen alvast :) Ik vind het een raar idee om weer te gaan starten.

Eks vroeg nog over middagslaapjes. Milou is altijd een slaapkont geweest en ze lijkt voorlopig nog helemaal tevreden met haar middagslaap. Meestal rond de 1,5 / 2 uur, maar als ze moe is vanwege drukke dag ervoor kan het ook maar zo 3 uur zijn. Dat vind mama niet erg :)

Geplaatst

Natasja, ik heb je laatste post gelezen en het klinkt idd abrupt dat je wilt stoppen. Ben benieuwd naar je reden.

Ben benieuwd hoe Zoé en desi het gaan dien zonder luier.

Wessel slaapt al een tijdje niet meer in de middag. Sinds zijn slaapproblemen hebben we dit afgeschaft en het gaat heel goed. Zelf vind ik het wel eens jammer dat hij niet meer slaapt want nu heb ik helemaal geen uurtje meer voor mijzelf.

Wessel is momenteel ook van het zingen en Sinterklaas zit bij hem ook nog hoog. Hij zingt nog steeds 'sinterklaasje kom maar binnen met je knecht'.

Annelies, wat spannend dat jullie weer zo snel kunnen beginnen. Succes met alles .

Geplaatst

Annelies, goed dat je zelf initiatief hebt genomen. Je leest dit soort opvolgingsfouten erg vaak, wat zou daar de oorzaak van zijn?

Dorine, ik ben ook erg gehecht aan merels middagslaapje. De keren dat ze overdag niet slaapt zijn ook best fijn, even tijd voor ons tweetjes. Vandaag heel de dag met zijn tweetjes, ze had gisteren koorts en heb haar thuis gehouden van de barnehagen vandaag. Merel-is-nie-moe-ik-beneden-lekker-spelen-mama-samen slaapt nu boven een middagdutje.Gisteren had ze voor het eerst gewacht tot het schaapje uit bed ging op haar wekker. Manlief en ik applaudiseren en hiep hiep hoera zingen etc. Twee uur later, 39,5 koorts, haha, daarom was het haar gelukt!

Natasja, jouw abrupte besluit om niet meer mee te schrijven heeft me aan het denken gezet. Ik hoop niet dat er iets is geschreven waardoor je je beledigd voelde?

Verder vind ik het gegeven heel raar. En dan bedoel ik niet specifiek natasja's keuze maar het concept-forum vriendschap. Na zo lang samen geschreven te hebben en dingen te hebben gedeeld kan je op een forum hier opeens een dikke streep onder zetten. Dat is inherent aan het deelnemen ana een forum.Dat voelt heel dubbel voor mij. Ik weet niet og jullie begrijpen wat ik bedoel, maar het voelt opeens zo zinloos om hier dingen te delen. Ik heb werkelijk veel steun aan de verhalen en ervaringen van jullie en de kinderen te lezen, juist omdat we zo verschillend zijn en dingen op een ander manier aanpakken kan ik de verhalen gebruiken om mijn eigen moederschap te evalueren. Je bouwt een band op, door het plots verbreken van die band voelt hij als non-existerend, een fictief ding waar ik voor mezelf een illusie heb opgebouwd.

Ik ga daarom de komende week goed nadenken wat ik hiermee ga doen. Ik wil graag weten hoe jullie hier in staan. Wat jullie hier over denken.

Ik prioteer tijd aan het schrijven hier waardoor andre dingen lager geprioriteerd worden of weggestreept van mijn dingen die ik wil doen lijstje. Met vriendschappen gaat een afscheid of uit elkaar groeien geleidelijk (of niet natuurlijk, sommige vriendschappen zijn voor altijd). Als er iets dwars zit praat je daarover. Ik zit me af te vragen wat de waarde is. Ik weet dat het voor mij waarde heeft gehad maar moet even evalueren wat en hoe ik .pfff, laat maar even, moeilijk om de goede woorden te vinden.

Geplaatst

Ik begrijp het wel hoor Ursula. Ik heb ook het gevoel een band met jullie opgebouwd te hebben en vind het jammer als er iemand afvalt. In Natasha's geval vermoed ik (maar dat weet ik uiteraard niet) dat er gewoon een streep onder het hele IVF-gebeuren getrokken is en wij schrijven nu eenmaal op een IVF forum. Dat is mijn vermoeden, maar geen idee of het klopt. Ik kan me dat op zich wel voorstellen.

Met een aantal dames van dit forum schrijf ik inmiddels heel actief in een "geheime groep" op facebook. Daar kan je alleen op uitnodiging in en is verder voor niemand anders dan de genodigden zichtbaar. Daar schrijf ik heel veel met moeders van kinderen op Joris' leeftijd. Daardoor is dat draadje hier op het forum helemaal stil komen te liggen. Ennieweej, dat zou ik voor ons (mei/juni 2010) ook nog wel een optie vinden. Dan is de factor "IVF" er helemaal uit (en al het beladens wat daar bij komt kijken) en gaat het over alleen onze kindjes en in dit geval dan de 2010-kindjes. Doordat het "geheim" is, kan je ook vrijer over bepaalde onderwerpen praten en makkelijk foto's plaatsen omdat deze afgeschermd zijn en blijven. Een forum is toch opener op dat gebied.

Tja, en verder is het uiteraard aan iedereen zelf of je zin hebt om er tijd voor vrij te maken. De ene keer zal dat meer zijn als de andere keer, maar ik merk dat ik het contact op prijs stel. Sommigen van jullie heb ik ook gezien en dat is helemaal een ander gevoel van "kennen". Tja... ik zou het jammer vinden als iedereen zou stoppen met schrijven, maar het moet uiteraard wel wat toevoegen.

Overigens wil ik wel zeggen dat vriendschappen ook soms zomaar verwateren, dus het is niet alleen iets forum-achtigs. Alleen dat abrupte ontbreekt dan. Nou ja, misschien moet ik er ook niet teveel over nadenken. Ik vind het fijn om te lezen en te schrijven dus blijf dat gewoon doen.

Geplaatst

Mmm ... ik ben al drie keer begonnen aan een berichtje over dit onderwerp.

Kom er niet uit.

Probeer er later op terug te komen. Even nachtje slapen.

Liefs!

Geplaatst
haha Annelies ik vind je reactie wel grappig!

Misschien denk ik er te veel over na :)

Geplaatst

Ik zou het ook jammer vinden als niemand meer zou schrijven ik vind het hier altijd gezellig en leuk om de verhalen van andere te lezen.

Dus ik hoop dat iedereen gewoon lekker blijft schrijven!

Geplaatst

Ik heb eigenlijk allerlei losse gedachten, die ik toch niet goed op papier krijg, dus ik schrijf ze gewoon :)

Ik snap goed wat Ursela bedoelt.

Het is ieder zijn recht te doen op het forum wat ie zelf wil, maar als iemand stopt, ineens of geleidelijk ... ik voel me toch een beetje gedumpt. Alsof we niet meer de moeite waard zijn.

Verder is voor mij het forum iets te verslavend, dat vind ik wel een nadeel. Ik volg steeds allerlei topics, er is altijd wel weer iemand bijna uitgerekend of wat ook wat ik dan weer wil volgen. Eigenlijk zou ik liever stoppen met het forum wat dat betreft.

Een geheime Facebook groep zou dan ook wel wat voor mij zijn.

Maar, aangezien we binnenkort starten voor een brusje blijf ik toch nog even actief hier.

Verder vind ik het heel leuk om hier te schrijven en te lezen. Ik zou het niet meteen vriendschap noemen, omdat we elkaar alleen op deze plek kennen. Maar ik voel het zeker als een band en vind het leuk om die te onderhouden.

Ik geef zelf hier schrijven geen voorrang, maar daar voel ik me wel eens schuldig over.

Zo ... dat waren mijn gedachten .. lol.

Ik hoop dat we ook nog gezellig blijven schrijven hoor!

Liefs!

Geplaatst

En wat anders.

Milou vindt momenteel van alles en nog wat ENG.

Dierentuin: ineens bijna alle dieren eng

Televisie: diverse programma's hebben nu ineens enge dingen

Boekjes: oh, dikkie dik heeft een eng masker

Veel mensen: eng

Slaapkamer: enge geluidjes ..donker ... eng ...

enz enz

Ik probeer het niet altijd te ontkrachten, haar gevoel te erkennen en dan te verzachten. Maar dat is wel lastig hoor. Ik moet nog uitvogelen wanneer ze echt bang is en wanneer ze het alleen maar roept. Veel lijkt wel echt te zijn ..

Geplaatst

Dat komt omdat het zo abrupt is. Meestal gaan dit soort dingen geleidelijk denk ik. Iemand schrijft gewoon niet meer en dan valt dat minder op.

Nu werd het zonder reden aangekondigd en dan sta je voor een feit.

Annelies, bijzonder van Milou, ik herken het nog niet, maar ik denk dat je het goed aanpakt door te erkennen zonder te bevestigen... lijkt me een lastige fase.

Hier een rustig moment, ze liggen er zowaar allebei even in en dus heb ik het rijk even alleen. Thomas gaat straks met papa wandelen en ik ga met Joris op pad. Gister was ik met Thomas naar een lampionnentocht geweest, hij vond het geweldig.

Het valt me trouwens ook op dat Thomas ineens met een ander kindje kan spelen in plaats van naast elkaar, samen kokkerellen in het keukentje en dan elkaar laten proeven bijvoorbeeld, zo leuk!

Geplaatst

Ik vind het schrijven met jullie ook nog steeds leuk. Het is wel minder intensief dan voorheen maar dat komt vooral door tijdgebrek.

Ik vind het nog steeds leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat .

Daarnaast hebben jullie mij ontzettend gesteund in de vreselijk moeilijke periode toen mijn moeder overleed. Dat maakt voorbij dit clubje zo bijzonder.

Annelies, ik herken dat 'eng' wel. W heeft dat ook een tijdje gehad en dan vooral het zeggen dat iets 'eng' is.

Ik heb het niet ontkracht maar ben er ook niet altijd op in gegaan. Nu is het bij hem minder.

Hoe gast het met de kindjes en zindelijkheidstraining? Bij W is dit echt snel en goed gegaan. Nu nooit meer een ongelukje. Wel draagt hij 's nachts nog een luier.

ESK, wat heerlijk zo'n moment voor jezelf. Ben wel een beetje jaloers....haha

Geplaatst

Ik ga zindelijkheid starten in de kerstvakantie.

Ze is er echt aan toe denk ik. Kondigt nu ook aan als ze aan het poepen is (niet meer achteraf).

Maar momenteel wil ze nooit meer op de WC zitten, dus ben benieuwd hoe het straks gaat. Wel fijn dat dat bij Wessel zo goed liep.

Vandaag waren we naar de dierentuin (we hebben een abonnement), waar ze uiteraard weer veel eng vond. Ze mocht van mij een knuffel uitzoeken, en koos een pandabeer. Ik ben er flink op door gegaan hoe groot en sterk zo'n pandabeer is en dat ze nu niet meer overal bang voor hoeft te zijn :)

Ior mocht gelijk niet meer in bed, maar moest in de kast. Bumba mocht nog wel in bed blijven.

Ik ga er maar van uit dat het een fase is. Het belemmert haar nog niet echt in wat ze onderneemt.

Leuk dat Thomas samen kan spelen. Wat gaat dat toch hard he. Milou heeft niet vaak kindjes om mee te spelen, dus weet niet zo goed hoe zij daar nu in staat.

Milou heeft echt paar weken terug een sprongetje gehad (wekenlang slecht slapen, veel wakker enzo). Maar ze praat nu veeeel meer. Zo leuk!

Ukje slaapt, ik ga ook even m'n bed in denk ik. Gisteren veels te laat gaan slapen ...

Geplaatst

Ik ben nog niet begonnen aan de zindelijkheidstraining, gedeeltelijk luiheid van mezelf, maar ook omdat ik het gevoel heb dat hij er nog niet helemaal aan toeis. Het kan nog wel even wachten.

Vanaf februari gaat Thomas naar de psz. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. We hebben datgedaan omdat hij vanaf januari toch 2 dagdelen minder naar de opvang gaat (vanwege hogere kosten door overheidsbeleid). Ik merk dat hij de uitdagingbest kan gebruiken. Met andere kindjes spelen en knutselen n zo. Hij leert nu ook veel op de opvang, hoop dathijdat op de psz ook gaat leren.

Geplaatst

Even kort een reactie.

Ja, het is moeilijk om geen kindje meer te kunnen krijgen en hier op het forum blijft dat erg confronterend. Heb vanmiddag een tijdje met mijn allerliefste goed in mijn armen op de bank gezeten en een potje zitten huilen. Deels van geluk omdat ze er is en ik zo gek op haar ben, deels het gevoel dat ik nu zo kan knuffelen, het nooit meer terugkomt en ik het nooit meer over/nog een keer kan doen.

Verder was ik o.a. met een opmerking '... met name Zoe ...' helemaal klaar. Waarom nieuwsgierig naar de ene en niet naar de andere?

Heb ik verkeerd over iemand geschreven soms, dat dit voorbij komt? Het maakt dat ik me ongemakkelijk voel in het topic.

Geplaatst

Ik begrijp je wel Natasja. Ik schrijf helemaal niet actief mee. Maar toen ik nog wel wat meer mee schreef merkte ik ook dat er soms totaal niet op mijn berichten werd gereageerd. Toen heb ik ook besloten niet meer op het forum mee te doen. Ik ben altijd mee blijven lezen en reageer heeeeel soms. Ik denk alleen dat het voor iedereen zo abrupt was. Dat men niet wist waarom je stopte met schrijven. Geniet van je kleine meisje,nu ze nog klein is.

Geplaatst

Natasja, fijn dat je toch nog ff reageert. Voor wat betreft die opmerking.... Ik ben ervan overtuigd dat die opmerking is gemaakt over Zoé omdat zij de laatste tijd niet meer naar de wc wil. Dat doet helemaal niets af aan het feit dat we ook nieuwsgierig zijn naar Desi.

Als ik voor mij persoonlijk praat dan kan ik het me wel goed voorstellen dat dit je reactie was. Echter.. Ik denk dat dit zijn oorsprong vind in het feit dat je het moeilijk hebt en zo'n opmerking kan dan helemaal verkeerd vallen. Laat ik in elk geval zeggen dat dit in mijn geval meestal zo is.

Het feit dat jullie niet nog een kindje kunnen krijgen.. Goh.. Ik zou er veel voor over hebben als ik daar iets in kon veranderen voor jullie. Ik gun het je zo van harte en vind het verschrikkelijk voor je dat de situatie zo is zoals ze is

Tenslotte wil ik nog zeggen dat ik je ontzettend zou missen als je echt besluit om te stoppen maar indien dat zo is respecteer ik je keuze.

Hopelijk mailen we dan wel af en toe (zoals je hebt gemerkt ben ik nog steeds niet actief met Facebook).

Zo, genoeg door mij gezegd...😉

Geplaatst

Ik weet wel zeker dat het af en toe niet reageren op berichten niet persoonlijk is. Iig niet van mij. Dat van Zoe over zindelijkheid was toch alleen omdat Kiet had geschreven dat Zoe echt panisch was ofzo?

Maar goed, die discussie hadden we toen met Marchan ook en als het voor jullie zo voelt, dan veranderen we daar ook niks aan. Ieders goed recht om te stoppen.

Bedankt dat je het nog even heb uitgelegd Natas. Snap het ook goed dat het forum zelf op een gegeven moment klaar is.

En geef Desi idd maar een dikke knuffel. Milou speelt nu ineens graag monstertje, waarbij je ze bang maakt en daarna heerlijk gaat troosten ... genieten :)

Geplaatst

Tja, je leest natuurlijk iemands bericht en je kan niet altijd precies inschatten hoe dat door de ander ervaren wordt omdat er voor de persoon die het leest uiteraard ook emoties bij en achter zitten. Dat maakt een bericht op een forum soms ook beladener dan het bedoeld was of een bericht komt vervelender over of wordt verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb daar ook wel ervaring mee dat ik gewezen werd op iets, wat ik helemaal niet zo bedoeld had. Ik probeer me dat niet aan te trekken, maar het raakt me wel.

Het soms niet reageren op berichten is een lastig punt. Ik schrijf vaak vanuit mijn gevoel of gedachten en soms lees ik bovenstaande posts wel terug en soms niet. Dan kan het dus soms zijn dat ik op een recenter bericht wel reageer (omdat ik dat onthouden heb bijvoorbeeld) en op een wat ouder bericht niet (omdat ik zo ver niet terug gelezen heb of omdat ik snel verder moet of om wat voor reden dan ook). Vroeger probeerde ik wel alle berichten tot mijn vorige post terug te lezen en op iedereen te reageren, maar ik heb gemerkt dat dit voor mij niet goed werkt. Dus dat doe ik niet meer. Ik lees wel alles en onthou ook het meeste wel. Ik geniet van de verhaaltjes van onze kindjes, groot en klein.

Ennieweej, Natasha, ik wilde even zeggen dat ik het wel begrijp en dat ik ook wel snap dat het confronterend is om a) te schrijven op een forum over IVF terwijl jullie een ander besluit hebben (moeten) nemen en b) om te lezen over nieuwe behandelingen of nieuwe kindjes. Ik hoop wel dat ik je mag blijven volgen op fb als je definitief besluit om hier te stoppen. En van mij een dikke knuffel voor je verdriet. Ik denk we er ons hier, ondanks dat sommigen een ander kindje hebben mogen krijgen, allemaal wel een voorstelling van kunnen maken. We hebben hier allemaal op een zeker moment in de mmm gezeten en dat maakt dat we ons hier echt wel van bewust zijn.

Geplaatst

*grouphug*

(hoewel dat niet zo Nederlands is ... haha ... ach, het is maar een virtuele :))

Geplaatst

Natasja, ik begrijp dat de opmerking verkeerd is gevallen. Ik dacht nog toen ik het schreef of ik het zo zou schrijven, maar dacht dat het goed begrepen zou worden. Niet dus. Ik schreef met name zoe en niet bv alle kindjes omdat jij een duidelijk plan had hoe je het zou aanpakken. Jij schreef over de kerst en luiervrij overdag. Kiet vroeg om tips en had nog geen plan, daarom was ik benieuwd wat zij zou gaan doen. Van jou wist ik het al omdat je dat dus had beschreven.

Het spijt me als iemand voelt of merkt dat er minder op haar berichtjes wordt gereageerd. Dat is niet mijn bedoeling en ik denk van niemand niet hier. Ik lees vast vaak over dingen heen want heb soms weinig tijd en eigenlijk hou ik dan te weinig aandacht bij wat ik lees. dat is niet netjes en ik kan daardoor te egoistisch schrijven. Verder merk ik dat het me niet meer zo vlot afgaat om in het nederlands te schrijven. Er poppen de hele tijd noorse woorden in mijn gedachtes op en dan kan ik de juiste nederlandse equivalent niet vinden. Soms zit ik te letterlijk te vertalen. Kortom, ik ben helemaal niet perfect op dit forum en hoop dat iedereen zich toch even gewaardeerd voelt.

Natasja, confronterend om te lezen over je verdriet voor een groter gezin. Fijn dat je het kan delen. (dit klinkt rot maar bedoel het goed). Als het voor jou te moeilijk is om hier te schrijven en je hebt toch nog zin om verder te schrijven dan sta ik open om ergens anders verder te schrijven. Ik weet alleen niet waar, ik zit niet op facebook en ik zou daar niet zo open durven te zijn als ik hier ben. Maar er is vast wel een plekje op internet te vinden toch? Ik weet weinig woorden van troost voor jouw onvervulde wens, alles klinkt hol als je het neertypt. Sterkte ermee!

Marchan, ik mag vast zeggen dat ik van jouw nuchtere opmerkingen tussendoor vaak geniet.

Natasja, wil je ook nog bedanken voor je reactie. Lief dat je in een moeilijke periode de tijd hebt genomen om het ons uit te leggen.

En nu moet ik wat samenvattingen gaan uitprinten, zou eigenlijk aan de studie moeten werken nu de twee draakjes slapen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden