Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal

Hier nog steeds niets. Ga straks maar met geertgen bellen want mijn deca begint ook na het weekeinde op te raken. Kan ondertussen wel janken....

Loes

Welkom op het forum. Wij zitten ook bij Geertgen. Onze situatie is iets anders wij hebben zaadjes nodig. Daarom zal ik in het kader van wederkerigheid eitjes afstaan.

Een deel van het traject is dus wel het zelfde. Je krijgt idd 3 gesprekken. En na het derde gesprek gaan ze een donor match voor je zoeken en dat duurt vier tot zes weken. Dan krijg je een brief thuis met de mededeling er is een match en een rekening die je betaald moet hebben voor het eerst volgende bezoek.

De gesrpekken met de psyg. van Geertgen zijn eigenlijk best heel leuk. Hoef je je absoluut niet druk over te maken.

Bijna alles vindt geloof ik in Geertgen plaats. Alleen voor de tp moet je naar Genk.

Ik weet niet wat je met proefdraaien bedoeld?

Voor mij is het zo dat we na de laatste "go" van geertgen een prik instructie kregen en dat ik daar de eerste spuit moest zetten. Dan thuis verder spuiten en wachten op ongesteld worden dan bellen. ( helaas is dat nog niet gelukt het ongesteld worden en ben ik al 14 dagen ah spuiten! )

Maar zoals gezegd dat is het ivf traject om eicellen te donoren. Kan je niet vertellen hoe het gaat als ontvangster! Wellicht dat Maya of een van de andere meiden je hier meer over kan vertellen?

In ieder geval fijn dat je dit forum hebt gevonden en dat je hier je ei kwijt kan!

Als je nog vragen hebt: Kom maar op en schroom niet!!

Maya! Meid wat een spannende tijd!!! Sterkte met wachten!!! Duimen gaan vast draaien dat alles top gaat!!!

Elsje thanxx.... en idd het blijft bij veel meiden langer weg dan normaal en je kan het ook niet met een normale cyclus vergelijken dat weet ik wel maar ja..... je gevoel he.... maar dat zal iedereen wel hebben dus we wachten gewoon weer af....

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb een vraag. Wisseldonatie is dat met een onbekende donor? Die later ook onbekend blijft? Of kunnen daar gegevens van opgevraagd worden later?

Wordt de tp in Genk gedaan omdat ik Nl onbekende donatie niet mag?

Elsje: Ik heb voor je nagegeken welke ziekenhuizen tot welke leeftijd behandelen.

Geertgen t/m 42

UMC t/m 45

St. Elisabeth t/m 43

Misschien heb je er wat aan?

Hoi Pulletje,

Ik reageer op je berichtje in dit topic i.p.v. die van Valerie, vind ik meer op z'n plaats :-)

Bedankt voor je info! Ik was er wel van op de hoogte, dat er op andere plekken tot een hogere leeftijd aan ecd wordt gedaan dan bij Geertgen. Bij Geertgen was het eerst ook tot 45 jaar, maar dat is onlangs aangepast. Dus ik weet dat ik concreet nog wat langer de tijd heb. Maar we voelen ons zo goed bij Geertgen, dat we, als het even kan, graag daar geholpen willen worden. Bovendien moet je bij de andere ziekenhuizen altijd zeker zelf een donor meebrengen en bij Geertgen hebben we nog de optie wederkerigheid. Lief van je dat je de moeite hebt genomen, om het uit te zoeken.

Bedoel je met wisseldonatie de donatie op basis van wederkerigheid of zoals ze het in Belgi�oen?

In Belgi�s het daadwerkelijk wisseldonatie. Jij zorgt zelf voor een donor, maar haar eitjes worden voor iemand anders gebruikt, waarbij jij dan de eitjes krijgt van de donor van die iemand anders. (kun je me volgen?) Daardoor is de donatie 100% anoniem.

Bij wederkerigheid doneer jij iets (of eitjes of zaad) wat in de pool wordt gestopt. Jij "haalt" uit de pool wat jij nodig hebt (eitjes of zaad). Het is dus niet 1 op 1. Van wie het afkomstig is, staat geregistreerd. Dus voor de ontvanger is het anoniem, maar vanwege de registratie is het voor het kind mogelijk om die gegevens op te vragen.

Dat de TP plaatsvindt in Belgi�eeft volgens mij niets te maken met anoniem doneren, want dat is het dus niet. Volgens mij is de enige reden dat ze samenwerken met Genk, omdat andere ziekenhuizen in NL niet aan dit unieke concept mee willen werken. In het verleden was dat wel (Eindhoven). Maar ik weet dit niet zeker. Je zou het bij Geertgen eens moeten vragen. Ik hoop dat je hiermee antwoord hebt op je vragen.

Heb je al een afspraak gemaakt bij de psych?

Liefs,

Geplaatst

@ Mylo: Kl*te meid, dat er nog steeds niets is. Ik baal met je mee hoor! Heb je al contact gehad met Geertgen.

@ Kera: ben erg benieuwd hoe het vandaag met je is gegaan. Ik hoop dat je net zo'n goed gevoel bij Geertgen hebt, als ik dat heb!

@ Loes: Jij ook welkom hier! Ik zit zelf ook nog in het "voortraject" bij Geertgen en zijn inmiddels al weer 4 maanden verder na onze eerste afspraak. Wij zijn 2x bij de psych geweest, maar zijn er nog niet helemaal uit of wij voor onze eigen donor gaan of voor wederkerigheid. Dus het vervolg van het traject is mij nog niet helemaal bekend. Wat jij zelf zegt klopt volgens mij wel en Mylo heeft ook al het e.e.a. beantwoord. Volgens mij wordt de donormatch pas gemaakt tijdens je "proefdraaien" of vlak daarna, maar daar ben ik niet zeker van. Wat de wachttijden betreft wordt er inderdaad een periode van +/- 4 maanden aangehouden, maar dat is (voor zover ik weet) ook afhankelijk van je urgentie en wat voor match er gezocht moet worden (hoe kieskeurig ben je in wat je ontvangt en weggeeft). Alvast veel succes met je eerste afspraak!

Liefs,

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reactie's doet ,e goed.

@ loes: welkom op deze forum en hopelijk kan je hier je gevoelens en vragen kwijt, schroom niet doe dat gerust doet iedereen.

Dus ik zou zeggen schuif gezellig aan bij ons.

@ Maya: oh wat wordt het spannend voor jullie ik zit nu al te duimen, te hopen dat de 31ste de tp zal plaats vinden, dat het nu echt moet blijven zitten en uitgroeit tot een mooi wondertje. Dikke knuf vanuit hier.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey meiden

Gelukkig ben ik vandaag ongi geworden en kan ik maandag geertgen bellen voor het vervolg traject! zelden ben ik er zo blij mee geweest!!

Maya spannend!! duimen draaien op volle toeren!

liefs mylo

Geplaatst

Ha Mylo

Ja super voor je dat je ong. geworden bent.

Ik heb zelf erg veel positiefs te vertelen maar helaas geen tijd! Morgen?

Kera

Geplaatst

Hallo!

Hoe is het met iedereen?

Maya weet je al wat?

Kera vertel je houdt ons wel in spanning!

wij gaan straks naar Geertgen moeten er om 5 uur zijn voor een uitgangsecho.

Elsje al begonnen met aftellen naar de afspraak met Geertgen? Hierbij voor jou een dikke knuffel!

liefs mylo

Geplaatst

@ Mylo03: succes vandaag bij Geertgen en ik duim voor je dat de echo goed zal zijn.

@ Maya: Mijn duimen draaien heel hard voor je dat je goed bericht krijgt vanuit Genk en dat je er morgen naar toe msg voor een TP.

Hier gaat alles goed heb nu heerlijk vakantie en wij gaan vrijdag heerlijk op vakantie.

Liefs Corina,

Geplaatst

Hoi Els,

Wij gaan vrijdag voor 10dgn naar Cyprus.

Heb ff op internet gekeken naar de weersverwachting daar en we mogen niet klagen dus gaat helemaal goed komen.

Dankje.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey meiden!

Net naar geertgen geweest. Moesten voor het eerst wat langer wachten klein uurtje maar werd keurig gemeld toen we ons aanmeldden. De echo was redelijk goed. Wel een cycste maar niet iets waar dr wisman zich zorgen over maakt. Nu dus starten met gonal f en dan volgende week maandag weer terug voor folikel meting. dan 9, 10 of 13 gaan ze de eitjes ophalen en dan drie dagen daarna terug plaatsen. Als alles goed blijft gaan natuurlijk!

Zo dit was onze update!

Liefs mylo

Geplaatst

Hoi meiden,

Mylo das toch goed nieuws. Duim hard voor jullie dat jullie volgende week ook een goed bericht te horen krijgen.

Nou hier ook goed nieuws, de ontdooiing is goed gelukt. En morgen om 11.00 uur vind de terugplaatsing plaats. Is wel weer spannend, ik hoop dat ik mezelf dan ook weer wat beter voel. Loop al ruim 2 weken met een verkoudheid rond, waar ik maar niet vanaf kom. Heb al vanalles geprobeerd.

Kera je houdt ons wel allemaal in spanning zeg!!!

Ik zal morgen even schrijven hoe het gegaan is.

Liefs Maya

Geplaatst

@ Maya en Mylo03: wat een goed nieuws zeg allemaal nou het duimen draaien gaat hier voor jullie verder hoor het is jullie gegund.

Vanuit hier een dikke knuffel voor een positieve vibe voor ons allemaal.

Liefs Corina.

Geplaatst

Maya: Heel veel gelukvoor morgen. Op voor een mooi wondertje voor jou.

Mylo: Ik duim dat jij over een maand ook positief test.

Mieden heel veel geluk. Ik hoop zo dat jullie in september allebei positief testen.

Geplaatst

hallo hallo,

Wat 'n heerlijke berichten allemaal. Gaat goed met 'n groot deel van "ons clubje". De rest moet gewoon snel volgen! Die positieve vibe, die moeten we gewoon erin houden, toch Corina?!

Super nieuws, Maya! Gaan we duimen draaien dat we over een week of 2 nog beter nieuws van je te horen krijgen :-)

Mylo, dat wordt een spannende volgende echo. Hoeveel Gonal moet je gaan spuiten? Enne ... natuurlijk blijft alles goed gaan!

En Kera... bij deze benoem ik jou tot koningin-van-de-spanning-erin-houden, haha! Maar we wachten rustig je verhaal af, we moeten wel ;-)

Hier is het aftellen begonnen voor de volgende afspraak!

Liefs,

Geplaatst

@Elsje de positieve vibe gaan we er zeker in houden, gaat ons gewoon geluk brengen.

Van de week voor dat ik op vakantie ga, ga ik nog een afspraak maken bij Geertgen voor ergens in oktober moet ff kijken/ uitrekenen hoe het met de schema zit en wat ze daar zeggen wat verstandig is wanneer te komen.

Wil wel een afspraak hebben staan voor dat we weggaan hebben we weer iets om naar uit te kijken.

Eer dat ik bel zal wel woensdag zijn want morgen ben ik de gehele dag onder de pannen. Maar goed dat geef niet.

Dus dan horen jullie het wel.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey meiden

Maya Spannend!! duimen draaien op volle toeren!!! wat een spannede weken zal je tegemoed gaan!

De positieve vibe gaan we er in houden! Corine lekker even op vakantie en idd fijn om wat om naar uit te kijken als je terug komt. Een afpsraak geeft vaak ook wat rust je leeft er naar toe

Elsje het is bijna september tijd gaat toch altijd weer sneller dan gedacht!

Moet 225 gonal f spuiten. Is dat veel?

Best spannend hoor! ook voor de ontvangster! die zal een deze dagen ook wel bericht gaan krijgen denk ik... moet ook bijzonder zijn! dr wisman zag dat er nu 12 zaten ben benieuw wat er maandag te zien is! hopen dat de gonal zijn werk gaat doen!

Zal de gonal f veel bijwerkingen geven?

Liefs Mylo

Geplaatst

Hey Mylo,

300 eenheden Gonal is meestal de max. Dus 225 lijkt me netjes, weet ik niet precies hoor. Ben daar nieuwsgierig naar omdat ik zelf altijd 300 heb moeten spuiten en dan had ik 2 � follikels. Maar goed ik ben dus niet te stimuleren. Dus als ik dan hoor over 15+ follikels met een veel lagere hoeveelheid Gonal, dan denk ik altijd: wouw en ben natuurlijk stiekem wel eens jaloers :-)

Maar nu al 12 follikels? Dat lijkt me erg keurig. Dat moet wel een hele mooie score worden!

Wordt zeker ook voor de ontvangster erg spannend, maar met haar wil ik wel ruilen ;-)

Bijwerkingen? Tja, dat kan van alles zijn, als je de bijsluiter leest. Ik had er gelukkig niet zo heel veel last van (heb ik ook regelmatig gecheckt bij mijn lief, hihi)!

Op naar maandag!!

En ja, time flies :-)

Liefs,

Geplaatst

Hey elsje

als het kon zou ik ze aan je doneren! maar voor jou komt ook vast een leuke lieve donor !

Bedankt voor de info. Heb snel de bijsluiter doorgebladerd maar wil er niet te veel in lezen....

liefs mylo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden