Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hé meiden, ik deed vandaag een leuke ontdekking. Ik ben vandaag 30 weken zwanger EN ik wordt vandaag 30 jaar, grappig hè.

Fijne 2e Kerstdag nog allemaal.

Geplaatst

Jullie ook allemaal een fijne 2e kerstdag! Wel speciale kerstdagen zo... M'n man en ik hebben al een aantal keren bedacht hoeveel maanden de kleine volgend jaar kerst is en dat hij/zij dan ook 'aan zit' tijdens familie- gourmet op 1e kerstdag. Ach, niet belangrijk of dat plaatje volgend jaar ook klopt. Het gaat om de voorpret.

Hier nog steeds wekelijkse controles. Bloeddruk blijft stabiel hoog. Nog altijd geen aanleiding om medicatie te moeten slikken o.i.d. Hoe langer dit zo voortduurt, hoe beter. Afgelopen vrijdag weer een groeiecho gehad en de kleine zit nog precies op (en met bijv. buikgrootte iets boven) de gemiddelden. Kleine weegt ruim 1600 gr. nu. Woensdag as. 30 weken zwanger!

Groei op schema, dat is dus heel mooi, ondanks mijn hoge bloeddruk. Oudjaarsdag weer terug. Werken is definitief helemaal klaar. Ik heb overgedragen aan een vervanger en ook UWV is er van doordrongen dat werkhervatting niet tot de mogelijkheden behoort.

Babymeubeltjes zijn gekomen; hoofdeind bedje is gruwelijk beschadigd. Niet te begrijpen dat iemand het dan toch in een doos duwt en verzendt... Kinderwagen is incompleet. De rest is oké.

Na Kerst worden we hierover teruggebeld om af te spreken wanneer e.e.a. hersteld wordt.

Dadelijk gaan we samen kijken wat we al in de kasten kunnen ruimen en wat we uit gaan wassen etc. Leuk om mee bezig te zijn. De familie'verplichtingen' zijn klaar voor dit jaar en nu hebben we dus heerlijk de tijd even aan onszelf. Komende week is mijn man ook vrij en kunnen we dus lekker aan het shoppen en ons helemaal richten op het verder klaarmaken van de babykamer en de babyspullen ed. Zo leuk om mee bezig te zijn. Hij is nog erger (wat kopen ed. betreft) dan ik. Fijn om samen zo gelukkig te zijn na zoveel jaren met een rouwrandje...

Geplaatst

Hierbij wil ik iedereen hele fijne dagen wensen.

Persoonlijk heb ik zelf een heftige tijd achter de rug. Ik heb namelijk zo'n 8 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege een hoge bloeddruk. Uiteraard met allerlei onderzoeken binnenste buiten gekeerd en inmiddels heb ik medicatie om de bloeddruk te reguleren. Ik mocht afgelopen donderdag naar huis (heerlijk voor kerst), maar hun verwachting is dat ik op gegeven moment toch wel weer opnieuw opgenomen zal moeten worden :(

Geplaatst

@Moon, fijn dat je nog geen medicijnen nodig hebt. Vervelend dat het bedje beschadigd is en de kinderwagen incompleet. Ik hoop dat het snel en goed wordt hersteld.

@Chablis, jij ook al hoge bloeddruk, heftig hoor. Wel fijn dat je voor de Kerst weer naar huis mocht. Ik hoop dat je nog zo lang mogelijk thuis kunt blijven.

Geplaatst

Kim, jij nog van harte. Excuses, compleet overheen gelezen!

Chablis, heftig: 8 dagen ziekenhuis met alle onderzoeken, spanning etc. er bij. Ligt de groei van de kleine nog wel op schema, of begon dat ook achter te blijven? Hoe hoog was je bloeddruk, als ik vragen mag? Ook in ziekenhuis bevallen tzt?

Elke week als ik voor controle ga ben ik blij nog een weekje thuis te kunnen zijn, want ook ik moet er ernstig rekening mee houden dat het op medicatie en vroeg/laat een ziekenhuisopname uitdraait. Leef dus een beetje van controle naar controle, van week tot week dus... Spannend voor jullie nu ook, hoor! Hopelijk reageer je goed op de medicatie en hoef je nog heel lang niet weer opgenomen te worden!

Geplaatst

Hi Moon,

Sowieso wilde ik al in het ziekenhuis bevallen dus voor mij maakte het niets uit.

Bij mij is alles, zoals de groei, gelukkig nog prima op schema. Op het moment van opname was mijn bloeddruk 165/110.

De laatste meting in het ziekenhuis voor ik weer naar huis mocht was het 130/80 mbv medicatie dus.

Ik hoop inderdaad ook dat ik zo lang mogelijk thuis kan blijven en nog niet opgenomen hoef te worden zodat ik tegen die tijd zo kort mogelijk in het

ziekenhuis hoef te blijven.

Hoe is het bij jou dan?

Geplaatst

Chablis, wat vervelend zeg.... Hoop echt dat je nog lekker even thuis kan blijven... Gelukkig dat het met de baby wel goed gaat!

Kim, alsnog van harte gefeliciteerd... is al ff een paar daagjes geleden, maar toch he ;-)

Hier hele leuke kerstdagen gehad. En nu is m'n mannetje lekker een weekje vrij, dus dat is ook fijn. Af en toe er even uit om wat spulletjes te kopen. Geboortekaartjes uitzoeken. Verzekering aangepast en zo blijven we een beetje bezig.

Heb wel veel last van m'n bekken en moet nu volgende week naar de fysio.

De kleine heeft trouwens heel vaak de hik, die van jullie ook? Gisteren waren we bij de VK en toen voelde ik al de hik weer in m'n buik. En ja hoor, ook met de doptone was het goed te horen. Echt genieten hoor van die bewegingen in m'n buik. Heb trouwens wel een groeispurt doorgemaakt, m'n buik groeit met de dag :-)

Geplaatst

Kim,nog van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag!

Chablis,zeker heftig als je dat zo leest. Maar gelukkig ligt groei etc allemaal wel op schema. En ik hoop voor je dat je nog lekker lang thuis kunt blijven!

Moon,wat vervelend dat het bedje zo beschadigd is. Denk je alles voor elkaar te hebben,en het kamertje in orde kan maken,krijg je dat.

Yes,herkenbaar de hik van de beeb.

Ik voel dat ook. Ik dacht eerst "wat raar toch iedere keer die tikjes achter elkaar". Maar dat blijkt dus de hik te zijn . Hihi schattig.

Geplaatst

@Iedereen, bedankt voor jullie felicitaties.

@Mob, doe maar rustig aan als je last hebt van je bekken.

De hik herken ik ook heel goed. Soms heeft die kleine wel een paar keer per dag de hik, maar soms ook een hele dag niet.

Geplaatst

Vandaag zijn we op controle geweest bij de gyn.

De beebjes zijn opgemeten en ze zijn gegroeit!! Ben zoooo ontzettend blij!!

Het rustiger aandoen heeft dus geholpen. Volgende week met mijn baas bespreken of ik aangepast werk kan krijgen.

Een fijne oudejaarsavond en een super 2011 gewenst!!!!!!!

Geplaatst

Mooi zo, Sanna! Rustig aan blijven doen dan, groeien is immers heel belangrijk nu voor onze kleintjes...

(Chablis, jij vroeg er al naar:) 31/12 controle ziekenhuis. Helaas. Bloeddruk was gestegen naar 155- 95. Gyn besloot te starten met medicatie, omdat het én een hoge bloeddruk is én een enorme stijging vanaf 'beginwaarde' (110- 70). Maandag as. terug om te zien of bloeddruk o.i.v. medicijnen daalt. Blijft in die zin spannend. Bloed en urine gelukkig nog goed.

Gezellige jaarwisseling gehad. Lagen om 1.45 uur lekker in bed (andere jaren wordt het wel 4.30 uur). Beter zo.

Beste wensen, meiden. We worden moeder dit jaar! Wauw!!!

Geplaatst

Merk je er iets van? Als je een te hoge bloeddruk hebt?

Bij mij is de bloeddruk gelukkig goed, zelfs gisteravond na een gigantische stressdag.

We hebben gisteren de confrontatie met mijn schoonouders opgezocht, we denken wel dat het helpen gaat.

Was echt heftig! Ik ben er ook nog steeds niet helemaal van bijgekomen, vandaag nog maar even lekker

proberen te genieten van een vrij dagje.

Bo is lekker aan het spelen en ik heb al twee kilo stoofpeertjes geschild! Deze staan heerlijk rood te worden in

de pan.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

P.S.

Vandaag 28 weken zwanger! Vind ik toch weer een hele mijlpaal.

Nog 9 weekjes voordat we onze kindjes in de armen kunnen sluiten (na

hopelijk een vlotte bevalling)

Geplaatst

Vanessa wat gaat de tijd toch hard, voor jou misschien iets minder dan voor omstanders hier hihi.

Dapper dat jullie de confrontatie aan gegaan zijn met je schoonouders.

Geniet van je stoofpeertjes vanavond!!!

Geplaatst

@Moon74

Ik had de 30ste controle in het ziekenhuis. Bloeddruk was een momentopname van 155/95 (komt doordat ik nog aardig wat inspanning moest verrichten vlak voordat

de meting gedaan werd. Resultaat dankzij een paniekerige verloskundige...opname. Ik lig dus weer in het zkh. Een half uur nadat ik op de afdeling lag was de bloeddruk 130/80 en dat is het nu nog steds.....maw de opname was niet nodig geweest.....

Alle andere waarden zoals urine/bloed zijn ok. Beetje moeilijk te bevatten dus dat ik hier nu lig.

@Vanessa

Ik heb er dus geen moment wat van gemerkt. Maar hier zeggen ze dat de symptomen tintelende vingers, hoofdpijn, verstopping en vocht vasthouden zijn.

Wat voor confrontatie met je schoonouders?

Overigens hebben ze bij mij wel aangegeven dat ze verwachten dat ik de 40 wkn zwangerschap niet ga halen. Gek genoeg heb ik dat gevoel al vanaf het begin van de zwangerschap al gehad :)

Geplaatst

Voor iedereen een heel mooi jaar gewenst!

OH meiden het komt langzaam aan steeds dichterbij he!

Het is al Januari! Vind het toch wel spannend hoor.

Hier gaat het even wat minder, erg veel last van me hart nog steeds en sinds 2 dagen

zo een maagzuur.. Jee doet gewoon zuur. Dus ik blijf lekker in me bedje vandaag, beetje moe van al

die dagen denk ik ook!

Chablis hopelijk mag je snel weer gewoon naar huis! Maar gelukkig zijn ze wel voorzichtig met ons zwangere vrouwen!

Geplaatst

Allereerst de beste wensen voor iedereen. Voor ons allemaal gaar het een jaar worden met grote veranderingen.

@Sanna, fijn om te horen dat de beebjes mooi gegroeid waren. Doe maar lekker rustig aan.

@Vanessa, ik moet ook nog 9 weekjes geduld hebben voordat ik mijn kleintje in mijn armen kan sluiten. Maar de tijd gaat best snel vind ik.

@Chablis, wat enorm balen dat je weer in het ziekenhuis ligt en zeker dat het dus eigenlijk niet nodig was. Ik hoop dat je snel weer naar huis mag.

Zelf had ik gisteren flink last van mijn rug en ook de hele dag door wat harde buiken. Donderdag heb ik een controle bij de vk en een groeiecho.

Geplaatst

@Kimmie

Ja aan de ene kant prettig dat ze voorzichtig zijn, maar aan de andere kant .... aan paniekacties heb je ook niet zoveel.

Is het terecht dan zul je mij er niet over horen, maar in dit geval was het echt niet nodig geweest.

Tegen het maagzuur heb ik hier erg prettig goed werkende pilletjes gekregen --> Nexium20.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden