Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mob,

Wat geweldig dat je spontaan zwanger geworden bent!

Kunnen jullie de 8e juli het hartje al horen denk je?

Dus ik ben niet de enige die blijft staren naar die testen haha!

Wij hebben er ook foto's van gemaakt. Gisteren bij mijn schoonouders en vandaag aan mijn ouders de foto laten zien. We hadden gezegt dat er vakantie foto's opstonden die ze nog niet gezien hadden...

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb de drie eerste pagina's even doorgespit, dan weet ik wat meer van jullie.

Mob ik begrijp het al waarom je al zo snel een echo hebt. Heel begrijpelijk dat je niet langer kunt wachten hoor. Je bent nu extra onzeker, dit keer zit het goed hoor!

8 juli zie je een mooi vruchtzakje op de echo en een week later hoor je het hartje!

Dreamer wat vervelend dat je zo ziek bent nu al, hopelijk doet de emesafene goed zijn werk! Acupunctuur kan ook helpen tegen zwangerschapsmisselijkheid.

March, die onzekerheid is heel herkenbaar.

Je hebt er zo lang over gedaan je hartewens in vervulling te laten komen dat je zo onzeker en bang bent dat het nu al van je afgenomen zou gaan worden..

Kim, ik zou ook wel een beetje bang worden hoor van bruinverlies.

Maar net zoals al geschreven is het hoeft niets te betekenen.

Er is ook een topic over innestelingsbloedingen, daar zijn verschillende meiden die dat hebben gehad en de beebjes zijn lekker blijven zitten groeien.

Geplaatst

Mob, ik herken die moeheid maar al te goed. Ik denk wel dat het bij mij een combinatie is van de warmte en de hormonen. Wat goed dat het bij jullie nog spontaan is gelukt en zo snel al een echo wat fijn.

Het wordt voor mij denk ik echt aftellen naar 19 juli voor de 1e echo, nog twee lange weken te gaan.

De rest ook allemaal veel succes met wachten. Ik heb niet alles terug gelezen, dus ik kan nog niet op iedereen persoonlijk reageren.

Geplaatst

Sanne: gefeliciteerd, welkom bij de club.

Ik moet morgen officieel bloed prikken op hcg. En door de OHSS ook meteen daarvoor. Om 1200 heb ik een afspraak bij de gyn en dan krijg ik de uitslag. M'n buik is nog steeds erg dik, het wordt maar niet minder...Iemand een idee hoelang dat vocht in m'n buikholte blijft zitten?

Geplaatst

Hoi Audrey,

Ik weet niet hoelang het vocht nog blijft zitten. Ik vroeg het mezelf ook al af.

Ik heb ook en enorme buik, lijk wel 4 maanden zwanger...

Bij de eerste icsi was het weg toen de menstuarie kwam. Ging er eigenlijk al een beetje vanuit dat het nu niet meer weg zou zakken. Ben benieuwd wat ze morgen tegen je zeggen daarover, laat je het weten?

Succes morgen, lijkt me ondanks de pesitieve test toch nog spannend.

Geplaatst

Hey dames

ik wou jullie allemaal feliciteren met jullie zwangerschap!!!

ik krijg 13 jullie eerste echo

heel apart dat jullie allemala de zelfde angsten hebben die ik ook heb krampjes en kijken bij het afvegen best grappig en geruststellend.

allemaal heel veel succes en geniet van onze zwangerschappen

liefs jessica

Geplaatst

Hey dames

ik wou jullie allemaal feliciteren met jullie zwangerschap!!!

ik krijg 13 jullie eerste echo

heel apart dat jullie allemala de zelfde angsten hebben die ik ook heb krampjes en kijken bij het afvegen best grappig en geruststellend.

allemaal heel veel succes en geniet van onze zwangerschappen

liefs jessica

Geplaatst

Ladies,

Het is hier mis gegaan helaas. Plotseling had ik gisteren bij het afvegen wat bloedverlies en vannacht heeft het doorgezet.

Natuurlijk zijn we verdrietig maar dat we zwanger zijn geweest, hoe kort ook, geeft hoop voor de toekomst.

Het is een geruststellende gedachte dan ons kindje ons heel even heeft laten weten dat hij of zij er is geweest.

Wij hebben in ieder geval van elk moment genoten en zijn echt heel dankbaar dat we dit toch hebben mogen meemaken.

Ik haal mezelf van de lijst en wens iedereen een hele fijne en vooral ook gezonde zwangerschap !

Geplaatst

1e echo:

Dreamer: 20 juli

Mob: 8 juli

Minoes: 13 juli

Sharon: 14 juli

Audrey:

Sanne:

2e echo:

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

Audrey:

Mob:

Sanne:

Uitgerekend:

Dreamer: 3 maart 2011

Sharon:

Minoes:

Audrey: 9 maart 2011

Mob: 7 maart 2011

Sanne: 8 maart 2011

Geplaatst

O Sidney, neeee dit mag niet

Wat enorm verdrietig, eindelijk het geluk en dan wrodt het al afgenomen...

Het is zo oneerlijk allemaal!

Wat goed dat je al zo positief kunt denken, weet niet of ik dat zou kunnen.

Heel veel sterkte met dit hele kleine maar anderzijds zo groot verlies.

Geplaatst

Eerlijk gezegd ben ik eigenlijk helemaal naar de kl*te maar ik mag niets laten merken... Mijn zoontje staat nu te douchen en ik bijt zowat mijn lip stuk omdat ik niets mag laten merken want hij weet van niets.

't komt nu ineens erg hard aan.... ik verlies grote stolsels... Was ik vanochtend nog zo positief...nu ben ik stuk.. dikke tranen rollen over mijn wangen

Geplaatst

Kan me zo goed voorstellen hoe ellendig jij je nu voelt...

Als je dan ook nog stolsels gaat verliezen is het helemaal confronterend.

Dit is de grootste angst van iedere prille zwangere vrouw en zeker als je er zoveel voor hebt moeten doen.

Begrijp dat je je groot probeert te houden voor je zoontje maar dat zal waarschijnlijk niet helemaal gaan lukken... Ik weet niet hoe oud je zoon is maar kun je niemand anders vragen om hem naar school te brengen. Niemand zou zich nu groot kunnen houden hoor bij deze tegenslag. Heel begrijpelijk dat je je zo enorm ellendig voelt!

Weet niet goed wat ik je moet schrijven, er zijn geen goede woorden voor.

Bel je werk maar af voor komende dagen en laat je verdriet eruit...

Heel veel sterkte en liefs Sanne

Geplaatst

Nee, Sidney! Wat een vreselijk nieuws. Dat is het hetgene waar we allemaal bang voor zijn en nu is het bij jou gebeurd.... Heel veel sterkte!!!!

@Sanna: Ik hoop dat wij donderdag een mooi vruchtzakje zien met 'iets' erin. Heb al wel verhalen gehoord dat soms het hartje al te zien is, maar dat is echt een uitzondering! Dus met een vruchtzakje ben ik al blij!

Ik ben nu echt aan het wachten op de misselijkheid, maar dat zet niet echt door. Dat maakt me weer onzeker. Slaat natuurlijk nergens op, maar ja.... je gaat overal aan twijfelen.

@Audrey: geen idee hoe lang dat vocht blijft zitten. Ik hoop dat je bloeduitslagen vandaag goed zijn!

Geplaatst

haha Mob, wachten op de misselijkheid!

Alles voor de bevestiging he, heb ik ook wel een beetje hoor.

Byzonder toch dat je hoopt dat je misselijk wordt :icon_bounce:

Ik hoop voor je dat de misselijkheid weg gaat blijven en dat je een topecho hebt de 8e. Dan kun je heerlijk gaan genieten van je zwangerschap zonder misselijkheid!

Geplaatst

1e echo:

Audrey:

Sanne: 19 juli

2e echo:

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

Audrey:

Mob:

Sanne:

Uitgerekend:

Sharon:

Minoes:

Geplaatst

1e echo:

Audrey:

March: 13 juli

2e echo:

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

Audrey:

Mob:

Sanne:

March:

Uitgerekend:

Sharon:

Minoes:

March: 1 maart 2011

Dit weekend hebben we het grote nieuws aan de kersverse opa's en oma's verteld. Tranen bij de oma's (natuurlijk) en grote, trotse glimlach bij opa's. We hebben het zo gebracht: "Hebben jullie volgend jaar maart al plannen? Nee? Mooi, dan moeten jullie het vrijhouden want dan worden jullie opa en oma".

Ik had gehoopt dat, wanneer we het zouden vertellen, het wat tastbaarder voor mezelf zou worden, maar ik leef nog steeds in ongeloof.

Hebben jullie het al verteld aan de ouders? En hoe doen jullie dat met vrienden? Aan de ene kant wil ik het wel kwijt (ze hebben het toch snel genoeg door als ik niet meer drink op feestjes) maar aan de andere kant ben ik ook heel erg aan het cocoonen en wil ik het even voor onszelf houden). Hoe gaan jullie daarmee om?

Wat jullie boven idd schrijven: je zou bijna willen dat je misselijk wordt haha. Tot nu toe alleen maar een beetje "bandenpijn" en de mooiste borsten ooit ;). Maar goed, misschien blijft ons deze ellende gespaard omdat we al jaren ellende hebben meegemaakt?!

Ben benieuwd naar de uitslagen van de 1e echo's.

Liefs

Geplaatst

Onze beide ouders weten het al, net zoals 2 goede vriendinnen van mij. Daarnaast heb ik het vanochtend op m'n werk verteld. Ik moest zo vaak plassen en voelde me niet lekker van de obstipatie dat ik niet meer voor me kon houden. Ze leven ook erg mee en zijn op de hoogte van onze behandelingen.

Verder vind ik het lastig, wil het graag vertellen aan iedereen, maar weet dat ik het beter nog niet kan doen.

Maar ja, nu moet ik dus tegen veel mensen liegen. Want veel mensen weten dat we waren gestart met een ivf-poging, dus vragen daarnaar... En dan maak ik er maar weer een mooi verhaal van.

Vanochtend best wel veel ongesteldheidskrampen... maakt me weer onzeker. Maar het zakt ook weer af en m'n borsten groeien nu toch wel door :-)

Geplaatst

@Sidney: ahh nee meis.

De grootste angst van iedereen en voor jou nu werkelijkheid.

Heel veel sterkte meis.

Ik hoop dat je straks even de ruimte hebt om je verdriet eruit te laten komen.

Hele dikke knuff!

@Misselijkheid: hier genoeg hoor, dus wie wat wil, neem alsjeblieft! haha.

Zelfs met 2 zetpillen komt het er nog keihard doorheen.

Enne .. ondanks de misselijkheid blijft de angst.

Dus hoop voor jullie dat de misselijkheid wegblijft dames!

@Vertellen: wij willen het geheim proberen te houden tot de 12 weken.

Of het gaat lukken vraag ik me af, mn buik is al zo enorm zichtbaar (ben erg slank van mezelf en draag altijd strakke kleding, dus het valt heel erg op)

Plus mn boobs zijn al 2 cupmaten gegroeid wat duidelijk showt.

En die misselijkheid, moeheid en veel plassen zijn ook moeilijk te verbergen.

Dus we doen nu ons best om het zo lang mogelijk te verbergen haha.

We hopen in ieder geval de 1e echo (7 weken 4 dagen) te redden.

Gelukkig gaan mn ouders met 7 weken op vakantie tot 9 weken, dus dan kunnen ze er iig niet achter komen haha.

@Echo: ik krijg echt pas als laatste de echo he!

Ik wil ook eerder haha.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Sidney: wat verschrikkelijk voor je! Waar we allemaal voor vrezen is jou overkomen. Heeel veeel sterkte met het verwerken hiervan! Dikke knuffel voor jou!

Ik kom net bij de gyn vandaag en hcg is gestegen van 79 naar 733! Dus ik ben echt zwanger! De overige bloeduitslagen waren ook in orde. Op de echo was wel te zien dat mijn eierstokken zelfs groter zijn dan vorige week, 10 en 11 cm. En nog veel vocht in de buik. Rusten dus! En....in de baarmoeder waren twee witte vlekjes te zien, de ene grote dan de andere. Spannend hoor! Volgende week maandag moet ik weer voor een echo en tot die tijd maar ik nog steeds niet werken. Het heeft echt tijd nodig zegt de gyn om al dat vocht kwijt te raken en m'n eierstokken zullen ook langzaam aan weer het normale formaat moeten krijgen.

Verder voel ik me wisselend. Of dat komt door de OHSS of door de zwangerschap, ik weet het niet. Ik wordt wel met de dag meer moe merk ik. En af en toe vlagen van misselijkheid.

1e echo:

Audrey: 12 juli

2e echo:

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

Audrey:

Mob:

Sanne:

March:

Uitgerekend:

Sharon:

Minoes:

Geplaatst

Wij hebben zaterdagavond aan mijn schoonouders verteld en zondagmorgen bij mijn ouders. We hadden een foto gemaakt van de positieve testen.

Het toestel meegenomen en gezegt dat er nog foto's opstonden die ze nog niet gezien hadden... Nou ze zagen geen van vieren wat het was! Vroeger deden ze alleen bloedtesten bij de huisarts schijnbaar. Ze waren superblij natuurlijk! Toen mijn zus binnenkwam hebben we haar de foto al niet meer hoeven laten zien, mijn moeder had het al meteen verraden zo blij haha.

Die kleine moet dus gewoon blijven zitten, hij is bij velen meer dan welkom!

Verder vertel ik het tegen diegene die ervan weten en ons ook gesteund hebben.

Ze gaan er toch naar vragen en toen het iedere keer mis was waren ze er ook voor ons dus mogen ze deze vreugde ook delen vind ik.

Wel jammer is dat het net voor de laatste poging tegen een grote groep collega's heb verteld. (kregen argwaan waar ik toch iedere keer heen moest, dat is al lang aan de gang, ook voor de tese onderzoeken toen..)

Die gaan er nu ook naar vragen en had het voor hun liever geheim gehouden.

Maar ja wil ook niet gaan liegen ...en er omheen draaien zal nu niet meer zo goed gaan denk ik.

Dreamer je hebt vrij laat de echo inderdaad.

Ik had 'm eigenlijk ook pas de 23e maar zei tegen de receptioniste dat ik dat te laat vond omdat ik gelezen heb dat het al bij 7 weken mag ...de 19e is 7 weken.

O, wil je liever dan vroeg ze? ....he he, natuurlijk! En "ja ja" het is onredelijk als je denkt dat andere mensen wel aanvoelen wat je denkt :toothy10:

Als ik jou was zou ik een poging doen om de afspraak naar voren te schuiven. Nee heb je, ja kun je krijgen!!

Audry, wat een mooie stijging! En super dat je al een echo gehad hebt! ...en twee vuchtzakjes? ...WOW!! Helemaal goed!!

Zou ook zo graag een bloedtest willen en zo'n echo ....beetje jaloers ben ik wel hoor :happy8:

Geplaatst

@Sidney, wat verdrietig voor jou. En wat iedereen al schrijft, waar we allemaal bang voor zijn is jou overkomen. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Hopelijk kun je je tranen even laten lopen.

Hier ook onzekerheid. De bruine afscheiding is getopt sinds gistermiddag. Ik moet wel vaak naar het toilet, maar ik ben niet misselijk. Ook heb ik het idee dat mijn borsten minder pijn doen dan afgelopen week.

Wij hebben het aan ouders, broers en zussen verteld. Ook heb ik het op mijn werk verteld, want iedereen wist dat ik met een poging bezig was. Ik denk dat ik er ook tegen familie niet over kan liegen.

Geplaatst

1e echo:

Audrey:

Kim: 19 juli

2e echo:

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

Audrey:

Mob:

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

Sharon:

Minoes:

Kim:

Geplaatst

Ik vertel het ook tegen mensen die ons de afgelopen tijd gesteund hebben. Vind het een beetje hypocriet om er nu over te gaan liegen, terwijl ik anders wel altijd bij ze kwam "uithuilen". Maar als niemand iets vraagt zeggen we ook niets. M'n man durft het nog niet echt hardop uit te spreken, die zegt dan dat het er goed uit ziet hahaha. Aankomende zaterdag gaan we het tegen m'n schoonouders vertellen. En daar willen we ons zoontje bij betrekken, maar niet met een t-shirt ofzo. Iemand van jullie een idee? Op m'n werk hoef ik nog niks te vertellen, want ik ben ziek thuis. Ze weten wel dat ik door de OHSS niet mag werken.

Sanne: ik heb dan wel een echo gehad, maar dat was natuurlijk wel erg vroeg he. Ik ga er niet meteen vanuit nu dat we een tweeling krijgen, al is de kans wel erg groot nu voor m'n gevoel. Dat ik weet dat het hcg zo goed gestegen is geeft me wel een zekerder gevoel en daar ben ik blij mee! Die OHSS kan me ondertussen gestolen worden, iedereen denkt dat ik op z'n minst als 3 maanden ver ben!

1e echo:

Audrey: 12 juli

Kim: 19 juli

2e echo:

Dreamer:

Sharon:

Minoes:

March:

Audrey:

Mob:

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

Sharon:

Minoes:

Kim:

Geplaatst

Hoi Audrey,

Je bent niet de enige met zo'n enorm gezwollen buik.

Ik lijk ook wel 4 maanden zwanger...

Heb een aantal kleren die het redelijk verbloemen ook al heb ik het idee dat sommige al twijfels hebben. Ben normaal slank en draag ook vaak kleding aan die ik nu absoluut niet aankan. Dat vocht komt door de follikels die zijn volgezogen na de punctie.

Bij de eerste icsi had ik naast de zwelling ook pijn aan de buik.

Hoop niet dat het kwaad kan als ik gewoon ga werken, ga goed in de gaten houden of het niet veel erger gaat worden komende dagen.

Wat gaaf volgende week de echo al, dan weet je of ze beide mooi verder zijn gaan groeien!

Geplaatst

Mogge Sanne,

Helaas zijn het bij mij niet alleen m'n eierstokken die gezwollen zijn, m'n hele buikholte zit vol met vocht. Meteen onder m'n middenrif begint die enorme buik al. En dat ie zo dik is vind ik niet zo erg, ik ben tenslotte wel zwanger! Maar het doet ook pijn, het lijkt wel of al de organen die in dat vocht zwemmen protesteren...Vandaar dat ik volledige rust moet houden. Het is dat m'n bloed in orde is, anders was ik allang opgenomen in het zks. Toch sla ik mezelf er dapper doorheen, want ik zie het maar zo: ik heb OHSS gekregen omdat ik zwanger ben!!! En daar doen we het voor tenslotte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden