Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he ivfsh...misschien tot dadelijk....en als niet, dan wens ik jullie alvast een hele fijne vakantie toe!!!

dadelijk om 11.30 uur de startecho...ben benieuwd...

Heb deze rond echt veel last van de hormonen...mood swings waar je niet goed van wordt, hoofdpijn die niet weg wil gaan ondanks de paracetamol...zucht...hoop dat het hierbij blijft en niet dat het erger gaat worden...

liefs,

Nico

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nico, veel succes meid straks! Hopelijk mag je beginnen met stimuleren, wil nog wel eens helpen voor the mood haha...

Zet 'm op!!

Liefs Sonja

Geplaatst

Hoi Nico,

Hoe is je echo gegaan??

Ik kan je de hand schudden,Ik heb nog nooit zoveel last gehad van de hormonen,zou het de tijd van het jaar zijn hoor er nu ineens veel meiden over op het forum!!

Ik heb bepaalde hormoon pillen moeten gebruiken om mijn menstruatie op te wekken en heb ook het idee dat dit bij mij hier door komt.Want spuit nu 61.5 eh puregon is dus bijna niks en heb er voorheen nauwelijks last van gehad.Dus heb al tegen het ziekenhuis gezegt dat ik deze pillen NOOIT meer wil!!

Ben heel de dag door de bitch in huis en kan er niks aan doen!!!

Ben blij dat ik morgen weer mag gaan werken reageer ik in iedergeval niks op Peter af.

Merk ook wel dat ik nergens zin in heb en afspraken met mensen vooruit schuif,Misschien ook wel een beetje zelf bescherming dat ik tegen vrienden niet zo ga reageren.

Maar goed ik wens je heel veel succes en hopelijk mag je ook beginnen!!En gaan wij er met zn alle voor zorgen dat het wachtbankje eindelijk eens groen kleurt want hij is nu zo somber rood :(

Liefs Bianca

Geplaatst

zojuist de startecho gehad. Zag er goed uit allemaal, dun bms...er waren al enkele follikels in de groei zag ze en volgende week maandag 9 augustus om 13.30 uur de eerste follikelmeting.

Kon ook meteen na de echo de puregon zetten...morgen gewoon weer mengen met de decapeptyl...kan ik tenminste het ijsblokje weer gebruiken, want de spuit/naald deed me megapijn...ben normaal niet zo pietepeuterig, maar het lijkt net alsof het spuiten deze keer gewoon veel pijnlijker is dan de vorige keer...

was (gelukkig) niet de enige, zei de arts, die de tweede keer minder gemotiveerd was en bij wie het minder goed ging dan de eerste poging...dat hoorde ze toch vaker...maar toch positief blijven...hahaha...ze zei dat de stemming met de puregon wel weer zou bijtrekken, kon wel nog een paar dagen duren...hoop ik dan maar van harte, want dit is ook geen pretje voor mijn lief...

ik kreeg zelfs nog een compliment toen ze vroeg hoe het met mijn gewicht zat, want ik zag er goed uit...dat deed me dan wel weer goed om te horen...;-)

zoals het er ook nu naar uitzag, zou ik hetzelfde aantal follikelmetingen hebben als de vorige keer...ik kon meer follikels hebben deze keer, maar er bestond ook een kans op minder (nog minder dan 3???), maar van dat laatste moesten we maar niet uitgaan...dus zoals het er nu naar uitziet, heb ik maandag 16 augustus mijn punctie, maar dat hoor ik pas zeker als ik de 2e of 3e follikelmeting heb gehad...

liefs,

Nico

Geplaatst

Wow Nico, dat ziet er goed uit meid. Kun je in ieder geval door :)

Balen dat het prikken je zo'n pijn doet, maar inderdaad het ijsblokje doet wonderen :)

Op naar de 1e FM!

Liefs Sonja

Geplaatst

@Bianca, op dit moment ben ik redelijk relaxt al baal ik wel dat ik zo lang moet wachten. Maar soms krijg ik wel angstgevoelens van wat als er weer geen bevruchting optreedt! Maar dan probeer ik positief te blijven met wat de gyns zeggen, dat we met ICSI grote kans maken dat er wel een bevruchting op zal treden. En dan is er een bevruchting dan moet er nog heel veel goed gaan. Best moeilijk allemaal maar we proberen positief te blijven.

Vervelend dat je zo heftig reageert op die hormonen, heb er nooit zo'n last van gehad alleen flinke moeheid.

Kan me voorstellen dat je dan vrienden uit de weggaat, als je ineens zo bitchie bent moet je ook veel uitleggen.

@Ivsh welkom terug! Fijne vakantie en hopelijk gaat je doel lukken! Succes vandaag met de echo!

@Nico fijn dat het er allemaal goed uit ziet bij jou daarbinnen. Hopelijk is je mood beter na een paar dagen. Hopelijk produceer je meer follikels dan 3 en op naar 16 aug., dat is alweer snel! Succes met prikken weer en op naar volgende week!

Vandaag mijn nod, maar nog geen ongi te bekennen. Zal wel een lange cyclus weer worden door de hormonen. Zit nu in een cyclus na de ivf, heb wel meer gehad dat het dan langer kan duren eer ik ongi wordt. Moet wel op dag 2,3 of uiterlijk 4 fsh prikken, hoop dat het goed gaat uitvallen want woensdagavond gaan we 4 dagen naar de Eiffel met vrienden. Maarja komt ook wel goed, anders laat ik de gegevens van ander ziekenhuis wel doorsturen.

Liefs Roosie

Geplaatst

Beste allemaal,

Morgen heeft mijn man zijn pesa behandeling (ivm mislukte hersteloperatie), als de uitslag goed is, dan mag ik mij de volgende menstruatie (halverwege augustus) aanmelden voor onze 1e ICSI poging.

Eerst aan de pil. Weet iemand waarom sommigen meteen mogen beginnen met spuiten, en waarom anderen eerst aan de pil moeten? Wanneer krijg je je recept en schema enzo?

Ik vind het allemaal nog een beetje vaag... Maar dat komt vast wel goed...

Groetjes Anouk

Geplaatst

@Welkom Anouk! Succes met de pesa behandeling morgen! Wanneer verwacht je je ongi? Hoe lang is bij jullie de wachtlijst voor ICSI?

Ik wacht nog op de brief voor de start van ICSI behandeling, wij moeten minstens 4 weken wachten nog ongeveer 2 weken te gaan en dan hoop ik een datum te hebben.

Ik moet ook aan de pil met mijn eerst volgende ongi, ik heb begrepen dat het alleen om de logistiek van het ziekenhuis is waarom je aan de pil moet. Je zou dan namelijk sneller kunnen starten als je aan de beurt bent, maar ieder ziekenhuis is hier anders in daarom de ene wel de pil en de ander gelijk prikken.

Je recept en schema krijg je bij je intakegesprek of na je 1e uitgangsecho, dat verschilt ook per ziekenhuis. Ik heb mijn intakegesprek al gehad, maar heb nog geen recept en schema. Bij het vorige ziekenhuis waar we ivf deden kreeg ik al bij het intakegesprek recept en schema.

Succes!

Roossie

Geplaatst

Hoi Anouk,

Welkom!!Spannend je eerste ICSI behandeling!!

Hopelijk mag je snel starten!!!

Succes!!

Hoi Roossie!

Een vriendin van mij had 24 eitjes en geen bevruchting haar eerste ivf poging.Daarna zouden ze icsi gaan doen had ze weer 22 eitjes en er waren er 15 bevrucht!!!

Dus heb er alle vertrouwen in!!Wij hadden met ivf ook maar 1 embryo en gaan nu ook icsi doen.Blijf vertrouwen houden he meid ook al is het moeilijk!!!

Moet zeggen dat de hormonen vandaag iets beter gehumeerd zijn ;) Kan me een stuk rustiger houden haha.Gelukkig heb jij er geen last van want is geen pretje!!

Hopelijk mag je snel starten!!

Liefs Bianca

Geplaatst

@ Nico: Ik lees dat je de startecho inmiddels gehad hebt! Nu gaat het echt heel

snel. Op naar je 1e FM. (en dus naar een boel mooie eitjes)

succes met de hormonen!

Ik ben inmiddels begonnen met de deca-spuitejes, 10 aug de startecho.

@ Anouk: heel veel succes voor jou en je man!

@ Sonja: hoe ver zit jij momenteel in je "behandeling"?

liefs Naomi

Geplaatst

Bedankt voor jullie warme welkom!

19 augustus moet ik ongesteld worden en dan mag ik me aanmelden, dan geloof ik die dag erna een echo, en als die goed is mag ik beginnen (eerst dus met de pil).

In december kregen we te horen dat de hersteloperatie is mislukt. In mei hadden we ons intakegesprek voor de ICSI. Tijdens een echo bleek dat er een cyste op mijn eierstok zat. Dus weer drie maanden gewacht hoe deze zich ontwikkelde. 8 juli weer een echo gehad, de cyste zit er nog, maar kan geen kwaad voor ICSI. Dus vanmiddag de pesa, en dan eindelijk beginnen. Dus opzich viel de wachtlijst wel mee, maar toch duurt het wachten steeds ZO lang! Mijn man heeft al drie gezonde kinderen, dus ik ga er vanuit dat de pesa succesvol verloopt. In zijn bloed zitten genoeg hormonen die nodig zijn om zaad aan te maken, en tijdens de herstel operatie zijn er wel levende zaadjes gespot, maar ben toch wel zenuwachtig...

Ik sta nog helemaal aan het begin en vind het nu vaak al heel erg heftig. Komt ook omdat ik soms voor m'n gevoel alleen voor staan. Zo vond mijn man de negatieve uitslag na de operatie, ook heel erg jammer, voor mij was het verschrikkelijk!!! Maar ja, ik snap hem ook... Sommigen van jullie hebben al zo veel meegemaakt, hele waslijsten van behandelingen, ik heb zo veel respect voor jullie!!!

Veel succes allemaal!!!

Liefs Anouk

Geplaatst

Anouk,

Ik wil jou succes wensen met alle behandelingen en onderzoeken......

Ik ben ook iemand die helemaal nieuw is en helemaal aan het begin staat.

groetjes

Geplaatst

hoi Anouk en T.K., welkom....

Anouk, succes vanmiddag voor je man/vriend met de pesa!! kan me wel voorstellen dat je je onzeker voelt, zeker als het de eerste keer is...als je vragen hebt, kun je die hier rustig stellen...wij proberen dan een antwoord te geven...

T.K...voor jou ook spannend...aan het begin...weet je al wanneer je mag beginnen met het hele gebeuren? succes!!!

vanochtend de deca met de puregon gemengd en mbv het ijsklontje de spuit gezet...ging allemaal goed...maar....vanochtend was ie er toch weer...die vreselijke hoofdpijn...lijk wel een junkie, heb alweer paracetamol op...en dat terwijl ik liever geen pillen slik...maar moet toch kunnen werken..heb gelukkig nu een klusje waarbij ik niet veel naar het scherm van de pc hoef te kijken...

voel vanalles aan mijn linkerkant...volgens mij is het al flink aan het bewegen en groeien daar...hihihi...hopelijk komen er meer follikels deze keer die mee gaan doen aan ons baby-proces...ik gun het ze wel hoor...hihihi...

op een ander forum even mijn hart gelucht...want daar had men het alleen maar over wanneer zij graag een kindje zouden willen, zomer of winter, of in die en die maand, liever niet in die maand, want dan waren er al zoveel jarigen...pfff...ben al blij als ik al zwanger zou raken en zij hebben het over plannen wanneer ze een beebje zouden willen krijgen...volgens mij hebben sommigen helemaal geen idee hoeveel moeite het eigenlijk is en wat een wondertje het eigenlijk is, dat een vrouw zwanger wordt...de kans op een zwangerschap per maand is namelijk niet echt groot...maar goed...wie vertel ik dat...dat zullen jullie wel allemaal weten...

IVFSH, hoe is het gisteren bij jou gegaan? Heb je volgens mij nog zien weglopen...maar kan slechts over de gang gaan roepen..he...ivfsh...hoe ging ie???hihihi...geniet lekker van jullie weekje weg en dan maandag (?) op naar de eerste meting...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Nico74

Ten eerste wens ik jou ook veel succes met spuiten en de behandeling zelf

Ik weet noh niet wanneer ik moet beginnen.

Volgens mijn arts krijg ik een uitnodiging en daarna pas er kan een wachtlijst zijn. Dus ik weet niet hoe en wat....

Ze had het er wel over dat ik de 14 de dag van mijn ongi moest beginnen met prikken. Hoe lang ik dat moet doen weet ik ook niet meer info heb ik niet. Ben zenuwachtig en het wachten is slopend.

Ja idd mensen hebben soms niet het idee dat het niet aan hun ligt.

Ik zei ook altijd ik wil eerst genieten van mijn huwlijk en na 2 jaar pas een kind.

Nu ben ik inmiddels 3 jaar getrouwd en zijn al 1,5 jaar bezig, zodner te weten dat er complicaties zijn...

Ik wil zeggen je kunt plannen maken maar bij sommige mensen valt dat in de water...

Je bent zwanger wanneer het kan, wanneer het je gegunt is. geen plannen maken dus....

Geplaatst

@Bianca bedankt voor het mooie verhaal van je vriendin! Dat geeft me weer moed. Heb soms van die positieve verhalen nodig over dezelfde situatie waarin ik zit. Is die vriendin nu zwanger? En hoeveel cryo's heeft ze?

Ik hoop van harte dat je ook meer embryo's hebt tijdens deze ICSI poging! Fijn dat je wat beter gehumeurd bent ;-)

@Anouk, balen zeg dat je zo lang moest wachten vanwege die cyste! Gelukkig kunnen jullie nu eindelijk snel beginnen! Alles is in het begin best heftig, er gaat ook veel gebeuren, maar naar mate je er meer in zit wordt het minder heftig. Reken er maar op dat de meesten de 2 wachtweken het ergst vinden. Succes vanmiddag!

@T.K. welkom! Zo te lezen is er nog veel onduidelijkheid. Misschien idee om het ziekenhuis te bellen, dan weet je waar je aan toe bent. Ik ben ook aan het wachten valt niet mee hé en kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, dat ben ik ook voor de ICSI die komen gaat!

@Nico balen zeg van je hoofdpijn! Hopelijk zijn het een mooi aantal follikels die je voelt groeien!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je hart gelucht hebt op dat forum. Heb ook zo'n oer hekel aan mensen die denken dat het zo makkelijk gaat kinderen te krijgen en dat het zo in te plannen is. Ik denk dat je dat pas echt beseft als je in de MMM zit of iemand kent die daarin zit. Vroeger dacht ik ook dat ik zo zwanger kon worden, helaas is de realiteit anders.

Hier nog steeds niet ongi, zul je zien dan komt het als we in de Eiffel zitten dan kan ik niet effe prikken voor fsh hahaha.....we zien wel hoe het loopt.

Liefs Roosie

Geplaatst

Hoi Roosie,

Donderdag wordt ik gebeld door mijn arts.

Ik moet een beslissing nemen of ik 1 of 2 embrio laat in brengen.

Ik weet het niet. Heb overal mijn twijfels.

Ik sta op de lijst en zodra ik die uitnodiging heb gekregen zal het een en ander wel duidelijk worden voor mij....

Ik lees overal wat.

er is vee; duidelijk geworden natuurlijk.

Alleen hoe lang moet je spuiten bijv... enz dat moet ik vragen aan mijn arts dat zie ik niet......

Geplaatst

@T.K. oh ok fijn dat je gebeld wordt door je arts. Ja hoe lang je moet spuiten e.d. dat verschilt per ziekenhuis dat moet je echt aan je arts vragen.

Ik vond het ook moeilijk die beslissing 1 of 2 embryo's. Ene kant lijkt me erg leuk een tweeling, maar aan de andere kant de vele complicaties die kunnen ontstaan en eigen gezondheid durven wij dat nog niet aan. Misschien bij een volgende poging wel. Eén embryo voel ik niet veel voor, als de kwaliteit al minder is dan heb je nog weinig kans op een zwangerschap Wij hebben nu gekozen voor de tussenweg, afhankelijk van de kwaliteit van de embryo's 1 of 2 terug laten plaatsen. En bij cryo terugplaatsing hebben we gekozen voor 2 embryo's omdat de kans op een zwangerschap dan minder is. Het blijft moeillijk iedereen maakt daar zijn of haar eigen persoonlijke keuze in, het is ook een gevoelskwestie waar voel je goed bij.

Succes met het maken van deze beslissing!

Roossie

Geplaatst

@Roosie,

Het is mijn eerste keer en ik ben volgens mij een beetje ongeduldig... Dat zal iedereen hier wel zijn. 2 Embrio`s terug laten plaatsen zou er meer kans zijn op een zwangerschap. Maar idd de complicaties zetten me aan het denken...

Soms heb ik het gevoel van misschien komen die complicaties bij ons niet voor maar aan de andere kat weet je het maar niet.

2 terug laten plaatsen betekend ok geen tweeling heb ik begrepen...

Ik heb nog 2 dagen om na te denken......

Wat houd een Cryo in???

Geplaatst

@T.K. ik ben ook erg ongeduldig we wachten al jaren op een kleine en dan is iedere maand wachten teveel.

Er zijn ook verschillende meningen over wel of niet meer kansen als je 2 embryo's terugplaatst. Het ligt toch erg veel aan je baarmoederslijmvlies, of de embryo's zich ook goed in kunnen nestelen. Voor velen voelt het wel als een grotere kans maar de meningen zijn daarover verschillend.

Een cryo is een embryo die sterk genoeg is om ingevroren te worden. Als je één of meerdere embryo's overhoud dan dat je terugplaatst en ze zijn sterk genoeg om ingevroren te worden, dan kunnen die embryo's bewaard worden voor een volgende poging. Je hoeft voor een cryo-terugplaatsing geen punctie meer en je hoeft niet al die hormonen meer te prikken. Soms moet je wel iets prikken of slikken, dat weet ik niet nog geen ervaring mee, maar het is een stuk minder belastend. Op het goeie moment van je cyclus wordt dan de cryo bij je teruggeplaatst. De kans op een zwangerschap is iets minder dan bije en verse terugplaatsing.

Geplaatst

hartstikke bedankt voor al je uitles. Ben wat wijzer geworden...

Betreft het aantal moet ik dus goed over nadenken...

Geplaatst

Hey meiden..

Leuk druk begint het hier te worden!!

Ik was ff de site van hier kwijt maar heb hem weer gevonden haha

staat nu onder favo..

Ondertussen zit ik dus al 5 dagen aan de gonal..

Morgen krijg ik mijn eerste fm.. Ik vind het zoooo spannend allemaal.

Heb te horen gekregen dat wij ivf en icsi gaan combineren zodat er cker weten een bevruchting is.

Gaat nu allemaal wel erg snel hoor.. heb helemaal geen tijd om overal aan te wennen haha.. maar ja misschien maar goed ook.

Vind wel leuk dat ik straks niet helemaal alleen op het wachtbankje zit.. want als t goed is ben ik ongeveer gelijk met wat anderen..

Ik moet nog ff wat berichtjes terug lezen..

Geplaatst

@T.K. graag gedaan en succes met je beslissing, ga het maar goed overleggen met je vriend/man!

@RPB goed dat je de site weer gevonden hebt. Spannend hoor je 1e fm! het is ook erg spannend! Wat goed dat bij jullie in het ziekenhuis de combi ivf/icsi doen! Bij ons is het ziekenhuis hebben ze dat niet gedaan, achteraf had ik dat ook wel gewild. Ik heb 1 ivf gehad waar bij geen bevruchting is opgetreden terwijl wel 12 mooie eitjes hadden en 30 milj. goeie zaadjes. Nu staan we op de wachtlijst voor ICSI.

Succes met je FM!

Roossie

Geplaatst

He dames,

Ik trek me terug van deze site. Ik wordt geen IVF-moeder. Niks gevonden bij de Pesa. Wij zijn al uitbehandeld voordat we zijn begonnen... Mijn wereldje is even ingestort....

Succes allemaal!

Liefs van Anouk

Geplaatst

@Anouk, ik schrik hier enorm van! Wat erg voor jullie! Ik kan me voorstellen dat je wereldje dan instort! Huil maar samen goed uit en probeer het een plaatsje te geven.

Ik vind dit echt vreselijk voor jullie!

Wat je wel kunt overwegen is donorzaad, maarja dat is een hele stap verder en je wil het liefst een kind van je man/vriend.

Dikke knuffel en heel veel sterkte toegewenst!

Liefs Roossie

Geplaatst

@T.K. ik zag onder je naam dat je 25 jaar bent, dan wordt er sowieso 1 embryo teruggeplaatst. Als je 36 jaar of ouder bent, dan kun je er voor kiezen 2 embryo's terug te laten plaatsen. Ik geloof dat je bij je 2e of 3e poging, dat weet ik niet meer denk eerder 3e poging, dan mag je kiezen voor 2 embryo's.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden