Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Woehoe Mylo,

Wat een goed nieuws zeg! Ik had in mijn hoofd zitten dat je maandag terug moest, weet niet hoe ik daarbij kwam. Dus sorry, dat ik er helemaal niet naar gevraagd heb, terwijl ik gister ook online ben geweest. Maar wat een geweldig resultaat tot nu toe zeg! Stel je voor dat er ook 19 eitjes zullen zijn, wouw! Daar moeten toch wel een aantal mooie embryo-tjes uit voortkomen, zou je zeggen. En oh, wat zal de ontvangster ook blij zijn met jou! Nou, de laatste loodjes meid en dan wordt het wachten geblazen! Spannend!!!!

Fijn om te horen dat het spuiten je is meegevallen. En die pregnyl, die valt ook wel mee hoor. Ziet er allemaal wat anders uit dan die kant en klaar spuitjes, maar je zult zien dat deze ook goed te doen is! En dan op naar maandag! Ik ga ontzettend voor je duimen en zal vanaf 10.45 uur een kaarsje voor je branden. Laat je maar lekker plat spuiten en dan komt het vast en zeker goed. Zet 'm op!!

Ben zo blij met jou nieuws. Ik had beloofd aan Corina dat we de positieve vibe erin zouden houden hier, terwijl zij op vakantie is, maar daar heb ik zelf niet echt een steentje aan bijgedragen. Gelukkig trek jij weer het e.e.a. recht, hihi.

Ik hoop echt dat je partner nog gaat overwegen om het traject op 2 sporen op te starten. Dat lijkt me de beste optie voor jullie beiden. Zoals ik nu begreep zou het sperma wat jullie doneren dan pas gebruikt worden bij een doorgaande zwangerschap van jullie. Is dat niet een punt wat hem meer kan overtuigen voor deze stap te gaan?

We hebben het deze week nog uitgebreid gehad over de wederkerigheid. Het "probleem" zit 'm helemaal niet in het doneren. Het punt waar mijn vriend vooral tegenaan loopt, is dat het eigenlijk om anonieme donatie gaat. Wij geven (inmiddels) de voorkeur aan een "bekende" donor, omdat wij er voorstander van zijn om zo open mogelijk naar het kind en omgeving te zijn. Als we gebruik zouden maken van wederkerigheid dan zouden we tot het 16e jaar geen concrete antwoorden kunnen geven op de eventuele vragen die een kind kan gaan stellen. En wij zouden het heel prettig vinden als die mogelijkheid er wel is.

In het begin van ons traject had ik juist de voorkeur om voor een anonieme donor te gaan, maar gaandeweg het proces, de nodige gesprekken, reacties van anderen en kijken naar hoe ik/wij zelf in elkaar zitten, lijkt mij dit inmiddels ook de beste keuze voor ons. Het zal waarschijnlijk het best bij ons passen! Dus we hebben niets tegen wederkerigheid, maar als we een andere mogelijkheid hebben.... En dan komt die tijdsfactor weer roet in het eten gooien. Dus we zijn er nog even niet uit, wat te doen. Voor mij is het inderdaad zoals Pulletje het zegt: hoe eerder je begint hoe meer kans/kansen. Stilstaan heb ik lang genoeg gedaan. Maar soms is het dan ook wel goed dat ik zo'n rationele kerel naast me heb, die me af en toe terugfluit zodra ik maar een kans zie. Het is natuurlijk wel iets waar je de rest van je leven aan vastzit, waardoor het natuurlijk wel een weloverwogen keuze moet zijn. Maar wie weet komen er wel weer dingen op ons pad, waardoor we de knoop door kunnen hakken ;-) Ik weet zeker dat we er samen uit gaan komen en tot een besluit komen waar we ons allebei goed bij voelen!

En daar is die positieve vibe weer, haha!

Mylo, heel veel succes met het zetten van de pregnyl vanavond, maar ik weet zeker dat dat goed gaat komen en die punctie maandag ook! Gaan jullie nog lekker naar een hotelletje in de buurt of gaan jullie gewoon op en neer?

Heel veel liefs,

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier nog even een berichtje van mij zit nu gespannen op onze kamer vd b&b vlak bij geertgen! het is 5 min lopen en hoe weet ik dat nou was mijn pil dyclo vergeten de pijnstiller dus net met de hond die kant op gelopen om die daar op te halen ! lekker slim he!?

Over een half uur gaan we die kant op! best spannend allemaal!

Meiden ik hou jullie op de hoogte maar dat wordt wel dinsdag denk ik!

groeten mylo

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben weer terug in het land sinds vannacht 02.45uur na een terugreis van bij elkaar 12uur, maar goed ik ben er weer.

Ik zit nu alles te lezen en pfff wat is er weer veel geschreven zeg en idd onze positieve vibe bleef niet altijd ff hoog maar gelukkig kom die weer omhoog.

Sterkte en succes voor diegene.

@ maureen: welkom bij de groep en als je vragen heb stel ze gerust, of schrijf het lekker van je af.

Wij zijn dus weer terug van vakantie wat heel enerverend is geweest.

1) vrijdag aangekomen zaterdagmiddag ziek geworden, zondag daar naar een dr. geweest bleek een flinke keelonsteking te zijn dus een kuur gekregen.

2) doordat ik ziek was en kuur had gekregen een flinke koortslip gekregen.

3) en als laatste als klap op de vuurpijl heb ik mijn contactlens verloren en die zijn speciaal vanuit het oogziekenhuis, dus daar vandaan een

nieuwe besteld waar ik dus nu op zit te wachten.

Maar voor de rest hebben we heerlijk genoten.

Maar ik moet wel ff wennen aan de nieuwe vormgeving van de site dus ik ga ff puzzelen.

Meiden tot gauw.

Liefs Corina,

Geplaatst

Ja Mylo, Je hebt dus een goed adresje vlakbij St geertgen. Kun je me het adres misschien geven.. misschien hebben we deze ook nog eens nodig!

Lees even alles bij.

Was mijn wachtwoord kwijt en een heel gedoe om weer actief te worden hier... maar het is gelukt.

Zit met een kop thee achter mijn laptop.

Eerst wat lezen voordat ik verder reageer.

Groet

Kera

Geplaatst

Ha Mylo, Ha Elsje

Ik voel zo met jullie mee.

Elsje, het moet moeilijk voor je zijn. je bent niet alleen met je ideeen en gevoelens; oo je vriend heeft zo zijn eigen gevoelens en mening. Voor hem moeilijk, voor jou. Brengt dat geen spanningen tussen jullie af en toe?

Ik begrijp je, ik begrijp je vriend ook; hoewel ik denk dat jullie sowieso gelukkig zouden zijn met een kind (van wie dan ook, dat celletje). Je draagt het in je buik en geeft het liefde en verzorgt het. Wat als het dan toch te laat is in 1 jaar?

Ha Mylo,

Je had vandaag je terugplaatsing. Ik heb zo aan je gedacht.

Ik ben het overigens met je eens. Mijn vriend (en ik) hebben bij de wederkerigheid zo iets van: we gunnen het iemand anders ook als het bij ons niet lukt.

Ik bewonder je hoe jullie er tegenaan staan en nu heb je ook nog zoveel eitjes. Ik ben zo blij voor jullie!

Groetjes

Kera

Geplaatst

Lieve Elsje,

Nog een reactie op je laatste verhaal..

Anoniem is het niet. met 16 KAN het kind informatie krijgen ove rde persoon. Met 14 al enige basisinformatie.

Ik heb veel wetenschappelijke artikels gelezen over kinderen die geboren zijn uit een spermadonatie. Resultaten laten zien dat verreweg de meeste kinderen geen interesse hadden om de donor te leren kennen. Het is wat anders als adoptie.

Bij jullie zou het kind altijd nog een genetische ouder hebben EN dan nog een biologische moeder (ben jij).

Als je interesse hebt zal ik je de namen van de wetenschappers geven (in het Engels).

Ik heb overigens een adoptief broer. Hij is mijn broer vanaf baby. Hij houdt van mijn ouders en zegt: Mijn ouders zijn diegene die er voor me waren in moeilijke tijden, bij de opvoeding en altijd... niet diegene uit wie ik geboren ben.

(en nogmaals adoptie is wat anders)

Misschien heb je hier iets aan.

Groeten

Geplaatst

Ha Corina,

Hoe gaat het eigenlijk met jou? Ik zie dat je online bent. Waar sta je nu in het traject?

Kera

Geplaatst

Ha Corina,

Hoe gaat het eigenlijk met jou? Ik zie dat je online bent. Waar sta je nu in het traject?

Kera

Hoi Kera,

Met mij gaat het wel goed dankje en met jouw??

Wij mogen over 3wkn weer terug naar geertgen na 4mnd niet geweest te zijn.

In de tijd dat ik niet daar naar toe kon/ hoefde omdat de cyste eerst weg moest zijn mocht ik gewoon doorgaan met de medicijnschema, dua als ik 4okt. terug ga en als alles goed is hoop ik onvangkelijk te zijn maar goed dat weet ik niet zeker dat horen we dan wel.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Kera,

Met mij gaat het wel goed dankje en met jouw??

Wij mogen over 3wkn weer terug naar geertgen na 4mnd niet geweest te zijn.

In de tijd dat ik niet daar naar toe kon/ hoefde omdat de cyste eerst weg moest zijn mocht ik gewoon doorgaan met de medicijnschema, dua als ik 4okt. terug ga en als alles goed is hoop ik onvangkelijk te zijn maar goed dat weet ik niet zeker dat horen we dan wel.

Liefs Corina.

Ha Corina,

Nou, 4 okt is niet zolang meer, gelukkig! Komisch het dat we zo naar zon bezoek toeleven. ik ben daar in anderhalve week. Psych gesprekken en dan weer verder. Wie weet hoelang je ong. moet wachten op goedkeuring van de commissie?

Groet Kera

Geplaatst

Hoi Meiden

Hier even een update van mij.

Gister de punctie gehad. Viel een beetje tegen kwa pijn maar je weet waar je het voor doet!

er waren 17 folikels

vandaag bellen met genk

er waren er 9 voor mei waarvan er vier een eicel bevatte en slechts twee bevrucht zijn.

Ik vond het een zware tegenvaller en mijn partner ook...maar 2...

ben dus een beejte verdrietig. Mijn liefje roept we hebben er maar 1 nodig dat is ook wel zo

maar toch had ik gehoopt op meer...

morgen om half 2 is de terugplaatsing in genk ( als ze goed doorblijven delen geloof ik... )

voor zover mijn upate ga nu mijn tas pakken we gaan overnachten in limburg is 40 min van genk.

Ow er was nog een vraag over het B&B waar we in gezeten hebben dat was de domphoeve is via google te vinden hebben een hele mooie site.

als we terug zijn uit genk weer een up date

Geplaatst

Lieve Mylo

Wat snel gaat dat dan plotseling.. ik duim voor je.. je hebt op dit moment de terugplaatsing!

Is dat nu erna niet een raar gevoel als het achter de rug is.

Je hebt 1 eicelletje nodig.. het lukt! Ik denk zo met jullie mee.

Hoelang moeten jullie nu wachten?

Groeten

Kera

Geplaatst

@ Mylo03: heel veel succes vandaag met de tp.

Van hieruit gaan de duimen heel hard draaien dat het allemaal blijf zitten en dat jullie over 8 1/2 mnd een lief klein wondertje in jullie

armen mag sluiten.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Meiden

Hier even een update van mij.

Gister de punctie gehad. Viel een beetje tegen kwa pijn maar je weet waar je het voor doet!

er waren 17 folikels

vandaag bellen met genk

er waren er 9 voor mei waarvan er vier een eicel bevatte en slechts twee bevrucht zijn.

Ik vond het een zware tegenvaller en mijn partner ook...maar 2...

ben dus een beejte verdrietig. Mijn liefje roept we hebben er maar 1 nodig dat is ook wel zo

maar toch had ik gehoopt op meer...

morgen om half 2 is de terugplaatsing in genk ( als ze goed doorblijven delen geloof ik... )

voor zover mijn upate ga nu mijn tas pakken we gaan overnachten in limburg is 40 min van genk.

Ow er was nog een vraag over het B&B waar we in gezeten hebben dat was de domphoeve is via google te vinden hebben een hele mooie site.

als we terug zijn uit genk weer een up date

Jeetje meis,

Kan me helemaal voorstellen dat het een zware tegenvaller is. Met 9 follikels verwacht je toch meer dan 4 eitjes en dat er dan maar 2 bevrucht raken is gewoon een enorme domper! Voor mij ook hoor, ik had dit helemaal niet verwacht. Dus begrijp volkomen dat je verdrietig bent, want het is gewoon een enorme teleurstelling. Maar het is inderdaad wel waar dat het maar 1 goede hoeft te zijn. Dus ik hoop dat je je weer een beetje op kunt laden met positieve energie voor de tp van morgen, want we blijven er natuurlijk wel vanuit gaan dat ze mooi blijven doordelen en dat je morgen goed bericht krijgt. De kaarsjes branden weer voor je!

Even nog een theoretisch vraagje: worden bij deal-ivf de follikeltjes gedeeld met de ontvangster? Ik heb altijd gedacht dat de eitjes gedeeld worden, maar uit jou verhaal begrijp ik dus dat het anders werkt.

Heel veel sterkte en veel succes morgen (ook voor je vrouwtje natuurlijk) en weet dat ik aan je denk!

Extra dikke knuffel,

Geplaatst

@ Corina:

Welkom terug in forum-land :-)

Is wel even wennen hè, deze nieuwe omgeving? Ik ben er het hele weekend zoet mee geweest om weer vanalles uit te pluizen.

Goh, je hebt op vakantie ook nog het e.e.a. te verduren gekregen! Kreeg je toen niet even het gevoel dat alles je tegenzit? Dat zou ik me nl. helemaal voor kunnen stellen. Maar gelukkig schrijf je dat jullie ook lekker genoten hebben. Good for you! En nu op naar 4 oktober, dat komt gelukkig ook al weer in zicht!

@Pulletje:

Hoe is het bij jou? Ben je er al klaar voor?

@ Kera:

Merk je iets van die medicatie die je nu gebruikt? Ben daar erg benieuwd naar.

To all:

Bedankt voor al jullie reacties, na vorige week dinsdag. Vind het zo fijn om van die lieve vriendinnen te hebben, want zo voelt het gewoon.

Hier gaat het inmiddels weer goed. We hebben een paar zeer bijzondere dagen achter de rug, waardoor we erg happy zijn. Ik wil er nu nog niets over kwijt, maar wil jullie al wel laten weten dat jullie je over mij geen zorgen hoeven te maken (als je dat al deed :-)). Het is in ieder geval positief. Vind het nu niet helemaal gepast en wil nu eerst de aandacht op Mylo richten. Maar zodra ik vind dat het wel kan, breng ik jullie op de hoogte ;-)

Lieve groeten,

Geplaatst

@ Elsje: Ik kreeg idd op vakantie het gevoel dat mij alles tegen zat en wilde eigenlijk het liefst naar huis, maar goed op dat moment voel je

dat zo. Maar toen het eenmaal gezakt was realiseer je je ook dat je niet zomaar naar huis kan en je eigenlijk het beste ervan moet maken,

en dat is ook goed gelukt.

Nu op naar 4okt. ik kan niet wachten ik ben zo benieuwd wat er dan allemaal verteld wordt en gaat gebeuren.

@ Maya: Hoe is het nu met je?? Kan je het allemaal nog een beetje volhouden in de wacht weken?

@ Mylo03: Hoe is het nu met je?? alles goed gegaan vandaag?

@ Pulletje : Hoe gaat het met de voorbereidingen?? Is het contact iets beteder geworden met de wensouders?

Liefs Corina.

Geplaatst

Sh***t

Maya, ben je helemaal vergeten. Schaam me dood!

Bedankt Corina voor de reminder.

Natuurlijk wil ik ook graag weten hoe het met jou is! Ik weet hoe heftig die wachtweken kunnen zijn. Pfff..........

Sorry, sorry :-(

Geplaatst

elsje: ik slik nu sinds 2,5 weken progynova. Gek idee dat ik opeens hormonen krijg na bijna twee jaar zonder hormonen. In de bijsluiter staat een hele lijst met mogelijke bijwerkingen. Maar wat ik merk is alleen: 1 nog steeds opvliegers (niet minder geworden). 2 mijn borsten worden eindelijk een beetje weer zoals vroeger, wat voller en soms voel ik een steekje. 3 soms wat emotionaal en te gevoelig (zegt mijn vriend!smile.gif

Het belangrijkst is natuurlijk dat er iets in mijn baarmoeder gebeurd (ivm kinderwens) en dat ik bovendien door het gebruik van de hormonen minder kans heb op oesteoporose (gezondheid).

elsje. ik ben benieuwd en denk ook veel aan jullie. Misschien was ik iets te snel met mijn mening de vorige keer. Het is zo moeilijk beslissingen te nemen omdat we ook een beetje alleen staan (ik bedoel dat niet ieder stel of idereen met een normale kinderwens zo wat meemaakt).

soms denk ik: hoe is het zover bij mij gekomen? Waarom ben ik vervroegd in de overgang? Door de stress met mijn vorige relatie? Of door de stress bij het verzorgen van mijn moeder (doe is te vroeg terminaal ziek geworden en gestorven) of gewoon toeval? Er is ook een schuldvraag bij mij. Niet denkendat ik negatief ben; meestal ben ik gezellig en optimistisch maar soms komt even zoiets weer hoog.

Verder bewonder ik alle vrouwen hier enorm die al zoveel achter de rug hebben. Om jullie kracht! Jullie zijn voor mij echt een voorbeeld. ik sta aan het begin van een traject. Ik hoop dat ik net zoveel kracht heb als jullie (zoveel als hanne, josephien, mylo, elsje, corina, ..)

Kera

Geplaatst

Hey Kera,

Je bent nooit te snel met je mening, denk ik. Niet als het om dit soort onderwerpen gaat. Want in deze gaat het meestal om een gevoel. En dat heb je dan op dat moment. Ik vind het nooit een probleem, zolang er maar respect is voor elkaar. Gaandeweg een proces/traject kijk je er misschien anders tegenaan. Zeker door meer ervaringen en eventuele teleurstellingen die op je pad komen. Daar kan je beeld door veranderen. Maar zo gaat het toch met alles in het leven?!

Die schuldvraag die jij hebt, is herkenbaar. Maar het is een gegeven feit dat je de klok niet terug kunt draaien en daarom probeer ik altijd het positieve eruit te halen en vooruit te kijken. Optimistisch blijven voor de mogelijkheden die er misschien nog wél zijn. Dat valt niet altijd mee, maar ik ben er van overtuigd dat je er alleen maar sterker van kunt worden. Tot 2 jaar geleden had ik niet kunnen voorspellen wat we inmiddels allemaal mee gemaakt hebben. Het is net een achtbaan waar je inzit, maar ik wil er niet uitstappen voordat ik mijn doel heb bereikt! En ja, dan heb je wel eens het gevoel dat je uit de bocht vliegt, maar daar heb je gordels voor. Daardoor loop je wel kneuzingen op, maar die gaan wel weer weg. De ene heel snel en de andere hebben gewoon wat meer tijd nodig.

Ik denk dat als je iets heel graag wilt, je de kracht altijd ergens vandaan kunt halen. Soms heb je daar even pauze voor nodig, om jezelf weer op te laden. En soms heb je daar hulp voor nodig, maar die is eigenlijk altijd wel te vinden,als je daar voor open staat. Wat ons zo bezighoudt is voor onze directe omgeving meestal niet een dagelijkse bezigheid. Daarom vind ik dit forum zo geweldig, want hier vind je die mensen wel!

Lieve groet,

Geplaatst

Hallo Meisjes!

Hoe is het met jullie?

Elsje vertel eens wat voor nieuws heb je? smile.gif Ik denk nl dat er meer dan genoeg ruimte is voor jou verhaal! Als je er aan toe bent zou ik het vertellen! dan kunnen we je steunen!

Maya !Hoe is het met de wachtweken? kan je het volhouden het niet testen? Tjee dat lijkt me nog het aller aller moeilijkste!

Kera meid top dat je begonnen bent en zo fijn dat je nu verder kan in jullie traject! toch weer een stap in de richting van jullie wens!

Pulletje hoe verloopt het contact met de wensouders? Ben ik zo benieuwd naar vind het zoooo bijzonder dat wat je doet

Corina! Fijn dat je er weer bent meid! Lekkere vakantie gehad? Nu op naar oktober! kunnen jullie er met volle moed weer verder!

Ik zal ook nog even vertellen hoe het ons is vergaan

We hebben via het forum een vakantieveiling bon van iemand gekregen! ja echt gekregen! engelen bestaan echt! en die hebben we gister gebruikt voor een hotel diep in limburg. Dit is een half uur van zol ik genk.

Na een onrustige nacht veel te vroeg in genk ( 10.30 en afspraak om 13.30 ) inschrijven bij de balie bij een zeer onvriendelijke dame! angry.gif weer naar boven. Ehmm hebben jullie je allebei ingeschreven nee!! wij weer terug! deze keer een andere dame en die was wel heel aardig. Nog wat eten en maar weer naar boven. Er kwamen nog meer stellen en vrouwen. Allmaal na ons. En je raad het al we mochten als laatste naar binnen! Ik moest ondertussen zoooo plassen! Om 13.50 mochten we ook in een kamer. Onderkleding uit en weer wachten. We waren nr 6 dus het duurde wel even! 15 uur naar binnen! en 15.02 weer terug! het was gebeurd voor we er erg in hadden! daarna nog even blijven liggen en ik mocht plassen. Dat durfde ik niet maar ja je moet wat dus toch maar gedaan! laugh.gif Daarna weer naar huis en nu twee weken afwachten.....

Spannend dus allemaal!

Liefs Mylo

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry dat ik een tijdje niets van me heb laten horen. Ik heb wel aan jullie gedacht, maar heb het momenteel (gelukkig) erg druk.

Ik moet zeggen het wordt nu iedere dag zwaarder, om niet eerder te testen.

We hebben besloten om maandagavond de test te doen ipv dinsdag,aangezien ik dinsdagmorgen om 9.00 een schoolklas krijg voor een activiteit.

Oow Mylo meid wat spannend. Raar idee eigenlijk dat ik 15 dagen geleden ook daar was. Tja met dat inschrijven dat is heel herkenbaar.

Mijn man zegt ook nog, volgens mij moet ik ook. Neehee zegt zei. Dus wel, wij moesten ook weer terug!! Van die bon dat had ik gelezen, fijn toch. Voor ons is Genk ff de grens over, we zijn er met 20 minuutjes. Meid ik duim voor je dat je een positieve test hebt!!

Kera, voor jullie ook nog een spannende tijd, ben benieuwd hoe snel jouw BMS gegroeid is.

Elsje, hoe gaat het verder met jou. Pff wat een moeilijke periode.

Als je er klaar voor bent, dan zullen we het "goede" nieuws wel lezen.

Tot gauw weer, liefs Maya

Geplaatst

@ Maya : Fijn om te lezen dat je het een beetje vol kan houden, logisch dat het nu spannender wordt want de testdatum komt inzicht mijn duimen

draaien heel hard voor jullie dat je een positieve test in handen mag krijgen want is jullie gegund.

@Myloo3: Bedankt, tja de vakantie liep iets anders dan verwacht zoals je heb kunnen lezen, maar we hebben het er het beste van gemaakt en

genoten.

Wat ik ook nog ff kwijt wil is dat ik het fijn vind om te lezen dat jullie het fijn vinden dat ik weer op het forum ben doet me goed. Ik heb echt het gevoel dat ik bij jullie terecht kan, dat is wat ik eigenlijk buiten mijn man om natuurlijk echt is wat ik in mijn omgeving mis.

Meiden voor jullie alle een hele dikke knuffel.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey meiden,

Fijn Maya om iets van je te horen en goed dat je het lekker druk hebt. Dan gaat de tijd vast sneller voorbij. Spannend hoor, nog minder dan een week en dan weet je meer. Hier blijven we mee duimen voor een plakkertje!

Mylo, ik heb je een PM gestuurd, daar heb ik gereageerd op jouw goede nieuws, maar dat heb je misschien al gezien.

En omdat jouw nieuws positief is heb ik besloten om mijn (ons) nieuws nu met jullie te delen. Dat wilde ik eigenlijk maandag al, maar vond dat jouw verhaal even voorrang had.

Allereerst moet ik jullie zeggen dat ik in mijn laatste paar reacties in dit topic niet helemaal de waarheid heb kunnen vertellen. Nou ja, wel de waarheid, maar ik heb wat dingen weggelaten. Onze situatie is een week of 3 geleden enigszins veranderd door dit geweldige forum!

Ik ben nl. via dit forum benaderd door een vrouw die aangaf dat zij ons misschien wel zou kunnen/willen helpen!

Ja, jullie begrijpen het goed. Een voor mij onbekende vrouw, die mijn verhaal had gelezen en begrijpt dat ik helemaal geen jaar stil wil gaan zitten. Zij is al eerder succesvol donor geweest en wil dat graag nog een keer doen. Hoe bijzonder is dat?!

Omdat ik eerst duidelijkheid wilde hebben over, hoe het zou gaan lopen, heb ik er voor gekozen om dit nog niet eerder open op dit forum te gooien. Ook omdat ik deze vrouw op geen enkele manier tegen het hoofd wil stoten! Zij is ook op dit forum "aanwezig". Dus ik hoop dat jullie dit begrijpen :-(

In eerste instantie hebben we over en weer gemaild, vragen gesteld, verhalen verteld, een beetje afgetast. Ik vond het erg spannend en ook best eng, want je weet helemaal niet met wat voor persoon je te maken hebt. Maar het gevoel bij haar was, door de info die ik inmiddels had, wel goed. We hadden daarom besloten om deze nieuwe optie mee te nemen in ons gesprek bij Geertgen. We waren erg benieuwd wat ze er daar van zouden zeggen.

Wat ik vorige week over die afspraak heb gezegd en het gevolg daarvan, klopt allemaal. Ik heb echt een paar dagen in zak en as gezeten. Dacht echt dat mijn vriend en ik niet op 1 lijn zaten. Dacht dat hij deze potentiële donor helemaal niet zag zitten en het liefst op mijn nichtje wilde wachten. Maar dat berustte dus op een misverstand (mijn fout). Uiteindelijk hebben we samen erg goed gepraat waardoor er weer duidelijkheid kwam. En waren we het er samen over eens, dat een volgende stap maken met deze potentiële donor, onze beste keuze was. Nou, dat hebben we dus gedaan.

Ik heb haar dat per mail zaterdag laten weten en diezelfde avond hebben we 2 1/2 uur aan de telefoon gezeten. Het was een erg leuk en gezellig gesprek. Het goede gevoel dat ik bij haar had werd alleen maar beter. Aan het einde van het gesprek hebben we besloten om een afspraak te maken om elkaar te ontmoeten. Dus agenda's erbij en voortvarend als we zijn, hadden we voor de volgende dag al afgesproken. Waarom wachten??

Dus wij zijn zondagmiddag naar haar toe gegaan. Erg spannend, kan ik jullie zeggen! We waren er om 14.00 uur en gingen om 17.30 uur weg. En... het was helemaal geweldig! Een ontzettend leuke, lieve, nuchtere vrouw, die ook nog eens wat overeenkomsten heeft wat uiterlijke kenmerken betreft. Niet dat ik dat heel belangrijk vind, maar het is toch mooi meegenomen. Hebben het erg gezellig gehad en blijken heel goed op één lijn te zitten, ook naar de toekomst toe. Dus helemaal super! We hebben er alle drie niet verder over na hoeven te denken of we met elkaar in zee willen, het voelt gewoon heel goed. Voorwaarde voor haar is om de behandeling in het UMC Utrecht te gaan doen (maar dat wisten we al), dus heb maandag meteen gebeld om een afspraak te maken. Waarom wachten, toch?! Onze afspraak is 26 oktober, over 6 weken dus :-( Dus weer even wachten, maar daar hadden we natuurlijk al rekening mee gehouden.

Ongelooflijk toch, hoe de dingen ooit kunnen lopen? Zit je het ene moment nog helemaal vol verdriet en het volgende moment compleet happy! Waar zo'n forum wel niet allemaal goed voor is. Hulde!!!!

Pfff, ben blij dat ik het nu met jullie kan delen! Ben benieuwd naar jullie reacties :-)

Heel veel liefs,

Geplaatst

Wow, wat een te gek verhaal! Helemaal super, Zo zie je maar weer hoe de dingen kunnen lopen.

Engelen bestaan! Ik ga je volgen! Misschien post ik niet zo veel maar ik ben er wel ;)

Wij zijn er nl nog niet over uit wat te doen en vind het daardoor erg moeilijk om actief te posten, hoop dat jullie dit kunnen begrijpen.

Nadat ik mn lieffie heb verteld over mijn gedachtengang (zie topic ECD, bekende of anonieme donor) zijn we nog nier verder gegaan met ons gesprek.

Eerdaags maar weer eens polsen hoe het met zijn nakenken staat.

Het probleem is en dat hebben meer mannen geloof ik dat hij het erg moeilijk vind om over zn gevoel te praten, ik moet er dus iedere keer over beginnen.

Ik vind het nog steeds moeilijk om voor bekend of onbekend te gaan. In onze vriendenkring is de spoeling dun, nagenoeg nihil eigenlijk.

Wachtlijst ziekenhuis geen optie duurt te lang, ik ben 43, maar jong van geest ;)

Uhhmmm iemand nog eicellen over? ;)

Alle gekheid op een stokje, denken, denken, denken. Wordt vervolgd...

Lieve meiden, succes allemaal, zet m op! Eens moet het toch gebeuren!!!

Veel liefs

Geplaatst

@ Marionh67: Succes en sterkte met het nemen van een besluit waar jij en je man beide achterstaan.

Maar geloof erin dat jullie er beide uitkomen.

Bedankt voor je lieve woorden aan het eind.

@ Elsje 1 : WAUW wat een geweldig nieuws zeg, ik ga er nu echt in geloven dat er engelen bestaan.

Ik ben zo blij voor jullie en ik ga duimen dat alles voorspoedig mag verlopen voor jullie.

Voor de rest van de meiden stuur ik weer ff een positieve vibe over deze topic heen, zoals datm mijn taak is hahahaha.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey Elsje!

Nog contact gehad met de engel? nog nieuwe ontwikkelingen? Of zitten jullie in het denk stadium? Meis succes!!

Corrina hoop zoooo dat jullie 4 oktober goed nieuws krijgen! en dat jullie verder mogen! Hoe is het verder met je/jullie?

Marion het belanrijkste in deze tijd is blijven praten. En of mannen nu wel geen praters zijn over hun gevoel en gedachte toch blijven proberen! wellicht kun je aangeven hoe jij denkt wat je voelt en wat je angsten zijn en dat je begrijpt dat het voor je partner ook zoooo moeilijk is...In ieder geval sterkte!

Hier gaat verder alles zijn gangetje. Moet iedere dag (3x !! ) de beroemde bollen inbrengen en afwachten. Heb de eerste dag heeeel erg kramp gehad de tweede dag een beetje nu heb ik een opgeblazen gevoel ( kan ook niet naar de wc... sorry meiden voor dit onsmakelijke nieuws! ) verder voel ik niks. Ben super bang dat het niet is blijven plakken.... en op andere momenten denk ik waarom zou het ook niet goed gaan! pfffff soms duurt wachten zooooo lang...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden