Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo babyboomers,

Hoe was de eerste dag? Ben heel benieuwd! Was het emotioneel zwaar of had je veel steun van 'lotgenoten'.

Ben ook maar gestart met het bekijken van de herhalingen. Hoop dat jullie je ervaringen snel komen delen.

Groet Karin

• Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo meiden

ik heb ook veel respect voor de kanjers die mee gaan doen aan babyboom!!:wav:

De vorige serie heb ik ook gevolgd, we zaten toen ook in het traject, en ook onze famillies hebben het gevolgd en het was voor hun heel goed, ze begrepen ons beter en hadden een beter beeld bij wat het nou inhoud, een punctie een TP enz.

meiden zet'm op!! het zal best zwaar zijn denk ik, maar het is goed dat er stellen zijn die dit aandurven en heel NL wil laten zien dat kinderen krijgen niet vanzelf sprekend is!!

ik ga jullie volgen!!!

liefs wilma

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb een hele leuke dag gehad, het was lang maar best gezellig. De test was echt geestig, toneel voor ons, we wisten uiteraard dat deze negatief zou uitpakken.

Hoe hebben de andere meiden het gehad? Veel stellen he, wel lekker dat iedereen het over hetzelfde heeft. Bijzondere verhalen, dat zeker. Ik heb jullie niet gesproken, had ik jullie kunnen herkennen? Hadden we eigenlijk af moeten spreken (roos in je haar, ha ha), hebben jullie elkaar wel getroffen? Zijn jullie nog geïnterviewd? Wij wel, leuk, is Caroline, knap ook!

Wilma, ik moet zeggen, WAUW!!!! Jullie hebben wel volgehouden zeg, 10 keer ICSI. Het resultaat is er, wat onwijs fijn voor jullie, over veerkracht gesproken!

Kissie Mia

Geplaatst

dank je Mia, het was een lange weg , maar de moeite meer dan waard!!

al ben ik er nog niet natuurlijk.

ik hoop zo van harte dat jullie dit ook allemaal mogen beleven!!!

liefs wilma

Geplaatst

Hey meiden,

Het was inderdaad erg leuk gisteren! Wel een lange dag met veel wachten, maar we hebben ons goed vermaakt met veel andere stellen. Wel heel leuk idd dat iedereen het daar over hetzelfde heeft en er zo open over is. Je hoort heel veel verschillende verhalen. Stonden we daar met z'n allen met ons potje pies alsof het de gewoonste zaak van de wereld is! hahaha

Ja de test echt dolkomisch. Na 6 keer opnieuw testen met z'n allen konden we zo meedoen met GTST met ons acteertalent.

Wij zijn verder niet geïnterviewd door Caroline. Had ik eigenlijk wel verwacht omdat we toch een apart verhaal hebben, en ze door de telefoon wel 10 zeiden dat het zo interessant was, en dat we echt mee moesten doen en waarschijnlijk ook gevolgd gaan worden. Stiekem was ik ook wel opgelucht iedere keer dat ze ons voorbij liep vond het toch wel eng. Misschien gaan ze ons wel op een later tijdstip interviewen/volgen omdat we natuurlijk ook pas eind van het jaar echt gaan beginnen.

Ach we zien het wel... Het was in ieder geval een leuke gezellige dag.

We hebben trouwens ook nog gekletst met Quintus en Anoushka van de vorige babyboom. Ook doen er nog een paar stellen meer mee die toen ook hebben meegedaan.

Mia en Debbie hoe zagen jullie en jullie mannen eruit? Ik was wel een aantal keer aan het denken gisteren: Wie zouden nou die 2 dames van het forum zijn hier? haha

Wij waren stel 24 en ik heb bruin krullend haar in een staartje, en een grijs shirtje met zwart rokje en grijze legging aan. Vriendlief had een grijze bloes en spijkerbroek en heeft zwart stekelig haar. We stonden bij de gezamelijke test helemaal achter in de zaal aan de kant van de bar.

Liefs Miekske

Geplaatst

Wij stonden aan het einde bij de deuren met ons gezicht naar het podium (kopse kant. Man bijna 2 meter en blond, wit overhemd. Ik blond, blauw vestje (te heet daar). Stonden jullie dichtbij ons?

Jullie zouden wel aan bod kunnen komen hoor, het is natuurlijk een heel bijzonder verhaal!

Kissie

Geplaatst

Ik denk dat ik weet wie jullie dan waren! Wij stonden idd vlakbij rechts van jullie bij die uitgangsdeur. Aan de kant waar ook even een cameraman stond. In het totaalshot met Caroline in de zaal stonden we rechts achter jullie. Jouw vriend had een wit overhemd met blauw kraagje. Viel me toevallig op omdat 'ie zo lang was! haha

Liefs Miekske

Geplaatst

Goed zeg! dat was hem zeker, herkenbaar met zo'n lengte!

Had je zwarte birckenstocks aan?

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat? Als we nog een keer zo'n dagje hebben moeten we even contacten!

Misschien een stomme vraag, waarom moeten jullie pgd gaan doen?

Kissie Mia

Geplaatst

Hallo dames,

Wij vonden het ook een zeer geslaagde dag en een leuke vrouw ook Caroline Tensen.

Toen we de test moesten doen met alle 100 stellen, werd ik echt wel misselijk van die urine hihhihih wat een stank 100 potjes urine bah hhahhaha

Wij waren nummer 49. En met de grote test stonden wij bij de uitgang en met ons gezicht naar de bar toe en achter ons dus de uitgang. Ik had een jurkje aan aqua blauw met roze en paarse bloemetjes, een blauwe legging en pumps aan en heb licht/middenblond lang haar en droeg het los. Mijn man had een grijs shirt aan lange mouwen met een witte streep en donker grijzend haar (hij is antiek hahahah)

Jammer want ik heb jullie niet herkend in de beschrijving Mia en Mieske.

Misschien inderdaad leuk voor de volgende bijeenkomst dat we even doorgeven hoe we te herkennen zijn. Wij hebben de hele dag met een ander stel opgetrokken, was super gezellig en ik had nog gesproken met een vrouw die was er samen met haar vriendin, ook even gezellie mee gekletst.

Wij zijn nog niet gebeld of zo wanneer en of we uberhaupt gevolgd zullen worden, ik ben benieuwd wanneer we weer iets te horen krijgen.

Doei

Debsie

Geplaatst

Hoi Debsie, dan heb ik jouw ook gezien want ik dacht nog: Zo, das een fleurig jurkje! haha Jouw man kan ik me niet voor de geest halen....

Ben ook benieuwd wanneer de volgende bijeenkomst zal zijn, dan moeten we maar eens even contacten idd.

Mia ik had inderdaad zwarte birckenstocks aan! Ik dacht nog; mijn voeten zullen ze wel niet filmen dus dat kan best...Wist ik veel dat ze ook een aantal schots van voeten en benen gingen maken tijdens de aankomst! Ach ja is ook niet erg.

Wij gaan PGD doen omdat mijn vriend een erfelijke ziekte (FAP) heeft die dominant overerfelijk is. Dit is een vorm van darmkanker. Toen mijn vriend 16 jaar was had hij honderden poliepen in zijn dikke darm en is de hele darm er operatief uitgehaald. Nu moet hij nog steeds elk jaar onderzoeken krijgen of het niet in de dunne darm en/of maag zit. Deze kans blijft aanwezig, en dat willen we een eventueel kindje besparen..

Complicatie van die operatie is ook dat er geen zaadlozing meer is, dus moeten we een TESE/ ICSI krijgen. En omdat het dan toch al in een schaaltje ligt ook gelijk maar de PGD! Is dan toch een mooie manier om een gezond kindje te krijgen.

X Miekske

Geplaatst

OOooh viel ik zo op met mijn jurkje?? hihihih Goed voor tv he? hahhah

Ik vond het een lastige keuze kwa kleding, want tegen mij was gezegd, trek iets aan zodat je niet je buikje ziet, want wij zijn 14 wk zwanger. Toen we daar kwamen waren er een aantal met zeer strakke shirtjes aan waar de buik prima in te zien was, dus dat snapte ik niet helemaal.

Jammer hoor dat ik me jullie niet voor de geest kan halen, er kwam ook zoveel op me af die dag.

Wij zijn nog wel geintervieuwd door Caroline. Dat was net na de test met de andere 3 stellen. De vragen die ze stelde waren: en is de test positief of negatief? Hebben jullie er lang over moeten doen? en heeft dit jullie dichterbij elkaar gebracht of juist niet? Ja en daar sta je dan....... hahhahahah. Ik begon een beetje te stotteren en man lief nam het gelukkig over, daarna was ik wel weer op dreef en begon ik het leuk te vinden.

Debsie.

Geplaatst

En dames hebben jullie al wat gehoord? Wij nog niet ben toch wel benieuwd hoor!

Nog even babyboom uitzending gemist gekeken een aantal afleveringen maar ik hield het echt niet droog pfffff heftig hoor!

Debsie

Geplaatst

Voor iedereen die mee doet aan het programma wil ik even zeggen:

petje af, en ik ben trots op jullie. Want mede door jullie wordt er duidelijk gemaakt hoe moeilijk het leven van de mmm is. En wellicht dat de overheid ook wakker blijft wat betrfet de vergoedingen. Alle zeilen bij zetten toch!!

Geplaatst

owww dames,

wat leuk om jullie reacties te lezen en gelukkig was het emotioneel ook te doen

heb voor jullie allen bewondering hoor en ik ben nu al weer helemaal fan!!!

Ik hoopd dat als het uitgezonden wordt iedereen zwanger of met een kleine op de arm kan kijken...

liefs

Babeth

Geplaatst

He meiden,

we hebben deze week wel contact met ze gehad en ze hebben de intentie om ons te gaan volgen, spannend! Ze heeft uitgebreid ons verhaal aangehoord en opgeschreven en binnenkort komen ze filmen voor een portret. De vraag is natuurlijk altijd nog of ze het echt allemaal gaan uitzenden. Voor hen moet het ook allemaal in het programma passen (lijkt mij). Ook wat betreft de punctie, komt het uit? Mogen ze filmen van het ziekenhuis? We zullen het zien. De meiden van de redactie zijn in ieder geval super lief.

Die dag zijn wel ook wel geïnterviewd, bij binnenkomst, bij het inschrijven en na de test, door Caroline.

We vinden het enorm spannend en leuk, we zullen zien hoe het gaat lopen en of het er inderdaad in komt.

Kissie Mia

Geplaatst

De reden waarom we meedoen staat in mijn handtekening, dat is wat duidelijker.

we beginnen weer met ivf over ong. 3 weken.

kissie Mia

Geplaatst

Hoi Mia,

Wat spannend en leuk dat ze bij jullie komen filmen! Hoe zit dat eigenlijk met het filmen bij de punctie en zo... Moeten jullie dat zelf vragen in het ziekenhuis of proberen hun dat ook te regelen? In welk ziekenhuis lopen jullie?

Wij hebben verder nog niets gehoord dus ik ben benieuwd. We wachten maar af....

Ik las trouwens ergens dat je op de OK werkt. Das toevallig zeg ik ook!

Liefs Miekske

Geplaatst

Hoi allemaal,

Super stoer dat jullie meedoen.Als alles doorgaat is het voor ons ook wel handig om jullie te herkennen. Jullie zijn tenslotte de vertegenwoordigers van ons clubje hahaha.

Mia super dat je al zover bent je hebt altijd meegeschreven en dan voelt het toch erg goed dat juist jij al zover bent om dit te kunnen delen niet veel zullen het je nadoen...In iedergeval succes en laat af en toe weten hoe het je vergaat.

liefs Face

Geplaatst

He miekske! Oh leuk, OK of an ass? Ik loop in Amersfoort en het umcu doet de punctie en terugplaatsing.

Ik heb verder niks meer gehoord, geen idee hoe het gaat lopen. Zij vragen toestemming aan het ziekenhuis.

Heb je ook geen mailtje gekregen? Er is ook een Hyves van bb, alleen voor deelnemers van bb, anderen kunnen niet meelezen. Ik ben niet zo'n hyver, ik heb het zelfs vorig jaar gestopt. Dus wel een accountje aangemaakt, soms ff kieken!

Face, lekker ver ben je al! Gaat alles goed met je? Met ons gaat het ook al stukkie beter. Het voelt goed om mee te doen. Fijn om te laten zien, dat dit gewone mensen (zijn wij, vind ik,ha ha) ook overkomt! We hebben zin in de vlgd poging!

Kissie Mia

Geplaatst

He Mia,

Ja ze hebben ons vandaag gebeld! Ze komen binnenkort langs om ons beter te leren kennen en e.e.a. te bespreken. Spannend dus!

En hyves hoeft van mij niet zo, want niet iedereen hoeft nu te zien dat ik een link naar de Babyboom Hyves heb....

Ik ben trouwens OK ass en jij?

X Miekske

Geplaatst

Ik ook! Grappig zeg!

Leuk dat je gebeld bent! Spannend hoor! Ik hoop dat er nog een keer een gezamenlijke dag komt, wel zo gezellig!

Kissie Mia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden