Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Maureen,

Sorry, heb helemaal over het hoofd gezien dat jullie gisteren een afspraak hadden. Kan me helemaal voorstellen hoe jullie je gevoeld moeten hebben na het "mediaspektakel" en dat dat een extra lading meebracht voor jullie afspraak bij Geertgen. Ik denk dat ik er hetzelfde over zou denken als ik in jullie schoenen zou staan. Fijn dat jullie er daar goed over hebben kunnen praten en er nu duidelijkheid voor jullie is.

Wauw, dat jullie over anderhalve week al jullie volgende afspraak hebben. Dat is snel zeg. Daar ben ik wel jaloers op :-)

Heerlijk dat je na al dat lange wachten nu eindelijk snel geholpen gaat worden, want daar ziet het nu wel naar uit.

Hou je ons op de hoogte?

Liefs,

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Elsje,

Ik zal jullie op de hoogte houden. Ik ben de laatste weken niet erg actief geweest op het forum omdat ik momenteel erg druk ben met andere dingen die heeeeel veeeeel tijd vergen. Overigens wel hele leuke dingen.........

Ik vind het overigens geweldig voor jullie dat jullie een nieuwe donor hebben gevonden.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Maureen: Heel veel geluk. Eindelijk een eerlijke kans voor jullie.

Fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad.

Het wederkerigheidssysteem van Geertgen is een heel goed systeem zo krijgen meer koppels een eerlijke kans en kunnen koppels elkaar helpen. Kinderen kunnen als ze het willen ook achter hun roots komen d.m.v donorpasport. Wel moeten ze, vind ik dan, mensen met zulke wensen uitsluiten. Lijkt mij als donorkind niet fijn om te weten te komen dat je roots van zo'n persoon hebt.

Na de media aandacht zullen ze dit waarschijnlijk wat etischer gaan hanteren.

Dan heb je m.i. een heel goed systeem.

Ik hoop dat het snel voor jullie zal gaan en jullie snel de trotse ouders van een mooi gezond wondertje worden!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ja daar ben ik weer! Eergisteren zaten we nog in Nederland bij st geertgen en nu alweer terug na twee vermoeiende dagen.

We zijn een stuk verder.

We zijn door de commissie 'goedgekeurd '. Ik begin -sinds gisteren- met de proefmaand om bms op te bouwen. Mijn vriend zijn zaad is erg goed en we worden donor van sperma en ontvanger van eicellen.

Het was allemaal erg chaotische bij st geertgen MAAR ze waren erg aardig en we hebben er vertrouwen in.

Mylo: je had een foutje gemaakt.. je vrowg me hoe het was in utrecht.. maar met utrecht heb ik niets te maken. Ik denk dat je elsje bedoelde...

geeft niets.

Ik denk aan jullie op 2 oktober. Voor mij een bijzondere dag 2oktober en daarom hoop ik dat dat voor jullie ook zo wordt..

maureen we waren op dezelfde dag in st geertgen.. grappig

kera

Geplaatst

Hoi meiden,

Dank jullie allemaal voor de lieve knuffels ze zijn goed aangekomen. Het gaat ondertussen wel weer, met ups en downs.

Helaas gaat het leven gewoon door, en is er niet echt ruimte voor verdriet. Alleen de avonden en in het weekend kan ik er aan toegeven.

Ik merk dat ik het ook steeds moeilijker krijg als mensen in mijn omgeving vertellen dat ze zwanger zijn. Niet dat ik het ze niet gun, maar het doet zo'n pijn.

Maar die emoties horen erbij toch??

Mylo, lekker er even samen een weekje tussenuit, leuke dingen doen en genieten!!! En dan op naar 2 oktober, ik duim zo voor jullie dat het goed is.

Elsje wat heb ik gelezen hebben jullie een donor gevonden via dit forum. Meid wat geweldig zeg, zo zie je maar hoe het leven kan lopen....

Corina, eindeljik mag je na 3 maanden wachten ook weer naar het geertgen. Fijn dat er weer beweging in komt.

Maureen, fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad.

Kera wat spannend dat jullie verder kunnen gaan. Ben benieuwd hoe het met de opbouw van je BMS gaat.

Meiden allemaal veel succes en tot gauw,

Liefs Maya

Geplaatst

Hoi Meiden

Hier een heel kort berichtje van mij. Zit nog op de wachtbank.

Morgen ochtend om 4.15 gaan we voor 5 dagen naar spanje daarna een druk weekeinde

volgende week di of woe zal ik weer actief zijn en zal ik op iedereen reageren en bijlezen en jullie

op de hoogte houden van onze ontwikkelingen!

Meiden sterkte en succes de komende week!!

Maya mijn gedachte zijn bij jullie vanuit hier een hele hele dikke knuffel en heel veel liefs!

Geplaatst

Hey Meiden,

Hoe is het met jullie allemaal? Het is hier zo stil ;-(

@ Corina: veel succes morgen! Na zolang wachten, is het dan eindelijk zover. Laat je ons weten hoe het gegaan is?

@ Mylo: vertel ons goed nieuws meis, dat kunnen we hier gebruiken :-) Hoe was het in Spanje?

Liefs,

Geplaatst

Dag meiden,

Corina, veel succes meid vandaag. Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen en eindelijk door kunnen gaan om jullie droom te verwezenlijken.

Ik denk aan jullie!!

Mylo, ik hoop dat ook jij ons goed nieuws gaat vertellen deze week.

Elsje hoe gaat het met jou verder op dit moment.....

Liefs Maya

Geplaatst

Hoi Maya,

Met mij gaat het prima hoor. Alles is geregeld voor de afspraak in Utrecht, dus zit nu gewoon op het wachtbankje. Heb vorige week nog even gecheckt bij de verzekering of ik nog een vergoede poging tegoed heb en dat is gelukkig zo. Heb een escape-IUI in 2009 gehad. Omdat de wetgeving pas sinds januari dit jaar daarover veranderd is, wist ik niet 100% zeker of het wel als IUI geregistreerd stond, maar dat is dus zo. Dus we hoeven onze spaarcentjes nog niet te gebruiken :-)

Hoe gaat het verder met jou? Gaan jullie weer voor een volgende poging of wacht je daar nog mee? Hebben jullie eigenlijk nog cryo's of moeten jullie op 'n nieuwe donormatch wachten?

Liefs,

Geplaatst

Mylo: Hoe gaat het met je? Weet je al meer? Duim voor je en denk aan je.

Maya: Had jij nog cryo's? Of ga je voor een hele nieuwe poging?

Elsje: Fijn dat je nog een poging hebt. En met een beetje geluk na je eerste wondertje weer pogingen. Daar ik voor je voor.

Corina Hoe was het bij Geertgen?

En de rest van de meiden, alles goed?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hoe is het met jullie?? Het is zo rustig!! Ik had ook niets te melden hoor hihihi Sorry.

Nou wij zijn vandaag bij Geertgen geweest en alles was goed, Ik ben vanaf nu onvankelijk en ga dus nu de spannende weken in in afwachting of er een donormatch is.

Oh meiden ik vind het zo eng en spannend te gelijk, kan niet beschrijven wat er nu allemaal in me omgaat.

Ik wordt woensdagavond door Dr.Ruis gebeld en dan hoor ik verder.

Voor iedereen heel veel succes, een hele positieve vibe en knuffel vanaf deze kant.

Tot de volgende up-date.

Liefs Corina.

Geplaatst

Oh Corina,

Wat fijn dat nu alles goed is. Ik duim met je mee, dat er snel een match gevonden gaat worden. Wachten wordt beloond hoor!!

@Pulletje: Hoe is het eigenlijk bij jou? Al verder in het traject?

Liefs,

Geplaatst

Hoi meiden,

Corina, meid wat een goed nieuws. Ik hoop zo voor jou dat je woensdagavond een geod berichtje krijgt.

Dit zijn heel spannende tijden!!!

Pulletje en Elsje, nee we beginnen nu weer van voor af aan. We starten dadelijk met de 3e ivf-poging. Volgende week dinsdag hebben we een nieuwe afspraak op staan en dan zullen we wel horen hoe het verder gaat. Natuurlijk ook weer spannend hoe het met mijn BMS gaat.

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs Maya

Geplaatst

Hallo meiden.

Ja we wachten allemaal een beetje..

de ene op dikker bms (ik ook!) en de ander op een match (zoals corina).

Ja corina, ik ben nu in de eerste proefmaand met het slikken van progynova.. jij bent dus al een maand verder..

dit is de eerste kans op een matching? Dat betekent dus ca. 20procent kans op een donormatch klopt dat?

Slik je ook dezelfde medicijnen?

Groetjes

Kera

Geplaatst

Hey meiden!

Het was idd wat rustig op het forum! ben zelf een paar dagen weg geweest. Was wel even lekker relaxen in Madrid heeeerlijk!!

Corina wat spannend!! wachten op een match! pfff .... zal voor je duimen! en als je dan woe avond gebeld wordt krijg je dan meteen te horen of er wel of geen match is??

echt mega spannend dus!

Elsje meid wat heerlijk om uit te kijken naar oktober en de nwe afspraak! hoe dichter bij het komt hoe spannender het wordt!

Kera had idd niet goe gelezen zoals je paar paginas terug opmerkte! sorry meid! Wel spannend voor jullie ook! en top dat jullie een aantal afspraken bij geertgen kunnen combineren! heb je last van de medicijnen of valt het mee? ook spannend dus de bms check! zal voor jullie duimen!

Dan ons nieuws. We hebben afgelopen woe ( 16 dagen na de punctie ) een positieve test ! en do en vrij en zat ook!! hihi

We hebben geertgen vanuit spanje gebeld en hebben op vrijdag 22 okt de eerste echo! meiden het is zo onwerkelijk en angstig allemaal!

we leven erg naar de 22e toe!

Nou hup met de positieve vibe!!!

liefs mylo

Geplaatst

Hallo Mylo, wat een geweldig bericht............... ik ben helemaal blij voor jullie.

Ik wens jullie al het goeds en zal duimen dat het goed blijft gaan.............. het is tenslotte pril.

Wij hebben morgen weer een afspraak bij Geertgen, wellicht dat wij meteen kunnen straten, ook met deal-ivf......

Liefs, Maureen

Geplaatst

Hey Maureen!

Dank je.... Spannend hoor! wij hebben ook bij het vierde gesprek de eerste medicijnen mee gehad volgens mij! dat was starten met decapetyl een week of 2 en dan gonal f anderhalve week tussendoor nog twee keer terug geweest voor folikel meting en toen de punctie! spannend hoor!! succes!! zal voor jullie duimen!

Liefs mylo

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie/

@ Claudia: lief dat je reageer hoe is het met noa, en met jou?

@ Maureen: succes morgen bij Geertgen zal duimen dat jullie mogen starten. Hou je ons evt op te hoogte?

@ Mylo03 : van harte gefeliciteerd met jullie prille zwangerschap, zal duimen dat alles goed mag blijven gaan en dat jullie over 8mnd een wolk van een baby in jullie armen mogen sluiten.

Of ik woensdagavond te horen krijg of er een match is weet ik eigenlijk niet, ik verwacht het niet. Verwacht meer dat hij gaat uitleggen hoe het nu gaat lopen en op welke

avond hij gaat bellen.

@ Kera : Ik gebruik nu 1xdgs 3 tabletten Estradiol 2mg, en voor een onttrekingsbloeding provera ( dit omdat ik geen eigen cyclus heb) Wat jij gebruikt ken ik eigenlijk niet. Ik hoop dat je

bms gauw goed mag zijn.

@ Elsje : Ook spannend voor jou wanneer heb je je afspraak staan in oktober?

Nou meiden voor jullie allemaal een dikke knuffel vanuit hier en hoppa een straling van positieve vibe over het scherm.

Liefs Corina,

Geplaatst

Beste Mylo

WAT hoor ik?!? Zo gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk voor jullie.. dat het zo snel gelukt is...

De embryos waren blijkbaar erg goed en je lichaam heeft het eitje goed aangenomen.

Voel je je al echt zwanger.. ik bedoel.. denk je al: ohh we krijgen nu een kindje?

Ik hoop erg dat je bij ons forumrondje erbij blijft. ook nu je al zwanger bent.

Beste Corina,

Ja ik neem PRECIES hetzelfde. Zit nu in week 2: neem 1x daags 3x2mg estradiol. Op 22 oktober neem ik provera erbij omdat ik ook zelf geen eigen cycus meer heb.

Hoe zijn die doorbraakbloedingen eigenlijk? Heftiger? Doet het pijn of is het zoals een normale menstruatie?

Had vier maanden geleden in een huilbij net alle tampons en maandverbanden in de vuilnisbak gekiept... :)

Nu kan ik dan toch weer wat kopen bij de drogist..

kera

Geplaatst

Hoi Kera,

Oeps Sorry wist niet dat het het zelfde was.

De onttrekkingsbloeding ervaar ik heftiger en pijnlijker toen ik nog gewoon Femoston2/10 slikte.

De eerste 2dgn gebruik ik echt dubbel ( tampon, maandverband) en dan nog moet ik echt om de 3 a 4 uur naar de toilet anders gaat het fout zullen we maar zeggen.

Daarna valt het allemaal mee.

De eerste keer schrok ik er echt van maar na nog een keer de bijsluiter te lezen was ik meer gerust gesteld.

Maar goed ik weet niet hoe jou lichaam zal reageren want ieder lichaam is anders en reageert anders.

Heb jij nog bijverschijnselen van de progynova??

Liefs Corina.

Geplaatst

Beste maureen. Wens je nog even snel: VEEL succes voor morgen.

Deal ivf traject ... daar ben ik met mijn vriend ook mee bezig.

Hoeveelste gesprek heb je?

Kera

Geplaatst

Ha Corina,

Nee ik heb geen bijverschijnselen meer. Het gaat erg goed met me.. zo al met al.. ik merk weinig.. alleen mijn borsten zijn wat gespannen maar verder merk ik helemaal niets..

Hoe is dat bij jou?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wow Mylo wat een goed nieuws. Van harte gefeliciteerd. Zal zeker een spannende tijd worden tot de 22e.

Maureen veel succes morgen bij het Geertgen, zou fijn zijn als jij ook kunt beginnen met het traject.

Veel succes en geluk allemaal, liefs Maya

Geplaatst

@ Kera: bij mij zijn mijn borsten ook gespannen en in omvang ook iets groter, tja en verder heb ik soms last van stemmingswisseling. Kan soms ineens heel chagerijnig zijn en boos doen uit het niets.

Verder gaat het prima.

Gr. Corina

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden