Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden!

Ik heb net zitten zoeken naar een forumonderwerp over vitamines voor mannen. Ik weet dat er hier al discussies zijn geweest over welke vitamines goed zouden kunnen zijn voor de verbetering van de zaadkwaliteit van de man.

Ik kan het alleen niet meer vinden.... Dus bij deze een nieuwe discussie: wat slikken jullie mannen ter bevordering van de zaadkwaliteit?

Met groet!

IVFSH

Geplaatst

Die van mij helemaal niks, die is daar te eigenwijs voor.

Ik heb laatst ook iets gelezen hierover.

Dit is een nieuw medcijn, er stond op het forum een eigensamenstelling hiervan.

Geplaatst

Die van mij wilde eerst ook niks. Vond dat allemaal onzin. Toen ben ik behoorlijk boos geworden. Ik spuit mezelf vol met rommel omdat zíjn zaad niet goed is. Ik zal hem nooit iets verwijten, maar vond (en vind) wel dat wát hij er dan evt. aan kon doen, hij dan ook wel moest doen. Sindsdien slikt hij dus braaf wat ik voor hem klaarzet ;-)

Er is idd al veel over geschreven, ook ivm koorts / voeding. Zal even wat threads opzoeken:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8583

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=7116

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8817

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=7776

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=7709

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8252

Geplaatst

Hoi Henne,

een wonder, hij wil best wat gaan slikken, zolang het maar vitamines zijn en geen medicijnen. Ik zal er eens induiken en ook eens wat gaan klaarzetten voor hem.

Geplaatst

Hi Henne,

Dank je! Mijn zoekkwaliteiten zijn overduidelijk niet goed :-)

We gaan het ook eens proberen met de vitamines voor hem: baat het niet....

Dank je en groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Ik heb alle onderwerpen eens even goed doorgelezen en manlief gaat inderdaad ook aan de vitaminen. Eens kijken wat we hier allemaal kunnen krijgen, maar foliumzuur, vit C en omega 3 is in elk geval geen probleem. Zink/Selenium ga ik eens naar op zoek.

Dank voor alle tips! We zullen in augustus zien of het ietsje heeft geholpen.

Geplaatst

Mijn man slikt zink, selenium, foliumzuur en vit C.

Is misschien onzin maar bij hem werkt het en scheelt het miljoenen type A zaadcellen dus in ons geval werkt het perfect!

Baat het niet, schaadt het niet toch?

xxx

Geplaatst

mijn man heeft alle pillen geslikt die ik hem mee nam

oa vit b complex

zink

multi vitamine

verder geloof ik niet maar weet dit niet meer zeker, ben zo lekker vergeetachtig

• 2 weken later...
Gast mereltje
Geplaatst

Flixar kan wat ons betreft naar de prullenbak :(

Geplaatst

@ Norwegian sky,

Toevallig heb ik deze week gevraagd of dit grote verschil door de vitaminen kan komen maar het verschil is wel iets te groot.

Het lijkt er meer op dat mijn man vorig jaar een infectie onder de leden heeft gehad waardoor de kwaliteit ernstig was verminderd.

Nu is dat aan het herstellen en dat zien we duidelijk terug aan de aantallen maar helaas nog steeds niet zwanger :-(

Nu werken mijn eitjes blijkbaar niet mee....

Het is ook altijd wat he??

Liefs,

Geplaatst

Hoi hoi,

Mijn man heeft in de ICSI pogingen die wij hebben gedaan Creatine gedronken (gemengd door sinaasappelsap heen). En zijn zaadkwaliteit verbeterde goed (ook zijn eetlust, je krijgt er honger van...). Ik heb hier de pot nog staan...

Succes.

Groetjes, Emma

• 4 weken later...
Geplaatst

Hey,

wij hebben ook veel behandelingen achter de rug vanwege slechte zaadkwaliteit. Toen werden wij geinformeerd over tomaten, klinkt echt stom en we hebben er enorm om gelachen. Maar mijn man is dagelijks meer tomaten gaan eten en sap gaan drinken. Het duurt ongeveer 3 maanden voordat het merkbaar zou zijn in het zaad. We hebben eind maart de laatste behandeling gehad en toen ben ik half april ongesteld geworden helaas.

Nu in juli de IVF ronde en het zaad was super goed...met als resultaat..een positieve test.

Ik zeg, gewoon doen. Mijn man is gelukkig heel bereid om alles te doen en te helpen. wij ondergaan dit echt samen, hij vindt het vreselijk dat ik alles moet spuiten, snuiven, slikken enz...vanwege zijn zaad. Dus tomaten is het minste wat hij kan doen.

Liefs

Geplaatst

hallo dames

zie hier een reactie van dr. Scholtes uit Dusseldorf op een mail van ons inzake een intake gespek:

Voor de kwaliteit van het sperma is het zinvol om van te voren zink, vit C,E, B6, B12 en vit D3 te nemen, ook omega 3 vetzuur draagt aan optimalere zaadcellen bij

Wij hebben gekozen voor de Multimax van Orthica:

http://www.orthica.nl/index.php?page=5170#

en voor omega 3 capsules (ik gebruik die al ruim een jaar, ook tijdens de zwangerschap en tijdens de behandelingen)

tevens stond er iets op de site van Dusseldorf over Omega 3 vetzuren voor de man:

Omega-3-vetzuren (essentiele vetzuren) zijn belangrijk voor de menselijke stofwisseling. Dat Omega 3 vetzuren de cholesterin- en triglyceride spiegel doen dalen, trombosen en vaatafsluitingen voorkomen en klachten bij reumatische arthtritis verminderen werd reeds aangetoond.

De nieuwste studie ( juli 2009, 150 deelnemers) levert nieuwe gegevens over het belang van Omega 3 vetzuren m.b.t. de spermien kwaliteit. Het spermienmembraan bestaat uit bouwkomponenten van Omega 3 vetzuren. Ze verbeteren de elasticiteit van het spermienmembraan en spelen een belangrijke rol bij een succesvolle bevruchting.Studieresultaten van iraanse wetenschappers tonen aan dat de hoeveelheid Omega 3 vetzuren bij onvruchtbare mannen, zowel in het bloed als ook in het semenplasma opvallend hoger is als bij mannen met beperkte vruchtbaarheid.

Verder speelt de verhouding Omega 6/ Omega 3 vetzuren een belangrijke rol.Onze voedingsgewoonten dragen ertoe bij dat er geen evenwicht meer is tussen deze twee komponenten.

Bij onvruchtbare patienten wordt relatief te veel Omega 6 vetzuur in het bloed en semenplasma gemeten.

Met het oog op deze resultaten is het zinvol om op een voedingspatroon met voldoende Omega 3 vetzuren te letten, wat tot verbetering van de sperma kwaliteit kan leiden.

Dus mijne heren, uw volgende boodschappenlijstje ziet er ongeveer zo uit: vis, walnoten, lijnolie, volkoren produkten, fruit en kaas. Eet smakelijk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden