Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar ben ik dan. Liggend in bed omdat ik NIETS meer mag doen. Ja, drinken drinken drinken.

Vanmorgen de punctie gehad. Om 8:15 de afspraak en gelukkig kwamen ze me om 8:10 al uit de wachtruimte halen. Eerst morfine spuit gehad en toen even gewacht. Ik was tot die tijd vrij rustig, had goed geslapen vanacht en ook nog goed kunnen ontbijten. Toen ik binnen geroepen werd om daadwerkelijk te beginnen werd ik toch wel wat zenuwachtiger. Eerst nog twee prikjes waar ik vrijwel niets van voelde. Toen de punctie en die was eigenlijk ook goed te doen. De kleinere blaasjes deden wel wat meer zeer maar al met al zeker meegevallen.

En dan nu de opbrengst: 17 eitjes!!!!

En dat is dan ook meteen de reden dat ik deze week helemaal niets meer mag. Er is een kans op overstimulatie en trombose (eiblaasjes gaan zich weer vullen met vocht en daardoor kan het bloed indikken wat tot trombose kan leiden). Dat is gevaarlijk. Na de punctie moest ik bloed laten prikken en donderdag weer. Als dan blijkt dat het bloed te dik is, gaat de terugplaatsing niet door. Dus lig ik nu braaf op bed met een fles water bij me die mijn man telkens komt vullen (en de laptop, koekjes, telefoon, tv en dvd's in de buurt). Nu maar duimen dat er veel van goed bevrucht worden en zich gaan delen. En natuurlijk dat de terugplaatsing donderdag door mag gaan maar aan mij zal het niet liggen...ik ga me uiterst rustig houden.

violeta80>Wat heerlijk dat je er even tussen uit gaat. Geniet ervan!

witje> je geduld wordt op de proef gesteld maar het is wel het beste zo. Succes.

Nano>gefeliciteerd met je terugplaatsing. En nog twee over, fijn idee toch.

demidepemi>succes met deze tweede poging. We gaan er allemaal voor!

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ vriezen....rustig aan meid!! en laat je maar lekker verwennen. Miss steld het je gerust, tweede poging had ik ok 17 eitjes en alles is goed gegaan

Nou ik weet niet of me dat gerust stelt spaatje want die poging heeft zo te lezen bij jou niet tot een zwangerschap geleid.

Maar ik blijf positief, het gaat gewoon lukken...

groetjes Vriezen

Geplaatst

Violeta, fijne vakantie geniet ervan!!

Vriezen, lekker blijven liggen en je laten verzorgen door je mannetje! Op naar donderdag!

Witje, het is niet erg om 2 dagen door te spuiten. Het gaat om de kwaliteit. Ik snap het goed want je had je een beetje ingesteld op maandagavond de pregnyl toch?!

Spaatje, heel veel succes morgen met je punctie!

Hier alles goed, ik heb de tp gehad en heb nu 2 emmies aan boord! Misschien nog cryo's maar dat horen we nog. Nu die slopende wachtweken..

Geplaatst

Jetje goed op je 2 emmys passen hoor!!

Nee ik had gehoopt op woensdag de punctie, wij weten dat je in dit traject vaak voor verrassingen komt te staan, daar hebben we al te veel ervaring voor. Het had beter uitgekomen voor het werk van mijn mannetje. Maar als het beter voor de eitjes is gaat dat natuurlijk voor!!!!

Geplaatst

Dank jullie wel we gaan zometeen cinees eten en daarna inpakken :)

Spaatje succes morgen!

Janine ik voel me gewoon....weet ik niet,de dagen gaan wel snel voorbij!Een beetje pijn in mijn eierstok(gister avond een beetje ongi pijn maar het voelde voor paar sec.,ik wil niet te veel andacht aan mezelf te geven :),probeer ik niet zo veel daaraan te denken(hoe ik me voel) haha klinkt stom misschien,maar ja dan ga ik iedere keer van...gaat het goed of niet!?

Vriezen dat is een hele mooie opbrengst!Rust maar lekker uit!Ik hoop dat je niet alleen een tp krijgt straks maar ook een voorraad in de vriezer! ;)

Jetje houd je twee emmie's lekker warm bij je!Veel succes!

Witje nog een keer succes met de komende punctie ik hoop dat ik je (over 1 week)op het wachtbankje zie!

Angel en Demidepemi veel succes met de komende fm!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Witje @ kan me voorstellen dat je teleurgesteld ben. En dat je misschien niet op de woorden zit te wachten dat het goed is dat ze wachten. Maar 2 daagjes verder spuiten brengt ze wel hopelijk voor je de droom die je zo gegunt is. Veel suc7 en hou vol..

Vriezen@doe rustig aan. Denk aan je zelf en laat je lekker in de watten leggen. Een super mooie opbrengst zeg.

Violeta@wat een super goed idee geniet van je vakantie.

Morgen moeten we om 10uur in nijmegen zijn.

Ik hoop dat het goed gaat.

Gisteren kwam ik er achter dat ik zaterdag blijkbaar in de ochtend de prognova was vergeten in te nemen. Zo stom ik was op weg naar Parijs mijn man zijn oom is opgegeven. We gingen al om 6:30 rijden en waren pas vanmorgen om 1:30 thuis gelukkig moest ik vandaag om 10:00 beginnnen. Ik ben zo gaar. Vanavond maar vroeg me bed in. Ik heb hem gisteren inplaats van 2 pillen er maar 3 in genomen. Hopelijk is dat niet erg. En gaat het goed.

Veel succes meiden die ik vergeten ben.

Geplaatst

he raba wat vervelend van de oom van je man zeg. Sterkte!!!

Hopelijk gaat het cryootje jullie heel gelukkig maken.

Hebben jullie ook last van het trage forum sinds vanmiddag of ben ik de enige????

Geplaatst

@vriezen wow dat zijn er veel zeg. daar moet zeker wel wat moois tussen zitten... doe idd maar rustig aan lekker onder de wol..

@witje ja da strak was het hier ook heel traag hoor dus het lig niet aan jou hoor... je had natuurlijk gehoopt dat je eerder kon.. maar ja ze zullen het ni zomaar doen idd hoop dat je na 2 dagen spuiten een goeie opbrengs zult hebben succes meid..

@violeta fijne vakantie lekker genieten

@raba ow dat is niet zo mooi sterkte

hier gaat het ook wel goed heb alleen vandaag veel hoofdpijn en soms een beetje misselijk.. komt miss door die synarel.

maar verder merk ik eigenlijk niks, soms denk ik dan zal de puregon wel zijn werk doen?? ach ja we zullen we zien donderdag..

liefs

Geplaatst

Hoi Dames,

Vandaag de eerste fm gehad heb er nu 1 van 14 mm en 1 van 13 mm, 17 tussen de 10 en 12 mm en nog wat kleintjes, hoor morgen wanneer de volgende echo is ben benieuwd.

Vriezen zeker goed je rust houden heb er de vorige keer ook tegen aan gezeten.

Witje valt altijd tegen iets langer doorgaan, maar een normale groei is alijd beter zeggen ze. Bij mij groeien ze nu vrij snel ik hoop dat ik de pregnyl vrijddag kan zetten.

Geplaatst

Gisteren naar het radboud geweest. Helaas vrijdag geen tp. Maar waarschijnlijk volgende week.

Mijn baarmoederwand slijm was 4.5 of 4.6 en moet 6 zijn. Nu moet ik de dubbele dosis prognova slikken.

Dus nu volgende week dinsdag weer een echo. En hopelijk die vrijdag de tp.

Het was niet erg zeiden ze het gebeurd wel vaker en soms gebeurd het zelfs dat het nog langzamer gaat en dat je dan weer je volgende cyclus weer verder mag. Gelukkig gaat het bij ons dus nog goed. Wat ik ook heb gevraagd is Als de cryo niet goed ontdooit of we dan weer 2 cyclussen moeten wachten. Maar gelukkig hoeft dat niet en mogen we gelijk dan weer verder. Dit geeft wel wat meer rust.

Suus dat klinkt goed spannend.

Angel fijn dat je er niet zoveel van merkt.

witje ik had ook de 27ste er last van maar gelukkig gaat het nu weer beter.

Ik heb trouwens een mooie boek gelezen ik herkende mezelf er niet in maar mijn schoonzus wel

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-ooievaarsclub/1001004005971204/index.html

Echt een aanrader. Ik heb hem helemaal uit gelezen toen we zondag naar Parijs gingen. Mijn vriendin had hem gekocht om beter te begrijpen in welke situatie we zitten. Vond ik erg lief.

Geplaatst

Hier druk met het spuiten van de menopur. Tjonge wat een hoofdpijn. Merk duidelijk dat ik een hogere dosis heb dan vorige keer. Ook meer pijn bij mijn eierstokken. Hoop dat dit duidt op een goede groei van de follikels en niet weer 2 follikels super groot en de rest achter blijven. Nog even en dan vrijdag de 1e FM.

Voor iedereen die nog druk bezig zijn, heel veel succes!

Geplaatst

@raba jammer zeg maar gelukkig kan je volgende week en hoef je niet te wachten..

en wat fijn dat je vriendin zo mee leeft.....

@dublin hoop ook voor je dat het nu beter gaat... ja hoofdpijn heb ik ook weer vandaag succes

morgen me eerste fm ben zo benieuwd en bang tegelijk,bang dat er niks te zien is ofzo....

liefs

Geplaatst

Nou Rabba heel veel succes....hoop dat jullie cryo zich heerlijk zal innestelen in jeBMS

Dublin.....heel veel sterkte met je hoofdpijn.....suis en angel heel veel succes met de follikels en het oosten de komende dagen....:-)

....ik heb nog niets nieuws te melden....nog steeds in de wacht (vanaf maandag.....) vandaag een gezellig uitje met het werk...

Jullie allemaal een heerlijke dag...

Geplaatst

Alle meiden, veel succes allemaal de komende dagen!

@angel, en was je angst ongegrond? Ik hoop op een mooi aantal hoor!

Wij hebben gisteren gehoord dat we 1 cryo hebben daar ben ik wel blij mee. Er waren er helaas 2 embryo's die daar niet goed genoeg voor waren. Verder wachten, wachten en nog een wachten....tot de testdag.

Geplaatst

Hoi allemaal ff snel een berichtje van mij. Heb net me fm gehad en had er aan iedere kant 4. van rond de 10mm

Alleen me puregon word verhoogd na 150 en as maandag 2de fm.

Ben nu nog onderweg na me werk dus lees straks ff bij

Liefs

Geplaatst

Hallo

ook ik ben afgelopen vrijdag met onze laatste ICSI poging begonnen.

Heb hiervoor 2 pogingen gehad beide keren zwanger maar na 4 weken was het mis achteraf bleek ik een te kort aan vit.B 12 te hebben nu na 2 jaar rust gaan we ervoor.

wel spannend.

veel succes met je poging

Geplaatst

Louise wat spannend weer, fijn dat ze het probleem gevonden hebben en nu moet het gewoon gaan lukken.

Succes en welkom bij de club!!!!!!!

Geplaatst

Hier een flinke domper gehad vandaag. De kwaliteit van de embyo's was niet erg goed. Er zijn er toch 2 teruggeplaatst. Viercellig. Dat is toch niets???? geen idee of daar wel eens een zwangerschap uit is ontstaan. Eigenlijk heb ik me er zelf al bij neergelegd dat deze poging niet gelukt is.

Dan mijn eigen gezondheid. De bloedwaarde was verslechterd, het bloed was dikker geworden. En naast vocht in de blaasjes, wat normaal is, ook vocht in de buikholte. Resultaat: ik moet tot en met komende donderdag (!!!!!) rustig aan doen, niets doen. Bahbah. Als je dan nog eens een goede embryo terug geplaatst zou hebben gehad maarja, waar doe ik het nu voor. Ja, voor mijn gezondheid want het kan gevaarlijk worden.

Jullie begrijpen het, ik baal.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Vriezen je mag balen hoor echt waar maar ik weet zeker dat er genoeg kindjes geboren zijn die 4 cellig terug geplaats zijn. Probeer moed te houden, het is heel moeilijk maar geef je emmy's een kans... wie weet laten ze je wel versteld staan!!!!!!!

Dikke digi knuffel

Geplaatst

dit is voor mij de 1e keer

ik zit nu op wachtdag 8 6 okt mag ik testen

maar vandaagkon ik het gewoon niet laten wel getest het was negatief

mischien te vroeg ik ben bij vlagen wel even misselijk

kan ik mezelf denk ik ook indenken en wat pijnlijke borsten verder voel ik me goed

ik wens iedereen veel succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden