Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Moon, ook ik weet hoe het is om een huisdier te verliezen. Veel sterkte ermee.

@Sanna, het kamertje is nog niet helemaal ingericht. Komend weekend gaan we alles opzetten. We hebben ook een echt oude wiegje, waar mijn opa zelfs in heeft gelegen. Mijn tante gaat de bekleding en het hemeltje hiervoor nog maken en in dezelfde stof de gordijntjes. Als we alles op hebben staan gaan we eens een keer kijken naar lakens en dekentjes en verdere aankleding.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kim wat byzonder mooi dat je het wiegje mag gebruiken, heel speciaal!!

Lief dat je tante je helpt met de stoffering.

Nu staat alles in het kamertje toch? Lijkt me geweldig, hoe vaak per dag ben je al wezen kijken?

Ga straks eens bellen naar babypark wanneer ons kamertje gebracht kan worden.

De dekjes voor de ledikantjes, wiegjes, boxen en aankleedkussen hebben we naar wens besteld.

De eerste week van december zal het klaar zijn. Hopelijk kan dan ook het kamertje worden gebracht.

Dan nog alleen op jacht voor schilderijtjes of iets dergelijks.

Vanmiddag komt er iemand van het kraambureau langs.

Dan krijgen we te horen wat we van hun kunnen verwachten en krijgen we een lijst met spullen die we in huis moeten halen.

Ik denk dat het meeste al in huis of besteld is, ben benieuwd!

Geplaatst

Pammie, het was inderdaad de intake van het kraambureau.

Moest tussen de 20 en 25 weken bellen en heb vorige week met 24 gebeld en vandaag wilde ze al langs komen.

Dat is wel op tijd inderdaad. Komt ook omdat het om een tweelingzwangerschap gaat, dan is alle info op tijd mocht ik in het ziekenhuis terecht komen.

Geplaatst

@Sanna, dat is inderdaad wel op tijd die intake. Ik verwacht die pas in de 7e maand, dus januari denk ik. Ik heb wel al zo'n lijstje gekregen met spullen die je in huis moet hebben.

Het kamertje staat inderdaad nu allemaal op en dan wordt het allemaal weer een stuk echter. Dat wiegje is bij ons echt een familietraditie. Mijn moeder en haar broers en zussen hebben erin gelegen en natuurlijk ook ikzelf, mijn broer en alle neven en nichten en nu is de volgende generatie weer aan de beurt.

Ik had ook heel veel kleertjes, lakentjes ed. gekregen. Samen met mijn moeder heb ik gisteren uitgezocht wat nog goed en leuk was en de rest heb ik weggedaan in een kledingzak. Ik ben het nu allemaal aan het wassen en dan kan ik van de week de kasten gaan inruimen. Morgen ga ik met mijn moeder nog shoppen voor allerlei dingen, zoals hydrofiel luiers, washandjes, kleertjes ed.

Hoe voelen jullie je verder allemaal? Ik begin toch echt steeds meer last te krijgen van mijn rug. Eigenlijk elke dag wel. Vrijdag moet ik weer op controle bij de vk, dus dan zal ik dat maar even aangeven.

Geplaatst

Haha, ja breien is een goed idee. Ben ook al aan het naaien geslagen, een boxkleed aan het maken. En verder heb ik genoeg ideeetjes om nog te maken.

Vanavond gaan we een schommelstoel ophalen die moet een verfje hebben. Ik richt me nu lekker helemaal op de babykamer en alles wat ik nog moet kopen....

Gisteravond weer bij de verloskundige geweest en ik heb een overgevoelige baarmoeder die bij het minste of geringste hard word. Ik had nog iets hoop, maar werken mag echt niet meer. De baby groeit heel goed en daar ben ik erg bij mee. Heerlijk dat getrappel in m'n buik. Nu ik niet meer hoef te werken geniet ik er ook veel meer van.... Verder helpen lieve familie en vrienden mij met m'n huishouden, das ook erg fijn. Dus het gaat goed hier!

Geplaatst

Zo hier weer eens een berichtje van mij...

Vandaag weer controle gehad en alles was goed! Ikke in orde en kleine in orde. Gelukkig voel ik me

lichamelijk ook iets beter dus kan ik weer beetje op af en toe!

Ook nog een echo gehad en de kleine deed het erg goed! Dus we mogen tevreden zijn!

Geestelijk voel ik me wel wat minder.. Alles wat er gebeurd is in een jaar tijd pff dat trok ik niet. Maar daarvoor wel hulp gezocht.

Geplaatst

Hoi dames,

hier wat minder nieuws.

Ik ben opgenomen in het ziekenhuis ivm benauwdheidsklachten. heb nu allerlei onderzoeken en scans gehad, maar er zitten verdachten lymfeklieren in mijn longen en bij mijn slokdarm.

Het kunnen nu nog 2 dingen zijn: of een longziekte of een lymfoom (lymfeklierkanker). Heel spannende tijd dus nu. Ik ga vandaag of morgen onder narcose zodat ze een biopt weg kunnen halen. dan krijgen we na 5 tot 7 werkdagen de uitslag. heeeeeeeeeel erg hard duimen dus want aan het 2de scenario moet ik echt niet denken.

Kortom een beetje *^&(^* hier. Maar gelukkig doen mijn meisjes het allebei goed, nu ik nog ;)

Groetjes Cindy

Geplaatst

Cin? Hemeltje lief, wat gebeurt er bij jou allemaal?

Wat een naar bericht om te lezen. Vanaf de andere kant van je scherm een dikke knuffel en veel sterkte!

Ik hoop dat je vandaag geholpen kunt worden.

Ik duim voor je.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Cin, veel sterkte. Ik ga voor je duimen dat het mee gaat vallen.

Ik ben net weer bij de vk geweest. De kleine groeit goed. De baarmoeder zat nu twee vingers boven mijn navel. Hartje weer gehoord, bloeddruk was goed.

Ik heb ook mijn rugproblemen en kuitkrampen aangegeven. Bekende kwaaltjes en dat weet ik ook wel. Voor de kuitkramp kan ik eens gaan proberen om magnesiumtabletten te gaan nemen. Bij rugklachten een massage of warme kruik en niet meer zwaar tillen.

Op 15 december heb ik weer een controle.

Geplaatst

Jeetje Cin, dit is wel schrikken zeg!

Heel veel sterkte en hoop dat je snel het meest positieve nieuws mag schrijven hier.

Ga zeker voor jullie meeduimen!!!!

Geplaatst

Hi meiden,

Onze beebjes zijn afgelopen woensdag opgemeten. De onderste loopt 2 dagen voor op schema.

De bovenste met de beentjes en het hoofdje ook alleen is het buikje te smal, loopt 6 dagen achter.

Hij heeft op verzoek wel 4x nagemeten (wel fijn dat de artsen zo goed naar je wensen luisteren moet ik zeggen)

Volgens de gyn hoef ik me niet druk te maken omdat alles nog netjes binnen de curve ligt.

Maar toch had ik het natuurlijk anders gezien. Ook omdat de orgaantjes daar allemaal zitten.

Nu heb ik natuurlijk weer een eigen theorie bedacht (ja ...moet wel mezelf blijven, overal moet een verklaring voor komen)

Het bovenste kindje ligt 'languit' over de onderste heeb gebogen (de onderste heeft de beentjes meer ingetrokken)

Nu maak ik mezelf dus wijs dat dat de reden moet zijn, als men gestrekt ligt ben je altijd smaller dan gebogen ...klinkt reeel toch?

Maandag de 6e naar de vk en de 20e weer naar de gyn, dan worden ze weer gemeten

Geplaatst

Kim,rustig aan doen.Luister goed naar je lichaam!

Sanna,ik snap dat je het liever anders had gezien,maar gelukkig gaat alles wel goed met je 2 beebs,en dat is het

belangrijkste!

De gyn's zullen alles goed na checken.

Kleine update van mij;

Ik ben al bijna 7 maanden zwanger,wat gaat het allemaal ongelooflijk snel. Nu ben ik er wel achter dat de term "geniet van je 9 maanden" niet voor niks is.

Mijn linkerheup is nog steeds pijnlijk,en mijn rug ook.

Ik begin soms duizelig te worden,wat eindigt in een draaiduizeligheid,waarbij ik ook moet overgeven. Heb dit al aangegeven bij de VK.

Mijn bloeddruk is altijd wel heel netjes. a.s.Maandag hebben we de pret echo,heb er er zo veel zin in!!

De "gewone heupbroeken" is voor mij ook verleden tijd. Sinds dinsdag loop ik ook met positiebroeken. Nu wel nodig hoor,buik groeit en groeit.

Nou meiden,geniet van jullie beebs! en een fijn weekend.

Geplaatst

Pamela voldoende zout en noten eten is volgens mij belangrijk bij duizeligheid.

Je buikje begint dus ook aardig te groeien, leuk toch! kun je lekker showen!

Moet even mijn irritatie kwijt over babypark kesteren.

Wij hebben al vroeg (half september) het kamertje besteld omdat de vk mij de tip gaf om rond de 20e week alles klaar te hebben ivm probleempjes die zich kunnen voordoen bij een tweelingzwangerschap. En ik zelf niets meer mag/kan doen met de inrichting van het kamertje.

Toen wij daar waren voor de bestelling zeiden ze ons dat er een behoorlijke levertijd op zat omdat er een nieuwe productieronde van start ging.

Eind november, uiterlijk half december zou het geleverd worden. Toch maar voor gekozen (ook al ben ik nu 26 weken zwanger) omdat we dat kamertje graag wilde hebben. Ze zouden ons bellen direct wanneer het klaar was voor een leverdatum af te spreken.

Afgelopen maandag zelf maar naar kesteren gebeld omdat ik het wel lang duren vond.

Toen zei (loog) de mevr aan de telefoon dat de kommode nog niet klaar was en verder stond alles klaar. 12 december zouden de eerste kommode's uit de productie komen en vanaf dan kan de levering worden gepland. 18 december komen ze, ben dan 29 weken zwanger.

Nu heeft een collega van mij precies hetzelfde kamertje besteld maar dan 5 weken later.

Gisteren vraagt ze aan mij wanneer het kamertje gebracht gaat worden en zei toen dat het bij hun zo mooi staat, het is afgelopen vrijdag gebracht.

Was direct nijdig. Ga ik zo vroeg weg omdat ik alles netjes wil regelen en zelf graag wil helpen inrichten...

Moet ik 13 weken wachten op de levering en mijn collega maar 5 weken (vanaf 4 weken was al mogelijk zei ze) ...het stoom kwam uit mijn oren.

Weet dat het niet goed is van mij om mezelf zo te laten gaan maar voel me echt benadeeld door babypark kesteren.

Vind het zooo niet netjes van hun. Het is dat ik gisteren niet in de gelegenheid was zelf te bellen naar babypark anders had ik dat wel gedaan.

Kortom klanten die eerst komen moeten het langste wachten en dan hebben wij daar zowat alles gekocht en hun daar alleen het kamertje.

Dus ook de grootste klant moet het langste wachten (zelfs als je ruim 5 weken eerder hetgeen besteld)

Nu komt het mooiste, wij moeten dus nog steeds 3 weken wachten nu.

Ben het er totaal niet mee eens en vind dat ze maar iets moeten regelen daar!

Ze kunnen op zijn minst de lijst goed bekijken wanneer de bestellingen gedaan zijn en dan bellen ze maar iemand af die net als mijn collega het klamertje later heeft besteld. Ieder op zijn beurt vind ik.

Nu heeft mijn vriend gisteren gebeld, ze snappen er niets van, nog nooit eerder gebeurd volgens hun.

Na lang praten komen ze het kamertje 11 december brengen, wel een hele week eerder dus. én waar halen ze dan in één keer die kommode vandaan?

Dan nog zoiets een paar weken geleden heb ik nog een bestelling willen plaatsen. We hebben recht op staffelkorting van 15% maar omdat het toen twee weken actie was en heel nl 10% korting kreeg mochten we de bestelling niet plaatsen of voor maar 10% korting???

Zo ga je niet met goede klanten/ klanten die veel besteden bij je om vind ik.

Ben benieuwd wat ze morgen te melden hebben als ik hun zelf nog eens ga bellen.

Laat wel horen wat voor oplossing ze hebben of dat ik iedereen ga afraden daar nog eens de spullen te gaan halen.

Sorry voor mijn gezeik maar moest het even kwijt.

Geplaatst

das idd wel erg slordig en niet netjes

ben ook benieuwd wat ze morgen tegen jou te zeggen hebben

ik heb er zoiezo helemaal niets gekocht omdat ik dichter bij de babydump woon en daar steeds ga kijken

wat hun service betreft ben ik tot nu toe heeeel tevreden

Geplaatst

Sanna, zeik maar rustig, wij hebben ook een slechte ervaring met Babypark Kesteren.

Even waar het uiteindelijk om draait (we moeten zo weg, vandaar) als wij bij hun de kinderwagen hadden

besteld dan waren wij 405,50 meer kwijt geweest dan waar wij hem nu gekocht hebben.

Wij hadden al weinig (tot geen) keus omdat we een drielingwagen moeten hebben.

Je mag van mij best iets verdienen maar 400 meer dan een concurrent? Dat vind ik wel heel erg veel geld!

Voelde mij een beetje genaaid!

Geplaatst

Sanna,wat een verhaal. Ik kan je frustratie wel heel goed begrijpen.

Ben je nu inmiddels iets wijzer? Vervelend hoor.

De 1e sneeuwvlokken is een feit! Het wordt hier witter en witter.

Vanmorgen de pretecho gehad. Wat is dat toch bijzonder!

Geplaatst

@Sanna, erg slordig van die winkel. En klagen en zeiken mag hier altijd.

@Pammie, hoe was je pretecho?

Hier is het ook helemaal wit. Ben net door de sneeuw naar huis moeten fietsen, glibber, glibber. Niet leuk.

Geplaatst

Cin, veel sterkte! Wat een naar bericht.....

Pammie, bijna 7 maanden zwanger? 6 toch? Of tel ik nu verkeerd? Ik ben ongeveer net zo ver als jou...

Sanna, kan me je frustratie heel goed voorstellen! Je wilt de spulletjes gewoon zo snel mogelijk hebben.... Wij hebben de kinderwagen bij de babydump besteld en daar was de service geweldig.....

Hier gaat verder alles z'n gangetje. Harde buiken zijn een stuk minder nu ik rustiger aan doe. Volgende week moet ik naar de arbo-arts, maar daar zal wel niks bijzonders uitkomen....

De baby is meestal lekker druk en daar geniet ik met volle teugen van!!

Hier is de sneeuw ook gevallen, ik durfde niet te fietsen, ben maar gaan lopen.... Ik vind sneeuw leuk zolang je niet weg hoeft, maar anders is het knap irritant ;-)

Maar goed, ik doe zelf weinig en heb er dus weinig last van :-)

Liefs Mob

Geplaatst

ik vindt sneeuw ook echt super gezellig

heb alleen dit jaar wel meteen mijn stoepje schoon gemaakt wat ik anders pas als laatste doe

maar das meer omdat ik doodsbang ben om te vallen nu

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden