Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@natasja, die mindere dagen mbt zindelijkheidstraining horen er ook bij. Bij W ging het in het begin een aantal dagen goed en daarna een aantal ongelukjes op 1 dag. Ik denk dat dit erbij hoort. Zoals je zelf al zegt gewoon volhouden en dan lukt het wel.

Hier een ziekenboeg in huis, straks weer meer

Geplaatst

Ja, het hele gezin ligt plat met griep. Ik ben er nog het best aan toe dus ook de banaan als er iets mort gebeuren.

Manlief, J en W allemaal 40 graden koorts of hoger...

Geplaatst

Jeetje, alledrie! Heftig zeg. Op zich fijn dat jij nog op de been bent, maar ook zwaar voor je.

Beterschap en succes!

Ik had gisteren de uitgangsecho. Kon me niet herinneren dat ik dat vorige keer ook had tijdens een ongesteldheid, maar ach, de arts vindt het allemaal heel normaal gelukkig.

Alles was goed en ik mag vanavond beginnen met de puregon. 175 eenheden. Vorige keer 150, maar de 2e poging was eigenlijk een slechte IVF met maar 3 eicellen (behalve dan dat er wel een baby van kwam) en daarom nu wat meer. Hoop dat ik van de deca-hoofdpijn afkom als de Puregon erbij komt. Volgende week vrijdag eerste meting. Ik begin het allemaal al wat spannender te vinden .... weer al die stapjes die je doormoet en waar steeds wat mis kan gaan ... (vooral omdat ik die 2e IVF in m'n hoofd heb die gewoon echt niet leuk was). We zullen zien!

Geplaatst

Ik kan het me voorstellen, hoor Annelies. Het is niet zo maar wat... sterkte ermee!

En Dorine, poeh, da's niet leuk, alledrie geveld en jij bijna. Hopelijk knapt je gezin snel op. Ziek zijn is helemaal niet leuk!

Natasja, hier is het ook begonnen met de knallen. En vooralsnog wordt het iedere avond (en nacht!) erger. En dat we nog niet gekozen hebben voor 1 aanpak helpt ook niet helemaal mee. Naja, het zal wel weer een fase zijn (hoop ik!). Slaapt Dési nu nog steeds in haar ledikantje of hebben jullie haar toch weer in haar bedje teruggelegd toen ze weer goed ging slapen?

Hoe staat het met de zindelijkheid? Is er weer vooruitgang geboekt?

Hier zijn we wel aan het denken om Thomas binnenkort een "grote" kamer te geven. Z'n bedje wordt nu toch wel klein, vind ik. En hij kan er zelf niet uit. Dus ik denk dat we binnenkort maar 'ns gaan nadenken over een slaapkamerthema. Heb daar nog niet echt ideetjes over. Ook niet over wat er in zou moeten (ja, een bed en een kast, maar dat is wat weinig, toch?). Kleden jullie je kindjes nog op de commode aan of doen jullie dat allemaal staand, dan wel liggend op bed?

Geplaatst

Milou ligt bij mij niet zo veel meer op de commode. Vaak beneden op de bank of op het (ons) 'grote bed'. Alleen poepluiers moeten op de commode.

Ik geloof dat ze afraden dat kleine kinderen op hun slaapkamer ook spelen toch? Omdat die kamer geassocieerd moet blijven met slapen ofzo? Anders zou je er een tafeltje in kunnen zetten, of een speelhoekje met kleed maken oid. Of een plek waar een hut gebouwd kan worden :)

Geplaatst

Dési slaapt weer in haar ledikantje nu Esk, maar wil eigenlijk haar andere bed weer neer gaan zetten nu ze overdag niet meer wil slapen. Ze valt nu toch als een blok in slaap 's avonds :-)

Geplaatst

Zoë heeft in haar kamertje een tafeltje met twee krukjes daar zit ze weleens te kleuren maar ze speelt ook vaak samen met Mason in haar kamertje.

Ik kleed zoë altijd staand aan gebruik echt nooit meer de commode voor haar.

Dorine wat balen iedereen ziek en helemaal als je zelf ook niet lekker bent en je ook nog voor iedereen moet zorgen, sterkte hoop dat iedereen snel weer beter is!

Ursela hoe is het? Alweer bijgekomen van oud en nieuw?

Spannend Annelies volgende week vrijdag een echo daar leef je dan echt helemaal naartoe hè! Ik ben benieuwd!!!

vandaag heeft zoë twee keer in de stad op een vreemde wc geplast het gaat helemaal goed zonder luier #supertrots!

Geplaatst

Wat goed van Zoë. Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer Kiet?

We zijn vandaag naar Ballorig geweest. Voordat we gingen een optrekluier aangedaan en gezegd dat het een onderbroek was. Kan daar moeilijk haar broek volplassen met al die spelende kinderen. Poepluier. Toch maar een schone aangedaan en haar dat we thuiskwamen in bed gelegd. Wilde niet slapen, naar beneden, luier gelijk uitgedaan. Het was toen 13.30. Tot 18.30 niet meer geplast!!!! Had net weer gevraagd, zit ze op de stoel en begint te roepen 'mama nat, plas'. Hele grote plas op mijn fauteuil. Ze houdt het dus gewoon op. Is niet bang voor de wc, wil niet op de pot. Ga morgen maar niet zoveel meer vragen, want haar op het toilet zetten als ze niet wil is ook geen goed idee. Hebben jullie hier ideeën over?

Heb me voorgenomen om Dési 's ochtends te wassen en aan te kleden in de badkamer. Nu soms op de commode of beneden. Na het douchen of een bad meestal wel op de commode. Lekker insmeren etc.

Geplaatst

Zoals jullie lezen kan ik het niet laten om mee te schrijven. Goed voornemen voor 2013 is om me niet meer te gaan storen aan 'mensen met dikke buiken/meer dan 1 kind' gesprekken. Er mee dealen en geconfronteerd worden denk ik.

Geplaatst

Fijn dat je mee blijft schrijven, Natasja. En ja, ik kan me voorstellen dat het soms moeilijk is als je geconfronteerd wordt met dikke buiken (net zo als toen je nog geen kindje had en ze heel graag wilde) en dat het niet altijd leuk is om te lezen over gezinnen met meer dan 1 kindje. Ik gun het iedereen, maar helaas is het leven soms erg oneerlijk. Ik hoop dat je een weg kan vinden om met het verdriet om te gaan, het zal best tijd kosten. Geniet in ieder geval wel van wat je wél hebt, namelijk een prachtige dochter! *knuffel*

Over het zindelijk worden, ik denk dat je het niet kan dwingen. Ik heb het zelf nog niet helemaal meegemaakt, maar ik heb ergens wel gelezen dat er 2 dingen noodzakelijk zijn voor zindelijkheid: willen en kunnen. Het "kunnen" heeft ze wel in de vingers, nu het "willen" nog... Misschien het weer een paar dagen laten rusten?

Wat ontzettend goed van Zoë! Hier nog steeds geen start gemaakt. Hij wil (net als Dési) niet op het toilet of potje zitten. Tja, dan houdt het dus eventjes op. Ik wil er geen drama van maken. Ik vraag regelmatig of hij even wil, in de hoop dat hij een keer ja gaat zeggen. En anders dit voorjaar proberen als hij weer wat ouder is en het buiten lekker warm is. Ik geloof dat de luiers van tegenwoordig gewoon te goed zijn :P

Met Thomas gaat het 's avonds alweer een stukje beter. Ik word nu geacht op de overloop op een stoeltje te gaan zitten. Dat doe ik nu een paar dagen braaf en dan zal ik proberen wat verder weg te gaan zitten, net zo lang tot het vertrouwen weer terug is. De drama's zijn op deze manier in ieder geval voorbij. In de nachten wordt hij ook nog wakker, dus het zal moeten slijten denk ik. Hopelijk gaat het volgend jaar met het vuurwerk weer beter.

Oké, ik moet even mijn bank gaan redden van een aanval met een fluit :-)

Geplaatst

Hoi dames.

Na een week lijkt de ziekenboeg hier eindelijk voorbij.

Iedereen sinds een paar dagen zonder koorts, overgeven etc.

Wat is dat afzien zeg, als het hele gezin ziek is.

@natasja, hoe is het met Desi? Las op fb dat zij ook ziek was.

Sorry dames. Nog niet alles gelezen maar moet nu mijn spullen voor morgen inpakken.

1 dagje werken en daarna gaan we een week op wintersport. Ben benieuwd hoe dit gaat....

Geplaatst

Fijn Dorine, en knap dat jij niet ook ziek bent geworden. Fijne vakantie! Hopelijk gaat het goed met z'n allen.

Fijn dat je blijft meeschrijven Natas.

Ik ben met Milou gestopt met de training omdat ze inderdaad gewoon niet op de WC of het potje wil. Zoals Esk zegt, denk ook wel dat ze het zou kunnen, maar ze wil nog niet. Hoe gaat het nu met Desi, toch nog gelukt?

Hoe gaat het met slapen van Thomas Esk?

Met Milou gaat alles heel goed.

Ze is gelukkig over haar 'echt alles is eng' fase heen. Ging eigenlijk vanzelf, dus ik denk dat we er goed mee om zijn gegaan.

Wel is mevrouwtje nog steeds behoorlijk anti papa, dus daar zijn we nu mee aan het werk. Ik in de zin dat ik Milou er streng op aanspreek dat ze normaal moet doen en mijn man probeert zich heel erg in te houden met haar oppakken en gek doen e.d., alleen als zij het heel duidelijk aangeeft.

Van de week zei ik dus dat ze normaal moest doen, zegt ze: OK mama, afgesproken!

Ik lag inwendig krom van het lachen hoor :) Ze praat elke week weer beter.

Veder zit ik in mijn eigen IVF bubbeltje op het moment. Werken, vrije dagen en aftellen naar de follikelmetingen. Vrijdag de 1e.

Voel m'n eierstokken echt al ... hopelijk een goed teken.

Geplaatst

Fijn dat iedereen weer beter is, Dorine. Fijne wintersport!

Annelies, leuk als ze zo terug beginnen te praten. Ik moet ook zo vaak lachen. Thomas kan tegenwoordig ook hele verhalen vertellen en ik kan lang niet alles volgen, maar vind het wel leuk om te horen. En fijn dat ze over haar "alles is eng" periode heen is.

Met Thomas tobben we nog wat voort. Nou ja, tobben... dat valt op zich nog wel mee, maar ik moet 's avonds wel een kwartier op een stoeltje op de overloop gaan zitten. Het is niet zozeer niet willen slapen als wel verlatingsangst. Dus ik zit voorlopig nog op mijn stoeltje, want het werkt wel. Helaas wordt hij 's nachts ook nog wel wakker, maar dat is redelijk snel te verhelpen met datzelfde stoeltje (alleen ga ik dan meteen in bed liggen terwijl hij denkt dat ik op het stoeltje zit). Volgende week ga ik het stoeltje afbouwen door het steeds verder naar de trap te zetten. En dan maar hopen dat hij het pikt (want als ik er niet zit, moet je horen!).

Geplaatst

Prettige vakantie Dorine.

Ha Esk, het is een fase van Thomas. Nog ff volhouden.

Ursela? Ben je druk?

De duimen draaien Annelies.

Geplaatst

Dési begon goed met zind. training, maar de laatste dagen niet. Ze houdt haar plas en poep gewoon op, wel 7 uren lang en de hele nacht droog ook.

Heb vandaag cb gebeld wat we hiermee aan moeten. Men zegt daar dat haar lichaam er aan toe is, maar haar geest nog niet. Ze lijkt nu wel bang om haar plas en poep te 'laten gaan'. We proberen nu op advies van cb een tijdje een onderbroek onder haar luier.

Het houdt wat hè die kleintjes.

Ze babbelt de oren van je hoofd, zingt al een heleboel liedjes. Gister vroeg ik: Dési hoor je me. Krijg je terug terwijl ze wegloopt: ik hoor je niet. Hahaha en zo zijn er meer voorbeelden.

Geplaatst

Dat klinkt als een goede aanpak Esk! Succes ermee.

Dank je Natas.

Ik zit hier met tintelende eierstokken ... lol.

EDIT:

Hopelijk is Desi er dan snel klaar voor om te gaan plassen en poepen op de WC. Als ze het al ze goed kan ophouden is het zonde als ze nog aan de luier moet. Maar ja, je kan het verder niet dwingen he.

Geplaatst

Hai Annelies,

Ik lees dat je weer in een poging zit...ik wil je heeeeel veel succes wensen. Ik duim voor je.

Ik heb gister de punctie gehad en maandag de terugplaatsing...super spannend weer. Vooral de uitslag van de bevruchtingen. Ik hoop ook zo dat er dit keer ook een paar emmetjes de kou in kunnen. (nog nooit gelukt)

En dan.....pfffff die 2 zenuwslopende weken.

Ik duim voor je.

Toi toi toi.

Lfs Colle

Geplaatst

Dank je wel Colle, lief van je. Jij ook heeeel veel succes. Zoveel spannende stapjes.

Super dat er 11 eicellen zijn gevonden, dat is de moeite!

Ik had trouwens wel gereageerd op je PM van een tijdje (paar weken?) geleden ... Hopelijk had je die gehad.

En ik zie dat ik hier nog niet gemeld heb hoe de 1e follikelmeting ging. Ik was niet ontevreden: 1 van 13/14 mm, 3 van 10/11 en nog 2 of 3 kleinere. Dus in ieder geval 4, mss 7 ... hopelijk gaan die kleine nog meedoen.

Ik moet dinsdag weer terug. We prikken vrolijk verder, ik heb er weinig last van. Hoofdpijn is verdwenen nu de Puregon erbij is.

Geplaatst

Hei,

Ziekenboeg hier, ben morgen heel de week van huis op cursus en weinig energie om te reageren, lees mee.

Annelies, leef en hoop met je mee! Ik hoop dat het er 7 worden, klinkt eigenlijk als een heel mooi resultaat, kwaliteit. Succes en er wordt voor je geduimd.

Geplaatst

Zijn maar even gestopt met training. Ze stopte zelfs met drinken :-( Nu geeft ze aan als ze moet plassen, gaan we naar de wc/potje, broek naar beneden, luier af, niet op het potje/wc, alles weer aan 3x achter elkaar en dan zegt ze: mama plas in de luier hahaha. Komt wel goed als ze er echt klaar voor is.

Ze slaapt niet meer onder de middag, ligt even op rust op de bank en slaapt s avonds heerlijk en direct :-)

Nog steeds dol op school, tegenwoordig zoet met de klei, wasco, puzzels etc. Gaat ook eindelijk een beetje haar eigen gangetje als we weg zijn ergens naartoe waar andere kindjes zijn

Hoe gaat het bij jullie?

Geplaatst

Jee, die Desi, dat ze zelfs stopt met drinken! Slim he.

Milou gaat nu ook als je ergens bent waar een speelhoekje is, daar meteen naartoe. Tenzij daar andere kindjes aan het spelen zijn, dan moet ze eerst de kat uit de boom kijken. (meestal zo lang totdat wij weer weg moeten ... haha)

Ze heeft nu wel wat vriendjes, kinderen van vrienden van ons, als die komen dan gaat dat heel leuk en goed.

Van de week heeft ze voor het eerst toen wij ergens waren (een borrel ergens op een ijsbaan) gespeeld met een groepje kinderen. Ze deden verstoppertje. Ik vond het wel spannend om haar zo haar gang te laten gaan en heb haar natuurlijk veel in de gaten gehouden, maar het was zo lief!

Ursela, beterschap bij jullie. Ben je zelf ook ziek?

Ik heb morgen weer een meting. Voel m'n eierstokken nu echt behoorlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden