Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kera nou vergeet ik helemaal te vragen hoe het met jou gaat! en met de hormonen! voel je je al "anders" ben je ah spuiten en zo ja hoe gaat dat?!

En maya!!! het is bijna de 21e!! kan je je nog bedwingen of heb je al eerder getest!? spannend meis ik hoop zooooo dat het goed is!! laat je het ons wel weten?!?

vanuit hier alvast veeeel positieviteit jou kant op en de duimen draaien drie dubbel zo snel!

liefs mylo

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ja, het lijkt er echt op hè, dat engelen bestaan! Het voelt nog erg onwezenlijk wat ons is overkomen. Maar het is echt zo. Ik zit nog op de afspraakbevestiging van het ziekenhuis te wachten en verder kunnen we niets doen. Dus we zitten wéér in de wachtfase, maar deze keer is het vooruitzicht natuurlijk positief, waardoor het anders aanvoelt. Ik was de eerste dagen na zondag behoorlijk hyper, maar nu is de rust wel weer terug. Af en toe gaat het wel door mijn hoofd: wat als... maar ja, als je wilt kun je jezelf denk ik altijd wel gek maken en dat heeft natuurlijk helemaal geen zin. Dus ik doe gewoon mijn dingetjes en hoop dat de dagen voorbij vliegen.

Mijn nichtje is trouwens vorige week zaterdag bevallen van een gezonde dochter (nr 3). We gaan morgen op kraamvisite. We hebben haar nog niets verteld. Zelfs niet dat we na het gesprek met haar zijn gaan twijfelen over wat we moesten gaan doen, laat staan dat er een andere geweldige vrouw op ons pad is gekomen. We wilden er eerst zeker van zijn, wat we zouden gaan doen. Aan een half verhaal heeft ze ook niets. We willen absoluut open en eerlijk naar haar toe blijven, maar vond het sowieso niet iets wat je telefonisch verteld. En ik ben ook niet van plan om het haar morgen tijdens de kraamvisite te vertellen. Vind dat ook niet de juiste situatie, tenzij zij er zelf over begint. Ik heb van mijn moeder begrepen dat ze zich wel voor kan stellen dat een jaar wachten voor mij wel eens erg moeilijk kan zijn. Dus ik verwacht (en hoop van harte) dat ze het wel zal begrijpen, dat wij voor nu een ander pad inslaan. Het zou me tegenvallen als ze anders zou reageren. Maar ik zie er toch wel een beetje tegenop om het haar te gaan vertellen. Ach, we zullen het wel zien.

@ Mylo:

Vervelend meid, als je darmen ook niet meewerken. Ik heb daar ook vaak last van. Er gebeurt al van alles onder in je buik, waardoor het ook erg lastig is om te bepalen of je nu je darmen voelt of iets anders. Mijn darmen zijn mijn stressplek en dan kunnen de medicijnen die je tijdens ivf moet gebruiken ook nog obstipatie als bijwerking geven. Bij mij dus altijd. Heel fijn, maar niet heus. Ik had na de eerste behandeling standaard klysma's in huis (die je veilig mag gebruiken bij een eventuele zwangerschap). Ook niet echt een pretje, maar het lucht uiteindelijk wel enorm op. Misschien ook iets voor jou?!

@ Marionh:

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen wat jullie volgende stap zal zijn. Ik had eerlijk gezegd ook helemaal niet verwacht dat wij samen zouden komen tot waar we nu zijn. Gaandeweg de tijd stel je je grenzen denk ik, toch bij. Zo ook mijn vriend. Maar inderdaad, blijf er over praten. Als het nog niet van twee kanten komt, vertel dan wat jij voelt. Het zet je vriend waarschijnlijk toch aan het denken, ook al praat hij er dan nog niet over.

Ook wij dachten dat de spoeling in onze directe omgeving nihil zou zijn. Dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen. En kijk wat ons nu is overkomen! Dus geef niet te snel op, het kan zomaar vanuit een onverwachte hoek komen.

@ Maya:

Nog 2 nachtjes slapen.....spannend!!

@ Kera:

Aftellen naar woensdag! Hoop dat blijkt dat de medicijnen goed aanslaan. Ben benieuwd wat/wanneer jullie volgende stap zal zijn.

Een fijn weekend allemaal!

Lieve groeten,

Geplaatst

Lieve meiden,

Vraagje waarmee ik al een tijdje worstel. Stel je hebt een potentiele donor op het oog, hoe vraag je zoiets?

Als je het op de man af vraagt, ben ik bang dat er gelijk een ja of nee komt zonder dat er goed over nagedacht is.

Stel dat het een nee is hoe is de relatie daarna? Ik zou het wel kunnen begrijpen denk ik maar hoe gaat de gevraagde daarmee om?

Kortom heeft iemand hie ervaring mee?

Voor de meiden die op het wachtbankje zitten, succes! Ik duim met jullie mee!

Natuurlijk voor iedereen een fijn weeken!

Geplaatst

Hmm, is een lastige vraag Marionh.

Wij hebben, toen we wisten dat ecd een volgende stap voor ons kon worden, wat balletjes opgegooid bij mensen waarvan wij dachten dat die er misschien voor open stonden. Ik heb daar een paar positieve reacties op gehad. Een eerste reactie van 2 personen was dat zij er wel over na wilde denken, mocht het ooit zover komen. Eén daarvan zou niet geschikt bevonden worden en de andere durfde ik niet aan, omdat ik daar 4 dagen in de week mee samenwerk. Dat vond ik te risicovol (mocht het niet goed gaan, om wat voor reden dan ook). Mijn nichtje is uit zichzelf gekomen dat ze ons wilde helpen en had het er al met haar man over gehad. Had ook al info erover gelezen. Dus die was in die zin al een stapje verder en realiseerde zich al behoorlijk goed wat haar aanbod precies inhield. Dit is allemaal al gebeurd voor onze laatste ivf-behandeling. Toen wij uiteindelijk zover waren (bijna een jaar verder) hebben wij het haar wel rechtstreeks gevraagd. Ik durfde dat omdat zij het al aangeboden had, anders weet ik niet of ik dat gedaan zou hebben. Wij hebben altijd gevonden dat het een te moeilijke vraag is, om rechtstreeks te kunnen stellen en hebben dat dus ook niet gedaan. Gelukkig is dat voor ons ook (nog) niet nodig geweest.

Ik begrijp precies wat je bedoelt en hoe je je erbij voelt. Dat hadden wij net zo. Wij hebben er dus voor gekozen om het niet te vragen, maar wel met die betreffende persoon het gesprek aan te gaan, om zo te peilen wat zij er van vindt.

Geen rechtstreeks antwoord op je vraag waarschijnlijk, maar alleen mijn ervaring. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Ik heb geen idee of de andere meiden er ervaring mee hebben. Volgens mij hebben zij allemaal een onbekende donor (maar dat weet ik niet zeker). Maar misschien hebben ze er wel ervaring mee (van voordat zij besloten om voor een onbekende donor te gaan)?

Lieve groet,

Geplaatst

Hoi.

@ Mylo03: Hier gaat het redelijk goed. Vakantie is vorbij we moeten beide maandag weer aan de bak helaas, maar goed aan alles komt een eind.

@ Marionh 67: Helaas kan ik je niet bij deze vraag helpen.

Kan alleen vertellen hoe wij erover dachten ( alleen zal je daar niet veel aan hebben).

Wij zijn nooit tot die vraag gekomen van hoe vraag je iemand?? Wij hadden gelijk zoiets van wij kunnen het gewoon niet aan iemand vragen omdat mijn

vriendinnen jonger zijn dan wij.

Aangezien de risico's kunnen/konden wij het gewoon niet over ons hart verkrijgen, at wij evt wel een kindje zouden hebben, en degene evt onvruchtbaar

zou zijn geraakt terwijl ze misschien meer kinderen zouden willen.

Nou weet ik wel dat ze van te voren goed over na moeten denken blablabla maar je weet nooit hoe je gevoelens worden als je evt zwanger bent en tot de

conclusie komt dat je evt nog wel een kindje wil.

Succes met deze vraag is idd erug moeilijk.

Liefs Corina.

Geplaatst

Dag meiden,

ik breek even in...

ik ben vorig jaar donor geweest

ik heb gereageerd op een oproepje op de freya site

ik wist niet eens dat eiceldonatie bestond

ik heb toen besloten dat ik deze vrouw(ellena,ook actief op deze site) graag wilde helpen

eind jan van dit jaar zijn er twee jongens geboren

zo af en toe lees ik nog wel eens op deze site

zo ben ik weer in contact gekomen met elsje...zo zie je maar twee jaar geleden had ook ik er nog nooit van gehoord en nu ga ik aan mijn tweede behandeling beginnen

eiceldonatie moet in nederland gewoon meer bekendheid krijgen ik kan mij niet voorstellen dat er niet meer vrouwen zijn die een ander willen helpen

annamoon

Geplaatst

Hoi Annamoon,

ik dacht dat het Ziva was.

Ik hoop zo dat er nog meer mooie kindjes uit jou doneren gaat komen.

Hie is nu de relatie met Elena?

Ik zelf ga eind deze maand beginnen met de gesprekken.

Weet neit of het erna snel zal gaan of dat er overal veel tijd tussen zit?

Zal het bij jou nu sneller gaan nu je al een keer gedoneerd hebt?

Zelf denk ik dat, als alles goed gaat, ik hierna ook nog wel een keer zal gaan doneren. Maar eerst eens kijken hoe ik hier op ga reageren.

Als ik vragen mag? HOe oud ben jij eigenlijk?

Marion: Het lijkt, me heel lastig. Maar als je het niet vraagt heb je sowieso een nee. Ik denk dat als je het vertelt vanuit je gevoel iemand toch niet anders tegen jullie aan kan gaan kijken. En duidelijk maken dat er geen verschil in relatie zal zijn als degene nee zegt. Dat zij ook nee mag zeggen. Als een vriendin van mij het zou vragen zou ik het absoluut doen. Maar sommige van mijn vriendinnen zijn nog nieteens met kinderen bezig.

Mylo: Spannend meis. Wanneer mag jij testen?

Maya: Houd je het nog vol? Ik dacht altijd dat je na 2 weken mocht testen? Als je nu positief test ben je al 5 weken zwanger toch? Ik duim voor je? Laat je het ons ook weten?

Elsje: IK dacht dat je vriend je ten huwelijk had gevraagd. Daarna toen je vertelde van de donor dacht ik dat Ziva het was. Ben niet zo heel paranormaal begaafd, hahahahaha.

Geplaatst

He pulletje,

Ik heb geen idee of wij nu eerder aan de beurt zijn

Ben bang van niet…

Ik weet niet of ik nu weer met de psycholoog in gesprek moet

Ik denk het wel….

Het contact met ellena gaat gelukkig goed

Het is leuk om de jongens af en toe eens te zien …en zo worden zo snel groot

Het geeft mij een goed gevoel dat ik haar heb kunnen helpen om haar gezin compleet te maken

Misschien komen er nog een of twee kindjes bij,want er staat een volgende poging op de agenda

De twee ingevroren cryo`s worden ook terug geplaatst

Als mijn volgende donatie ook zo succes vol word dan heb ik mijn best wel gedaan hahaha

Ik dacht na mijn eerste donatie ook, ik ga nog een keer doneren maar heb er uiteindelijk toch voor gekozen om te wachten tot de tweeling geboren was

Je weet op voorhand niet hoe je het gaat ervaren als er werkelijk twee kindjes geboren worden

Ik ben inmiddels 37

Eigenlijk is alles gelopen zoals ik het gehoopt had

Hoe ben jij er toe gekomen om eiceldonor te worden?

Ik had er twee jaar geleden nog nooit van gehoord en ga nu voor je tweede keer donoren

Zo zie je maar…

annamoon

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik kom ook even inbreken!

Annamoon wat geweldig dat je nog een keer gaat doneren ben dan ook erg blij wat van je te lezen en dat alles goed gaat met je.

Ik ga jullie zeker weer volgen!

Elsje, het UMC Utrecht vonden wij echt geweldig en in ons geval ging alles best snel wij hadden binnen 3 maanden onze eerste terug plaatsing na het eerste gesprek mat dr Candido ( echt een geweldig mens) wij gaan als alles goed gaat zeker weer naar haar terug alswe voor een tweede willen gaan al doen wij het met de zelfde donor en hoeven wij niet weer alle gesprekken te voeren dus dan ben je sneller aan de beurt.

Meide hou jullieallemaal in de gaten hoor ook al reageer ik niet zo heel veel in deze topic.

Liefs en succes allemaal.

Liefs

Geplaatst

Hoi Hoi

Ik heb even een vraagje!.. Gaat over wanneer je mag testen.

We hebben van Geertgen een brief meegekregen en daar staat op pagina 1 16 dagen na de punctie kunt u een test doen. Op pagina twee staat dat ik 16 dagen de bolletjes moet gebruike en dat ik op 2 oktober een test mag doen...

De punctie was op 13 september als ik er daar 16 bij op tel kom ik op 29 september...

Nu weet ik het niet meer...

Wie kan me helpen?! vandaag is wd 4 pffff wachten wachten wachten en aldoor krampen....

Geplaatst

Meiden, thanx voor de reacties.

@annamoon, sjeee als jij de titel "engel" niet verdiend dan verdiend niemand die!

@Mylo, wachten, wachten, wachten, want een hel is dat he, meid succes en volhouden!

Zo en nu even de positieve straling over het scherm :) Hoppaaaaaaaaaaaa

Geplaatst

Hoi meiden,

We hadden het zo ontzettend gehoopt deze keer, maar helaas het heeft niet zo mogen zijn.

De teleurstelling is enorm, en de tranen blijven stromen.

Ik wilde dit alvast kwijt, zal binnenkort weer wat uitgebreider op iedereen reageren.

Mylo, toi toi toi!!! Ik heb het laatst gevraagd bij het Geertgen w.b. het testen. Zij zeiden 3 weken na de TP. Succes!!

Tot gauw allemaal, liefs Maya

Geplaatst

ow... lieve lieve lieve maya.... wat erg!!! had zooo onwijs ontzettend voor jullie geduimd en gehoopt!! meis hier zijn geen woorden voor... heel heel heel veel sterkte de komende tijd!... een hele heeeeele dikke knuffel voor jullie!

Wij denken aan jullie! heel veel liefs mylo

Geplaatst

Shhhhhhh Maya, wat ontzettend K!!! Wat 'n enorme teleurstelling! Ik had het zo gehoopt voor jullie. Ik weet even niet wat verder te zeggen. Héél veel sterkte en van mij ook een heeeeele dikke knuffel.

Veel liefs,

Geplaatst

Ahhh nee Maya wat verschrikkelijk zeg ik had het je zo gegund BAH.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe en ook vanuit hier een hele dikke knuffel jullie kant op.

Liefs Corina,

Geplaatst

Hallo allemaal maar weer!

Allereerst even reageren op maya. ..

Wat een teleursteling voor je maya. Ik had het zo gehoopt voor je! Krijg je steun van je partner?

Tja, ik merk nu ook aan maya, aan mylo en alle anderen .. dat het wachten en de onzekerheid, de teleurstellingen en het gevoel dat je niets kunt doen.. emotioneel veel van ons vragen.

Mylo, duurt de TP zo kort?? (het wachten niet meegerekend?)

Weet je inmiddels al wanneer je mag testen?

Overmorgen ben ik weer in Nederland. Morgen pakken we alles voor drie daagjes (het is 700 km rijden!) Dan lach ik als ik zie dat sommige mensen klagen over twee uur rijden.. alles relatief dames...

Ik ben vier weken geleden begonnen met hormonen, progynova.. Nou ik merkte niet veel. MAAR sinds 8 dagen heb ik plotseling geen enkele opvlieger meer! HEERLIJK. Woensdag de laatste pil genomen en daarna moest de doorbraakbloeding komen.. nou ik wachten... niks, niks. Ik was tot vanmiddag toe er al vanuit gegaan dat niets meer bij mij functioneert en we st geertgen gedag kunnen zeggen maar.. sinds twee uurtjes voel ik zoeits van menstruatiekrampen.. geloof ik! Hoop ik!

Hoe ze bij mij het BMS willen checken op woensdag weet ik niet .. kan dat überhaupt? ook als ik al menstrueer? ALS als het komt.

Ik begrijp alles nog niet zo goed met dat hele hormoon gedoe en waarom ik dan na 21 dagen moet stoppen met slikken (en hoelang dan wachten tot ik weer begin met slikken?) Vele vragen! Weet iemand een antwoord?

Elsje, ik vind dit geweldig voor jullie. De beste oplossing! En je nichtje zal het vast en zeker begrijpen. Ben erg blij voor jullie. de weken vliegen vast en zeker voorbij.

Corina, ja, bij jou is het ook niet lang meer wachten!

Morgen ben ik nog op de site en daarna het weekend weer!

Kera

Geplaatst

Hey meiden!

Maya bij deze nogmaal een dikke knuffel voor jullie.... Mijn gedachten zijn echt bij jullie en hoop dat jullie dit samen een plaatsje kunnen geven! sterkte meis...

Kera heb eigenlijk niet echt antwoorden op je vragen. Ik heb gespoten met decapectyl en gonal f van de deca kreeg ik erg hoofdpijn verdr niets... De tp is echt op het wachten na zo voorbij! wij hadden er ( echt waar !!! ) een soort mc donalds idee bij! hihi

je werd op je bedje binnen gereden uit je wacht kamer waar je met nog iemand ligt je bent van elkaar gescheiden door een gordijntje dus je zit een uur te fluisteren met elkaar( je moest je onderkleding uit doen ). Wij kregen natuurlijk van de zenuwen prompt de slappe lag. Mijn vrouw liet wat vallen wat natuurlijk onder het gordijn rolde bij dat andere stel wat net als wij ook zat te fluisteren.

Nou ja dan wordt je dus om de beurt opgehaald ze rijden je bed naar een soort operatie achtige kamer daar zit een mevrouw en achter haar zat een soort luikje daar werden mijn gegevens opgenoemd en daar kwam het eitje vandaan. Mijn partner moest het bed om hoog doen door op de knop te drukken. We keken naar het scherm want er werd uitwendig een echo gemaakt eendebek erin en hup er weer uit en het was gedaan. zag je het eitje liggen in het "bedje". Weer terug naar je "fluisterkamer" 20 min blijven liggen en weer naar huis!

En nu dus de killing wachtweken.... zit nu op dag 6 ik wil wel testen op dag 10 maar mijn partner wil wachten tot 2 oktober. Dat zal dus wachten worden...

Kera hoe is het? spannend in Utrecht! en top dat jullie donor ook in het topic heeft gereageerd! wat een engel...!! een heel heel bijzonder mens!

dat was het voor nu ga weer vrolijk verder wachten.....

liefs mylo

Geplaatst

@ Mylo03 : Hoe is het met je?? Kan je het een beetje volhouden in de wachtenweken??

En hoe gaat het verder met de rest van de meiden??

Gr. Corina.

Geplaatst

Hey Corina en de rest!

Het is idd wat stil in ons topic! volgens mij zitten de meeste in de wacht fase en is er dus niet veel te melden!

hier eigenlijk ook niet. We zitten ook in de wachtfase nog geen ongesteldeheid dus daar hou ik me dan maar aan vast...

Volgende week een weekje op vakantie en als we terug komen mogen we testen. Erg spannend dus!

Meiden hoe is het met jullie gaat het allemaal ?

Liefs Mylo

Geplaatst

Hey meiden,

Vanuit hier ook weinig te melden. Zit ook in de wachtfase, dus de tijd kan niet snel genoeg gaan. A.s. dinsdag heb ik alweer 1/3 van de wachttijd erop zitten :-)

Maar voor mij is het natuurlijk redelijk ontspannen wachten op wat gaat komen.

Ben de laatste tijd niet echt fit, verkouden, zeer lijf en ontzettend moe, dus heb voor de verandering afgelopen week eens wat meer op de bank voor de tv gelegen ipv "snuffelen" op dit forum. Had ook wat last van druk op m'n borst en rare tintelingen in mijn arm. Nu komen hart- en vaatziekten erg veel voor in mijn familie en begon me toch wat zorgen te maken. Dus gisteren toch maar even naar de huisarts gegaan. Bloeddruk gemeten en hartfilmpje gemaakt. Hartfilmpje wordt gemaakt met ontbloot BOVENlijf. Is eens 'n keer iets anders, dan we de afgelopen jaren gewend zijn, hihi. Alles was gelukkig goed. Maandag voor de zekerheid nog bloed laten prikken, maar ik verwacht niet dat daar iets uit zal komen. Waarschijnlijk zijn mijn klachten toch het gevolg van het verwerken van alle emoties (vreet energie). Dus heb maar weer eens een vitamine-boost in huis gehaald. Hopelijk helpt dat 'n beetje.

@ Mylo: Lekker meid, een weekje weg. Waar gaan jullie op af? Lukt het 'n beetje om afleiding te vinden? Het is allemaal wel spannend hoor. One week to go!!

@ Kera: Hoe was het bij Geertgen? Ik hoop dat je positief nieuws kunt melden!

@ Maya: Ik hoop dat het al 'n beetje beter met je gaat. Helaas weet ik maar al te goed wat je nu doormaakt (zoals zo velen hier). Ik wilde dat ik iets voor je kon doen, maar weet dat ik dat niet kan. Dikke knuffel voor jou!

Voor iedereen nog een fijn weekend!

Lieve groeten,

Geplaatst

Hoi Hoi meiden,

Vanuit hier eigenlijk ook heel weinig te melden, nog 1 week en dan mogen wij na 3mnd weer naar Geertgen ben er nu al zenuwachtig voor.

Wat eigenlijk heel niet nodig is maar ik ben zo benieuwd of we na de volgende fase mogen.

@ Elsje: jeetje beterschap ik hoop dat je snel weer opknapt. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakte maar gelukkig was er niets aan de hand.

Rust lekker uit en hopelijk ben je gauw weer topfit.

@ Maya: hoe is het met je?? Ik denk aan je vind het zo sneu vanuit hier een hele dikke knuffel.

@ Kera: hoe is het met je?? Ben benieuwd hoe het bij Geertgen was. Als je het wil delen tenminste??

Voor de rest aan iedereen weer een positieve vibe vanaf deze kant.

Prettig weekend allemaal.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren zijn we weer naar Geertgen geweest voor een gesprek met de psycholoog ivm de eiceldonatie in het kader van de wederkerigheid. Sinds ons vorige bezoek is er zoals jullie wellicht weten e.e.a. in het nieuws gekomen wat ons wel aan het denken heeft gezet. Ondertussen hebben we ook de brief ontvangen waarin gemeld is dat er een match is voor donorzaad en dat dat vanaf heden beschikbaar is. Ook de factuur en een contract zat erbij. Dit hebben we nog maar even laten liggen tot onze afspraak van gisteren. We wilde eerst wat duidelijkheid voordat we überhaupt verder wilden.

Voor het gesprek bij de psycholoog hadden wij een half uur langer nodig dan gepland. Het eerste deel is ook alleen maar gegaan over “de donor” die door middel van zijn zaad het Arische ras wil versterken. Het is voor ons moeilijk te begrijpen waarom zo’n iemand door de screening komt. Ze schatten in dat het kind geen lichamelijke of psychosociale schade oploopt. Wij denken er anders over en hebben meteen bij onze wensen laten vermelden dat wij zo’n donor niet willen. Al met al blijft het een moeilijk punt, want net zoals hij (als donor) “wensen” heeft kan ik als donor ook bepaalde mensen uitsluiten. Ze hebben ons er in ieder geval van verzekerd dat onze donor niet deze donor is. Ook al zijn we het er niet helemaal mee eens, het was wel prettig om de standpunten van Geertgen rechtstreeks van hun te horen. Want wat dat betreft weet je eigenlijk nooit wat je moet geloven wat in de media staat.

Wat betreft het verdere gesprek met de psycholoog over de eiceldonatie kan ik zeggen dat we dit als zeer prettig hebben ervaren. Hierdoor kregen we er weer een goed gevoel bij. Daarna hadden we een afspraak bij de arts. Over anderhalve week hebben we weer een afspraak en als het goed is zou ik dan meteen kunnen beginnen met de behandeling voor deal-ivf in combinatie met eiceldonatie. Bij de verpleegkundige hebben we weer een paar enveloppen met informatie en formulieren mee gekregen om thuis door te nemen.

Ik vind het allemaal best spannend. Want dit is onze eerste keer dat we ook daadwerkelijk aan een behandeling gaan beginnen die tot een zwangerschap zou kunnen leiden.

Groetjes, Maureen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden