Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010


Eve

Aanbevolen Berichten

he ivfsh, lekker zo'n weekendje weg...dat het confrontrerend is geweest af en toe, kan ik me goed voorstellen...ook voor jou Bianca...

 

 

 

de reden dat ik zo vroeg opsta is dat ik mijn vriend naar zijn werk moet brengen en dan rij ik meteen door naar het mijne...hij werkt van 7.30 - 16.00 uur en ik ook...ik zet hem dan tegen tien over 7 daar af en rij dan door naar mijn werk...en dan tegen 4 uur pik ik hem weer op...ideaal...en aangezien ik geen ochtendmens ben en echt moeite heb om uit bed te komen, heb ik de wekker extra vroeg staan, zodat ik hem nog een keer kan laten afgaan...dus zo tegen 5 voor half 7 sta ik dan op...en wordt heerlijk aangesproken door onze twee katten die dan natuurlijk honger hebben...hahahaha...maar dan moeten ze effe wachten totdat ik klaar ben op de wc...ze komen er gezellig bij zitten...hahahaha...wat een beesten...

 

 

 

nou meiden...ga beginnen met werken..

 

 

 

liefs,

 

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hey meiden!!

 

 

 

Ik ben vandaag begonnen!!

 

Vind het erg spannend allemaal aangezien dit helemaal nieuw voor me is..

 

Ik durf mezelf niet te spuiten dus mijn vriend doet dit voor mij.. misschien dat ik het van de week nog wel eens ga proberen maar raakte helemaal in paniek net.. Wij gaan dus 's avonds spuiten rond 19.00..

 

 

 

@ nico74

 

Ja ik heb idd al 10 miskramen gehad en 2 bbz.. Daarom werd ik dus ook niet eerder geholpen want zwanger raken kan ik wel.. maar nu ben ik al 2 jaar niet meer zwanger geweest dus nu gaan ze me eindelijk helpen.. Hopelijk werkt het.

 

 

 

Hoorde van de assistent dat als alles direct helemaal goed zou gaan de punctie al over 2,5 week zou kunnen zijn.. dus gaat wel allemaal heel erg snel..Woensdag moet ik eig al weer ongie worden dus we wachten af.. me cyclus is het laatste jaar niet meer zo stipt dus erg verschillend.. maar ik hoop dat ie er snel is haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sonja,

 

 

 

Nou ik heb vandaag de pillen opgehaald een kuur van 10 dagen.Grrrr die gyn is echt niet mijn vriendin vorige keer een kuur van 7 dagen wilde ze nu niet geven.

 

Maar goed na heel de dag sauna in sauna uit te zijn gelopen had ik het idee ineens ongesteld te zijn geworden helaas weer niet.Vanavond mijn eerste pilletje genomen net naar de wc en het lijkt er nu op dat ik ongi word.Hopelijk is dit echt het geval en gaat dit pilletje er niet voor zorgen dat het nu tegen gehouden word tot de kuur klaar is.Heb er namelijk geen verstand van.Dus blijf me suf duimen haha.

 

Wanneer zou jij ongeveer een TP hebben??

 

Zou zo super zijn als we samen op het wachtbankje komen te zitten en dan beiden groen he!!!!Dikke kus voor jou!!!xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Priscilla...ja...als je eenmaal begint met spuiten, dan kan het opeens heel snel gaan...wij beginnen morgen en ik zat gisteren zo met mijn vriend te praten en ik zeg, over anderhalve week hebben we de startecho/uitgangsecho al en voordat je het weet, zijn alweer de follikelmetingen...opeens gaat het idd heel erg snel...eerst anderhalve week deca spuiten, vanaf 2 augustus de puregon erbij en dan in week 32 als alles goed gaat, de follikelmetingen...en wie weet de week daarna (of aan het einde van week 32) de punctie...ik ga er nu even vanuit dat ik gewoon weer 3 fm's zal hebben, net als de vorige keer...zo'n gevoel heb ik...ik hoop alleen dat ik wat meer follikels deze keer heb, met dus meer eicellen die dus ook bevrucht worden en dat we dan hopelijk ook een of twee cryo's hebben...maar eerst morgen beginnen met spuiten...pfff...zie er toch weer een beetje tegenop...maar goed...ik moet er toch doorheen...

 

 

 

liefs,

 

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

 

 

 

Gezien wat mij is overkomen :toothy4: , wilde ik even laten weten dat ik niet meer met jullie meeklets...

 

Zomaar zwanger geworden zonder ivf....mijn hoofd tolt nog steeds!

 

Heb al 5 testen gedaan in de afgelopen week hahaha

 

 

 

Ik wil iedereen heel veel succes wensen en hoop dat jullie dromen uitkomen!! En dat 2011 een super babyjaar wordt voor iedereen!

 

 

 

Liefs Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo!

 

 

 

Ook ik begin in augustus met mijn eerste ivf behandeling.... erg spannend allemaal.. ik begin volgende week met de pil en hoor dan hoe het verder zal gaan.... ik zit in enschede in combinatie met zwolle.

 

 

 

leuk dat er een aparte topic voor is aangemaakt!

 

 

 

groetjes Sharon

Link naar reactie
Delen op andere sites

he girls, ben vanochtend met de deca begonnen...had wel eerst nog de zenuwen voordat ik de spuit erin ging zetten, maar heb er niks van gemerkt...zelfs de vloeistof heb ik niet gevoeld...als het zo de rest van de behandeling weer gaat, dan teken ik daar voor...

 

 

 

liefs,

 

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden!!

 

 

 

@Bianca: en werken de pillen al?

 

 

 

@Sharon: welkom!!

 

 

 

Ik heb vandaag ook weer de eerste spuit gezet!! Was vantevoren toch wel even ermee bezig, had een cursus en kon

 

mijn gedachten er niet zo goed bijhouden :-)

 

 

 

daarna op het toilet even snel de spuit gezet, ging prima, alleen zo irritant als je zo'n adertje raakt... Niet dat het pijn doet, maar er zit nu wel zo'n stom bloedvlekje op m'n shirt... Ach ja

 

 

 

ben eens benieuwd hoe het gaat dit keer, hoop dat de vermoeidheid en hoofdpijn wegblijven dit keer!

 

 

 

Groetjes!!

 

Ivfsh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

 

 

Ik heb mijn behandelschema voor onze 1e IVF gekregen. 22-08 gaan we beginnen met spuiten en dan 06-09 de echo.

 

 

 

Vindt het best spannend allemaal. Vanaf 8-08 beginnen met de pil en dan door met spuiten en echo's. Zal allemaal wel goed komen maar ben ook wel een beetje gespannen.

 

 

 

Veel suc6 iedereen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Als het goed is start ik midden/eind augustus met de 2e poging. Zit nu nog 25 dagen aan de Cerazette (pil) en zal na het afronden van de strip ongi worden en starten. Wel een verandering in stimulatie, nl. overgang van puregon naar menopur. Dus ben benieuwd. Iedereen succes die binnenkort starten. Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ivfsh

 

 

 

Dus de eerste spuit zit er in!!? Welk schema volg jij het lange of het korte protocol?

 

Nee de pillen werken nog niet echt,Maar officieel hoor je ook pas ongesteld te worden als je de kuur afgemaakt hebt.

 

Dus over 7 dagen.Nu had ik maandag wat donkere druppels gezien en vandaag ook 2 haha.En heb zon enorme buikpijn dat het echt niet heel lang meer kan duren!!

 

 

 

Ik herken het snelle prikken als je ergens bent dan wil je het snel snel snel doen en prik je meestal verkeerd hihi.

 

Succes met prikken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ leetje: succes! Spannend de eerste IVF! Ondanks alle gedoe is het mij wel echt meegevallen de vorige keer. Ik ga nu eigenlijk veel relaxter de poging in: ik weet dat het spuiten goed gaat, dat de punctie pijn doet maar wel goed te verdragen is, dat ik geen heks wordt van de hormonen en het allerbelangrijkste dat ik weet dat dmv de icsi voldoende bevruchte eitjes ontstaan. Ik hoop dat het jou ook mee zal vallen!

 

 

 

@Dublin: mooi dat je hè startschema weer hebt: wat is bij jou de reden om over te stappen op ander hormoon?

 

 

 

@Bianca: ik volg lang protocol: precies hetzelfde als Nicole. Ook nog eens beiden in het azm: echt toeval. Hoop dat je

 

menstruatie snel komt. Weer lekker door!

 

 

 

Ik ga slapen, het is hier alweer laat.

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey IVSH,

 

 

 

Jij bent ook alweer van de partij zie ik.....

 

Ik dacht dat je nog een cryo had, maar ik begrijp uit bovenstaande dat je weer de hele mikmak moet ondergaan?

 

Nou succes!!

 

 

 

Bianca, ik blijf duimen voor je hoor....!!!! Dat het maar gauw mag komen.

 

Dat geldt voor hier ook, wil ook wel beginnen :)

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi IVSH

 

 

 

Wat grappig!!Nog even en je zit straks samen in de wachtkamer ;)Heb ik een paar maanden geleden met iemand van dit forum gehad was erg grappig!!

 

 

 

 

 

Hoi Sonja,

 

 

 

Bij jou ook nog geen rode duivel???

 

Nog heel even wachten op mij he meid ;) Je weet wat we hebben afgesproken haha.

 

 

 

Dikke knuff

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ivfsh De reden dat ik van puregon naar menopur ga is om: meer stimulatie (meer follikels) en door het extra LH hormoon hopelijk ook gelijk een kwaliteitsverbetering van eicellen. Wel een geslaagde punctie hebben en geen emmies is niet iets waar ik nog een keer op zit te wachten. Poging 1 is hierdoor al gestrand in het lab. Maar ik hoop dat ik 'schoon' genoeg blijf van de endometriose. Vorig jaar cystes verwijderd uit beide eierstokken en 4 maanden Lucrin gehad, daarna 3 maanden geduurd voor ongi en gelijk poging 1. Ben helaas nog niet verlost van hormonen, aangezien die endo onderdrukt moet blijven. Heerlijk opvliegers met dit weer.... gelukkig niet zo erg als met de Lucrin.

 

Zit jij aan de andere kant van de wereld? Omdat je om 17.46 uur gaat slapen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

 

 

Ook wij mogen weer beginnen in augustus. Op dit moment zit ik aan de pil. 30 juli mag ik de eerste decapeptyl-spuit weer zetten, 2 aug laatste pil en 10 aug heb ik de uitgangsecho. Spannend!

 

 

 

Ik moet me nog even inlezen in jullie verhalen, dus neem me niet kwalijk dat ik jullie even in het algemeen heel veel succes en sterkte wil toe wensen!!

 

 

 

liefs Naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Leetje, welkom en succes met de eerste ivf...

 

 

 

ivfsh, je schreef dat je relaxter deze poging in gaat...ik juist niet...ik weet wel wat er allemaal gaat komen, maar de angst, het gevoel dat het deze ook niet zou kunnen lukken, zit toch wel heel erg an de oppervlakte en hoe ik ook probeer om dit niet zo te laten meespelen, lukt het me niet...ik probeer de moed erin te houden, dat is het enige wat ik kan doen...mijn vriend is wel positiever ingesteld.....maar ikzelf niet...en ik ben dan ook weer bang dat het weer doorspeelt in het hele proces...zucht...misschien moet ik het anders gaan bekijken...kreeg vanochtend een dagelijkse gedachte binnen: Beschouw wachten als een korte vakantie...

 

een periode waarin je je relaxed voelt, geen zorgen, geen stress, leuke dingen doen etc...

 

 

 

Sonja en bianca...hoop dat jullie rode duivels snel komen, zodat jullie verder kunnen!!!

 

 

 

Naomi...nog anderhalve week en dan is het voor jou ook zover...spannend...ook poging 2 zie ik...

 

 

 

hoop dat het ons allemaal gaat lukken!!!

 

 

 

liefs,

 

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik wil me hier ook graag aansluiten.

 

 

 

Na mijn 1e ivf waarbij geen bevruchting is opgetreden (wel 12 goede rijpe eitjes en 30 milj. goed beweeglijke zaadjes), starten wij hopelijk in augustus met ICSI. Wij zijn nog op de brief aan het wachten met de startdatum. Als ik begin augustus ongi wordt, dan moet ik wel al de pil gaan slikken.

 

Ik ga nu ook het lange protocol volgen met ivf heb ik het korte protocol gevolgd.

 

Deze behandeling gaat nog spannender worden dan de vorige keer, hopelijk gaat er nu wel een bevruchting plaats vinden!

 

 

 

Ik heb jullie verhalen gelezen, velen al net begonnen met prikken, veel succes! Anderen net als ik nog op de startdatum aan het wachten.

 

En idd op naar een groen bankje!!!

 

 

 

Groetjes Roossie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

 

 

Ik lees dat sommige al begonnen zijn met spuiten!! Goed om te horen dat deze topic echt van start is gegaan.

 

Ik hoop dat ik eind augustus kan beginnen maar weet het nog niet zeker. Als ik wat meer weet, dan horen jullie het. Misschien kom ik zelfs wel op het bankje van september. Ik blijf meelezen en af en toe reageren! Van nu; iedereen heel veel succes, op naar de groene regels!!!!!

 

Liefs Jet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nico: inderdaad IVF-poging nr2, maar dan voor een 2e kindje...

 

ik begin met alles ruim een wk na jou. spannend hoor! dat we elkaar tot steun

 

kunnen zijn! (geldt voor alle meiden hoor!)

 

 

 

@ Roossie: kan me voorstellen dat het nog spannender gaat worden!

 

Maar geef de moed niet op hoor!

 

 

 

@ Jetje: Hopelijk mag je ook gauw beginnen na je afspraak met de gyn.

 

 

 

@ Sonja: ga jij deze maand voor tp van cryo's?

 

 

 

@ Leetje: 1e IVF-poging, succes!

 

 

 

@ Bianca: hopelijk heb je deze keer meer geluk!

 

 

 

Op naar een groen augustus/september bankje

 

 

 

liefs Naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden