Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoop zo dat dit bericht wel gplaatst kan worden, heb vanmiddag de hoop opgegeven.

Vanmorgen om 11 uur was de TP. Maar ons geduld werd op de proef gesteld.

Na 3 uur wachten waren we eindelijk rond 14.15 uur aan de beurt. De TP zelf was binnen enkele minuten gebeurd. Maar pff dat viel niet mee met een volle blaas.

Op een gegeven moment ben ik telkens even naar het toilet gegaan om een beetje te plassen en te zorgen dat er wel nog wat in de blaas bleef zitten. En vervolgens dronk ik steeds maar weer wat water.

Tja en dan begint nu het echte lange wachten van 3 weken. Dinsdag 21 sept. mogen we testen.

Elsje wanneer in september hebben jullie de afspraak?? Ben blij voor jullie dat er weer wat beweging komt in alles. Veel succes alvast.

Tot gauw, liefs Maya

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ow maya!! wat spannend!!!

Hoop zo dat jullie een dikke plus krijgen!!!

Drie uur wachten? pfff wat een tijd zeg! hoe kwam dat?

Liefs mylo

Geplaatst

@ Mylo: Dat ruilen met je ontvangster is natuurlijk bij wijze van spreken. Ik weet dat mijn tijd nog wel komt :-)

Gaat het goed met spuiten?

@ Maya: We wachten met je mee. Spannend hoor!

Belachelijk, hoe lang je soms moet wachten in de ziekenhuizen! Ik heb bij mijn eerste tp 2 uur moeten wachten. Was een vrouw voor mij waarbij de tp niet lukte. Komen ze dan even vrolijk vertellen. Nou, dat was niet echt bevordelijk voor m'n zenuwen. Bij mij was bekend dat het inbrengen van de katheter moeizaam gaat en dan krijg je zo'n verhaal te horen. Na 2 uur mocht ik eindelijk en gelukkig ging het allemaal heel makkelijk. Dus dat viel dan weer mee.

Maar 3 uur wachten voor een tp spant wel de kroon hoor, zeker als je dan ook nog een volle blaas moet hebben!

Wij hebben dinsdag (7 sept) onze afspraak bij Geertgen.

@ Kera: Is alles goed met jou? Ik hoop dat je gewoon nog geen tijd hebt gehad om je verhaal met ons te delen.

Liefs,

Geplaatst

@ Maya: PFFF 3uur wachten met een volle blaas, maar hopelijk wordt het rijkelijk beloond met een positieve test straks mijn duimen draaien nog steeds voor je.

Sterkte met die slopende wachtweken.

@Kera: Hoe is het nu met je?? Hopelijk wil je idd met ons je verhaal delen zoniet ook niet erg hoor je moet je niet verplicht voelen.

Nou meiden ik heb vandaag Geertgen gebeld en na uitrekenen volgens schema kwamen we uit op 4okt. 's middags om 13.30uur, spannend spannend. Ben wel super blij dat er weer een afspraak staat zodat we dan weer met de volle 100% er weer tegen aan kunnen.

Nou meiden tot over een paar weekjes ik ga heerlijk op vakantie dus ben dan niet online, maar zal wel aan jullie denken.

Zorg dat de positieve vibe blijft op deze topic.

Liefs Corina.

Geplaatst

Corina: Fijne vakantie. Over een maand duim ik voor jouw maand!

Maya: Ik duim voor je dat dit jullie toppertje wordt. Of een van jullie toppers! Heel veel geluk.

Mylo: Is dit de eerste keer dat je de ivf procedure ondergaat? En hoe gaat het tot nu toe? Ben zo benieuwd hoe ik het ga ervaren. Ik hoor als klachten vaak neerslachtig en hoofdpijn. Dat wordt wel heel lastig met mijn thuissituatie.

Misschien helpt het dat ik van de pil of zwangerschappen weinig last van hormonen heb gehad.

Als alles goed gaat ga ik waarschijnlijk hierna nog een keer doneren. Maar eerst eens afwachten hoe dit zal gaan.

Geplaatst

Corina! heerlijk!! eerst vakantie en dan uitkijken naar 4 oktober!! top! geniet er van!

Maya we blijven duimen!

Pulletje ja is 1e x ivf en op dit moment zit ik in het ivf traject ivm wederkerigheid. Wij hebben nl zaadjes nodig en ik wilde niet achter af doneren dus ik doe deal ivf.

Tot nu toe niet zo heel veel last van de hormonen. Af en toe hoofpijn en 1x een huilbui!!

Kera hoe is het met je?? hoop dat je je goede nieuws met ons wil delen!?

Liefs mylo

Geplaatst

Hallo allemaal,

Graag zou ik me aan willen sluiten bij jullie praatgroepje. De afgelopen dagen heb ik dit item doorgelezen en herken ik veel. Ons verhaal lijkt het meeste op die van Mylo. Ik zal me even voorstellen.

Mijn man en ik hebben al vanaf 2005 een kinderwens. Ruim een jaar geleden bleek dat er geen zaad in de sperma van mijn man zat. En dan kan je doen wat je wil, maar daar komt geen kindje van. Een aantal maanden geleden heeft mijn man een TESE gehad om te kijken of er wel (onrijpe) zaadjes in de teelbal zaten. Helaas was dit niet het geval en storte mijn wereld in. Mijn man gaf al snel aan dat hij openstond voor KID wat mij natuurlijk gelukkig stemde.

In juli zijn we voor een eerste gesprek in Geertgen geweest. Eind augustus zijn we weer geweest voor een eerste consult bij de psycholoog en een tweede gesprek bij de gynaecoloog. Tijdens dit gesprek hebben we de mogelijkheid doorgesproken om in de wederkerigheid te voldoen d.m.v. eiceldonatie en gaan we hoogstwaarschijnlijk dit traject in. Eind deze maand hebben hierover een gesprek bij de psycholoog. Wie weet kunnen we daarna starten met de deal-ivf. Hiervoor moet ik wel een IVF ondergaan. Ik zie erg op tegen het hele IVF traject, maar dat is wel wat ik er voor over heb.

Dit is onze laatste strohalm om onze wens in vervulling te laten gaan. Hopelijk met een goed resultaat.

Groetjes,

Maureen

Geplaatst

Hoi Maureen

Welkom en natuurlijk mag je je aansluiten bij de praatgroep!

Jou verhaal lijkt idd in grote delen op dat van ons. Wij zijn alleen een vrouw vrouw koppel.

Op dit moment zit ik midden in het ivf traject en ben bezig met het spuiten van gonal f na bijna drie weken decapeptyl spuiten. Ik spuit zelf mijn partner zorgt voor de morele steun. Het spuiten valt mij tot op heden heel erg mee. De ene dag gaat beter dan de andere en de ene keer zie ik er meer tegen op dan de andere. Het is echt goed te doen. En het "voordeel" van deal ivf is dat je maar 1x het traject van ivf door gaat. Wat er ook gebeurd en hoe de uitslag ook is je hoeft het maar 1x te doorstaan!

In ieder geval welkom. Als je vragen hebt brand maar los.

Hoe is het met de rest van de meiden?

Elsje jullie mogen dinsdag ! Spannend! wij gaan maandag! zou wel grappig zijn als je allebei op de zelfde dag heen mocht! hihi

Corina lekker dat er een datum is! geeft toch weer een beetje rust lijkt me!

Nou meiden fijn weekeinde!

Geplaatst

Hoi meiden,

Maureen welkom op het forum!!

Mylo en Elsje veel succes volgende week bij het Geertgen.

Pff heb het even moeilijk momenteel. Het gevecht met de utrogestan-bolletjes

(3 maal daags 2 bolletjes)

Ik weet natuurlijk heel goed waar ik het voor doe. Maar het kost me menig traantje.

De ene keer gaat het heel makkelijk maar vaak zit ik er echt mee te klooien. Dit is op dit moment voor mij het meest waar ik tegenop zie. Aangezien ik dit moet blijven doen tot 12 weken zwangerschap.

Daarbij heb ik ook nog last van vaginisme, daar ben ik wel voor in therapie geweest enkele jaren geleden. Gelukkig maar, anders was het nu helemaal een ramp. Ik weet dat jullie hier natuurlijk ook niets aan kunnen veranderen, maar wil het gewoon ff kwijt.

Geplaatst

Hey Maya!

De bolletjes ken ik niet uit ervaring maar wel van verhalen. Meid zet hem op! Je kan het! Wat zal je trots op je zelf zijn als je het straks achter de rug hebt! Je weet gelukkig waar je het voor doet! En je mag nu al super trots zijn op jezelf dat je oa door je vaginisme te erkennen en er voor in therapie gaan al zo ver bent als nu!

Misschien kun je het zien als iets voor "het grotere doel" zodat je het kan proberen los te koppelen van het vaginisme?

Als ik heel erg opzie tegen het spuiten dan spreek ik mijn lichaam wel eens toe. En zeg waar het voor is en dat we dit nu zo graag willen en dat het lichaam daarvoor mee moet werken. Soms helpt het...

Nou meid in ieder geval heel veel sterkte en succes! Je kan het! Wees trots op jezelf als je het gedaan heb! Vergeet dat niet want je hebt al zo veel gewonnen voor jezelf!

Dikke knuffel!! en veel liefs Mylo

Geplaatst

Hoi Maureen,

Natuurlijk mag je je hier aansluiten, dus ook namens mij welkom hier!

In eerste instantie wilde ik je vragen waarom jullie zo lang gewacht hebben, voordat jullie de MM ingestapt zijn. Maar heb wat andere berichten van je op dit forum gelezen en heb daarvan begrepen dat jullie in eerste instantie geen medische hulp wilde en dat daarna je man ook nog ernstig ziek is geweest. Dat hij uiteindelijk degene is geweest die de eerste stap in die MM heeft gezet. Ik heb daar veel respect voor, want eerlijk is eerlijk,meestal is het toch de vrouw die die eerste stap zet. Door deze info vind ik het extra bijzonder dat jullie nu toch deze stappen gaan zetten.

Ik denk dat je vooral veel aan de ervaringen van Mylo zult hebben, want die is in deze al een stapje verder dan jullie en kan je waarschijnlijk van concrete info voorzien. Verder hebben we binnen dit praatgroepje bijna allemaal te maken met het fenomeen wederkerigheid en hebben we allemaal "iets" nodig van een ander om onze grootste wens in vervulling te kunnen laten gaan. Een aantal binnen dit topic hebben al de nodige ervaring (helaas) op het gebied van hormonen, spuiten, punctie, teleurstellingen, wachten en wachten en enz. Dus ik denk dat je hier wel op de juiste plek bent. Ik hoop dat je het hier ook zo fijn zult vinden als ik. Soms is het net dat ruggensteuntje dat je even nodig hebt!

Ik wens je alvast heel veel succes met het pad dat jullie gaan bewandelen!

Lieve groet,

Geplaatst

@ Maya: Jeetje meid, wat moet dat kl*te voor je zijn, maar goed dat je voor ogen blijft houden waar je het allemaal voor doet! Kan me voorstellen dat dat soms makkelijker gezegd dan gedaan is. Dus respect! Verder sluit ik me aan bij wat Mylo tegen je gezegd heeft (die heeft het al zo mooi verwoord). Ik heb wel ervaring met die vervelende bolletjes, maar heb geen problemen gehad met het inbrengen daarvan. Ik had er wel de nodige bijwerkingen van, maar dat stelt niets voor vergeleken bij jou "probleem". Ondanks dat hoop ik toch echt dat je ze 12 weken moet blijven gebruiken ;-)

@ Pulletje: Hoe is het bij jou? Heb je al een afspraak gemaakt bij de psych? Laat het allemaal maar lekker over je heenkomen. Ik denk dat het je wel zal helpen dat je al weet hoe je lichaam op hormonen reageert. Ik verwacht dat het wel enigszins vergelijkbaar zal zijn. Vaak heb je vooral bijwerkingen op emotioneel gebied (stemmingswisselingen, spontaan huilen),maar kan me ook voorstellen dat jij er wat anders in staat dan de andere meiden hier, waardoor het misschien wat anders voelt. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel zeker niet dat het voor jou makkelijker zal zijn, maar jij staat net iets anders in het hele proces. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

@ Mylo: Aan het aftellen voor maandag? Ik vond die eerste echo altijd zo spannend. Dan krijg je toch voor het eerst te horen hoe je lichaam op de hormonen reageert. Ik ga er gewoon vanuit dat je prachtige berichten krijgt, want je uitgangsecho klonk al veelbelovend! Op naar maandag, time flies :-)

Iemand iets van Kera gehoord? Ik maak me stiekem een klein beetje zorgen, aangezien zij het voortouw heeft genomen in dit praatgroepje. Ik hoop dat er niets aan de hand is en dat haar pc gecrasht is, of zoiets dergelijks.

Fijn en zonnig weekend allemaal!

Liefs,

Geplaatst

Elsje Ik ben in afwachting tot ik opgeroepen wordt.

Ik sta er idd anders in. Ik vind ook dat ik bevoorrecht ben. Zoals ze hier zeggen een masselpik. Omdat ik dat terdege besef wil ik, daar ik kan, anderen helpen die niet zo veel geluk op dat gebied hebben.

De stress/druk zal minder zijn, waarschijnlijk veel minder. En dat onderschat ik niet.

De behandeling opzich zal zwaarder zijn. Met 3 kinderen, mijn werk buiten de kinderen om. Helpen op school/sporten van de kinderen.

Als je het voor jezelf doet zal je toch meer gedreven zijn als dat je het voor een vage kennis doet.

Zal dit toelichten met een voorbeeld: Stel ik lig 3 weken plat van de hoofdpijn. Of ik voel me 3 weken depressief. Het huishouden draait door. Ik kan dat de kinderen niet aan doen. Doe je het voor jezelf zou je sneller geneigd zijn om door te gaan dan voor een onbekende. Althans ik dan.

Daarom vind ik het wel heel fijn om te weten hoe het bij anderen gaat. Wat ik eventueel kan verwachten.

Nou ben ik geen piepert. Tot 26 weken zwangerschap en 2 kinderen draaide ik nog nachtdiensten om buiten de schooltijd van kinderen om te werken.

Met 2 gebroken tenen en 7 maanden zwanger liep ik ook nog met 3 kinderen de hele dag in een pretpark. En dat is geen probleem. Dat kan makkelijk.

Maar ben benieuwd misschien valt me dit wel heel zwaar.

In afwachting,

Pulletje

Geplaatst

Hey Pulletje,

Soms is het erg moeilijk om iets uit te leggen. Geschreven woorden kunnen anders overkomen dan als ze gezegd worden. Ik heb in ieder geval niet de bedoeling gehad om een uitspraak te doen over of het voor iemand moeilijker of juist makkelijker is. Wilde gewoon aangeven dat jij anders in het traject staat. En wat je zelf al zegt, voor jou is het misschien wel weer moeilijker om je te blijven motiveren omdat je dit voor iemand anders doet. Des te moediger vind ik het. Maar aan jou voorbeelden te horen, komt dat wel goed ;-)

Dat je om info vraagt, begrijp ik heel goed. Ik zit zo ook in elkaar. Wil zoveel mogelijk weten over wat me te wachten kan staan.

Je bent en blijft een geweldig mens, ook al schijn jij het "normaal" te vinden wat je voor iemand gaat doen.

Hoezo wordt je opgeroepen? Moeten de wensouders dit voor je regelen?

Liefs,

Geplaatst

Hey Elsje!

Ik snap helemaal wat je bedoeld hoor dat sommige zoals ik er anders in staan. Geen zorgen ! weet dat je het goed bedoeld! Het is idd aftellen naar maandag! jij naar dinsdag??? heel gek maar voel niet zo heel veel dus ben bang dat er niet veel gebeurd van binnen.... hoop dat het wel zo is!

Laten we er van uit gaan en hopen dat met kera alles goed gaat! maak me idd ook wel een beetje zorgen!

Geplaatst

Maya: Hebben ze andere bolletjes? Of misschien 2 kleinere? Kan je ze door het midden doen, dat ze dan wel blijven zitten?

Sterkte meis. Het lijkt me extra moeilijk voor je al die onderzoeken.

Elsje: Klopt hoor ik sta er ook anders in. De psychische lading is het zwaarste en die zal ik in onvergelijkbaar mindere mate hebben. Mag best gezegd worden.

Bovenstaande was om te illustreren hoe ik er,nu, in sta.

Ik heb een oproep gekregen. Meteen met gyn. Misschien ga ik daarna na psych. Ik zie het wel. Misschien gaat het wel anders.

Geplaatst

Ja daar ben ik!

Geen zorgen om mij maken hoor! Ik was nog een weekje extra weg naar frankrijk en .. tja ik ben erg chaotisch en heb mijn computer meegenomen maar het snoer voor de stroom niet!

Oh, ik lees alweer zoveel nieuws. Vandaag ias een spannende dag voor Mylo.

Anderhalve week geleden zijn we op afspraak geweest in st geertgen.

we hadden in totaal vier gesprekken: twee artsen, intake en psycholoog.

Tot half acht zaten we daar!

We zijn erg blij nu omdat st geertgen fantastisch is! Vrijendelijke mensen, weinig wachttijden en heel direct over de mogelijkheden voor ons.

De diagnose OVERGANG heb ik nog eens definitief bevestigd gekregen. Wat ze gedaan hebben (nog nooit eerder) is ook mijn baarmoeder bekeken- en deze is groot en de arts was positief. Gek, maar ik vond dit zo fijn om te horen. Ik had al in mijn hoofd het idee dat mijn baarmoeder vast en zeker klein en verschomperld zou zijn.

Verder is het zaad van mijn vriedn heeel erg goed.

We hebben besloten voor ECD met wederkerigheid te gaan.

Nu hebben we een stapel papieren meegekregen en een nieuwe afspraak 22 en 24 september (we blijven dan drie daagjes in Nederland want heen en weer reizen is te lang).

Ik ben zo blij dat het verder gaat!

Nu ga ik vanavond jullie verhalen lezen en daarna schrijf ik jullie weer.

Sorry voor mijn lange afwezigheid, gelukkig hebben jullie het roer overgenomen!!

Tot vanavond!

Kera

Geplaatst

Hey Kera,

Blij weer wat van je te horen. Gelukkig lekker op vakantie geweest?! Beetje dom hoor om die snoer te vergeten. Wat voor kleur haar heb je, hihi?

Maar fijn om te horen dat het allemaal erg positief was bij Geertgen. Die diagnose overgang kreeg ik bij mijn eerste bezoek daar ook nog eens te horen. Dat hakte er bij mij toen toch wel in. Je weet het allang, maar hoopt toch op een wonder, als je weer op een andere plek komt. Maar helaas!

Wat zijn nu de volgende stappen op 22 + 24 september? En weet je al hoe snel het hele traject voor je gaat lopen (als alles volgens het boekje loopt)?

Ben benieuwd :-)

Liefs,

Geplaatst

Ha Elsje (en Mylo en de rest)

Elsje bent online!

Ja, dat ik nogmaals hoorde dat ik in de overgang ben was wel even hard.

het blijft soms zo onwezenlijk.. soms realiseer ik het me heel goed en op een ander moment kan ik het niet geloven.

Het afgelopen jaar heb ik alle klachten alleen met homeopathie proberen op te lossen en nu ben ik ZO blij met dan toch hormonen. Ik krijg Progynova (kent iemand dat?)

Ik ben begonnen daarmee op 27 augustus.

Nu hebben we de volgende afspraken in st geertgen op 22 augustus (psych 2x omdat we ook doneren; althans mijn vriend)

We gaan voor wederkerigheid.

De dokter (wisman) had gezegd dat we nu een proefronde doen om te kijken hoe ik op het medicijn reageer + (baarmoederwand??). Zouden ze dat dan ook testen op de 22ste? Dat is dan toch te laat ivm ongesteldheid? Vreemd dat ik weer ongesteld ga worden ... lange tijd geleden.

Hoe vond jij dat Elsje? Zo onnatuurlijk nogmaar ongesteld worden?

Veel vragen..

Geplaatst

Mylo: Hoe ging het? Ik duim voor je.

Maya: Hoe voel je je? Trek je het nog een beetje? Heel veel geluk meis. Ik duim dat jij de 3e zwangere hier wordt!

Geplaatst

Hey Kera,

Ik weet niet hoe het is om "onnatuurlijk" de menstruatie te krijgen. Ik heb nog niet proefgedraaid met medicatie. Dus kan je daar helaas niets over vertellen.

Ondanks het feit dat ik in de overgang ben, met allerlei bijbehorende kwaaltjes (waar ik nog niets voor gebruik) menstrueer ik nog steeds. Niet meer zo regelmatig als voorheen, maar als het komt, komt het voor een goeie. Ik heb altijd al extreem veel klachten rondom en tijdens de menstruatie gehad. Als ik nu verhalen lees over endometriose (waar ik voorheen nog nooit van gehoord had), zou het me niet verbazen als ik daar last van zou hebben. Het zou in ieder geval veel verklaren :-( Ik heb het bij Geertgen al wel eens aangekaart, maar daar is vooralsnog niet op gereageerd. Die menstruaties worden voor mij alleen maar frustrerender, aangezien het in mijn geval geen enkele nut meer heeft, dus van mij mogen ze alsjeblieft wegblijven!

Lijkt mij dat ze bij je volgende afspraak wel het e.e.a. gaan controleren. Waarom zou je anders nu een proefronde moeten draaien met medicatie?

Wel heerlijk hoor, dat je de afspraken allemaal zo vlug hebt. Dan zou het wel eens heel snel bij jullie kunnen gaan. Lijkt me erg fijn! Ik duim voor je dat de medicatie goed bij je aanslaat.

Lieve groet,

Geplaatst

Ja, ik hoop dat mijn medicijnen goed werken.

Ik heb een fshwaarde van 127 en ben al meer dan een jaar niet meer ongesteld geworden..

Elsje: bij jou begrijp ik goed dat het zo vreemd is toch nog ongesteld te worden.. hoewel je in de overgang bent.

Ik heb heeeel erg last van hitte, opvliegers en kan vele nachten niet slapen en concentreren is erg moeilijk. Andere klachten heb ik gelukkig helemaal niets!

Nee, over mijn vraag nog even. Progynova moet ik 21 dagen nemen (net als normale pil) en dan stoppen/uitzetten. Hoe kunnen ze dan bij mij mijn BMS meten hoewel ik geen afspraak heb ( pas de 22. augustus heb ik een afspraak)? (dan ben ik toch al ongesteld en kunnen ze het BMS niet meer meten...

een raadsel. Misschien hebben ze een foutje gemaakt. Ik bel een dezer dagen maar even op.

Misschien weten jullie raad?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden