Ga naar inhoud

enorme buikpijn na punctie IVF/ICSI

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Afgelopen zondag heb ik de punctie gehad voor IVF/ICSI. De behandeling zelf vond ik echt meevallen, de verdoving en pijnstillers doen het goed. Daarna kreeg ik wat buikpijn, dus de rest van de middag rustig aan gedaan en vroeg naar bed.

Gister ben ik gaan werken, met 3 x 2 paracetamols was het best te doen. Niet veel bewegen, lekker achter mijn bureau blijven zitten.

s Avonds kreeg ik meer last, dacht dat het kwam doordat ik had gewerkt en in de pauze best een stuk had gelopen. Maar het werd steeds ergers. Mijn buik is opgezet, ik heb het idee dat ik blaasontsteking en darmklachten tegelijk heb. Doe geen oog dicht vannacht.

Ik heb van die vaginal zetpilletjes tegen overstimulatie. Lig nu op de bank, lopen gaat bijna niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Er is dus nog geen terugplaatsing geweest.

Groetjes, Mik

Geplaatst

Hoi Mik,

ik had na de punctie ook buikpijn en een beetje beurs gevoel..

maar als het zo erg is misschien even het ziekenhuis bellen?

Geplaatst

Ja dat heb ik net gedaan. Ik moet nu komen voor bloedprikken en een echo. Heb alweer 1000 mg paracetamol op en dan neemt de pijn wel beetje af. Zie er wel tegen op om te gaan lopen.

Kon jij er ook niet van slapen? En opgezette buik?

Geplaatst

ja ik had ook een opgezette buik. ik bleek later wel een cyste in mijn eierstok te hebben maar weet niet of dat de oorzaak was die cyste is ook vanzelf weggegaan..

wel spannend deze tijd he.. wanneer heb je de terugplaatsing? hebben ze veel eicellen bij je weggehaald?

Geplaatst

Sterke Mik0705, misschien toch overstimulatie. Ik hoop voor je dat je straks meer weet als je bloedgeprikt hebt.

Geplaatst

De punctie was bij mij ook best heftig. De pijnstilling deed het goed maar 1 eierstok deed echt pijn en de andere bijna niet.

Ik kreeg na 2 dagen steeds meer last. Na de terugplaatsing kon ik bijna niet meer lopen. En wat bleek ik had dus een blaasontsteking opgelopen.

Dat zorgde in combinatie met de punctie voor een zeer vervelende en pijnlijke week.

Dus misschien toch even urine wegbrengen???

liefs mij.

Geplaatst

Dank voor jullie reacties.

Het is inderdaad een lichte vorm van overstimulatie. MIjn bloed is gecontroleerd en de waardes zijn gestegen. En vocht in mijn buik was te zien op de echo.

Morgenochtend worden we gebeld over de embroy's.

Ze hebben 20 follikels geprikt en er zaten 12 eicellen in.

In ieder geval niet werken, maar op de bank of bed liggen. Vrijdag weer bloed af laten nemen en echo.

Blaasontsteking dat gevoel had ik vanmorgen ook echt met plassen. Ik heb nu een grote kan water met citroen erin, als dat niet helpt dat breng ik wel urine weg ja.

Geplaatst

Heel veel sterkte met de buikpijn!

Ik heb dit bij de eerste behandeling ook heel erg gehad.

Ben naar het ziekenhuis gegaan, en daar hebben ze met een katheter mijn blaas volledig gelegd, dat hielp een flink stuk! (kon van de pijn bijna niet plassen)

Veel water drinken en 3 maal daags 2 paracetamol was het advies, en rusten.

Na een weekje was ik weer opgeknapt.

Ow ja, cranberriesap schijnt erg goed bij blaasontstekingen te helpen, in ieder geval bij mij altijd wel. Ook lekker fris met het warme weer.

Sterkte!

Geplaatst

Heb ik na mijn 1e punctie ook gehad. Veel vrij vocht in mijn buik en vergrote eierstokken. Alleen was ik ook ontzettend misselijk en voelde ik me heel beroerd. Is overigens na een paar dagen wel wat minder geworden. Kreeg op het nippertje een terugplaatsing. Dus hou er rekening mee dat je ziekenhuis daar moeilijk over kan gaan doen. Als je zo'n vroege overstimulatie hebt kiezen ze er soms voor om de tp uit te stellen. Sterkte en hoop dat het snel beter wordt!

Geplaatst

Ja de arts gaf ook aan dat er in deze situatie maar 1 teruggeplaatst mag worden. Nou wilden wij er zelf ook maar eentje dus dat is geen probleem.

Hoop dat ze morgen niet moeilijk doen nee.

Bedankt voor de tips, drink me een slag in de rondte haha.

Geplaatst

Hoi Mik,

Ik had het ook na de punctie. Naast het water drinken kan ik je maar 1 tip geven; rust! Doe echt rustig aan hoor, dat helpt het best.

Sterkte!

Gast Myron29
Geplaatst

Hi Mik!

ik had het ook, waanzinnige buikpijn en letterlijk misselijk van de pijn. Bleek overstimulatie te zijn, en ook ik had op het nippertje een terugplaatsing. Ik zat op het randje van opname. Probeer heeeeeeeel veel rust te nemen, echt!!!!!! En niet werken, echt niet hoor! Probeer eiwitten te eten, en heel veel te drinken, niet alleen water maar ook vruchtensappen. Sterkte!

Groetjes Myron

Geplaatst

Wat je zegt misselijk van de pijn. Gisteravond ging ik echt bijna van mijn stokje. Niet normaal meer. Koorts erbij, dus had het vreselijk koud, kon niks alles deed pijn. Ik raakte bijna in paniek. Uiteindelijk in bad, met kippevel, bizar. Toen had mijn man een kruik in bed gelegd en kon ik zo in een warm bed stappen. Heerlijk. Nog maar pijnstillers genomen, al met al best veel de afgelopen dagen maar ja.

Vandaag de tp gehad. Dus nu afwachten.

Hou deze week sowieso nog rust.

Thanks voor jullie adviezen.

Geplaatst

Hi Mik,

wat fijn dat je een tp gehad hebt, ik hoop dat die lekker blijft plakken!

Heb je wel om advies gevraagd over je klachten aangezien je ook koorts had?

gr Luna

Geplaatst

Mik,

Veel sterkte met de buikpijn.

Doe maar heel rustig aan!! Hopelijk heb je over twee weken een positieve test in handen en wordt dit afzien beloond.

Geplaatst

Heb het gister wel aan de gyn aangegeven wat mijn klachten zijn. Alleen had ik toen nog geen koorts.

Door de pijnstillers werd dat misschien wel onderdrukt. Ik probeer nu even niks in te nemen dan merk ik wel of ik koorts heb en hoelang ik het volhou qua pijn.

Als je zo leest is het toch heel verschillend hoe iedereen op de punctie reageert. Ik ken ook een meid en zij heeft 4 keer een punctie gehad en alleen de dag zelf last. Vreemd he.

Laten we inderdaad hopen dat over 2 weken blijkt dat het niet voor niks is geweest.

Geplaatst

@ sanna

zie dat jij zwanger bent, gaaf!! Jullie hebben er 2 terug laten plaatsen?

Weet je al of je zwanger bent van 1 of 2?

Geplaatst

Gelukkig Mik dat je een tp hebt gehad. Ik had ook koorts toen en ik moest voor de tp mijn temp laten opmeten en die bleek toen net goed te zijn anders was het niet door gegaan. Ik had 's nachts nog wel koorts gehad... Ga voor je duimen dat het idd allemaal niet voor niks is geweest.

Geplaatst

Hey, nou de tp is wel doorgegaan gelukkig.

Ben vandaag ook weer gaan werken voor het eerst.

Voel me nu stuk beter. Nog een weekje wachten....

• 2 jaar later...
Geplaatst
Hoi allemaal,

Afgelopen zondag heb ik de punctie gehad voor IVF/ICSI. De behandeling zelf vond ik echt meevallen, de verdoving en pijnstillers doen het goed. Daarna kreeg ik wat buikpijn, dus de rest van de middag rustig aan gedaan en vroeg naar bed.

Gister ben ik gaan werken, met 3 x 2 paracetamols was het best te doen. Niet veel bewegen, lekker achter mijn bureau blijven zitten.

s Avonds kreeg ik meer last, dacht dat het kwam doordat ik had gewerkt en in de pauze best een stuk had gelopen. Maar het werd steeds ergers. Mijn buik is opgezet, ik heb het idee dat ik blaasontsteking en darmklachten tegelijk heb. Doe geen oog dicht vannacht.

Ik heb van die vaginal zetpilletjes tegen overstimulatie. Lig nu op de bank, lopen gaat bijna niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Er is dus nog geen terugplaatsing geweest.

Groetjes, Mik

He Mik,

Van tevoren was ik echt ongelooooofelijk zenuwachtig! Echt niet normaal! Zag er serieus al maanden van tevoren tegenop, en vond alle vrouwen hier zo verschrikkelijk stoer!

De dag ervoor veel afleiding gehad, maar kon wel overgeven van de zenuwen. Gelukkig had ik van het ziekenhuis twee tabletjes oxazepam gekregen, artrose zodat ik goed zou slapen. Dit ging dus ook perfect! 's ochtend weer zooo zenuwachtig, 1 tabletje ozazepam mocht ik 1 uur voor de punctie innemen. Maar door mijn zenuwen hier echt niets van gemerkt.

De punctie zelf vond ik meevallen. écht waar!

Bij het aanprikken was het gevoelig maar het viel me echt 100 (nee wel 200)% mee! Het doet pijn, het is gevoelig maar bij mij was het goed te houden. Was daarna zó opgelucht!!! Heb wel tijdens de hele punctie liggen hyperventileren. Was superzwaar aan het ademen, was een lieve verpleegkundige en die ging met me mee-ademen en was lief over mijn benen aan het wrijven. Het stomme was bij de eerste punctie, dat voordat ze begonnen de echoscoop met naaldgeleider inbracht. Iets wat normaal geen pijn doet. Maar ik was zo gespannen en hield al mijn spieren zo aangespannen dat ik die naaldgeleider voelde als een enorm scherp akelig dingredface.gif. En dat in combinatie met mijn zenuwen deed dat voor mijn gevoel al heeeeel veel pijn. Maar toen de échte prik kwam dacht ik: ohhhh is dat alles, pfiew, gelukkig! En het aanprikken viel me daarna ook mee!

Wat me wel enorm tegen is gevallen (beide puncties) is de napijn. Heb de dag van de punctie verder me niet kunnen bewegen. Heel veel buikpijn gehad, die veel erger was als de punctie zelf. Ben op bed gaan liggen met echt alles binnen handbereik en een warm electrisch kussentje op mijn buik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden