Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gefeliciteerd met je zusje Racir, ik begrijp je gevoel, mijn zus is ook zwanger geweest en bevallen en precies toen mn nichtje 1 werd had ik een positieve test.

Ik was super blij dat mn zus zwanger was, maar het is ook beetje dubbel gevoel.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vind het een beetje lastig om zo jullie discussie in te stappen aangezien jullie al een aardig tijdje aan het discusseren zijn zeg maar ;-) maar als ik zo wat berichten terug lees is alles! zoooo herkenbaar en zou graag mee discussieren....woensdag hebben wij weer de 1e fm voor de 7e en tevens laatste iui, in januari start dan de ivf...Hoe is het bij jullie nu en heeft iemand zin om een kleine update te geven van de huidige actieve meiden in dit topic???

Bedankt alvast!

Geplaatst

Hey Meiden en Lott,

Nou ik heb me 2e iui poging vorige week donderdag gehad. Dus ik moet nog ruim anderhalve week wachten.. maar had er een goed gevoel bij de arts was heel positief en vertelde nu precies wat hij deed. Het zaad van mijn man was nu ook erg goed.. hij had 57milj zaadjes en daarvan was meer dan de helft zeer goed. Dus nu afwachten.

En Racir en Sharona jullie nog een week wachten? spannend hoor!

En Lott ik ben ook nog niet zo lang bij dit Forum dus zal wat over mij zelf vertellen.

Wij zijn ruim 2,5jaar bezig zonder resultaat. Na allerlei onderzoeken waar niets uit is gekomen begonnen met iui.

Ik moest gelijk beginnen met het prikken van Puregon bij de eerste keer produceerde ik daar 5 eitjes mee, dit was te veel en moest een maand rust houden zonder prikken en iui. De maand erop weer begonnen met prikken maar nu met 50eh puregon daar had ik 1 eitje mee maar een negatieve iui poging. Ondertussen de tweede iui gehad met 1 eitje dus nu zit ik in mijn 1e wacht week.

Dus deze week heb jij ws je 7e iui? Wat spannend joh. Nou je kan hier je ervaringen bespreken en het allemaal even lekker van je af praten.

Nou succes met je FM en hou ons op de hoogte..

Geplaatst

Lott welkom op dit forum, deze "discussie "is een beetje bij elkaar geraapte" meiden :-)

Wees vrij om in te stappen.

Racir, ik lees nu je vraag pas hoe het met mij gaat.

Met mij gaat goed, heb wel last van mn bekken en ben aardig beperkt in mn doen en laten.

Woensdag hebben we weer een echo en best wel zenuwachtig, hopelijk is er geen verandering wat betreft zn niertjes maar hou er wel rekening mee.

Ben donderdag wel 26 weken en ben erg blij met die grens.

Lott, dit topic zijn Jeanine en ik gestart, we liepen samen op met de iui's en er zijn er steeds een paar bij ingestapt.

Ik heb 7 x iui gehad bij de 1e iui een mk bij 8,4 week en heb 1 x ivf gehad in de verplichte rustmaand na de ivf ben ik spontaan zwanger geraakt en ben bijna 26 weken zwanger van een zoontje.

Nicole, klinkt goed zo je iui zou mooi zijn :-)

Sharon en Racir succes met de laatste loodjes, wanneer mogen jullie testen??

Geplaatst

Hoi lott welkom.

Hallo meiden kom vervelend nieuws brengen... Deze ronde geen feest voor mij op naar de volgende ronde ;)

Greetz

Geplaatst

Jammer Racir !! Hopen dat de volgende ronde goed nieuws brengt !! en dat je geen stop hebt met de feestdagen, bij ons in het zkh is er wel stop jammer genoeg... maar ik heb me menstruatie nog niet dus ben benieuwd !!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik laat ook maat weer eens wat van mij horen.

Gisteren ben ik weer op de poli geweest voor prikinstructie voor de nieuwe gonal pen, nou dat verliep ff anders dan verwacht.

Aangezien ik de afgelopen 2 maanden zo rare cyclus heb gehad moest ik eerst een zwangerschaps test doen, nou die was zoals verwacht negatief, toen echo om te kijken of mn eierstokken rustig waren blijkt er een hele mooie follikel van 14mm te zitten !!

Nou Moet ik morgen weer terug komen voor nog een echo want carolien wil deze eigenlijk niet afbreken dat vindt ze zonde.

Het ligt dus zowiezo aan morgen hoe en wanneer we aan de iVF gaan beginnen.

Maar wat ik wel van paula begreep was dat we de korte behandeling gaan doen omdat de lange bij mij waarschijnlijk niet eens kan.

Liefs

Geplaatst

@ Nicole en iedereen: Ja heerlijk om er met meiden over te praten die exact weten wat je bedoelt en voelt. Ook wel lekker dat ik hier geen ''uitzonderingsgeval'' ben of ''die vrouw waarbij het niet lukt'' Gewoon 1 van DE meiden in de mmm. Hopelijk is voor jou deze 2e iui met 1 eitje raak Nicole!

Ik ben een beetje de berichten terug aan het lezen, (nog lang niet alles hoor) wel leuk om iedereen zo een beetje te leren 'kennen' maar ik merk wel dat de regels in ieder ziekenhuis echt anders zijn. Bij de 5e iui had ik 4 rijpende eitjes maar de iui ging wel door. We moeten links of rechts om zei de gyn.... Uiteindelijk geen 1 van de 4...maar wel geprobeerd tenminste..

@ Medusa: Spannend morgen de echo, ja als je er niet vanuit gaat kan het alleen maar mee vallen (zeggen ze). Maar heel veel succes! Door jouw verhaal (spontaan zwanger) krijg ik wel weer meer hoop, ik hou van die succes story's, en leuk ook dat je dit topic een tijd geleden bent begonnen met Jeanine en dat jullie nu beide zwanger zijn. Hopelijk geldt het voor alle meiden die er net op zitten dat iemand dit over een tijdje dan tegen ons kan zeggen :-)

@ Racir: En? kan je meteen door? Hoop het en dat het dan uiteraard raak is zodat je samen met je zus zwanger kan zijn. Zou wel erg leuk zijn ja. Hoop doet leven.

@ Sharona: Spannend!! Morgen is de niet-ongesteld-worden-dag toch? Misschien heb ik iets gemist maar dit is je 1e iui toch?

@ Tabitha: Als ik het goed begrijp zat je te wachten op begin van ivf en ging je nu naar ziekenhuis voor prikles nieuwe pen, voor de check deden ze een echo en zagen ze dus een mooi eitje waardoor ze nu nog een extra iui willen doen?? Dat zou ook wel een heel leuk succes verhaal zijn als het lukt! Wij krijgen deze 7e iui ook als extra omdat ze de ivf info dag over de feestdagen tillen...

Je hebt het ook over een lange en korte behandeling en dat lang bij jou ws niet eens kan...? Wat bedoel je daar precies mee als ik vragen mag?

Morgenochtend om 8:00 hebben wij weer de 1e fm. Zit dan op cd 9 en heb dan 6 dagen Gonal - F gespoten. Vorige maand had ik door Gonal - F 3 rijpende eitjes dus ben benieuwd.

Welterusten allemaal.

Groetjes Lotte

Geplaatst

En nog maar een keer mijn verhaal typen.. is pas.de 3de keer steeds druk ik versturen en dan zegt ie systeemfout... :(

Wij mogen gewoon door!! Is geen stop... En geen gesprekken voor mij :) normale procedure is na derde ronde een gesprek maar mijn arts heeft er volste vertrouwen in.. aangezien ik net bevallen ben.. (uhh net 1,5 jr geleden) maar goed dat zien hun als net. Ik vertrouw er ook wel op het komt vroeg of laat echt wel goed! Ik ben pas 12 weken bezig dus klaag niet!

@ sharona dan hoop ik des te meer dat het nu gewoon raak is voor je! Jeetje zo'n stop lijkt me niets.

@ lott elke procedure elk zh overal idd anders.... Herkenning altijd fijn he voor mij ook reden geweest om mee te schrijven. En zoals je.zegt de.succes stories wordt ik ook happy van!

Nou girls.succes allemaal!! En blijven duimen.

Greetz

Geplaatst

@ lotte,

Nee geen IUI voor ons maar zelf flink klussen, wij hebben inmiddels al 9 IUI gehad vandaar dat we nu IVF gaan doen.

Vandaag weer echo gehad en het eitje is mooi door gegroeid naar 17mm dus Carolien verwacht dat ik morgen of overmorgen de eisprong heb, als die dan niet bevrucht is dan betekend dat dat 5,6 of 7 januari ongi word en dan Moet ik ook gelijk de eerste dag beginnem met de decapeptyl en dan heb 9 januari een echo en dan begin ik gelijk met de gonal F.

Dat is de korte behandeling, bij de lange behandeling begin je pas op de 21 e cyclus dag met de decapeptyl.

De lange kan bij mij niet omdat ik de ene keer een cyclus heb van zeg maar 55 dagen en de andere keer een cyclus van 18 dus dan red ik die 21 niet, plus dat ik allergisch ben voor de pil dus kunnen ze het daar ook niet mee regelen.

De komende dagen word het dus flink zelf klussen en dan maar duimen dat het lukt.

Liefs

Geplaatst

en voor mijn ok geen feest deze ronde !! helaas vandaag het zkh bellen en hopen dat ik nog terecht kan, anders ok weer eens een maand overslaan ivm de feestdagen en dan zijn ze gesloten..!!

Geplaatst

Wat balen Sharona, hopelijk kan je door.

Tabitha, hoe gaat het met je pfeifer?? hopelijk helpt het zelf klussen en anders start je over 2 weken met ivf, meer hoop.

Je blijft dus wel in ede/nijmegen?

Gister weer een echo gehad, en rechts waar de verstopping/vergroting bij zn nier zit was niet te zien, zn rug lag er voor, maar links wat de vorige keer niets mee aan de hand was was nu ook al een vergroting te zien.

Ik heb nu 2 januari een uitgebreide echo om het te bekijken.

Geplaatst

Ahhh jammer sharona.. Had het zo gehoopt voor je dacht als ik het niet ben zal jij het vast en zeker zijn!!

@ medusa voor jou ook al minder nieuws zo voor de feestdagen... wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?

Geplaatst

Hey Sharona wat jammer dat het niet raak is... maar weer nieuwe moed verzamelen om weer verder te gaan. En kan je gelijk door? Ik ga nu mijn tweede ww in dus nog heel even spannend. Had je ook al eerder wat symptomen dat je dacht dat je ongesteld zou worden? Sterkte liefs

Geplaatst

Balen Sharona, hopelijk valt je cyclus zo dat je na de feestdagen gewoon door kan of weet je al zeker dat dat niet gaat?

@ Tabitha, bedankt voor je uitleg, hopelijk zijn het vruchtbare kerstdagen! En anders beginnen we ongeveer gelijk aan ivf. Moet jij ook eerst naar een ivf infodag voordat je kan beginnen?

@ Medusa, gewoon K.. dus, hebben ze ook gezegd bij hoeveel op de zoveel baby's dit gebeurt en is er ook een kans dat het met het klepje nog goed of beter kan komen?

Ik heb een vraag...Hoe ervaren jullie dit emotioneel als het weer mislukt is? Ik bedoel hoe is jullie reactie als je weer ongesteld wordt? Ben je er ziek van thuis en hoe lang, wil je mensen om je heen of juist ff alleen zijn? Na de 4e iui vind ik het toch best erg zwaar...Ik heb geen idee of ik er nou juist sterk onder ben of juist niet...Ken persoonlijk niemand die er ook in zit waarmee ik het kan vergelijken, klinkt misschien gek want ik weet iedereen is natuurlijk anders maar de weg in de mm is redelijk hetzelfde en ben echt benieuwd hoe jullie ermee dealen????

Liefs Lotte

Geplaatst

Hoi Lott, ik heb ook volgens mij na iui 4 of 5 een soort inzinking gehad, dacht dat ik het niet meer trok en mn hoop was ook weg na die iui.

heb toen een gesprek aangevraagd met mn gyn en toen het aantal iui's afgesproken wanneer we over zouden gaan op ivf

Die iui's die daarna kwamen heb ik voorr mijn gevoel uitgezeten tot de ivf.

Ik persoonlijk was was "blij" dat we overgingen op ivf.

Alleen de terleustelling was een stuk groter dan bij iui toen die mislukte.

succes met je laatse iui

Geplaatst

@ medusa,

Van mijn pfeiffer heb ik gelukkig bijna geen last meer van, afentoe als ik veel gedaan heb ben ik wel heel erg moe maar Jhaa dat is niet erg.

Jhaa het.komt nou allemaal dichtbij, ondanks dat we veel klussen ;-) denk ik niet dat het zo lukt Haha dus lkkr over 2 weken beginnen met IVF.

@ Lot,

Nee ik hoef niet naar de IVF infodag, ik heb een individueel gesprek gehad met mijn eigen arts.

Dus zodra ik over 2 weken ongi word mag ik gelijk de 1e dag beginnen met de Decapeptyl.

Fijne kerstdagen iedereen !!

Liefs

Geplaatst

@Racir en/of Sharona..

hadden jullie ook al eerder wat klachten waardoor je wist dat je ongesteld ging worden. Ik ben nu op dag 12 na iui en vroeg me dat af...

en wel een beetje leuke kerst gehad?

liefs

Geplaatst

@ nicole had idd ook eerder klachten maar goe mijn zusje is 2 maanden zwanger en heeft ook steeds t gevoel dat ze gaat menstrueren. Dus het zegt nog niets.

Ik menstrueer ook meestal na 12 dagen en nu was het ineens met 11 dagen al... Nu is het extra spannend he ;) duim voor je meid!

Kerstdagen waren ondanks omstandigheden toch nog redelijk gezellie! Mijn schoonpapa is vorig jr 2de kerstdag overleden en dat geeft wel een extra zware stempel op deze periode maar goed we proberen het een plaatje te geven en het beste ervan te maken voor onze kleine boy!

Geplaatst

@nicole ik had nergens geen last van was 1 dag te laat ongesteld geworden dus je gaat dan toch wel denken zou ik zwanger zijn? Maar toen ik de volgende ochtend na de wc

Ging bleek ik dus ingesteld te zijn!

Ik vond de eerste dag van me menstruatie echt ### !!

Me vriend is er makkelijker onder.

Heb gelijk weer het zkh gebeld en gelukkig kan ik

Morgen alweer komen voor een echo dus nu kijk ik weer uit

Naar Iui 2 !!

Succes iedereen in de wachtweken !!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden