Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mylo: Gefeliciteerd. Wat gaaf zeg. Ben zo blij voor je/jullie! Dat hebben jullie ook nog eens snel gedaan. Ik blijf je wel volgen hoor! Net als Chantal. Wij mogen toch wel meegenieten?

Maya: IK hoop zo dat het bij jullie de volgende keer ook raak zal zijn met een broertje of zusje in de vriezer! Ben je nu wel sneller aan de beurt?

Corina: Heb je elke maand 20% kans op een match? Wanneer is er een match? Waar baseren ze dat op?

Kera: Wanneer weet je ongeveer wanneer er een match voor jullie is? Waarom mag het niet in Duitsland? NL Hanteert toch een heel goed humaan systeem? Kinderen kunnen als ze dat willen ook achter hun roots komen. Dit bleek voor de kinderen nodig te zijn en is vanaf 2004 alleen nog maar mogelijk. Waarom mag het dan in Duitsland niet? Misschien domme vraag?

Claudia: Jij bent voor mij het eerste voorbeeld van een ecd zoals het zou moeten gaan. Chantal de 2e. Echt geweldig dat jullie trotse ouders mogen zijn en binnenkort gaan worden.

Hoe bevalt het als moeder? Je draai al gevonden? Heeft ze al een beetje ritme? Voel je jezelf ook weer goed? Blijf je full-time thuis of ga je weer werken?

Ik durf niet te veel info neer te zetten ivm herkenbaarheid. Maar we zijn weer een ronde verder. De gesprekken nu nog en dan daadwerkelijk gaan doneren.

Mochten jullie meer willen weten dan pb ik jullie.

Liefs Pul

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden

natuurlijk blijf ik hier! en zal jullie op de hoogte houden en mee lezen en leven! het is voor ons allemaal een super spannende tijd van

lang wachten en veel onzekerheid.

Wat ik op dit moment voel is voornamelijk angst gek he.... zo bang dat het alsnog mis gaat! de eerst 10 tot 12 weken zijn nog zo spannend we hebben het ook nog niet verteld aan mensen alleen aan mijn ouders dus het is allemaal nog erg onwerkelijk en net of niet zo is! heel raar dus allemaal! we leven erg naar de 22e de 1e echo toe....

Iedereen heeel veel sterkte de komende dagen en weken met de medicijnen en het wachten!

liefs mylo

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Maureen: hoe was het vandaag bij Geertgen? Bij welke arts ben je geweest? Als je het evt met on wil delen natuurlijk.

@ Mylo03 : Fijn om te lezen dat je bij ons blijft schrijven en ons steunen, ik zal jou ook blijven volgen in je zwangerschap.

@ Pulletje: Over die 20% waar jij ( jullie ) over hebben is mij niet bekend!! Enkel als je een TP heb gehad dat er ongeveer 20 á 25% kans heb op een zwangerschap. Maar zouden jullie

mij hierover beter kunnen informeren?? Of vertellen waar ik evt het kan lezen?? Want hierover ben ik niet geinformeerd en schrok er eigenlijk wel een beetje van!!

Verder weinig te melden vanuit hier. Vanavond belt dr.Ruis ik ben benieuwd waar het telefoongesprek over gaat, ben best nu al een beetje zenuwachtig.

Nou meiden het beste maar weer.

Liefs Corina.

Geplaatst

Nog ff een vraagje weet iemand hoe het met Terry en Quinha is ?? Ze hebben in het begin wel eens gepost maar daarna niet meer.

Of Terry en Quinha als jullie evt nog meelezen hoe is het eigenlijk met jullie?

Gr. Corina.

Geplaatst

Ha corina..

ikweet natuurlijk niet of dit ook voor anderen geldt.. bij ons is het in ieder geval zo dat ze een match zoeken.. eerste maand 20 rocent kans, volgnede maand 50 porc. kans en maand drie 100 procent..

bij jou .. is het denk ik een andere situatie.. je hebt meer voorang omdatje al langer met de bms opbouw bezig bent..

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag zat de wachtkammer bij Geertgen eens voor de verandering niet helemaal vol. Ik vond het zelfs opvallend rustig.

De gesprekjes waren erg kort. Dr. Ruis vroeg met name of we nu wilde beginnen of dat we nog wilde wachten.

Nu dus.......... Wij gaan beginnen.

Bij de verpleegkundige waren we ook snel klaar. Wat formuliertjes doornemen en dan de decapeptyl in ontvangst nemen.

Oefenen met spuiten hoefde ik niet meer omdat ik dit al kan (in het begin van dit jaar heb ik een been gebroken).

Wat ons het meeste overviel was de vraag of we één, twee of één tenzij.... embryo's teruggeplaatst willen hebben.

Hier hadden we nog niet echt over nagedacht. Maar dit kunnen we de volgende keer melden.

Onderweg naar huis hebben we besloten dat we voor één gaan.

Verrassend genoeg ben ik er best rustig onder. Ik voel me wel wat opgewonden, maar het is niet zo erg als na het vorige gesprek.

Na dat gesprek ging het niet zo goed en was ik na een paar dagen helemaal leeg en op.

Ik ben superblij...................

Geplaatst

Yes, de eerste zit erin.............

Het ging een stuk beter dan ik me kan herinneren van de trombosespuitjes.......

Groetjes,

Maureen

Geplaatst

Fijn Maureen, dat het spuiten een stuk beter ging dan verwacht. Wel zo prettig, aangezien je voorlopig dagelijks moet spuiten :-) Zat jij mooi gunstig in je cylcus zeg, dat je vandaag meteen kunt beginnen met de deca. Zo laat je er geen gras over groeien, haha. En wat heerlijk dat je je superblij voelt. Nu gaat het dan echt beginnen... heel veel sterkte en succes!

Jeetje, wat gebeurt er nu opeens weer veel met iedereen. Ik hoop dat oktober en november erg belangrijk voor de meeste van ons gaat worden. Zo zitten we allemaal te wachten en zo zitten we zo meteen allemaal midden in een behandeling, Joehoe!

Realiseer me opeens dat jij Maureen, misschien wel één van de andere meiden hier gaat helpen, die wachten op 'n match. Bizar, maar wat geweldig! Zou zo maar kunnen :-)

@ Corina: we hebben idd al een tijd niets gehoord van beide dames, maar Terry heeft volgens mij nog een cryo-terugplaatsing in het najaar (voordat zij start met ecd) en quinha zou een pauze nemen en dan in januari met ecd van start gaan.

Heb je dr Ruis inmiddels al gesproken? Ben benieuwd!

@ Mylo: die angst die je hebt is denk ik heel normaal hoor. Ik denk dat we dat allemaal zouden hebben als we in jou schoenen mogen staan. De meeste van ons hebben al een behoorlijke weg erop zitten en als het dan zover is, blijf je denk ik best lang bang dat het je weer afgenomen wordt. Bij iedere zwangerschap zijn de eerste 12 weken erg onzeker, maar denk dat dat in ons geval nog veel zwaarder weegt (qua gevoel). En zolang je weinig of niets voelt lijkt het me ook erg onwezenlijk. Maar dat zal niet lang meer duren, meid. Iedere dag is er weer 1 en ze vliegen voorbij. Dus voordat je het weet kun je vol vertrouwen gaan genieten van je zwangerschap :-)

Ik heb ondertussen alweer de helft van mijn wachttijd voor de afspraak in het UMC er op zitten. Time flies!!

Lieve groeten voor jullie allemaal,

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb dr. Ruis gesproken PFFF wat was ik stik zenuwachtig zeg hihihi.

Maar hij vroeg hoe het met mij ging na de operatie van eind juni, en vertelde dat hij mij op de wachtlijst had gezet dus het is nu officieel spannend spannend.

Volgende week vrijdag belt hij me weer of er evt een match is ja of te nee.

@ Maureen: Goed nieuws zeg. Fijn dat je gelijk mag beginnen succes met spuiten.

Liefs Corina.

Geplaatst

Wow meiden wat een goed nieuws allemaal momenteel.

Maureen wat fijn voor je dat jullie nu kunnen starten. Komt er tenminste vooruitgang in. Geniet van je vrolijkheid, kun je weer wat energie opdoen!!

Corina, ik hoop zo voor jou dat er een match is de komende weken. Ik herken het gevoel heel erg, elk telefoontje brengt weer spanning met zich mee.

Zou het wel of niet. Ik duim voor jullie.

Elsje, gelukkig komt jouw datum ook steeds dichter bij. Zodat ook jullie weer verder kunnen met dit traject.

Mylo, dat het spannend en angstig is kan ik mij heel goed voorstellen. Het is net wat Elsje ook schrijft, dat we dat allemaal wel hebben. Jij bent er al zolang mee bezig, en als het dan zover is, is het zo onwezenlijk. Al met al hoop ik wel dat jullie er ook al proberen ervan te genieten. Het is toch heel bijzonder.

Liefs Maya

Geplaatst

Hoi meiden!

Gelukkig weer wat leven op ons forum!! gelukkig!!

Maureen! super fijn dat je van start kon! ik heb in mijn onderschrift bijgehouden hoe lang het bij ons duurde mss heb je daar wat aan!? Vond het spuiten over het algemeen ook heel erg mee vallen. Er waren van die baal dagen maar die waren snel weer voorbij! succes meis! Als je vragen hebt stel ze maar!

Corina ! Tjeee wat zal je een gekke en bijzondere dag en avond hebben gehad! en vrijdag weer! wachten bij de tel is echt super spannend! het zou helemaal geweldig zijn als je deze week al goed nieuws zou krijgen!

Maya hoe gaat het me jou? zie dat jullie 12 okt weer een afspraak hebben is dat dan de eerste weer na de vorige tp? Weet je al wat je tijdens de afspraak te wachten staat?

Elsje sommige dagen vliegen en sommige dagen kruipen voorbij! hoop voor jou dat ze blijven vliegen! en dat jullie een top gesprek hebben de 26e!

Hier nog steeds weinig verandering. Heb pijnlijke borsten en verder wat moe maar niets bijzonders dus. af en toe wil ik het van de daken schreeuwen! maar we gaan eerst de echo afwachten want we vinden het zo eng allemaal!

Meiden ik gooi bij deze...... de positieve vibe weer even over het scherm-----........ woeshhhhh........-----

liefs mylo

Geplaatst

Hallo allemaal,

De eerste bijwerkingen hebben zich gemeld. Gulukkig zijn ze nog van lichte aard. Ik heb met name wat last van hoopdpijn, maar heb al gemerkt dat veel drinken helpt.

@Elsje; Ik had ook al bedacht dat ik inderdaad iemand uit dit topic zou kunnen gaan helpen. Maar evengoed is dat niet zo natuurlijk. En of we het ooit te weten komen weet ik ook niet.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hoi allemaal,

Sinds vandaag lees ik mee op dit forum. Ik ga nog 1 poging doen met eigen eitje (bevruchten lukt wel, maar innestelen nog niet) en als dat niet lukt, dan gaan we voor eiceldonatie. Omdat ik daar nog heel weinig van weet wil ik graag met jullie mee lezen. Ik hoop dat dat ok is.

Veel succes allemaal!

Liefs, Mees.

Geplaatst

Beste Mees, je bent welkom, natuurlijk!

Zo kun je vragen stelen alsje die hebt.. en misschien al een beetje wennen aan het idee van eiceldonatie..

Ikzelf heb nooit geprobeerd zwanger te worden p natuurlijk manier.. ik hoorde nu een half jaar geleden dat ik efinitief in de overgang ben.. dus dat was erg schrikken. Inmiddels ben ik zover dat ik me zo verheug om een kindje in onze armen te sluiten.. om dat ook te mogen uitdragen in mijn eigen buik.. ook zonder dat het mijn genen heeft.

Het is toch zo mooi dat deze mogelijkheid voor ons allemaal bestaat.

Geplaatst

Welkom beste Mees geen enkel probleem dat je bij ons toevoegd en mee leest.

Als je vragen heb of je hart wil luchten doe dat gerust hopelijk kunnen we je allemaal helpen.

Liefs Corina.

Geplaatst

Dankjewel Kera en Corina,

Fijn om te lezen! Ja, idd geweldig dat deze mogelijkheid bestaat! Voor mij zou het ook niet uitmaken; zwanger worden en een kindje krijgen lijkt me zo geweldig!

Bij mij is de kans om zelf zwanger te worden klein door mijn leeftijd, 40+.

Als het eiceldonatie wordt zijn er wel veel dingen die ik nog niet weet en ook veel dingen om te beslissen. En heb veel vragen. Als het teveel is, zeggen hoor;-)

Ok, ik begin....

Onder andere wie de eiceldonatie zou doen. Een nichtje van ons zou het graag willen en ik zou ook dolgraag willen dat ze het zou doen omdat ze familie van mij is (dochter van zus), wat qua genen toch wel leuk zou zijn en een super aardige meid. Maar ze is midden 20 en heeft nog geen eigen gezin. In Nederland is dat verplicht toch? Daarbij komt het probleem dat ze ook familie is van mijn partner en we dus een spermadonor zouden moeten zoeken. Maar dit zou onze liefste optie zijn!

Toen ik de behandeling begon bij de arts zei hij dat als het ons niet zou lukken we kunnen gaan voor eiceldonatie in Spanje. Ik lees hier veel over Geertgen. Wie heeft waar goede ervaringen?

Of we moeten gaan voor eiceldonatie in Nederland (niet nichtje). Dan hebben we geen sperma van een ander nodig, maar weer wel een eiceldonor.

En is er een maximum leeftijd voor de wannabee mums? En een minumum voor eiceldonoren?

Ook zouden we dit zsm willen doen (als de nov. poging niet zou lukken) en waarschijnlijk is dat ook niet hetzelfde in diverse klinieken. Ik weet dat Spanje vrij vlot is aangezien de arts dat vertelde, maar weet niets van de andere opties.

Ik zal nu stoppen, want anders is er een overflow van vragen.

Hey Corina, ik lees dat je nu ontvankelijk bent en je wacht op een match? Wat wil dat precies zeggen? Als er een match is gaan jullie dan meteen beginnen?

Ik las ook dat Mylo 2 oktober ging testen. Uit je verhaal begrijp ik dat het gelukt is, toch?!! Gaat het goed? Heb je binnenkort de echo? Suc6!!

Succes allemaal!

Liefs, Mees

Geplaatst

Beste mees,

Veel vragenm ik probeer op enkele een antwoord te geven.

Ikzelfheb hele goede ervaringen met st geertgen. Ze zijn aardig, denkne mee, flexibel en snel.

Ook st geertgen werkt weer samen met spanje maar ... Wij hadden zelf zo een beetje problemen met het idee dat de donor geheel onbekend blijft (traject in Spanje) en dat die spaanse vrouwen deze medisch toch zware procedure ondergaan alleen om financiele redenen.

Er zijn echter nog meer opties: - behlave dat idee met je nichtje zijn er ook andere mogelijkhenden (michtje :moeilijk daarbij is dat de band die je nu hebt met haar in de loop van vele jaren kan veranderen. Ook hoe zij misschien tegenover kinderen staat - zeker omdat ze geen eigen kinderen heeft.. vergeet niet dat je later hiermee echt emotioneel grote problemen kunt krijgen.. kunt.. Een andere punt is het nichtje toch genen heeft van je man en niet die van jou; waarom wil je dat dat nichtje helpt.. en niet een andere vrouw?). Een andere optie zou zijn die van half-anoniem zeg maar. Een vrouw die ook graag zwanger wil worden staat eicellen af om een andere vrouw ook te helpen . wisselwerking zeg maar. Jullie helpen aldus ook een ander stel. Klinkt gecompliceerd maar is het niet zo. Je kutn hier over lezen op de website van geertgen.

Het kind kan dan ervaren wie de donor is met de leeftijd van 14 jaar. Meestal uit ervaringen komt dat neer op een eenmalig bezoek - en dan is dat hoofdstuk klaar voor het kind - sommige kinderen hebben geen interesse te ervaren of te leren kennen.

eerder had ik geschreven: ik zie het als een bloemenzaadje dat door de wind wordt meegenomen.. alleen op goede grond waar genoeg zon schijnt en liefde is .. wordt dit zaadje tot een bloem. Het is zo willekeurig waar het neerdwarrelt.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn paar opmerkingen en antwoorden. Nogmaals iedereen heeft zijn eigen mening en zijn eigen ervaringen.

Max. leeftijd voor eiceldonatie bij geertgen is geloof ik 42. voor de vrouw die ontvangt. jij dus. weet ik 100 pro niet zeker.

Geplaatst

@ Mees: Geef niets hoor al die vragen geen probleem lekker stellen. Wij zijn ook bij Geertgen en daar zijn we heel blij en tevrede mee, want ze zijn daar heel aardig en behulpzaam.

Het is raadzaam om een donor te hebben met een evt gezin i.v.m evt complicatie's bij een punctie wat voor de donor tot onvruchtbaarheid kan lijden.

Of je nichtje moet geen kinderwens hebben dan is dat naruurlijk geen probleem ( want ze hebben liever jonge donoren leeftijd grens weet ik niet hierin) maar omdat ze nog maar

20jr is weet ik eigenlijk niet of ze al bewust die keuze heeft gemaakt.

Bij Geertgen heb ik ooit begrepen hang me daarop niet aan dat de max. leeftijd wannabee mum 42jr is maar ik denk ook dat het afhangt hoe je lichamelijk gesteld bent,

leeftijd bij een donor weet ik niet zoals ik al eerder schreef.

Nu de antwoord op je vraag persoonlijk aan mij gericht :

Onvankelijk wil zeggen dat je BM klaar is voor ontvangst van een embryo d.m.v IVF, wij doen bij Geertgen aan wederkerigheid dus mijn man levert wat in en in ruil daarvoor

krijgen wij dan een eicel(len). Bij een match kijken ze globaal naar je uiterlijk qwa kleur ogen,haar en teint van je huid. Tenminsten dat denk ik daar hebben ze naar gekeken

en verder niet naar gevraagd of over gesproken.

Nou ik hoop dat je hieraan wat heb en anders stel je gerust nog meer vragen.

@ Mylo03 : Hoe is het nu met je??

@ Elsje : Hoe is het met je? trek je het nog een beetje?? Ik hoop zo dat het gauw 26ste is voor jullie dan gaan de eerste stappen gezet worden!!

@ Maya en Kera : Ik heb jullie vorige week een pbtje gestuurt is deze aangekomen?? Want jullie zijn wel op de site geweest maar nog niet gereageert?? Hoeft ook niet hoor als

julie niet willen hou me tegoede, maar ik had er een ontvangbevestiging bij gedaan en ik heb nog geen reactie gehad dat ie door jullie is gelezen, dus ik vroeg mij af of

hij is aangekomen.

Nou meiden heel veel succes en vanuit hier weer een positieve vibe over deze topic

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik ben er ook nog! Was zondag jarig wat we zaterdag en zondag gevierd hebben en we hadden lekker vakantie! dus allemaal leuke dingen

waar we het druk mee hadden!

Hier gaat alles zijn gangetje! Het wachten op de 1e echo is echt killing!! Ben zoo bang... maar tot nu toe alle nog goed.

Heb vandaag moeders voor moeders gebeld die gaan contact met mij opnemen. Op die manier kan ik weer wat terug doen!

Mees welkom! tegen ons vertelde ze dat ze je bij geertgen helpen tot het jaar van je 43e verjaardag.

Corina spannend meid! al iets gehoord!? en Kera en elsje hoe is het met jullie?

Verder gaat alles zijn gangetje met ons wachten wachten wachten!

liefs mylo

Geplaatst

Hey Mylo,

Bij deze nog: :occasion13:

En hoe jong ben je geworden? Dat pak je goed aan zeg, 2 dagen feest! Ik hoop dat je goed verwend bent :-)

Zijn er nu ook al meer mensen op de hoogte van je prille zwangerschap, na het feestje? Of heb je een andere uitleg aan je niet-alcoholische drankjes kunnen geven, hihi!

Maar zonder gekheid; ik hoop dat je een erg leuk verjaardagsweekend hebt gehad en wens je nog vele jaren in goede gezondheid toe!

Liefs,

Geplaatst

Hoi Mees,

Welkom bij "ons" groepje. Stel zoveel vragen als je wilt en lees lekker mee, zou ik zeggen. Daar is dit forum toch voor? Ook ik had soortgelijke vragen en ben door dit forum enorm geholpen en nog steeds! Ik hoop alleen dat je laatste "eigen" poging in november natuurlijk gaat lukken, zodat je dit pad van ecd helemaal niet hoeft te gaan bewandelen.

Nou de antwoorden op je vragen (voor zover mogelijk).....

In NL is het bij wet geregeld dat ieder kind recht heeft om te weten waar hij/zij vandaan komt. Daarom wordt in NL geen anonieme donatie toegepast.

Als je dat persé zou willen, dan moet je daarvoor altijd naar het buitenland. Spanje wordt dan idd door de meeste nederlandse artsen "geadviseerd", omdat daar gewoon hele positieve ervaringen mee zijn. Als je alles snel geregeld krijgt (onderzoeken hier in NL) dan kun je daar binnen 2-3 maanden een terugplaatsing verwachten. Zorg alleen wel dat je hier een arts hebt die mee wil werken (voor tussentijdse onderzoeken e.d.) en houd rekening dat het je 8000-10.000 euro's (alleen voor de behandeling) gaat kosten (zonder succes-garantie)!

Omdat er in NL helaas geen eicelbanken (zoals spermabanken) zijn, moet je hier dus altijd zelf op zoek naar een donor (en daardoor is het meestal een bekende/familie). Hierop is in NL 1 uitzondering (bij mijn weten) en dat is Stg Geertgen in Elsendorp. Daar werken ze ook op basis van het wederkerigheidsprincipe. Betekent simpel gezegd: jij hebt iets nodig (bv eitjes) en in ruil daarvoor lever jij iets in (bv sperma). Dus als je zelf geen donor zou hebben dan kun je daar terecht, mits je zelf ook iets in kunt leveren. Kan me voorstellen dat het voor jullie ook een interessante plek zou kunnen zijn als jullie "gebruik" willen gaan maken van je nichtje en daardoor dus nog op zoek zijn naar een spermadonor. Als je partner bereid is om ook te doneren, zouden jullie in ruil daarvoor ander zaad kunnen krijgen?? Kun je me nog volgen? Ik heb geen idee, in hoeverre ze hier daadwerkelijk bij Geertgen gaan? Maar is wellicht het informeren waard.

In principe maken ze in NL idd alleen gebruik van donoren die al een compleet gezin hebben, omdat deze vrouwen daadwerkelijk weten wat het met hen doet, als er een kindje op de wereld wordt gezet én omdat er een kleine kans bestaat op een infectie, waardoor zij onvruchtbaar kan worden. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat jij zwanger raakt met de hulp van iemand die daardoor zelf geen kinderen meer kan krijgen! Ik weet dat ze daar niet overal zo nauw mee omgaan, maar een vroege twintiger zonder kinderen???

Ik geloof niet dat er een duidelijke minimum leeftijd voor een donor is. Hoe jonger, hoe beter eigenlijk. De maximale leeftijd voor de wanna-be-mum is het bij Geertgen 42 jr (er wordt behandeld tot het jaar waarin je 43 wordt, mits al in behandeling). Er zijn ziekenhuizen die behandelen t/m 45 jr.

De wachttijd bij Geertgen als je zelf een eiceldonor hebt, kan redelijk kort zijn. Er moeten wat protocollen doorlopen worden, waardoor je waarschijnlijk al snel 2-3 maanden verder bent, maar dan kun je direct aan de gang. Als je gebruik wilt gaan maken van de "donorbank" dan gaat het allemaal wat langer duren. Mij is gezegd (en ik ben ook 40+) dat we dan rekening moeten houden met een wachttijd van zeker een half jaar. Helaas is onze "groep vrouwen" die wachten op een donor groter en hebben bv jongere vrouwen die vervroegd in de overgang zijn voorrang op ons, omdat dat "specialer" is :-(

Als je gebruik zou maken van een eiceldonor bij Geertgen dan is die donor (zoals al eerder gezegd) voor jou anoniem. Het kindje zou later de mogelijkheid hebben om gegevens van de donor op te vragen, waardoor die anonimiteit vervalt. Als jij niemand incl het kind verteld hoe je zwanger bent geraakt, blijft dit dus ook een anonieme donatie!

Eerste vraag die je je nu moet gaan stellen is denk ik, waar je voorkeur naar uit gaat: anonieme of bekende donor. Ik denk dat dat wel erg belangrijk is. Voor alle scenario's zijn voors en tegens op te noemen. Kijk samen goed naar wat jullie belangrijk vinden. Voor ons heeft onze openheid mbt ecd uiteindelijk de doorslag gegeven om voor een bekende donor te gaan. Maar zo heeft iedereen die in dit traject zit of heeft gezeten zijn/haar beweegredenen. Het blijft tenslotte toch een heel persoonlijke keuze hoe je het in gaat vullen. En daarin zul je ook altijd mede- en tegenstanders tegenkomen!

Ik hoop dat met deze (lange) antwoorden je vragen een beetje zijn beantwoord! Dus kom maar op met de volgende, haha...........

Vraagje aan jou:

Jou nichtje als eiceldonor lijkt me extra gecompliceerd. Genetisch heeft het met jou overeenkomsten, maar kennelijk ook met je partner, waardoor je ook het zaad van je partner niet kunt gebruiken. Dan ga je dus ook voor een spermadonor en daardoor is het genetisch en biologisch ook niet van je partner (dus dan is er eigenlijk sprake van embryodonatie, toch?). Of zie ik dat helemaal verkeerd? Ga je voor een andere eiceldonor dan je nichtje, dan kun je gewoon gebruik maken van het zaad van je partner, waardoor hij wel genetisch+biologisch vader zou zijn.

Waarom gaat jullie voorkeur ondanks deze gecompliceerdheid toch uit naar jou nichtje?

Lieve groet,

Geplaatst

Super bedankt allemaal, vooral Elsje, Corina, Kera en Mylo!! En ook dankjewel voor de wensen op de goede afloop bij mijn vlg/laatste poging :-)

Ik ben al heel wat wijzer!

Ff reageren op alles wat jullie zeiden:

Kera, wb mijn nichtje als eiceldonor, ze heeft juist genen van mij (beetje) omdat ze de dochter van mijn oudere zus is. Daarbij ken ik haar goed en is ze heel erg zoals ik. Niet dat dat perse hoeft, maar het zou wel heel leuk zijn. Dus als het mogelijk zou zijn, zou dat onze 1e keus zijn. Omdat haar vader ook de neef(bloedverwant) van mijn vriend is, kunnen we niet mijn vriends sperma gebruiken dan. Die vindt dat geen punt, gelukkig. Daarbij denk ik dat het makkelijker is een spermadonor te vinden dan een eiceldonor.

O ja, ze is 24. We hebben het er uitgebreid over gehad en wil het graag.

In dit geval zou de optie die oa Elsje noemde prima zijn; ze kunnen alle sperma krijgen die ze willen van mijn vriend ;-)

Maar................ik ben net 45. Dus valt Geertgen af denk ik. Ik zal de website gaan bekijken.

Ja, Elsje, klopt idd. Het zou dan het eitje van mijn nichtje zijn en het sperma van een donor. Op zich lijkt het wat gecompliceerd als je het zo zegt, haha. Maar dat komt omdat we beiden haar heel goed kennen en we haar heel graag zouden hebben als donor. Hij vindt het geen probleem dat hij dan niet genetisch de vader is. Zo fijn, zo'n vriend, haha. Daarbij komt ook wat ik al eerder schreef, dat we denken dat het heel moeilijk is om een eiceldonor te vinden binnen korte tijd en minder moeite met het vinden van een spermadonor. Ook is zijn zaad ietwat zwakjes, zodat we met zijn zaad voor icsi moeten gaan.

Maar goed, het is geen noodzaak hoor, wb mijn nichtje als eiceldonor.

Maar vindt maar eens een andere eiceldonor (afgezien van uitwijken naar Spanje).

Wb anonieme of niet-anonieme donor. Allebei zou goed zijn. We hebben geen voorkeur. Het heeft idd beiden voor- en nadelen. Het probleem is dat we niet zo lang kunnen wachten gezien mijn leeftijd. En dat ze het waarschijnlijk ook niet overal meer doen. En omdat we geen voorkeur hebben voor anoniem of niet-anoniem (behalve nichtje) zouden we gaan voor de snelste manier. (idd :( dat de jongeren voor gaan)

Ik las dat jullie een donor hebben gevonden via dit forum! Geweldig! Dat kan dus ook!

Corina, dus als ik het goed begrijp kan je ieder moment een eicel 'terug' geplaatst krijgen? Is dat een kwestie van dagen? Of kan je langer ontvankelijk zijn. Klinkt trouwens wel leuk, zo'n BM die met open armen klaar staat om een eitje te verwelkomen :-)

O, ik lees net 3/4 weken. Is het zo lang dat je bm ontvankelijk is? En is dat zo door medicijnen of gewoon door je cyclus?

Haha, weer vragen...

Echt heel erg bedankt voor alle antwoorden, zeer gewaardeerd!!!

Mylo, ook nog gefeli met je verjaardag! Op naar de echo!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Mylo, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoe gaat het verder met je???

Mees van harte welkom op het forum. Zoals iedereen hier al schrijft een uitkomst voor al je vragen, maar ook fijn om samen met lotgenoten te zijn. Hier kun je al je lief en leed met ons delen. En ik moet zeggen (ik denk dat ik dit namens ons allen wel mag schrijven!!) dat doet ons allen goed.

Een spannende tijd voor jou, ik hoop inderdaad dat je eigen poging in november goed gaat verlopen!!!

Corina hoe gaat het met jou?? Hou je het wachten nog een beetje vol, ik hoop dat je een goed bericht krijgt van de week!!

Kera en Elsje, hoe is het met jullie?? Houden jullie het nog vol.

Hier gaat het momenteel even niet goed. Was al vanaf zondag misselijk en krampen. In eerste instantie toch gaan werken gisteren, maar uiteindelijk na 2 uurtjes mij toch ziek gemeld. Pff de krampen/aanvallen duren maar enkele secondes, maar zijn erg heftig. Erg last gehad van diarree. Ik heb werkelijk niets meer in mijn buik. Moet nu heel goed opletten, telkens als ik iets drink, dan krijg ik een aanval. En 10 á 15 minuten later moet ik weer naar het toilet. Maar ik ben nogal een workaholic, dus het is wel een straf op nu rustig aan te doen.

tot gauw weer, liefs Maya

Geplaatst

@ Maya: Beterschap heb je ff een pbtje gestuurt.

@ Mees: Hahahaha klnkt idd grappig als je het zo neer zet. Idd wij zitten nu te wachten tot er een eicel beschikbaar is, die wordt dan bevrucht door de semen van mijn man, en als de bevruchting goed heeft plaats gevonden dan krijg ik ze terug geplaats dus spannend allemaal.

Voor alle meiden weer ff een positieve vibe over het scherm hier komt ie :36_8_8:

Liefs Corina

Geplaatst

Dankjewel Maya!!

Echt super om te horen! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Ja, echt geweldig, zo'n forum. Dank jullie allemaal voor alle antwoorden.

Ik hoop Corina, dat er snel een match is! Kan dus elk moment gebeuren? Spannend hoor.

En zo'n positieve vibe is wel weer ff lekker...... :-)

Liefs, Mees.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden