Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb gisteravond toch maar even de verloskundige gebeld. Vooral m'n man was ongerust.

Volgens haar waren het waarschijnlijk groeipijnen van de baarmoeder. Er waren geen andere alarmsymptomen. Baby beweegt goed, heb geen bloedverlies en geen harde buiken. Als het met regelmaat komt moet ik weer bellen. Vannacht wel weer wat last gehad, maar niet met regelmaat. Heb trouwens heel beroerd geslapen. M'n man is verkouden en lag dus vreselijk te snurken.... Ik kon er niet meer tegen en ben op de bank gaan liggen....Daar heb ik zo'n 3,5 uur licht geslapen, wat weer niet bevorderlijk is voor m'n lijf.... Vandaag maar een beetje bijslapen.

Fijne dag allemaal!

Liefs Mob

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Mob, ik heb niet echt menstruatiekrampen, maar vandaag wel een zeurend gevoel in mijn buik. Ik denk mijn banden weer. Ik heb trouwens ook slecht geslapen vannacht. Mijn man is ook verkouden en lag een hele tijd te hoesten. Toen was hij stil en begon die kleine in mijn buik te schoppen en te bewegen. Ik heb dus wel wat geslapen, maar ben heel vaak wakker geworden.

Geplaatst

Hier nog iemand die slecht geslapen heeft. Om de 3 uur wakker en vanochtend om 7 uur heb ik het maar opgegeven. In een warm bad gaan zitten. Dat vond de kleine ook wel lekker, m'n buik bewoog alle kanten op... Aan het eind van het badderen werd ik me toch weer lui. Ben niet meer terug in bed gegaan, dan word ik halverwege de ochtend wakker en dat vind ik niks. Vanmiddag maar eens zien, evt. een tukkie op de bank.

Slaap sowieso slecht. M'n favoriete houding is op m'n buik en dat ligt al tig weken niet meer lekker. Draai van zij naar zij met een kussen tussen de benen, maar heb pijn bij het omdraaien.

Spier die van linkerbil naar bovenbeen loopt doet pijn, ook bij lang lopen of staan. Hoort er bij, aldus vk. Niks aan te doen, dus. Ik wil ook niet elke avond paracetamol nemen (wat trouwens ook niet geweldig helpt).

Genoeg geklaagd nu.

Er is een mooie muurschildering op de babykamer gemaakt; ik kan er wel naar blijven kijken. Wauw, wat mooi! We genieten er allebei van en ik krijg een steeds beter beeld van hoe het babykamertje er uit zal gaan zien. Meubeltjes komen nog voor kerst. Leuk!

Geplaatst

Heb het vanmorgen ook even nagevraagd,en heeft inderdaad met de groei van de baarmoeder te maken. Na de bevalling krijg je deze pijn ook,omdat de baarmoeder dan weer moet krimpen. Eigenlijk een logische verklaring. Maar goed; we kunnen niet alles weten met een 1e kindje op komst.

Moon,vervelend dat je zo slecht slaapt. En vooral als je iedere keer wakker wordt van de pijn. Ik slaap in principe heel goed,moet er vaak 1x uit om te plassen. Maar voor de rest geen pijn of iets dergelijks.

Denk dat het alleen maar gaat toenemen;En net wat jij al zegt,het hoort er allemaal bij!

Leuk zo'n muurschildering! Dit hebben wij op de muur;

[ATTACH=CONFIG]430[/ATTACH]

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]432[/ATTACH]dit hebben wij op de muur ik zou binnenkort meer foto's plaatsen gelukkig slaap ik redelijk ben vandaag wel extra moe en de kleine beweegt echt veel is dat bij jullie ook zo en ze zit ook heel hoog af en toe best irri nog 11 weekjes gaat allemaal best snel tis alweer bijna half december kamertje is in iig klaar en als ik verlof krijg half januari ga ik de kleertjes wassen en kijken of mijn poetsdrang dan ook komt waar alle vrouwen het over hebben niet dat er veel te poetsen valt bij ons haha en ik zag alweer een uitgerekend in augustus topic pffff

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik heb gisteravond in bed voor het eerst een harde buik gehad. Daarna 's nachts nog een paar keer en nu vanmorgen in bed ook weer. Het kan niet komen doordat ik het te druk heb gehad, want ik ben gisteren thuis geweest en vandaag heb ik ook vrij. Wat kunnen nog meer oorzaken zijn en hoe lang duren die harde buiken bij jullie. Op internet lees ik vaak 30 sec tot een paar minuten, maar bij mij duurde die gisteren zeker 10 minuten.

Geplaatst

He Kim,

Ik heb dit al weken en druk ben ik niet, aangezien ik nogal gebonden ben en weinig mag en kan.

De gyn zei vorige keer tegen me dat dit geen kwaad kon zolang het ook maar weer wegtrok.

Hier gaat alles nog steeds redelijk, vanmiddag weer een middagje ziekenhuis. Dus naar Gyn en naar de neuroloog.Kijken wat de controle's zeggen. Slapen wordt hier wel lastiger. Als ik lig lijkt en voelt het alsof er een hele dikke buik in de weg zit. TErwijl dit toch echt wel meevalt ;)

Geplaatst
Goedemorgen dames,

Ik heb gisteravond in bed voor het eerst een harde buik gehad. Daarna 's nachts nog een paar keer en nu vanmorgen in bed ook weer. Het kan niet komen doordat ik het te druk heb gehad, want ik ben gisteren thuis geweest en vandaag heb ik ook vrij. Wat kunnen nog meer oorzaken zijn en hoe lang duren die harde buiken bij jullie. Op internet lees ik vaak 30 sec tot een paar minuten, maar bij mij duurde die gisteren zeker 10 minuten.

Kimmie,harde buiken kan geen kwaad,zolang het maar niet pijnlijk is!

Als het echt pijn gaat doen,dan is het een ander verhaal.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik breek even in.

Ik kreeg vanmiddag een smsje van Kimmie dat ze vannacht in het ziekenhuis moet blijven.

Ze vertrouwen haar hartkloppingen niet.

Ze ligt nu aan de monitor.Hopelijk weet ze morgen meer en mag ze weer naar huis.Ze word voor minimaal 1 nacht geobserveerd.

Voor de kleine kon het nog geen kwaad tenminste nu nog niet.

Maar daarvoor houden ze haar nu wel goed in de gaten.

Ze had me gevraagd om even een stukje op het forum te plaatsen vandaar.

Hopelijk mag ze snel weer naar huis!

Liefs Bianca

Geplaatst

Bianca, bedankt voor het plaatsen. Zo worden we gewoon op de hoogte gehouden.

Kimmie, hoop dat het snel beter met je gaat en je weer snel naar huis mag omdat toch alles goed blijkt te zijn!

Meiden, wat leuk die teksten op de muren.

Hier ook regelmatig ongiekrampen en harde buik. Een paar weken geleden bijna de hele avond en nacht gehad ...veel te veel gedaan toen.

Werd er gewoon bang van toen, heb het direct aangegeven en wordt sindsdien ontlast op hele drukke momenten.

Opkomende harde buiken die snel weer wegtrekken schijnen normaal te zijn, oefen weeën zegt de vk.

Sharon ben je weer helemaal beter? ...hoop het voor je. Ziek zijn is zowiezo niet leuk maar nu lijkt me het al helemaal vervelend.

Cin, hoe gaat het met jou?

De doos van de prenatal vind ik persoonlijk wel heel leuk. Vandaag opgehaald: 2 hele grote spuugdoekjes , 2 speentjes, 2 tutjes voor op het flesje, 2 rompertjes, 2 mini sudocreme, 8 pampertjes en 2x pampers verzorgingsdoekjes. Ook allerlei kortingsbonnen en een leuk tijdschrift.

Geplaatst

Bianca bedankt voor het doorgeven. Ik heb net in het andere topic even een berichtje geplaatst.

Ik hoop dat ze snel weer helemaal gezond is.

Geef haar maar een dikke knuffel van mij.

Geplaatst
Bianca, bedankt voor het plaatsen. Zo worden we gewoon op de hoogte gehouden.

Kimmie, hoop dat het snel beter met je gaat en je weer snel naar huis mag omdat toch alles goed blijkt te zijn!

Meiden, wat leuk die teksten op de muren.

Hier ook regelmatig ongiekrampen en harde buik. Een paar weken geleden bijna de hele avond en nacht gehad ...veel te veel gedaan toen.

Werd er gewoon bang van toen, heb het direct aangegeven en wordt sindsdien ontlast op hele drukke momenten.

Opkomende harde buiken die snel weer wegtrekken schijnen normaal te zijn, oefen weeën zegt de vk.

Sharon ben je weer helemaal beter? ...hoop het voor je. Ziek zijn is zowiezo niet leuk maar nu lijkt me het al helemaal vervelend.

Cin, hoe gaat het met jou?

De doos van de prenatal vind ik persoonlijk wel heel leuk. Vandaag opgehaald: 2 hele grote spuugdoekjes , 2 speentjes, 2 tutjes voor op het flesje, 2 rompertjes, 2 mini sudocreme, 8 pampertjes en 2x pampers verzorgingsdoekjes. Ook allerlei kortingsbonnen en een leuk tijdschrift.

ja gelukkig wel ooh wat was ik beroerd ik zat op de wc en voelde me zo ellendig en dacht ooh als ik straks een kleintje hebt hoe moet dat dan ik had echt niet voor zo'n kleintje kunnen zorgen zo slecht was ik als ik het zo lees heb jij een andere box dan ik gehad ach alles wat gratis is is leuk we blijven hollanders he haha

dames sturen jullie het ziekenhuis waar je de behandeling hebt gehad ook een geboortekaartje???? mijn lijkt het wel leuk namelijk

Geplaatst

@Kimmie, ik hoop dat je snel weer thuis bent en dat alles goed is.

@Sharon, gelukkig voel je je weer beter. Ik stuur het zh wel een geboortekaartje denk ik.

Ik heb mijn man vanmorgen met urine naar de huisarts laten gaan, omdat veel harde buiken ook op blaasontsteking kunnen duiden. Nu had ik geen blaasonsteking, maar wel wat bloed in de urine. Morgen moet ik de urine weer laten controleren en ik moet hem op kweek laten zetten in het ziekenhuis. Vanavond moet ik op controle bij de vk, ben erg benieuwd wat die hierover te zeggen heeft.

Geplaatst

Bianca,wens Kimmie veel beterschap.Hopelijk mag ze snel naar huis!!

Sannie,dat klinkt wel goed zo'n prenatal box. Ik heb 'm nog niet opgehaald,de prenatal ligt bij ons niet om de hoek. De dichtsbijzijnde is voor mij

een half uurtje rijden. Maar dat komt wel goed.

Sharon,jullie hebben ook een leuke muursticker! Die tekst stond op het geboortekaartje van het 1e kindje van mijn zus.

Ik vind het een heel mooi gedichtje.

Over geboortekaartjes gesproken; Ik stuur wél een kaartje naar het ziekenhuis waar ik ben behandeld met de iui's. Heb echt zo'n fijne gyn daar gehad.

En ik denk Nijmegen ook hoor.

Geplaatst

Wat leuk zeg die muurstickers! Heb er zelf ook wel naar gekeken, maar het is toch wat anders geworden bij ons.

Kimmie, hoop dat alles goed gaat en dat je snel weer naar huis mag.

Ik ben gisteren bij de vk geweest en de buik en bekkenklachten komen ws doordat de baby al met het hoofdje naar beneden ligt. Die drukt in m'n onderbuik en daardoor de pijn....

Verder was alles prima in orde. Vanaf nu om de 2 weken controle. Morgen komt er iemand van het kraambureau.

Geplaatst

Ben vanmiddag van mijn werk naar hui gekomen. Ik had steeds harde buiken en steken onderin mijn buik. Ik hoop dat het niks ergs is. Om 18.50 uur mag ik naar de vk.

Geplaatst
Bianca,wens Kimmie veel beterschap.Hopelijk mag ze snel naar huis!!

Sannie,dat klinkt wel goed zo'n prenatal box. Ik heb 'm nog niet opgehaald,de prenatal ligt bij ons niet om de hoek. De dichtsbijzijnde is voor mij

een half uurtje rijden. Maar dat komt wel goed.

Sharon,jullie hebben ook een leuke muursticker! Die tekst stond op het geboortekaartje van het 1e kindje van mijn zus.

Ik vind het een heel mooi gedichtje.

Over geboortekaartjes gesproken; Ik stuur wél een kaartje naar het ziekenhuis waar ik ben behandeld met de iui's. Heb echt zo'n fijne gyn daar gehad.

En ik denk Nijmegen ook hoor.

zat net te denken zou toch wel leuk zijn als wij ook nog op dezelfde dag gaan bevallen zelfde dag punctie zelfde dag terugplaatsing en dan ook nog op dezelfde dag bevallen en allebei in het radboud de behandeling

Geplaatst

Kim, hopelijk ben je zometeen gerustgesteld door de vk.

Harde buiken kunnen heel akelig zijn, vind ik ook. Sterkte!!

Wij sturen ook een geboorstekaartje naar de kliniek en ook naar de uroloog die ons heeft geholpen.

Geplaatst
zat net te denken zou toch wel leuk zijn als wij ook nog op dezelfde dag gaan bevallen zelfde dag punctie zelfde dag terugplaatsing en dan ook nog op dezelfde dag bevallen en allebei in het radboud de behandeling

Hihi Sharon. Dat zou wel heel toevallig zijn allemaal. Maar het kán!

We zullen zien.

Kim,hoe was het bij de VK?

Mob,lijkt me geen prettig gevoel die pijn. Wel vroeg dat je kindje nu al naar beneden ligt.

Ik moet echt om de haverklap plassen. Op het werk (staand beroep) wordt ik er helemaal gek van. Je kunt de "druk" echt voelen.

Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Dames even snel ben er weer maar ben kapot!

Na een nacht observeren zijn ze erachter dat ik een ritme heb met vele extra slagen per minuut en die geven die hartkloppingen en het benauwde gevoel.

Kwaad kan het niet, maar vervelend en angstig is het gevoel wat het geeft en dit was erg logisch.

Ook een ruisje op me hart geconstateerd , hiervoor moet ik na de bevalling terug komen. Dit kan namelijk door de zwangerschap komen, maar dit checken ze na de bevalling dmv een echo hoe het hiermee gaat.

Nu lekker me eigen bed in en rustig aan.

Oh met de kleine gaat alles wel heel goed.

Geplaatst

@Kimmie, gelukkig ben je weer thuis en is er niks ernstigs. Ook fijn dat het met de kleine allemaal goed gaat.

De vk heeft me gerust kunnen stellen. De harde buiken kunnen door een eventuele blaasontsteking komen, dus het was goed dat die morgen weer gecontroleerd wordt en op kweek gaat. Het kan ook zo zijn dat mijn lichaam op dit moment even aangeeft dat ik wat rustiger aan moet doen. Zo lang de harde buiken niet echt pijn doen en niet om de 3-4 minuten komen hoef ik me geen zorgen te maken. Ik heb ook aangegeven dat ik gisteren harde buiken had die wel 30-60 minuten duurde, maar dat kon. Ik moet in ieder geval deze week rustig aan doen en maandag bekijken of ik weer kan gaan werken.

De rest van de controles waren allemaal goed en het hartje was goed te horen.

Geplaatst

hey kimmie goed dat je weer thuis bent doe rustig aan

pammie ik heb dat ook wordt GEK VAN DAT PLASSEN nouja plassen dat denk je dan zit je op de wc komen er 10 druppels uit af en toe stampt die kleine dame ook zo hard op mijn blaas best irri maarja nog 11 weekjes en dan zijn we weer overal vanaf en kunnen we genieten

vandaag kwam me man thuis zijn collega vertelde dat ie papa werd en zijn vriendin bleek zwanger te zijn van een drieling gewoon op de natuurlijke manier hij had het er best moeilijk mee ik zei al ja snap ik k dacht altijd beter iets dan niets maar 3 tegelijk ppfffff het is 1 eeeiige tweeling en 1 appart morgen hadden ze nog een echo om te kijken hoe en wat

Geplaatst

't Is rustig hier...

Hoe is het met iedereen? Zin in de feestdagen? Ik wel, is toch wel heel anders dan eerdere jaren :-)

Geplaatst

Het is inderdaad rustig hier.

Ik ben sinds donderdag weer snotverkouden. Ik hoest de longen uit mijn lijf en mijn neus zit constant dicht. Ik voel me echt heel beroerd, vooral ook omdat ik door het hoesten bijna niet slaap.

Ik hoop dat ik met Kerst weer wat ben opgeknapt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden