Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hierbij een plek waar we verder kunnen babbelen over onze wondertjes.

:icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny:

Ik heb het mei en juni moeders genoemd maar ik weet dat bv sandy01 in mei was uitgeteld maar in april is bevallen van Sven. Ik wil door de titel ook zeker niemand buitensluiten, het is maar een naam, geen datum bepaalde grens! iedereen die zin heeft om mee te kletsen is erg welkom.

Wie trapt af?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hoi!

nou ik trap af!

hier gaat alles goed Zoë is het mooiste liefste kind van de wereld en wij zitten helemaal op een roze wolk.

ben gisteren voor het eerst met haar naar buiten geweest een klein blokje om ik was helemaal kapot! kwam helemaal bezweet thuis maar wat was het heerlijk om met ons kleine meisje lekker buiten te wandelen!

Ursela hoe is jou bevalling gegaan? en hoe gaat het nu met jou en je dochter?

Geplaatst

Hoi hoi,

Bij deze de aftrap!!!!

Gisteren met Sven naar de poli Chirurgie geweest ivm zijn liesbreuk. Dit kan maandag 28 juni operatief verholpen worden (onder gehele narcose). Dus weer naar het ziekenhuis en naar de kinderafdeling. Als het goed is, is het een dagbehandeling en mag Sven dezelfde dag naar huis. En dan hoop ik dat we het zo'n beetje gehad hebben met die tochtjes naar het ziekenhuis.

As maandag mag hij een paar uurtjes gaan wennen op het kinderdagverblijf, waar ook Rick en Maaike op gezeten hebben. Wel gaat hij naar een andere babygroep dan Maaike en dat is op speciaal verzoek.

Dinsdag krijgt hij dan zijn eerste inentingen op het consultatieburo, waar hij ook weer gewogen en gemeten wordt. Ben benieuwd. Hij zat afgelopen maandag al op 5,5 kg en 57 cm. Dus hij groeit goed.

Dan gaan we donderdag nog even naar de poli Anesthesie voor onderzoek voor de narcose van de maandag daarop.

Zoals jullie kunnen zien, is mijn week weer aardig gevuld.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hoi!

Kiet, wat fijn om op een roze wolk te zitten. Ik ben vorige week al een keertje rabarber gaan plukken bij een verlaten bergboerderij hier in het nationaal park achter ons. Helaas kan ik niet zelf het wagentje duwen, omlaag en recht gaat wel maar we hebben een hele steile weg omhoog naar ons huis en ik heb het geprobeerd maar ik voelde toch erg mijn wondomgeving pijnlijk worden. Nog eventjes mee wachten. Gisteren heb ik daarom voor het eerst (er zijn veel van die voor het eerst momenten, zo bijzonder) haar in de draagzak gedaan, of beter gezegd draagdoek en heb ik de post opgehaald. Dat is dezelfde weg naar beneden en weer omhoog, zo'n 15 minuten. dat ging wel goed. Ik vind het wel een gedoe, met dat knopen en haar erin wriemelen. Ik kijk uit naar de tijd dat ze in de babybjørn mag. Mijn bevallingsverhaal staat bij het uitgeteld in mei topic. (Wat mijn man opviel was dat ik daar beschreef dat ik twee keer zo'n verwekings-weeen-pil had gehad maar dat was niet waar. Ik heb er vier gehad maar was al zo 'van de wereld' dat ik de laatste twee niet onthouden heb. )

Sandy, wat gaat het toch snel met sven. Vind het zielig om te lezen dat hij op zo veel doktersbezoek moet. Ik hoop met je mee dat het voorlopig daarbij blijft. En dat hij meteen mee naar huis mag. Ik snap dat je sven in een andere groep wilt. Maar dan nog lijkt het me af en toe confronterend. Ze (begeleidsters en kindjes) kennen je daar toch als mamma van rick en maaike. Maar misschien is dat juist ook wel fijn. Je bent immers ook mamma van en rick en maaike en nu ook sven.

Vraagje, wat doen jullie met 'laten huilen'? Hoe lang laat je de kleine huilen en wanneer grijp je in. Tot nu toe is het laten huilen niet mijn sterkste punt, ik begin wel steeds meer onderscheid te horen tussen verschillende soorten huilen.

Nu nog een mooi fotootje: hier is ze 16 dagen.Foto-ZMQGLNDP.jpg

Geplaatst

als ze net een schone luier heeft gehad en de fles en ze huilt dan.. dan kijk ik het altijd even aan meestal stopt ze na een paar minuutjes en word het erger ga ik wel kijken maar ik moet zeggen ze huilt bijna niet alleen als ze honger heeft!

hoe gaat het bij jullie in de nacht? moeten jullie er vaak uit?

Geplaatst

Hoi dames,

Wat gezellig om zo nog met elkaar verder te kletsen.

Sandy, ik hoop dat dit toch echt jullie laatste ziekenhuisbezoekje gaat worden met Sven.

Kiet, bij mij is het wisselend hoe vaak ik uit bed moet om Wessel te voeden. Sommige nachten komt hij zowel om 2 uur als om 6 uur en andere nachten komt hij rond 5 uur en dan pas om 8/9 uur.

Wel heeft hij 's-avonds z'n uurtjes dat hij graag wat extra aandacht wil. Meestal tussen 9 en 11 wil hij toch echt bij papa en mama zijn. Waar we hem dan ook wegleggen, hij huilt totdat we hem oppakken.

En wat dit huilen betreft. Zodra ik hem hoor huilen kijk ik op de klok. Als het langer dan 10 minuten duurt ga ik echt ff kijken, anders laat ik hem liggen.

Alleen als hij huilt van de krampjes (ja ja, dat verschil hoor ik toch echt al wel) dan ga ik meteen kijken want dat vind ik zo zielig!

Zijn er trouwens nog meer dames die borstvoeding geven?

IK spreek jullie snel weer.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hei,

Ik geef ook borstvoeding. dat gaat prima. We hebben totaal nog geen structuur in wanneer voedingen, ik hou wel aan dat er minimaal 2 uur tussen moet zitten want soms wil ze vaker. Snachts wil ze meestal 2x, een keer om 2-3 uur en om 6 uur nog een keer. Ze heeft vaak last van krampjes, ik heb sinds gisteren druppeltjes daartegen die ik voor iedere voeding geef. Na een aantal dagen zou dit resultaat moeten opleveren, ik hoop het. Ze wil overdag bijna niet slapen of alleen zijn, snachts wel. Ik ken inmiddels het verschil tussen krampjes huilen wat niet over gaat en eventjes in slaap huilen wat soms wel over gaat. Maar nu heb ik haar bv in de draagzak op mijn buik. Dan is ze altijd rustig. Tja, kan ik natuurlijk niet blijven doen maar mijn man is nu even aan het uitslapen en ze had zo'n last van haar buikje dat ze anders de boel bij elkaar gekrijsd had. Ik heb dus nog geen vast beleid. Ik weet wel dat ze nu bijna 3 weken is en ik dat snel moet gaan proberen te ontwikkelen. Volgens 'oei ik groei' is ze volgende week weer een rustig kindje maar heeft ze nu (3 weken + 2 weken overtijd) groeidagen. Ik hoop het.

Ondanks huilen en wakker zijn is ze super lief!

Geplaatst

Dag dames,

Ik geef ook borstvoeding, maar zit nog aan het begin. Vannacht is de kleine veel wakker geweest van krampjes, maar nu gaat het weer goed, ik hoop op een betere nacht :-). We zullen zien. Manlief is nu even naar bed en ik hoop dat Thomas nu nog een uurtje slaapt zodat we netjes in een 3 uurs schema kunnen voeden (hij heeft de neiging om tussen de ene en de andere borst in slaap te vallen en dan zit je er ieder uur mee...). Hij is wel verschrikkelijk lief.

Zelf ben ik nog wat slapjes, maar ik vind het allemaal wel geweldig. Ik schiet ook steeds vol bij iedere kaartje dat we krijgen en zo. Ik had nooit kunnen dromen zoiets geweldigs te hebben... dat was zo'n zware bevalling meer dan waard.

Nou, ik moet weer even terug naar Thomas, kijk wel of het lukt om later nog even langs te komen.

Geplaatst

Zoë komt s'nachts meestal 1x en ze heeft inderdaad ook 1x per dag dat ze liever bij papa en mama wil zijn dan in bed. maar dat vind ik ook wel weer leuk anders is het alleen maar slapen eten en weer slapen..

Geplaatst

Hee Allemaal,

Ik geef ook bostvoeding en er begint langzaam ( heel langzaam ) een soort van ritme in te komen. Overdag komt zo om de 3 uur en dan om 22.00 uur de laatse voeding. Snachts meestal 1 x keer (rond 3 uur ) waarna ze meteen weer in slaap valt. Dan slaapt ze meestal tot 8 uur sochtends. Sofie huilt voornamelijk wanneer ze honger of een vieze broek heeft. Als ze begint te huilen ga ik meestal wel even kijken of er wat aan de hand is maar probeer haar niet te snel op te pakken. Langer dan 5 minuutjes kan ik haar echter niet laten huilen dan breekt mijn moederhart en pak ik haar toch weer eventjes op. hihi. Gelukkig gaat het erg goed met haar, ze groeit goed, ze weegt al bijna 4 kilo. Over anderhalve week weer naar het consultatie buro, dan krijgt onze Sofie haar eerste spuitjes. Hoop dat dat ook goed zal gaan!!

Veder niet heel veel meer nieuws, nog heerlijk aan het genieten van ons meisje!!

Geplaatst

Jullie positieve verhalen geven mij hoop... wij hebben afgelopen nacht echt maar 1 uur kunnen slapen omdat Thomas niet stil te krijgen was... Ik zat er vanochtend helemaal doorheen. Door het bloedverlies (ben 2 liter verloren en heb een transfusie gehad) ben ik nog heel erg zwak en dan is zo'n nacht niet kunnen slapen echt killing (dat zou het al zijn als je wél in orde bent...). Ik zie wat op tegen vanavond en vannacht, maar Thomas drinkt vandaag beter en ik lijk stuwing te krijgen, dus hij is tevredener. Ik heb zowaar melk gezien uit m'n borsten voor het eerst!!

Ach ja, we zullen er toch doorheen moeten ben ik bang. Gelukkig weten we dat het vanzelf weer voorbij gaat, maar ja, die gedachte helpt midden in de nacht ook niet echt als je er middenin zit :sad1:.

Vraagje: heeft 1 van jullie ook een sub-totaalruptuur gehad en zo ja, hoe gaat dat nu bij jullie? Het valt me momenteel niet tegen, maar het beperkt me wel heel erg in wat ik kan en niet kan (ben ook veroordeeld tot een kraambed boven, mag absoluut nog geen trap op of af...

Geplaatst

Hei!

Cyn, wat bemoedigend om te lezen dat ook jij nog geen ontwikkeld ritme heb. Ik ga me daar voorlopig niet op vast pinnen. Gisteren was ze een voorbeeldig meisje. Volgens mij helpen de druppeltjes tegen de lucht in haar maagje! (maar misschien was het gewoon een geluksdag). Sofie doet het echt super als ik het zo lees, fijn!

Esk, ik heb geen ervaring met uitscheuren. Wel met beperkt zijn na de bevalling. Dit ivm dat het een keizersnede werd. Daardoor kan ik bv niet het wagentje in en uit de auto tillen, niet het wagentje de weg naar ons huis omhoog duwen, savonds pijn hebben omdat ik toch teveel heb getild/gedaan. Dat vind ik jammer, ben daardoor erg gebonden aan huis. Ook omdat ik o zo graag een 'echte' bevalling had meegemaakt, dit vooral omdat het met ivf/isci al anders tot stand was gekomen. Maar ik weet ook dat ik over een maandje weer alles kan doen en daar verheug ik me op. Wat ik lees over sub-totaalruptuur is dat de eerste weken erg pijnlijk zijn maar dat veel meiden na 1-3 maanden hersteld zijn. Ik snap dat je er helemaal doorheen zit na zo'n nacht, maar thomas is nog maar net geboren en het duurt even voordat je melk op gang is. Het kan helpen om hem wat 'kunstvoeding' te geven. Dat hebben wij ook met merel gedaan op dag 3 en 4 omdat ze erg veel honger had en maar bleef huilen. Met een bekertje zodat ze geen verkeerde zuigtechniek aanleerde. Gewoon doen hoor want jij hebt je slaap hard nodig na zo'n bevalling. Merel zoog al wel goed. En er razen enorm veel hormonen door je heen, ik heb de eerste week een paar huilbuien gehad, dat was prettig, het moet er toch uit. (haha, ik moet wel lachen als ik dit lees, klink al ervaren niet waar? Maar ik zal ons geheim verklappen; we doen maar wat.) Hoe ging het vannacht?

Ik ga straks voor het eerst alleen met haar rijden, ga proberen een verblijfsvergunning voor haar aan te vragen bij de politie. Ik denk dat ik nu de goede formulieren in huis heb maar of dat ook zo is..?

Geplaatst

Thanks Ursula, vannacht was hij voorbeeldig en ik heb inmiddels stuwing en m'n toeschietreflex begint ook te komen. Daardoor is Thomas veel tevredener na voedingen en vannacht kwam hij keurig om de 3 uur. Het mag natuurlijk altijd minder (hahaha) op een nacht, maar met deze uurtjes slaap waren wij al enorm blij.

Wat fijn dat de druppeltjes lijken te helpen en succes met de papieren tijger!

Geplaatst

Hoi Dames

Ook ik meld me hier duurde even maar had het te druk met genieten van mijn kinderen. Nu even snel wat achterlaten.

Ik geef ook BV en er begint nu wat regelmaat te komen ongeveer om de drie uur. Maar Jacelyn heeft ook wel eens een dag gehad dat ze bijna om het uur kwam.Vannacht is ze maar 1 keer gekomen dus dat was heerlijk. Kijken jullie er ook zo tegenop dat je straks weer moet werken? Ik werk maar 12 uur per week maar ik heb zo geen zin erin. De darmkrampjes kan je ook venkelthee voor gebruiken de baby een paar lepeltjes en ik drink het zelf ook. En op je eigen eten letten vooral met kruiden.Ik heb de eerste lachjes al mogen otvangen echt heerlijk. Dan voel je je echt zo gelukkig. Onze dame groeit goed maatje 50/56 zit nu echt goed begint al wat strak te zitten.Volgende week kinderfeestje van de oudste die wordt dan alweer 7.Nou ik ga weer lekker met die kleine bezig zijn.

Liefs

Geplaatst

Wat een leuke foto's en wat een schattige kinderen heb je! Fijn dat er nu wat regelmaat in begint te komen. Da's toch net effe wat fijner.

Het is vannacht hier echt super gegaan! Thomas heeft een nacht "doorgeslapen" dus 6 uur niet gekomen voor een voeding. Heerlijk!! En al snel ook, hij is pas 6 daagjes oud! Ik moest 'm zelfs wakker maken.

Hij is ook al lekker aangekomen, nu zo'n 50 gram per dag. Moest ook wel want hij was de volle 10% afgevallen... Borstvoeding komt super op gang. Ik vind het heerlijk om te doen, hoewel ik er 's nachts wat meer moeite mee heb, maar als hij dan maar 1 keertje komt zoals vannacht dan is dat ook wel te handelen. Ik ben echt zo trots op 'm.

Vanmiddag of straks gaan we al lekker een stukje met de kinderwagen naar buiten, daar kijk ik echt naar uit. Zelf hebben die paar uurtjes slapen mij enorm goed gedaan. Ik ben vandaag voor het eerst aangekleed en dat voelt gewoon stukken prettiger. Nu langzaam opbouwen.

Hoe gaat het verder met jullie?

Geplaatst

Hi dames,

Wat goed om hier zoveel positieve verhalen te lezen over onze kids. ESK, wat fijn dat Thomas jullie de afgelopen nachten een beetje heeft laten slapen. Wessel heeft 3 nachten geleden ook meer dan 6 uur achter elkaar geslapen. Ik kreeg hem zelfs niet wakker maar na 6,5 uur kwam hij gelukkig alsnog uit zichzelf.

Ik vond het toch wel ff eng toen hij zo lang niet geweest was, heb toch best voorzichtig in z'n bedje gekeken of alles nog wel goed was met hem ;-)

Afgelopen nacht is hij ook maar 1x geweest en dat is idd goed te handelen. Gisteren heeft hij om 24 uur nog een voeding gehad en daarna om 5 uur vanochtend. Daarna weer lekker geslapen tot 8.30 uur dus je hoort mij zeker over deze nacht niet klagen.

Wessel komt overdag altijd tussen de 3 en de 4 uur, het lijkt erop dat dit z'n ritme is.

Kolven jullie trouwens ook al of niet? Ik doe dit wel zodat manlief elke dag een flesje kan geven. Zeker nu hij weer hele dagen werken is geniet hij hier enorm van. Wessel lijkt ook geen probleem te hebben met het afwisselend drinken aan de borst en 1x per dag uit een fles. De BV blijft goed gaan.

Ik doe trouwens maar 1 borst per voeding geven. Eerst deed ik er ook 2 en hij viel steeds in slaap tussen de beiden borsten. Nu bied ik hem 1 borst per keer en dat gaat beter.

Ook ik heb geen ervaring met inscheuren. Ik had alleen maar 2 kleine haarscheurtjes in een schaamlip waarbij ze zelfs twijfelden of ze deze wel of niet moesten hechten.

Verder 1 inwendige hechting gehad maar daar heb ik niets van gemerkt.

Die hechtingen in m'n schaamlip vond ik wel zeer vervelend en ik had daar ook last van zodra ik iets te lang had gestaan. Gelukkig zijn deze na zo'n dag of 10 opgelost en sindsdien gaat het veel beter.

ESK, heel veel plezier met jullie wandelingetje vanmiddag en Marchan, wat een leuke foto's weer.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hallo allemaal,

Fijn dat het goed gaat met iedereen!!

Vandaag naar het consultatieburo geweest met Sven. Hij weegt nu 5.950 gr en is ruim 58 cm lang. Dus in 8 weken tijd 2.360 gr en 7 cm gegroeid op 3 weken BV en 5 weken KV. Ook hij slaapt nu redelijk de nachten door en ik ben benieuwd of die dat vannacht ook doet, want hij heeft zijn 1e inentingen gehad.

As donderdag moet ik met hem naar het ziekenhuis (anesthesie) en dan maandag moet hij geopereerd worden. Ik zie daar best wel een beetje tegenop, maar gelukkig gaat mijn moeder mee voor de geestelijke ondersteuning.

Als het een beetje mooi weer wordt dit weekend, gaan we eerst nog even weg met de boot. Dat wordt dan de 1e keer met Sven, ook weer spannend en voor ons een drempel om over heen te stappen.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

@Marchan, wat een leuke foto's! Ik werd helemaal enthousiast en wilde ook zo'n foto van een stoere mannenarm en een lief meiske. Dus gisteren voordat ze in bad ging geprobeerd....tja, niet gelukt. Ze bewoog zo enorm dat mijn man haar goed vast moest houden. Het werd niets met dat gekronkel. Volgende keer na het voeden en badje nog eens proberen.

@Esk, fijn dat het al beter gaat met jou en thomas. Slaap doet wonderen.

@simonja, ooh maar 1x snachts? Dat zit er hier nog niet in. Ze wisseld per nacht, soms om de 2 uur, 3 of 4. Maar gelukkig slaapt ze steeds meteen in na het voeden. Overdag probeer ik nu te rekken zodat er meer dan twee uur tussen voedingen zit. Wat een leuk idee van dat kolven opdat manlief ook kan voeden. Ik weet niet of het wat is voor ons, we zijn een nieuwe garage met werkplaats en gastenverblijf erop aan het bouwen en daar is mijn liefste mee bezig na zijn werk.

@Sandy, is sven de nacht goed doorgekomen? Hij groeit goed, fijn! Heel veel succes in het ziekenhuis!!!

Ik ben een beetje jaloers als ik over mooi zomerweer lees, hier is het de koudste junimaand sinds 40 jaar. Met veel regen, dat maakt alle watervallen wel machtig mooi om te zien. En....omdat ik o zo trots ben, nog een x een foto van merel.

Foto-FPVW3KNG.jpg

Geplaatst

Hoi Ursula

Het is idd wat gekluns zo een foto maar het resultaat is altijd leuk. Wat een plaatje jou kleine meid. En wees maar gerust die van mij kwam vannacht ook om de twee uur. Overdag komt ze nu echt netjes om de 3 3,5 uur maar ''s nachts is heel afwisselend. De ene nacht om de 3 a 4 uur en dan weer om de 2 uur.Ach het hoort erbij denk ik dan maar was het vannacht wel even zat.Jacelyn eet meestal per keer 1 borst en geeft dan ook meestal een beetje terug dus dan zal ze toch echt wel genoeg binnen krijgen.

groetjes

Geplaatst

@ Ursula, wat een schatje! En wat een leuk jurkje! En idd jammer van het weer bij jullie.

@ Sandy, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar het komt vast allemaal goed. Ik waist niet dat ze zo'n ingreep al zo jong deden.

@ Simonja, ik zag in het andere topic dat jij ook zo'n prachtig kereltje had!

Hier zit de tweede doorslaapnacht er op. Om 22.00 gevoed, 23.15 naar bed en om 04.00 weer wakker voor een voeding. Dat geeft me echt energie. Ik had er gister even een hard hoofd in omdat hij de hele avond onrustig en huilerig was, maar het ging dus wel goed. Hopelijk blijft het zo. Vandaag laatste dag van de kraamzorg, dus morgen staan we er alleen voor. Weer een mijlpaal!

Geplaatst

ESK, wat leuk om een foto van Thomas te zien, wat een mooi manneke ook!

Hoe was jullie wandelingetje gisteren als gezin?

Hier is het afgelopen nacht helemaal goed gegaan. Wessel heeft om 24.00 uur een voeding gehad en daarna kwam hij pas om 06.30 uur. Wij worden dus wel een beetje verwend door onze kleine man maar let maar op, er komt binnenkort een nacht dat hij ons ook flink wakker gaat houden, dat kan toch niet anders....

Marchan, bij mij is het hetzelfde. Wessel drinkt ook één borst en geeft daarna ook een beetje terug dus ook ik ga er dan vanuit dat hij genoeg heeft gehad.

Dames, genieten jullie ook zo van dit prachtige weer? Ik kon tijdens mijn zwangerschap bijna niets doen door m'n bekkeninstabiliteit. Gelukkig zijn die klachten helemaal verdwenen sinds de geboorte van Wessel. Ik ben nu zo goed op de been dat ik heerlijk met hem kan wandelen en daar geniet ik enorm van.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Meiden,

Zoë krijgt om 22.00 haar laatste voeding en dan komt ze de ene keer om 3 uur en de andere keer om 5 uur en daarna slaapt ze ook weer tot 9 uur half 10. dus wij klagen niet!

wij genieten ook zo van het mooie weer mijn man is ook lekker vrij en we zijn al lekker aan het wandelen geweest ik geniet daar ook zo ernorm van.

ik voel me verder ook weer helemaal goed en ik pas ook al in veel van mijn normale kleding!! nog 4 kilo eraf dan zit ik weer op mijn oude gewicht.

hoe gaat dat bij jullie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden