Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier zijn we ook lekker aan het genieten!

Kim,jou verhaal is heel herkenbaar! Gwen en Jesse lijken wel een beetje op elkaar. Jesse is bijna 4 weken,en hij slaapt al door. (deed hij met 3 weken al ).Laatste fles is om 23.00,en om 7.00 s'morgens moet ik hem wakker maken.

Heerlijk hoor! Overdag is hij heel erg wakker. Af en toe heeft hij een paar hazeslaapjes. Gisteren is hij wakker/jengelig geweest van 19.00 uur tot z'n laatste fles.

Wandelen,onder de douche/badje helpt hier ook goed!

Ik denk dat Jesse ook overdag te veel prikkels krijgt,die s'avonds moeilijk te verwerken zijn,en s'avonds heeft hij ook veel last van krampjes. Sharon,dat is wel een goede tip van die johannesbroodpitmeel! Volgensmij helpt dat ook tegen het vele spugen?

Jesse heeft ook de fles met 5 minuten leeg,wel tussendoor boertje laten.

Fijn dat Danae het goed doet hoor. Morgen mag ik voor het eerst met Jesse naar het CB. Ben benieuwd hoeveel hij nu weegt.

Moon,wat een schrikken van je dochtertje.Het doet je pijn om je dochtertje zo te moeten zien,en weinig kan doen. Gelukkig is er nu een oplossing,fijn dat ze opknapt!

Leuk om te lezen dat de maart babytjes het goed doen! (en dat het met de maart mama's ook goed gaat!)

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oma is even lekker met danae wandelen dus mama heeft even lekker de handen vrij best lekker eigenlijk:)

hey moon wat vervelend maar wat fijn dat je nu weet wat het is nu idd maar lekker gaan genieten

pammie ja klopt is ook tegen het spugen en idd ze geeft niets meer terug nou was dat ook maar mondjesmaat wat zij terug gaf hoor maar 2 schepjes van dat spul erin en dan wordt het dikker mocht jij dit nou ook gaan halen moet je wel iets minder erin doen want flesvoeding is al iets dikker dan borstvoeding misschien dat jesse dan ook iets langer over de fles doet maar wat ik niet snap ze zeggen 15 tot 20 min over een fles doen maar ze krijgt maar 130cc daar kan ze toch nooit een kwartier over doen straks met 220cc oke maar toch niet over 130cc hoeveel krijgt jesse trouwens 140??? denk dat ik het voor danae ook wel iets mag verhogen is alweer ruim een week geleden jij zei 10cc per week erbij toch??

mob dat kan kloppen dat vaker aan leggen maar ben veelste druk in me kop voor borstvoeding als ik op bed lig haar te voeden dan ligt ik alweer te bedenken wat ik allemaal nog moet/wil doen dus geen rust en kolven kan ik plannen dat vind ik ook wel lekker en ze viel ook vaak aan de borst in slaap he dus das ook niets want dan komt ze na een uur weer dus ik kolf gewoon 4 keer per dag en dan krijgt ze wel gewoon de bordtvoeding binnen alleen de laatste fles en nacht is dan nutrilon maar als ze binnenkort naar 5 voedingen gaat wat ze af en toe dus al heeft hoeft ze maar 1 keer de nutrilon en daarmee zijn alle kleintjes van mijn vriendinnen groot geworden dus dat zal ons meisje ook wel doen haha ze groeit als kool trouwens zal me niets verbazen als mevrouwtje al bijna tegen de 60 cm aan zit die is me toch lang die dame ze zit met sommige merken kleertjes al op 62

MAAR WAT EEN WONDER HE DAMES AF EN TOE KAN IK HET NOG STEEDS NIET GELOVEN ONDANKS ZE TOCH ECHT VAN MIJ IS HIHI

Geplaatst

@Moon, wat schrikken zeg. Fijn dat jullie nu weten wat het is en het al weer wat beter gaat.

@Pammie, inderdaad wat jij schrijft heeft Gwen ook. Wat bij haar helpt om haar rustig te krijgen is met haar op de bank of op bed gaan liggen. Zij ligt dan op mijn borst. Is dan vaak even stil en aan het slapen, maar schrikt dan weer wakker. Maar raakt dan minder in paniek, omdat ze bij mij is. Gwen slaapt overdag toch ook nog best veel. Gisteren is Gwen huilerig geweest vanaf 19.00 tot 1.00 uur. Ik heb haar af en toe wel in haar wieg gelegd, omdat ik dacht dat ze vast in slaap was, maar dan was het na 10-15 minuten weer huilen. Vanaf 1.00 uur heeft ze wel doorgeslapen tot 7.00 uur.

@Sharon, ja lekker hè als oma even gaat wandelen of komt oppassen.

Ik ben vanmorgen met Gwen bij de ostheopaat geweest, omdat ze een erge voorkeurshouding naar rechts heeft. De oshteopaat voelde spanning rechts in haar schedel, hierdoor is het moeilijk voor Gwen om haar hoofd naar links te draaien. Hij heeft haar nu behandeld en over 3 weken moet ik terug. Hopelijk gaat het helpen. Het viel de ostheopaat ook op dat ze steeds met haar handjes dicht ligt. Kindjes die helemaal ontspannen zijn hebben hun handjes open zei hij.

Gwen krijgt nu trouwens 5*150 cc, maar ik heb vandaag het idee dat ze dit al weer te weinig vindt.

Geplaatst

Gwen woog vorige week 3805 gram. Ze krijgt voor haar gewicht eigenlijk teveel voeding, want ze zeggen 150-180 ml per kg lichaamsgewicht. Maar vanaf dat ik ben begonnen met flesvoeding wil ze al meer dan de "richtlijn", dus dan geef ik haar dat ook. Ze heeft toch nog genoeg aan de hoeveelheid voeding. Ze had gisteren alleen heel veel zuigbehoefte na de fles. Komende zondag zitten we een week op deze hoeveelheid, dus even kijken of we dan moeten ophogen.

Geplaatst

Kim,Jesse heeft ook veel zuigreflex. Ook soms na de voeding. Ik ben al snel begonnen met een speen. Wat je zegt over dichte vuistjes,dat heeft Jesse ook veel. Ik heb soms het idee dat Jesse oververmoeid is,en gewoon de slaap niet kan vatten. Ik vind dat zo zielig. Hij wordt dan ook helemaal bleek.

Ik lees dat Gwen 3805 gram weegt en al op 150cc zit? Dat is best veel toch? Jesse is ook een hongerige baby (met de 5 minuten fles leeg).

Zit jij al aan de voeding voor hongerige baby's of dat niet? Wij nog niet....Wel advies gekregen vanmorgen bij het CB met johannesbroodpitmeel te beginnen.Dit om de voeding wat dikker te maken.

Sharon,jij gaf dit al aan dit ook voor Danae te gebruiken.

Wij moeten er 4 á 5 schepjes in gooien,het is dan net pap! Vanmiddag geprobeerd,maar ik had de verkeerde speen erop (maatje S),dus dat wou voor geen meter. Vanavond maar proberen met speentje maatje M,hopelijk wil dat beter.

Ook een inbaker doek geleend,ze heeft me voorgedaan hoe ik ouderwets kan inbakeren. Hier zijn we vanmiddag mee begonnen,en ik heb het idee dat Jesse zich een stuk fijner voelt hiermee. In bedje wou hij nog niet slapen,maar hij ligt nu in de box,en slaapt wel. Dit was ook geen probleem,als hij de rust maar pakt.

S'avonds na de fles van 19.00 uur wil ik wel graag dat hij boven slaapt,dus ik hoop dat dat gaat lukken!!

Gisterenavond heb ik van 19.30 tot 23.00 uur Jesse moeten bezighouden/wiegen...Meneer was klaar en klaarwakker.

Sharon,ik moet iedere week 10cc verhogen. Jesse krijgt nu 5x 140 cc.

Hij weegt nu 4900 gram en 55 cm lang. In verhouding is hij qua gewicht beetje boven het gemiddelde,maar je ziet het amper aan hem.

Maatje 56 is 'm beetje te groot,en maatje 50 net iets te klein haha.

Geplaatst

Ik zit niet op de voeding voor hongerige baby's. Gwen doet 10-15 minuten over een flesje. Gwen krijgt inderdaad wat veel voeding volgesn de richtlijn is dit voor een kindje van 4,1 tot 5 kg. Is 140 cc niet een beetje weinig voor Jesse's gewicht? Als je 150 ml per kg doet kom ik uit op 4,6 kg en bij 180 ml per kg op 3,8 kg. Maar ja als Jesse er genoeg aan heeft is het niet erg.

Ik probeer Gwen eigenlijk altijd in haar wieg te laten slapen. Alleen als ze zo onrustig is door prikkels of krampen dan lukt dat niet en dan slaapt ze korte slaapjes op mijn buik.

Geplaatst

Kim,ik vond het ook een beetje weinig voor Jesse. Maar gisteren op het cb geweest,en 140 cc had hij echt genoeg aan zeiden ze. Vreemd hé dat het overal weer anders is. Eigenlijk zou ik maandag moeten beginnen met 150cc,maar de arts vond 140cc meer dan genoeg voor Jesse.

Hij is wel heel jengelig/huilerig na een voeding,dus ik heb zelf het idee dat meneer niet voldaan is. Best frustrerend soms hoor.

Geplaatst

Hé Pammie, als je het idee hebt dat Jesse niet voldaan is met 140cc, dan zou ik hem gewoon een keer 150cc geven en kijken of hij dan wel voldaan is.

Ik zou volgens het cb ook 5*140 moeten geven, maar Gwen had daar niet genoeg aan, dus heb ik meer gegeven. Ik denk dat je moet doen wat voor jouw goed voelt en het cb is er voor advies, maar het is geen wet.

Heeft Jesse gisteren wel boven in zijn bedje kunnen slapen?

Gwen had gisteren na de voeding van 19.00 uur weer erge krampjes, zo zielig.

Geplaatst

Och meiden, krampjes. Zo zielig....

Ax & Raf hebben ze beide ook. Als ze zo'n maand of drie zijn dan hebben ze als

het goed is geen krampjes meer. Dan zijn de darmpjes meer gewend.

Ik ben hier niet meer zoveel en meestal alleen om even te proberen wat mee te lezen.

Het is best druk met drie kindjes! Bo vraagt natuurlijk de nodige aandacht, wel gaaf

dat ze is gaan lopen op de dag dat wij uit het ziekenhuis kwamen met de jongens maar

ze had het beter kunnen plannen.

Doe met de voeding alsjeblieft wat voor jullie goed voelt, honger hoeven ze niet te lijden die kleintjes.

Anders vervang je een paar flessen door een grotere, het kan zijn dat ze op bepaalde tijden meer nodig hebben.

Raf drinkt meer dan Ax, zo kun je zien wat een verschil er kan zijn tussen twee kindjes. Raf loopt continue zo'n 200 gram

voor in groei, net zoals in de buik eigenlijk. Grappig dat ze dit zelfde ritme nu doorzetten.

Wat een drama in Alphen ad Rijn, ongelooflijk! Ik had het er net met mijn moeder over onder het voeden, je zal toch nog maar

even wat voor je kindjes willen kopen en snel even op en neer gaan, om vervolgens nooit meer thuis te komen.

Je kunt je er gewoonweg niets bij voorstellen.

Is net zoals Koninginnedag bijna twee jaar terug, je snapt niet hoe dit kan gebeuren in een in jouw ogen veilige plaats, er is

echt iets kapot gemaakt, dit zal in Alphen net zo zijn.....

Geplaatst

nou vanessa ik voelde precies zo wij liepen hier in de stad in nijmegen en ik was in een winkel aan het afrekenen tot we een hele grote knal hoorde ik zei al tegen de verkoopster als je met zo'n kleintje loopt ben je veel angstiger stom eigenlijk he laten bleek het maar vuurwerk te zijn maar toch

en idd wat de andere meiden al zeggen pammie gewoon doen wat je gevoel zegt als jesse zich lekkerder voelt bij meer gewoon lekker geven

Geplaatst

Ongelooflijk...wat een drama in Alpen a/d Rijn. Vreselijk!!

Kim,Jesse was gisteren weer helemaal verdraaid. Hij heeft geslapen tot uurtje of 11 gistermorgen,daarna hazeslaapjes,en gewoon klaarwakker zijn!! En dat de hele dag. Als hij honger heeft dan schreeuwt hij moord en brand,voor de rest kijkt hij wel rustig om zich heen,en vind het allemaal wel prima.

Maar ik weet gewoon geen oorzaak waarom hij zo veel wakker is. Ik snap er niks van.

Gisterenavond om 21.15 sliep hij eindelijk in z'n bedje,na een paar huiluurtjes.

Jullie hebben wel gelijk hoor. M'n vriend zei ook al dat we ons gevoel moeten volgen. Ik denk wel dat ik naar 150cc ga. Het is toch zielig als ze niet voldaan zijn/honger hebben en ze je dat niet kunnen vertellen!

Geplaatst

Even kort: L.aetitia nu 1,5 week aan de fles gehad (met Pepti; geschikt voor kindjes met koemelkallergie). Haar zelf laten bepalen hoeveel ze dronk (dat was ze immers aan de borst ook gewend). Dat heb ik eens een paar dagen bijgehouden op papier om te zien of het niet de spuigaten uitliep, maar dat ging eigenlijk wel heel aardig. Ik zou dat dus gerust uitproberen, Pammie e.a.

Consultatiebureau adviseert, maar het is óns kind (zo zie ik het).

In geval van L.aetitia kreeg ik ook te horen dat ze nu met dit dieet geen hormoonzalf mocht (zitten sporen van het één of ander in?!) voor haar huidje. Het arme kind zat zo onder het eczeem dat ik afgelopen donderdag toch écht met haar naar de huisarts ben gegaan en vanaf dat moment smeer met hormoonzalf. Wat niet weet wat niet deert. Ik wil m'n kindje gewoon gezond en blij en gaaf hebben. Het is wel prima.

Vanaf vanmiddag heb ik haar lekker weer aan de borst. Wel spannend en goed opletten op mijn eten en drinken, maar ze kon er geen genoeg van krijgen. Ze liet luidkeels blijken het heerlijk te vinden om die borst weer te hebben, haha. Heel vertederend. Daar heb ik wel een moeilijk dieet voor over... Lekker dat het telkens zulk mooi weer is trouwens, hé? Heerlijk naar buiten aan de wandel!

Geplaatst

Hoihoi,

Ik zou ook luisteren naar hè eigen gevoel en niet tevreden is volgens mij gewoon ophogen met tien.

Onze dames zijn beiden nu volledig op flesvoeding en wel 6 x daags. Al een stuk beter dan beiden acht x aan de borst ;)

Roos weegt 4kilo en drinkt rond de 100 per keer. Dat is net genoeg maar voor haar blijkbaar voldoende, krijg er echt niet meer in.

Julia weegt bijn 3700 en drinkt rond de 140 per keer. Best veel maar anders is ze niet tevreden. Aangezien ze wel al bijna 9 weken is, kan het geen kwaad en heeft

Ze het nodig om binnen de normale gewichtswaardes te komen.

Ik vind sommige "regels" ook best lastig. Volgens het cb moet ik aanhouden dat ze 9 weken zijn maar de kinderarts ziet e als 3 weken. Dus soms weet ik

Niet wat ze moeten of moeten kunnen, dus volg mijn gevoel maar. Hoe doen jullie dat met de kindjes die te vroeg geboren zijn?

Verder wil ik, uiteraard, graag naar vijf voedingen en doorslapen.(al is het maar van 24-6uur). Heeft er iemand tips?

@moon fijn dat je weer met bv bent begonnen en dat het goed gaat!

@Vanessa ik snap dat je het druk hebt, heel herkenbaar en ik heb er nog 1 minder.

Ik heb een website gemaakt voor de meisjes, juliaenroos.tweelingsite.nl , als iemand interesse heeft om te kijken, laat maar weten, er zit nl een wachtwoord op & die wil ik niet openbaar op internet zetten.

We hebben gave fotosessie laten maken vd meisjes en die kan je daar ook zien onder het mapje foto-album.

Succes allemaal en heerlijk genieten vd kindjes en de zon!

Liefs cindy

Geplaatst

hey cin en als je ze in badje doet voor je gaat slapen doe ik met danae ook die heb ik gisteravond om half 10 in bad gedaan daarna eten gegeven en die heeft geslapen tot 06.15 en daarna weer tot tja totdat ze wakker word haha meestal tot half 9 9uur dus ze zou zo wel komen

pammie voor de rest is danae hier ook bijna de hele dag wakker gister ff naar het bos geweest en dan ligt ze wel inde wagen te slapen maar eenmaal weer thuis allleen hazenslaapjes op de arm maar ga der wel op bed leggen 1 keer per dag want gisteravond was ze beetje onrustig dus denk overprikkeld dan huilt ze maar een half uur uiteindelijk valt ze toch in slaap en ze heeft het gewoon nodig ff die rust ik vergeet af en toe dat ze pas 6 weken is maar dat komt omdat je er zo snel in zit allemaal:)vanmiddag ga ik de fles van medela halen met de calma speen want danae beschijt zich 3 keer per dag met dat broodpitmeel dus dan maar ff die fles proberen als het werkt zal ik het je laten weten met die fles kunnen ze zich ook niet verslikken want hier moeten ze moeite voor doen kijk maar een op google medela calmaspeen nou ik ga even verder met kolven moet om half 10 naar het ziekenhuis voor controle voor mezelf en ze gaan me vertellen over stel dat ik een 2e zou willen hoe de bevalling dan zou gaan ivm met mijn heftige bevalling van nu dus ben benieuwd nou dames genieten van het mooie weer want wordt vandaag geloof ik 22 graden ooooh heerlijk dat verlof nu:)

Geplaatst

Inderdaad dames we moeten gewoon ons moedergevoel volgen. Heerlijk inderdaad dat weertje, morgen is het weer voorbij volgens mij.

@Cin, ik had van het CB ivm doorslapen de tip gekregen om de nachtvoeding wat minder te geven en dan te proberen om ze in te laten slapen met een speentje. Hierdoor bouw je de nachtvoeding langzaam af. Zelf heb ik dat niet hoeven doen, omdat Gwen ineens vanzelf de nacht ging doorslapen.

Geplaatst

Sharon en...hoe is het gegaan bij de gyn?

Ik moet zeggen dat Jesse niet echt aan de dunne ontlasting is met die johannesbroodpitmeel. Gewoon normaal.

Elk kind reageert er natuurlijk ook weer anders op.

Die hazeslaapjes herken ik. In de wandelwagen slaapt hij wel,maar vaak zodra we thuis zijn is het na een poosje weer klaarwakker.

Moon,wat zielig dat je meisje zo'n last heeft van eczeem. Hopelijk gaat het wat beter??

Cin,leuk zo'n website! Daar kun je alles mooi bijhouden. Wat betreft de tips over doorslapen; inderdaad in badje/douche. Douche werkt hier ook goed.

Jesse ging vanzelf doorslapen met 3 weken. Maar als hij een beetje onrustig is s'avonds gaan we vaak met hem onder de douche.

• 2 weken later...
Geplaatst

wat is het hier rustig!

Hoe gaat het met iedereen? Wat is het steeds mooi weer! :) Heerlijk!

Wel wat warm voor de kleintjes.....

Hier gaat het prima! De kleine meid groeit goed en het gaat nog steeds erg goed op bv.

Ze slaapt 's nachts zo'n 6 tot 8 uurtjes door. Dus dat is prima! Wij mogen niet klagen!

Geplaatst
wat is het hier rustig!

Hoe gaat het met iedereen? Wat is het steeds mooi weer! :) Heerlijk!

Wel wat warm voor de kleintjes.....

Hier gaat het prima! De kleine meid groeit goed en het gaat nog steeds erg goed op bv.

Ze slaapt 's nachts zo'n 6 tot 8 uurtjes door. Dus dat is prima! Wij mogen niet klagen!

Fijn hé dat ze doorslapen. Jesse sliep met 3 weken al door. Hij krijgt de laatste fles om 23.00,en om 7.00 wordt hij wakker. Ook wij mogen dus niet klagen!

Inderdaad héél rustig hier......

Geplaatst

Fijn Moi dat jouw dochtertje ook doorslaapt.

Gwen slaapt vanaf 4 weken door, alleen afgelopen week is ze wel een aantal keer wakker geweest 's nachts. Ze is dan heel onrustig en ik moet haar dan echt bij me pakken en haar weer in slaap wiegen.

Vorige week zijn we erachter gekomen dat Gwen verborgen reflux heeft. Een paar uur na de voeding werd ze steeds krijsend van de pijn wakker, doordat de zure maaginhoud omhoog komt. We hebben nu een week medicijnen voor haar en we dikken de voeding in en ik heb het idee dat het nu weer beter gaat. Alleen moet ze deze medicijnen dan dus zeker tot 6 maanden blijven gebruiken.

Geplaatst

Hoi dames, met L.aetitia en mij gaat het goed. Eczeem ook zo goed als weg. Alleen haar hoofdhuid (onder haar haar, dus je ziet het bijna niet) is droog en zit onder de korstjes. Restant eczeem...

Ze slaapt langer; gemiddeld zo'n 7 uur 's nachts. Dat is heerlijk, daarmee zijn de tropenweken voor onszelf ook wat achter de rug. Het is nu toch minder heftig en zwaar. Ik begrijp haar ook beter. Kan horen en zien wat er met haar aan de hand is en waarom ze huilt. In het begin hield ik dat niet voor mogelijk.

Het enige dat nog niet zo lukt is een dagstructuur aanhouden. Net als ik bijv. denk; 'oké, voeding om 7 uur, om 11 uur, om 15 uur, om 19 uur en om 23 uur', dan drinkt L.aetitia gewoon een paar flessen niet leeg/stopt snel met drinken aan de borst. Daarna komt ze dan weer op hele andere tijden om voeding of ze wil 's avonds bijna achter elkaar drinken... Hebben jullie al wel een dagstructuurtje te pakken en hoe ziet dat er dan ongeveer uit?

Hier komt ze dus 's ochtends vroeg, zeg zo rond 6.30 uur om te drinken.

Daarna nog poosje slapen tot ong. 9 uur of 9.30 uur. Ik maak haar dan wakker en was haar en kleed haar aan.

Dan even lekker samen zitten en knuffelen én weer voeding; rond 10.00 uur.

Vervolgens óf spelen in de box óf weg in de kinderwagen (meestal valt ze na verloop van tijd dan nog wel even in slaap).

Rond 13.00 uur weer voeding. Dan slapen.

Tussen 16 en 17 uur er uit. Voeding en spelen en knuffelen ed.

Het lukt niet altijd om haar 's avonds in haar bedje te laten slapen, maar ik probeer het wel altijd. Als bedje niet wil (meerdere pogingen), dan box.

In bad.

Rond 21.30 uur/22.00 uur laatste voeding en na 'papa- dochter moment' in grote bed slapen in haar wiegje.

Soms doorkruist ze mijn plannen helemaal, maar ik hou me er maar aan vast dat de structuur er vanzelf wel verder in komt... ook als ik straks ga werken. Dan moet het nog weer anders natuurlijk (vroeger starten/ naar oppas of KDV en dan pas weer gelegenheid om te slapen na vroege voeding).

Benieuwd naar jullie daginvulling en tips?!

Geplaatst

@Moon, ik herken jou verhaal helemaal. Ik denk ook telkens een ritme te hebben, maar dat verdwijnt dan vervolgens weer helemaal. Vooral aan het eind v.d. middag en de avond. 's Avonds heb ik Ezra veel vaker aan de borst en drinkt hij telkens kleine beetjes. Ook wil hij niet in z'n bedje liggen, maar bij ons zijn.... Volgens mij is dit gewoon clusteren en mag je daar aan toegeven (in ieder geval bij borstvoeding). Ik geef er ook gewoon aan toe en knuffel lekker met hem en geef hem de borst als hij die wil. Het zal vanzelf wel overgaan denk ik zo. Ik zit er ook wel een beetje mee hoe het straks moet gaan als ik weer ga werken over 3 weken. Maar ja, dat zie ik dan wel weer, ik ben rond 5 uur weer thuis en dan begint de onrust meestal, dus dan kan hij lekker bij mij zijn.

Ezra slaapt ondertussen ook 8 uur door, echt heerlijk! Maar daardoor wel wat moeite om genoeg voedingen over de dag te geven. En overdag slaapt hij niet echt lange tijd achter elkaar door. Hij is regelmatig wakker en valt dan bij mij in slaap. Ik leg hem dan in bed waar hij vervolgens weer wakker wordt en gaat huilen.... Dus sommige dagen ben ik best druk met hem... maar ach ook dat zal wel overgaan.

Ik geniet volop en ben helemaal gelukkig met m'n kleine man!

Geplaatst

@Moon en Mob; hier ook nog weinig ritme te vinden met de bv. Geen dag is hetzelfde. Wel lastig met plannen qua bezoekjes e.d. Maar ja, dat is niet anders. 's Avonds inderdaad wat vaker aan de borst en dat is uiteraard niet erg als ze vervolgens lekker doorslaapt! Ze wil 's avonds niet in bedje, box of wandelwagen. Ze heeft dan echt aandacht nodig! En die geven we dan uiteraard met alle liefde! ;)

@Kim1980; hopelijk gaat het snel beter met Gwen! Vervelend om te zien als je kindje pijn heeft....

Ik heb momenteel zo veel voeding, dat is 's ochtends na de eerste voeding gerust nog 150 cc afkolf! Daardoor krijgen we een mooi voorraadje in de vriezer! ;)

Kolven jullie ook naast de voedingen?

Geplaatst

He dames, hier gaat het wat minder. Levi ligt in het ziekenhuis, hij bleef spugen en leek daar meerdere keren per dag in het stikken.

Nu ligt die al vanaf donderdag in het ziekenhuis om te observeren wat er gebeurd en wat er tegen te doen.

Hij heeft nu medicatie en weer andere voeding die we nu flink dikker maken met Nutriton.. Verder ligt die dag en nacht aan de monitor om zijn

hartslag en zuurstofgehalte in de gaten te houden... Deze heeft die sinds vandaag overdag niet meer om. Morgen blijf ik een nachtje slapen om

te kijken wat er in de nacht gebeurd. We hebben dan 4 nachten thuis geslapen om wat bij te tanken ( niet gelukt ). En dan gaan we dinsdag het

verdere verloop bespreken.

Geplaatst

@ moon 1 ding heb ik geleerd sinds ik een dochter heb je kunt niets plannen zou je zelf daar ook niet teveel op vast pinnen want daar raak je zelf alleen geirriteerd van en ik laat Danae ook altijd slapen als ze slaapt las dat jij der wakker maakt waarom maak je der eigenlijk wakker voor jou planning??? ik pas me dag aan aan danae of nou ja aanpassen als zei toevallig even slaapt doe ik het geen wat ik ff kan

@ kimmie wat vervelend hopen dat het snel beter met hem gaat want dit is ook niet wat je wil

@ kim1980 jullie ook al mag dus in mijn handjes klappen dat onze dame goed drinkt ook jij sterkte

maar wel fijn dat de meeste van jullie al doorslapen hier nog niet hoor mevrouwtje krijgt meestal half 11 laatste fles en dan om 4 uur weer gister om 12 uur de laatste en dan om half 4 weer dus je kunt er geen pijl op trekken bij die dame maar dat komt vast wel ik ben gestopt met de borstvoeding want vond het teveel worden allemaal dus ben overgegaan op de fles en dat doet ze super en tis wel verdomd makkelijk hoor kraan aan poeder erin en klaar ben blij dat ik het tot 8 weken heb volgehouden voor de rest doetv ze het super ze huilt alleen met reden dus das wel lekker heb nog verlof tot 18 juli dus nog ff genieten van onze kleine meid hoe zwaar zijn jullie baby's inmiddels Danae is een flinke die is vandaag 9 weken 6020gr en 61 cm :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden