Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dames ik kom er maar niet uit met die voedingsschemas

hoe zitten jullie nou

hier is het

7:30 180 water + 6 scheppen melk + 2 sceppen rijstebloem

11:00 1/2 banaan met wat sinasappelsap er door

13:30 210 water met 7 scheppen melk

17:30 210 water met 7 scheppen melk

20:00 half potje groente en nog 150 water met 5 scheppen melk

00:30 180 water + 6 scheppen melk + 2 sceppen rijstebloem

maar dat zijn dus 5 flessen en 2 x hapjes

maar als ik probeer het anders in te delen heeft hij of nog geen honger of krijst halverwegen mn planning alles bij elkaar

waar ga ik mis ik wil ook graag van die nacht voeding af maar snap niet hoe jullie het aan pakken

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh het mijne is alweer heel anders.. Wat apart he

Levi krijgt 4 flessen van 210 met 7 scheppen. Deze geef ik om 7.30/11.30/16.30/21.00, ongeveer en dan tussen de 11.30/16.30 geven

wat fruit. Dit doen we nu een dag of 5 en gaat heel goed. Hij gaat slapen rond 21.30/22.00 en slaapt dan tot 7.00/7.30 en dat is erg lekker.

Fruit moet nog ergens naar de ochtend denk ik, maar voor nu hou ik het zo omdat Levi het zo goed doet.

Geef je iedere dag banaan Pleun, dat is stoppend toch? Wissel dit wat af en hij heeft geen krampen meer sinds het fruit en poept erg goed.

Alleen het spugen blijft aanwezig, geprobeerd te stoppen met nutriton en losec maar dat gaat echt niet,

Geplaatst

Hoi Pleun,

Het schema van Gwen is sinds dit weekend ongeveer zo:

7.00 180 water met 6 schepjes melk

10.30 fruithapje

11.30/12.00 180 water met 6 schepjes melk

16.00 180 water met 6 schepjes melk

20.00 180 water met 6 schepjes melk en 3 schepjes rijstebloem

Ze krijgt pas sinds zaterdag fruit en rijstebloem en in het weekend werkte dit schema goed. Ik vind het heel moelijk om jouw advies te geven hoe je het anders zou kunnen doen. Zeker als je zegt dat hij anders krijst of nog geen honger heeft. Gwen is wat dat betreft erg makkelijk denk ik. Ze meldt zich bijna nooit voor een voeding, maar als ze de fles eenmaal ziet dan moet ze hem ook hebben.

Kimmie, wat fijn dat het nu zo goed gaat met Levi. Bij Gwen ging het fruit er gisteren ook heel goed in (1/3 potje). Zaterdag wist ze echt niet wat ze ermee moest. Ik geef Gwen nu alleen nog 's morgens Losec (eerste 2 keer per dag) en dat gaat goed. Wel gebruik ik nog Nutriton.

Geplaatst

Ik kan je ook niet helpen, meis... L.aetitia krijgt alleen nog maar de fles met dieetvoeding. A.g.v. haar koemelkeiwitallergie mag ik bij haar pas met een half jaar met ander eten starten. Wel jammer, maar het is bijna zover gelukkig. Zantac krijgt ze ook nog, maar dat wil ik tijdens de vakantie af proberen te bouwen. Sinds ik bij de osteopaat ben met haar gaat het beter. Ze is 2 x geweest, in aug. nog een 3e laatste behandeling. Tip van osteopaat: bij kindjes met reflux niet starten met fruithapjes, maar met groentehapjes. Is minder zuur en geeft minder klachten. Ik geef 'm maar door, wie er wat mee wil die kan 'm ter harte nemen en anders 'ene oor in en andere oor uit'.

Geplaatst

Leuk om te lezen! Allemaal al aan de fruithap?

Ik geef nog borstvoeding en geeft dat volledig tot 6 maanden, daarna ga ik starten met bijvoeding.... Dus moet nog even wachten.

Slapen jullie kindjes goed door 's nachts? Ons ritme (voor zover er ritme is) is:

7 uur bv

11 uur bv

15 uur bv

19 uur bv

22.30 uur bv

03.00 bv

De nachtvoeding zou er van mij wel af mogen, maar meneer wil gewoon drinken.... En ipv gedoe met speentjes, in en uit bed etc, leg ik hem dan toch maar aan. Dan ben ik in 10 minuutjes klaar en kunnen we beide weer verder slapen....

Hoe bevalt het werken jullie?

Geplaatst

@Kimmie, hoe gaat het nu met je voedingsschema? Heb je nog wat kunnen aanpassen?

@Mob, knap van je dat je nog steeds volledig bv geeft. Volgens mij is het dan ook beter om te wachten met de eerste hapjes.

Gwen is sinds woensdag ziek. Hoge koorts, boven de 39 graden, huilerig en hangerig. Ze heeft door de verkoudheid vocht achter haar trommelvliezen gekregen. We moeten nu haar neusje 5 keer per dag sprayen en paracetamol tegen de koorts en de pijn. Het is zo zileig als je kindje ziek is en pijn heeft. Van woensdag op donderdag heeft ze het grootste gedeelte van de nacht bij ons in bed geslapen. Vanmorgen had ze geen koorts meer, alleen nog wat verhoging. Ze is ook weer vrolijker en alerter, dus ik hoop dat het ergste voorbij is.

Ik zou dit weekend eigenlijk met groente gaan starten, maar daar wacht ik nu dus maar even mee. Het fruit ging er afgelopen week ook niet in toen ze ziek was, dus eerst dat maar weer proberen.

Gwen slaapt van ongeveer 20.30 uur tot 7.00 uur op een fles van 210cc met 7 schepjes. De rijstebloem wilde ze niet, dus daar ben ik mee gestopt.

• 1 maand later...
Geplaatst

He mama's

Hoe is het allemaal met jullie? Hier alles goed Levi groeit lekker en ontwikkelt zich goed.

Hij is nu 6 maanden en weegt 7400 gr.. En jullie kindjes?

We zitten nu op 4 flessen nog, fruithapje en als het goed gaat ook groente/aardappel hapje. Levi heeft nog

steeds heel veel last van reflux en spuugt dus ook zijn hapjes uit. Daarom geven we bij goede dagen meer eten, en bij slechte niet.

Ook paar x wat gegeven wat koemelk bevatte, en daar kreeg die iedere keer een heftige reactie op dus ook dat heeft die. Proviicatie test

doen we ongeveer als hij een jaar is.

Nou ben benieuwd hoe het met jullie kindjes is en gaat!

• 3 maanden later...
Geplaatst

Lang geleden, maar ik hoop op wat updates van jullie!

Ruim 10 maanden is ze al weer bij ons, Laetitia... Verbazingwekkend hoe ze er bij is gaan horen in die 10 maandjes. Alsof ze er altijd is geweest. En toch blijf ik altijd beducht voor de pijn en het verdriet waarmee ik zo lang samen op heb geleefd. Dat vergeet ik écht nooit meer. Pas nu (nu ik ook geen last meer heb van hormonen en het gevoel heb eindelijk ontzwangerd te zijn) ben ik weer mezelf. Alleen is deze Moon wel een wat serieuzere/meer bewuste Moon dan de Moon van vroeger.

Bijkletsen over L.aetitia; ze is een geweldig open, ondernemend, gezellig, communicatief kind. Haar helblauwe ogen stralen van ondeugendheid en ze geniet elke dag met volle teugen. Ze ontwikkelt super en is over reflux en koemelkallergie heen gegroeid. Eten en drinken doet ze graag. Ze is zo beweeglijk dat ze ondanks haar grote hobby (eten) niks te dik is. Haar allergrootste liefhebberij is in bad gaan. Ze staat, zit, speelt met speelgoed, duikt voorover of achterover, vindt de sproeier super en zwemt op haar manier. Ze spat de hele badkamer kletsnat en schatert het uit. Af en toe zegt ze een woordje, maar verder laat ze het nog bij klanken. Mama, Papa en (sinds gisteren) Eten... Dat zijn de herkenbare woorden waar we het tot op heden moeten doen. Ze kruipt, zit en stond vanochtend ineens rechtop in haar bedje. Tanden: 5 stuks en 2 doorkomend. Ze is heel gemakkelijk, maar weet wel wat ze wil. Haal je haar ergens weg waar ze niet aan mag zitten dan wordt ze zowaar driftig. Dat wordt me nog wat: zie haar al op de vloer van de supermarkt liggen met een driftbui. Slik. We gaan het wel zien.

Ze heeft genoten van de gezelligheid van Sinterklaas en de beste man vol verbazing bekeken. Met kerst was ze helaas ziek (en nog): oorontsteking. Tja, dat loopt dan anders dan gehoopt en gedacht. We genieten en houden van haar tot aan het eind van de wereld en terug.

Wie volgt met een update van de 'uitgerekend in maart 2011- baby's'?

Geplaatst

Toevallig kijk ik weer eens op het forum en zie ik 'ons' topic er weer tussen staan :-)

Ezra is alweer ruim 9 maanden en een heerlijk ventje! Hij is erg actief en kruipt de hele kamer door.

Eten gaat langzaam wat beter, was wel een tijdje wat minder, waardoor zijn groei ook wat terugliep, maar allemaal geen ernstige dingen. Ik geef ook nog steeds borstvoeding, 2 voedingen per dag. En zowel Ezra als ik genieten daarvan.

Elke dag besef ik nog wat een wonder het is dat hij er is! Zo'n rijkdom! Maar net als Moon ben ik de pijn en verdriet nog niet vergeten.... de mmm heeft bij mij een grote impact gehad... Maar nu is het vooral genieten!!!!

Geplaatst

Kenzy doet het hier erg goed. En daar zijn we uiteraard heel blij mee. Inmiddels is ze begonnen met de eerste stappen zetten en ontdekt het hele huis op haar eigen manier.

We genieten elke dag weer van elkaar. Ze is een makkelijk kindje, slaapt 's nachts door/goed (overdag weinig), huilt weinig, heeft een erg eigen sterk willetje, lacht veel.

Elke dag opnieuw beseffen we wat een wonder ze is en ook dat we haar hebben gekregen. We hebben er een lange weg voor afgelegd.

Of er een 2e komt......dat weten we nog niet. We zitten nog in de nadenkfase daarvoor.

De pieken en dalen van de mmm heb ik achter me gelaten. Maar vergeten doe je zoiets nooit. Wel heb ik ervoor gekozen om er niet al teveel meer mee bezig te zijn. En besef ik ook dat als we wel voor een 2e uk gaan we die mmm weer induiken.

Geplaatst

Allereerst wil ik iedereen een fantastisch 2012 wensen!!!! Lekker genieten van onze kindjes. Wat leuk dat er weer wat actie is in dit topic.

Gwen doet het ook super. Ze is bijna 10 maanden en kruipt de hele kamer door. Staan en optrekken doet ze nog niet. Eten en slapen gaat erg goed, ze heeft geen last maar van de reflux. Ze heeft 6 tandjes. Praten doet ze nog niet. Ze zegt wel constant papa, maar dat zegt ze tegen alles.

De MMM zullen we nooit vergeten, maar ik ben daardoor misschien wel nog veel dankbaarder voor dit wonder. Omdat we weten wat een moeite het kan kosten. Wij zijn inmiddels weer een maandje bezig voor een 2e. Bij ons is eigenlijk nooit vastgesteld waardoor het spontaan niet lukte, dus we gaan eerst op de natuurlijke manier proberen. Of we nog de MMM in willen voor een 2e weet ik niet. Nu zeg ik nee, maar als de wens straks weet zo sterk is dan weet ik het niet.

Geplaatst

Jeetje meiden ik zag in ineens het topic voorbij komen waar ik ooit in uitgerekend was maar helaas van korte duur

We waren tijd gestopt even genieten en na de vak weer begonnen en nu 14 week en 3 dagen ben zo dankbaar

Ik wens jullie heel veel geluk met jullie wonders en mag straks zelf ons wonder welkom heten

Dit was een fijn topic wou even reageren

Liefs Jessica

• 2 weken later...
Geplaatst

zo dames

ook ik zat even op het forum te neuzen en kwam het onderwerp tegen wat leuk dat er dames zijn die terug komen

ook hier gaat het super Danae is alweer ruim 10 maanden wat gaat het hard he dames niet normaal vriendin van mij vorige week bevallen kan mij al niet meer heugen dat Danae zo klein was maar onze kleine meid doet het super nouja kleine ze is 10,5 kg en 77 cm haha flinke dame dus tis een heerlijk kind en super makkelijk slaapt van 19.00 tot de volgende morgen 8 uur half 9 en s'middags van 13.30 tot 17.00 zo lekker ze loopt langs de tafel en heeft al 6 tandjes eind volgende maand wordt ze alweer 1 pffff ze heeft der eigen willetje en lacht de hele dag oh oh oh wat genieten we van haar we hebben het alweer over een tweede gehad ik wij willen er niet een hele grote leeftijd tussen (als het ons weer lukt) dus wij hebben 30 jan weer een gesprek in het ziekenhuis hoe is dat bij jullie of willen jullie voorlopig nog niet de wachttijd is bij ons op het moment 4a5 maanden dus vandaar dat we alweer een afspraak hebben gemaakt nou dames leuk dat er hier weer een beetje geschreven wordt

groetjes

Geplaatst

Omdat het hier heerlijk anoniem is kan ik m'n grote nieuws kwijt :-) Wij zijn er van de week achter gekomen dat ik weer zwanger ben! Spontaan! En het is heel erg welkom! Niemand weet het nog, vandaag en morgen gaan we het aan onze ouders vertellen. Voor de rest houden we het nog even geheim. Over 1,5 week krijg ik de eerste echo bij 6 weken (omdat ik eerder een bbz heb gehad). Vind het wel weer heel spannend, hoop zo dat alles goed mag gaan!

Geplaatst

ohhhhh mob wat een geweldig nieuws

gefeliciteerd

ga je het nog op een aparte manier vertellen of gewoon maar in de groep gooien ?

geniet er van

Geplaatst

Dank jullie wel! We hebben het maar gewoon verteld haha, ik had geen geduld om een leuk ideetje te verzinnen...

Onze ouders waren erg verrast, hadden het totaal niet verwacht.... Bij de eerste er bijna 4 jaar over gedaan en nu na 10 maanden weer zwanger. Echt een wondertje. Hoop echt dat alles goed mag gaan, vind het nog best wel spannend....

Hoe denken jullie over een 2de? Al over na aan het denken of nog niet?

Geplaatst

Mob, van harte gefeliciteerd. Wat ontzettend leuk voor jullie!!!

Zoals ik hierboven al een keer schreef zijn wij wel bezig voor een 2e, maar eerst op de natuurlijke manier. Omdat er bij ons nooit echt een oorzaak is gevonden en we hebben geen cryo's. Vandaag ben ik ongesteld geworden, dus de 2e poging is mislukt.

• 2 weken later...
Geplaatst

Mob, GEFELICITEERD! Wat ontzettend fijn!

Leuk dat dit topic weer een beetje actief is!

Onze kleine is nu bijna 11 maanden. Kruipt de kamer ook al lekker door en heeft al een aantal maanden 8 tandjes! Was er vroeg bij!

Wij zitten inmiddels alweer in een ICSI poging. Woensdag eerste fm-meting!!! SPANNEND!

• 4 maanden later...
Geplaatst

Hey meiden, denk weer eens uppen erg benieuwd hoe het met jullie en de kids gaat!

Hier gaat met Levi alles goed, reflux en koemelkallergie waren beide bij een jaar zo goed als voorbij. Iets wat eten terug opgeven doet Levi nog steeds af en toe. Maar goed dat is niets met wat het in het begin is. Verder is hij nu lekker aanhet staan en paar losse stappen zetten. Echt goed lopen doet hij nog niet maar goed dat kan morgen anders zijn :-)

woordjes al diverse die we nu begrijpen, verder is het ech een ontdeugend ventje. Waar je je handen vol aan heb, haha.

Maar geniet volop van hem, wat is en blijft het een wonder!

Hij heeft nu 8 mooie tanden en het idee dat er nu toch iets van kiezen aan het doorkomen zijn. Slapen is hier nog steeds super. Hij gaat rond 19.30 uur naar bed en komt dan 8.30/9.00 eruit en in de middag slaapt hij ook 2 tot 3 uur.

Ben ook erg benieuwd hoe het met de rest is!

• 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden