Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mia inderdaad super spannend voor jullie!!!! Ik snap dat je bang bent maar blijf positief denken meis!

Ik denk aan je hoor, en hoop zo dat jullie volgende week een positieve test in handen hebben!

Hier gaat het verder goed hoor. Nog wat zorgen gehad over bloedwaardes (TSH) die niet helemaal goed waren

maar dat bleek achteraf zorgen om niks...Deze was nl licht verhoogd en dat is niet ideaal als je zwanger wilt worden

maar nu is de waarde weer goed.

Dus laat maar komen allemaal! Ben er klaar voor!

Liefs Miekske

• Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi (toekomstige) BN-ers :)

Ik had vandaag een echo bij Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp en daar werd een stel gefilmd door babyboom.

We gingen nog even aan de kant omdat we niet op de achtergrond gefilmd wilde worden. (zou wel apart zijn als m'n ouders en kennissen dit kijken en ineens ons daar zien zitten zonder dat ze weten dat wij in de MM zitten) :))

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He meiden,

Zo Miekske, jullie zijn er dus echt klaar voor! Helemaal top meid!

Nathalie, wat knap dat je familie het niet weet! Vind je dat niet moeilijk, jullie hebben al genoeg meegemaakt aan je handtekening te zien! Er doen best wat stellen mee die in de mm zitten.

Kissie Mia

Geplaatst

Hoi Mia,

Ja is best lastig zo nu en dan maar tja, wil hun ook nog eens niet al die onzekerheid en stress aandoen!

Suc6 met alles! Hopende op een mooi resultaat!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik lees vandaag deze topic pas voor het eerst. Ik heb de vorige babyboomserie niet willen kijken. Werd gek van die verhalen en tegenslagen. Maar door de wol geverfd ben ik nu wel heel nieuwsgierig geworden. Ik zou zelf niet snel meedoen, maar ik vind de meiden die dat wel doen super. Moeten we nou helemaal tot april wachten.. pff dat duurt nog best lang..

Veel plezier bij de opnames

• 1 maand later...
Geplaatst

Dat duurt nog lang! Maar leuk, ik ga zeker kijken!! Is Caroline Tensen er steeds zelf bij bij jullie? Lijkt me wel raar hoor, die camera erbij, maar wel een mooi document voor later natuurlijk. Gaat het weer beginnen met een massale zwangerschapstest? Dat vond ik wel raar, er zaten stellen bij die al lang wisten dat ze zwanger waren en dan toch verbaasd moesten doen... De andere kandidaten heb je al ontmoet toch? Ik kan me nog wel een aantal stellen herinneren van de eerste serie, ben benieuwd naar jullie!

Succes met alles!

Caroline

Geplaatst

ik ga ook zeer zeker kijken, ik heb mijn collega ook al geinformeerd! hij en zijn vriendin zijn ook op Ivf-PGD aangwezen en lopen via Maastricht.

Geweldig dat ik ze vast kan melden dat het bij jullie gelukt is Miekske!!

Daarbij heeft Mia ook gelukkig een succesverhaal na hun grote verdriet...... wat wordt dit toch een enorm bijzondere reeks!!!!

Geplaatst

Leuk! weer een nieuwe serie babyboom. Kijk er al naar uit!

Heb wel veel respect voor de stellen die meedoen hoor, om je gevoelens zo open te tonen.

Maar wel heel belangrijk. Ik heb de vorige serie als prettig ervaren omdat er zulke herkenbare gevoelens te zien waren.

Geplaatst

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn!

Heb er wel even over na moeten denken om mee te doen hoor, maar nu ben ik er echt blij mee. Ook natuurlijk omdat we het grote geluk hebben dat ik nu zwanger ben!

Maar ze hebben echt alle stappen gefilmd van het spuiten, punctie, labwerk, TP en alles daarom heen. Het is dus echt een mooi naslag document geworden en dat vind ik wel fijn. We kunnen straks zelfs dingen zien die wij zelf gemist hebben! Bijv. ik was niet bij de operatie van mijn vriend waar ze de zaadcellen eruit halen, en hij niet bij mijn punctie. Dat zien we dus straks wel op TV! Hoe bijzonder is dat haha

Oja. Caroline Tensen is er niet bijgeweest hoor. Dat zijn allemaal mensen van de redactie. Caroline doet alleen de presenatie van het programma en ook de studio opnames.

Bijv. bij de massale zwangerschapstest want daar begint het inderdaad weer mee. Bizar natuurlijk want er waren stellen die gewoon al wisten dat ze zwanger waren, en ook stellen (zoals wij) die pas maanden later met de mmm begonnen dus onmogelijk zwanger konden zijn. Maar ja, dat is het programma en maar een klein onderdeel dus hebben we braaf onze pokerface opgezet hihi

Babeth bijzonder dat je collega ook de PGD weg inslaat. Hopelijk geeft ons succesverhaal hen hoop!

Liefs Miekske

Geplaatst

Miekske leuk om je einthousiasme te lezen. Wij hebben toegezegd mee te werken aan een documentaire serie die de KRO wil gaan maken. Hoewel we het spannend en interessant en leuk vinden, is het natuurlijk ook best eng. Hebben jullie erg moeten wennen aan de camera? En hadden jullie zelf ook inbreng in wat wel en niet gefilmd werd? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Henne

Geplaatst

He meiden,

Henne, ik had je een uitgebreid pbtje gestuurd, misschien heb je deze niet gekregen? Ik kijk net in mijn verzonden berichten en zie niks staan, raar?

Ik las een tijdje geleden dat je man nog niet helemaal om was, dat was de mijne ook niet gelijk hoor! Nadat hij door had hoe mooi en integer ze met ons verhaal omgingen was hij helemaal overtuigd! Dit is normaal ook niks voor ons, we vinden het wel belangrijk om te kunnen laten zien hoe het is om dit mee te maken. Je kiest niet voor verminderd vruchtbaar, doodgeboren kindje, het kan je zomaar overkomen! Wij willen ook laten zien dat je heus geen kneusje hoeft te zijn, zielig gevonden worden is echt heel vervelend!

Jij kan zo mooi schrijven en vertellen, ik weet zeker dat jullie goed over gaan komen op beeld!

Die camera's wen je echt zo aan! Jullie verhaal is bijzonder en veel mensen kunnen hier steun uit gaan putten! Over het algemeen is het ook nog heel gezellig met zo'n team om je heen, er wordt vaak heel wat afgelachen. Voor ons gaf het ook nog wat luchtigheid aan de hele situatie, zo'n behandeling is al serieus genoeg!

Miekske, jullie vinden het ook heel leuk he! We hebben inderdaad straks alles prachtig op beeld, alles dus (misschien zelfs de bevalling, nog even nadenken)!

Kissie Mia

Geplaatst

He Henne,

Wat leuk dat jullie ook mee gaan werken aan een programma! En begrijpelijk hoor dat je het spannend of eng vind.

Had ik in het begin ook! Maar het is echt zo wat Mia zegt, je went gewoon aan de camera's, en de momenten in het ziekenhuis hadden we bijna niet eens door dat ze er waren! De punctie e.d. het is allemaal al zo spannend en belangrijk, dat die camera bijzaak wordt. Gaan ze bij jullie ook het proces volgen, of is het meer een 'praatprogramma'?

Wel goed hoor dat jullie dit willen doen, er ligt nog zo'n schaamte of taboe (weet niet hoe ik het moet noemen) rondom de kinderwens en het niet of moeilijk kunnen verwezelijken daarvan. Als ik open praat over onze mmm met mensen, hoor ik ineens van mensen (die ik al jaren ken!) dat zij ook moeite hadden met het krijgen van een kind, en welke behandelingen zij hebben ondergaan! Dan opeens 'durven' ze er wel over te praten.

Ik denk dat als er meer openheid over komt, oa door programma's op tv, dit meer bespreekbaar wordt en mensen beter begrijpen wat het allemaal inhoud.

En hoewel wij er in het begin best moeite mee hadden om voor de camera ons verhaal te doen, is het 100% meegevallen. De NCRV maakt heel integere programma's en wij hadden zeker inspraak met wat er gefilmd werd! Als we iets niet wilden, of dachten dat het stom overkwam werd dit eruit gehaald. De KRO is een soortgelijke omroep dus daar hoef je denk ik niet bang voor te zijn. Het is geen SBS6 die vaak alleen op de sensatie uit zijn!

Nou in ieder geval veel succes ermee en hou ons op de hoogte!

Liefs Miekske

P.s. Mia de bevalling met cameraploeg sla ik over hoor! hihi dat wil ik echt voor ons tweetjes houden!

Geplaatst

Goed om positieve verhalen te horen Mia en Miekske. Mia, het kan best dat je pb wel is aangekomen, maar ik ben een aantal dagen niet zo 'bij' geweest (*schaam*), zal zo nog even checken.

We hebben al wel aangegeven wat we zeker níet willen (bijvoorbeeld testen met de camera erbij) en verder moet het allemaal nog vorm krijgen. Ze gaan ook in het ziekenhuis filmen en misschien bij de acupunctuur. Het hele verhaal. De bedoeling is een zo compleet mogelijk beeld te geven dus we krijgen ook een eigen cameraatje om tussendoor te filmen. Hebben al lekker gelachen samen dat we moeten oppassen wat we daarmee filmen in het kader van kindjes maken ;-)

Geplaatst

Leuk om te lezen hoe jullie het ervaren met die camera's om je heen. Evenals Henne gaan mijn man en ik aan hetzelfde programma meewerken. We staan er allebei helemaal achter om mee te doen maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het allemaal best eng vind hoor. Ik hoop gewoon dat, wat je kwijt wilt, goed over komt en niet vertekend wordt neergezet.

Henne wat grappig van dat cameraatje wat je meekrijgt. Morgenmiddag komen ze bij ons kennismaken. Ik ben wel erg benieuwd hoor hoe het zal zijn.

Maar het is dus echt zo dat je op een gegeven moment gewoon vergeet dat er camera's op je neus staan? Dat is dus iets wat ik me bijna niet kan voorstellen.

Geplaatst

Wow, wat gaaf en spannend. 2 voor mij wel heel bekende forum meiden op de buis!

Echt heel tof dat jullie dit gaan delen en anderen hiermee een beter zicht gaan geven.

Mooi om te lezen dat het ook om te lachen is voor degene voor de camera, want dat haalt wellicht een beetje de stress en de angel uit de situatie.

Veel succes de komende tijd, leuk als jullie ons op de hoogte houden.

Geplaatst

Weten jullie ook al wanneer het programma van de KRO op tv komt?

En volgens mij doet nog iemand van dit forum mee aan dit programma: IF-vader. Tenminste hij word helemaal gevolgt door de KRO lees ik op zijn web-log.

Lottepot

Geplaatst
Weten jullie ook al wanneer het programma van de KRO op tv komt?

En volgens mij doet nog iemand van dit forum mee aan dit programma: IF-vader. Tenminste hij word helemaal gevolgt door de KRO lees ik op zijn web-log.

Lottepot

Klopt IVF vader doet ook mee. Als alles doorgaat (definitieve beslissing ligt bij de netmanager die beslist op basis van pilot) wordt het in 2012 (pas) uitgezonden.

Geplaatst

Leuk hoor 2 programma's waar een aantal meiden van het forum van mee doen!

Esther, leuk dat jij ook mee gaat doen! Het went echt hoor! Bij de NCRV gaan ze met veel begrip met de hele situatie om. Ik weet zeker dat ze het prachtig neer gaan zetten. Net als de NCRV is de KRO ook geen SBS sensatie beluste zender, net wat Miekske zegt. Ik denk dat je er best gerust op kan zijn. Je kan over het algemeen echt wel aangeven wat je wel en niet wil laten filmen.

Succes met je beslissing!

Kissie Mia

Geplaatst

Heb ik ook hoor Klaartje!!!

Christien zou vanmiddag komen maar heeft afgebeld, ze geven vervelend weer aan, mist en ijzel. Vanaf Amsterdam is het toch ong. 1 uur en drie kwartier rijden dus we hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week woensdag.

Jij had volgende week toch een afspraak in het zh? Waarvoor was het ook alweer? Ze gaan bij ons 5 januari mee, dan gaan wij voor de eerste fm. Ze gaan geloof ik eerst een korte pilot draaien om toestemming te krijgen begreep ik?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden