Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Follikelmeting.. Hoe gaat dat in zijn werk?

Aan allen:

We hebben onze eerste bezoeken in st geertgen gehad... wat een gehucht! maar erg fijne kliniek en de mensen zijn zo aardig!

Ik hoop zo dat alles goed is bij jullie!

We hebben inmiddels de papieren een beetje bekeken (over wederkerigheid)

De volgende vragen w.b. donatie moeten ingevuld worden:

1- eerst doneren voordat het bij onszelf gelukt is of gelijk doneren ?

2- ook donatie aan alleenstaande moeders ?

3 donatie aan lesbische paren ?

Ben erg benieuwd naar jullie persoonlijke meningen.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik heb heeeel erg last van hitte, opvliegers en kan vele nachten niet slapen en concentreren is erg moeilijk. Andere klachten heb ik gelukkig helemaal niets!

Ja, dat heb ik ook, behalve de concentratieproblemen. Zo klote. Zit ik op m'n werk weer eens te blazen en dan krijg je opmerkingen van: Tjee, je lijkt wel in de overgang. Dan reageer ik altijd rustig met dat ik dat ook ben. Dan moet je die gezichten zien, denken ze dat ik ze voor de gek hou. Bij sommige laat ik het maar zo. Merk dat ik het soms ook wel leuk vind om te choqueren!

Ik kan je geen raad geven over de medicatie. Ik zou idd gewoon even bellen om te vragen of het wel klopt.

Fijne avond,

Geplaatst

Grappig Elsje, dat jij ook zo reageert.. ik heb dat ok aleen paar keertjes gehad.

Elsje, jullie waren eerst aan het praten met jullie nichtje maar dat duurt lang voordat zij een mogelijkheid heeft om te doneren.

Gaan jullie nu voor wederkerigheid met een anonieme donor?

Hoe kijkt je vriend/ man daar inmiddels tegenaan?

Welke psych hebben jullie? Ik vind wel dat zo#n gespek ergkort is. Heb je geen mogelijkheid om er met een andere psych over te praten? Natuurlijk kunnen we elkaar hier op het forum ook een beetje helpen om wensen en vragen te formulieren en bepaalde ideeen te geven. Maar ja, we zijn geen psychologen natuurlijk!

Geplaatst
Follikelmeting.. Hoe gaat dat in zijn werk?

Aan allen:

We hebben onze eerste bezoeken in st geertgen gehad... wat een gehucht! maar erg fijne kliniek en de mensen zijn zo aardig!

Ik hoop zo dat alles goed is bij jullie!

We hebben inmiddels de papieren een beetje bekeken (over wederkerigheid)

Ben erg benieuwd naar jullie persoonlijke meningen.

Hey Kera,

De follikelmeting wordt gedaan middels een inwendige echo. Dan kijken ze waar en hoeveel blaasjes er zitten. En wordt er gemeten hoe groot ze zijn. Weet je dan genoeg?

Wat de vragen wat donatie betreft:

1. Ik denk dat wij zouden kiezen voor doneren als het bij onszelf gelukt is. Lijkt me anders erg moeilijk om emotioneel te handlen (niet dat ik het een ander niet gun). In ons geval zou het ook om zaad gaan en dat betekent dat mijn vriend 100% biologisch vader zou zijn van het kind terwijl hij zelf dan geen "eigen" kind zou hebben. Lijkt ons erg zwaar.

2+3 wij hebben daar nog geen beslissing in genomen. Laat dat ook aan mijn vriend over, aangezien hij degene is die doneert.

Ik verwacht dat wij voor alle opties zouden gaan. Wij zijn en willen erg open blijven over hoe wij eventueel zwanger geraakt zijn (ook voor het kind). Ik kan me voorstellen dat, als je het niet bekend wilt maken, donatie aan alleenstaande vrouwen en/of lesbische paren je wat meer tegenstaat. De kans dat het kind daarvan contact met jou op zal nemen, zal waarschijnlijk groter zijn, omdat die meestal wel op de hoogte worden gebracht hoe zij verwekt zijn (aangezien daar geen man in het spel is). Dus als je niet zou willen dat er in de toekomst iemand aan je deur komt te staan (of die kans zo klein mogelijk wilt houden), dan kan ik me voorstellen dat iemand niet voor deze 2 opties kiest. Wijzelf hebben daar geen probleem mee. En al helemaal niet omdat het een lesbisch stel of een alleenstaande vrouw betreft. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Nou, ik hoop dat je weer wat aan mijn antwoorden hebt :-)

Liefs,

Geplaatst

wat betreft wederkerigheid:

Wij hebben er geloof ik geen probleem mee om eerst te doneren voordat wij geholpen worden. natuurlijk kan het dan bij een ander lukken maar dat weet je niet (je hoort dat dan zoveeel jaren later en ik geloof dat je dan al veel verder bent in de verwerking van de kinderloosheid (mocht dat daadwerkelijk zo gebeuren). Ik vind het zo een mooi idee om iemand te helpen. We weten allemaal wat het is om zo n probleem te hebben.

W.b. donatie: ik gun het ook lesbische paren en ook alleenstaande moeders. Mijn vriend ook. Ikzelf denk af en toe nog na bij allenstaande moeders. Missen die kinderen niet een vader/ tweede persoon?

Mylo, maar ook andere lesbische vrouwen: hoe denken jullie daarover?

Kera

Geplaatst
Grappig Elsje, dat jij ook zo reageert.. ik heb dat ok aleen paar keertjes gehad.

Elsje, jullie waren eerst aan het praten met jullie nichtje maar dat duurt lang voordat zij een mogelijkheid heeft om te doneren.

Gaan jullie nu voor wederkerigheid met een anonieme donor?

Hoe kijkt je vriend/ man daar inmiddels tegenaan?

Welke psych hebben jullie? Ik vind wel dat zo#n gespek ergkort is. Heb je geen mogelijkheid om er met een andere psych over te praten? Natuurlijk kunnen we elkaar hier op het forum ook een beetje helpen om wensen en vragen te formulieren en bepaalde ideeen te geven. Maar ja, we zijn geen psychologen natuurlijk!

Haha, terwijl ik aan het antwoorden ben, heb jij al weer nieuwe vragen...

Je hebt je "schade" zo ingehaald(LOL).

Wij hebben morgen afspraak bij Geertgen met psych + arts voor een stukje advies, wat nu het verstandigst is. Wachten op nichtje of gaan voor wederkerigheid? Ik wil helemaal niet meer zolang wachten omdat ik er gewoon helemaal klaar voor ben �vanwege mijn leeftijd ben ik gewoon bang dat ik dadelijk te laat ben. Bovendien is het nog steeds een gemis in mijn leven (waar ik me nog niet bij neerleg), waardoor ik me nu niet gelukkig voel. Waarom dan nog een jaar ongelukkig zijn, als het misschien niet nodig is?

Mijn vriend voelt het meest voor mijn nichtje, vooral omdat dat theoretisch gezien de grootste kans van slagen heeft en goed voelt. Maar hij begrijpt ook mijn angst, vanwege mijn leeftijd. Daarom weet hij het nog niet goed.

Dus stiekem hoop ik eigenlijk dat ze morgen zeggen dat het niet verstandig is om zo lang te wachten voor een eerste poging. Dan zal het waarschijnlijk toch wederkerigheid worden.

Mijn vriend heeft in principe geen probleem met doneren als wij op die manier onze wens kunnen vervullen. Maar zegt ook eerlijk, als we andere opties hebben, hij het liever niet doet. En dat respecteer ik. Dus ben erg benieuwd naar de reacties morgen bij Geertgen.

Wij hebben tot nu toe alle afspraken met Martje Ubbens en dr Wissmann gehad. Morgen ook weer. Dat uur bij Martje vliegt inderdaad voorbij, maar ik heb het tot nu toe niet als tekort ervaren. Wat bedoel je precies met praten met een andere psych, bij Geertgen of daarbuiten? Lijkt mij dat je natuurlijk altijd nog zelf naar een andere psych kunt gaan als je daar behoefte aan hebt. Zorg dan wel dat je iemand vindt die ervaring heeft met dit onderwerp, anders lijkt het me niet zinvol. En natuurlijk helpen we elkaar hier inderdaad ook op dit forum. Ervaringen en denkbeelden van lotgenoten kunnen je absoluut helpen in je beeldvorming, tenminste dat is mijn ervaring. Ook al zijn we dan geen psych!

Heb jij ook al papieren gehad waarin jij je voorkeuren van je donor aan kunt geven. Daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar!

KA, is die kl*te server iedere keer bezet! Nog maar 'n keer proberen.

Liefs,

Geplaatst

Ja wat een kl server!

Ik ga nu ook naar bed...

veel succes morgen. Ik denk zelf dat ze jullie zullen helpen een goede beslissing te nemen.

Mijn idee is dat het goed zou kunnen zijn dat we tegelijkertijd opgaan in het proces straks..

en dat we dan in anderhalf jaar zon klein hummeltje in onze armen hebben liggen

maar.. stap voor stap.

VEEL GOEDS VOOR MORGEN!

Vertel je hoe het is gegaan?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Kera wat fijn om te lezen dat het allemaal goed gegaan is. Heb nu even alles snel doorgelezen, zal morgen wat uitgebreider reageren op de vragen.

Mylo hoe is het gegaan vandaag???

Elsje veel succes morgen bij het Geertgen, hopelijk worden jullie iets wijzer.

Denk aan jullie!!

Iedereen bedankt voor de oppeppende woorden. Ik probeer zoveel mogelijk mijn gevoelens en gedachtes uit te schakelen op het moment dat ik ze moet inbrengen, en denk aan het doel. Vaak als het niet lukt, huil ik een potje en probeer me dan weer toe te spreken. Dat helpt ook. Waar ik ook al veel last van heb is een droge vagina, dit is ook een symptoom van de overgang. Daardoor gaat het natuurlijk ook niet vlekkeloos. Nu heb ik daar wel weer iets voor bedacht, wat gelukkig ook wel goed gaat.

Tot morgen, liefs Maya

Geplaatst

Hey Elsje! Succes Morgen!

Hier eerst een korte update morgen uitegebreid verslag en zal dan ook wat vragen beantwoorden

Hebben folikel meting gehad waren ongeveer 12 a 13 mm en er waren links 7 en recht 8 te zien dus een hele mooie vangst volgens dr kuipers.

Vrijdag weer terug voor nwe folikel meting en dan horen we meer.

Tot morgen!

Elsje nogmaals succes! hou je ons op de hoogte!

liefs mylo

Geplaatst

Mylo: Wat goed!

Zie je folikels zelf ook? Kijk je zelf ook mee? En geven ze dan uitleg? Lijkt me best interessant om te zien.

Geertgen was trouwens net op het nieuws. Was een man die eiste dat zijn sperma alleen aan blanke vrouwen gedoneerd mag worden. Hij had bij 4 banken gedoneerd. Om zo meer ari� te cre�n was zijn bedoeling.

Dan ga je wel echt te ver met je eisen.

Aan de andere kant waarom mag je wel eisen dat lesbische stellen er geen recht op hebben? Is in mijn ogen net zo goed discriminatie. Beide vind ik onjuist. Raar dat je dat aan kan geven.

Nou mijn mening op de stelling:

1. Ik zou eerst afwachten tot ik zelf een kindje zou hebben als ik zou doneren. Ik zou het heel moeilijk vinden als er wel een biologisch kindje van mij zou rondlopen terwijl ikzelf geen kinderen zou hebben.

2. Ja. Een 2-oudergezin, welke vorm dan ook, zou ik prefereren. Maar dat had de (toekomstige) moeder waarschijnlijk ook het liefst zo gezien. Maar dat betekend niet dat het kind niet gelukkig gaat worden met een ouder. Het wordt alleen lastiger/zwaarder. Zelf zou ik, als ik geen partner gevonden had, ook zeker openstaan voor eenouderschap. Velen vinden ecd en kid ook niet ethisch verantwoord. Zelf heb ik er geen moeite mee als het kind maar achter zijn of haar genetische bouwstenen kan komen, als hij of zij daar behoeft aan heeft.

3. Eigenlijk al beantwoord in vraag 2. Totaal geen moeite mee. Op zwemmen ook 2 kinderen van 2 moeders. Moet zeggen niemand vind het vreemd en terrecht. Maar misschien is het hier wat gewoner en zijn de mensen wat meer gewend.

Geplaatst

Hallo Allemaal!

Was een lange dag gister! Geergtgen is nl weer begonnen met het avond spreek uur en we hadden pas om 18 uur een afspraak. Dan nog ruim 2 uur terug rijden dus was pas laat thuis.

De folikel meting heb ik idd mee gekeken. We waren deze keer bij dr Kuipers. Ook een hele aardige mevrouw trouwens! Deze ( en ook de vorige x ) lieten ze heel duidelijk zien hoeveel folikels en de grootste en de kleinste etc. Je kan dus gewoon mee kijken en krijgt ter plekke uitleg. Heel erg leuk vond ik dat trouwens!

Over de wederkerigheid. Ik denk niet dat het zo werkt dat je eerst mag proberen om zelf zwanger te worden en dan pas zelf te doneren. Volgens mij is het principe van wederkerigheid dat je ten alle tijden ook doneert ongeacht wat er in je eigen situatie gebeurd. Volgens mij maar dat weet ik niet zeker... is het zo dat het achteraf doneren in het leven is geroepen voor ecd. omdat er bij ivf (al is het een heel kleine kans maar toch ) een risico is voor de doneerster. Maar zoals gezegd ik weet het niet zeker!

Kera fijn dat je er weer bent! En super dat je zo goed geholpen bent bij geertgen! Op naar de 22e! spannende!!

Elsje hoop dat je veel wijsheid hebt mee gekregen vandaag!

Pulletje hoe is het met jou?

Maya hoe gaat het met de bolletjes! hou vol meid! is het wachten nog een beetje te doen?

liefs mylo

Mijn antwoorden op de gestelde vragen:

1 ik ben voorstander van tegelijk doneren met ontvangen. Anders lijkt het mij geen wederkerigheid. Als iedereen eerst gaat kijken of het bij jezelf wel lukt zou het proces van wederkerigheid niet echt op gang komen lijkt mij.

2 alleen staande moeders vond ik moeilijk ben zelf een voorstander voor een twee ouder gezin. uiteindelijk ook aangegeven dat we niet aan alleen staande moeders wilden doneren.

3.:icon_biggrin: ja

Geplaatst

Hey Mylo,

Goed nieuws hoor, 15 follikeltjes. Dat klinkt erg hoopgevend, dus op naar vrijdag. Gaat helemaal goedkomen :-)

Over de wederkerigheid. Ik denk niet dat het zo werkt dat je eerst mag proberen om zelf zwanger te worden en dan pas zelf te doneren.

Jawel hoor. Als je zaad doneert heb je de mogelijkheid om dat aan te geven. Je doneert dan wel meteen, maar het wordt pas gebruikt als er bij jou een doorgaande zwangerschap is ontstaan. Ik heb van Martje, de psych begrepen, dat die optie op de lijst is gekomen, omdat in de praktijk bleek dat het voor veel stellen emotioneel te zwaar was als er toch een kind was terwijl hun eigen wens onvervuld bleef.

Die mogelijkheid zal er bij het doneren van eicellen niet zijn, omdat ze zaad natuurlijk makkelijk kunnen invriezen en dat met eicellen (nog) niet doen. Dus die moeten meteen gebruikt worden, waardoor je niet kunt afwachten of je zelf zwanger raakt. Ik denk dat er daardoor een verschil is tussen het doneren.

ik ben voorstander van tegelijk doneren met ontvangen. Anders lijkt het mij geen wederkerigheid. Als iedereen eerst gaat kijken of het bij jezelf wel lukt zou het proces van wederkerigheid niet echt op gang komen lijkt mij.

Ik vind het erg lastig om het begrip wederkerigheid goed te definieren. Want wat als jij meerdere pogingen nodig hebt (en dus meerdere keren uit de pool haalt)? Want je hoeft toch maar 1x te doneren? Dus ja, wat of wanneer is het dan wederkerigheid?

alleen staande moeders vond ik moeilijk ben zelf een voorstander voor een twee ouder gezin. uiteindelijk ook aangegeven dat we niet aan alleen staande moeders wilden doneren.

Ook al zo'n lastige! Als een vrouw voor haar 40e (ik noem maar even een leeftijd) geen juiste partner heeft gevonden, dan moet ze haar kinderwens maar laten varen? Ik verwacht dat kinderen van alleenstaande vrouwen weinig "te kort" zullen komen. Er is zo bewust voor zo'n kind gekozen (als er via de MM een zwangerschap ontstaat).

Hoe zit het dan met kinderen die aanvankelijk uit een 2-ouder gezin komen en uiteindelijk door 1 ouder daadwerkelijk opgevoed worden, vanwege bijv sterfgeval. Daar gaat het toch ook vaak wel goed?! En daar is dan niet bewust voor gekozen.

Natuurlijk moet een alleenstaande vrouw enorm veel (goed) geregeld hebben, omdat er geen automatische backup is, als er iets met haar zou gebeuren. Maar ik denk juist daardoor, dat het in de praktijk vaak zo goed blijkt te gaan.

Maarja, al die vragen zijn erg lastig, vind ik. Voor alles kun je voors en tegens vinden, denk ik. Daarom vind ik het wel goed dat je die keuze wel krijgt, zodat ieder voor zich het toch zo in kan vullen waarbij zij zich het prettigst voelt.

Wij hebben vanmiddag om 16.00 + 17.00 uur de afspraken, dus dat zal ook wel een latertje worden. Maar wij hebben een reistijd van een klein half uurtje, dus dat scheelt enorm :-)

Ik weet niet of het er vanavond nog van komt, maar anders zal ik me zeker morgen weer melden.

Liefs,

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend de papier voor eicendonatie erbij gepakt en ook de keuzes gezien aan wie je wel of niet wilt doneren. Ik heb nog even om erover na te denken en ik moet het natuurlijk ook nog even met mijn man bespreken.

Wat betreft de werderkerigheid, hebben wij begrepen dat als wij deal-ivf gaan doen en bij het wenspaar onstaat geen zwangerschap, onze bijdrage is geleverd. M.a.w. dat we niet nogmaals moeten doneren. Volgens mij zijn er zoveel varianten m.b.t. wederkerigheid, en bekijken ze per situatie hoe jij er het beste aan kan voldoen.

@ Mylo: Fijn dat de FM zo goed was.

@ Pulletje: Ik heb het item bij Uitgsproken VARA maar gedeeltelijk meegekregen. Ik heb de herhaling opgenomen en kijk vavond even naar het hele stuk.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Ik heb zojuist via uitzending gemist het programma Uitgesproken (van gisteravond) gekeken. Goede genade, dat zet je wel aan het denken hoor! Zeker nu we binnen dit topic nou net spreken over de verschillende mogelijkheden die je hebt als donor of ontvanger. Ik dacht dat bij Geertgen de donor ook gecheckt wordt op zijn/haar beweegreden om te doneren. Dan kan dat toch nooit geaccepteerd worden, zou je denken. Maarja, zo'n donor kan natuurlijk redelijk makkelijk gewoon een verhaal ophangen waar geen reet van klopt. Vind de intentie van die man verschrikkelijk, maar tegelijkertijd vind ik het wel vreemd dat een ziekenhuis openlijk zegt dat die persoon zich daar als donor heeft aangemeld. Hoe zit het dan met de privacy van de donor?? Of mag ik zo niet denken, hoe fout die persoon dan ook is?

Groet,

Geplaatst

Hey

Nog even een vraagje volgens mij is die voor kera maar als iemand anders een antwoord weet hoor ik het graag!

Jullie gaan in een hotel in de buurt van geertgen slapen?

en zo ja welk hotel? ben ook op zoek naar een hotelletje in de buurt!

En de wederkerigheid is idd een lastige. Ik vind het persoonlijk belangrijk om iet terug te doen. En zie het niet als ik niet dan een ander ook niet. Mocht het bij ons niet lukken dan zou dat heel heel heel erg zijn maar dan hoop ik nog altijd dat er iemand anders wel geholpen is!

Verder is het idd zo dat als het na 1x niet lukt je meerdere pogingen mag ondergaan en maar 1x hoeft af te staan maar daar staat dan weer tegen over dat het afstaan van eicellen weer een heel veel zwaardere lichamelijke opgave is dan het afstaan van zaadcellen ( let wel alleen lichamelijk gezien!! ) dus ja het vraagstuk wederkerigheid is idd een moeilijke als ik het zo lees.

Gelukkig is er de keus en kan iedereen voor zichzelf een keus maken waar je je goed bij voelt!

Succes vandaag elsje! spannend! hoop dat ze je kunnen helpen met het beantwoorden van al je vragen!

liefs mylo

Geplaatst

ps het programma uitgesproken heb ik gemist zal het eens opzoeken heb ook geen idee waar het programma over ging! dus kan ik nog niets zinnigs over zeggen!

Geplaatst

Hey meiden,

Het gesprek bij Geertgen heeft me helaas niet gebracht waar ik op hoopte. Ik heb het idee dat we er weinig mee opgeschoten zijn. Ben er nu even helemaal kapot van en heb nog even geen zin om dit nu verder toe te lichten, sorry. Voel me nu zo ontzettend kut (sorry, maar zo voelt het echt). Ik weet dat dat wel weer over gaat. Even alles weer laten bezinken. Merk dat ik prima op iemand anders zijn verhaal kan reageren, maar heb moeite met dat van mezelf. Ik meld me wel weer, als ik er klaar voor ben ;-(

Liefs,

Geplaatst

Lieve elsje

Wat een tegenvaller voor jullie! langs deze weg heeel veeel sterkte! als je er aan toe bent en je wilt het er over hebben dan weet je ons te vinden! We zullen er voor je zijn!

Veel liefs mylo

Geplaatst

Lieve Elsje,

Vind het zo K.. voor je en leef met je mee ! Zou je zo graag helpen nu !Neem de tijd en geef je over aan je emoties als je zover bent weet je mij te vinden.

Dikke knuf !

Jeanine

Geplaatst

Lieve Elsje,

Wat vervelend en rot dat er niet meer is uitgekomen. Kan me je teleurstelling goed voorstellen.

Neem inderdaad maar even de tijd op het e.e.a te verwerken.

Wens je veel liefs.

Maya

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Wederom bedankt voor jullie reacties!

Jullie weten dat ik hoopte op een bevestiging van Geertgen op mijn angst dat het niet verstandig is om een jaar niets te doen. En dat heb ik eigenlijk niet gekregen. Dat viel me zo ontzettend tegen, waardoor mijn emmertje dinsdag weer even over liep. Inmiddels heb ik weer wat rust gevonden, ondanks dat er natuurlijk nog niets aan de situatie veranderd is.

De psych én de arts blijven erbij dat mijn nichtje de beste optie is. Maar Martje (de psych) gaf wel aan dat dat voor mij wellicht niet de meest verstandigste keuze is, gezien mijn angst en onrust. Maar dr Wissmann walste daar eigenlijk overheen en vindt dat wachten geen probleem. Tja, dat is ook een man, dus rationeler ;-) Overigens is het wel zo dat ik een jaar meer heb, dan ik dacht. Ze behandelen tot het jaar waarin je 43 wordt (ik dacht 42), dus dat zou me dan meer rust moeten geven. Maar dat doet het niet.

Het gesprek met Martje was voor mij dus positiever, maar dat hadden we als eerste. Daarna naar Wissmann en met dat laatste gesprek en bijbehorende gevoel ga je toch naar buiten.

Ook heb ik concreet gevraagd naar de wachttijd als we voor wederkerigheid gaan, want dan kunnen we appels met appels vergelijken. Het is natuurlijk een beetje dom om daar voor te gaan, als blijkt dat de wachttijd tussen de bank en mijn nichtje niet veel scheelt. Want mijn voorkeur gaat ook absoluut uit naar mijn nichtje, maar puur door de wachttijd wil ik liever iets anders.

Maar over de wachttijd voor de wederkerigheid kon hij geen concrete uitlatingen doen en moeten we toch wel rekening houden met een half jaar :-(

Door deze reactie bij Geertgen leek mijn vriend niet echt van mening veranderd en blijft het zijn voorkeur om te wachten op mijn nichtje. Zeker nu we nog een jaar extra blijken te hebben. Maar door mijn reactie op de afspraak, is ook hij weer aan het denken gezet. Hij weet en ziet ook dat ik nu absoluut niet gelukkig ben. Ik ervaar het als een enorm gemis dat er geen kindje is. Ik ben daardoor echt ongelukkig. Als we wachten op mijn nichtje blijf ik zeker nog een jaar ongelukkig, omdat ik dan 100% zeker niet zwanger word. En een arts kan wel zeggen dat het lichamelijk niet uitmaakt of ik nou 41, 42 of 43 ben als ik zwanger wordt, ik wordt er echt niet fitter op! Daardoor begrijpt hij wel dat het daarom toch ook wel verstandig is om voor een alternatief te gaan. (tjee, wat klinkt dat stom/ondankbaar, alternatief)

Maar eerlijk is eerlijk, ook al loopt het niet zoals ik graag zou willen, ik realiseer me echt wel dat wij (voor onze omstandigheden) best in een luxe positie verkeren! Sommige van ons hebben helemaal niets te kiezen. Aan de andere kant maakt het dat ook juist weer zo moeilijk!

Dus nog steeds voelt het als terug bij af (staan we op hetzelfde punt als in mei) en moeten we er nog maar weer eens een aantal nachtjes over slapen en goed met elkaar praten, om zo een keuze te kunnen maken, waarbij we ons allebei goed voelen! Moeilijk, moeilijk :-(

Heel veel liefs,

Geplaatst

Hey meiden

Elsje wat een verhaal meid! blij dat je toch nog hier bent was even bang dat je niet meer terug zou komen! zal morgen ff op je verhaal reageren! voor nu alvast sterkte!

een korte up date van mij

vandaag naar geertgen geweest. folikel meting het is niet te geloven maar er zitten er 19!!

wat was ik blij en wat zal de andere ontvangster ook blij zijn!

Maandag gaan we voor de puncti dinsdag mogen we bellen om te horen hoe de folikels zich ontwikkeld hebben!

We gaan dus weer een paar spannende dagen tegemoed!

Hoe is het met de andere meiden?

liefs mylo

Geplaatst

Ik moet even kijken hoe het allemaal werkt. Maar het ziet er zeer mooi uit.

Elsje: Verschrikkelijk voor je. Je wilt waarschijnlijk een eerlijke kans om moeder te worden. En hoe eerder je begint hoe meer kans/kanzen. Stilstaan heb je lang genoeg door omstandigheden moeten doen. Ik zou net als jou in jouw situatie hetzelfde willen. Heel veel sterkte meis. Ik hoop dat je vriend er ook zo over gaat denken.

Mail/post zoveel als je wilt als het jou beter doet voelen. Lucht je hart. Laat je niet depressief maken. Je hebt al zoveel dapper doorstaan. Je kunt dit ook! Om over een tijdje een gelukkige mama te worden!

Mylo: Super zeg.

Als je zoveel eitjes hebt worden die dan niet over meerdere vrouwen verdeeld?

Volgens mij is er meer vraag naar eicellen als sperma toch?

Hoe kijk jij tegen de punctie aan?

Mij lijkt het me bestwel eng.

Hoe ervaar jij het spuiten? Staat er weer lekker stom maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

Wel heel goed hoor! Moet je nu alleen niet uitkijken voor overstimulatie? Of moet je dan nog meer eicellen/folikels hebben?

Weer een hoop vragen maar ik ga binnenkort ook beginnen.

Geplaatst

Hey allemaal

Elsje tjee meid wat een toestand. Kan me voorstellen dat je stilstand als achteruitgang ziet! Iedere maand dat je moet wachten is er een te veel als je er zo aan toe bent om je gezin uit te breiden! Ik hoop echt dat je partner nog gaat overwegen om het traject op 2 sporen op te starten. Dat lijkt me de beste optie voor jullie beiden. Zoals ik nu begreep zou het sperma wat julllie doneren dan pas gebruikt worden bij een doorgaande zwangerschap van jullie. Is dat niet een punt wat hem meer kan overtuigen voor deze stap te gaan?

Het spuiten valt mij echt heeeel erg mee. Nu de laatste dagen heb ik een wat zere buik van de prik plekjes terwijl ik toch iedere dag aan de andere kant spuit. Ik spuit s avonds dat is voor mij het rustigste moment van de dag. Kan ik daarna ook lekker in bed gaan liggen en relaxen. Er werd niet gesproken over overstimulatie. Ik voel me dan ook redelijk goed. Voel me "vol" in mijn buik en wat kortademig maar verder wel oke. Van de decapeptyl had ik wat hoofdpijn. Die spuit is ook wat bot om in te brengen maar zoals gezegd viel me echt reuze mee. De Gonal spuit nog makkelijker. Ben binnen 10 min klaar met beide spuiten.

Vanavond moeten we mengen want moet om 23.45 1x spuiten om de eisprong in gang te zetten. En dan maandag de pucntie. Daar zie ik wel tegen op. Maar ik denk ( weet eigenlijk wel zeker ) dat ze er in Geertgen zo veel ervaring mee hebben dat het helemaal goed gaat komen! ( daar hou ik me dan maar aan vast... )

Ik heb op het intake formulier aangegeven dat ik 1 ontvangster wil helpen met mijn eitjes. Dus de gene die aan mij gekoppeld is heeft ook geluk die heeft ook een mooie oogst!

Nou ik zal jullie verder op de hoogte houden!

Liefs Mylo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden