Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pammie, hoe gaat het nu met je?

Hopelijk is de pijn weggebleven en zijn de zorgen daardoor ook vervaagt.

Moon, wanneer wordt je bloeddruk weer opgemeten?

Wat heerlijk dat je de kleine zoveel voelt trappelen.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon (MEISJE)

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

13 maart 2011:Jolanda

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 met 37 weken (=6 maart) ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Even ons lijstje naar boven gehaald. Nog 4 weken en dan ben ik 28 weken. Toch ook weer een geruststelling als ik dat bereikt heb.

Geplaatst

De pijn is gelukkig flink afgenomen. Heeft de tandarts toch goed werk geleverd!

Voel het nog wel iets,maar het spoelmiddel doet ook wonderen.

Fijne zondag !

Geplaatst

Nou meiden, het schiet al aardig op voor ons allemaal he ....

Hebben jullie ook dat je niet kunt wachten tot het moment er is dat je de kleine(n) in je armen kunt houden???

@Moon

Inmiddels heb ik andere antibiotica gekregen. Die ik eerst had sloeg niet aan. En nu maar hopen dat ik er weer snel vanaf ben.

Geplaatst

@Pammie, fijn dat je kiespijn nu een stuk minder is.

@Moon, hopelijk is je bloeddruk snel weer op orde.

Ik begin ook steeds meer te verlangen naar het moment dat ik de kleine eindelijk in mijn armen kan sluiten en kan zien hoe hij/zij eruit ziet.

Ik voel de kleine ook elke dag flink bewegen. Zie zelfs mijn buik soms echt bewegen.

Geplaatst

Vanessa, even een vraagje ...je man heeft nu toch zelf de wandelwagen gemaakt?

Pammie, Fijn dat je al minder last hebt van je gebid.

Chablis, werkt de antibiotica al een beetje? Hoop het voor je.

Geplaatst

We hebben toch maar voor een kant en klare gekozen. Dit omdat je je kindjes het eerste half jaar eigenlijk al niet

in de bakfiets vervoeren mag. Het was de bedoeling om deze om te bouwen tot een wandelwagen die als je bij

de fiets kwam als bakfiets gebruiken kon. Eigenlijk is het dan voor maar zo'n korte tijd dat het zonde geweest zou zijn

om de bakfiets te verbouwen. We hebben nu gekozen voor de peg perego triplette, deze hebben wij gekocht bij

babysale.eu. Afgelopen vrijdag is hij binnengekomen, geweldig!

Als de kinderen wat groter zijn dan gaan we kijken of er een manier is waarop ze alledrie mee kunnen met de bakfiets.

Hier kunnen 4 kindjes in maar dan moeten ze wel goed kunnen zitten. Misschien is er nog een mogelijkheid voor

een tussenoplossing.

Ik wil straks ook even goed kijken hoe hij fietst want ik ben er begin dit jaar mee omgekiept, gelukkig zat Bo niet

in de wagen. Hierna hem niet meer gebruikt omdat ik zo'n last van de endometriose had en daarna weer met

een behandeling begonnen ben.

Waar hebben jullie voor gekozen?

Geplaatst

Jee, dat omkiepen is een akelig idee.

Zeker een keer testen hoe en wat voordat je je oogappeltjes erin gaat vervoeren!!

Wij hebben gekozen voor de zilveren easy walker duo.

Geplaatst

@Sanna

tot nu toe heb ik wel de indruk dat de nieuwe antibiotica die ik heb aanslaat. Ik heb vorige week eerst een andere

gehad waarvan ik sterk de indruk had dat het niet aansloeg. Nu sinds afgelopen weekend een andere.

Geplaatst

Woehoe,mijn kies mag blijven zitten. (je hebt er al zo weinig ;-) )

Vanmorgen kleine zenuwbehandeling gehad,en gelukkig nu van alle ellende af!

Chablis,wat fijn dat de andere antibiotica wel aanslaat!

Geplaatst

@ Pammie, gelukkig maar! Zenuwbehandeling is ook niet alles, maar kies behouden is toch wel erg fijn!

@Vanessa kijk maar uit met dat omkiepen hoor!

Geplaatst

En de bloeddruk van vandaag is: 140-90. Urine bevatte gelukkig nog geen eiwitten.

Gyn gesproken: ze gaat er van uit dat mijn bloeddruk niet meer (noemenswaardig) zal dalen. Sterker nog; 't lijkt eerder wachten tot 'ie vroeg/laat verder stijgt. Dan komt medicatie in beeld. Werken is klaar. Ik die door wilde tot 4 weken van te voren, ahum. Je ziet maar, m.b.t. zwangerschap valt er weinig te plannen... Ik moet 't maar loslaten.

Volgende week weer controle, dan ook weer van bloed om te zien of nier- en leverfuncties nog oké zijn. Aansluitend rondleiding + gesprek op de kraamafdeling in het ziekenhuis, want ik zal in het ziekenhuis gaan bevallen met een derg. hoge bloeddruk. Die keus hoef ik dus ook niet meer te maken... Zo wordt er wel steeds meer duidelijk.

Week er na weer controle en dan ook weer een echo erbij.

Op de echo van vandaag bleek onze kleine nog keurig netjes te groeien. Dat scheelt. En mama voelt zich nog altijd goed, dus dat is ook gelukkig.

De rest is afwachten, ondergaan en loslaten. 't Is niet te beïnvloeden. Dus dan de feiten proberen te accepteren zoals ze zich voordoen, nietwaar?

Ik ga maar eens aan het breien...

Hoe is het met jullie allemaal?!?!

Geplaatst

Hoi Moon,

Wat vervelend zeg dat het nu zo loopt... Maar wel heel fijn dat met de kleine alles goed gaat en dat ze je zo goed in de gaten houden!

En nu dus ook helemaal thuis. Ik moet zeggen: het went vanzelf ;-) Gewoon allerlei dingen gaan doen die met de baby te maken hebben en verder veel relaxen! Op de een of andere manier gaan de weken nu ook snel, terwijl ik toch veel minder doe.

Hier gaat verder alles goed. Alweer 28 weken, de tijd gaat snel! De babykamer begint op te schieten en ik heb een giga lijst met allerlei spullen die ik nog aan moet schaffen. Maar ik koop telkens wat en zo komt het vanzelf goed. Tussen kerst en oud en nieuw heeft m'n man ook vrij en dan gaan we nog wat spullen kopen, zoals een lamp, een wippertje, babyfoon etc etc. Aankomende zaterdag gaan we gordijntjes bestellen, hoop dat ik wat leuks kan vinden!

Geplaatst

Hey Mob, wat gaat de tijd toch hard! Ik dacht even kijken hoe het hier gaat.

Je bent al helemaal aan het inrichten, tof hoor. Begrijp ik dat je al thuis zit? Hoop dat alles goed is met je.

En ik..... ik heb de achtervolging ingezet! Ben morgen 13 weken!!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Vandaag en morgen heb ik een mevrouw over de vloer die een mooie muurschildering op de babykamer komt maken. 't Wordt écht heel mooi. Dus ik doe de catering, zeg maar. Heb ik ook wat te doen, haha.

Herkenbaar hoor, Mob. Zolang ik dingetjes weet te verzinnen die met de baby te maken hebben vermaak ik me wel.

Gisteren blije doos bij Prénatal gehaald en ook maar meteen kleine kleerhangertjes, een boxkleed, dekentjes en lakentjes voor ledikantje etc. gekocht. Net voor kerst worden de meubeltjes bezorgd en dan gaan we het kamertje samen mooi inrichten. Dan wordt het wel héél echt allemaal. Super!

O, en m'n kerstkaarten moet ik ook nog schrijven. Dat kan ik ook mooi vandaag even doen. Scheelt allemaal weer...

Geplaatst
Hey Mob, wat gaat de tijd toch hard! Ik dacht even kijken hoe het hier gaat.

Je bent al helemaal aan het inrichten, tof hoor. Begrijp ik dat je al thuis zit? Hoop dat alles goed is met je.

En ik..... ik heb de achtervolging ingezet! Ben morgen 13 weken!!

Liefs,

Lot

Zo, alweer 13 weken! Super zeg! Nog een paar weken en je gaat de baby voelen. Dat is zo bijzonder! Daar geniet ik elke dag weer van!

Ik loop idd helemaal thuis. Had veel harde buiken en buikpijn en moest dus stoppen met werken. Gelukkig kan ik wel gewoon thuis zijn en hoef ik niet opgenomen te worden. Ik moet gewoon m'n werkzaamheden erg spreiden. En als ik last krijg gaan liggen en dan zakt het wel weer af.

Geniet van je zwangerschap!!

Liefs Mob

Geplaatst

@Pammie, gelukkig hoeft je kies niet getrokken. Fijn dat je nu van de pijn af bent.

@Moon, vervelend dat je bloeddruk niet meer daalt en dat je nu al thuis moet blijven. Gelukkig gaat het met de kleine allemaal goed. De blije doos kan ik ook gaan ophalen. Zit er veel bruikbaars in?

Hier gaat alles goed. Woensdag weer op controle en 6 januari heb ik nog een groeiecho.

Geplaatst

He meiden,

Hier alles ook redelijk rustig.. En voel me ondanks alles best goed.

Oh gisteren lag ik naar me buik te kijken, want ik voelde dat de kleine wakker was. En toen zag ik

hem/haar gewoon bewegen.. Tranen met tuiten natuurlij, wauw dat was gaaf zeg!

Zien jullie dat ook zo goed!

Vandaag trouwens 26 weken, voelt als een mijlpaal!

Geplaatst

@Kim1980: of er veel bruikbaars in de blije doos zit... Ach, wel wat leuke dingen. Natuurlijk ook reclamefolders en vakantieaanbiedingen etc. maar ook wel wat newborn pampertjes en een speentje ed. Ging wel. De voorpret was het leukste; een soort kerstpakketje, maar dan anders. Haha.

@Kimmie: 26 weken is ook een mijlpaal! Onze beebjes zijn een belangrijke grens gepasseerd. Mocht er nu iets gebeuren dan wordt er behandeld door de doktoren. Maar beter is dat ze lekker blijven zitten en onze buiken doen golven... Bijzonder gezicht, hé?!

Geplaatst

nou ik vind die babydoos van prenatal echt niets iedereen in mijn omgeving was daar altijd zo vol van maar volgens mij zijn ze aan het bezuinigen ik vind die van de felitas het leukste kun je afhalen bij etos maar kreeg hem laatst nog een keer opgestuurd had een vriendin voor mij gedaan dus toen had ik er 2 er zitten billendoekjes van zwitzal billendoekjeshouder speentje van difrax flesje van avent klein tubbetje zinkzalf en buikbalsum en 2 mini luiers van pampers incl kortingsbon dus best leuk pakket dus dames aanvragen die handel

hier alles goed gister heel erg ziek geweest kwam er van boven en onder uit bah bah sinds vanochtend blijft alles gelukkig binnen nouja alles een beschuitje met kaas en boullion haha maar 1 ding is zeker een klein drukte makertje in je buik en buikgriep hebben is geen fijn gevoel alsof ze het wist ze ging de hele dag tekeer nu heb ik zo'n boekje op de kast staan 9 maanden dichter bij de bevalling daar staat hoe de kleine zich elke dag ontwikkeld en daar stond vandaag bij dat hoe ik me voel de baby zich ook zo voelt dus dan heeft die kleine dame zich gister ook goed ellendig gevoeld haha ze kunnen nu zelf als ze echt erg schrikken gaan huilen dat stond er gister hebben meer van de dames die kalender??? nou fijn weekend nog allemaal

Geplaatst

Sharon,die felicitatiedoos van Etos heb ik ook gehad. Ik vond er ook veel bruikbare dingen in zitten! (erg leuk)

Heb toen de box van Prénatal wel aangevraagd,ik zal 'm deze dagen wel op kunnen halen.

Vervelend dat je zo misselijk en beroerd bent/geweest. Ik las het al op Hyves. Gelukkig gaat het nu iets beter?

Als je je zelf heel ziek voelt,dan voel je je kindje waarschijnelijk ook veel minder.

Ik heb de beeb ook een keer 2 dagen amper gevoeld,terwijl ik normaal een hele drukke beweegelijke beeb heb. Maar dat kwam omdat ik toen niet lekker in orde was. Zo'n kalender is wel apart zeg. Nooit gezien.

Kimmie,bijzonder hé zo'n bewegende buik. Het kan dan écht helemaal heen en weer gaan haha. Super,je bent alweer bijna 26 weken. Dat voelt inderdaad goed,en ook al een hele mijlpaal! Ik ben al bijna 29 weken. Jéétje wat gaat het allemaal snel.

Met 28 weken is de beeb geloof ik officieel levensvatbaar buiten je buik.

Geplaatst

hey pammie

nee ze was toen ik zo ziek was juist heel beweegelijk gewoon niet normaal om echt gek van te worden hang ik net boven die emmer en begint die kleine dame ook echt de hele dag lag ze te draaien en naar boven te drukken dus buikgriep en 28 weken zwanger gat slecht samen haha maar gister kon ik weer gewoon genieten van haar gedraai echt het mooiste gevoel wat er is ik voel der ook echt veel gister me broertje laten voelen ooh cool zei die en doet dat pijn hahahaha nee gelukkig niet mannen snappen daar maar weinig van ik durf trouwens bijna niet meer op het radboudforum te komen voel me zo lullig als zwangere daar hoe kan dat toch dat het bij niemand meer gelukt is na ons in juni voelt voor mij dan ook wel echt als een wondertje dat het bij ons wel gelukt is nou dames fijne zondag allemaal

Geplaatst

@Kimmie, ik zie mijn buik ook vaak bewegen. Zelfs mijn man kan het zien terwijl ik gewoon mijn shirt aan heb.

@Sharon, kan me voorstellen dat het niet prettig is buikgriep en zwanger. Gelukkig voel je je al wat beter.

De doos van Felicitas heb ik ook al gehad. Ga komende week de doos bij Prenatal maar eens ophalen.

Ik heb mijn broertje ook een keer mijn buik laten voelen. Mijn kleine schopt nu soms tegen mijn ribben en dat is toch wel een beetje gevoelig hoor.

Geplaatst
Ik heb sinds vandaag menstruatiekrampen. Het is niet heel erg, maar komt zo af en toe opzetten....

Herkenbaar?

Ja,herkenbaar. Heb ik ook. Sinds afgelopen woensdag. Het is vast iets onschuldigs,en heb ook geen idee waar het mee te maken heeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden