Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi dames,

Heb even een druk weekje gehad en ik zie dat er veel gebeurt is!

@eve, wat een domper zeg! Gelukkig waren ze er optijd bij....kan me heel goed voorstellen dat je je terug trekt...heel veel beterschap! En mocht je in de toekomst een ivf-poging doen wens ik je heel veel succes!

@heleen, wat vreselijk! Een droom word van je afgenomen...maar hij/zij blijft altijd bij je....in december vorig jaar ook een miskraam gehad...neem je tijd om het te verwerken want het is niet niks...2 weken geleden zou ik eigenlijk uitgerekend zijn ...wat een kut dag was dat!

Omdat ik het vruchtje thuis ben verloren hebben we het in een bos begraven, op de uitgerekende dag hebben we er een mooi hartje bij gelegd...voelde goed! Zo hebben we het een plekje gegeven.....

Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies.

En wanneer je besluit om een volgende ivf te starten , heel veel succes !

Jetje en nicole, good luck meiden! We kunnen het gebruiken hè...

Wat duurt wachten lang!!!! Ik begin pas 30 aug!!! Eerst vakantie...heb ik natuurlijk heeel veel zin in...maar daardoor beginnen we wel een maand later grrrrrr...maar goed geduld is een schone zaak! Toch? hahaha...

Groetjes Daan

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

ik sluit me ook aan!!

Nicole: ik heb precies hetzelfde schema als jij, toevallig zeg. Ook 21 juli start deca en 2 augustus uitgangsecho en start puregon. Kunnen we mooi samen aftellen :-). Volgens mij hebben we sowieso eerder samen op een wachtbankje gezeten, of niet?

Heleen: meid, veel sterkte! Zal niet altijd makkelijk zijn...

Meiden: laten we er straks een heel groen bankje van maken, Oké?

Liefs,

ivfsh

Geplaatst

Hey Nicole, gaat lekker daar op school zeg... hoop dat je je toets wel mag maken maandag! Veel plezier bij de musical! Ik heb er al een paar goede berichten over gehoord.

Daan, pfff 30 augustus duurt nog even maar als je nog lekker op vakantie gaat, gaan de weken toch best snel hoor!!

Ivfsh, ik sluit me helemaal bij je aan Groen moet het bankje worden in aug/sept!!

Bij mij zal het als volgt gaan; 11 aug naar de gyn, evaluatie van de vorige ronde en hoe gaan we deze ronde in. Ik weet bijna zeker dat 'ie zegt dat ik mag starten als ik ongi wordt. Nou dat wordt nog wat want daar is geen pijl op te trekken. De vorige ronde ben ik blanco gestart maar dat wil ik toch niet meer. Daar heb ik toch niet zo'n goed gevoel bij. Heb uberhaupt nog geen dames gehoord die blanco zijn gestart. Dan maar wachten op die ongi...wanneer die ook komt.

Groetjes Jet

Geplaatst

he IVFSH...klopt...we hebben samen op het wachtbankje mei gezeten...en volgens mij zitten we ook in het zelfde ziekenhuis: AZM...mss zien we elkaar wel die dag...

hoe laat heb jij de uitgangsecho? wij om 11.30 uur

spannend weer...

en we gaan er idd een heel groen bankje van maken!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

oja....mijn toets kan ik maandag maken. dus dat is gelukkig goed gekomen...

heb ook gelijk mijn diploma aangevraagd en als het goed is, krijg ik mijn diploma binnenkort...

ben ik dus eindelijk klaar met mijn studie...gelukkig....weer wat meer vrije tijd....

ga er voor vanavond even mee stoppen...

liefs,

nicole

Geplaatst

Hey Nico,

Je mag ook bijna weer beginnen lees ik...wat duurt het dan toch weer lang hè.

Maar je kunt nu in ieder geval met dit mooie weer wel even lekker genieten met een borreltje/biertje erbij...:-)

Heel veel succes alvast!

Geplaatst

Hi Nicole,

Je hebt helemaal gelijk: ik zit ook in het AZM :-) Uitgangsecho om 11.00 uur, dus dan zien we elkaar vast even bij het in en uitlopen. Grappig hoor. Welke arts heb jij meestal? Ik dokter de Graaff.

Veel succes met je toets! Hopelijk lukt het allemaal en heb je daarna alle rust voor de nieuwe poging!

Voor morgen: veel plezier bij de musical en dan een spannende terugrit naar huis met voetbal aan. Hier in Shanghai is het echt een rottijd om voetbal te kijken: hier is het m 2.30 uur maandagochtend.... Ik heb mijn collega's gezegd dat ze me pas tegen 12.00 uur kunnen verwachten die dag :-). Iedereen leeft me en ze kunnen allemaal 'hup holland hup' zeggen, dus ze snappen wel dat ik wat later begin, haha.

Mart: ik hoop dat jij ook heel snel weer door mag! Wat nu als je menstruatie net voor je afspraak komt? Volg je lang of kort protocol?

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

He ivfsh...ik heb de vorige keer dr. Nelissen gehad....en ik geloof een keer dr. de Graaff. Dan zien we elkaar denk ik wel bij het wisselen van de wacht...hihihi...

Wel leuk dat ze in shanghai zo meeleven en dat ze ook hup holland hup kunnen zeggen...hihihi...mijn neef woont in Indonesië en voor hem wordt het ook nachtwerk...als Jack van Gelder de radio-uitzending verslaat zal het zeker een hele spannende terugrit worden...

Mart...spannend..ik zie dat je gisteren een tp hebt gehad van 2 emmies...ga hard voor je duimen...wanneer kun je testen? twee weken daarna? dan zou dat rond 23 juli zijn...mijn voorlaatste dag van de pil slikken...hihihi

dadelijk ga ik maar eens beginnen met leren voor mijn aller aller allerlaatste tentamen/toets...woehoe!!!

x

Nicole

Geplaatst

Mart: ik hoop dat jij ook heel snel weer door mag! Wat nu als je menstruatie net voor je afspraak komt? Volg je lang of kort protocol?

Groetjes!

IVFSH

Hoi ivfsh,

Ik geloof niet dat dit voor mij bedoeld is; ik heb nl. net gister de tp gehad:-)

Geplaatst

Sorry Mart: ik bedoelde Jetje.... Hoe is het nu bij jou, hou je het wachten een beetje vol? Ik duim voor je! Zou mooi zijn als jij nog net een groene regel aan het juli wachtbankje kunt toevoegen!

Nicole: hoe is je test gegaan?? Hopelijk betere uitslag dan ons Nederlands elftal...

Poeh, balen hoor dat ze hebben verloren: en dan ook nog eens een hele nacht slaap gemist, haha, ik was pas om half zeven thuis... Vandaag lekker op tijd naar bed.

Groetjes allemaal!

IVFSH

Geplaatst

Hai ivfsh,

Niet voor Mart maar voor mij, ik raak ook vaak in de war met namen e.d. hoor! Ik volg het korte proctocol dus ik hoop na 11 aug een keer snel ongi te worden want dan kan ik me zo aanmelden. We zien wel, ik heb de tp in belgië en die zijn in juli en aug gesloten ivm vakantie en verhuizing van het lab. Het zou dus mooi zijn als ik begin september de tp mag hebben.

Heb jij al exacte data om te beginnen?

Jet

Geplaatst

voor mijn toets van maandag 5 juli had ik een 6.4....dus voor die module ben ik helemaal binnen...de toets van gisteren was pittiger dan ik had gedacht/verwacht...hoop dat ik er toch nog iets van gebrouwen heb...we zullen zien...ik had minimaal een 2 nodig en dan stond ik nog een 6.6...

heb mijn diploma al aangevraagd, nu dus wachten wanneer ik het papiertje ontvang...

en opeens was het nog maar een kleine week wachten....en dan komt de eerste deca-spuit er weer in...hoop wel dat ik uit mijn nest kan komen, want daar heb ik nu op dit moment erg veel moeite mee...zucht...het mag wel warm zijn, maar dan wel een stuk minder benauwd...

liefs,

nicole

Geplaatst

Hi Jetje: spannend! Hopelijk ben je snel weer aan de beurt! Ik vind het allemaal telkens best lang duren tussen de behandelingen in.... Na een mislukte behandeling een cyclus ertussen, dan uberhaupt weer zien wanneer het in valt te plannen en dan weer die hele behandeling ik heb lang protocol...). Tja, het is niet anders. Op zich gaat de tijd snel, maar dat vind ik soms ook het vervelende, vor je het weet is er weer een jaar voorbij.

Ik 'mag' de 21e weer de eerste spuit deca zetten, dus ik verwacht vier weken later de TP te hebben. Duimen dat alles goed gaat!

Nicole: mooi dat je je toets van maandag hebt gehaald! Minimaal een twee voor de andere toets: ik denk dat je dat wel is gelukt :-) Welke opleiding doe je?

Spannend, we moeten inderdaad nog ruim een week wachten en dan gaat de spuit er weer in. Vind het denk ik wel weer even spannend om weer de eerste keer te prikken, maar dat komt allemaal prima in orde! Goed om weer te starten!

Meiden: als het lukt om zwanger te worden, krijgen we prachtige lente baby's! Hoe leuk zuo dat zijn :-)

Veel groetjes!

Geplaatst

Hoi nicole,

Goed dat je voor de module bent geslaagd! Voor je andere toets zal je vast wel minimaal een 2 halen toch?! komt helemaal goed, nog even en dan heb je je diploma binnen, goed hoor!

Grappig dat ivfsh op dezelfde dag start trouwens! Ik hobbel achter jullie aan.. ik denk dat ik op het wachtbankje van september terecht kom.

Enne.. lente beebjes... wat een goed vooruit zicht ,daar gaan we voor meiden! :-)

Lfs Jet

ivfsh, jij mag al bijna starten! De eerst prik zal wel weer even raar zijn ja! Heb je al je medicatie al in huis?

Geplaatst

Hallo dames,

Ook ik wil hier graag mee komen kletsen.

Wij mogen ergens in augustus, als we er weer aan toe zijn, beginnen met onze 3de IVF. Onze 2de IVF was gelukt en was zwanger van een tweeling maar tot onze grote verdriet werd het een miskraam.

Ik ga beginnen op de 1ste dag van mijn menstruatie met Decapeptyl, de dag erna de echo en dan starten met GonalF. Wanneer ik mijn menstruatie krijg is nog even afwachten omdat ik pas de miskraam heb gehad van de 2de

Geplaatst

Hi meiden

??????????? Ben me toch in de war!!!

Zat al vanaf zaterdag te wachten op mijn ongi....kan ik beginnen met de pil....maar werd t maar niet!

Wat blijkt? Ik ben zwanger!!!:hello2:

Heb in de afelopen 2 dagen al 4 testen gedaan haha...geloof t gewoon niet!?

Daan

Geplaatst

Wow, dat is geweldig Daan!!! Dat geeft de burger weer moed. Ineens toch nog spontaan? Wauw zeg!! Geniet ervan, laat het maar voorzichtig over je heen komen, want de testen liegen er niet om.

Gefeliciteerd :)

Geplaatst

Hey allemaal!..

Ik ben nieuw hier en mag maandag beginnen met spuiten voor mijn 1e ivf poging.. dit nieuws heb ik gister pas te horen gekregen dus gaat erg snel nu voor mij.. Ik start dan wel niet helemaal in augustus maar al het belangrijke gaat wel in augustus gebeuren denk ik dus is het oke als ik hier meeklets??

@ daantje70

Gefeliciteerd!! wat mooi voor je dat je toch nog spontaan zwanger bent geworden..ik hoop dat alles goed gaat.. veel succes!!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Daantje...dat is helemaal geweldig nieuws gewoon...dat geeft de burger moed!!!

over minder dan een week eindelijk starten met de deca...

heb trouwens gisteren mijn laatste punt binnengekregen...geen voldoende, maar wel voldoende om te slagen...jiehaaa....heb mijn diploma dus gehaald en hoef nooit meer naar school....die laatste drie jaar en dan met name het laatste jaar, was enorm zwaar...veel toetsen moeten maken, zwanger, miskraam, start ivf, mislukte poging...pfff....gelukkig dat ik alles heb kunnen afronden voor poging twee...nu kan ik tenminste weer rustiger aan gaan doen en hoef ik niet te stressen om alles geregeld en gepland te krijgen...woehoe...

RPB...Welkom en succes met de eerste ronde! heb je al 10 miskramen gehad...jeetje zeg...niet niks...hoop dat het nu dan gaat lukken!!!

hoe is het verder met de rest???

liefs,

Nicole

Geplaatst

Hee meiden,

@Mariette: je hebt een lastige tijd achter de rug.... hoe voelt het om weer te gaan beginnen? Welkom hier in elk geval :-) Gezellig om samen te wachten tot we weer mogen starten!

@Daante: wow!!! Dat is echt ieders wens, dat het alsnog 'vanzelf' gaat. Gefeliciteerd! Echt heel fijn voor je!

@Priscilla: gezellig dat je erbij komt: gaat lekker snel opeens bij jou! Nicole en ik gaan ook woensdag alweer spuiten, dus we lopen bijna gelijk op.

@Nicole: gefeliciteerd!!! Heerlijk dat je klaar bent, nu kun je je lekker helemaal richten op de nieuwe behandeling! Ik heb ook een studie naast mijn werk gedaan en ik was toen zo ontzetten blij dat ik klaar was! Poeh, het is ook leuk om een beetje gezellig prive leven te hebben, haha. Ik hou wel van leuke dingen ondernemen en met de combi werk en studie kwam het daar niet meer zoveel van....

Tja nog maar een kleine week inderdaad en dan weer spuiten. Hoe laat gaan jullie spuiten? Ik zit hier onhandig: midden overdag.... Ik moet nederlandse tijd 'sochtend spuiten, dus dat is hier 's middags. De spuiten moeten dus mee naar het werk, dat is wel een beetje minder, maar goed, is vorige keer ook allemaal gelukt. Je voelt je alleen soms net een junkie: stiekem spuitend op het toilet :-)

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

he ivfsh...ik ga ook 's ochtends spuiten...heb de wekker om 6.15 uur staan..dan hoop ik dat ik er om half 7 uit ben en dan ga ik meteen naar beneden in de keuken spuiten...dus zo tussen half 7 en kwart voor 7...en dan me verder klaar maken om te gaan werken...we vertrekken om 7 uur, mijn vriend moet om half 8 beginnen..die is dan rond 10 over 7 op zijn werk en ik rij dan meteen door naar mijn eigen werk waar ik tegen half 8 ben...en rond kwart voor 4, 4 uur ga ik hem dan weer halen..ideaal...

ben benieuwd hoe de eerste spuit gaat geloof dat ik de instructies nog maar eens doorlees...hahahaha...lijkt alweer zo lang geleden...

welkom alle nieuwelingen...

liefs,

Nicole

Geplaatst

Hi meiden,

Ben net terug van een heerlijk weekendje, was lekker! Waren met twee andere koppels naar een huisje hier in de buurt geweest: lekker in de natuur in heuvelachtig landschap, tussen de theevelden. Was mooi en gezellig! Maar ook wel weer een beetje confronterend, beide stellen hebben al een kindje, een van de meiden is alweer zwanger van hun tweede kindje (7,5 maand). Poeh, heel erg leuk, maar ik vond het soms wel lastig. Mijn man had het al helemaal soms lastig.... Mmmmm, normaal niet zoveel last van. Maar nu realiseerde ik me toch wel heel hard, dat op het moment dat wij al kinderen wilden, zij nog helemaal niet zwanger waren! En zie nu het resultaat...

Tja: woensdag gelukkig weer starten, dus hopen dat dat goed gaat! Spuiten weer in de buik jassen en positief denken!

@Nico: jij bent altijd vroeg uit de veren zeg!

Tot later!

IVFSH

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik had me in juni al aangemeld voor de juli topic.Maar ik wacht nu al 23 dagen op mijn menstruatie bleek dat er een cyste zat waardoor ik waarschijnlijk niet ongesteld word.Nu heb ik vandaag weer een echo gehad en de cyste is 1.5 cm kleiner gelukkig.Morgen krijg ik een belletje of ik pillen op kan komen halen die mijn menstruatie op gang helpen.

Dan zou ik zondag of maandag ongesteld worden als het volgens schema loopt.Op de 3de dag krijg ik dan een echo en als de cyste verdwenen is mag ik starten.Hopelijk is die verdwenen en kunnen we verder met onze 2de ivf poging.Zijn nu al 14 maanden voor onze 2de ivf poging maar steeds moeten we stoppen omdat we dan teveel en dan te weinig follikels hebben dus ben benieuwd wat ons deze ronde brengt.

Zijn er al meiden begonnen of niet??

Nog even een fijn weekend!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi IVFSH

Heb je genoten van je weekend??Had je wel goed weer??

Begrijp het helemaal!!!Wij hadden 5 jaar geleden om ons heen verteld dat we wilden gaan proberen om zwanger te raken,mensen stonden met hun oren te klapperen,ik was toen 20 maar nu 5 jaar later zijn wij nog niet zwanger en hebben al onze vrienden inmiddels een kindje.Pas geleden ben ik met mijn beste vriendin een paar dagen naar Valkenburg geweest ook haar zoontje die toen 14 maanden was ging toen mee.Ben echt heel gek op dat kleine mannetje maar soms was het ook mega confronterend en soms zelfs vervelend.Alles maar dan ook alles stond in het teken van haar zoontje.Iets waar ik op dat moment ook niet op zat te wachten.Maar goed ook daar leer ik nu wel mee omgaan.

Dus begrijp helemaal wat je bedoeld!!

Hoe heb jij jullie weekendje ervaren?

Liefs Bianca

Geplaatst

Lieve Bianca, dat zou geweldig zijn, komen we misschien toch eindelijk eens samen op het wachtbankje, joehoe!!!!

Je bent alweer een stapje dichterbij... dus ik blijf me rot duimen voor je, want vind het wel heeeeel gezellig als je hier mag blijven :)

Nou meid, morgen heel veel plezier hè ;) Laat je maar lekker verwennen :) En goed heet, dan slinkt dat rotding vanzelf misschien ;)

Liefs Sonja

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden