Ga naar inhoud

Oneerlijk...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo ik zal me even voorstellen, ik ben Stefan 25 jaar en woon samen met mijn vriendin Esther(33).

Een jaar geleden wisten we het zeker. We willen een kindje! Het spiraal gaat er uit en we beginnen vol goede moed!

Maand na maand krijgen we een teleurstelling te verwerken...

Na dat we twijfelde of we nog een maand zouden wachten toch maar de stap genomen om naar de huisarts te gaan.

Zij stelde voor om als eerste mijn sperma te onderzoeken.

Een week nadat ik mijn "potje" heb ingeleverd gaan we terug naar de huisarts voor de uitslag. (06-07-2010)

De uitslag was niet goed, helemaal niet goed zelfs...

Er waren zo weinig zaadjes aanwezig dat ze het niet eens konden testen.

De activiteit kon dus ook niet gemeten worden.

De tranen sprongen in m'n ogen en het enige wat ik nog kon zeggen was: OK...

Hoe nu verder?? De huisarts vertelde dat waarschijnlijk de enige optie ICSI is.

Ze verwees ons door naar de fertiliteits kliniek van het OLVG.

Eenmaal thuis gekomen gelijk maar gebeld voor een afspraak, we kunnen 11 augustus terecht voor het eerste gesprek en onderzoeken. We moeten nog wel voor die tijd een bloedonderzoek en nog een sperma onderzoek doen.

We hopen dat we snel de medische molen in kunnen.

Nu 1,5 week later hebben we nog een teleurstelling te verwerken.

Gister kwamen mijn broer en zijn vrouw een bakkie koffie doen omdat ze toch in de buurt waren. We zeiden nog tegen elkaar ze zullen toch geen nieuwtje hebben?? Neeeee zei ik nog... Ik had het mis. Ze vertelde ons dat ze zwanger waren. Gelukkig waren ze al wel ingelicht door mijn ouders over onze situatie. Zodat ze het ons wat anders vertelden.

Op zo'n moment schieten je gevoelens van hot naar her.

Je bent blij voor ze dat ze dat ze zwanger zijn maar ook tegelijk verdrietig en boos. Waarom precies nu??? Waarom zij wel en wij niet???

Nu 2 dagen verder schrijf ik dit. We houden hoop en hopen 11 augustus op goed nieuws en dat we snel de medische molen in kunnen.

Gelukkig zijn we wel dolgelukkig met elkaar en kijken we beide uit naar 10-09-2010, de dag dat we in het huwelijksbootje stappen :love3:

Groetjes,

Stefan

Geplaatst

Welkom hier Stefan al sik jullie verhaal lees is het net of ik ons verhaal lees. Wij hebben precies hetzelfde nieuws gehad voor 2 jaar terug.

Het nieuws dat er weer iemand in de omgeving zwanger is is nooit leuk dat gevoel kent iedereen hier denk ik wel, daarom is dit ook zo´n mega fijn forum je kunt hier met alles terecht.

Maar het is nooit leuk terwijl je nog zo blij voor een ander bent je gunt het jezelf nog veel meer.

Ik wil jullie alvast heel veel succes wensen met alles wat komen gaat en natuurlijk heel veel plezier op 10/09/2010.

Geplaatst

Stefan en aanstaande ;-),

Heel heel veel succes! Kan me voorstellen dat het een domper was/is.

Guusje

Geplaatst

Hallo Stefan en vriendin,

Welkom op dit forum. Het moet een grote tegenslag zijn geweest toen je de uitslag kreeg. Gelukkig bestaat ICSI! Jullie kansen zijn dus nog niet verkeken.

Pijnlijk dat je broer en zijn vrouw net op het verkeerde moment hun goeie nieuws kwamen vertellen.

Helaas zullen jullie dit vaker tegenkomen in dit traject, maar ik weet zeker dat je er op een gegeven moment makkelijker mee weet om te gaan, ondanks dat het toch altijd wel even pijn blijft doen en het heel oneerlijk voelt.

Ik wil jullie heel veel succes toewensen en hopelijk vinden jullie hier veel steun op dit forum.

Geplaatst

Hallo Stefan

in eerste instantie wil ik je laten weten da tik het erg mooi en bijzonder vind om het verhaal van een man hier te lezen, de meeste mannen zijn niet zo van het delen, wel met partner en mogelijk zeer nabije vrienden maar dan heb je het al snel gehad.

Ik wil je een hart onder de riem steken, ook bij mijn man werden er in eerste instantie (in NL) 0,0 zwemmers gevonden, toen wel enkele maar niet geschikt om in te vriezen.

Uiteindelijk zijn we vorig jaar met onze behandelingen in Brussel begonnen, onze droom is gedeeltelijk werkelijkheid geworden, ons dierbaarste bezit is ons te vroeg ontnomen maar dat staat los van de zwemmers. Houd moed, praat met elkaar en laat alles rustig op je inwerken. In het begin van het slechte nieuws komenwe er wellicht allemaal doemscenario´s op je af maar gaande weg vind je je weg in de mmm.

Kan me erg goed voorstellen dat zo´n goed nieuws op een zeer slecht moment bij jullie binnenkwam!

heel veel succes en ik wens jullie alvast een prachtige huwelijksdag

groetjes

Babeth

Geplaatst

Welkom hier op het forum, en super dat je even je verhaal verteld het is heel fijn om hier met lotgenoten te kunnen praten.

Ik denk inderdaad dat vrijwel de meeste hier op het forum zich kunnen voorstellen hoe jij/jullie je voelen. Het is ongelofijk dubbel als je te horen krijgt als een ander zwanger blijkt te zijn want ergens wil je niet zo egoistisch zijn om niet blij te zijn voor een ander maar aan de andere kant snap je totaal niet waarom dit jullie moet overkomen en waarom jullie niet aan de andere kant zitten om het goede nieuws te vertellen.

Ik wil je heel veel succes wensen in dit traject samen met je aanstaande vrouwtje en probeer zo positief mogelijk te blijven hoe moeilijk dat ook is en ga vooral niet jezelf de schuld geven omdat het aan jou ligt hier heb jij ook niet om gevraagd (ik ging dat ook doen mezelf de schuld geven omdat het aan mij lag)

Ik hoop voor jullie dat jullie een prachtig trouwdag krijgen en dat jullie een prachtig kind krijgen.

groetjes

Patricia

Geplaatst

Welkom Stefan,

Fijn dat je de weg naar het forum hebt gevonden. Hopelijk helpt het je (net als mezelf en de anderen op het forum) je gevoelens van je af te schrijven en hier vragen te kunnen stellen en ervaringen te kunnen delen.

Wat een klap is het nieuws van jullie arts voor jullie! De bodem zakt dan even helemaal onder je weg. Naast het nieuws dat de toekomst ineens heel onzeker is, is het ook heel naar te vernemen dat je lichaam je (op dit gebied) in de steek laat. Je voelt je zo machteloos.

Maar zoals Babeth en Martha schrijven, gelukkig zijn er op medisch gebied nog mogelijkheden en hebben jullie zeker nog goede kansen! Het medische traject is absoluut een beproeving van je geduld en is emotioneel heel zwaar, maar ik vind het zelf heel fijn te weten dat zolang de artsen hoop hebben, wij dat ook mogen en kunnen hebben. Je leest hier op het forum gelukkig ook elke keer weer voorbeelden dat het uiteindelijk gelukt is. Ik trek me daar toch altijd weer aan op. Ik kan me overigens goed voorstellen dat jullie op dit moment eerst nog bezig zijn met het verwerken/bevatten van het slechte nieuws. Het is niet niks wat jullie ineens voor jullie kiezen krijgen!

En dan is het absoluut moeilijk en verwarrend om op zo'n moment ineens te horen dat je broer en zijn vrouw wel zwanger zijn. Het voelt dan, zoals je zelf ook schrijft, heel oneerlijk, ook al gun je je broer het geluk uiteraard echt wel.

Het is in ieder geval heel fijn en belangrijk dat je vriendin en jij het fijn hebben samen.

En zoals je zelf al schrijft, blijf hoop houden hoor!

Heel veel succes gewenst.

Geplaatst

Welkom Stefan, en wat herkenbaar allemaal.

Nu heb ik persoonlijk een dikkere huid gekregen door alle tegenslagen maar je moet toch weer even slikken als je het gelukkige nieuws van andere hoort.

Wij worden voor het eerst tante, ze vertelde het toen ze 5 weken was wat ik ontzettend kon waarderen. Het waarom hun wel en wij niet gevoel slijt eerder en ik gun het hun van harte, maar toch.....

Veel succes verder met alles, hou de moed erin, jullie dag komt ook nog wel.

Geplaatst

Stefan welkom en ik wil jullie succes wensen voor de toekomst. dat er na jullie huwelijksdag maar een mooi kindje in jullie armen mag liggen.

Liefs

Geplaatst

Hallo Stefan,

welkom op het forum. Iedereen begrijpt erg goed wat je bedoelt en waar jullie doorheen gaan. Maar wat ik je me kan geven na onze lange weg van de medische molen is het volgende:

Blijf er samen in geloven, hoe zwaar het ook wordt. Want het is mogelijk, wij zijn één van de vele voorbeelden. Blijf samen praten en eerlijk tegen elkaar over jullie gevoelens, ook als het meschien voor de ander niet zo leuk is om te horen. Maar zorg dat je een eenheid blijft, ook wanneer er een tegenslag op je weg komt. Houd je doel voor ogen, want uiteindelijk is het alle moeite en tranen waard, geloof me !!!!

Geplaatst

Stefan,

Het komt hard aan om te horen te krijgen dat Icsi de enige optie is om samen een kindje te kunnen krijgen.

Maar zolang er hoop is hou je de moed om erin te geloven en daar kun je heel sterk van worden.

Mijn vriend en ik zijn nu nog meer naar elkaar toe gegroeid.

Succes!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Bedankt voor de opbeurende berichten! Doet me goed.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen vanaf 11 augustus.

Groetjes Stefan

Geplaatst

hey stefan,

Wij zaten precies het zelfde maar wat goed van je dat je als man je verhaal vertelt echt petje af.

en wat mooi dat jullie gaan trouwen heel veel geluk en gezondheid gewenst.

en heel veel sterkte met de bahandelingen

groetjes jessica

Geplaatst

hoi Stefan,

wat idd verschrikkelijk om zoiets te horen te krijgen dat het aan jou ligt om het zo maar te zeggen. Wij wisten wel voor die tijd dat mijn man geen zaad had, hij heeft geen testikels meer door een zeer grote fout van de dokter, maar hij had wel zaad laten invriezen, dat was 'wel goed' zon 15 zaadjes per rietje, waar normaal miljoenen inzitten. Gelukkig is het bij ons gelukt na 3x icsi. Het hoeft maar 1 zaadje en 1 eitje te zijn, waar ik mee wil zeggen geef de moedt nooit op, jullie moeten nog beginnen en ik zou zeggen, zeer veel suc6 in de aankomende (zware) periode.

liefs

Desiree

Geplaatst

Hallo Stefan,

Bij ons precies hetzelfde.

De uitslag bij ons was dat er gewoon niets in het sperma van mijn partner zat.

Bij nogmaals een onderzoek bleek dat er (gelukkig) wel wat in zat wat goed genoeg en voldoende is voor Icsi.

Het is natuurlijk niet leuk dat je dit soort berichten ontvangt, maar aan de andere kant is het ook fijn dat deze mogelijkheid bestaat en dat je er gebruik van mag maken.

Heel veel sterkte!

Geplaatst

Stefan,

Ja, dit soort nieuws wil je niet graag horen en dan ook

nog nieuws dat een ander stel wel zwanger is, dat is zeker zwaar.

Ik wil jullie heel veel sterkte toe wensen en hoop houden, tegenwoordig

kunnen ze zo veel, dat een er voor jullie misschien in de

toekomst ook wel een zwangerschap in zit!!

Hermien

• 3 weken later...
Geplaatst

Zo daar ben ik weer...

Gister in het ziekenhuis geweest voor de uitslag van het 2e sperma onderzoek.

Deze was helemaal niet goed. Er was niks te vinden alleen maar vocht...

Wederom een klap in je gezicht want je verwacht toch dat je er in iedergeval een paar hebt, maar nee het mag niet zo zijn.

Er is gelijk bloed afgenomen om te kijken aar hormonen e.d en ik krijg de 17e een echo om te kijken of er een afsluiting is.

Dit is onze laatste hoop op een kindje dat echt 100% van ons beide zal zijn.

Het is moeilijk om er in te geloven aangezien alles tegen zit en we keer op keer weer slecht nieuws krijgen.

We houden hoop en hopen op een goede afloop toch.

Groetjes

Geplaatst

Stefan,

Wat ontzettend kl*te voor je zeg. Als er dan tenminste maar een paar zaadjes te zien zouden zijn, dan zou je al wat blijer worden.

Wat weer een dikke tegenvaller.

Ik hoop voor je dat er inderdaad nog iets wordt gevonden wat mogelijk hersteld kan worden.

Heel veel sterke hiermee!

Geplaatst

Wat een verschrikkelijk nieuws Stefan. Heb net jullie verhaal gelezen.

Ik hoop dat de echo jullie alsnog wat goed nieuws zal brengen en dat er alsnog hoop is.

Succes!

Geplaatst

Jeetje wat een domper zeg. Maar wanhoop niet. Bij mijn man zijn ook blokkades gevonden tijdens een echo en kijkperatie in de zaadleiders en had bij de gewone semen onderzoeken ook o,o zaadcellen.

Hij heeft een TESE ingreep ondergaan en daarbij zijn zaadcellen gevonden in het weefsel en deze zijn ingevroren. Hierna ICSI opgestart.

Dus wanhoop nog niet, er zijn nog mogelijkheden voor een kindje samen!!!!!!!!

Heel veel succes.

Groeten

Geplaatst

hoi Stefan, wat een ontzettend kl*tenieuws. Ik hoop dat er via TESE o.i.d. toch nog een mogelijkheid is op een kindje dat (genetisch) van jullie samen is. Veel sterkte en succes in het ziekenhuis en volgende maand een fijne trouwdag.

Geplaatst

Hoi Stefan en vriendin,

Het is en blijft een rotnieuws.

Ik vind het kanp dat je je verhaal hier kwijd kan. Niet alle mannen kunnen en willen hierover praten. Mij man heeft slecht zaad en kan/ wil er met niemand over praten....Rot he iedereen lom je heen lijkt wel zwanger, vooral nu je bezig bent emet een behandeling.. Voor ons is en lijkt het wel zo...

Ik wens jullie veel sterkte en geduld..

Geduld en ik hoop dat je echo goed uitkomt:)

Geplaatst

Hoi Stefan,

Weer slecht nieuws gekregen zag ik. Wat ontzettend verdrietig. Blijf hoop houden want er zijn verder nog geen onderzoeken gedaan en er is zoveel mogelijk tegenwoordig.

Ons verhaal lijkt erg veel op jouw verhaal met het verschil dat ik een man heb die er met niemand over wil praten en dat jij hier steun zoekt. Wat ik echt heel goed van je vindt!

Ik neem aan dat je nu eerst naar de uroloog bent verwezen voor verder onderzoek. Bloedonderzoek, prostaatonderzoek, lichamelijk onderzoek ed?

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Geplaatst

Hey Stefan en partner,

Enorm balen van het rot nieuws uit het zkh. Ik hoop voor jullie dat er een keer goed nieuws komt wat jullie kinderwens betreft. Heel veel sterkte voor jullie samen.

Guusje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden