Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011


Dreamer

Aanbevolen Berichten

Gefeliciteerd Moon!

 

Ik hoop dat de overstimulatie klachten snel weggaan en je kan gaan genieten.

 

 

 

Audrey, al gebeld door MvM?

 

 

 

@All: vandaag 6 weken zwanger!

 

En ondanks 2 emesafene zetpillen werd ik vanacht weer kotsmisselijk wakker.

 

Pas rond 11 uur werd het iets minder.

 

Zie nu al op tegen vanacht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

@Moon, gefeliciteerd met je zwangerschap. Vervelend dat je last hebt van OHSS. Doe maar rustig aan.

 

 

 

@Dreamer, rot voor je dat je zelfs met twee zetpillen nog misselijk bent. Ik begrijp dat je opziet tegen de komende nacht, maar wie eigenlijk niet met deze hitte.

 

 

 

Ik heb zelf steeds minder last van "kwaaltjes". Ik heb bijna geen last meer van mijn borsten en ik ben ook een stuk minder moe. Wordt hier toch wel weer een beetje onzeker van. Ik heb wel nog tot en met woensdag utrogestan bolletjes moeten gebruiken. Zou ik die symptomen van die bolletjes gehad kunnen hebben ipv van de zwangerschap?

 

Allemaal veel succes met de hittegolf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Van het wachtbankje af naar deze rubriek.

 

Zwanger! Ik besef me dat we ontzettend veel geluk hebben,

 

( 2008 ivf; 1e poging raak en zoon gekregen, nu een eerste cryo TP gehad op 23 juni en bleek dinsdag opnieuw zwanger! Ongelofelijk.

 

En hoewel het spannend is, voel ik me heel zwanger en durf ik te genieten.

 

Vanochtend echte zwangerschapskwaaltjes, maar vind het allemaal niets erg......

 

Ben in de wolken:) Dag allemaal, sterkte met dit warme weer, en probeer te genieten van deze bijzondere periode.

 

 

 

Gr soesa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

 

 

 

wat een temperaturen heh:)

 

Moon, wij gaan gelijk op, leuk om te lezen.

 

Ook ben ik evenzo in buik gegroeid, heb opgeblazen gevoel en forse buik en nog maar 5 weken zwanger! Ben benieuwd, tijdens mijn vorige zwangerschap hield ik zoveel vocht vast dat ik schoenen van 3 maten groter aan moest doen; ( raar gezicht van maat 36 naar 39, hihi) en heb ze voor de zekerheid bewaard. Ben zo ongelofelijk blij dat ik zwanger ben; ik laat alles op me afkomen. Schrik soms dat ik al zo aan het genieten ben en aan het dromen ben over hoe het straks zal zijn:) Leuk ook om met elkaar mee te lezen. Ik mag week 6 voor een echo, gaan de meesten van jullie in week 6 of week 7?

 

 

 

Groetjes, Soesa

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Soesa, gefeliciteerd met je zwangerschap.

 

Het is inderdaad erg warm. Bij ons is het ook niet echte afgekoeld helaas. Ik hoop dat de temperatuur snel een paar graadjes naar beneden gaat.

 

 

 

Ik heb mijn echo op 19 juli en dan ben ik volgens mij net 7 weken zwanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moon en Soesa,

 

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

 

 

 

Moon volgens mij hebben wij ook samen geschreven in de december topic.

 

Doe heel rustig aan!

 

 

 

Soesa een dubbel wonder voor jullie dus, helemaal top!

 

Heb met precies 7 weken de echo, ook de 19e juli tegelijk met Kim.

 

 

 

Kim ik denk dat je de kwaaltjes inderdaad ook nog van de utrogestan hebt gehad.

 

De bijwerkingen daarvan zijn ongeveer hetzelfde. Begrijp wel dat je er onrustig van wordt hoor. De pijnlijke borsten zijn bij mij ook weg nu maar wel heel moe en soms misselijk er voor in de plaats...

 

 

 

Dreamer wat jammer dat de misselijkheid zo blijft aanhouden.

 

Hoe doe je dat met werk, is dat nog wel mogelijk nu?

 

 

 

Ik ben ook zooo moe, kan beter bij de efteling gaan solliciteren als doornroosje!

 

Na de middagpauze krijg ik een beangstigende moeheid over me dat ik echt blij ben als de dag om is.... wat moet dat nog worden komende weken.

 

Gisteren als een zombie naar huis gereden (ook nog een verkeerde afslag genomen) en thuis aangekomen direct voor 1,5 urr mijn bedje ingedoken en ondanks de hitte geslapen als een roos. Het is maar goed dat ik 4 van de 5 dagen met mijn vriend kan meerijden (+/- een uur enkele reis) dan kan ik in de auto mijn ogen al sluiten.

 

Nog drie weken en dan gelukkig vakantie, geen overbodige luxe dit jaar denk ik!

 

Herkennen jullie die extreme moeheid ook zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

 

 

Hier weer een zeer onzekere en bange Kim. Net weer bruin bloedverlies gehad. Ook heb ik een ongesteldheidsgevoel in mijn buik. Ik ben zo bang dat het mis is. Ik lig te huilen op de bank.

 

Verder dus steeds minder kwaaltjes. Ook niet meer zo heel erg moe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jeetje Kim dit is niet wat we willen lezen hier!

 

Bruin bloedverlies hoeft niets te betekenen uiteindelijk, 1 op de 5 zwangeren heeft hier last van schijnbaar... En moe ben ik op dit moment ook nog niet nu ik nog maar even uit bed ben. Hopelijk is je stress om niets. Heb je nog een test thuis liggen, die kan misschien een gruststellend gevoel geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel een digitale test liggen, maar ja dat zegt op dit moment eigenlijk ook niks. Want het HCG is niet van de ene op de andere dag uit je lijf.

 

 

 

Ik was gisteren overdag ook al minder moe en vrijdag eigenlijk ook al.

 

Ik kan niet tegen deze onzekerheid en wil gewoon weten waar ik aan toe ben, maar dat gaat helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien stelt dit je gerust: onigkrampen en heftige emoties zijn ook symptomen hoor!

 

 

 

 

 

Ik heb nog wel een digitale test liggen, maar ja dat zegt op dit moment eigenlijk ook niks. Want het HCG is niet van de ene op de andere dag uit je lijf.

 

 

 

Ik was gisteren overdag ook al minder moe en vrijdag eigenlijk ook al.

 

Ik kan niet tegen deze onzekerheid en wil gewoon weten waar ik aan toe ben, maar dat gaat helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kim houd goede moed meis!!!!

 

 

 

bruinverlies hebben wel meer meiden, dat duidt op oud bloed, kan goed nog een stolseltje van de punctie zijn, mij waarschuwden ze in het ziekenhuis ervoor.

 

Dat je vermoeidheidsklachten afnemen en de gevoeligheid van je borsten klinkt heel herkenbaar, de utrogeston veroorzaakt deze klachten ook.

 

ik heb ze langer moeten gebruiken maar mijn klachten namen ook af, toen ik een week of 10 was namen de klachten toe en dan met name erg gevoelige tepels.

 

Mijn energie bleef laag maar dat kwam omdat ze saampjes waren.

 

Dat ongi gevoel hebben velen, klinkt raam maar ik zag het als iets positiefs: mijn baarmoeder is aan het werk...

 

 

 

lieverd, probeer je niet te druk te maken, ik begrijp je volkomen hoor maar je hebt zelf nergens invloed op. ik heb ergens gelezen dat als je je zorgen maakt je je op de kleur blauw moet focussen..,..wie weet helpt het?

 

 

 

Bel anders morgen voor de zekerheid met het zkh.

 

 

 

liefs

 

 

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och Kim, ik snap je angst volkomen. Probeer rustig te blijven.

 

Zolang je geen helder rood bloed verliest, is er nog niks aan de hand.

 

Testen heeft inderdaad geen zin, want je hebt sowieso hcg in je bloed. Zou ik dus niet doen.

 

Sterkte meis en houd moed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom me ook melden!

 

 

 

27 juni een goede terugplaatsing gehad want nu dan toch echt zwanger! Weet alleen even niet me uitgerekende datum, kan iemand me dat nog 1x uitleggen?

 

Ziekenhuis gebeld en 29 juli hebben we de 1e echo.

 

 

 

Ik heb verder ook weinig klachten, wel licht misselijk en wat gevoelige borsten..

 

Maar goed dat vind ik prima, staan 2 streepjes dus ik ben tevreden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal,

 

 

 

Kimmie, ik denk dat je de 20e maart uitgerekdn bent.

 

Ik heb op 23 juni een tp gehad en ben uitgerekend op 16 maart.

 

Op internet zijn ook zwangerschapscalculators, daar moet je je 1e dag van je laatste menstruatie invullen en dan berekent hij belangrijke data in zwangerschap. Wel grappig, er bestaan er meerdere. Ene zegt dat ik de 15e, maar de meeste dat ik op de 16e mijn baby kan verwachten:)

 

 

 

Ik begrijp dat de meeste dames met 7 weken een echo hebben. Ik ga met 6 weken al ivm een vakantie. Ik hoop dat dat wel het juiste oplevert om gerust te zijn. Maar heb goed vertrouwen.

 

 

 

Kim, ik hoop dat alles goed met jullie gaat, oh wat spannend.

 

Doe rustig aan en hopelijk kan je wat afleiding vinden en blijft alles goed gaan.

 

 

 

Martha, heb beetje je verhaal kunnen lezen, wat goed en mooi dat je voor ultiem geluk gaat en blijft gaan en ik wens je heel veel succes deze ronde! Het is jullie echt gegund!

 

 

 

Voor de rest van de dames, toitoitoi, of sterkte als jullie dat nodig hebben.

 

 

 

Gr Soesa

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey kim

 

 

 

heel veel sterkte maar geef de moed niet op er zijn veel meer vrouwen die daar last van hebben sommige zelfs 9 maanden.

 

 

 

iedreen van harte gefeliciteerd met onze zwangerschappen.

 

 

 

hier ook al heel moe en hebben jullie ook geen zin in gemeenschap rare vraag maar vroeg me het af.

 

 

 

Gr liefs jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom me ook melden!

 

 

 

27 juni een goede terugplaatsing gehad want nu dan toch echt zwanger! Weet alleen even niet me uitgerekende datum, kan iemand me dat nog 1x uitleggen?

 

Ziekenhuis gebeld en 29 juli hebben we de 1e echo.

 

 

 

Ik heb verder ook weinig klachten, wel licht misselijk en wat gevoelige borsten..

 

Maar goed dat vind ik prima, staan 2 streepjes dus ik ben tevreden!

 

 

 

 

 

Hallo Kimmie

 

 

 

je lan bij de punctiedatum 38 weken optellen, mogelijk wordt de datum bij de eerste of 2de echo wat bijgesteld adhv. de grootte van je hummeltje

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey kim

 

 

 

heel veel sterkte maar geef de moed niet op er zijn veel meer vrouwen die daar last van hebben sommige zelfs 9 maanden.

 

 

 

iedreen van harte gefeliciteerd met onze zwangerschappen.

 

 

 

hier ook al heel moe en hebben jullie ook geen zin in gemeenschap rare vraag maar vroeg me het af.

 

 

 

Gr liefs jessica

 

 

 

zoiezo niet echt met dat warme weer maar durf het ook nog niet echt eerst maar eens even de echo afwachten woensdag

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey sharon

 

ja dat heb ik ook een beetje die angst ik heb dinsdag de echo dus zal daarna we weer gaan hoopt mijn man haha en die hitte nee ook niet

 

 

 

je loopt ene dag achter mij met echo en tp leuk

 

 

 

gr jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kim: wat eng meis!

 

Als je afnemende kwalen hebt en ook nog eens bloedverlies, dan moet je contact opnemen met je behandelend arts.

 

Het hoeft niets te betekenen, maar de stress die je nu hebt is niet goed natuurlijk.

 

Dus gewoon morgen bellen hoor meis!

 

Sterkte en ik duim dat alles gewoon goed is.

 

 

 

@Uitgerekende datum: ga uit van je eisprong/punctie.

 

Reken daar 38 weken bij op en je hebt de uitgerekende datum.

 

De calculators gaan altijd uit van je laatste ongi, maar dat klopt vaak niet.

 

 

 

@nieuwe dames: gefeliciteerd!

 

Wat heerlijk dat er steeds meer dames bij komen.

 

 

 

@Moeheid: ik kon het normaal af met 4 uurtjes per nacht.

 

Nu ben ik al moe als ik 4 uurtjes wakker ben haha.

 

 

 

@Echo: hier met 7 weken en 4 dagen.

 

 

 

@Misselijkheid: hmm de tijd lijkt zich verplaatst te hebben van smorgens naar smiddags/savonds.

 

Ben nu 2 nachten niet misselijk geweest, maar wel vanaf smiddags tot het naar bed gaan.

 

Je voelt je wel echt zwanger erdoor, maar het is zooo vervelend!

 

Zeker als je het nog geheim wilt houden.

 

 

 

We waren gisteravond voetbal kijken bij vrienden en ik werd me toch kotsmisselijk inene...

 

Gelukkig was er een klein kindje achter wie ik me kon verschuilen (snel haar kamer in gedoken haha)

 

Maar het feest vanavond vieren we voor de veiligheid maar thuis...

 

De hele familie is er en een aantal vrienden, dus als de misselijkheid dan opspeelt kan ik het echt niet meer verbergen.

 

(plus dat er gerookt gaat worden en dat wil ik natuurlijk zo veel mogelijk vermijden! + dat ik er kotsmisselijk van word.)

 

 

 

Ach ja, over een paar weekjes zal iedereen begrijpen waarom we bepaalde afspraken afgezegd hebben!

 

 

 

Liefs Dreamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kimmie,

 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

 

 

 

Jessica,

 

Ik heb de energie daar echt niet voor op dit moment... moet er dus niet aan denken nu!

 

Afgelopen week wel gewoon gedaan, toen de extreme moeheid nog niet gearriveerd was. Het kan helemaal geen kwaad én wij moeten ons toch ontspannen :happy8:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de hele dag wat bruine afscheiding gehad. Het menstruatiegevoel is wel minder geworden. Ik heb vorige week ook al met het ziekenhuis gebeld ivm bruine afscheiding en ik moest weer bellen als het helderrood is of bij zeer ernstige krampen. Dit heb ik beide niet, dus ik denk dat ik nog maar even wacht met bellen.

 

 

 

Wat raar dat jullie vanaf de punctie datum de uitgerekende datum berekenen. Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze dat ik vanaf de tp moest tellen, dat vond ik al vreemd. Ik denk dat dat sowieso duidelijker wordt na de echo's.

 

 

 

Nieuwe meiden, gefeliciteerd!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden