Ga naar inhoud

Wachten op uitslag chromosomenonderzoek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal!

Ook wij zijn ook in afwachting op het chromosomenonderzoek, nouja ik moet me maandag laten prikken. Het word gedaan in het AMC. Bij wie nog meer?

M'n vriendin krijgt in de tussentijd nog een waterecho om te kijken of bij haar alles goed is.

Wij zitten ook erg te twijfelen over belgie, aangezien we daar toch veel positieve verhalen over lezen.

Soms zelfs dat er in nederland 0,0 zaadjes worden gevonden en daar ineens 6000.

Heeft allemaal met de onderzoeksmethode te maken.

We moeten ons er nog verder in verdiepen over hoe het financieel allemaal geregeld kan worden. Want als je ICSI-TESE eerst moet voorschieten is dat niet te doen ben ik bang.

Dit is voor ons helaas nog de enige mogelijkheid, daarom willen we ook graag naar belgie omdat alles daar op 1 dag gebeurd en er dus gebruik word gemaakt van verse zaadjes waardoor de kans op zwangerschap weer groter is.

Wat denken jullie hierover?

Groetjes en succes allemaal! Ennuh... blijven hopen want hoop doet leven(al weet ik dat het soms heel moeilijk kan zijn om nog hoop te hebben)

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Stefan,

Wij zijn ook naar België gegaan nadat we alle vooronderzoeken in Nijmegen hebben gehad.

Groot voordeel van België is dat ze veel verder zijn met technieken en daardoor goede resultaten behalen. Nog een zeer groot pluspunt vind ik inderdaad dat ze op de dag dat bij mij de eicellen geprikt worden, ze als er geen zaad wordt gevonden een acute PESA/TESE doen bij mijn vriend zodat er met vers zaad gewerkt wordt.

Dit doen ze volgens mij in Nederland bijna nooit...

In ieder geval zou je in België na kunnen gaan wat de prijzen overal zijn. Brussel is geloof ik weer een stuk duurder als bijv. Gent. Je kunt ook vooraf de rekening vragen en deze opsturen naar je verzekering zodat je het geld al hebt als je gaat beginnen. De verzekering vergoed een vast gedeelte voor de behandeling nl. €1533,- voor de ICSI en €1396,- voor de TESE. Ik zou wel eerst toestemming vragen bij je verzekering omdat ze anders moeilijk kunnen gaan doen.

Wat het in België dan meer kost zul je zelf bij moeten betalen.

Ik moet zeggen dat wij genoodzaakt waren naar Brussel te gaan omdat wij ook nog PGD erbij doen en TESE/ICSI/PGD is in Nederland niet mogelijk is, maar ik ben er toch wel heel blij mee. Erg kundige mensen en alles wordt grondig onderzocht voordat we gaan starten!

Als jullie financieel in de mogelijkheid zijn om naar België te gaan zou ik dit zeker aanraden!

Zitten jullie nu in het AMC? In Nijmegen doen ze namelijk ook TESE/ICSI en verder alle vooronderzoeken. Volgens mij is in Nijmegen ook veel minder wachttijd als in het AMC.

Succes!!

Groetjes Miekske

Geplaatst

Oja ik heb trouwens nog goed nieuws!

Ik heb gisteren te horen gekregen dat de genetische testen voor de PGD zo goed als klaar zijn! Terwijl ons in juli gezegd is rekening te houden met 6 maanden!!!

Nu moeten we alleen nog wachten op een DNA rapport van de moeder van mijn vriend die dezelfde ziekte heeft. Dit willen ze perse hebben en dat duurt nog ongeveer 8 weken...

Maar als ze die binnen hebben kunnen we beginnen met de behandeling!

We hebben 4 oktober een nieuwe afspraak in Brussel dus ik ga ervan uit dat ik dan mag gaan beginnen met stimuleren. Krijg een lang protocol dus tegen de tijd van de eicel pick-up is dat rapport wel binnen.

Ik ga er dus gewoon van uit dat ik in oktober mag beginnen!!!!

Kom maar op! ;-)

Liefs Miekske

Geplaatst

@ Shanti Wat fijn voor je dat je de brief eindelijk binnen hebt! Fijn dat je nu weet naar welke datum je toe kan leven. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor je! Voor ons is het nog dik een maand en we gaan van tevoren nog op vakantie, dus dat begint al op te schieten en het is toch redelijk snel gegaan ook tot nu toe. Succes met wachten meis en we houden ondertussen contact!

@ Miekske Ook al zulk goed nieuws!! Dat zou toch helemaal super zijn als je in oktober al zou kunnen gaan beginnen! Daar had je nooit op durven hopen volgens mij :-) Heeft de moeder van je vriend daar bloed voor moeten laten prikken voor dat onderzoek? Hoe vond ze dat dat jullie dat aan haar vroegen?

@ Stefan Welkom op dit forum en wat leuk dat er een man reageert! Ik kan je helaas niets over Belgie vertellen, maar wij gaan dus ook naar het Radboud in Nijmegen en wat ik ervan lees is daar de wachtlijst inderdaad veel korter, dus als Belgie toch geen optie voor jullie zou zijn ivm de financien dan is dat misschien wel een betere keuze dan het AMC. Ze werken in Nederland inderdaad vrijwel nooit met 'vers zaad', dus als jullie daar toch voor willen gaan, dan zul je naar Belgie moeten. In Dusseldorf zijn er ook veel kortere wachtlijsten, maar dan zit je weer met de vergoedingen in het buitenland en volgens mij vriezen ze daar ook eerst in na de TESE. Succes de komende periode met alle mogelijkheden afwegen en het wachten. Hopelijk biedt het forum jullie ook wat steun.

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hoi allemaal!

Even een update hier, want ik heb namelijk contact opgenomen met Dusseldorf en dr. Scholtes stuurde ons vrijwel meteen daarna een e-mail. De donoren daar zijn inderdaad niet-anoniem! Het systeem is vergelijkbaar met die in Nederland! Dat was echt super om te horen, want wij vinden dat heel belangrijk en de wachtlijst daar is veeeel korter dan in Nederland (behalve Geertgen dan). Wij hebben nu dus twee goede opties als de TESE zou mislukken: Duitsland of Geertgen. Wederkerigheid vinden wij nog steeds een mooi idee, maar wij hebben het er laatst wel over gehad dat we het misschien toch te ingewikkeld vinden worden voor onze kinderen (als we die mogen krijgen): Biologisch gezien een andere vader en misschien ook nog ergens half broers/zussen. Bovendien zou ik dan ook veel meer heftige behandelingen moeten ondergaan. Plus vond ik het gewoon echt niet zo prettig hoe ik werd behandeld aan de telefoon, ze hebben me ook niet volledig geinformeerd over de mogelijkheden bij hun kliniek. Pff.. moeilijk dus, maar we hebben gelukkig nog even de tijd om alles goed op een rijtje te zetten en misschien is het zelfs niet eens nodig als er een wonder gebeurd bij de TESE..

Daar vroeg dr. Scholtes trouwens ook nog naar, ik had namelijk verteld dat we weinig hoop hadden dat er iets gevonden zal worden met de TESE en hij vroeg waarom, omdat zij dat al 14 jaar met veel succes doen. Ik heb hem net weer terug gemaild en onze geschiedenis uitgelegd. Ik heb ook gevraagd of hij denkt dat wij bij hun in de kliniek meer kans zouden hebben op een succesvolle afloop. Natuurlijk kan hij dat waarschijnlijk niet zeggen, of zegt hij dat het wel zo is omdat ze dan weer 'klanten' hebben voor hun kliniek, maar ik wilde toch graag weten wat hij erop te zeggen heeft en miischien heeft hij wel hele goede argumenten :)

Soo, dat moest ik toch even kwijt hoor!

Liefs,

Jose.

Geplaatst

Hoi Jose,

Goed dat je bij meerdere instellingen oriënteerd! Hebben wij ook gedaan zodat we in ieder geval een back-up plan hebben mocht de TESE en/of ICSI mislukken.

Toch ben ik juist heel positief en weet ik bijna zeker dat het gaat lukken met een TESE en misschien is het zelfs wel helemaal niet nodig! Heb erg veel vertrouwen in Brussel waar ze erg goede technieken hebben wat betreft zaadwinning e.d. In Brussel waren ze ook erg positief.

Zo denk ik dat Dusseldorf ook een goede keuze zou zijn.. Wat dat betreft loopt Nederland zo achter. Ook de korte wachttijden zijn geweldig en heel fijn dat je zo rechtstreeks contact met de arts kan hebben! Vind het zo irritant dat je gewoon nooit een arts kunt spreken als je tussendoor vragen hebt of iets wil doorgeven. Je moet dan een belafspraak maken wat weer 2 tot 3 weken duurt..pffff

Maar goed, je moet doen waar jullie je goed bij voelen dat is het belangrijkste.

Ja wij hebben gewoon aan de moeder van mijn vriend gevraagd of ze bloed wil prikken vanwege erfelijkheidsonderzoek voor als we in de toekomst kinderen willen.

Meer hebben we er niet over gezegd omdat we eigenlijk bijna geen contact meer met haar hebben vanwege dingen die in het verleden zijn gebeurd..

Vond het wel moeilijk om te vragen want eigenlijk willen we ook helemaal geen contact meer maar ja, het was toch echt noodzakelijk voor de PGD testen!

Hier wilde ze wel aan meewerken (gelukkig) dus ze heeft bloed laten prikken in het ziekenhuis en dat is vanuit daar opgestuurd.

Ja het gaat dus lekker snel nu en dat had ik idd nooit verwacht! Ik kreeg gisteren ook nog te horen dat ze in het Genetisch Centrum een spoedaanvraag willen doen zodat we de uitslag van het bloed van zijn moeder al binnen 1-3 weken hebben in plaats van 8 weken! Helemaal super dus! Ben zo blij!

Als we 4 oktober dus de afspraak in Brussel hebben is alles afgerond dus kunnen we beginnen!

Liefs Miekske

Geplaatst

@ miekske > wat super dat je binnen een week of 3 de uitslagen weet! Spannend 4 oktober!!

@ Jose > inderdaad raar zoals je bij Geertgen bent behandeld aan de telefoon. Receptioniste had vast der dag niet.. :( Maar wat goed dat ze in Dusseldorf ook aan niet anoniemdonorschap (?) doen. Mijn man staat er in eerste instantie niet voor open, ik wel. Maar Duitsland zou mij dan meer trekken dan Nederland. Niet om de wachtlijsten hoor, meer omdat het dan niet anoniem is en ook een grote afstand zeg maar. Voelt iets verder weg!

Maar laten we er met z'n allen vooral van uit gaan dat het goed komt met de tese :):)

Geplaatst

Hallo allemaal!

Goed om te lezen dat iedereen toch hoop heeft! Hoop doet leven zeg ik altijd!

Laat het dan een mooi jong leventje zijn :D

@miekske: Wat goed zeg dat het bloed zo snel getest kan worden.. wij zijn sowieso nog aan het wachten tot December op de uitslag helaas. We hopen natuurlijk stiekem dat het eerder is maar is waarschijnlijk valse hoop ;)

@Jose. Wij hebben gekozen voor Dusseldorf. Belgie is voor ons niet haalbaar financieel en we lezen een hoop goede verhalen over Dusseldorf. 8 Okteber hebben we ons intake gesprek en word er gelijk een sperma onderzoek doen, misschien dat ze daar wel wat vinden ;-)

Erg spannend dus allemaal maar we hebben er weer zin in! En dat was even geleden wel anders.

Mocht het allemaal niet lukken waar ik eigenlijk nog helemaal niet aan wil denken staan we allebei wel open voor KID. Je maakt de zwangerschap toch samen mee, en ik merk dat ik ook van kinderen kan houden die niet 100% van mij zijn, dus waarom dan niet?!

Ik laat 8 oktober weten hoe het is geweest. We gaan duimen dat er gewoon zaad word gevonden zodat TESE niet nodig is.

Groetjes Stefan

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry dat ik even inbreek! Ik was mij net aan het aanmelden bij het forum van Tese (heb ik ook gedaan) en toen begon ik dit topic te lezen. Wat een herkenbare verhalen allemaal! Alle frustraties en onzekerheden en ook vooral het wachten op die chromosomenuitslag....wij hebben afgelopen vrijdag met enorm veel omhalen eindelijk de uitslag zelf gefaxt gekregen omdat niemand verantwoordelijkheid wilde nemen en jawel de uitslag was goed....

Ws. zullen wij in januari onze eerste ICSI hebben met een acute TESE als er niet genoeg zaadjes zijn gevonden, de afgelopen keer hebben ze namelijk wonder boven wonder in Nijmegen toch nog 2 goeie zaadjes gevonden. We waren zo blij....

Wat ik vooral erg grappig vond was de handtekening van Jose; ik lees namelijk dat jij ook in Nijmegen zit en gefrustreerd raakte dat je maar niks hoorde over een afspraak. Dit hadden wij exact hetzelfde en uiteindelijk kregen we een afspraak opgestuurd. Deze afspraak is later geannuleerd omdat we veel eerder mochten komen (26juli) aangezien een ander stel de afspraak had gecanceld. Maar onze eerste afspraak stond gepland op 11 oktober, grote kans dus dat jullie op onze geannuleerde afspraak zijn gezet:biggrin:

Succes met de spanning van de chromosomenuitslag, ik weet precies hoe je je voelt; er hangt een donkere wolk boven je en je weet dat het ieder moment kan gaan onweren of de zon kan gaan stralen!

Geplaatst

Hi ladies,

@ Miekske, wat een fijn berichtje.. Gelukkig zijn ze al klaar voor jullie ;) Al dat wachten is zoooo stressopbouwend.. Hoe sneller ze kunnen beginnen, hoe beter toch? Houd ons op de hoogte :D

@ Stefan, leuk dat je hier ook meepraat :) ik had alleen begrepen dat je in Dusseldorf ook alles moet voorschieten of is dat niet meer zo?

Veel succes en geluk voor 8 oktober! Hoop dat ze heel veel goede en bruikbare cellen vinden!!

@ Jose, wat fijn dat je zo vlot al je informatie binnenkrijgt. Het is ook wel makkelijker kiezen als je meer over de instanties weet en meer feeling bij 1 van ze krijgt.

@ Amy, welkom :) leuk dat je hier ook meeschrijft/typt :P.. Gelukkig was het chromosomenonderzoek positief en nog beter dat jullie al een datum voor de tese hebben! Voor jullie ook heel veel succes!

Over ons.. ik heb een afspraakje bij een acupuncturist gemaakt voor mn hubby en mezelf voor a.s. maandag en vanaf dan zullen we ook wekelijks (proberen) langs te gaan. Ik heb er zulke positieve verhalen over gelezen dat ik het zeker wil proberen.

Geplaatst

Hallo lieve mensen!

@ Miekske Wat super dat het allemaal ineens de goede kant op gaat bij jullie! Moeder heeft bloed laten prikken, de uitslag komt waarschijnlijk ook al veel eerder dan je had kunnen denken en de behandelingen kunnen binnekort waarschijnlijk al van start gaan! Dat is nog eens fijn om zo'n positief verhaal te lezen! Ik ga je ervaringen als je die hier met ons wilt delen zeker volgen!! Hopelijk blijven jullie in deze positieve omhoogwaardse spiraal!

@ Rosaly Ik lees bij je handtekening dat ze bij jullie een directe TESE gaan doen! Dan werken ze toch met vers zaad he? Dan krijg jij dus als het goed is meteen een ICSI behandeling. Moet je binnekort met stimulatie gaan beginnen dan? Dat zou ook al weer goed nieuws zijn, want volgens mij hebben ze dan erg veel hoop dat er iets gevonden wordt bij jullie en je hebt meer kans dat de ICSI slaagt met vers zaad! Ik hoop niet dat ik nu iets stoms zeg.. Ik wens jullie heel veel succes!

@ Stefan Wat goed en leuk dat je zo positief ingesteld bent! Dat is alleen maar goed voor de kansen denk ik! Interessant dat jullie voor dusseldorf hebben gekozen.. Zou je inderdaad wat meer kunnen vertellen over de financiele situatie daar? Krijgen jullie alles vergoed bijvoorbeeld? Moet je vantevoren het bedrag voorschieten? Wij hebben 11 oktober de intake in Nijmegen en dan gaan ze ook weer het sperma onderzoeken. Volgens dr. Scholtes in Dusseldorf zijn daar de technieken ook beter

@ Amy81 Wat goed dat ze in Nijmegen wel zaadjes hebben gevonden! Ik hoop voor jullie dat het in januari allemaal heel spoedig mag gaan! Wat grappig dat jullie eigenlijk 11 oktober moesten komen! Dat was niet alleen fijn voor jullie dat jullie eerder konden komen, maar dus ook voor ons! Konden wij mooi op jullie plekje :-) Maar moeten jullie zo lang wachten voor ze eindelijk met de ICSI gaan beginnen? Ik zat even te rekenen en dat zijn gewoon 6 maanden! Zijn de wachtlijsten in Nijmegen zo erg aan het toenemen? Wij mogen volgende week vrijdag bellen of de uitslag van het chromosomenonderzoek er al is, maar ik denk dat het na onze vakantie wordt (begin oktober).

@ Shanti Wat goed dat je naar een acupuncturist gaat! Daar zijn inderdaad heel veel succesverhalen over te vinden en er zijn zelfs hele wetenschappelijke studies naar gedaan waaruit bleek dat het effect kan hebben bij vruchtbaarheidsbehandelingen! En.. baat het niet dan schaat het niet. Je kan het dus altijd proberen. Ik wil dat misschien ook gaan doen als we eenmaal met de behandelingen gaan beginnen.

@ all Dusseldorf gaat voor mij steeds aantrekkelijker klinken en ook mijn vriend zou er wel voor open staan om daar naar toe te gaan, dus mijn volgende stap is bij onze zorgverzekeraars navragen hoe het zit met eventuele vergoedingen. Maar we willen sowieso de intake in Nijmegen eerst gaan doen. Kijken wat ze daar zeggen.

Liefs,

Jose.

Geplaatst

@ José > inderdaad een directe tese.. Ze gaan eerst een rietje ontdooien met ingevroren zaad van voor de chemo's. Als dat niet te gebruiken is, wordt er een directe tese gedaan. Ik moet hoe dan ook eerst gestimuleerd worden voor het rietje, dus vandaar dat ze een directe tese durven te doen. Ik krijg wel het idee dat ze ervan uitgaan dat het allemaal goed gaat..

Wel slim dat jullie in ieder geval naar Nijmegen gaan. In mei was de wachtlijst nog 3 tot 4 maanden, mits alle onderzoeksuitslagen bekend zijn. Jullie hebben tegen de 11e oktober ook alle uitslagen van chromosomen ed al binnen toch.. Dat scheelt vast. Dan geldt de 3/4 maanden volgens mij!

@Shan > las dat je naar de accupuncurist gaat.. Had eigenlijk nog geen één van die succesverhalen gehoord. Wat heeft het voor invloed dan?? En moet je met je man of kan het ook alleen??

@ Amy > spannend.. in januari starten! Maar het zou wel super zijn als er geen tese gedaan hoeft te worden. Gaan ze niet eerst voor een Pesa als er wel zaad gevonden is??

Wij mogen toch eerder naar Nijmegen. Moesten volgende week maar er was pas 30 september plek. Nu had ik nog een keer gebeld om te vragen of dat geen kwaad kon (met oog op andere wachtlijsten, prikinstructie ed), en nu kunnen we volgende week donderdag al terecht!!

We hebben vorige week donderdag te horen gekregen dat we aangemeld worden voor de prikinstructie, één van jullie een idee hoe lang het dan duurt voordat je de afspraak krijgt thuisgestuurd??

Lfs

Geplaatst

Hoi Jose,

We hebben 8 oktober het intake gesprek dus dan zullen we wel alles horen.

Voor de Tese krijg ik nu formulieren thuis gestuurd die ik moet invullen en dan krijg ik te horen wat ik vergoed krijg.

Of we het voor moeten schieten weet ik dus ook nog niet. Zodra ik meer weet laten we het horen!

Groetjes Stefan

Geplaatst

Rosaly, we zitten een beetje in hetzelfde schuitje lees ik! Wij krijgen nu ook papieren toegestuurd voor de prikinstructies! Jullie gaan ook voor een directe tese dus gecombineerd met ICSI? Spannend he, ik had gisteren de belafspraak met de gyneacoloog hierover! Bij de weg, er wordt geen pesa gedaan bij mijn vriend omdat de testikels te klein zijn, mogelijk is dat ook de reden van de zeer slechte zaadkwaliteit. En bij jullie zijn er ook zaadjes gevonden of helemaal niet, omdat ze toch voor een acute tese kiezen?

Jose, in principe is de wachttijd voor een Tese in Nijmegen 5 tot 6 maanden. Wij zouden deze wachttijd omzeilen omdat wij voor een acute tese gaan. Wij hebben er alleen zelf voor gekozen om pas in januari te starten met alles omdat we volgende week trouwen en we vrijgezellenfeestjes, bruiloft en huwelijkreis in het vooruitzicht hebben en we dan dus niet de 'leefregels' van 72 dagen goed kunnen volgen. Hier gaan we mee beginnen na de huwelijkreis en dan ga ik mij ook aanmelden bij nijmegen om ingepland te worden voor januari. Zo spannend allemaal meiden. Begrijp ik het goed Jose, dat jullie ook openstaan voor KID? En dan via Duitsland?!

Voor nu een fijne dag!

Geplaatst

Hoi Amy,

Een acute Tese?? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat alles op dezelfde dag gebeurd neem ik aan???

Groetjes Stefan

Geplaatst

Hoi Rosaly,

Op deze site bij Alternatieve Geneeswijzen kun je ook lezen over vele positieve reacties van acupunctuur.

Het is voor man en vrouw goed.. het kan de zaadcellen verbeteren en vermeerderen en de cyclus regelmatig houden.

http://www.acupuncturist.nl/

Hier kun je ook veel informatie verkrijgen over onvruchtbaarheid etc.

Mijn man wordt nu alleen geprikt, bij mij hoefde het nog niet zei de acupuncturist tegen ons.

Geplaatst

Hai Stefan,

Een acute Tese houdt idd in wat jij zegt: terwijl ik de punctie krijg moet mijn vriend die dag in het lab een potje vullen; als er weer 2 zaadjes gevonden worden, zoals vorige keer, dan moet hij direct onder het mes want twee zaadjes is niet genoeg voor een ICSI, dan moet je er 10 tot 15 hebben.

Wij komen niet voor een diagnostische tese in aanmerking omdat ze er vrij zeker van zijn dat er zaadjes zijn. Anders zouden zij mij nog niet vol hormonen stoppen.

Jullie hebben 8 oktober de afspraak lees ik, zijn jullie doorverwezen vanuit een plaatselijk ziekenhuis? Nijmegen is echt een verademing vind ik, ze weten tenminste waar ze het over hebben én ze hebben echt betere apparatuur om goeie zaadjes te vinden!

Groetjes, Amy

Geplaatst

Hoi Amy,

Oke is wist niet dat ze dat in Nederland ook deden.

8 okteber hebben wij inderdaad de intake in Dulleldorf.

Hopelijk vinden ze dan ook een paar zaadjes zodat ze bij mij ook een acute TESE kunnen doen. Dit vinden wij prettiger omdat de kans op becruchting groter is dan wanneer ze ingevroren spul gebruiken.

Jammer dat het allemaal nog zo lang duurt.

Ook moeten we nog wachten op het chromosomen onderzoek. Hopelijk zijn ze daar ook een beetje sneller mee.

Nouja we hebben lekker afleiding deze week want we gaan vrijdag trouwen!! :D:D:D

Groetjes Stefan

Geplaatst

Hai Stefan, dan kunnen we handjes schudden want wij gaan volgende week trouwen, zo spannend....:cry2: Er vertrouwen in dat alles goed geregeld is? En nu loslaten en genieten he, dat is het moeilijkste!

Waarom kiezen jullie voor Dusseldorf?

Het is zo frustrerend om te moeten wachten op al die uitslagen; de kans dat er daadwerkelijk een chromosoomafwijking gevonden wordt is 5% dus laat je niet gek maken, hou vertrouwen en geniet vooral van je trouwerij!!!

Groetjes, Amy

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nieuw hier huh.gif... Vorige week uitslag gekregen van fertiliteitsonderzoek in het UMCG.. graag jullie mening.

Eisprong annalyse was goed, maar bij manlief is geen zaad gevonden..., nou word er pas over 3 maand weer een semenanalyse gedaan en in tussentijd een chromosomenonderzoek en in november krijgt ie een echo. Manlief blijft positief en zegt; we weten jah nog niets, maar bij mij stort het allemaal ff in. Nog wel kunnen vragen of als er een oorzaak gevonden word of er zit de volgende keer wel wat in wat de opties zijn. Enige wat ze zei was reken niet op IUI maar eerder icsi of ivf..

Hoop echt dat er een oplosbare oorzaak te vinden is voor deze uitslag, maar zijn er mensen die de eerste keer niets hadden en bij de 2e semenannalyse wel iets.

M'n broertje word na hopelijk positieve punctie doorgestuurd naar Gent dus ik krijg het benauwt...

Anoniempje

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ik ben even een tijdje niet meer op het forum geweest, want ik was even in de war! Ik was ineens overtijd, terwijl ik altijd een heel regelmatige cyclus heb. Wel zwangerschapstesten gedaan en die gaven negatief aan. Maar omdat ik op een gegeven moment al meer dan een week overtijd was, begon ik toch te hopen. Je hoort namelijk wel eens vaker dat testen in het begin negatief aangeven en later toch positief. Maar helaas ben ik gisteren dan toch gaan menstrueren.. Ook al was het hopen tegen beter weten in, ga je toch hopen op een wonder! Mijn vriend begon er op een gegeven moment zelfs in te geloven.. Maar goed, back to earth maar weer!

@ Stefan Hopelijk hebben jullie een heel fijne bruiloft gehad! Spannend hoor. Wij gaan volgend jaar april trouwen. Bedankt dat je me wil infomeren als je meer weet over de vergoedingen in Dusseldorf!

@ all Ik heb zelf in de wetenschap gewerkt en acupunctuur is inderdaad positief gebleken bij fertiliteitsbehandelingen! Zeker doen dus!

@ Anoniempje Welkom. Helaas moet je je hier bij ons aansluiten. Ik weet nog goed hoe ik me voelde in het begin. Je wereld stort even in.. Later besef je dat er nog vele wegen te bewandelen zijn en dat het einde niet meteen bereikt is, maar zwaar zal het zeker zijn. Als het goed is gaan ze nog verder kijken bij je vriend wat de oorzaak zou kunnen zijn. Meestal maken ze een echo van het scrotum en doen ze een bloedonderzoek om te kijken hoe het met zijn hormoonhuishouding is. Op basis daarvan kunnen ze wat meer zeggen over de oorzaken en de behandelingen die jullie moeten ondergaan. Het kan echter wel degelijk dat het semenonderzoek de volgende keer beter uitpakt. Allerlei dingen kunnen een grote invloed hebben: een flinke griep/medicatie/alcohol/nicotine/te vaak warme baden/te strak ondergoed etc. Wel goed dat ze meteen een chromosomenonderzoek doen, want dat duurt lang en als je dan straks de eerste onderzoeken gehad hebt en je moet door voor specialitische behandelingen zoals een PESA/MESA/TESE met ICSI dan heb je die resultaten maar vast binnen en je weet meteen of het (g)een genetische afwijking betreft waardoor er geen semen wordt gevonden. Sterkte en lucht je hart hier gerust als je behoefte hebt!

O, ja, die laatste zin over je broertje kon ik niet helemaal plaatsen?!? Wat bedoelde je daar precies mee?

Ik moet nu opschieten, want ik moet weg!

Tot schrijfs weer lieve mensen!

Jose.

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ik wilde even laten weten dat ik de komende tijd even niet hier zal schrijven, want wij gaan lekker op vakantie! Ik moet zo nog even werken en dan alles in de koffers gooien en morgenvroeg vertrekken we dan! Morgen krijgen we als het goed is nog wel een telefoontje van ons streekziekenhuis, want misschien is de uitslag van het chromosomenonderzoek inmiddels binnen.. maar dat was niet zeker. Ik ben erg benieuwd! Toch wel een beetje zenuwachtig ook.. Maar goed, morgen zullen we wel zien wat ze ons te vertellen hebben.

@ Amy Jij ging deze week trouwen toch? Super leuk hoor! Ik hoop dat je een hele mooie dag hebt (gehad)!!

Tot schrijfs mensen..

Liefs,

Jose.

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi allemaal!

Inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik,maar ook andere mensen,iets hebben laten horen op dit onderwerp op het forum.Wij zijn inmiddels terug van een heerlijke vakantie.Wij hebben een fijne tijd gehad op vakantie,maar ook weer het nodige voor onze kiezen gekregen.Op de heenreis naar ons vakantieadres zijn wij gebeld over de uitslag van het chromosomenonderzoek bij mijn vriend.Het is gebleken dat hij drager is van cf en nu heb ik inmiddels bloed moeten laten prikken om te kunnen onderzoeken of ik wel dan niet ook drager ben.Helaas geldt de titel van dit onderwerp op het forum voor ons dus nog steeds voor ons.We moeten nu weer drie maanden wachten op de uitslag van dit onderzoek bij mij.Volgende week maandag gaan we wel gewoon naar de intake in nijmegen om te horen wat zij te zeggen hebben.Hoe gaat het verder met jullie allemaal?Ik hoop weer wat berichten van jullie te lezen binnenkort!

Liefs Jose

Geplaatst

@Jose; wat een schrik lijkt me die uitslag! Je weet dat het kan, maar als het werkelijk wordt is het heel vervelend! Hopelijk is jouw bloed verder oke, zodat jullie toch verder kunnen. Succes met wachten en ik duim voor een goede uitslag!

Geplaatst

Hoi Poezebeest!

Ja het moest weer even een plekje krijgen toen we het hadden gehoord. Natuurlijk is er geen directe consequentie voor mijn vriend, hij is alleen drager, maar hoe het zit met het verband met de vruchtbaarheid weten we niet zo goed. We hebben wel op internet gevonden dat mannen met vruchtbaarheidsproblemen vaak wel drager zijn, maar het verband is niet heel duidelijk volgens mij. Ook moeten we het binnenkort aan zijn broers vertellen, want zij kunnen ook drager zijn en het is toch belangrijk om hunzelf en evt. hun partner te laten onderzoeken. Je wilt niet op je geweten hebben dat wanneer je niets hebt veteld, zij een kindje zouden krijgen met cf.

Hoe gaat het met jou inmiddels?

Zijn er mensen hier op het forum die inmiddels meer ervaring hebben met dragerschap cf?

Liefs,

Jose.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden