Ga naar inhoud

Afc (Antrale Follikel telling)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren mij AFC echo geahd. Totaal 5 follikels waarvan 3 de juiste afmeting, de andere te groot. Betekent GEEN IVF bij het UMC! Ik was behoorlijk van de kaart toen ik weg reed daar. Was ook nog alleen omdat vriendlief in het buitenland zit. Ben meteen naar mijn beste vreindinnetje gereden om daar even uit te janken. Maar ik ga volgende week naar dr. S, kijken wat die ervan maakt.Ik geef het nog niet op! Als ik zo lees op het forum is een totaal van 5 waarvan 3 goede toch niet zo slecht voor mijn leeftijd????( vlgd maand 43)

Groetjes

Saskia

Geplaatst

Hoi Saskia,

Ik vind het een vreemd verhaal hoor, dat ze dan niet eens met je willen beginnen. Er zijn hier zat verhalen van vrouwen die zwanger zijn geraakt met 3 of zelfs minder eitjes! Wat belachelijk! Bovendien snap ik het niet, want door het stimuleren met hormonen kunnen er nog follikels bij komen die ze nu nog niet kunnen zien!

Ik zit zelf in het Maasstad/Zuider in Rotterdam (met de TP in het EMC), heb het idee dat ze daar ook niet zo moeilijk doen, ze behandelen in ieder geval tot 45 jaar. Ik weet het niet zeker omdat ik steeds voldoende follikels had, maar je zou eens kunnen informeren, ze hebben in ieder geval geen wachtlijst.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit rotnieuws en succes met je vervolgstappen. Je klint heel strijdlustig, heel goed!!!

Caroline

Geplaatst

Hee Saskia wat ontzettend balen zeg (zacht uitgedrukt) dan heb je een mooi aantal eitjes en laten ze het niet doorgaan. Zelf ben ik van de week 43 geworden, en had de 1e keer 5 eitjes waarvan 3 goed voor punctie (in DD). Wij gaan maandag weer starten en ook dit keer hoop ik er in ieder geval 3 te halen, volgens dr. S mag ik daar blij mee zijn op mijn leeftijd. Alleen hoorde ik gister van de apotheek dat ik de vorige te kleine injecteernaaldjes heb gehad, die gaan niet ver genoeg mijn buik in, nu krijg ik iets langere (oef en ik vond het al heel wat) anders komt de vloeistof niet ver genoeg. Dus stiekum hoop ik dat ik dit keer dan toch nog iets beter gestimuleerd wordt en er nog ietsje pietsje meer eitjes te zien zijn. Of ze zijn gewoon eerder groot, kan natuurlijk ook.

Ik ben benieuwd wat dr. S. er van zegt, volgende week heb je die afspraak toch?

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hoi Caroline en Shanna,

Ja ik vind het ook een raar verhaal. Nu hebben we officieel nog een beleidsafspraak in UMC eind augustus voor alle uitslagen,maar beleid is 7 of minder geen IVF op mijn leeftijd. (Zetten ze ook nog fijntjes in de brief over de echo).Waar ik ook van baal is dat zij dat onderzoek dan niet als eerste doen ip eerst allerlei andere onderzoeken. Ga dat ook aangeven. Vandaag opgepast op dochtertje van vriendinnetje, dierentuin geweest. Doet je nog meer strijvaardig maken, hihi

13 augustus naar dr.S. Wel moeilijk om nou niet alle hoop op hem te gooien, maar een beetje hoop mag wel toch?

Fijn om even met jullie te delen, zeker nu vriendlief er niet is.

Shanna, succes jij weer met de nieuwe start en Caroline ook voor jou veel succes met nadenken over wat te doen.

Groetjes

Saskia

Geplaatst

ik vind het gewoon discriminatie van vrouwen met een lage eicelvoorraad, die zouden ze juist moeten helpen. Waarschijnlijk willen ze op deze manier het slagingspercentage kunstmatig hoog houden.

Veel succes en sterkte met alles

Geplaatst

Hee Saskia ik snap het nog niet helemaal, als je dus bij stimulatie niet meer dan 7 eitjes hebt dan behandelen ze je niet verder? In dusseldorf doen ze dat zeker wel. Bij mij met 5 follikels ging het dus ook gewoon door en zo heb ik al veel meer verhalen gehoord ook nog wel met 3, dus ik zou gewoon voor DD gaan hoor!

Liefs van Shan

Geplaatst

Dank voor jullie berichten, fijn om steun te krijgen!

@ Shanna, er is nog geen stimulatie geweest. Dit is een echo om te zien hoeveel follikels er zijn en om dus in te schatten of IVF een kans zou hebben bij vrouwen vanaf 40 jaar en die eis van 7 telt vanaf 41 jaar.

Liefs

Saskia

Geplaatst

Juist daarom vind ik het zo belachelijk! Ik ging de laatste keer voor een uitgangsecho, is natuurlijk hetzelfde, alleen kijken ze dan globaal ipv echt te tellen en ik had er denk ik een stuk of 4 aan elke kant. UIteindelijk bij de punctie zijn er 13 follikels aangeprikt waar 11 eitjes uitkwamen, dus er zijn er nog een heleboel bijgekomen! Ik snap dit echt niet... Nogmaals: daar is toch juist de stimulatie voor? Heb je het er met ze over gehad? Of ben je klaar met dit ziekenhuis? Zou ik me namelijk ook kunnen voorstellen...

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

ik snap het ook niet. Eind augustus hebben we een beleidsafspraak in UMC dan ga ik dat zeker bespreken. Mocht er in Dusseldorf positiever nieuws uitkomen dan ga ik daar verder met het traject. Elke week telt he op onze leeftijd.

Groetjes

Saskia

Geplaatst

je moet idd. 7 follikels zonder stimuleren hebben om te mogen beginnen.

dit vindt ik ook veel, maar dit is hun beleid. ze selecteren zo wie wel en wie niet.

ik had zoals ik al had geschreven net 7 met de telling. Mocht dus wel beginnen, maar wel in het achterhoofd, dat als er maar 3/4 follikels groeide het ook meteen de laatste poging zou zijn!

Nu na de eerste IVF heb ik met het stimuleren 13 follikels gehad, waarvan er 12 eicellen zijn geoogst.

daar zijn er weer 9 van bevrucht, en 7 daarvan waren toppers.

helaas is de eerste TP mislukt, maar hebben nog wel 5 cryo's. Ik heb gehoord dat de eisen van het invriezen bij het UMC ook hoog zijn, maar dat is denk ik wel terecht.

Wel kreeg ik de indruk dat ze mijn behandeling boven verwachting goed vonden gaan wat betreft de stimulatie en het verdere traject.

weet natuurlijk niet hoe ander dames boven de 40 het vergaat.

wat ik maar even gezegd wil hebben..., dat ik mazzel heb gehad dat ik net de grens heb gehaald. Had ik maar 6 gehad was het ook einde verhaal,

terwijl er nu wel met goed resultaat gestimuleerd ben.

liefs joske

Geplaatst

hoi meiden,

@ Joske, dat is toch een mooi resultaat 13 follikels en 12 eicellen! en nog 5 cryo's. Dat geeft een mens weer hoop.

Moet zeggen dat ik wel klaar ben met het UMC. Jammer van de eis,maar ik heb dat afgesloten en zoek naar alternatieven. Morgenochtend eerste afspraak bij dr S. Ben erg benieuwd. Best wel spannend. Ik heb mij goed voorbereid en een lijst met vragen mee. En mijn beste vriendin, die ook goed in de materie zit en kritische vragen kan stellen:). Ik ben in elk geval blij dat zij mee gaat zolang mijn lief nog in het buitenland zit.

Meiden die al bij dr S lopen: is de kliniek makkelijk te vinden? Ik heb de routebeschrijving van hun site. Net balen dat mijn TomTom stuk is gegaan.

Liefs

Saskia

Geplaatst

Hee Sas succes morgen met het gesprek, fijn dat er iemand meegaat die er ook 'verstand' van heeft.

Het is wel makkelijk te vinden hoor, wij zijn er in één keer naar toe gereden. Het is een klein smal straatje in, dan rij je tegen een slagboom aan van de grote parkeerplaats, daar moet je niet zijn. Je moet het kleine parkeerplaatsje hebben - dat zie je vanzelf, ook met slagboom, je drukt dan op de knop en de slagboom gaat vanzelf open, je hoeft niets te zeggen of zo.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hoi Shan,

we gaan het wel vinden denk ik.

Jij mag zaterdag weer voor een FM? Veel succes!

Groetjes

Sas

Geplaatst

Laat je morgen weten hoe het gegaan is?

Truste voor straks

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag 1ste afspraak gehad bij Dr.S. Fijn gesprek, fijne man.

Goed nieuws. Hij vindt het zeker de moeite waard om een traject in tegaan ondanks mijn 4 follikels, die het UMC te weinig vind, en wat dr S echt onzin vindt. Nog wel een aantal onderzoeken gewenst voor mijn vriend om beter zicht te krijgen op evt(behandelbare) oorzaken van slechtere kwaliteit zaad. Maar zelfs met de kwaliteit zoals het nu is durft hij het aan. Onderzoeken duren natuurlijk weer even, zeker het chromosaal onderzoek. We overwegen dan ook om het allemaal in DD te doen : geen wachtijd en kortere uitslagtijd. Dr. S wil niet wachten tot alle onderzoeken er zijn voordat we starten. As week bel ik mijn AMH waarde aan hem door en horen we verder hoe en wat.

Ik was zo opgelucht van dit bericht. Ik weet ; het zegt nog niets, en leeftijd is een probleem en een hoop geluk heb je nodig. Maar dat deur nog niet definitief dicht is is al fijn!!

Gelijk mijn lief in het verre buitenland gebeld. Dit soort momenten is het altijd extra balen dat hij ver weg zit. Maar nog 2weken en dan is hij weer thuis voor 4wk.

Liefs

Saskia

Geplaatst

Hoi Saskia, ik ben blij dat je een goed gesprek hebt gehad! En dat je door kunt! Ik vond het al zo belachelijk... ben gelukkig niet de enige.

Succes met alles!

Caroline

Geplaatst

Hey Saskia wat een goed nieuws zeg, en wat lekker dat hij meteen al van start wil zeg.

Liefs van Shan

Geplaatst

Hai Saskia,

Ook ik ben in Dld onder behandeling. Eerst ben ik een jaar van het kastje naar de muur gestuurd in NL, uiteindelijk was ik 45 en toen wilde Rotterdam (die vorig jaar van tot en met 45, naar tot 45 jaar behandeling veranderde) mij niet meer helpen. Daardoor ben ik in Dld terecht gekomen (achteraf had ik er gelijk heen moeten gaan, maar ja dat zullen wel meer meiden hier zeggen). Ik heb tot nu toe 3 en 4 follikels gehad, de afgelopen keer zelfs bleef er maar 1 doorgroeien. In NL zouden ze die behandeling dan afblazen, dr. S zei juist...je weet niet hoeveel je de volgende keer zal hebben dus TP gaan gewoon door. Heel veel succes en als je zin hebt om mee te schrijven bij ons topic....45 jaar en voor het eerst....dan ben je van harte welkom. We schrijven daar met meer 40+ers tijdens onze stimulatie en het helpt heel erg om zo over onze gevoelens, twijfels, verdriet etc te "praten".

Liefs

Manouk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden