Ga naar inhoud

Niet ongesteld, niet zwanger?!?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden, ik ben in de war en zit te stressen. Ik zit nu op cyclusdag 37 en ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb al 2x een test gedaan, de laatste afgelopen maandag (cyclusdag 34). Beide testen waren negatief. Ik heb normaal altijd een regelmatige menstruatie, kan de klok er bijna op zetten. Ik ben 2x in mn leven overtijd geweest: de eerste keer was ik zwanger (helaas miskraam) en vorig jaar een keer op cyclusdag 30 ongesteld. Verder nog nooit van mn leven. De laatste hormonenkuur die ik heb gehad was in januari dus dat kan geen invloed hebben. Stress lijkt me ook sterk, heb in mn leven onder nog veel zwaardere stress gestaan en heb zelfs vroeger anorexia gehad, maar nog nooit overtijd geweest of een menstruatie overgeslagen. Daarom vind ik het nu zorgelijk. Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb geen buikpijn ofzo, nergens last van verder. Alleen stress omdat ik me nu vanalles in mn kop haal. Ik heb vorige maand nog een echo gehad (16 juni) en daarop was niets bijzonders te zien, er zaten 2 follikels. Waarom wordt ik dan niet ongesteld?????

Heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

Ik heb hier helaas geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat je je wat zorgen begint te maken.

Heb je al contact gehad met het ziekenhuis?

Hopelijk weet je snel wat meer!

Geplaatst

ik heb afgelopen maandag gebeld en de assistente zei dat ik vrijdag (morgen dus) moet terugbellen als ik dan nog niet ongesteld ben.

Geplaatst

Ik ben ook super regelmatig, maar ik heb 1x in mijn eigen cyclus geen eisprong gehad. Dan duurt het echt even voordat je weer ongi wordt. Ze kunnen dat eventueel in je bloed zien dacht ik.

Ik heb zelf na de laatste behandeling ook geen normale cyclus meer, voor het eerst in al die jaren, maar bij mij komt het van de hormonen nog denk (hoop) ik dan.

Sterkte!

Geplaatst

Ik heb dit laatst ook gehad. Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen en nu ben ik op dag 61 pas ongesteld geworden dus ik heb meer als een cyclus overgeslagen.

Ik heb toen tabletten gekregen en toen ik daar mee stopte werd ik 3 dagen later ongesteld. Waardoor het nu komt weet ik niet dat moet ik bij de volgende afspraak navragen.

Heel veel succes.

Geplaatst

Hoi Sen,

wat ellendig zeg, ik kan er ook niets over zeggen, ik houd zelf al erg lang mijn cyclus bij en die was altijd 26 a 29 dagen..en 1x per jaar een dag of 33....

ik hoop dat ze je morgen iets zinnigs kunnen zeggen, wellicht ook iets van medicatie gaan gebruiken zoals Mars83

sterkte!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik zou ook niet weten hoe het komt, wel vreemd ja. Nou, morgen hoor je vast meer. De dames hierboven hebben al wat suggesties gedaan. Groetjes Joy1

Geplaatst

Wat vervelend, ik was nogal ontregeld door de hormonen waardoor ik soms tot 19 dagen te laat ongi werd. Maar dat is bij jou dus niet het geval.

Ben benieuwd wat ze morgen zeggen.

Geplaatst

bedankt voor jullie reakties. Ik bel morgen gelijk naar de assistente en dan kijken wat ze zegt. Waarschijnlijk moet ik bloedprikken en/of een echo. Ik hoop dat het niets ernstigs is.

Geplaatst

Hoi Sen,

Ik heb de laatste cyclus 2wk langer moeten wachten op mn ongi. Dit terwijlik normaal de klok er op gelijk kan zetten (30dagen) Ik voelde in eerste instantie wel de ongi opkomen (dit voel ik 2 dagen van te voren) maar het kwam maar niet... Uiteindelijk ook 2-3 testen gedaan, maar helaas niet zwanger. Na 2wk toch ongi geworden. Bij mij zou t misschien nog wel met de hormonen te maken kunnen hebben gehad. Maar de maand dat ik met de ivf-poging bezig was (dus hormonen, enz) werd ik wel gewoon normaal ongi. Het maakt je inderdaad heel erg onzeker!!

Ik hoop t beste voor je!

Liefs Naomi

Geplaatst

Sen,

Hoop dat je wat meer duidelijkheid hebt gekregen, en eigenlijk dat je toch stiekem zwanger bent.... Zou toch prachtig zijn!!

Sterkte.

Liefs, henkie

Geplaatst

hee meiske....

Ik dacht, effe gauw checken of je al wat weet.....

ik denk nog steeds dat het misschien te maken heeft met dat je in egypte zo ziek was...

ik duim meisje.

Geplaatst

He gatsy, ziek in Egypte geweest?

Ben ook benieuwd dame. Gebruik je wellicht (andere) medicatie die effect kan hebben? Hoor ik ook wel eens.

Sterkte.

Geplaatst

nou de dokter heeft heel snel even gekeken met een inwendige echo en zei dat hij gewoon activiteit zag in de eierstokken (bmsv was ruim 1cm) dus er is geen sprake van uitval. Hij zei dat het ernaar uitziet dat de menstruatie binnenkort zal komen. Als het er zondag nog niet is moet ik met een kuurtje provera beginnen. Maar hij zei dat alles er normaal uitzag. Ik vroeg hoe het kan dat ik opeens zo'n lange cyclus heb en hij zei dat kan door vanalles, stress, ziek zijn enz. enz. Maar volgens hem hoef ik me geen zorgen te maken. Dus ben wel beetje opgelucht, maar nog niet helemaal eerlijk gezegd...

p.s. ik gebruik trouwens geen medicatie maar ik heb vorige maand in Egypte een maag/darminfectie opgelopen waar ik behoorlijk ziek van was (overgeven/diarree enz.)

Geplaatst

Hai Sen,

gelukkig goed bericht dus, ik hoop dat je echt gerustgesteld betn en wie weet, een nasleep van je ziek zijn vorige maand?

Ik hoop dat je menstruatie snel doorzet zodat alles weer in het juiste ritme kan komen!

groetjes

Babeth

Geplaatst

hoi Babeth, bedankt voor je lieve reaktie. Ik ben wel gerustgesteld in de zin van dat er nog gewoon aktiviteit is in de eierstokken. Ik hoop dat de menstruatie gewoon uit zichzelf komt en dat kuurtje niet nodig in. Schijnt dat je daar behoorlijk kramp van kan krijgen en behoorlijk van kan gaan vloeien. Maar mocht de menstruatie er zondag nog niet zijn en ik moet dat kuurtje nemen, dan doe ik toch nog één keer voor de zekerheid een test want die echo ging zo snel. Hij ging niet uitgebreid kijken ofzo, hooguit 1 minuut.

Geplaatst

Sen, Ja, dan ben je er misschien toch nog niet helemaal gerust op? Succes met het verloop.Dat het toch verder naar wens mag gaan! Groet Joy1

Geplaatst

nou meiden, vanmiddag ongesteld geworden.. op cyclusdag 39(!) nog nooit eerder meegemaakt. De dokter had toch gelijk toen hij gisteren zei dat het eraan zat te komen. Aan de ene kant een domper (niet zwanger) aan de andere kant een opluchting want nu hoef ik niet een kuur Provera te nemen want het is "gewoon" uit zichzelf gekomen.

Geplaatst

Ha Sen, he dat is toch heel fijn voor dat de menstruatie toch nog spontaan verlopen. Al begrijp ik ook heel goed dat je liever zwanger was geweest! Het uitblijven had een andere reden mogen hebben he? Groet Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden